• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 11:18
Fijn dat het wordt herkend. Dat van dat constant herbereken geloof ik eerlijk gezegd niet zo. Google Maps, Apple Maps en het eigen navigatiesysteem van de Skoda laten namelijk wel alle file informatie van de gehele route (zelfs heel Europa) zien, maar zijn ook niet steeds aan het herberekenen. Ik vermoed meer dat de servers van Tomtom het niet aankunnen. Zou wel bijzonder zijn van zo'n grote partij.

Dat van die tijdigheid herken ik wel. Maar dat is andersom vaak ook het geval. Kan er nog geen lijn in ontdekken dat een van de apps continu actueler is.

  • pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Rhodez schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 18:50:
Fijn dat het wordt herkend. Dat van dat constant herbereken geloof ik eerlijk gezegd niet zo. Google Maps, Apple Maps en het eigen navigatiesysteem van de Skoda laten namelijk wel alle file informatie van de gehele route (zelfs heel Europa) zien, maar zijn ook niet steeds aan het herberekenen. Ik vermoed meer dat de servers van Tomtom het niet aankunnen. Zou wel bijzonder zijn van zo'n grote partij.

Dat van die tijdigheid herken ik wel. Maar dat is andersom vaak ook het geval. Kan er nog geen lijn in ontdekken dat een van de apps continu actueler is.
Als je de app TomTom - Maps & Navigatie (Android, iPhone) gebruikt, dan kun je wel de verkeersinformatie van de hele wereld zien. Die app maakt ook gebruik van files die ver weg van je startpunt zijn

  • Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 11:18
Dat is interessant! De servers van TomTom kunnen het dus wel aan. Dan ben ik heel benieuwd waarom ze het in de betaalde Expert app niet kunnen. Heb ze maar een bericht gestuurd.

  • Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 11:18
Antwoord van Tomtom is dat de kaart van Tomtom Go qua techniek verouderd is. Tomtom Maps en Navigatie kent een veel moderne techniek, waardoor het volgens hen veel makkelijker is om de file informatie van heel Europa weer te geven. Wel nemen ze het verzoek voor ontwikkeling mee richting Tomtom Go.

  • mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-06 17:25
dan zouden de ze de go moeten updaten. We betalen er elk jaar voor en mijn tomtom rider heb ik ook een lieve cent voor neergeteld. Is helaas ookniet het meest betrouwbare product met routes delen voor de motor.

mrbert


  • coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:25
mrbert schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:39:
dan zouden de ze de go moeten updaten. We betalen er elk jaar voor en mijn tomtom rider heb ik ook een lieve cent voor neergeteld. Is helaas ookniet het meest betrouwbare product met routes delen voor de motor.
Ik maak de TomTom route met MRA, daarna werkt delen prima.

  • nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 22:15

nlboy

Alles kitz?

Tijdens de vakantie even TomTom AmiGO geprobeerd, maar wat blijft het een irritante draak. Veel te grote dashboards (zowel boven als onder) waardoor je het kaartje nauwelijks ziet. Ook vind ik de kaartweergave heel irritant ingezoomd (te dichtbij) als je voor 3D kiest.

Toch maar weer terug naar GO, want daar is de navigatiebalk verademend qua tankstations, parkeerplaatsen, meldingen en uiteraard komende files. Alleen nieuwe POI's/adressen vinden of rijrichtingen kloppen vaak niet meer.

Ik snap niet waarom TomTom GO niet hergebruiken voor AmiGO qua kaarten en meldingen doorgeven, want enige wat ik positief vind is dat AmiGO beter POI's kan vinden en de kaarten vaak kloppen i.v.m. OpenStreetMaps.

  • JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:35

JME

zeg maar Jamie

Wie weet hoe ik TomTom GO Expert als standaard navigatie-app instel op iOS 26? Ik kan alleen kiezen uit Google Maps en Kaarten, terwijl TomTom toch ook gewoon geïnstalleerd staat.

  • amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

JME schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:32:
Wie weet hoe ik TomTom GO Expert als standaard navigatie-app instel op iOS 26? Ik kan alleen kiezen uit Google Maps en Kaarten, terwijl TomTom toch ook gewoon geïnstalleerd staat.
Niet. TomTom makers hebben dat nooit toegevoegd en zal denk ik ook niet meer gebeuren.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie


  • JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:35

JME

zeg maar Jamie

Dat is suf, waarom zou je die optie niet aanbieden?

  • amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

JME schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:27:
Dat is suf, waarom zou je die optie niet aanbieden?
Ten eerste wordt TomTom GO sowieso niet meer doorontwikkeld maar de nieuwe TomTom ondersteunt het ook (nog) niet. Maar die hele standaard navigatie app instelling lijkt sowieso weinig te doen, ik heb nu Waze ingesteld maar Apple Kaarten opent nog steeds met locaties in agenda en Siri

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie


  • De doorloper
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 15:39
Rhodez schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 18:50:... Google Maps, Apple Maps en het eigen navigatiesysteem van de Skoda laten namelijk wel alle file informatie van de gehele route (zelfs heel Europa) zien...
Maar een file waar je over 3 uur pas bent, is nauwelijks relevant lijkt me zo. Meestal.

  • jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:30
Mijn abonnement voor afgelopen jaar is voorbij, dus aan het kijken voor vernieuwing. Maar zie na de naamswijziging geen mogelijkheid meer om zonder Google ellende te verlengen.
Nu dan even de vernieuwde gratis variant op mijn mobiel gezet.
Hier nog iemand die ervaring heeft met de nieuwe gratis versie en wat kan vertellen over zijn ervaring?

Ik ga echt absoluut niet betalen via de playstore.
Dus als de gratis versie veel minder is dan de betaalde maar op zoek naar wat anders

  • RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:44
Ik maak wel eens gebruik van de gratis TomTom app. Gewoon voor een periodiek vergelijkend warenonderzoek. Dit in combinatie met Apple CarPlay. En daar wringt de schoen. Op zich is TT een prima nav app, maar de dashboard modus in CarPlay wordt niet ondersteund, waardoor het voor mij sowieso een no-go is.

Ik ben nog altijd een happy-wazer. Ja, het is van Google, maat navigeert perfect.

  • Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:40
Hoe zijn de ervaringen tegenwoordig met de TomTom app?

Ik heb deze van het weekend geïnstalleerd ter vervanging van Waze, maar nog niet mee gereden.

Met veel tegenzin ook maar een account aangemaakt bij Flitsmeister zodat deze op de achtergrond mee kan draaien, maar het liefst verwijder ik deze meteen. Ik vind dat namelijk geen leuk bedrijf.

Ik ben vooral geïnteresseerd in de meldingen. Flitsers uiteraard, maar ook de andere informatie/waarschuwingen (objecten op de weg, auto op de vluchtstrook, politie/ambulance met zwaailichten in de buurt, etc.).
De navigatie geloof ik wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Mit-46 op 04-05-2026 12:52 ]


  • jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
@Mit-46
Ik gebruik de TomTom GO Expert app een jaar of 2 naar behoorlijke tevredenheid. Omdat ik daarvoor jarenlang een TomTom navigatiekastje gebruikte ben ik daarna bij aanschaf auto met AndroidAuto direct overgegaan naar de TomTom app. Ik heb zelf dus geen ervaring met Waze of Google Maps als vergelijking.

Flitsers worden naar mijn mening accuraat aangegeven, maar misschien niet zo dynamisch als Flitsmeister? Met Flitsmeister heb ik geen ervaring.
Aangeven van files, alternatieve routes bij drukte, auto's op vluchtstrook etc. ook best prima. Politie/ambulance met zwaailichten in de buurt heb ik nog niet ontdekt in TomTom. Is dat een optie?

  • amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Mit-46 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:52:
Hoe zijn de ervaringen tegenwoordig met de TomTom app?

Ik heb deze van het weekend geïnstalleerd ter vervanging van Waze, maar nog niet mee gereden.

Met veel tegenzin ook maar een account aangemaakt bij Flitsmeister zodat deze op de achtergrond mee kan draaien, maar het liefst verwijder ik deze meteen. Ik vind dat namelijk geen leuk bedrijf.

Ik ben vooral geïnteresseerd in de meldingen. Flitsers uiteraard, maar ook de andere informatie/waarschuwingen (objecten op de weg, auto op de vluchtstrook, politie/ambulance met zwaailichten in de buurt, etc.).
De navigatie geloof ik wel.
Welke TomTom bedoel je precies? De nieuwe (die eerste AmiGo heette) of de oude TT Go die nu GO Expert: Truck GPS heet?

De nieuwe vind ik helemaal niets. Mist functionaliteit, zoals naar contacten navigeren en de routebalk ontbreekt. Voordeel is dat je geen abo nodig hebt. Als je de oude GO nooit gebruikt hebt is het wellicht een prima app maar na jarenlang GO gebruik is het echt een stap achteruit naar mijn mening. De oude GO app werkt nog steeds maar gebruik ik ook nog maar nauwelijks, die heeft al jaren geen noemenswaardige updates gekregen en ook kaart updates lopen achter, heb vorig jaar een kaartfout gemeld en alle apps, inclusief de nieuwe TomTom, zijn up to date maar de oude TT GO nog steeds niet. Ben ook beta tester en op hun eigen beta forum heeft TT zelf bevestigd dat we geen updates hoeven te verwachten voor de oude GO, alle focus ligt bij de nieuwe app al is daar ook nog weinig van te zien want daar zie ik ook weinig echte vernieuwingen het afgelopen jaar.

Kortom mijn ervaringen met beide TomTom versies zijn nogal matig. Ik gebruik daarom 90% van de tijd Waze. Soms Google Maps omdat ik daar toevallig net iets had opgezocht en voor langere ritten soms de oude Go puur vanwege de routebalk en file-informatie wat Waze gewoon echt mist. Overigens altijd in combinatie met Apple CarPlay.

Wat (flits)meldingen betreft heb ik met de nieuwe TT app geen ervaring, gebruik ik niet. Oude TT app is waardeloos daarvoor, heeft wel een paar meldingen voor bekende palen maar geen hulpdiensten of voertuig of vluchtstrook of zo. Flitsmeister en Waze geven veel meer meldingen. Er is ook een nieuwe app FastLane maar die heb ik zelf ook nog niet echt goed getest: https://fastlaneapp.nl

[ Voor 9% gewijzigd door amphora op 04-05-2026 14:36 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie


  • Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:40
Dank voor jullie reacties :)

Ik doel op de huidige TomTom app. Ik zal deze gebruiken i.c.m. met Android Auto en ben voornamelijk geïnteresseerd in de verschillende waarschuwingen die het geeft. Als ik het zo lees werkt dat wel goed (?).

De navigatie vind ik het minst interessant, want daarvoor zou ik andere apps kunnen gebruiken of de ingebouwde van mijn auto in geval van nood.

Het gaat mij echt om de waarschuwingen. Ik vind het daarnaast ook "leuk" om daar actief aan bij te dragen zoals in Waze of Flitsmeister, maar als ik de app zo bekijk is dit niet mogelijk (en anders niet op een simpele/veilige manier?).

Ik zie geen knop om zaken te melden waardoor ik mij afvraag hoe accuraat de app is met bijvoorbeeld mobiele flitsers, maar ook met andere bepaalde (variabele) zaken zoals een auto op de vluchtstrook of andere noemenswaardige "gevaren". Zie ik de knop nu over het hoofd (ik zit nu gewoon in de app te kijken en ben momenteel niet gekoppeld aan Android Auto).

Of zijn dat juist zaken die (nog) ontbreken in deze nieuwe app?

Waze wil ik niet meer gebruiken om morele redenen. Technisch gezien zit het wel goed daar ligt het niet aan. Flitsmeister geldt hetzelfde voor.

Ben dus gaan zoeken naar een alternatief en Tom Tom als Nederlandse app zonder gekkigheid lijkt heel mooi (op papier) :)
Het moet wel goed werken natuurlijk.
jesco_white schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:04:
Politie/ambulance met zwaailichten in de buurt heb ik nog niet ontdekt in TomTom. Is dat een optie?
Dat is in de andere 2 apps wel. Ik ging ervan uit dat deze app dat ook deed.
Het is wellicht de minst belangrijke waarschuwing aangezien ik ze toch altijd wel hoor en zie.

[ Voor 17% gewijzigd door Mit-46 op 04-05-2026 15:00 ]


  • jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
Met huidig bedoel je dan de laatste versie denk ik: TomTom?

Die TomTom GO Expert is ook nog gewoon in de playstore verkrijgbaar en dus in zekere zin ook 'huidig'.

Ik weet niet hoe het daar zit met melden van flitsers. Maar in TomTom GO Expert kun je die melden tijdens navigeren d.m.v. onderin klikken op het camera symbooltje.

[ Voor 18% gewijzigd door jesco_white op 04-05-2026 15:08 ]


  • EstevanRocha
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 04-05 15:08
Mit-46 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:56:
Dank voor jullie reacties :)

Ik doel op de huidige TomTom app. Ik zal deze gebruiken i.c.m. met Android Auto en ben voornamelijk geïnteresseerd in de verschillende waarschuwingen die het geeft. Als ik het zo lees werkt dat wel goed (?).

De navigatie vind ik het minst interessant, want daarvoor zou ik andere apps kunnen gebruiken of de ingebouwde van mijn auto in geval van nood.

Het gaat mij echt om de waarschuwingen. Ik vind het daarnaast ook "leuk" om daar actief aan bij te dragen zoals in Waze of Flitsmeister, maar als ik de app zo bekijk is dit niet mogelijk (en anders niet op een simpele/veilige manier?).

Ik zie geen knop om zaken te melden waardoor ik mij afvraag hoe accuraat de app is met bijvoorbeeld mobiele flitsers, maar ook met andere bepaalde (variabele) zaken zoals een auto op de vluchtstrook of andere noemenswaardige "gevaren". Zie ik de knop nu over het hoofd (ik zit nu gewoon in de app te kijken en ben momenteel niet gekoppeld aan Android Auto).

Of zijn dat juist zaken die (nog) ontbreken in deze nieuwe app?

Waze wil ik niet meer gebruiken om morele redenen. Technisch gezien zit het wel goed daar ligt het niet aan. Flitsmeister geldt hetzelfde voor.

Ben dus gaan zoeken naar een alternatief en Tom Tom als Nederlandse app zonder gekkigheid lijkt heel mooi (op papier) :)
Het moet wel goed werken natuurlijk.


[...]

Dat is in de andere 2 apps wel. Ik ging ervan uit dat deze app dat ook deed.
Het is wellicht de minst belangrijke waarschuwing aangezien ik ze toch altijd wel hoor en zie.
-knip- Spam.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 04-05-2026 15:15 ]


  • Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:40
jesco_white schreef op maandag 4 mei 2026 @ 15:04:
Met huidig bedoel je dan de laatste versie denk ik: TomTom?

Die TomTom GO Expert is ook nog gewoon in de playstore verkrijgbaar en dus in zekere zin ook 'huidig'.

Ik weet niet hoe het daar zit met melden van flitsers. Maar in TomTom GO Expert kun je die melden tijdens navigeren d.m.v. onderin klikken op het camera symbooltje.
A H,
Ik heb de andere app nu geïnstalleerd. Op de website heet deze TomTom app.

Ik zal eens naar de Go Expert variant kijken. Dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Mit-46 op 04-05-2026 15:16 ]


  • amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Mit-46 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 15:15:
[...]

A H,
Ik heb de andere/gratis app nu geinstalleerd.

Ik zal eens naar de Go Expert variant kijken. Dank!
Als het je voornamelijk om flitsmeldingen te doen is dan is TomTom (welke versie dan ook) geen serieuze optie. Waze en Flitsmeister zullen het echt beter doen. Flitsmeister is ook goed bezig om klanten boos te maken door de gratis variant steeds meer te beperken dus ik snap wel dat je dat geen fijn bedrijf vindt. Ook over Waze (van Google) kan je een dergelijke mening hebben. Op ieder tech bedrijf is wel wat aan te merken tegenwoordig :)
Check ook die FastLane app eens die ik eerder noemde.
En wellicht haal je nog wat nuttigs uit dit topic: Alternatieven voor Flitsmeister

[ Voor 36% gewijzigd door amphora op 04-05-2026 15:20 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie


  • jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
Is het samen te vatten zoals onderstaand?

- (betaalde) TomTom Go Expert: primair gericht op navigatie/accurate omleidingen, snel met fileherkenning

- Waze/Google Maps/Flitsmeister/(gratis) TomTom: gericht op reclame, tracking, profilering d.m.v. binnenharken data, geven van reclame, locatiegerelateerde aanbevelingen. Doordat het product "gratis" is wel veel actuele gebruikersmeldingen.

  • screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:53
Ik heb de nieuwe TomTom app deze week gebruikt in Kroatie icm Carplay. Over de oude app was ik tevreden, hier liep de app op Carplay regelmatig vast of had geen idee waar ik reed. Tevens vond ik de visuele aanwijzingen soms erg verwarrend. Ik was meer tevreden over de oude app.

  • Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:40
amphora schreef op maandag 4 mei 2026 @ 15:16:
[...]

Als het je voornamelijk om flitsmeldingen te doen is dan is TomTom (welke versie dan ook) geen serieuze optie. Waze en Flitsmeister zullen het echt beter doen. Flitsmeister is ook goed bezig om klanten boos te maken door de gratis variant steeds meer te beperken dus ik snap wel dat je dat geen fijn bedrijf vindt. Ook over Waze (van Google) kan je een dergelijke mening hebben. Op ieder tech bedrijf is wel wat aan te merken tegenwoordig :)
Check ook die FastLane app eens die ik eerder noemde.
En wellicht haal je nog wat nuttigs uit dit topic: Alternatieven voor Flitsmeister
Het gaat mij niet per se om enkel de flitsmeldingen, maar eigenlijk om alle meldingen. De (nuttige) meldingen maken het autorijden wat mij betreft een stuk meer ontspannen, maar daar horen zeker ook de meldingen bij die "variabel" zijn (mensen op de vluchtstrook, objecten op de weg, etc.).

FM vind ik niet zo netjes vanwege het feit je een account nodig hebt en moet betalen (voor volledig gebruik), maar zij alsnog jouw data delen met derden. Ik vind het één of het ander prima, maar beide niet zo.
Waze is in het heden een geopolitiek dingetje. Ik wil hier niet te veel woorden aan vuil maken. Het klinkt gek, maar Google vind ik nog niet eens het "grootste" probleem. :)

Beide heb ik veel gebruikt en ik heb een FM account om deze op de achtergrond i.c.m. TomTom te kunnen gebruiken.
Ik denk dat ik dit maar ga doen om zo voor mezelf een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de TomTom app. De meningen zijn namelijk niet overweldigend positief (helaas).

Ik ga in ieder geval Fastlane ook bekijken! (y)

De Go Expert app moet ik nog even gaan bekijken of ik dat wel het geld waard vind en of zij dan niet ook op dezelfde manier als FM te werk gaan m.b.t. én betalen, maar alsnog jouw data delen.
Vanavond eens even lezen op de website.
jesco_white schreef op maandag 4 mei 2026 @ 15:23:
Is het samen te vatten zoals onderstaand?

- (betaalde) TomTom Go Expert: primair gericht op navigatie/accurate omleidingen, snel met fileherkenning

- Waze/Google Maps/Flitsmeister/(gratis) TomTom: gericht op reclame, tracking, profilering d.m.v. binnenharken data, geven van reclame, locatiegerelateerde aanbevelingen. Doordat het product "gratis" is wel veel actuele gebruikersmeldingen.
Daar lijkt het wel op behalve dat het FM ook zo is wanneer je betaald hebt als ik het goed gelezen heb in hun voorwaarden/policy. Verder lijkt het daar wel op.


De andere ook bedankt allemaal voor de input. d:)b

Ik moet het zelf gaan testen en ervaren. Dat is een beetje mijn conclusie.

[ Voor 5% gewijzigd door Mit-46 op 04-05-2026 15:58 ]


  • amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Mit-46 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 15:45:
[...]

Ik ga in ieder geval Fastlane ook bekijken! (y)

[...]

Ik moet het zelf gaan testen en ervaren. Dat is een beetje mijn conclusie.
Dat laatste zeker :)
Net nog even naar FastLane gekeken en dat lijkt toch alleen voor flitsers te zijn, geen hulpdiensten.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie


  • dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:42
Mit-46 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:52:
Hoe zijn de ervaringen tegenwoordig met de TomTom app?

Ik heb deze van het weekend geïnstalleerd ter vervanging van Waze, maar nog niet mee gereden.

Met veel tegenzin ook maar een account aangemaakt bij Flitsmeister zodat deze op de achtergrond mee kan draaien, maar het liefst verwijder ik deze meteen. Ik vind dat namelijk geen leuk bedrijf.

Ik ben vooral geïnteresseerd in de meldingen. Flitsers uiteraard, maar ook de andere informatie/waarschuwingen (objecten op de weg, auto op de vluchtstrook, politie/ambulance met zwaailichten in de buurt, etc.).
De navigatie geloof ik wel.
Ik heb in een poging van Waze af te gaan ook een tijdje TomTom gebruikt. De meldingen lijken redelijk accuraat, maar de navigatie vond ik ronduit slecht. En dan vooral de rijbaan indicatie. Hij stuurde mij regelmatig de verkeerde rijbaan op waardoor ik last minute nog baancorrecties moest doen. Om die reden ben ik toch weer terug naar Waze tot er een beter alternatief is die goed navigeert én correcte meldingen doet.
Je zou ook nog kunnen kijken naar Here WeGo. Is europees en ik vind de interface erg fijn. Heeft net als Waze een knop om meldingen te doen. Ik gebruik het zelf niet omdat hij het in mijn auto niet goed doet (ik gebruik geen android auto maar sideload apps op het systeem van de auto die onder water gewoon android draait)

  • jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
De navigatie en zeker de rijbaan indicatie van TomTom GO Expert vind ik juist top. Beter dan van wat ik destijds van Waze gezien heb bij collega. Mijn vriendin moest laatst op pad met de auto en zat bij terugkeer te klagen over Google Maps wat ze ook niet zo duidelijk vond als TomTom GO. Jammer is dat ik (op Android) mijn betaalde TomTom Go account niet kan delen met haar. Op iOS kan dat wel geloof ik.

  • DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mee eens, dat vind ik juist het sterke punt van Tomtom.
Ook staat er bij Tomtom duidelijk bij op welke plaatsnaam je moet letten op de borden.

De Tomtom Go Expert app gebruik ik nu het tweede jaar in de auto, en bevalt me erg goed. Het enige dat me een beetje stoorde is dat je bij het verlengen van het abonnement telkens naar de truck-versie wordt gestuurd, terwijl het abonnement voor de auto die is die ik nodig had.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.


  • Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Superster en Usual Suspect

Precies ook mijn ervaring.

Ik maakte de switch omdat ik op Google Maps soms de verkeerde rijbanen pakte. De alternatieve routes vind ik ook sterker dan bij Google Maps.
Maar snel ergens heen binnen de stad is Google Maps wel sterker door de veel betere zoekfunctie.

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws


  • snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:21
Ik gebruik al jaren ToTom Go icm Android auto.
Sinds 1 jaar heet dat TomTom Go Expert en die doet het nog steeds beter dan de hier genoemde gratis alternatieven.
Oh, en ik betaal jaarlijks €12,99 en dat al sinds jaren.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019


  • jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
snah001 schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 22:31:
Oh, en ik betaal jaarlijks €12,99 en dat al sinds jaren.
Netjes! Ik betaal €19,99 jaarlijks. Verhogen ze niet de prijzen voor eerdere klanten?

  • Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:09

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hmm, vanochtend zijn ineens al mijn opgeslagen plaatsen en recente bestemmingen foetsie in de go expert app.

Ben wel nog gewoon ingelogd en abo wordt ook gewoon herkend. Maar data in de app is kwijt :(

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr


  • Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10

Lief Adje

Love is in the air

Orion84 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:36:
Hmm, vanochtend zijn ineens al mijn opgeslagen plaatsen en recente bestemmingen foetsie in de go expert app.

Ben wel nog gewoon ingelogd en abo wordt ook gewoon herkend. Maar data in de app is kwijt :(
Er is iets mis gegaan bij een AWS account bij TT, ze zijn bezig met een recovery.
ETA:
Expected Short‑Term Behavior

Customers will be able to log in successfully on their devices and on plan.tomtom.com
Favorite locations will continue to be available on the device but syncing will not work.
Places and favorites on plan.tomtom.com may remain incomplete or unavailable until the data restoration is completed.

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest


  • Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:09

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ah, check.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr


  • maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:00
jesco_white schreef op maandag 4 mei 2026 @ 15:23:
Is het samen te vatten zoals onderstaand?

- (betaalde) TomTom Go Expert: primair gericht op navigatie/accurate omleidingen, snel met fileherkenning

- Waze/Google Maps/Flitsmeister/(gratis) TomTom: gericht op reclame, tracking, profilering d.m.v. binnenharken data, geven van reclame, locatiegerelateerde aanbevelingen. Doordat het product "gratis" is wel veel actuele gebruikersmeldingen.
TomTom toont geen reclame en beweert weg te blijven van tracking:
Privacy & Navigatie Zonder Afleiding
Rijd met focus. TomTom toont geen advertenties, bewaart je gegevens privé en biedt een storingsvrije navigatie. Van POI tot parkeren en van routeplanner tot flitsers—alles in één app.

  • loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32
Hopelijk gaat dit geintje niet te lang duren. Verdomd irritant. Mocht alles weer terugkomen, is er een manier om te back-uppen naar een .csv file ergens ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel


  • Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:09

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik had gelukkig maar een handvol favorieten er in staan, dus die heb ik al weer aangemaakt. Ben benieuwd hoe dat gaat als het probleem verholpen is :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr


  • ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-06 18:28
Orion84 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 17:01:
Ik had gelukkig maar een handvol favorieten er in staan, dus die heb ik al weer aangemaakt. Ben benieuwd hoe dat gaat als het probleem verholpen is :P
Ik wist gelukkig mijn huisadres nog, dus ben thuis gekomen.

  • Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:00
Ik gebruik al een tijdje TomTom en TomTom Go naast elkaar op Android Auto. TomTom op Android Auto voelt wat frisser aan, waarschuwingen worden uitgesproken ala Flitsmeister op TomTom Go zijn deze alleen zichtbaar in de routebalk.

Ik draai de beta van TomTom en heb wel een routebalk zichtbaar en duidelijke rijbaanbegeleiding maar vind de app wel log werken, de app openen en sluiten op Android Auto gaat vrij traag vind ik ook als je bijvoorbeeld de app verlaat en weer terugkomt blijft deze naar mijn gevoel vrij lang op zwart.

TomTom Go geniet bij mij wel de voorkeur maar TomTom gaat langzaam de goede kant op.

  • Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:03

[ Voor 61% gewijzigd door Megapaul op 07-05-2026 12:56 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.


  • Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:09

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Nee, maar zoals je hierboven kan lezen lag dit aan een storing bij tomtom, niet iets client side.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr


  • Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:03
Orion84 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 12:56:
[...]

Nee, maar zoals je hierboven kan lezen lag dit aan een storing bij tomtom, niet iets client side.
Ik zag het net daarna idd. ;)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.


  • loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32
Lief Adje schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 11:39:
[...]

Er is iets mis gegaan bij een AWS account bij TT, ze zijn bezig met een recovery.
ETA:

[...]
Volgens tomtomforums is de gerecoverde data max. een week oud. Heb je de afgelopen week bestemmingen aan My Places toegevoegd dan heb je pech.

Dat je My Places on-device beschikbaar blijven maar niet syncen, klopt niet. Bi mijj is My Places leeg sinds gistermiddag en bij andere ook, en het lijken er meer te worden. Ik zie wel een enkele route, terwijl het er een stuk of 8 waren.

[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 07-05-2026 14:31 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel


  • snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:21
Bij mij is die ook helemaal leeg.
Zowel recente bestemmingen als "Mijn Plaatsen".

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019


  • coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:25
Bizarre storing. Ben ook alle routes kwijt en heb dit weekend een motor weekend 🙄.

  • JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:35

JME

zeg maar Jamie

Bij mij werkte Rij Naar Huis niet meer omdat ie geen huisadres had. En via CarPlay mag je niet typen, dus toch maar even rechtstreeks op de telefoon gepriegeld.

  • loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32
Mij verbaasd de zero communicatie van de kant van TomTom. Hoe moeilijk kan het zijn om een e-mail rond te sturen met "we f*cked up and zijn al 2 dagen bezig om cloud data weer terug te zetten van een backup en te zorgen dat de app weer cloud data kan syncen"

Ik las op X een Tweet dat het een week kan duren. Sorry hoor, een week ???

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel


  • loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32
Er is leven bij TomTom:

https://help.tomtom.com/hc/nl-nl/articles/35394530639506-Tijdelijke-storingen-bij-Plan-TomTom-com

Tijdelijke storingen bij Plan.TomTom.com

We ondervinden op dit moment technische problemen met Plan.TomTom.com, waardoor het mogelijk lastig is om opgeslagen routes en favorieten te openen.

Ons team werkt er hard aan om de volledige functionaliteit zo snel mogelijk te herstellen.

Houd er rekening mee dat inhoud die in de afgelopen 7 dagen is opgeslagen, mogelijk opnieuw moet worden toegevoegd zodra het probleem volledig is opgelost. Inhoud die vóór deze periode is opgeslagen, blijft gewoon toegankelijk.

EDIT (via tomtomforums):
Optimistic ETA: We expect to restore production navcloud data by Friday May 8th 2026 EOD CET

[ Voor 8% gewijzigd door loekf2 op 07-05-2026 21:32 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel


  • ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-06 18:28
Heeft deze storing met favoriete plaatsen niet gewoon te maken met die brand in het data centrum?

Ze zeggen wel van niet, maar TomTom is nooit erg duidelijk met info.

[ Voor 27% gewijzigd door ipje op 08-05-2026 08:55 ]


  • Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:09

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ipje schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 08:52:
Heeft deze storing met favoriete plaatsen niet gewoon te maken met die brand in het data centrum?

Ze zeggen wel van niet, maar TomTom is nooit erg duidelijk met info.
Die brand was gisteren, dit probleem was er woensdag al, zo niet eerder.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr


  • loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:32
https://help.tomtom.com/hc/nl-nl/articles/35394530639506-Geplande-onderbreking-van-inloggen-en-gegevensherstel

We lossen momenteel een technisch probleem op dat Plan.TomTom.com en gerelateerde navigatiediensten treft.

Om een gegevensherstel uit te voeren, is inloggen vandaag vanaf 15.00 uur (CEST) enkele uren niet beschikbaar op de volgende diensten:
  • Plan.TomTom.com
  • TomTom Navigatie-apps
  • TomTom-navigatiesystemen
Tijdens deze periode kun je niet inloggen. Je hoeft geen actie te ondernemen tijdens het onderhoudsvenster — de toegang wordt automatisch hersteld.

We bieden onze excuses aan voor de overlast en werken deze pagina bij zodra de diensten volledig zijn hersteld.

Impact op gegevens
  • We herstellen gegevens naar een bekend veilig punt vóór 1 mei
  • Routes of favorieten die tussen 1 mei en 9 mei zijn gemaakt of gewijzigd, kunnen niet worden hersteld
  • Inhoud die vóór 1 mei is opgeslagen, is weer beschikbaar zodra het herstel is voltooid
  • We werken deze pagina bij zodra het herstel is afgerond

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel


  • snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:21
Inmiddels schijnt de database weer hersteld te zijn want "Mijn Plaatsen" is weer terug.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019


  • hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

snah001 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 22:51:
Inmiddels schijnt de database weer hersteld te zijn want "Mijn Plaatsen" is weer terug.
Bij mij is alles nog leeg, niets hersteld tot dit moment.

Testing, one, two ...


  • jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
Ik heb de favorieten weer terug sinds vanmorgen. Mooi op tijd, vlak voor de vakantie.

  • snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:21
hardware-lover schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 09:27:
[...]

Bij mij is alles nog leeg, niets hersteld tot dit moment.
Even bij "TomTom Services" je "MyDrive" even uit en weer aan zetten.
Dan werkt het weer.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019


  • hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

snah001 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:41:
[...]

Even bij "TomTom Services" je "MyDrive" even uit en weer aan zetten.
Dan werkt het weer.
Dat brengt voor mij nog steeds niets, alles is nog leeg tot nu, maar hopelijk komen ze nog.
Tijdschema voor het herstel
Het herstel van de gegevens is momenteel aan de gang.

Deze pagina wordt bijgewerkt zodra het proces is voltooid.

[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 09-05-2026 11:13 ]

Testing, one, two ...


  • CSdG
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10-05 17:21
Beste allen,

Ik heb al een aantal jaar TomTomGO in gebruik en ben tevreden met hoe de app werkt. Ik heb onlangs een tweede telefoon gekregen die op IOS draait in plaats van Android. Is het mogelijk om de app op zowel Android als IOS te gebruiken zonder tweemaal te betalen? Als ik probeer in te loggen op het IOS apparaat met mijn TomTom account krijg ik geen respons. Het abonnement op TomTomGO gaat bij mij via de Google Play store.

Alvast bedankt

  • Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:18
Momenteel gebruik ik een TomTom GO Expert-abonnement (€19,99 p/j). Na jarenlang Navigon te hebben gebruikt (eenmalige aankoop), ben ik vanwege compatibiliteitsproblemen op de Galaxy S22 Ultra-serie overgestapt naar TomTom GO.

De app draait nu stabiel via Android Auto op het scherm van mijn Toyota Aygo. In combinatie met een bekabelde S26 Ultra werkt dit tot nu toe feilloos. Voor mij is dit een betrouwbaar alternatief voor de eenmalige licenties van weleer.

[ Voor 73% gewijzigd door Van der Berg op 10-05-2026 00:37 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB


  • JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:35

JME

zeg maar Jamie

Ik had mijn Thuis adres van de week dus opnieuw ingevuld, maar die is nu weer leeg. Bijzonder..

  • jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
CSdG schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 23:07:
Beste allen,

Ik heb al een aantal jaar TomTomGO in gebruik en ben tevreden met hoe de app werkt. Ik heb onlangs een tweede telefoon gekregen die op IOS draait in plaats van Android. Is het mogelijk om de app op zowel Android als IOS te gebruiken zonder tweemaal te betalen? Als ik probeer in te loggen op het IOS apparaat met mijn TomTom account krijg ik geen respons. Het abonnement op TomTomGO gaat bij mij via de Google Play store.

Alvast bedankt
Voor zover ik weet kan dit niet helaas. Alleen iOS onderling kun je delen.
Kan een familielid met een Android-apparaat gebruikmaken van het Familie-abonnement?
Delen met gezin is alleen beschikbaar voor iOS-gebruikers. Deze functie is niet beschikbaar op andere platforms.

  • Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:13
snah001 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:41:
[...]

Even bij "TomTom Services" je "MyDrive" even uit en weer aan zetten.
Dan werkt het weer.
Hier in de app nog geen synchronisatie van de routes. Ook niet na opnieuw inloggen. Werkt het bij jullie wel?

  • DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben mijn POI en poi bestanden (.ov2) nog steeds kwijt.
Ook merk ik een aantal spookroutes in plan.tomtom.com. Dat zijn delen van tracks die ik er in heb gezet voor mijn motor navigatie, maar die worden nu opeens behandeld als snelle of milieuvriendelijke route.

Kortom, ze zijn er nog niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.


  • patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:49
Bij mij zijn de ingestelde werk en thuis adressen evenals my places weer terug. Voor zover ik kan zien zijn ze allemaal hersteld. Inderdaad een kwestie van de mydrive optie even uit en daarna weer aan te zetten. Fijn dat ze het op hebben weten te lossen, al had dat wel wat sneller gemogen.

  • coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:25
Ik heb ze net weer terug, net nu ik thuis ben van een weekend weg 🙄. Moest het inderdaad wel de MyDrive synchronisatie even uit en aan zetten.

  • Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:13
Hier net zo, alles weer terug gekregen gelukkig

[ Voor 5% gewijzigd door Aloysxda op 10-05-2026 18:54 ]


  • hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

patshad schreef op zondag 10 mei 2026 @ 17:17:
Bij mij zijn de ingestelde werk en thuis adressen evenals my places weer terug. Voor zover ik kan zien zijn ze allemaal hersteld. Inderdaad een kwestie van de mydrive optie even uit en daarna weer aan te zetten. Fijn dat ze het op hebben weten te lossen, al had dat wel wat sneller gemogen.
Een fractie van wat ik had is nu terug, verre van wat ik eerst had. Hopelijk komen die nog want wat ik nu terug heb is jaren oud.

Testing, one, two ...


  • rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
Uit interesse de "nieuwe" Tomtom app aan het testen (android). De routebar werkt nu ook op AA. Alleen rijstrook aanwijzingen zie ik niet in AA. Dat is wel een gemis.

  • brainsie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-06 23:23
rkraats schreef op maandag 11 mei 2026 @ 08:37:
Uit interesse de "nieuwe" Tomtom app aan het testen (android). De routebar werkt nu ook op AA. Alleen rijstrook aanwijzingen zie ik niet in AA. Dat is wel een gemis.
Ik heb de app gisteren geïnstalleerd en ik zie de rijstrook aanwijzingen wel. Heb de beta versie geïnstalleerd.

  • nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 22:15

nlboy

Alles kitz?

rkraats schreef op maandag 11 mei 2026 @ 08:37:
Uit interesse de "nieuwe" Tomtom app aan het testen (android). De routebar werkt nu ook op AA. Alleen rijstrook aanwijzingen zie ik niet in AA. Dat is wel een gemis.
Eindelijk! Vandaag even de beta-app openen en testen op de weg terug. _/-\o_ Dit was o.a. de reden dat ik nog het 'oude' TomTom gebruik vanwege het gemis van de routebar.

[ Voor 12% gewijzigd door nlboy op 13-05-2026 10:33 ]


  • jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
coenox schreef op zondag 10 mei 2026 @ 18:43:
Ik heb ze net weer terug, net nu ik thuis ben van een weekend weg 🙄. Moest het inderdaad wel de MyDrive synchronisatie even uit en aan zetten.
Ik heb nu wel sinds enkele dagen mijn favorieten terug in Tomtom GO op mijn smartphone, maar bijv. .gpx routes via mijn laptop inlezen (via plan.tomtom.com) en dan syncen naar devices lukt nog niet. Vanaf mijn laptop lijkt de route gesync't, maar in Tomtom GO op mijn smartphone is de route niet zichtbaar. Ook niet als ik MyDrive synchronisatie uit en aanzet, of uit- en opnieuw inlog op mijn phone in de Tomtom app.

Dat is wel vervelend. Ben nu op vakantie en wil wat routes inplannen, maar krijg ze met geen mogelijkheid gesync't naar mijn smartphone. Ook nieuwe favorieten via plan.tomtom.com toegevoegd krijg ik niet in mijn Tomtom GO app.

Alleen favorieten die ik direct in Tomtom GO app op mijn smartphone aanmaak zijn zichtbaar in de app. Er lijkt dus nog steeds een issue met syncen tussen Tomtom planner en je Tomtom GO app.

  • coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:25
jesco_white schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:02:
[...]

Ik heb nu wel sinds enkele dagen mijn favorieten terug in Tomtom GO op mijn smartphone, maar bijv. .gpx routes via mijn laptop inlezen (via plan.tomtom.com) en dan syncen naar devices lukt nog niet. Vanaf mijn laptop lijkt de route gesync't, maar in Tomtom GO op mijn smartphone is de route niet zichtbaar. Ook niet als ik MyDrive synchronisatie uit en aanzet, of uit- en opnieuw inlog op mijn phone in de Tomtom app.

.....
Bij mij zijn ze terug. Wat soms helpt is om via je browser naar plan.tomtom.com te gaan en daar het vinkje voor synchronisatie van je routes uit en weer aan te zetten.

  • rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
brainsie schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:43:
[...]

Ik heb de app gisteren geïnstalleerd en ik zie de rijstrook aanwijzingen wel. Heb de beta versie geïnstalleerd.
Nog even gekeken, in de app zie ik ze wel maar op Android Auto niet (ook beta).

  • nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 22:15

nlboy

Alles kitz?

rkraats schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:45:
[...]

Nog even gekeken, in de app zie ik ze wel maar op Android Auto niet (ook beta).
Ik kreeg net wel een rijstrookindicatie op Android Auto te zien met de nieuwe TomTom-app (appversie 15.35.0/versie navi 2.4.0-rc6).

Wel een space-trip, hoe de rijstrookindicatie in het blauw voorbijvliegt, maar dat terzijde.

[ Voor 3% gewijzigd door nlboy op 13-05-2026 15:44 ]


  • jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
coenox schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:29:
[...]

Bij mij zijn ze terug. Wat soms helpt is om via je browser naar plan.tomtom.com te gaan en daar het vinkje voor synchronisatie van je routes uit en weer aan te zetten.
Dat werkte helaas niet. Enige wat hielp was TomTom GO app deinstalleren en opnieuw installeren, kaarten opnieuw downloaden en MyDrive aanzetten.

  • rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
nlboy schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 15:43:
[...]

Ik kreeg net wel een rijstrookindicatie op Android Auto te zien met de nieuwe TomTom-app (appversie 15.35.0/versie navi 2.4.0-rc6).

Wel een space-trip, hoe de rijstrookindicatie in het blauw voorbijvliegt, maar dat terzijde.
Ik kreeg hem vanmiddag ook bij een afrit van een snelweg. Op locaties waar je het nodig hebt zie ik hem niet verschijnen :)

  • Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:40
Ik gebruik nu sinds enige tijd de TomTom app (gratis variant) als vervanger van Waze en ben er tevreden over.

Er zijn twee dingen die ik alleen een beetje storend vind. Eén is dat de kaart verandert van 3d naar 2d zodra je enkele minuten stilstaat. Los van dat ik het veranderen zelf irritant vind veranderen ook de bedieningsknoppen mee. Wanneer je stilstaat en de 2d kaart hebt ontbreekt de knop om dingen te melden.

Weet iemand of dit uit te schakelen is zodat je ten alle tijde het 3d beeld hebt?

Het andere wat ik best storend vind is de (in mijn geval Engelse) robotachtige stem. Ik kan in de app zelf niet in de instellingen vinden dat je dit kan wijzigen. Het klinkt als een soort brakke text to speech stem.

Weet iemand of dit is te wijzigen?

Verder vind ik de app een prima vervanger van Waze.
Had vandaag voor het eerst dat ik een melding kreeg op Flitsmeister (die ik op de achtergrond open heb op mijn telefoon) en niet in de TomTom app, maar ik gebruik het in inmiddels al enige tijd samen dus gezien het tijdsbestek vind ik dat prima.

Wat mij betreft dus een prima vervanger van Waze! d:)b

  • RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:44
Omdat mijn Waze op CarPlay de laatste weken zo nu en dan een blanco navigatiescherm geeft ben ik ook de laatste dagen gebruik gaan maken van TomTom en ik moet zeggen dat deze mij op een groot minpunt na wel erg goed bevalt. Ik vind de layout een genot om naar te kijken. Waze zoomt zo achterlijk ver uit in het buitengebied.

Maar het grote minpunt vind ik dat je niet gesproken je bestemming kunt invoeren. Dit moet met het toetsenbord op het scherm of op de telefoon. Ik hoop dat ze bij TT hiermee bezig zijn.

En de rijnbaan-/rijstrookbegeleiding is ook niet helemaal geweldig, maar niet onoverkomelijk.

  • DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

:?

Tijdens het rijden moet ik zelfs inspreken omdat het toetsenbord weigert. Er staat dan een microfoon symbooltje in het invoerveld.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.


  • coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:25
Mit-46 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 18:41:
Ik gebruik nu sinds enige tijd de TomTom app (gratis variant) als vervanger van Waze en ben er tevreden over.

Er zijn twee dingen die ik alleen een beetje storend vind. Eén is dat de kaart verandert van 3d naar 2d zodra je enkele minuten stilstaat. Los van dat ik het veranderen zelf irritant vind veranderen ook de bedieningsknoppen mee. Wanneer je stilstaat en de 2d kaart hebt ontbreekt de knop om dingen te melden.

Weet iemand of dit uit te schakelen is zodat je ten alle tijde het 3d beeld hebt?

Het andere wat ik best storend vind is de (in mijn geval Engelse) robotachtige stem. Ik kan in de app zelf niet in de instellingen vinden dat je dit kan wijzigen. Het klinkt als een soort brakke text to speech stem.

Weet iemand of dit is te wijzigen?

Verder vind ik de app een prima vervanger van Waze.
Had vandaag voor het eerst dat ik een melding kreeg op Flitsmeister (die ik op de achtergrond open heb op mijn telefoon) en niet in de TomTom app, maar ik gebruik het in inmiddels al enige tijd samen dus gezien het tijdsbestek vind ik dat prima.

Wat mij betreft dus een prima vervanger van Waze! d:)b
Ik heb de betaalde versie (20 Euro per jaar), mijn beeld gaat niet automatisch naar 2D en ik kan de stemmen van Eva en Bram downloaden.

  • Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:40
De betaalde versie werkt niet op mijn telefoon met /e/OS. Na het openen verschijnt de melding "Oeps something went wrong".

Los daarvan kost die nu €63 voor 12 maanden in de aanbieding. Dat vind ik wat te veel voor zo'n app.

Voor mij is dat vooralsnog geen optie/alternatief (los van het feit dat die niet eens opstart op mijn telefoon).

Hopen maar dat deze opties ook naar de gratis variant komen. Op z'n minst dat je de stem volledig kan uitschakelen en enkel een meldingsgeluid kan instellen. Het klinkt op deze manier wel een beetje armoedig.

[ Voor 5% gewijzigd door Mit-46 op 07-06-2026 16:21 ]


  • DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Voor 63 euro probeer je waarschijnlijk het vrachtwagen abonnement af te sluiten. Voor auto's is het 20 euro zónder aanbieding.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.


  • Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:33
Is het anno 2026 nog steeds interessant om de TomTom Go app aan te schaffen, wetende dat ze de andere app verder ontwikkelen? Ik heb TomTom enkele jaren geleden nog gebruikt in mijn auto maar sinds de fabrikant geen updates meer uitlevert ben ik overgestapt op Apple kaarten icm Carplay. Dat gaat best redelijk met af en toe wat verrassingen van routes en vreemde POI's.

[ Voor 49% gewijzigd door Miki op 07-06-2026 20:23 ]


  • coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:25
Miki schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:17:
Is het anno 2026 nog steeds interessant om de TomTom Go app aan te schaffen, wetende dat ze de andere app verder ontwikkelen? Ik heb TomTom enkele jaren geleden nog gebruikt in mijn auto maar sinds de fabrikant geen updates meer uitlevert ben ik overgestapt op Apple kaarten icm Carplay. Dat gaat best redelijk met af en toe wat verrassingen van routes en vreemde POI's.
Zeker. Ik ken op dit moment geen beter alternatief. Dit weekend weer met de motor naar Duitsland geweest en voorgeladen routes gereden. Ook de file info en alternatieve routes zijn top. En, aanschaffen? Je betaalt 20 euro voor een jaar. Als er na een jaar wat beters is, kun je toch overstappen?

  • RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:44
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 21:19:
:?

Tijdens het rijden moet ik zelfs inspreken omdat het toetsenbord weigert. Er staat dan een microfoon symbooltje in het invoerveld.
Heb je het ook over CarPlay?

  • DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Sowieso niet over Carplay, maar Android auto. En zelfs daar twijfel ik nu over, omdat de module in mijn auto volwaardig Android draait. Daar staat de tomtom app dus ook op geïnstalleerd. De ene keer gebruik ik die, de andere keer Android auto.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.


  • Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:00
Op Android Auto met TomTom go werkt bestemming via spraak echt top. Gewoon via de spraakassistent navigeer naar x om vervolgens de bestemming(en) te krijgen in een keuzemenu.

Met TomTom valt dit mij tegen, ik doe dezelfde aanpak en krijg het adres te zien in het zoekvenster maar met geen resultaten, pas als ik 1 karakter weghaal via het toetsenbord en weer terugzet heb ik ineens wel resultaat. Het is een beta met een reden i guess.

  • Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:40
DrivinUCrazy schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:27:
Voor 63 euro probeer je waarschijnlijk het vrachtwagen abonnement af te sluiten. Voor auto's is het 20 euro zónder aanbieding.
Ja dat klopt. Ik dacht dat je die bedoelde. De andere heb ik niet gezien.

Die benamingen van de verschillende TomTom apps zijn wel verwarrend. 8)7

Vanavond na het werk nog eens kijken! (y)
€20,-per jaar vind ik wel het wel waard!

[ Voor 14% gewijzigd door Mit-46 op 08-06-2026 14:40 ]


  • jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:47
@Mit-46

om een of andere reden heet TomTom GO Expert sinds enige tijd "Truck GPS" in de playstore. Maar de app zelf is wel ook gewoon voor auto's. Alsof ze er geen moeite meer in steken ofzo terwijl het voor 20 euro gewoon een prima navigatieapp is.

  • Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:40
jesco_white schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:53:
@Mit-46

om een of andere reden heet TomTom GO Expert sinds enige tijd "Truck GPS" in de playstore. Maar de app zelf is wel ook gewoon voor auto's. Alsof ze er geen moeite meer in steken ofzo terwijl het voor 20 euro gewoon een prima navigatieapp is.
A H.

Dank voor de tip, want anders had ik deze nooit gevonden.

  • snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:21
Mit-46 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:38:
[...]

Ja dat klopt. Ik dacht dat je die bedoelde. De andere heb ik niet gezien.

Die benamingen van de verschillende TomTom apps zijn wel verwarrend. 8)7

Vanavond na het werk nog eens kijken! (y)
€20,-per jaar vind ik wel het wel waard!
Ik heb al jaren een abo op TTGo en betaal ieder jaar slechts € 12,99.
Waarom? Kweetnie.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.302.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019


  • JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:35

JME

zeg maar Jamie

Idem hier. Ooit gebruik gemaakt van een aanbieding tot wederopzegging en die loopt sindsdien door tegen de oorspronkelijke kosten. En terecht natuurlijk.

  • njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
JME schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:30:
Idem hier. Ooit gebruik gemaakt van een aanbieding tot wederopzegging en die loopt sindsdien door tegen de oorspronkelijke kosten. En terecht natuurlijk.
Niet heel vanzelfsprekend tegenwoordig. Ongeveer elk abonnement heeft inflatiecorrectie etc.

  • JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:35

JME

zeg maar Jamie

Dat kan. Deze dus niet. Houden zo! :)

  • Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:40
Ik heb het idee dat degene die de mooie aanbieding al hebben deze kunnen gebruiken, maar nieuwe gebruikers niet.

Dit zijn de apps op de website momenteel: https://www.tomtom.com/nl_nl/navigation/mobile-apps/

De enige betaalde variant is de Go Expert app en die kost helaas €62,99 voor 12 maanden.

  • coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:25
Mit-46 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:34:
Ik heb het idee dat degene die de mooie aanbieding al hebben deze kunnen gebruiken, maar nieuwe gebruikers niet.

Dit zijn de apps op de website momenteel: https://www.tomtom.com/nl_nl/navigation/mobile-apps/

De enige betaalde variant is de Go Expert app en die kost helaas €62,99 voor 12 maanden.
Je moet deze app installeren en dan voor het personenwagen abonnement gaan. Die kost 19.99 per maand. Dat is de normale prijs, geen aanbieding. Het is inderdaad verwarrend.

  • Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:40
Ok, die app werkt helaas niet op mijn telefoon. Krijg een "Oops, something went wrong" melding.

Heb geprobeerd alle permissies die er zijn toe te staan en de cache gewist, maar het maakt geen verschil.

In de toekomst nog maar een keer kijken.

  • mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 22:52

mjl

Ugh

Mit-46 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:34:
Ik heb het idee dat degene die de mooie aanbieding al hebben deze kunnen gebruiken, maar nieuwe gebruikers niet.

Dit zijn de apps op de website momenteel: https://www.tomtom.com/nl_nl/navigation/mobile-apps/

De enige betaalde variant is de Go Expert app en die kost helaas €62,99 voor 12 maanden.
Het is erg verstopt in de app als je wilt verlengen of aanschaffen, ik was ook confuus, maar er staat ergens een linkje op die pagina dat je het voor een personen wagen/privé wilt afsluiten…

Overigens koop ik het buiten de appstore om, irritante is dat je dan eerst in de app moet inloggen met Apple en dan te zien krijgt dat je geen aankoop kunt herstellen maar daarna met je TomTom account kunt inloggen om je abonnement te activeren. Bij elke verlenging moet ik dat dan doen (heel dansje van uitloggen en weer inloggen…) maar ja 1x per jaar :)

-------


  • greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:09
Je kan TomTom Go Expert voor personen wagens ook nog via de TomTom webshop, je moet dan wel eerst een chat starten en die kunnen je dan een winkelmandje link geven.

  • patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:49
Vanochtend de laatste update voor Tomtom Go geïnstalleerd. Nu bij inloggen de melding dat er geen abonnementen zijn gevonden, ik kan op een fancy pagina kiezen welk abonnement ik wil afsluiten. Gisteravond de app nog gebruikt niks aan de hand.

In Google Play staat mijn abonnement gewoon actief, verlenging gaat op 1 juli in (voor de oude goede prijs van 12,99 per jaar).

Mocht je de update zien - ik zou nog even wachten. Overigens zie ik wel dat ik voor de TomTom Go app met een ander mailadres ingelogd ben dan mijn play store account. Dit gebruik ik echter al tig jaar zo en nooit een probleem gehad. Dat mailadres is ook gebonden aan mijn Tomtom account.

Update: na verwijderen en herinstalleren van de app werkt het weer als vanouds.

[ Voor 27% gewijzigd door patshad op 25-06-2026 15:02 ]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste