Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Je moet deze link hebben:https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/go-navigation/12-Months/
dan moet het lukken.
Ik heb ze nu allebei, de Amigo vind ik op zich iets gebruiksvriendelijker en met iets meer mogelijkheden.
Maar moet de Go nog verder testen, voordeel van de Go is natuurlijk wel de offline mogelijkheid.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik heb ze beide getest met Android Auto en persoonlijk vind ik de Go fijner vanwege de zijbalk en de duidelijke afslagen animatie. Maar het is allemaal persoonlijk denk ik.GroteGroene schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:51:
Ik heb ze nu allebei, de Amigo vind ik op zich iets gebruiksvriendelijker en met iets meer mogelijkheden.
Maar moet de Go nog verder testen, voordeel van de Go is natuurlijk wel de offline mogelijkheid.
Heb je wel bij kaart/weergave Nederland gedownload ?
Ik dacht dit nl ook eerst maar na download is de kaart er meteen !
Uiteraard, maar de app ligt in de prullenbak.GroteGroene schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:26:
@Pierre
Heb je wel bij kaart/weergave Nederland gedownload ?
Ik dacht dit nl ook eerst maar na download is de kaart er meteen !
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ho ho, heb je wel de kaarten geladen die je wilt gebruiken?Pierre schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:57:
Het is me gelukt maar of ik nou zo blij wordt van TomTom nee, kaart wil niet laden en niet vooruit te branden, ik gooi hem er weer af, en zeg gelijk mijn abonnement op.
RTFM.......
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Uiteraard, maar de app ligt in de prullenbak.snah001 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 05:31:
[...]
Ho ho, heb je wel de kaarten geladen die je wilt gebruiken?
RTFM.......
Anoniem: 1420638
Wanneer ik me abbo gelijk annuleer, stopt het ook direct of eindigt het pas over 1 jaar het werkelijke datum?GroteGroene schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:51:
@Pierre
Je moet deze link hebben:https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/go-navigation/12-Months/
dan moet het lukken.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1420638 op 23-11-2023 07:02 ]
Klopt was mij ook al opgevallen, heb de buitenlandse straatnamen uitstaan in de instellingen, maar ondanks dat krijg op de Duitse Autobahn niet A twee te horen maar A zwei..... Heb de vraag ook aan TT support voorgelegd, nog geen antwoord gekregen.Eribajantje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:50:
Ik gebruik tt go eigenlijkm tot volle tevredenheid op mijn android tablet in de camper, en eigenlijk nog nooit problemen gehad,maar recentelijk in Duitsland is me opgevallen dat de instructies voor de route uiteraard in het Nederlands zijn , maar de wegnummers in het duits, zijn hier meerdere die hetzelfde hebben en is er eventueel een oplossing voor., bij tt klantenservice kom ik over dit ggen streep verder.
Iemand tip?
Je moet in AA ook de app zelf starten. Dan start hij niet twee keer, maar opent hij de focus op TomTom Go met een aangepaste weergave voor AA.ambi1961 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:09:
Heb TomTom Go op een android telefoon en Android Auto in de VW. Krijg echter Go niet in beeld op navigatiesxherm, wel het geluid. Iemand een Tip?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Helaas missen nog steeds de straten van de nieuwbouwwijk waar ik woon. Deze zijn al wel beschikbaar in Waze en Flitsmeister
I intend to live forever. So far, so good.
Ja gecontroleerd, daar zit het ook nog niet in.snah001 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:03:
In Amigo ook al gecontroleerd of die daar in zitten?
Een half jaar geleden was dat nog niet het geval, terwijl dat bij AmiGo wel het geval is.
thx voor de feedback.
Volgende keer als ik richting Den Haag rij eens goed op letten of dit zo is.
[ Voor 22% gewijzigd door snah001 op 21-02-2024 22:09 ]
Ik verwacht, niet zeker, dat TomTom GO en AmiGO dezelfde kaarten gebruiken?IkWilbert schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:17:
[...]
Ja gecontroleerd, daar zit het ook nog niet in.
Maakt tomtom niet ook gebruik van de "OpenStreetMap" voor zijn kaarten?robcoenen schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:45:
[...]
Ik verwacht, niet zeker, dat TomTom GO en AmiGO dezelfde kaarten gebruiken?
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/TomTom
Volgens mij niet, de nieuwbouwwijk waar ik woon is al beschikbaar via openstreetmap maar nog niet in TT en AmigoReTechNL schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:09:
[...]
Maakt tomtom niet ook gebruik van de "OpenStreetMap" voor zijn kaarten?
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/TomTom
Na meer dan een jaar(!) zit deze fout nog steeds in de kaart. Ik had gehoopt dat dit met hun nieuwe kaartproject dit toch wel gefixt zou moeten zijn.MightyFool schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:10:
Ik heb een fout gemeld bij Mapshare (https://www.tomtom.com/mapshare/tools/new/mapshare/), maar mijn rapport is afgekeurd. Hij stond onder 'Other' omdat ik niet wist waar het bij moest. Weet iemand hoe ik dit rapporteer onder de juiste categorie?
Het gaat om een afslag die je helemaal niet kunt nemen via de gesuggereerde baan. Je wordt dan doodleuk aangereden. Je moet de rechterbaan hebben.
[Afbeelding]
Real life situatie:[Afbeelding]
Ik ga dit weekend op vakantie naar Oostenrijk. Had de kaart van Nederland en Oostenrijk gedownload, maar dan kan hij geen route berekenen. Ik moest dus ook meerdere delen van Duitsland toevoegen en toen kon hij wel een route berekenen. Ik had een beetje verwacht dat kaarten van te voren downloaden niet meer een vereiste was anno 2024.
Kan 1 van jullie dit bevestigen?
Ik heb namelijk ook de kaarten van Frankrijk gedownload voor de zomervakantie, en als ik dan om een route naar Zuid-Frankrijk vraag stuurt hij me via Duitsland.
Pas wanneer ik zelf de kaarten van België en Luxemburg download komt hij met de meest logische route door België in plaats van omrijden door Duitsland.
Die werkt met online kaarten.
Bedankt. Heb al een paar jaar met Waze gereden en afgelopen jaar ook met AmiGo. Maar ik vindt TOMTOM Go toch iets completer. Dus wil dat graag gebruiken. Dan denk ik dat ik alle landen om ons heen maar download.IkWilbert schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 10:26:
Klopt, de kaarten moet je downloaden om te gebruiken. Je kunt ook AmiGo gebruiken, is TOMTOM lite.
Die werkt met online kaarten.
Nogmaals, bedankt voor je antwoord
Yup, gebeurt op Apple CarPlay ook. Ook geregeld dat ie hangt nadat je op 'rijd' tikt.MightyFool schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:36:
Hebben jullie ook wel eens dat via Android Auto Tomtom Go qua locatie vastloopt? De app zelf draait wel gewoon, maar je staat stil op een punt op de kaart.
Nee, geen last van hierMightyFool schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:36:
Hebben jullie ook wel eens dat via Android Auto Tomtom Go qua locatie vastloopt? De app zelf draait wel gewoon, maar je staat stil op een punt op de kaart.
Was er vroeger niet een kaart Europa Hoofdwegen of zoiets? Dan had je niet alle detailkaarten nodig om toch door meerdere landen te kunnen rijden. Ik kan in de huidige versie zoiets niet terugvinden.Roy23 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 09:58:
Ik heb afgelopen week de aanbieding van iBood gebruikt van €0,50 voor een jaar TomTom Go. Gebruik de app nu een paar dagen via Android Auto en ben eigenlijk best tevreden, maar de navigatie lijkt alleen te werken met gedownloade kaarten. Kan iemand dat bevestigen?
Ik ga dit weekend op vakantie naar Oostenrijk. Had de kaart van Nederland en Oostenrijk gedownload, maar dan kan hij geen route berekenen. Ik moest dus ook meerdere delen van Duitsland toevoegen en toen kon hij wel een route berekenen. Ik had een beetje verwacht dat kaarten van te voren downloaden niet meer een vereiste was anno 2024.
Kan 1 van jullie dit bevestigen?
Ik heb namelijk ook de kaarten van Frankrijk gedownload voor de zomervakantie, en als ik dan om een route naar Zuid-Frankrijk vraag stuurt hij me via Duitsland.
Pas wanneer ik zelf de kaarten van België en Luxemburg download komt hij met de meest logische route door België in plaats van omrijden door Duitsland.
Bijvoorbeeld je moet nu in de map Europa voor de landen kiezen waar je doorheen moet/wilt.
Soms kun je binnen die landen nog regios apart selecteren.
Daar lijkt het wel op ja. Ik gebruik het nu een kleine week en moest voor de grotere landen (Duitsland, Frankrijk) de verschillende regio's aanvinken.snah001 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:41:
Dat is al heel lang niet meer.
Bijvoorbeeld je moet nu in de map Europa voor de landen kiezen waar je doorheen moet/wilt.
Soms kun je binnen die landen nog regios apart selecteren.
Het lastige daarmee is dat ik de regio's in Frankrijk niet zo heel goed ken. Er staan wel plaatsnamen bij, maar die zou ik echt niet allemaal op de kaart aan kunnen wijzen.
Dus ik heb voor Frankrijk alle regio's maar gekozen

Zeker als je alleen die landen selecteert die je nodig hebt.
Nederland: 415MBsnah001 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:17:
Neemt, als je een beetje telefoon hebt met minimaal 128GB opslag, ook niet zo veel ruimte in beslag.
Zeker als je alleen die landen selecteert die je nodig hebt.
België: 227MB
Luxemburg: 26MB
Oostenrijk: 277MB
Duitsland (West, ZuidOost & ZuidWest): 1GB
Frankrijk (alle regio's): 2,4GB
Maakt in totaal 4,3GB voor wat ik nodig denk te hebben.
Hoe kan je bij je TomTom app inloggen met een email adres?
Ik heb bij TomTom een nieuw account. Maar dat mail adres is een + gmail adres. Dus een alias. Ik kan cache wissen etc. Maar hij blijft bij starten automatisch naar mijn oude account gaan welke gekoppeld is aan Google Playstore. Het lijkt mij dat je ook zonder playstore kan abonneren toch?snah001 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:23:
Nieuw account aanmaken denk ik.
Daar zit het 'm in maar hoe je dat oplost geen idee en ik ben tot c.a. 7 jaar geleden actief geweest in het Android dev wereldje en ik weet dus zelfs ook niet hoe dat te omzeilen.
Kun je als je TT opent en naar de instellingen gaat ook je account gegevens wissen?
[ Voor 10% gewijzigd door snah001 op 16-03-2024 21:16 ]
Wat mij opviel, het lijkt alsof de wegnummers en afslagnummers niet getoond worden in Android Auto.
Als ik bijv. een bepaalde rijstrook moet hebben dan zie ik alleen een afbeelding van een blauw bord met bijvoorbeeld 'Rotterdam'.
Op mijn oude losse TomTom werd dan ook bijv. A16 getoond, of het afritnummer. Weet iemand of dit ook in de app of Android Auto te activeren is?
Ik gebruik trouwens als stem 'opgenomen stem' Bram, omdat die computerstem mij iets te spraakzaam is en continu bij elke gebeurtenis een hele riedel tekst op blijft dreunen. Misschien heeft de opgenomen stem er mee te maken?
Net even snel getest met Xander als computerstem. Hij noemt nu wel de wegnummers welke ik in moet slaan maar krijg in het display helaas geen wegnummer of afritnummer te zien, alleen een pijl/richting en eventueel een plaatsnaam. Zal helaas iets van Android Auto zijn denk ik. Zie ook nergens dat ik het in kan stellen.RAAF12 schreef op zondag 7 april 2024 @ 00:26:
Ik gebruik Xander wat ook een computerstem is. Bij geluiden waarschuwingen is kan je e.e.a wegvinken. Wegnummers zie ik wel staan, maar ik gebruik Tomtom Go op Carplay. Misschien is dat het verschil.
Ik vond dat altijd wel makkelijk op de oude TomTom, zeker in het buitenland. Een afritnummer en snelwegnummer was altijd ff snel te checken op de borden.
Wie weet het?
Zojuist weer een update binnen gehaald en nog steeds staat mijn straat er niet in.
Google Maps, Waze, Flitsmeister e.d. hebben allemaal al wel.
in het navigatiescherm ga naar vierkantje met het kruisje (met de pijl naar links) helemaal rechtsonder en druk hier op.
:strip_exif()/f/image/F99isNKEvkGBMhPEFTvoPnMt.jpg?f=fotoalbum_large)
In de pop-up die verschijnt kun je nu de route annuleren.
Ik heb er ook ooit een hele tijd naar gezocht.
[ Voor 43% gewijzigd door mountainbiker op 16-04-2024 12:36 ]
mountainbiker
Ja dat heb ik altijd in de fileMightyFool schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:36:
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
1 maand Netflix in goede kwaliteit is duurder.....
En bij de meeste automerken heb je 3 jaar gratis updates op de kaarten (soms 5) daarna betalen of ze stoppen de ondersteuning. Dan kost het ze teveel geld om de kaarten te updaten op de oude hard en software. Goeie keuze!Van der Berg schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:00:
Ik gebruik nu 2 jaar de TomTom GO app via mijn S24 Ultra. Het werkt perfect inderdaad voor €19,99 per jaar. Ik heb deze week een nieuwe auto besteld en werkt via Android car en het scheelt mij weer eens €500 dan een inbouw navigatie
De verkoper bij Toyota raadde dit sterk af om inbouw navigatie te nemen. Hij vertelde dat het erg zonde is van jouw €500 je hebt Android Car. Hij vertelde mijn auto zal niet veel opleveren met ingebouwde navigatie. Hij zei ze kijken tegenwoordig naar Apple/Android Car. Ik zou ook geen fileherkenning op Toyota navigatie hebben bij de Aygo. Hij vertelde dat het updaten van de Toyota navigatie Europa, steeds €150 per keer kost.RAAF12 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 00:56:
[...]
En bij de meeste automerken heb je 3 jaar gratis updates op de kaarten (soms 5) daarna betalen of ze stoppen de ondersteuning. Dan kost het ze teveel geld om de kaarten te updaten op de oude hard en software. Goeie keuze!
Mijn vader heeft op zijn Yaris Hybriden 1.5 bouwjaar 2013 met Full options auto en een ingebouwde navigatie Europa van Toyota en hij heeft inderdaad de kaarten onlangs geupgrade naar de nieuwste kaarten voor €150.
[ Voor 24% gewijzigd door Van der Berg op 11-05-2024 09:56 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Helemaal mee eens. Afritnummer is best essentieel. Hoop dat dit binnenkort aangepast gaat worden.jesco_white schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:08:
[...]
Net even snel getest met Xander als computerstem. Hij noemt nu wel de wegnummers welke ik in moet slaan maar krijg in het display helaas geen wegnummer of afritnummer te zien, alleen een pijl/richting en eventueel een plaatsnaam. Zal helaas iets van Android Auto zijn denk ik. Zie ook nergens dat ik het in kan stellen.
Ik vond dat altijd wel makkelijk op de oude TomTom, zeker in het buitenland. Een afritnummer en snelwegnummer was altijd ff snel te checken op de borden.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Ik krijg de afritnummers te zien inderdaad op mijn TomTom GO appjesco_white schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:04:
@driel24 Mogelijk laat TomTom Go de afritnummers op de smartphone zelf wél zien, dat zag ik op screenshots geloof ik. Niet zelf getest, heb geen houder.
Ok, geen idee of het dan verder een beperking is van de TomTom app of van Android Auto?Van der Berg schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:14:
[...]
Ik krijg de afritnummers te zien inderdaad op mijn TomTom GO app
Is een beperking van AA, volgens mij omdat Google wil dat iedere app in zijn categorie uniformiteit in opties ed. uitstraalt. Net zoals door bestemmingen scrollen, dit is op AA beperkt tot 6 ivm veiligheid.jesco_white schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:25:
[...]
Ok, geen idee of het dan verder een beperking is van de TomTom app of van Android Auto?
[ Voor 25% gewijzigd door ipje op 11-05-2024 16:03 ]
[ Voor 41% gewijzigd door RAAF12 op 11-05-2024 18:36 ]
Wat een rare actie van Google.ipje schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:23:
[...]
Is een beperking van AA, volgens mij omdat Google wil dat iedere app in zijn categorie uniformiteit in opties ed. uitstraalt. Net zoals door bestemmingen scrollen, dit is op AA beperkt tot 6 ivm veiligheid.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Of voor Flitsmeister betalen, zij hebben een grote community die mobiele flitsers signaleren.
Ik ga in augustus met de auto vanuit omgeving Zwolle naar Kroatië (Porec) en Oostenrijk. Iemand ervaring met TomTom Go in Kroatië? en hoe goed werkt TomTom daar? Heb een 5g abonnement van Odido. ik gebruik de apps met een Iphone 12.
Groetjes
Na wat troubleshooten in de woonplaats maar gaan rijden. 45 minuten later bij de benzinepomp even gestopt en kabel losgekoppeld en ik hoorde een instructie.

(Up-to-date iOS) iPhone SE 2020 met iOS 17.5.1
Up-to-date Amigo met versie 9.445.3 18 (18 mei 2024 geïnstalleerd)
's Avonds op de terugweg zonder laadkabel wel gesproken instructies.
Voorheen werkte de combinatie met dezelfde laadkabel en 12-stekker wel goed en had ik gesproken instructies.
Ben ik de enige met dit probleem? Is dit een bug?
[ Voor 4% gewijzigd door Shmoopy op 28-05-2024 06:31 . Reden: 17.5.1 i.p.v. 17.5.3 ]
JaBoerenlater schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:29:
Kan je het betaalde TomTom abo delen via Gezin in iOs?
Hier hetzelfde verschijnsel sinds kort, op het Android toestel van mijn vrouw.Boerenlater schreef op zondag 26 mei 2024 @ 17:10:
Amigo (ios) geeft geen blauwe lijn meer weer die je moet volgen. Op m'n vorige telefoon met android had ik daar geen last van.
Lijkt me een bug, hopelijk wordt het snel gefixt.
Ja, maar dan moet je wel TomTom’s gezinsabonnement afsluiten. Een individueel abonnement kun je niet delen.Boerenlater schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:29:
Kan je het betaalde TomTom abo delen via Gezin in iOs?
Niet per definitie. Zie mijn opmerking hier boven.
De blauwe lijn werkt bij mij wel iOS/CarplayM_Peror schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:06:
[...]
Hier hetzelfde verschijnsel sinds kort, op het Android toestel van mijn vrouw.
Lijkt me een bug, hopelijk wordt het snel gefixt.
Zal wel goed werken in het buitenland. Even de kaart downloaden voordat je vertrekt. Bij de tolporten zit een jammer die je wifi en BT eruit gooit. Meestal herstelt zich dat weer in het voorbij gaan. Maar als je niet streamt naar Android Auto of Carplay zal het allemaal wel meevallen.Milan1NL schreef op zondag 26 mei 2024 @ 22:28:
Ik gebruik TomTom Go al minstens 4 jaar. Nog steeds super tevreden, in combinatie met FlitsMeister Pro. Zelfs sommige (mobiele) flitsers ziet FlitsMeister niet, en TomtTom Go wel.. En soms andersom.
Ik ga in augustus met de auto vanuit omgeving Zwolle naar Kroatië (Porec) en Oostenrijk. Iemand ervaring met TomTom Go in Kroatië? en hoe goed werkt TomTom daar? Heb een 5g abonnement van Odido. ik gebruik de apps met een Iphone 12.
Groetjes
Ah.. Ja ik gebruik apple carplay,. Ik ben nog nooit daar dus geweest. Handig om te weten dat het dan ff eruit ligt de verbinding. In hoeverre zit die jammer qua bereik? Bedoel niet dat ik opeens verdwaal in het ergste geval?RAAF12 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:50:
[...]
Zal wel goed werken in het buitenland. Even de kaart downloaden voordat je vertrekt. Bij de tolporten zit een jammer die je wifi en BT eruit gooit. Meestal herstelt zich dat weer in het voorbij gaan. Maar als je niet streamt naar Android Auto of Carplay zal het allemaal wel meevallen.
Ik ben maar overgestapt op Waze. Deze doet wel afrit nummers en laat de huidige straatnaam zien in Android auto. Lijkt me dus niet dat het een policy van Google is.ipje schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 14:23:
[...]
Is een beperking van AA, volgens mij omdat Google wil dat iedere app in zijn categorie uniformiteit in opties ed. uitstraalt. Net zoals door bestemmingen scrollen, dit is op AA beperkt tot 6 ivm veiligheid.
Ik heb al zo veel nav apps gebruikt, op de iPhone of met CarPlay. Allen hebben hun voordelen en nadelen, maar toch beland ik steeds weer bij Waze. Waze ervaar ik als erg goed.RedNas74 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 19:13:
Ik ben maar overgestapt op Waze.
In de TS staan nog links die niet meer werken.
Kwam bij vluchtig door alle pagina's te gaan dat de community niet meer is....
Ik heb de handleiding wel aardig doorgenomen, maar krijg toch niet alles goed aan de praat.
De navigatie op mijn telefoon gaat op zich goed.
Maar snap niet helemaal of die mydrive app er nu wel of niet bij moet?
Ik heb de optie mydrive in de app aanstaan en ben daar mijn aangemaakte tomtom account ingelogd.
(Bedenk me nu dat dit dus niet mijn gmail adres is, dat gebruik ik eigenlijk nooit)
Heb die mydrive er nu wel bij staan, maar lijkt niet echt samen te werken terwijl ze met hetzelfde tomtom account ingelogd zijn.
Ik had begrepen dat je in mydrive routes kan opslaan die dan in go kan gebruiken?
Maar zelfs het thuis adres wordt niet overgenomen.
Als ik iets toevoeg dan komt er wel de melding gesynchroniseerd in mydrive, maar in het overzicht komt er niets bij in mydrive.
Heb ook de site geprobeerd, die gaat naar plan.tomtom.com. Maar inloggen lukt daar niet.
Als ik gewoon in tomtom.com inlog, zie ik daar ook mijn huidige (nog wel proef) abonnement niet.
Maar dat is zeker vanwege het gmail adres dat voor het abonnement zorgt?
De Windows app My drive connect wordt gebruikt voor de losse Tomtom navigatie kastjes, niet voor Tomtom Go op een telefoon.
[ Voor 20% gewijzigd door RAAF12 op 15-06-2024 18:46 ]
Windows had update, dus ook opnieuw gestart.
Alle cookies verwijderd.
Nu alle cookies toegestaan, niet alleen minimaal.
Maar helaas, na inloggen rechts boven
ga naar links MijnItems, vraagt weer inlogggen en blijft dat doen.
Kom dus niet verder.
Geprobeerd in edge en chrome.
Op telefoon hetzelfde.
Met de mydrive app bedoelde ik die voor android, die vraagt inderdaad ook om een kastje aan te sluiten.
Maar heb dan gekozen voor heb geen kastje...
Dan zou een route opgeslagen moeten worden, geeft ook aan opgeslagen in mydrive.
Maar komt niet in navigatie app
Dit werkt idd erg goed. Ik plan aardig vaak "Mijn routes", via mijn PC, vooral voor vakantielocaties. Precies zoals ik een route af zou willen leggen.RAAF12 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 18:20:
Ik heb het even geprobeerd maar het werkt goed vanuit plan.tomtom.com De route die daar wordt ingevoerd verschijnt ook in Android Tomtom Go in Mijn routes. Wel je email en wachtwoord op de PC en de telefoon hetzelfde houden voor het Tomtom account.
De Windows app My drive connect wordt gebruikt voor de losse Tomtom navigatie kastjes, niet voor Tomtom Go op een telefoon.
Testing, one, two ...
Ik heb een tomtom account aangemaakt met mijn gmail account. Nu ook een 1 maand abbo genomen omdat we volgende maand nog weg gaan. Maar verder hetzelfde resultaat. In tomtom account heb abo te zien. Inloggen op plan.tomtom.com gaat hetzelfde. Lijkt in te loggen, maar bij alles moet ik opnieuw inloggen en plaatsen en routes kan ik niet opslaan.
Voor navigatie erg fijn, maar verder werkt het niet bij mij. Dus na die maand maart weer op zoek naar wat anders.
Kan op plan.tomtom al "mijn plaatsen" zien maar duurt 1 minuutje voordat dit gesynchroniseerd is.
Bijzonder dat het in de proefperiode niet werkt....
Van tomtom alleen reactie dat het erg druk is bij de helpdesk...
Wat is er aan de hand met TT GO?
Aanvankelijk bevroor de navigatie na een paar kilometer rijden. Bij Honor is niet alles heel correct vertaald. De optie "Automatisch beheren in batterijgebruik" heb ik uitgeschakeld. Met resultaat.
Maar een ander probleem ontstaat als de telefoon gaat. Op het moment dat ik opneem gaat mijn Android Auto scherm direct op zwart. Ook na het gesprek blijft het scherm zwart. Pas als ik de telefoon ontgrendel, krijg ik weer beeld op mijn Android Autoscherm. Hoe zou ik dit probleem kunnen oplossen?
Maar misschien is er bij Android Auto iets anders aan de hand. Probeer eens met een andere telefoon. Dan kan je die als oorzaak uitsluiten.
Zeer tevreden tot nu toe. Alleen dacht ik dat er een route recorder inzat zoals op Garmins.
Graag wil ik de gereden route in GPX kunnen downloaden.
Sinds 3 weken TomTOM Go op de iPhone icm Carplay, bevalt prima zeker de rechterbalk met informatie wat betreft de tankstations (voor mij een heel belangrijk item)
Wat ik wel vreemd vind is er een aankondiging met stem en symbool is voor een traject controle, maar aan het eind hiervan geen gesproken melding einde traject controle, symbool verdwijnt wel, klopt dit wel?
Wat ook opviel is dat als er geen route gepland is er geen melding (stem + symbool) voor een traject controle is, gisteravond viel dit op rijdend op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht, moet je dan altijd een route plannen om deze melding wel te krijgen?
Blijkbaar nooit gefixed door TT; hardware-lover in "[TomTom navigatie apps] - GO / AmiGO / GO Ride"surfing john schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:07:
Na lange tijd FM gebruikt te hebben, deze opgedoekte ivm de forse prijsverhoging.
Sinds 3 weken TomTOM Go op de iPhone icm Carplay, bevalt prima zeker de rechterbalk met informatie wat betreft de tankstations (voor mij een heel belangrijk item)
Wat ik wel vreemd vind is er een aankondiging met stem en symbool is voor een traject controle, maar aan het eind hiervan geen gesproken melding einde traject controle, symbool verdwijnt wel, klopt dit wel?
Wat ook opviel is dat als er geen route gepland is er geen melding (stem + symbool) voor een traject controle is, gisteravond viel dit op rijdend op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht, moet je dan altijd een route plannen om deze melding wel te krijgen?
Testing, one, two ...
1. Bij een file melding wil ik vaak de file vermijden. Je ziet dan een groen icoontje met twee pijltjes in balk aan de rechterkant. Volgens de handleiding moet je hierop klikken en komt er een pop-up met de mogelijkheid om de file te vermijden. Hoe ik ook klik op het icoontje zowel op de kaart als op de balk ik krijg nooit de pop up. Wat doe ik verkeerd.
2. Ik heb alle kaarten online staan. Hier in italie gebeurt het geregeld dat tt de route kwijt is terwijl de gps werkt en het icoontje van je “auto” keurig mee rijd. Alleen is de ingeplande route als het ware verdwenen. Is dit een instellings kwestie of een probleem van tt?
Dank
Dit viel me ook op. Via Android Auto scher. lukt dat niet, misschien wel op de telefoon zelf? Hopelijk fixen ze dat snel, nu is dat lastig.stenoa schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 07:15:
Na een lange tijd weer eens tt go voor ios aan het uitproberen. Twee waarnemingen waar ik niet uitkom:
1. Bij een file melding wil ik vaak de file vermijden. Je ziet dan een groen icoontje met twee pijltjes in balk aan de rechterkant. Volgens de handleiding moet je hierop klikken en komt er een pop-up met de mogelijkheid om de file te vermijden. Hoe ik ook klik op het icoontje zowel op de kaart als op de balk ik krijg nooit de pop up. Wat doe ik verkeerd.
[/quote]
Helaas op mijn iphone scherm lukt dit dus ook niet
Ik tik er niet op, maar als je bij de route komt waar de mogelijkheid is om de file te vermijden. Dan verschijnt er een groene route, als je deze volgt dan vermijd je de file. Voor die tijd geeft hij aan hoeveel tijdwinst je misschien gaat krijgen. Mijn ervaring is niet altijd heel positief, want jij bent niet de enige die het alternatief krijgt aangeboden.stenoa schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 07:15:
Na een lange tijd weer eens tt go voor ios aan het uitproberen. Twee waarnemingen waar ik niet uitkom:
Dank
In de instellingen heb ik route herbereken op handmatig staan, zodat je zelf kunt bepalen of je de groene route neemt. Misschien krijg ik daarom ook het alternatief aangegeven met groene rijbanen die de file omzeilen.