Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:36
Dat klopt, je moet gewoon de app downloaden en na installatie kun je binnen de app een abo nemen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteGroene
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15-03 16:58
@Pierre
Je moet deze link hebben:https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/go-navigation/12-Months/
dan moet het lukken.
Ik heb ze nu allebei, de Amigo vind ik op zich iets gebruiksvriendelijker en met iets meer mogelijkheden.
Maar moet de Go nog verder testen, voordeel van de Go is natuurlijk wel de offline mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

Het is me gelukt maar of ik nou zo blij wordt van TomTom nee, kaart wil niet laden en niet vooruit te branden, ik gooi hem er weer af, en zeg gelijk mijn abonnement op.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
GroteGroene schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:51:
Ik heb ze nu allebei, de Amigo vind ik op zich iets gebruiksvriendelijker en met iets meer mogelijkheden.
Maar moet de Go nog verder testen, voordeel van de Go is natuurlijk wel de offline mogelijkheid.
Ik heb ze beide getest met Android Auto en persoonlijk vind ik de Go fijner vanwege de zijbalk en de duidelijke afslagen animatie. Maar het is allemaal persoonlijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteGroene
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15-03 16:58
@Pierre
Heb je wel bij kaart/weergave Nederland gedownload ?
Ik dacht dit nl ook eerst maar na download is de kaart er meteen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

GroteGroene schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:26:
@Pierre
Heb je wel bij kaart/weergave Nederland gedownload ?
Ik dacht dit nl ook eerst maar na download is de kaart er meteen !
Uiteraard, maar de app ligt in de prullenbak.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• snah001
Pierre schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:57:
Het is me gelukt maar of ik nou zo blij wordt van TomTom nee, kaart wil niet laden en niet vooruit te branden, ik gooi hem er weer af, en zeg gelijk mijn abonnement op.
Ho ho, heb je wel de kaarten geladen die je wilt gebruiken?
RTFM.......

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

snah001 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 05:31:
[...]

Ho ho, heb je wel de kaarten geladen die je wilt gebruiken?
RTFM.......
Uiteraard, maar de app ligt in de prullenbak.

Anoniem: 1420638

GroteGroene schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:51:
@Pierre
Je moet deze link hebben:https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/go-navigation/12-Months/
dan moet het lukken.
Wanneer ik me abbo gelijk annuleer, stopt het ook direct of eindigt het pas over 1 jaar het werkelijke datum?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1420638 op 23-11-2023 07:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-05 12:14
Eribajantje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:50:
Ik gebruik tt go eigenlijkm tot volle tevredenheid op mijn android tablet in de camper, en eigenlijk nog nooit problemen gehad,maar recentelijk in Duitsland is me opgevallen dat de instructies voor de route uiteraard in het Nederlands zijn , maar de wegnummers in het duits, zijn hier meerdere die hetzelfde hebben en is er eventueel een oplossing voor., bij tt klantenservice kom ik over dit ggen streep verder.
Klopt was mij ook al opgevallen, heb de buitenlandse straatnamen uitstaan in de instellingen, maar ondanks dat krijg op de Duitse Autobahn niet A twee te horen maar A zwei..... Heb de vraag ook aan TT support voorgelegd, nog geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-04 23:34
Code gonavpromo werkt niet meer, of ik doe iets verkeerd.
Iemand tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-05 06:34
Heb TomTom Go op een android telefoon en Android Auto in de VW. Krijg echter Go niet in beeld op navigatiesxherm, wel het geluid. Iemand een Tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 15:55
ambi1961 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:09:
Heb TomTom Go op een android telefoon en Android Auto in de VW. Krijg echter Go niet in beeld op navigatiesxherm, wel het geluid. Iemand een Tip?
Je moet in AA ook de app zelf starten. Dan start hij niet twee keer, maar opent hij de focus op TomTom Go met een aangepaste weergave voor AA.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04

IkWilbert

Het is mij!

Nieuwe kaartupdate voor tomtom go op android beschikbaar.

Helaas missen nog steeds de straten van de nieuwbouwwijk waar ik woon. Deze zijn al wel beschikbaar in Waze en Flitsmeister

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
In Amigo ook al gecontroleerd of die daar in zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

snah001 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:03:
In Amigo ook al gecontroleerd of die daar in zitten?
Ja gecontroleerd, daar zit het ook nog niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20-05 13:40

g86

TomTomGo: krijg je bij een trajectcontrole de gemiddelde snelheid te zien in Android Auto?
Een half jaar geleden was dat nog niet het geval, terwijl dat bij AmiGo wel het geval is.

thx voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Je krijgt de actuele snelheid te zien en in de balk rechts kwa kleur de aanduiding of je onder of boven het gemiddelde zit volgens mij.
Volgende keer als ik richting Den Haag rij eens goed op letten of dit zo is.

[ Voor 22% gewijzigd door snah001 op 21-02-2024 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
IkWilbert schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:17:
[...]

Ja gecontroleerd, daar zit het ook nog niet in.
Ik verwacht, niet zeker, dat TomTom GO en AmiGO dezelfde kaarten gebruiken?

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:23
robcoenen schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:45:
[...]

Ik verwacht, niet zeker, dat TomTom GO en AmiGO dezelfde kaarten gebruiken?
Maakt tomtom niet ook gebruik van de "OpenStreetMap" voor zijn kaarten?
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/TomTom

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

ReTechNL schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:09:
[...]

Maakt tomtom niet ook gebruik van de "OpenStreetMap" voor zijn kaarten?
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/TomTom
Volgens mij niet, de nieuwbouwwijk waar ik woon is al beschikbaar via openstreetmap maar nog niet in TT en Amigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05 11:17
MightyFool schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:10:
Ik heb een fout gemeld bij Mapshare (https://www.tomtom.com/mapshare/tools/new/mapshare/), maar mijn rapport is afgekeurd. Hij stond onder 'Other' omdat ik niet wist waar het bij moest. Weet iemand hoe ik dit rapporteer onder de juiste categorie?

Het gaat om een afslag die je helemaal niet kunt nemen via de gesuggereerde baan. Je wordt dan doodleuk aangereden. Je moet de rechterbaan hebben.

[Afbeelding]

Real life situatie:[Afbeelding]
Na meer dan een jaar(!) zit deze fout nog steeds in de kaart. Ik had gehoopt dat dit met hun nieuwe kaartproject dit toch wel gefixt zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy23
  • Laatst online: 15-05 13:43
Ik heb afgelopen week de aanbieding van iBood gebruikt van €0,50 voor een jaar TomTom Go. Gebruik de app nu een paar dagen via Android Auto en ben eigenlijk best tevreden, maar de navigatie lijkt alleen te werken met gedownloade kaarten. Kan iemand dat bevestigen?

Ik ga dit weekend op vakantie naar Oostenrijk. Had de kaart van Nederland en Oostenrijk gedownload, maar dan kan hij geen route berekenen. Ik moest dus ook meerdere delen van Duitsland toevoegen en toen kon hij wel een route berekenen. Ik had een beetje verwacht dat kaarten van te voren downloaden niet meer een vereiste was anno 2024.
Kan 1 van jullie dit bevestigen?

Ik heb namelijk ook de kaarten van Frankrijk gedownload voor de zomervakantie, en als ik dan om een route naar Zuid-Frankrijk vraag stuurt hij me via Duitsland.
Pas wanneer ik zelf de kaarten van België en Luxemburg download komt hij met de meest logische route door België in plaats van omrijden door Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Klopt, de kaarten moet je downloaden om te gebruiken. Je kunt ook AmiGo gebruiken, is TOMTOM lite.
Die werkt met online kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy23
IkWilbert schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:26:
Klopt, de kaarten moet je downloaden om te gebruiken. Je kunt ook AmiGo gebruiken, is TOMTOM lite.
Die werkt met online kaarten.
Bedankt. Heb al een paar jaar met Waze gereden en afgelopen jaar ook met AmiGo. Maar ik vindt TOMTOM Go toch iets completer. Dus wil dat graag gebruiken. Dan denk ik dat ik alle landen om ons heen maar download.

Nogmaals, bedankt voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
  • Laatst online: 22-05 11:17
Hebben jullie ook wel eens dat via Android Auto Tomtom Go qua locatie vastloopt? De app zelf draait wel gewoon, maar je staat stil op een punt op de kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

MightyFool schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:36:
Hebben jullie ook wel eens dat via Android Auto Tomtom Go qua locatie vastloopt? De app zelf draait wel gewoon, maar je staat stil op een punt op de kaart.
Yup, gebeurt op Apple CarPlay ook. Ook geregeld dat ie hangt nadat je op 'rijd' tikt.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Nee, geen last van hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:47

JME

zeg maar Jamie

Roy23 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:58:
Ik heb afgelopen week de aanbieding van iBood gebruikt van €0,50 voor een jaar TomTom Go. Gebruik de app nu een paar dagen via Android Auto en ben eigenlijk best tevreden, maar de navigatie lijkt alleen te werken met gedownloade kaarten. Kan iemand dat bevestigen?

Ik ga dit weekend op vakantie naar Oostenrijk. Had de kaart van Nederland en Oostenrijk gedownload, maar dan kan hij geen route berekenen. Ik moest dus ook meerdere delen van Duitsland toevoegen en toen kon hij wel een route berekenen. Ik had een beetje verwacht dat kaarten van te voren downloaden niet meer een vereiste was anno 2024.
Kan 1 van jullie dit bevestigen?

Ik heb namelijk ook de kaarten van Frankrijk gedownload voor de zomervakantie, en als ik dan om een route naar Zuid-Frankrijk vraag stuurt hij me via Duitsland.
Pas wanneer ik zelf de kaarten van België en Luxemburg download komt hij met de meest logische route door België in plaats van omrijden door Duitsland.
Was er vroeger niet een kaart Europa Hoofdwegen of zoiets? Dan had je niet alle detailkaarten nodig om toch door meerdere landen te kunnen rijden. Ik kan in de huidige versie zoiets niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dat is al heel lang niet meer.
Bijvoorbeeld je moet nu in de map Europa voor de landen kiezen waar je doorheen moet/wilt.
Soms kun je binnen die landen nog regios apart selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Blij toe. Vroeger moest je altijd compleet West Europa installeren ook als je maar een klein stuk daarvan nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
snah001 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:41:
Dat is al heel lang niet meer.
Bijvoorbeeld je moet nu in de map Europa voor de landen kiezen waar je doorheen moet/wilt.
Soms kun je binnen die landen nog regios apart selecteren.
Daar lijkt het wel op ja. Ik gebruik het nu een kleine week en moest voor de grotere landen (Duitsland, Frankrijk) de verschillende regio's aanvinken.
Het lastige daarmee is dat ik de regio's in Frankrijk niet zo heel goed ken. Er staan wel plaatsnamen bij, maar die zou ik echt niet allemaal op de kaart aan kunnen wijzen.
Dus ik heb voor Frankrijk alle regio's maar gekozen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Neemt, als je een beetje telefoon hebt met minimaal 128GB opslag, ook niet zo veel ruimte in beslag.
Zeker als je alleen die landen selecteert die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
snah001 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:17:
Neemt, als je een beetje telefoon hebt met minimaal 128GB opslag, ook niet zo veel ruimte in beslag.
Zeker als je alleen die landen selecteert die je nodig hebt.
Nederland: 415MB
België: 227MB
Luxemburg: 26MB
Oostenrijk: 277MB
Duitsland (West, ZuidOost & ZuidWest): 1GB
Frankrijk (alle regio's): 2,4GB

Maakt in totaal 4,3GB voor wat ik nodig denk te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 21:58
Ik heb via ibood 12 maanden abonnement gekocht en bij tomtom verzilverd. Echter blijft TomTom in een oud account ingelogd.

Hoe kan je bij je TomTom app inloggen met een email adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Nieuw account aanmaken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik kreeg vandaag een flitspaalwaarschuwing maar dat was een rijdende politieauto met camera boven het dashboard. Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 21:58
snah001 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:23:
Nieuw account aanmaken denk ik.
Ik heb bij TomTom een nieuw account. Maar dat mail adres is een + gmail adres. Dus een alias. Ik kan cache wissen etc. Maar hij blijft bij starten automatisch naar mijn oude account gaan welke gekoppeld is aan Google Playstore. Het lijkt mij dat je ook zonder playstore kan abonneren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Je Playstore is waarschijnlijk gekoppeld aan het oude account dus als je de app opent dan neemt TT aan dat dit jouw account is en niet het nieuw aangemaakte account.
Daar zit het 'm in maar hoe je dat oplost geen idee en ik ben tot c.a. 7 jaar geleden actief geweest in het Android dev wereldje en ik weet dus zelfs ook niet hoe dat te omzeilen.
Kun je als je TT opent en naar de instellingen gaat ook je account gegevens wissen?

[ Voor 10% gewijzigd door snah001 op 16-03-2024 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:34
Ik heb sinds kort een nieuwe auto met daarin Android Auto. Ik gebruikte altijd een losse TomTom maar heb nu de TomTom Go app geïnstalleerd met een jaarabonnement.

Wat mij opviel, het lijkt alsof de wegnummers en afslagnummers niet getoond worden in Android Auto.

Als ik bijv. een bepaalde rijstrook moet hebben dan zie ik alleen een afbeelding van een blauw bord met bijvoorbeeld 'Rotterdam'.

Op mijn oude losse TomTom werd dan ook bijv. A16 getoond, of het afritnummer. Weet iemand of dit ook in de app of Android Auto te activeren is?

Ik gebruik trouwens als stem 'opgenomen stem' Bram, omdat die computerstem mij iets te spraakzaam is en continu bij elke gebeurtenis een hele riedel tekst op blijft dreunen. Misschien heeft de opgenomen stem er mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Ik gebruik Xander wat ook een computerstem is. Bij geluiden waarschuwingen is kan je e.e.a wegvinken. Wegnummers zie ik wel staan, maar ik gebruik Tomtom Go op Carplay. Misschien is dat het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
RAAF12 schreef op zondag 7 april 2024 @ 00:26:
Ik gebruik Xander wat ook een computerstem is. Bij geluiden waarschuwingen is kan je e.e.a wegvinken. Wegnummers zie ik wel staan, maar ik gebruik Tomtom Go op Carplay. Misschien is dat het verschil.
Net even snel getest met Xander als computerstem. Hij noemt nu wel de wegnummers welke ik in moet slaan maar krijg in het display helaas geen wegnummer of afritnummer te zien, alleen een pijl/richting en eventueel een plaatsnaam. Zal helaas iets van Android Auto zijn denk ik. Zie ook nergens dat ik het in kan stellen.

Ik vond dat altijd wel makkelijk op de oude TomTom, zeker in het buitenland. Een afritnummer en snelwegnummer was altijd ff snel te checken op de borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Ik heb TomTom GO op mijn android phone, maar als ik een route wil annuleren/verwijderen, dan kan ik die optie niet vonden. In handleiding staat ergens dat je moet gaan naar"huidige route", maar die optie kan ik nergens vinden.
Wie weet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Ik vind TomTOm Go een fijne navigatie app op mijn android telefoon maar de kaart updates vallen echt tegen...
Zojuist weer een update binnen gehaald en nog steeds staat mijn straat er niet in.

Google Maps, Waze, Flitsmeister e.d. hebben allemaal al wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:37
@doggy1

in het navigatiescherm ga naar vierkantje met het kruisje (met de pijl naar links) helemaal rechtsonder en druk hier op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9GGXKy7zeuLovVRvQ1QB2nMqfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F99isNKEvkGBMhPEFTvoPnMt.jpg?f=fotoalbum_large

In de pop-up die verschijnt kun je nu de route annuleren.

Ik heb er ook ooit een hele tijd naar gezocht.

[ Voor 43% gewijzigd door mountainbiker op 16-04-2024 12:36 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Ik lees het nu. Bedankt voor de tip, dat was de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:15
Ja dat heb ik altijd in de file ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik heb dat 1 of 2x gehad bij begin van de rit paar weken geleden maar is daarna niet meer voorgekomen (AA Wireless).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 23:33
Wat me opvalt is dat er voor tomtom amigo, openstreetmaps kaarten worden gebruikt. Wat is hier de reden voor? Tomtom heeft toch haar eigen kaarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
Tomtom Go is de betaalde versie blijkbaar vind TT die kaarten beter. Ik heb al jaren die kaarten en wil niets anders. Probeer een gratis try-out en check het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:52
Ik gebruik nu 2 jaar de TomTom GO app via mijn S24 Ultra. Het werkt perfect inderdaad voor €19,99 per jaar. Ik heb deze week een nieuwe auto besteld en werkt via Android car en het scheelt mij weer eens €500 dan een inbouw navigatie

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Al jaaaren lang abonnee van TT betaal ik per jaar €12,99.
1 maand Netflix in goede kwaliteit is duurder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Van der Berg schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:00:
Ik gebruik nu 2 jaar de TomTom GO app via mijn S24 Ultra. Het werkt perfect inderdaad voor €19,99 per jaar. Ik heb deze week een nieuwe auto besteld en werkt via Android car en het scheelt mij weer eens €500 dan een inbouw navigatie
En bij de meeste automerken heb je 3 jaar gratis updates op de kaarten (soms 5) daarna betalen of ze stoppen de ondersteuning. Dan kost het ze teveel geld om de kaarten te updaten op de oude hard en software. Goeie keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
RAAF12 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 00:56:
[...]

En bij de meeste automerken heb je 3 jaar gratis updates op de kaarten (soms 5) daarna betalen of ze stoppen de ondersteuning. Dan kost het ze teveel geld om de kaarten te updaten op de oude hard en software. Goeie keuze!
De verkoper bij Toyota raadde dit sterk af om inbouw navigatie te nemen. Hij vertelde dat het erg zonde is van jouw €500 je hebt Android Car. Hij vertelde mijn auto zal niet veel opleveren met ingebouwde navigatie. Hij zei ze kijken tegenwoordig naar Apple/Android Car. Ik zou ook geen fileherkenning op Toyota navigatie hebben bij de Aygo. Hij vertelde dat het updaten van de Toyota navigatie Europa, steeds €150 per keer kost.

Mijn vader heeft op zijn Yaris Hybriden 1.5 bouwjaar 2013 met Full options auto en een ingebouwde navigatie Europa van Toyota en hij heeft inderdaad de kaarten onlangs geupgrade naar de nieuwste kaarten voor €150.

[ Voor 24% gewijzigd door Van der Berg op 11-05-2024 09:56 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:13
jesco_white schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:08:
[...]

Net even snel getest met Xander als computerstem. Hij noemt nu wel de wegnummers welke ik in moet slaan maar krijg in het display helaas geen wegnummer of afritnummer te zien, alleen een pijl/richting en eventueel een plaatsnaam. Zal helaas iets van Android Auto zijn denk ik. Zie ook nergens dat ik het in kan stellen.

Ik vond dat altijd wel makkelijk op de oude TomTom, zeker in het buitenland. Een afritnummer en snelwegnummer was altijd ff snel te checken op de borden.
Helemaal mee eens. Afritnummer is best essentieel. Hoop dat dit binnenkort aangepast gaat worden.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
@driel24 Mogelijk laat TomTom Go de afritnummers op de smartphone zelf wél zien, dat zag ik op screenshots geloof ik. Niet zelf getest, heb geen houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
jesco_white schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:04:
@driel24 Mogelijk laat TomTom Go de afritnummers op de smartphone zelf wél zien, dat zag ik op screenshots geloof ik. Niet zelf getest, heb geen houder.
Ik krijg de afritnummers te zien inderdaad op mijn TomTom GO app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Van der Berg schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:14:
[...]

Ik krijg de afritnummers te zien inderdaad op mijn TomTom GO app
Ok, geen idee of het dan verder een beperking is van de TomTom app of van Android Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:06
jesco_white schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:25:
[...]

Ok, geen idee of het dan verder een beperking is van de TomTom app of van Android Auto?
Is een beperking van AA, volgens mij omdat Google wil dat iedere app in zijn categorie uniformiteit in opties ed. uitstraalt. Net zoals door bestemmingen scrollen, dit is op AA beperkt tot 6 ivm veiligheid.

[ Voor 25% gewijzigd door ipje op 11-05-2024 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
Klopt in TTGo met Carplay staat het afritnummer wel in beeld. Laatst nog ff AA erop gezet maar weer gauw teruggegaan naar Carplay :-) (sorry folks)

[ Voor 41% gewijzigd door RAAF12 op 11-05-2024 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:13
ipje schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:23:
[...]

Is een beperking van AA, volgens mij omdat Google wil dat iedere app in zijn categorie uniformiteit in opties ed. uitstraalt. Net zoals door bestemmingen scrollen, dit is op AA beperkt tot 6 ivm veiligheid.
Wat een rare actie van Google.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Apple kan er ook wat van die laat geen benzineprijzen zien in Tomtom Go. Google doet dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoYo51
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01-05 20:39
Kan je Amigo naast google maps gebruiken op android auto? Dus navigeren met Google maps op de achtergrond en Amigo actief houden voor waarschuwingen enz. Dit deed ik voorheen met Flitsmeister, maar ben nu aan het zoeken voor alternatieven. Met Waze kan dit niet dus Waze is dan niet een geschikte vervanger voor mij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Misschien Radarbot? https://play.google.com/s...radarbot_free&hl=nl&gl=US

Of voor Flitsmeister betalen, zij hebben een grote community die mobiele flitsers signaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Amigo (ios) geeft geen blauwe lijn meer weer die je moet volgen. Op m'n vorige telefoon met android had ik daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-05 00:39
Ik gebruik TomTom Go al minstens 4 jaar. Nog steeds super tevreden, in combinatie met FlitsMeister Pro. Zelfs sommige (mobiele) flitsers ziet FlitsMeister niet, en TomtTom Go wel.. En soms andersom.

Ik ga in augustus met de auto vanuit omgeving Zwolle naar Kroatië (Porec) en Oostenrijk. Iemand ervaring met TomTom Go in Kroatië? en hoe goed werkt TomTom daar? Heb een 5g abonnement van Odido. ik gebruik de apps met een Iphone 12.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Afgelopen zondag met Amigo geen gesproken instructies bij gebruik van originele laadkabel en een 12v-stekker. Geluid in app stond aan en volume op device ook vol aan.

Na wat troubleshooten in de woonplaats maar gaan rijden. 45 minuten later bij de benzinepomp even gestopt en kabel losgekoppeld en ik hoorde een instructie. *O* Na lightningkabel aansluiten en auto starten was het weer stil onderweg. -O- Het laatste stukje maar naar het schermpje gekeken voor aanwijzingen.

(Up-to-date iOS) iPhone SE 2020 met iOS 17.5.1
Up-to-date Amigo met versie 9.445.3 18 (18 mei 2024 geïnstalleerd)

's Avonds op de terugweg zonder laadkabel wel gesproken instructies.

Voorheen werkte de combinatie met dezelfde laadkabel en 12-stekker wel goed en had ik gesproken instructies.

Ben ik de enige met dit probleem? Is dit een bug?

[ Voor 4% gewijzigd door Shmoopy op 28-05-2024 06:31 . Reden: 17.5.1 i.p.v. 17.5.3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Kan je het betaalde TomTom abo delen via Gezin in iOs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27

-pollem-

Are you threatening me?

Boerenlater schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:29:
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Peror
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 22:44
Boerenlater schreef op zondag 26 mei 2024 @ 17:10:
Amigo (ios) geeft geen blauwe lijn meer weer die je moet volgen. Op m'n vorige telefoon met android had ik daar geen last van.
Hier hetzelfde verschijnsel sinds kort, op het Android toestel van mijn vrouw.
Lijkt me een bug, hopelijk wordt het snel gefixt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:11
Boerenlater schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:29:
Ja, maar dan moet je wel TomTom’s gezinsabonnement afsluiten. Een individueel abonnement kun je niet delen.
Niet per definitie. Zie mijn opmerking hier boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
M_Peror schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:06:
[...]

Hier hetzelfde verschijnsel sinds kort, op het Android toestel van mijn vrouw.
Lijkt me een bug, hopelijk wordt het snel gefixt.
De blauwe lijn werkt bij mij wel iOS/Carplay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
Milan1NL schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:28:
Ik gebruik TomTom Go al minstens 4 jaar. Nog steeds super tevreden, in combinatie met FlitsMeister Pro. Zelfs sommige (mobiele) flitsers ziet FlitsMeister niet, en TomtTom Go wel.. En soms andersom.

Ik ga in augustus met de auto vanuit omgeving Zwolle naar Kroatië (Porec) en Oostenrijk. Iemand ervaring met TomTom Go in Kroatië? en hoe goed werkt TomTom daar? Heb een 5g abonnement van Odido. ik gebruik de apps met een Iphone 12.

Groetjes
Zal wel goed werken in het buitenland. Even de kaart downloaden voordat je vertrekt. Bij de tolporten zit een jammer die je wifi en BT eruit gooit. Meestal herstelt zich dat weer in het voorbij gaan. Maar als je niet streamt naar Android Auto of Carplay zal het allemaal wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-05 00:39
RAAF12 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:50:
[...]

Zal wel goed werken in het buitenland. Even de kaart downloaden voordat je vertrekt. Bij de tolporten zit een jammer die je wifi en BT eruit gooit. Meestal herstelt zich dat weer in het voorbij gaan. Maar als je niet streamt naar Android Auto of Carplay zal het allemaal wel meevallen.
Ah.. Ja ik gebruik apple carplay,. Ik ben nog nooit daar dus geweest. Handig om te weten dat het dan ff eruit ligt de verbinding. In hoeverre zit die jammer qua bereik? Bedoel niet dat ik opeens verdwaal in het ergste geval? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Laatst online: 21-05 18:55
ipje schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:23:
[...]

Ik ben maar overgestapt op Waze. Deze doet wel afrit nummers en laat de huidige straatnaam zien in Android auto. Lijkt me dus niet dat het een policy van Google is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:11
RedNas74 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 19:13:
Ik ben maar overgestapt op Waze.
Ik heb al zo veel nav apps gebruikt, op de iPhone of met CarPlay. Allen hebben hun voordelen en nadelen, maar toch beland ik steeds weer bij Waze. Waze ervaar ik als erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesdewit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-05 21:01
Misschien een stomme vraag, maar zitten flitsmeldingen bij het TomTom Go abonnement inbegrepen? Ik zie dat je die los kan kopen op de website, maar ik weet niet of die van toepassing is op TomTom Go. Zijn die flitsmeldingen net zo accuraat als bij Flitsmeister?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
In TTGo zitten ze standaard erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:56
Net een beetje begonnen met tomtom go op mijn android telefoon.
In de TS staan nog links die niet meer werken.
Kwam bij vluchtig door alle pagina's te gaan dat de community niet meer is....

Ik heb de handleiding wel aardig doorgenomen, maar krijg toch niet alles goed aan de praat.
De navigatie op mijn telefoon gaat op zich goed.
Maar snap niet helemaal of die mydrive app er nu wel of niet bij moet?
Ik heb de optie mydrive in de app aanstaan en ben daar mijn aangemaakte tomtom account ingelogd.
(Bedenk me nu dat dit dus niet mijn gmail adres is, dat gebruik ik eigenlijk nooit)

Heb die mydrive er nu wel bij staan, maar lijkt niet echt samen te werken terwijl ze met hetzelfde tomtom account ingelogd zijn.
Ik had begrepen dat je in mydrive routes kan opslaan die dan in go kan gebruiken?
Maar zelfs het thuis adres wordt niet overgenomen.
Als ik iets toevoeg dan komt er wel de melding gesynchroniseerd in mydrive, maar in het overzicht komt er niets bij in mydrive.
Heb ook de site geprobeerd, die gaat naar plan.tomtom.com. Maar inloggen lukt daar niet.

Als ik gewoon in tomtom.com inlog, zie ik daar ook mijn huidige (nog wel proef) abonnement niet.
Maar dat is zeker vanwege het gmail adres dat voor het abonnement zorgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
Ik heb het even geprobeerd maar het werkt goed vanuit plan.tomtom.com De route die daar wordt ingevoerd verschijnt ook in Android Tomtom Go in Mijn routes. Wel je email en wachtwoord op de PC en de telefoon hetzelfde houden voor het Tomtom account.

De Windows app My drive connect wordt gebruikt voor de losse Tomtom navigatie kastjes, niet voor Tomtom Go op een telefoon.

[ Voor 20% gewijzigd door RAAF12 op 15-06-2024 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Hmmm net weer geprobeerd.
Windows had update, dus ook opnieuw gestart.
Alle cookies verwijderd.
Nu alle cookies toegestaan, niet alleen minimaal.
Maar helaas, na inloggen rechts boven
ga naar links MijnItems, vraagt weer inlogggen en blijft dat doen.
Kom dus niet verder.
Geprobeerd in edge en chrome.
Op telefoon hetzelfde.

Met de mydrive app bedoelde ik die voor android, die vraagt inderdaad ook om een kastje aan te sluiten.
Maar heb dan gekozen voor heb geen kastje...
Dan zou een route opgeslagen moeten worden, geeft ook aan opgeslagen in mydrive.
Maar komt niet in navigatie app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RAAF12 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 18:20:
Ik heb het even geprobeerd maar het werkt goed vanuit plan.tomtom.com De route die daar wordt ingevoerd verschijnt ook in Android Tomtom Go in Mijn routes. Wel je email en wachtwoord op de PC en de telefoon hetzelfde houden voor het Tomtom account.

De Windows app My drive connect wordt gebruikt voor de losse Tomtom navigatie kastjes, niet voor Tomtom Go op een telefoon.
Dit werkt idd erg goed. Ik plan aardig vaak "Mijn routes", via mijn PC, vooral voor vakantielocaties. Precies zoals ik een route af zou willen leggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Helaas ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb een tomtom account aangemaakt met mijn gmail account. Nu ook een 1 maand abbo genomen omdat we volgende maand nog weg gaan. Maar verder hetzelfde resultaat. In tomtom account heb abo te zien. Inloggen op plan.tomtom.com gaat hetzelfde. Lijkt in te loggen, maar bij alles moet ik opnieuw inloggen en plaatsen en routes kan ik niet opslaan.

Voor navigatie erg fijn, maar verder werkt het niet bij mij. Dus na die maand maart weer op zoek naar wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Vreemd, hier werkt alles weg gewoon.
Kan op plan.tomtom al "mijn plaatsen" zien maar duurt 1 minuutje voordat dit gesynchroniseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Heb jij je abonnement ook via goegelstore?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Ja, via het standaard Google gmail adres op mijn android toestel al jaren geleden gekocht in de playstore (Xiaomi 13 Ultra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Ook maar melding aan tomtom gedaan via chatbot naar mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Nu een maand abo, nu werkt het wel.
Bijzonder dat het in de proefperiode niet werkt....
Van tomtom alleen reactie dat het erg druk is bij de helpdesk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
Mooi dat het werkt. Ook leuk is dat je de route makkelijk kan aanppassen door met de muis slepen. Vroegah werd dat 'rubber banding' genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 08:57
Sinds kort heb ik een mooie nieuwe telefoon, een Honor Magic 6 Pro. Alles werkt perfect behalve TT Go, maar ook Osmand icm met Android Auto

Wat is er aan de hand met TT GO?

Aanvankelijk bevroor de navigatie na een paar kilometer rijden. Bij Honor is niet alles heel correct vertaald. De optie "Automatisch beheren in batterijgebruik" heb ik uitgeschakeld. Met resultaat.

Maar een ander probleem ontstaat als de telefoon gaat. Op het moment dat ik opneem gaat mijn Android Auto scherm direct op zwart. Ook na het gesprek blijft het scherm zwart. Pas als ik de telefoon ontgrendel, krijg ik weer beeld op mijn Android Autoscherm. Hoe zou ik dit probleem kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Heel af en toe heb ik ook dat Tomtom Go via Carplay bevriest. Dan moet ik in de auto de infotainment resetten. Volgens mij komt dat doordat de datastream te groot is, ik doe ook audiostreamen vanaf de fone.
Maar misschien is er bij Android Auto iets anders aan de hand. Probeer eens met een andere telefoon. Dan kan je die als oorzaak uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wntmldrs
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-01 23:52
Sedert enkele dagen probeer ik Tom Tom Go Navigation op mn iPhone.
Zeer tevreden tot nu toe. Alleen dacht ik dat er een route recorder inzat zoals op Garmins.
Graag wil ik de gereden route in GPX kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:32
Na lange tijd FM gebruikt te hebben, deze opgedoekte ivm de forse prijsverhoging.
Sinds 3 weken TomTOM Go op de iPhone icm Carplay, bevalt prima zeker de rechterbalk met informatie wat betreft de tankstations (voor mij een heel belangrijk item)
Wat ik wel vreemd vind is er een aankondiging met stem en symbool is voor een traject controle, maar aan het eind hiervan geen gesproken melding einde traject controle, symbool verdwijnt wel, klopt dit wel?
Wat ook opviel is dat als er geen route gepland is er geen melding (stem + symbool) voor een traject controle is, gisteravond viel dit op rijdend op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht, moet je dan altijd een route plannen om deze melding wel te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

surfing john schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:07:
Na lange tijd FM gebruikt te hebben, deze opgedoekte ivm de forse prijsverhoging.
Sinds 3 weken TomTOM Go op de iPhone icm Carplay, bevalt prima zeker de rechterbalk met informatie wat betreft de tankstations (voor mij een heel belangrijk item)
Wat ik wel vreemd vind is er een aankondiging met stem en symbool is voor een traject controle, maar aan het eind hiervan geen gesproken melding einde traject controle, symbool verdwijnt wel, klopt dit wel?
Wat ook opviel is dat als er geen route gepland is er geen melding (stem + symbool) voor een traject controle is, gisteravond viel dit op rijdend op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht, moet je dan altijd een route plannen om deze melding wel te krijgen?
Blijkbaar nooit gefixed door TT; hardware-lover in "[TomTom navigatie apps] - GO / AmiGO / GO Ride"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
  • Laatst online: 18-12-2024
Na een lange tijd weer eens tt go voor ios aan het uitproberen. Twee waarnemingen waar ik niet uitkom:
1. Bij een file melding wil ik vaak de file vermijden. Je ziet dan een groen icoontje met twee pijltjes in balk aan de rechterkant. Volgens de handleiding moet je hierop klikken en komt er een pop-up met de mogelijkheid om de file te vermijden. Hoe ik ook klik op het icoontje zowel op de kaart als op de balk ik krijg nooit de pop up. Wat doe ik verkeerd.
2. Ik heb alle kaarten online staan. Hier in italie gebeurt het geregeld dat tt de route kwijt is terwijl de gps werkt en het icoontje van je “auto” keurig mee rijd. Alleen is de ingeplande route als het ware verdwenen. Is dit een instellings kwestie of een probleem van tt?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:58
stenoa schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 07:15:
Na een lange tijd weer eens tt go voor ios aan het uitproberen. Twee waarnemingen waar ik niet uitkom:
1. Bij een file melding wil ik vaak de file vermijden. Je ziet dan een groen icoontje met twee pijltjes in balk aan de rechterkant. Volgens de handleiding moet je hierop klikken en komt er een pop-up met de mogelijkheid om de file te vermijden. Hoe ik ook klik op het icoontje zowel op de kaart als op de balk ik krijg nooit de pop up. Wat doe ik verkeerd.
Dit viel me ook op. Via Android Auto scher. lukt dat niet, misschien wel op de telefoon zelf? Hopelijk fixen ze dat snel, nu is dat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenoa
  • Laatst online: 18-12-2024
Dit viel me ook op. Via Android Auto scher. lukt dat niet, misschien wel op de telefoon zelf? Hopelijk fixen ze dat snel, nu is dat lastig.
[/quote]

Helaas op mijn iphone scherm lukt dit dus ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:06
stenoa schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 07:15:

Dank
Ik tik er niet op, maar als je bij de route komt waar de mogelijkheid is om de file te vermijden. Dan verschijnt er een groene route, als je deze volgt dan vermijd je de file. Voor die tijd geeft hij aan hoeveel tijdwinst je misschien gaat krijgen. Mijn ervaring is niet altijd heel positief, want jij bent niet de enige die het alternatief krijgt aangeboden.
In de instellingen heb ik route herbereken op handmatig staan, zodat je zelf kunt bepalen of je de groene route neemt. Misschien krijg ik daarom ook het alternatief aangegeven met groene rijbanen die de file omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Ik vond het ook lastig om te beslissen wat te doen. Dus nu heb ik hem zo gezet dat ik altijd de snelste route krijg. Soms is het maar een minuutje tijdwinst en een hele kronkelige route, mja dat weet je niet van tevoren. Kan ook zijn dat je in een fuik rijd waar een ongeval is en sta je heel lang vast!
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste