Je ziet op mijn screenshot dat het er anders uitziet toch?RAAF12 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:32:
Ik snap niet wat je wilt weten. Normaliter kies je een van de routes en dan gaan met de banaan. En tijdens de rit zie je in de stand 'beide' hoelang het nog duurt en de afstand tot de bestemming. Bon voyage![Afbeelding]
Amigo, waze, Google maps en Sygic laten allemaal de rit duur zien maar tomtom go laat alleen de aankomsttijd zien.
Ik gebruik de navigatie ook vaak om een route te plannen en kijken hoe we willen rijden met leuke Airbnb in de buurt.
Dat is met aankomsttijd echt mega onhandig.
In snap niet dat Tomtom go dit als enige heeft.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Ben inmiddels naar Android 13 geüpdatet, en dit heeft het inderdaad direct opgelost. Thx!snah001 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:30:
Heb dit exact een tijdje gehad maar is na de update naar Android 13 in december verdwenen dus geen last meer van.
Zonde dat je die ervaring hebt! Op de plekken waar ik kom werkt TomTom iig een stuk beter dan AppleMaps (Waze gebruik ik niet ivm privacy), vooral ook qua files/drukte op de weg.RicoK schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:00:
Ik heb TomTom voor Apple CarPlay echt weer/nog eens een kans gegeven, maar TomTom is gewoon echt niet meer/nog steeds niet goed. Ja, de routebar is echt super, maar als TT je al meerdere maken gewoon naar een verkeerde locatie stuurt (en je je weg met Apple Kaarten of Waze moet vervolgen), je niet naar contactpersonen kunt navigeren en je nog altijd niet met Siri een adres kunt inspreken stop ik er weer gewoon mee. Ik ga weer terug naar Waze.
En ik heb wél contactpersonen (staat onder Mijn Plaatsen)
:strip_exif()/f/image/8U09s9vsBIVrqdoKJdFDPDku.jpg?f=fotoalbum_large)
De wél erg fijne routebar en het mooie kaartmateriaal wegen niet op tegen dit en de missers met de adressen, de school van mijn kinderen staat na 2 jaar ook nog altijd niet in TomTom…
Destijds toen het Engelse Discussions forum nog bestond had ik hier al zo vaak melding van gemaakt, maar tegen dovemansoren. Helaas. TomTom zegt wel ‘voor CarPlay’, ja, wellicht, maar niet zoals het zou moeten werken.
Rijd naar huis
of
Rijd naar Pietje Puk
of
Wis route
Dus zeg He Siri en trigger dan de snelkoppeling
Maar meestal zet ik de bestemming al vast in de iPhone voordat ik de auto instap. Carplay wireless doet de rest
Maar zoals gezegd na 20 jaar ervaring met GPS navigatie te hebben gewerkt, remember de Palm 'PDA' kan ik nog steeds zeggen dat Tomtom GO bij far de beste navigatie oplossing is. Dat je wat dingen blijkbaar vind moeten kunnen is niet relevant, period. TTG navigeert als de beste. Maakt die nooit fouten, nee. Maar overal is die de beste qua navigatie, nauwkeurigheid, snelheid, routeberekening, uptodate kaart, stemweergave detaillering ect. en natuurlijk de offline maps.Ik rij heel europe door en kan niet zonder!
[ Voor 7% gewijzigd door RAAF12 op 16-06-2023 00:57 ]
Daar baal ik oprecht van. Ja, zeker heeft TT heel erg fijne navigatie, waarbij met name de routebar ontzettend fijn is, maar zoals gezegd, dit maakt (althans voor mij, mijn mening) de tekortkomingen, die ik persoonlijk erg zwaar vind wegen, niet goed.
Ik vind inderdaad wel dat bepaalde dingen moeten kunnen. TT geeft tenslotte aan dat het geschikt is voor CarPlay gebruik, maar is dat gewoon niet. Dit, omdat de Siri integratie er niet is, ja met een workaround, maar is er dus niet, ik ga daarnaast ook niet voor al mijn contactpersonen, waar ik regelmatig heen rijd en dat zijn er veel een snelkoppeling maken, alleen maar omdat TT weigert dit voor elkaar te krijgen. Ook zoiets eenvoudigs als het ontbreken van de integratie van de koppeling naar de contactpersonen in het dashboard, terwijl deze er op de iPhone wel gewoon is.
Ik weet niet of jij actief was op het Engels Discussions forum, maar als je je voor kunt stellen hoe ontzettend lang het heeft geduurd voordat TT tot het huidige product is gekomen en het is er zelfs in het geheel nog lang niet.
Btw, jij VINDT, dat TT de beste is, maar deze IS dat natuurlijk niet. Jij VINDT dat een feit, maar IS dat natuurlijk niet. Een mening is geen feit. Period (is ie weer)
Om kort te gaan: Ja, TT heeft erg goede navigatie, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Dus: info via Hallo BMW rijd naar de gek waar we al eerder waren (self learning mode staat aan) , of Hi Siri (wat kan ik voor je doen) rijd naar die trut op het Waterloopplein. Suk6 met je non probleempje :-)
TomTom zag en ziet er op het scherm van mijn F30 met een Andream MMI Adapter wel super uit.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Dan kun je gewoon via spraakbediening het adres inspreken en dat werkt bijna altijd (>95% van de gevallen) gewoon goed.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Tja het werkt ook goed in een BMW met iOS 7 (eigen systeem) met learning mode aan) en connected drive.
En het werkt ook goed met Siri/Carplay/Kaarten van Apple's iOS
'Hai Siri start Tomtom Go app' is ook een mogelijkheid als kletsend moet.
Morgen een rit van 200km en volgende week naar Valencia, love my Tomtom (als AOW er)
[ Voor 64% gewijzigd door crunchytail op 25-06-2023 03:09 ]
Verwijderd
Zag toevallig eigenlijk na al jaren (‘10 met introductie van HD traffic) verknocht aan TT voor routes van kort tot lang en zag toevallig dit topic en jouw reactie.JME schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 15:11:
Kun je TT dwingen om eerder een compleet nieuwe route te berekenen? Ik merk regelmatig dat TT een route heeft bedacht die net een minuutje sneller is (of zelfs niet) dan wat ik zelf logisch vind. Vaak kies ik dan eigenwijs mijn eigen route, omdat ik weet dat ik die prettiger vind. Op zo'n moment gaat TT geen compleet nieuwe route berekenen, maar eerst dom proberen om mij terug te brengen op de oorspronkelijke route. De ETA gaat dan bijvoorbeeld met 5 minuten omhoog. Vervolgens negeer ik natuurlijk de eerstvolgende aanwijzing van TT, waarna TT hetzelfde geintje nog eens probeert: ETA +7. Volgende afslag weer: ETA +9. En pas dan heeft TT door wat ik eigenlijk aan het doen ben, neemt ie die route over, en gaat mijn ETA opeens weer helemaal terug omlaag. Herkenbaar? En vooral: aanpasbaar?
Ik pak regelmatig een afwijkende route maar voornamelijk vanwege verbruik (minder kilometers en iets ongemakkelijkere weg) maar de enige keren dat TT wou dat ik omkeerde was ik blij om erachter te komen dat inderdaad de begane weg afgesloten was. Uiteraard zijn de algoritmes (en de ontwikkeling) niet feilloos mogelijk dat je de route en de alternatieven aan TT kan voorleggen, ik wil zelf ook nog wel eens spelen met route type berekening (fast, eco, shortest) mogelijk dat één van de opties beter bij jouw wensen aansluit.
Verwijderd
Toch interessante vraagstelling om gewoon eens aan TT voor te leggen. Het is best interessant net even opgezocht hoe pathfinding werkt (mocht je willen lezen), uiteraard is één van de unique selling points TT hun algoritme en de precisie van traffic info die ze daarin meewegen. Goede kans dat jouw route bepaalde edge case boven water heeft gehaald voor mogelijke optimalisatieJME schreef op zondag 25 juni 2023 @ 08:13:
@Verwijderd[…] Even terug naar het eerste moment dat ik bewust een andere afslag neem. Tomtom probeert mij dan terug te brengen op de oorspronkelijk geplande route […] Het gekke is nu, dat als ik op dat moment handmatig opnieuw mijn bestemming invoer, Tomtom wél op de nieuwe route blijft […]
Echter, doordat ik nog een actief abonnement heb tot 07/07 kan ik schijnbaar geen gebruik maken van deze aanbieding.
Heb ik een paar reacties boven je al gedeeldpl0xs schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:18:
1 jaar gratis TomTom Go.
https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/280411
Ik ervaar hetzelfde probleem. Als iemand een magische instelling vindt om dit op te lossen dan hoor ik het graag.JME schreef op zondag 25 juni 2023 @ 08:13:
@Verwijderd dank je voor je reactie. Toch denk ik niet dat dat helemaal is wat ik bedoel. Even terug naar het eerste moment dat ik bewust een andere afslag neem. Tomtom probeert mij dan terug te brengen op de oorspronkelijk geplande route, door mij zo snel mogelijk ergens te laten keren. Dat kost tijd en dus loopt mijn aankomsttijd op. Het gekke is nu, dat als ik op dat moment handmatig opnieuw mijn bestemming invoer, Tomtom wél op de nieuwe route blijft omdat ie doorheeft dat dat sneller is dan omkeren. Maar als dat sneller is, waarom dan überhaupt in eerste instantie dat advies om om te keren? Mijn standaard route is Snelste, maar kennelijk wordt dat losgelaten bij herberekeningen.
[ Voor 66% gewijzigd door crunchytail op 25-06-2023 13:17 ]
Eigenlijk een schijntje voor wat je er voor terug krijgt zeker i.s.m. Android Auto.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Wat heb je bij de adres gegevens ingevuld want ik moet een duits adres opgevenCrocoDuck schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:06:
Net de pepper.com manier via duitse tomtom site gedaan, werkte prima. Kreeg ook een maand extra.
Mag van alles zijn, bijvoorbeeld deze.InfoTracer schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:40:
[...]
Wat heb je bij de adres gegevens ingevuld want ik moet een duits adres opgeven
Platz der Republik 1, 11011 Berlin, Duitsland
Dat is het adres van de Reichstag
I intend to live forever. So far, so good.
Op gogole maps een willekeurig dorp net over de grens opgezocht en daar van een adres gekopieerdInfoTracer schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:40:
[...]
Wat heb je bij de adres gegevens ingevuld want ik moet een duits adres opgeven
[ Voor 8% gewijzigd door CrocoDuck op 28-06-2023 14:29 ]
Mijn TomTom-app voor iOS laat (echter) bij Instellingen > Abonnementen wel het volgende zien:
TomTom Go Navigation
Er wordt gewacht op verlenging
Onbeperkte navigatie
Gemigreerd van GO Mobile
Actief tot: 11-08-2024
Nu denk ik dat de melding 'Er wordt gewacht op verlenging' wordt weergegeven omdat er een inactief abonnement bij mijn iCloud gegevens staat.
Ik heb nu dan sinds gisteravond ook gebruik gemaakt van deze code en voor een jaar plus een maand TomTom GO. Echter, vanmorgen constateerde ik, dat ik de de rijstrookaanduiding en de rijbaan-/rijstrookbegeleiding mis. Op zich vind ik dit niet zo heel erg, want deze begeleiding belemmerde mij wel eens, dat ik op de app 'vooruit kon kijken', maar deze ontbreekt dus wel.
Hebben anderen met CarPlay en iOS hetzelfde?
Ik heb de app nog niet verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd.
toon afbeeldingen van snelwegafritten
automatisch schakelen naar kaartweergave
[ Voor 38% gewijzigd door RAAF12 op 12-07-2023 18:48 ]
[ Voor 18% gewijzigd door RAAF12 op 13-07-2023 19:57 ]
Is 'Je gegevens' in de tomtom app ? Zover kom ik namelijk niet, en in android zelf kan ik zo niks vinden. De app zelf heeft iniedergeval alle rechten.RAAF12 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:56:
Heb je bij Je gegevens > Verzend je locatie om services te ontvangen aan staan? Dat werkt zonder account bij Tomtom.
Edit: Wanneer ik een nieuwe android gebruiker aanmaak, met een andere google account, laad de app wel normaal.
[ Voor 13% gewijzigd door RickwithR op 13-07-2023 21:17 ]
https://apps.apple.com/nl...avigatie-maps/id884963367
[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 17-07-2023 23:52 ]
Niet dat ik het nodig heb, maar als je iets met een uitroepteken aankondigt en zelfs je app icoon erop aanpast, dan zou je toch verwachten dat de betreffende instelling er daadwerkelijk in zit. Maar ik kan nog steeds alleen het motortype en de maximum snelheid aanpassen onder Voertuigtype

[ Voor 62% gewijzigd door JME op 18-07-2023 07:22 ]
Ik navigeer altijd en dan zonder stembegeleiding op mijn vaste routes. Wel laat ik de waarschuwingen aanstaan voor flitsers e.d. Echter, sinds vanmorgen laat de TT geen waarschuwingen meer horen, maar wordt wel het volume van mijn media/radio wel gemute op het moment, dat de waarschuwing zou moeten worden afgespeeld. Dit is tot daar aan toe, maar het volume van mijn media komt niet meer terug.
Mijn work-around is dan de gesproken begeleiding even aan zetten, omdat het volume van mijn media na de eerstvolgende gesproken begeleiding/instructie wel weer terug keert. Hierop zet ik deze dan weer terug op alleen waarschuwingsmeldingen.
Heeft iemand dezelfde ervaring?
[ Voor 29% gewijzigd door magnifor op 18-07-2023 11:34 ]
Ik hoorde vandaag waarschuwingen voor flitspalen. Ik had die mute ook weleens met de vorige versie maar dat was eenmalig, na het opstarten. Net of die even tijd nodig had. Dat doet ie alleen met TTGO via Carplay. Btw. Ik kan die vrachtwagen nav ook niet vinden. Vreemde zaak.RicoK schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:54:
Ik heb wederom het volgende met mijn TomTom GO (iOS, CarPlay). Dit na de 'vrachtwagen-update' van gisteren. Net als na vorige updates, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Ik navigeer altijd en dan zonder stembegeleiding op mijn vaste routes. Wel laat ik de waarschuwingen aanstaan voor flitsers e.d. Echter, sinds vanmorgen laat de TT geen waarschuwingen meer horen, maar wordt wel het volume van mijn media/radio wel gemute op het moment, dat de waarschuwing zou moeten worden afgespeeld. Dit is tot daar aan toe, maar het volume van mijn media komt niet meer terug.
Mijn work-around is dan de gesproken begeleiding even aan zetten, omdat het volume van mijn media na de eerstvolgende gesproken begeleiding/instructie wel weer terug keert. Hierop zet ik deze dan weer terug op alleen waarschuwingsmeldingen.
Heeft iemand dezelfde ervaring?
Tikkeltje irritant ja. Leuk dat ze snelwegen ook opnemen in het lijstje van dingen die je wilt vermijden, maar ze zouden eigenlijk voor die dingen naast de “altijd vermijden” toggle ook een “nooit vermijden” toggle moeten maken zodat je die vraag kan onderdrukken.magnifor schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:33:
Sinds de vrachtwagen update krijg ik telkens na het plannen van een route een “include highways” bar die dus over de aankomsttijd en reistijd komt. Heel irritant. Snap dag echt niet. Stel je ben project manager en moet akkoord geven over deze laatste update. Hoe kan je dit nou accepteren?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik zag het ook toen ik TT op mijn iPhone eens startte om een route te bekijken. Stomme melding.magnifor schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:33:
Sinds de vrachtwagen update krijg ik telkens na het plannen van een route een “include highways” bar die dus over de aankomsttijd en reistijd komt. Heel irritant. Snap dag echt niet. Stel je ben project manager en moet akkoord geven over deze laatste update. Hoe kan je dit nou accepteren?
Echter, en daar maak ik gebruik van in de auto, gelukkig laat CarPlay deze melding niet zien.
:strip_exif()/f/image/yDHila0n3f36JsMKrcOFbUrE.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 71% gewijzigd door RAAF12 op 28-07-2023 16:17 ]
Ja dat doet ie inderdaad. Je kan er in het menu zelf voor kiezen of je die altijd wil volgen. Niet alleen bij files maar ook bijv. als een weg wordt afgesloten wegens een ongeval of onbereikbaarheid wegens sneeuw. Dat laatste zie je in bijv. de Alpen of het Centraal Massief in Frankrijk. Amigo is gratis en is heel goed maar heeft online kaarten. Tomtom Go heeft wat extra mogelijkheden en offline kaarten. Dat komt van pas als je geen GSM bereik hebt of de kosten van het data abo. Op dit moment is het jaarabo nog geen €20 maar je kan ook een maand abo nemen. If you likemagnifor schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:32:
Ik zit te spelen met amigo, geeft de app tijdens het rijden automatisch aan dat er een snellere route beschikbaar is in geval van file?
Ik zie het als mogelijke abonnementsvorm terug onder de instellingen en abonnement. €90,- per jaar als meest voordelige oplossing (vergeleken met wat je per maand af zou moeten rekenen voor de vrachtwagen). Dit onder de Android mobiele app.RAAF12 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:12:
Ik zie nu dat de vrachtwagen app gekocht kan worden in Tomtom Go voor iPhone.[Afbeelding]
Er is net een week geleden automatisch verlengd voor één jaar voor de auto, à €12,99 via de Play Store. Voor het aangaan van een nieuw abonnement zijn de kosten voor een maandabonnement toch wel tamelijk fors te noemen.
Testing, one, two ...
Waar in het menu in Amigo kan je dit instellen? Ik heb al de Go app met een jaarabonnement, heb deze zelfs gratis dankzij de Bild actie. Het navigeren vind ik fijn maar de interface en navigatie binnen de app vind ik een drama. Met het plannen van een route krijg je maar 1 mogelijkheid ipv meerdere alternatieven. Via een omslachtige manier krijg je dan meerdere keuzes die ik vaak debiel vind (den haag naar Rotterdam, A4 of A13? De Go app geeft standaard A4 en als alternatief omrijden via Alphen aan de Rijn 😂. Gek genoeg geeft Amigo wel de juiste alternatieven weer). Daarnaast sinds de laatste update dat verdoemde include highways balk dat over de aankomsttijd en reistijd komt.RAAF12 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:22:
[...]
Ja dat doet ie inderdaad. Je kan er in het menu zelf voor kiezen of je die altijd wil volgen. Niet alleen bij files maar ook bijv. als een weg wordt afgesloten wegens een ongeval of onbereikbaarheid wegens sneeuw. Dat laatste zie je in bijv. de Alpen of het Centraal Massief in Frankrijk. Amigo is gratis en is heel goed maar heeft online kaarten. Tomtom Go heeft wat extra mogelijkheden en offline kaarten. Dat komt van pas als je geen GSM bereik hebt of de kosten van het data abo. Op dit moment is het jaarabo nog geen €20 maar je kan ook een maand abo nemen. If you like
Ik zit te spelen met Amgio omdat deze een betere interface heeft en ben dus benieuwd of deze aangeeft of er snellere routes beschikbaar zijn tijdens het rijden. Ik weet dat de Go dit doet maar of Amigo dit doet is mij nog niet duidelijk.
neem altijd de snelste route
vraag me zodat ik kan kiezen
vraag het me niet
edit: Soms scheelt het maar een minuut reistijd en stuurt je dan door druk gebruikte binnenwegen met afslagen rotondes ect. Mja als je er niet voor kiest kan het zomaar zijn dat je in een file terechtkomt waar net een ongeluk heeft plaatsgevonden. Dan kan je een uur of langer stilstaan. Dus kies ik voor altijd de snelste route. Kwam me vorige week nog van pas toen het vast stond rond Barcelona.
[ Voor 51% gewijzigd door RAAF12 op 31-07-2023 14:23 ]
Dit was mij vandaag ook opgevallen, ik denk dat er ergens een bug is.rkraats schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:39:
Ik ben Tomtom go op android aan het testen. Het valt mij in de app op dat op snelwegen door heel Nederland de vluchtstroken afgesloten zijn volgens de app en routebalk. In werkelijkheid is er niets aan de hand. Iemand een idee hoe dat kan?
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Hoe kun je zoeken naar contacten. Hij vindt ze niet. Terwijl het wel is ingesteld dat zoeken van contacten mag. In de app zelf heb je apart een zoek naar contactpersonen maar die kan ik in CarPlay niet vinden
Ook werkt Siri niet want als ik zeg navigeer met TomTom naar contactpersoon dan doet hij het niet als ik zeg navigeer naar contactpersoon dan wordt Apple kaarten geopend en ernaar genavigeerd
Hoe doen jullie dit?
Dan reageert ie op de spraakopdrachten die daar staan
dus 'He Siri, rijd naar Pietje Puk'
Gisteren nog TT-Go gebruikt en toen is mij niks opgevallen (via Android Auto).Megapaul schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:58:
[...]
Dit was mij vandaag ook opgevallen, ik denk dat er ergens een bug is.
Ik ben zelf tevreden over gebruik van TT Go en mobiele flitsers. Soms geeft ie een melding van een flitser die op een nabij gelegen weg staat. Maar beter een keertje teveel dan te weinig. Ja, aan de snelheid houden en dan heb je het niet nodig. Maar soms is het gewoon lekker🙃.rkraats schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:16:
Wat is jullie ervaring met de mobiele flitsers in TT Go? Is het verstandig om Flitsmeister ook nog op de achtergrond aan te zetten?
Flitsmeister is de laatste tijd sowieso een beetje minder voortvarend met ontwikkeling. Daarom heb ik ook geen abonnement meer.
Ja dat is ook precies de reden dat ik gestopt ben met het abo op Flitsmeister 🙂ipje schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:24:
[...]
Ik ben zelf tevreden over gebruik van TT Go en mobiele flitsers. Soms geeft ie een melding van een flitser die op een nabij gelegen weg staat. Maar beter een keertje teveel dan te weinig. Ja, aan de snelheid houden en dan heb je het niet nodig. Maar soms is het gewoon lekker🙃.
Flitsmeister is de laatste tijd sowieso een beetje minder voortvarend met ontwikkeling. Daarom heb ik ook geen abonnement meer.
Doet TT niet om wat voor reden dan ook. Destijds toen het internationale forum nog in de lucht was heb ik mij hier zo voor ingezet om dit voor elkaar te krijgen. De moderators bleven maar komen met die achterlijke workaround, zoals @RAAF12 ook voorstelt, om daar voor een Siri opdracht te maken. Is te zot voor woorden om voor elk contact, hoeveel heeft een gemiddelde gebruiker niet?, een Siri opdracht te maken.hydex schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:26:
Ik heb een vraag mbt CarPlay en TomTom go
Hoe kun je zoeken naar contacten. Hij vindt ze niet. Terwijl het wel is ingesteld dat zoeken van contacten mag. In de app zelf heb je apart een zoek naar contactpersonen maar die kan ik in CarPlay niet vinden
Ook werkt Siri niet want als ik zeg navigeer met TomTom naar contactpersoon dan doet hij het niet als ik zeg navigeer naar contactpersoon dan wordt Apple kaarten geopend en ernaar genavigeerd
Hoe doen jullie dit?
Je moet toch gewoon een (willekeurige) spraakopdracht kunnen ingeven? Onbegrijpelijke keuze.
Ik heb nu een jaar gratis TT via zo’n Duitse site, maar de enige reden, dat ik TT gebruik zijn toch wel de erg fijne navigatie instructies.
rkraats schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:39:
Ik ben Tomtom go op android aan het testen. Het valt mij in de app op dat op snelwegen door heel Nederland de vluchtstroken afgesloten zijn volgens de app en routebalk. In werkelijkheid is er niets aan de hand. Iemand een idee hoe dat kan?
/f/image/hE6FJcZ7jnpTVwGrRMQucneH.png?f=fotoalbum_large)
Dit zie ik op MyDrive. Hier staat er bij: "gebruik van vluchtstrook toegestaan". Behoorlijk nutteloos want het is op de hele A12 toegestaan.
Blijkbaar doet Carplay dat alleen op Apple Maps. Er zou een optie moeten zitten om de gebruiker te laten kiezen op welke navigatie app Siri moet reageren.RicoK schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:43:
[...]
Doet TT niet om wat voor reden dan ook. Destijds toen het internationale forum nog in de lucht was heb ik mij hier zo voor ingezet om dit voor elkaar te krijgen. De moderators bleven maar komen met die achterlijke workaround, zoals @RAAF12 ook voorstelt, om daar voor een Siri opdracht te maken. Is te zot voor woorden om voor elk contact, hoeveel heeft een gemiddelde gebruiker niet?, een Siri opdracht te maken.
Je moet toch gewoon een (willekeurige) spraakopdracht kunnen ingeven? Onbegrijpelijke keuze.
Ik heb nu een jaar gratis TT via zo’n Duitse site, maar de enige reden, dat ik TT gebruik zijn toch wel de erg fijne navigatie instructies.
Ben het wel eens dat Tomtom de beste rijaanwijzing heeft. Vooaral die uitvergrote blauwe baan bij uitvoegen voorsoorteren ect.
Nee, niet alleen AM. Ook Waze laat zich stem bedienen, gewoon vanuit de app. Je moet dan in de app op het microfoontje klikken. Werkt prima.RAAF12 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:16:
Blijkbaar doet Carplay dat alleen op Apple Maps. Er zou een optie moeten zitten om de gebruiker te laten kiezen op welke navigatie app Siri moet reageren.
Ik snap gewoon niet wat TT er niet aan begrijpt. Er zijn daar echt een stel ontzettend domme programmeurs aan het werk. Echt, hoe vaak ik destijds op het internationale forum niet te horen kreeg ‘no, sorry, Apple CarPlay doesn’t allow us that option’ om na een tijdje de optie gewoon zien verschijnen na een update van de app.
Dit was en is eigenlijk nog steeds de reden waarom ik TT niet meer zo’n warm hart toe draag. Het is dat ik nu tot volgend jaar na de zomer een gratis abo heb, maar anders liet ik TT links liggen.
Ja, ik ben nu op vakantie. En ik moet toegeven dat de rijstrookbegeleiding toch wel een erg fijne is, maar dat is dan ook wel van de weinige dingen die ik fijn vind aan TT.RAAF12 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:16:
Ben het wel eens dat Tomtom de beste rijaanwijzing heeft. Vooaral die uitvergrote blauwe baan bij uitvoegen voorsoorteren ect.
Ik heb geen mogelijkheid gevonden om Go de standaard app te maken zodat route links hierin geopend worden.
Ik vind How to Change Default Navigation App on the Galaxy Device
ik loop vast bij stap 5, ik kan "ondersteunde koppelingen openen"uitvinken,en dan?
stap 6," Open received location URL " begrijp ik niet.
Nee, dat gevoel heb ik ook inderdaad... het is wat rustiger met update de laatste tijd.RicoK schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:40:
Vergis ik mij nu of is het al weer een tijdje stil met kaartupdates door TomTom? Volgens mij kreeg ik voorheen/vroeger bijna (twee-)wekelijks wel kaartupdates aangeboden, maar de laatste weken, voor mijn gevoel zelfs langer, heb ik geen kaartupdates ontvangen.
Gisteren had ik deze al geïnstalleerd en vanmorgen kreeg ik een bericht uit de app dat er kaartupdates klaar staan. Wat een dommigheid. Ziet de app niet, dat/als een gebruiker de kaarten al heeft geupdated?
Misschien dat de vakantietijd dan nu voorbij is en we weer wekelijks of twee-wekelijks updates krijgen.
[ Voor 22% gewijzigd door RAAF12 op 17-09-2023 17:12 ]
Wat ik enorm mis is de integratie met de agenda, m.a.w. als een afspraak in je agenda een adres heeft dat je vanuit de navigatie app daar rechtstreeks heen kan navigeren.
Iemand daar een oplossing of workaround voor?
Save the trees, eat beaver!
De andere opties zijn Thuis, Werk, Favorieten, Recent
Dat geldt eveneens voor Android, maar dan moeten er ook adresgegevens beschikbaar zijn van desbetreffend contact. In mijn geval is het vrijwel allemaal "geen adres", maar als ik een contact selecteer krijg ik wel direct de mogelijkheid om de ontbrekende gegevens toe te voegen 😉RAAF12 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:45:
Ok TT forum......In Tomtom GO voor iOS kan je naar Contactpersonen navigeren.
De andere opties zijn Thuis, Werk, Favorieten, Recent
Testing, one, two ...
RicoK schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:39:
Misschien dat de vakantietijd dan nu voorbij is en we weer wekelijks of twee-wekelijks updates krijgen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
https://maps.app.goo.gl/3PpPVwhGmHeTBCy28 richting leeuwarden.. dus van oost naar west.RAAF12 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:36:
Geef eens een voorbeeld van zo'n op en afrit zodat we dat kunnen simuleren. Wat jij meemaakt zal een user error zijn. Kan niet anders!!
De user error zal wel zijn dat we gewoon op de rechterstrook reden en niet de meest linkse?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik moet zeggen dat ik qua navigatieinstructie erg tevreden hoe het visueel eruit ziet tov Waze, Google en Apple Maps.
Het enige waar ik mij mateloos aan irriteer is dat je in de app niet een bestemming kan invoeren op basis voice command. Waardoor ik regelmatig toch weer ik de auto snel weer naar Waze of Google schakel omdat ik geen zin heb om in de auto het exacte adres van bestemming in te typen. Anno 2023 en voor een betaalde versie, vind ik dat erg vreemd. Dus ik twijfel of ik nog mn Abo ga verlengen. Wel jammer, want ben wel tevreden over al het overige.
Een lange tijd ben ik een Wazer geweest, maar omdat ik de App handmatig moet afsluiten na gebruik in Apple CarPlay, wat nog steeds niet is opgelost, vind ik tegen Waze erg zwaar wegen. Nu ik dit schrijf bedenk ik mij dat een automatisering dit wel kan oplossen.
Thans gebruik weer ik weer Apple Kaarten. Dat werkt het allerprettigst in het Apple Eco-systeem.
Wat ik veel vervelender vind is dat TT steeds vaker van die kl#te cross-lekker-alle-wijkjes-door-routes plant om in theorie drie seconden rijtijd te winnen..
[ Voor 54% gewijzigd door JME op 12-11-2023 10:25 ]
Android zelfdebaco101 schreef op zondag 12 november 2023 @ 09:26:
Ligt het aan mij maar ik heb al een paar weken geen kaartupdates gehad op ios, meer die het last van hebben?
Android variant
Die tussendoortjes hebben volgens mij nooit veel extra gebracht. Zou mij niet verbazen dat die tussendoortjes helemaal niks toevoegde. Alleen maar om goede sier te maken bij de personen die verzot zijn op updates en er vervolgens geen gebruik van maken.JME schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:24:
iOS ook. Lijkt erop dat ze alweer gestopt zijn met de tussendoortjes, dit is volle bak nieuw.
al gevonden
[ Voor 5% gewijzigd door Fibrenl op 15-11-2023 12:46 ]
Heb ik onderweg dezelfde informatie als ik thuis op mijn smartphone via wifi een route plan en dat ik deze vervolgens in mijn auto/android activeer en dat ik dan geen dataverbinding meer heb ?
Betreft dus een telefoon zonder sim kaart !
[ Voor 4% gewijzigd door GroteGroene op 20-11-2023 22:45 ]
Edit: Omdat je met Amigo geen offline kaarten hebt, heb je dus helemaal geen route zonder dataverbinding.
[ Voor 28% gewijzigd door RicoK op 21-11-2023 10:04 ]
Kan het zo zijn dat de route gegevens in het geheugen worden opgeslagen en deze dus gebruikt kunnen worden, maar dan zonder bovenstaande extra opties ?
Ben erg tevreden over de Amigo. Ik overweeg om de Go te nemen maar zie op de offline kaarten na weinig toevoegde waarde, of zie ik het verkeerd !
Ik heb nu een 40 GB abbo, dus geen beperking voor de live dataverbinding en kan dus zonder de offline kaarten !
Je zou het een jaartje kunnen proberen want momenteel krijg je TomTom GO Navigation 12 maanden gratis. Plaats het 12 maanden abonnement in de winkelwagen en gebruik de vouchercode gonavpromo in de winkelwagen.GroteGroene schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:30:
@RicoK Je conclusie klopt niet helemaal, ik heb wel degelijk een route maar idd geen file-informatie en geen alternatieve routes (heb het vanmorgen getest) op mijn geplande rit !
Kan het zo zijn dat de route gegevens in het geheugen worden opgeslagen en deze dus gebruikt kunnen worden, maar dan zonder bovenstaande extra opties ?
Ben erg tevreden over de Amigo. Ik overweeg om de Go te nemen maar zie op de offline kaarten na weinig toevoegde waarde, of zie ik het verkeerd !
Ik heb nu een 40 GB abbo, dus geen beperking voor de live dataverbinding en kan dus zonder de offline kaarten !
Bedankt voor deze tip heb hem geactiveerd, ben benieuwd naar de verschillen top :):)
Mag ik vragen hoe je dat moet doen?steviewonder23 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:17:
[...]
Je zou het een jaartje kunnen proberen want momenteel krijg je TomTom GO Navigation 12 maanden gratis. Plaats het 12 maanden abonnement in de winkelwagen en gebruik de vouchercode gonavpromo in de winkelwagen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Eigenlijk zou het moeten gaan zoals gezegd: Plaats het 12 maanden abonnement in de winkelwagen en gebruik de vouchercode gonavpromo in de winkelwagen
Kan zijn dat het alleen bij nieuwe accounts werkt.
Je kan het dus eerst via de site van Tomtom doen om het te activeren en daarna inloggen op de app op de telefoon.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jKucM3IIXdkqV1TwQaVPhjH9.jpg?f=user_large)
Denk eraan om daarna meteen je abonnement alvast op te zeggen, anders wordt het automatisch verlengt.
Waarom zou je dit opzeggen.steviewonder23 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:43:
[...]
Eigenlijk zou het moeten gaan zoals gezegd: Plaats het 12 maanden abonnement in de winkelwagen en gebruik de vouchercode gonavpromo in de winkelwagen
Je kan het dus eerst via de site van Tomtom doen om het te activeren en daarna inloggen op de app op de telefoon.
[Afbeelding]
Denk eraan om daarna meteen je abonnement alvast op te zeggen, anders wordt het automatisch verlengt.
Voor dit geld krijg je gewoon een van de beste zoniet de beste nav app die er is en ik weet niet vanaf hoeveel jaar abonnee maar ik betaal nu €12,99 per jaar.
Het ligt misschien aan mij, maar als ik naar TomTom.com ga dan kan ik die app niet in mijn winkelmandje gooien, ik moet hem direct downloadensteviewonder23 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:43:
[...]
[Afbeelding]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.