Welke TomTom bedoel je precies? De nieuwe (die eerste AmiGo heette) of de oude TT Go die nu GO Expert: Truck GPS heet?Mit-46 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:52:
Hoe zijn de ervaringen tegenwoordig met de TomTom app?
Ik heb deze van het weekend geïnstalleerd ter vervanging van Waze, maar nog niet mee gereden.
Met veel tegenzin ook maar een account aangemaakt bij Flitsmeister zodat deze op de achtergrond mee kan draaien, maar het liefst verwijder ik deze meteen. Ik vind dat namelijk geen leuk bedrijf.
Ik ben vooral geïnteresseerd in de meldingen. Flitsers uiteraard, maar ook de andere informatie/waarschuwingen (objecten op de weg, auto op de vluchtstrook, politie/ambulance met zwaailichten in de buurt, etc.).
De navigatie geloof ik wel.
De nieuwe vind ik helemaal niets. Mist functionaliteit, zoals naar contacten navigeren en de routebalk ontbreekt. Voordeel is dat je geen abo nodig hebt. Als je de oude GO nooit gebruikt hebt is het wellicht een prima app maar na jarenlang GO gebruik is het echt een stap achteruit naar mijn mening. De oude GO app werkt nog steeds maar gebruik ik ook nog maar nauwelijks, die heeft al jaren geen noemenswaardige updates gekregen en ook kaart updates lopen achter, heb vorig jaar een kaartfout gemeld en alle apps, inclusief de nieuwe TomTom, zijn up to date maar de oude TT GO nog steeds niet. Ben ook beta tester en op hun eigen beta forum heeft TT zelf bevestigd dat we geen updates hoeven te verwachten voor de oude GO, alle focus ligt bij de nieuwe app al is daar ook nog weinig van te zien want daar zie ik ook weinig echte vernieuwingen het afgelopen jaar.
Kortom mijn ervaringen met beide TomTom versies zijn nogal matig. Ik gebruik daarom 90% van de tijd Waze. Soms Google Maps omdat ik daar toevallig net iets had opgezocht en voor langere ritten soms de oude Go puur vanwege de routebalk en file-informatie wat Waze gewoon echt mist. Overigens altijd in combinatie met Apple CarPlay.
Wat (flits)meldingen betreft heb ik met de nieuwe TT app geen ervaring, gebruik ik niet. Oude TT app is waardeloos daarvoor, heeft wel een paar meldingen voor bekende palen maar geen hulpdiensten of voertuig of vluchtstrook of zo. Flitsmeister en Waze geven veel meer meldingen. Er is ook een nieuwe app FastLane maar die heb ik zelf ook nog niet echt goed getest: https://fastlaneapp.nl
[ Voor 9% gewijzigd door amphora op 04-05-2026 14:36 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie