amphora schreef op maandag 4 mei 2026 @ 15:16:
[...]
Als het je voornamelijk om flitsmeldingen te doen is dan is TomTom (welke versie dan ook) geen serieuze optie. Waze en Flitsmeister zullen het echt beter doen. Flitsmeister is ook goed bezig om klanten boos te maken door de gratis variant steeds meer te beperken dus ik snap wel dat je dat geen fijn bedrijf vindt. Ook over Waze (van Google) kan je een dergelijke mening hebben. Op ieder tech bedrijf is wel wat aan te merken tegenwoordig
Check ook die FastLane app eens die ik eerder noemde.
En wellicht haal je nog wat nuttigs uit dit topic:
Alternatieven voor Flitsmeister
Het gaat mij niet per se om enkel de flitsmeldingen, maar eigenlijk om alle meldingen. De (nuttige) meldingen maken het autorijden wat mij betreft een stuk meer ontspannen, maar daar horen zeker ook de meldingen bij die "variabel" zijn (mensen op de vluchtstrook, objecten op de weg, etc.).
FM vind ik niet zo netjes vanwege het feit je een account nodig hebt en moet betalen (voor volledig gebruik), maar zij alsnog jouw data delen met derden. Ik vind het één of het ander prima, maar beide niet zo.
Waze is in het heden een geopolitiek dingetje. Ik wil hier niet te veel woorden aan vuil maken. Het klinkt gek, maar Google vind ik nog niet eens het "grootste" probleem.
Beide heb ik veel gebruikt en ik heb een FM account om deze op de achtergrond i.c.m. TomTom te kunnen gebruiken.
Ik denk dat ik dit maar ga doen om zo voor mezelf een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de TomTom app. De meningen zijn namelijk niet overweldigend positief (helaas).
Ik ga in ieder geval Fastlane ook bekijken!
De Go Expert app moet ik nog even gaan bekijken of ik dat wel het geld waard vind en of zij dan niet ook op dezelfde manier als FM te werk gaan m.b.t. én betalen, maar alsnog jouw data delen.
Vanavond eens even lezen op de website.
jesco_white schreef op maandag 4 mei 2026 @ 15:23:
Is het samen te vatten zoals onderstaand?
- (betaalde) TomTom Go Expert: primair gericht op navigatie/accurate omleidingen, snel met fileherkenning
- Waze/Google Maps/Flitsmeister/(gratis) TomTom: gericht op reclame, tracking, profilering d.m.v. binnenharken data, geven van reclame, locatiegerelateerde aanbevelingen. Doordat het product "gratis" is wel veel actuele gebruikersmeldingen.
Daar lijkt het wel op behalve dat het FM ook zo is wanneer je betaald hebt als ik het goed gelezen heb in hun voorwaarden/policy. Verder lijkt het daar wel op.
De andere ook bedankt allemaal voor de input.
Ik moet het zelf gaan testen en ervaren. Dat is een beetje mijn conclusie.
[
Voor 5% gewijzigd door
Mit-46 op 04-05-2026 15:58
]