Ik heb in een poging van Waze af te gaan ook een tijdje TomTom gebruikt. De meldingen lijken redelijk accuraat, maar de navigatie vond ik ronduit slecht. En dan vooral de rijbaan indicatie. Hij stuurde mij regelmatig de verkeerde rijbaan op waardoor ik last minute nog baancorrecties moest doen. Om die reden ben ik toch weer terug naar Waze tot er een beter alternatief is die goed navigeert én correcte meldingen doet.Mit-46 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:52:
Hoe zijn de ervaringen tegenwoordig met de TomTom app?
Ik heb deze van het weekend geïnstalleerd ter vervanging van Waze, maar nog niet mee gereden.
Met veel tegenzin ook maar een account aangemaakt bij Flitsmeister zodat deze op de achtergrond mee kan draaien, maar het liefst verwijder ik deze meteen. Ik vind dat namelijk geen leuk bedrijf.
Ik ben vooral geïnteresseerd in de meldingen. Flitsers uiteraard, maar ook de andere informatie/waarschuwingen (objecten op de weg, auto op de vluchtstrook, politie/ambulance met zwaailichten in de buurt, etc.).
De navigatie geloof ik wel.
Je zou ook nog kunnen kijken naar Here WeGo. Is europees en ik vind de interface erg fijn. Heeft net als Waze een knop om meldingen te doen. Ik gebruik het zelf niet omdat hij het in mijn auto niet goed doet (ik gebruik geen android auto maar sideload apps op het systeem van de auto die onder water gewoon android draait)