Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-05 20:07
RAAF12 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:43:
Ik heb ook een 13 Pro Max maar die wordt niet gloeiend heet. Overdrijven is ook een vak :-)
Overdrijven? Ik weet heus wel het verschil tussen warm, van bijvoorbeeld een snellader of het gloeiend heet worden van een iPhone bij gebruik van TT GO. Zoek gerust in het internationale forum van TT op 'hot'.....
Mijn iPhones, mijn 8+, 11 PM en 13PM werden gloeiend heet, binnen seconden na opstarten van de nav app. Gloeiend heet? Ja, gloeiend heet! Alleen van de 8+ bemerkte ik het in eerste instantie niet, omdat deze voor een ventilatierooster hing.

Ik gebruik CarPlay, maar zelfs bij het aanzetten van de app thuis liep de temperatuur in no-time op.

En nu, toen ik twee weken geleden weer eens een abootje afsloot om te zien of versie 3.x soelaas bood, was daar geen gloeiend hete iPhone meer, zelfs geen warme. Het euvel schijnt TT dus toch weten te tackelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024
Dan is die kapot. Normaliter wordt die niet zo heet. Bij oudere modellen was het inderdaad een issue maar met de laatste topmodellen met zuinige chips is dat niet meer het geval bij Apple. Het heeft ook niks met Tomtom te maken. Elke app die zowel wifi, bluetooth als gps en naar datapalen zoekt en daarmee verbind wordt in de auto wordt warmer dan bij normaal huis-tuin en keuken gebruik. Maar niet 'gloeiend heet' In juni reed ik nog vanuit Nederland naar Jerez in Zuid-Spanje. Geen centje pijn met de iPhone 13 Pro Max.
Overigens schakelt een iPhone zichtzelf uit als die te warm wordt als die bijv. langdurig in de zon ligt. Dan verschijnt er een melding op het scherm en schakelt zich uit, Laten afkoelen en hij doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Sepp14 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:02:
[...]

Ja, ik heb hem altijd horizontaal in de houder. Reden, telefoon wordt snel warm tijdens laden en navigeren. Gebruik daarom een telefoonhouder die je in het ventilatierooster klemt.
Die centreert wel bij het inschakelen de blauwe GPS pijl staat middenin beeld op de positie. Er is geen instelling waarbij je na inschakelen direct automatisch inzoomed op je positie. Dat moet met de hand op het touchscreen van de telefoon. Warm worden kan geen kwaad, dat is normaal bij vol bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:38

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

RAAF12 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:39:
[...]

Die centreert wel bij het inschakelen de blauwe GPS pijl staat middenin beeld op de positie. Er is geen instelling waarbij je na inschakelen direct automatisch inzoomed op je positie. Dat moet met de hand op het touchscreen van de telefoon. Warm worden kan geen kwaad, dat is normaal bij vol bedrijf.
Daar ben ik van bewust dat die warm wordt. Bij een vorige navigatiesysteem schoot hij uit. Vandaar dat ik hem nu, bij lange ritten, in de houder doe. Dit jaar geen last gehad op doorreisjaar Spanje.
Op korte ritten laat ik hem in de telefonhoes zitten. Sluit alleen kabel aan.

Voor de rest was gewoon een vraag voor gebruik. Dank voor tip. :)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 08:29
Een van de redenen dat ik van Waze naar TT Go ben overgestapt is dat hij juist niet meer heet werd en de batterij niet leeg trok 😅
Idem bij mijn vriendin.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 10:53
Ik heb een beetje haat/liefde relatie met TomTom Go.

- In het buitenland werkt TomTom Go echt onvoldoende m.b.t. de flitsdienst. Alleen gebieden waar mogelijk een flitspaal staat wordt aangegeven. Flitsmeister heeft dit wel op orde. Ook staan benzine prijzen verkeerd.
- Veel plaatsen kent TomTom niet. Dus ben je altijd bezig met het adres kopiëren uit Google Maps. Soms gaat navigeren met Maps dan sneller.
- Sowieso vind ik de opstarttijd te traag. Maps is sneller.
- TomTom Go geeft niet aan of de plek waar je moet zijn links of rechts van de weg ligt.
- iPhone wordt erg heet i.c.m. Carplay en de voice over werkt daar ook niet op
- TomTom Go werkt niet direct op Android Auto maar pas als je de app ook opent op je mobiel. Anders blijft de aanwijzer ergens over de weg zweven.
- TomTom Go is veel te enthousiast over de aankomsttijd. Alleen als je sneller rijdt dan mag kom je op de aangegeven tijd aan.
- Er wordt niet met stem aangegeven wanneer je het einde van de trajectcontrole bereikt.
- Er is geen manier om dit soort feedback door te geven.

Als ze wat meer zouden focussen op de bugs en performance zou het verreweg de beste navigatieapp zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door MightyFool op 08-11-2022 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@MightyFool Voor een erg groot deel helaas heel erg herkenbaar.....

Ik probeer zo af en toe weer eens TT GO uit, maar het blijft een 'rommel-app' in combinatie met CaPlay. Zo heb ik er een grote hekel aan, dat ik niet kan navigeren naar contactpersonen. Vooralsnog ben ik een happy-Wazer. Alhoewel daar is het navigeren naar contactpersonen ook gesneuveld bij een laatste Waze-/iOS-update en is gemeld bij de Waze Community en in behandeling (hoop ik....).

Wat betreft het geven van feedback, dit kun je hier doen: https://discussions.tomto...vigation-app-for-iphone-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
Ik vind hem prima vooral die dikke duidelijke blauwe lijn als je de snelweg moet verlaten is erg duidelijk op het display in de auto (Carplay) En natuurlijk de wekelijkse mapupdates. Ik zit veel in het buitenland en dat is het een must om goede kaarten te hebben. Waze heeft een onrustig scherm en slechte navigatiestem Google Maps heeft ook een zeer irritante stem. En heeft nachtelijke afsluitingen van wegen waaraan gewerkt wordt niet op orde. Ik wil een schone kaart zonder humbug en ik heb er vele getest maar TTGo blijft voor mij de beste. Evt, kan je snelkoppelingen maken om spraakgestuurd om in TTGO Siri te gebruiken, Voor mij niet interessant. Nummer 1 is goed en betrouwbaar navigeren, en doet TTGO.
Jonge generaties denken vaak dat het 'ouderwets' is om oudgediende Tomtom te gebruiken :)

[ Voor 6% gewijzigd door RAAF12 op 03-11-2022 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@MightyFool, afhankelijk van de gekozen stem (computerstem), wordt er wel aangegeven aan welke kant van de weg de bestemming ligt.

@RicoK, ik kan naar een adres uit mijn contacten navigeren indien er ook een adres bij het contact staat.

Edit: @RicoK, duidelijk zo.

Ik heb het dan over de Android mobiele versie van TT Go via het eigen scherm

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 03-11-2022 20:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@hardware-lover Ik kan met de TT Go app op mijn iPhone ook naar een contactpersoon navigeren, maar om de een of andere onduidelijke reden heeft TT dit niet mogelijk gemaakt voor CarPlay. Ja, er is een workaround om voor elke contact een Siri shortcut te maken, maar allemachtig…. Sowieso wil ik niet, zodra ik een volle auto heb, een spraakcommando geven, maar gewoon discreet via net menu/toetsenbord. Dat is dus gewoon nog altijd niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@RAAF12 Eens hoor, ik ben in hart en nieren wel een TT’er, maar qua kaarten en navigatie laten ook zij wel grote steken vallen. Zo wordt om naar de school van mijn kinderen te navigeren nog altijd ‘gebruik gemaakt’ van de bouwweg van destijds, ruim een jaar geleden… welke weg er allang niet meer is… Als ik die route ga volgen kom ik nooit meer aan bij de school. Waze, Apple Kaarten, Google Maps, heeft wel de juiste navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-05 21:25
Sinds 1 week het probleem dat met Android Auto het scherm aan moet blijven omdat anders TTGo geen locatiegegevens meer verstuurd c.q. dus AA geen locatiegegevens meer ontvangt.
In TTGo staat "voer app op de achtergrond uit" aan maar zo gauw het scherm uit gaat dan stopt het zenden van nav gegevens via AA.
Kan zijn dat dit startte na de laatste update van AA of TTGo.
Nog iemand die hier last van heeft?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Vandaag is er weer een nieuwe update uitgekomen voor Android Auto. Tomtom GO voor iOS heeft er geen last van. Ik zal straks even testen hoe het werkt op AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Die update van AA heb ik gisteren ontvangen maar maakte geen verschil.
Trouwens probleem is met AA zowel bekabeld als draadloos.

[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 05-11-2022 20:16 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Ik heb helaas geen Tomtom Go maar wel Tomtom Amigo via Android Auto en die werkt gewoon goed. Werkt Google Maps goed?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOX1exOAmzj1ChNmt9WPczhYCzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UxvD9AFjNADShcqryIZNfu1A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door RAAF12 op 05-11-2022 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Ik gebruik al jaren TTGo omdat ik dan niet afhankelijk ben van een internetverbinding en als je door bijvoorbeeld Duitsland rijdt o.a. de Eiffel heb je grote stukken waar je geen bereik voor data hebt en dan is TTGo dé oplossing omdat je alle kaarten lokaal hebt staan.
Ga van de week Amigo weer eens aanslingeren om te kijken of het probleem daar ook mee optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Vind ook een voordeel, dat de kaarten op de telefoon staan met TTGo. Ik had die Android telefoon speciaal even aangezet om te kijken of het probleem daar optreedt. Mijn TTGGO abo op de iPhone kan ik helaas niet gratis overzetten naar die Android foon én dan via AA navigeren. Vandaar de free TT Amigo app!

[ Voor 5% gewijzigd door RAAF12 op 06-11-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vanmorgen Amigo geprobeerd maar ook daar gooit waarschijnlijk AA de locatiebepaling dicht als het scherm uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:38
snah001 schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:02:
Vanmorgen Amigo geprobeerd maar ook daar gooit waarschijnlijk AA de locatiebepaling dicht als het scherm uit gaat.
Wat voor telefoon heb je? Bij mij werkt AA ook niet met scherm uit. Ik heb een Realme X2 pro en dit komt blijkbaar bij meer toestellen voor (Oppo). Er is voor mij helaas geen fix, want geen updates meer.
Als workaround heb ik 'scherm aan tijdens laden' aangezet. Heb bekabelde AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik heb een Xiaoimi 12 Pro en die deed het vóór de laatste update van AA gewoon goed sinds dat ik het toestel heb.
Dus er is iets met AA dat de boel verziekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Vreemd bij mij werkte navigatie TT Amigo wel op een Oneplus 6 Android phone. Draadloos verbonden via Android Auto op het screen van de auto zelf. Het telefoon scherm gaat idd op donker om stroom te besparen. Ik heb het niet bedraad getest. Ik doe zowel Android Auto als Apple Carplay altijd draadloos.
Ik heb wel sterke voorkeur voor Carplay. Ziet er allemaal net iets beter uit op het hi res touchscreen in de BMW G20.
Als het euvel zowel bij Tomtom Go als Tomtom Amigo optreedt helpt misschien de beta op
https://www.apkmirror.com...chtype=apk&s=android+auto

cache leegmaken wil ook wel eens helpen. Het blijft proberen....

[ Voor 33% gewijzigd door RAAF12 op 07-11-2022 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Hoe stel je pompen en brandstofprijzen in Tomtom Go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RAAF12 schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:53:
Hoe stel je pompen en brandstofprijzen in Tomtom Go?
Iets meer toelichting?

Binnen de instellingen kun je het voortuigprofiel aangeven. Daarnaast is binnen de instellingen ook een overzicht beschikbaar van brandstofpompen in de omgeving ( met bedragen), of, tijdens navigeren, op het routeoverzicht.

Je doelt mogelijk op iets anders?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Ik las op de Tomtom site dat die prijsinfo per tankstation beschikbaar is. Maar ik kon dat in de Tomtom Go app op de telefoon niet zo gauw terugvinden. Als ik zoek op tankstations in de omgeving zie ik geen prijzen staan.
Misschien werkt dit alleen op de eigen Tomtom kastjes en niet in de app voor iPhone en Android?

edit: zo te zien is er geen voertuigprofiel

[ Voor 6% gewijzigd door RAAF12 op 20-11-2022 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vorige week heb ik alle BT instellingen gewist op het toestel inclusief de data van de app.
Dus in de auto alles opnieuw gekoppeld maar had de grootste moeite om een AA connectie te maken.
BT verbinden met de unit ging prima en ook alle tel gegevens werden weer netjes weergegeven.
Na veel proberen en resetten uiteindelijk AA draadloos weer aan het werk kunnen krijgen maar het probleem dat AA icm TTGo het alleen maar doet als het scherm aan blijft bleef terugkomen echter deze keer werkte het de ene keer wel met scherm van toestel uit en de andere keer niet.
2 dagen daarna een update van mijn telefoon ontvangen en een update van AA dus weer proberen.
Nu werkt TTgo met scherm uit 95% van de keren wel correct maar soms toch weer niet.
Blijf aan de bal totdat het 100% werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RAAF12 schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:47:
Ik las op de Tomtom site dat die prijsinfo per tankstation beschikbaar is. Maar ik kon dat in de Tomtom Go app op de telefoon niet zo gauw terugvinden. Als ik zoek op tankstations in de omgeving zie ik geen prijzen staan.
Misschien werkt dit alleen op de eigen Tomtom kastjes en niet in de app voor iPhone en Android?

edit: zo te zien is er geen voertuigprofiel
Dit laat de app onder Android zien;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6oVEplSBMdL8YXq4bA3UKx2tHQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aIq0TwjEBzRGOS9aasW35vdM.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cw-jQgObrWAM5S5PsGwLoFdYJlM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lABuIKGodT7kf9Wy5XYIR2xr.png?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 25-11-2022 15:27 . Reden: Afbeeldingen wat kleiner gemaakt ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:38

JME

zeg maar Jamie

Het zal ook eens iOS zijn bij TomTom.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johndijkstra
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-11-2022
Tomtom Go al een tijdje gebruikt op iOS, ditwerkte perfect. nu overgestapt op android, ook weer tomtom go genomen werkt goed op een punt na, in de app kan ik geen contacten vinden anders dan een paar die expliciet in tomtom staan. de mydrive app laat ze wel allemaal zien.
kan wel eerst een contact opzoeken en het adres dan openen met tomtom go, maar di is echt wel een verschil met iOS. Heb nog geen oplossing gevonden voor dit issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Ik heb een iPhone en die heeft het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

johndijkstra schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:59:
Tomtom Go al een tijdje gebruikt op iOS, ditwerkte perfect. nu overgestapt op android, ook weer tomtom go genomen werkt goed op een punt na, in de app kan ik geen contacten vinden anders dan een paar die expliciet in tomtom staan. de mydrive app laat ze wel allemaal zien.
kan wel eerst een contact opzoeken en het adres dan openen met tomtom go, maar di is echt wel een verschil met iOS. Heb nog geen oplossing gevonden voor dit issue.
Het komt allemaal wel een beetje betweterig over zo, maar ja?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MITL3-TTDaw5OODV1PppsP1HCc8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/646qWoZIcbZNLS88WapNo3y9.png?f=user_large

Er moet vanzelfsprekend wel een adres bij het contact opgegeven zijn bij aanmaken 😏

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 25-11-2022 15:28 . Reden: Afbeelding wat kleiner gemaakt ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Wat de contactpersonen betreft met de app voor iOS, deze snelkoppeling is wel te vinden in de app op de iPhone, maar in CarPlay ontbreekt deze. Althans, dat deed deze 2 maanden geleden nog toen ik de app voor CarPlay weer eens een kans gaf.... Ja, er zouden wel workarounds zijn, maar/want dan moet je voor elke contactpersoon een Siri-shortcut maken, maar waarom ze niet domweg de contactpersonen button in CarPlay bouwen is mij een raadsel.

Edit: zojuist nog maar eens op TomTom's eigen forum de vraag neergelegd, wanneer deze snelkoppeling naar Contacten nu eens in CarPlay gaat worden ingebouwd. Zo moeilijk kan het volgens mij niet zijn.....

[ Voor 18% gewijzigd door RicoK op 22-11-2022 13:45 ]

• Valdourian
  • Laatst online: 07-04 08:27
Zijn TTGO en TT Amigo hetzelfde qua flitsers, trajectcontroles ed?
Of heeft de een een grotere database dan de ander? Allebei TT dus ik verwacht hetzelfde maar omdat die Amigo op gebruikers berust ben ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Valdourian schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:21:
Zijn TTGO en TT Amigo hetzelfde qua flitsers, trajectcontroles ed?
Of heeft de een een grotere database dan de ander? Allebei TT dus ik verwacht hetzelfde maar omdat die Amigo op gebruikers berust ben ik niet zeker.
Flitsers en trajectcontrole is hetzelfde GO en AmiGO. Mobiele flitsers kun je zelf melden in GO en Amigo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
RAAF12 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 01:49:
[...]

Flitsers en trajectcontrole is hetzelfde GO en AmiGO. Mobiele flitsers kun je zelf melden in GO en Amigo.
Ik ben voor het werk de hele dag op baan en gebruik dus veel mijn gps.
Wat is dan de toegevoegde waarde van GO tov Amigo?
Offline kaarten hoeft voor mij niet. Ik heb een grote databundel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
In gebieden waar je slechte dekking hebt kom je met off-line kaarten niet zo ver en dat zijn er binnen west-europa best nog wel wat. Rij maar eens de Eiffel in en dan snak je gegarandeerd naar off-line kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

snah001 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:27:
In gebieden waar je slechte dekking hebt kom je met off-line kaarten niet zo ver en dat zijn er binnen west-europa best nog wel wat. Rij maar eens de Eiffel in en dan snak je gegarandeerd naar off-line kaarten.
In sommige delen van Nederland eveneens (Friesland op diverse plekken bijvoorbeeld).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Dat kan ook aan de telco liggen, in Friesland heeft het KPN netwerk volgens mij overal 4G dekking. Heb je een voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ja, de afgelopen 5 dagen ;) In de directe omgeving van Heerenveen.

Ik zit echter via BEN (T-mobile), op het 4G netwerk, geen idee hoe het via KPN daar gaat in dezelfde omgeving. Verhuurder gaf aan dat het daar iid niet geweldig was (understatement), noemde echter geen provider.

Maakt verder niet uit, ik ging er niet naartoe voor 4G :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Haha, ik zal eens checken bij Heerenveen maar het Abe Lenstra stadion is zeker weten goed gedekt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zat in de buurt van Parkhotel Tjaarda en dan nog ietsje meer in het groene. Maar begin dit jaar in de buurt van Wijnjewoude was het ook niet echt geweldig. Nu lijkt T-Mobile wat zuinig te zijn met zijn mastjes want in mijn eigen wijk (Brabant Veghel), houdt het ook niet over en de dekkingskaart van T-Mobile bevestigd dat ook zo te zien.

Afijn, in de praktijk hoeft het niet altijd (langdurig) problemen te geven, je verplaatst je tenslotte meestal tijdens het navigeren ;)

Ik heb Go, dus gedownloade kaarten, heb dan nergens last van wat dat betreft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
snah001 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 15:27:
Ik kan me daar niet in vinden. Ik zit op het KPN Netwerk en blijkbaar heeft KPN goede afspraken met providers in het buitenland, want of ik nu Waze, Google Maps of Apple Kaarten gebruik met mijn iPhone 13 Pro Max en CarPlay heb ik in het buitenland nog nimmer enige issue gehad. Ook niet in de Eiffel, Moezel, Hunsrück of de Belgische Ardennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
Ik gebruik nu een paar dagen TT go en Amigo om te kijken wat ik wil gebruiken ipv Waze.
Waze stuurt me teveel door kleine baantjes dat ik eraan twijfel of het wel de snelste route is.

Qua navigatie bevalt TT me voorlopig wel. Maar niet ver van waar ik woon is een expresweg van 90km/h. Daar is een stuk trajectcontrole en TT geeft dat stuk aan met vervorming in de weg en als 50km/h.
Ik ben 35 jaar en heb het nooit anders geweten dan dat het 90km/h is. Beetje raar dat TT al zolang verkeerd is vind ik.
Kan je zelf wijzigingen doorgeven aan de kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Ja, dat kan. De kaarten worden in India getekend en daar wil wel eens een foutje inzitten. Maar zolang de navigatie goed is zou ik me geen zorgen maken. De Here kaarten van BMW zijn absoluut bagger. Weten niet dat er een afsluitpaaltje in een weg is gekomen en niet door auto's kan worden gebruikt. Eenrichtingswegen die gesloten zijn voor alle verkeer, teveel om op te noemen. Ik gebruik veel TT GO met Carplay en dat werkt uitstekend. Vooral de snelle omleiding als er een file is heeft mij veel tijd, wachten en dus ergernis bespaard. Anticiperend op komende boerenprotesten is dat zeker een pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:34
Valdourian schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:08:
Ik gebruik nu een paar dagen TT go en Amigo om te kijken wat ik wil gebruiken ipv Waze.
Waze stuurt me teveel door kleine baantjes dat ik eraan twijfel of het wel de snelste route is.

Qua navigatie bevalt TT me voorlopig wel. Maar niet ver van waar ik woon is een expresweg van 90km/h. Daar is een stuk trajectcontrole en TT geeft dat stuk aan met vervorming in de weg en als 50km/h.
Ik ben 35 jaar en heb het nooit anders geweten dan dat het 90km/h is. Beetje raar dat TT al zolang verkeerd is vind ik.
Kan je zelf wijzigingen doorgeven aan de kaart?
Ik heb zo’n soort wijziging in mijn eigen staart gefixt via https://www.tomtom.com/mapshare/tools/new/mapshare/. Was al binnen twee weken in de app bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
orillion schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:08:
[...]

Ik heb zo’n soort wijziging in mijn eigen staart gefixt via https://www.tomtom.com/mapshare/tools/new/mapshare/. Was al binnen twee weken in de app bijgewerkt.
bedankt voor de link, heb de straat gewijzigd. Of aangevraagd tenminste.
De layer voor flitsers wil die precies niet tonen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik weet, dat het in principe not-done is om je zelf te quoten, maar ik denk dat het hier wel een (toegevoegde) waarde heeft.

Gisteren (of misschien een of twee dagen daarvoor) heeft TomTom de stekker getrokken uit haar eigen Community. Er is geen officieel alternatief. Er wordt geen reden vermeld.

Maar, wat baal ik van dat TomTom, ik ben sinds enkele jaren een Apple CarPlay gebruiker, maar voor CarPlay heeft TomTom haar zaakjes nog altijd niet op orde. Zaken die in eerste instantie niet konden, die niet mogelijk zouden zijn door Apple, werden opeens wel toegevoegd aan CarPlay (....). Echter, desondanks is het nog altijd niet uitgekristalliseerd. In mijn ogen werken daar een aantal incompetente medewerkers op de ontwikkelingsafdeling.

TomTom is natuurlijk wel noodlijdend door alle gratis alternatieven, maar potverdomme onderscheid je dan eens. Ja, eens, het enige onderscheid is de perfecte begeleiding tijdens een rit. Maar ook daarin zitten fouten. Zo wordt ik nog altijd via een omweg, een voormalige bouwweg, naar de school van mijn kinderen gezonden. Deze school bestaat al weer 2 jaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Maar is dat echt belangrijk voor je? Zolang TT de beste navigatie app is... btw er is ook een gratis versie AmiGO voor iOS verschenen! En werkt ook met Carplay.

[ Voor 84% gewijzigd door RAAF12 op 02-12-2022 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@RAAF12 Maar nee, TomTom is niet de beste navigatie app. Ja, TomTom heeft zeker pluspunten, maar is niet de beste. Althans, wat is de definitie van ‘de beste? Dit verschilt voor een ieder en mag een ieder lekker voor zich zelf uitmaken. Wat mij stoort aan TomTom is de nog altijd niet perfecte integratie met CarPlay. We hebben het hier eerder over gehad, maar noem bijvoorbeeld het simpele feit, dat je niet zonder hiervoor eerst per contactpersoon een Siri instructie moet inbouwen, zomaar via Siri naar een contactpersoon kan navigeren. Sterker: het navigeren naar contactpersonen heeft TomTom maar helemaal uit CarPlay gehaald terwijl het in de app wel gewoon mogelijk is.

TomTom heeft wel heel erg fijne rijstrookbegeleiding, maar deze blijft wel heel erg lang in beeld, waardoor het niet direct te zien is wat de weg gaat doen ná deze begeleiding. Nogmaals, ik spreek vanuit CarPlay. Het is al weer een erg lange tijd geleden dat ik de app voor de iPhone heb gebruikt.

En ik val in herhalingen, maar TT zou haar navigatie perfect moeten maken, juist omdat je er een betaling voor moet doen. En voor CarPlay is TT dat verre van.

Ja, AmiGO check ik ook zo nu en dan, maar dat staat nog écht in de kinderschoenen om tegengas te kunnen bieden aan de andere gratis diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Het is zeer persoonlijk hoe de navigatie wordt ervaren, daar kunnen we van mening in verschillen. Maar ik vind het makkelijk om de diverse navigatie systemen onderweg door Europa te testen.
Mijn top 6
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOBhmQDLXFQf0C1nXqil2kMq-dQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dj8F8FpOrcUNNCpYzvOhEzaa.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben een keer de verbinding kwijtgeraakt bij een tolpoort in Frankrijk en Spanje en daar had ik geen last van met de BMW vaste navigatie. Verder heeft TT me altijd gebracht waar ik heen wilde, Toestel is een iPhone Pro Max. Altijd draadloos en af en toe aan de Magsafe lader op erg lange trajecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
Ik heb een fout gemeld bij Mapshare (https://www.tomtom.com/mapshare/tools/new/mapshare/), maar mijn rapport is afgekeurd. Hij stond onder 'Other' omdat ik niet wist waar het bij moest. Weet iemand hoe ik dit rapporteer onder de juiste categorie?

Het gaat om een afslag die je helemaal niet kunt nemen via de gesuggereerde baan. Je wordt dan doodleuk aangereden. Je moet de rechterbaan hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gqgev6a7VIPi2kJa03BIPur9o-k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DKrvWBLYipcncJHyKyTU08PV.png?f=fotoalbum_large

Real life situatie:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsha0UkC6c-WZgfc4fKFSm28uyw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/saXMqBol7dGdMGEvpcHc7yYd.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Kan je op het pijltje gaan staat in de map waar de wijziging aan TT wordt doorgeven? Dat is het punt fout gaat. Het volgens mij geen wegenfout (cartografisch) maar een aanpassing van de bewijzering.
Maak anders ff een jpg wat Google Earth er van heeft. Doen andere nav app het wel goed? Je kan ook thuis testen door een route tussen 2 punten te zetten en dan de demo mode te starten. (voorbeeld route)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
Nou, ik reed vandaag dezelfde route maar het is nu gefixt. Geen idee of dat toeval is of toch door mijn melding komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

MightyFool schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:10:
Ik heb een fout gemeld bij Mapshare (https://www.tomtom.com/mapshare/tools/new/mapshare/), maar mijn rapport is afgekeurd. Hij stond onder 'Other' omdat ik niet wist waar het bij moest. Weet iemand hoe ik dit rapporteer onder de juiste categorie?

Het gaat om een afslag die je helemaal niet kunt nemen via de gesuggereerde baan. Je wordt dan doodleuk aangereden. Je moet de rechterbaan hebben.

[Afbeelding]

Real life situatie:[Afbeelding]
Pakt TT niet de linker route omdat er file staat/stond op het rechter stukje?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
amphora schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:18:
[...]

Pakt TT niet de linker route omdat er file staat/stond op het rechter stukje?
Nou je mag daar niet rechts afslaan dus dat zou sowieso fout zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Heb sinds 1 dag Android 13 op mijn telefoon en vandaag geen enkel probleem met Android Auto gehad i.c.m. TTGo.
Benieuwd of dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

MightyFool schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:37:
[...]

Nou je mag daar niet rechts afslaan dus dat zou sowieso fout zijn
Snap ik. Maar misschien is het ontbreken van de file de reden waarom het vandaag wel goed ging.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Helaas... vanaf een ander forum quote: As of now the Coolwalk UI is only available for AA BETA users with a touchscreen headunit. Unfortunately it is not available for headunits with a rotary dial controller, e.g. idrive, Hope that changes soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-05 23:10
Weet niet of ik juist ben in dit topic, maar welke ventilatierooster houder adviseren jullie (Iphone 13) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12
Erniebert schreef op zondag 11 december 2022 @ 23:27:
Weet niet of ik juist ben in dit topic, maar welke ventilatierooster houder adviseren jullie (Iphone 13) ?
Ik heb de 13 Pro Max aan het rooster naast de klokkenboel gehad met de Magsafe houder/lader en een origineel siliconenhoesje met magneetjes en dat werkt goed. Landscape mode heeft mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongbj
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-05 19:04
Weet iemand waar de keuze voor Fietsroute en Wandelroute gebleven zijn. In app versie 3.4 lijken die verdwenen te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VA4nNK2JTKC0olYgRBGTFAEC3Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GtGNipjow2Nx6aQI8o1nznjj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door jongbj op 10-01-2023 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik heb 3.6.96 Beta draaien en daar ziet het zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6K5JhEbSJQoQqJhPqg3jPAFIR4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ijPbEGAv6xDhCBZFgXfezy6h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongbj
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-05 19:04
snah001 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:43:
Ik heb 3.6.96 Beta draaien en daar ziet het zo uit:

[Afbeelding]
Dus de fiets- en wandelroute zijn definitief geschiedenis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Helaas is TomTom Go discussions gesloten ander kon je daar direct nog terecht met je vraag.
Blijft over het forum waar je nog wel ff deze vraag kunt stellen:

https://www.tomtomforums....hone-navigation-apps.110/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Sinds twee weken loopt de navigatie icm Android Auto vast.
Raakt de locatie kwijt en blijft hangen.
Meer mensen daar last van?
De app heb ik verwijderd, cache geleegd, en weer opnieuw geïnstalleerd. Geen resultaat.
Google maps, flitsmeister doen het gewoon goed icm android auto.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Welke versie van Tomtom gebruik je? En werkt ie wel gewoon op de telefoon zonder AA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:35
M'n vader heeft datzelfde ook met z'n Motorola telefoon. Dit weekend heb ik ook alles geprobeerd wat je noemt.

Maar de pijl in TomTom blijft grijs en wordt niet blauw zoals op mijn telefoon.

Mijn telefoon (Samsung) doet het in zijn auto op zijn kabel. Mijn kabel in zijn auto werkt bij hem ook niet. En zijn telefoon met één van beide kabels in mijn auto werkt ook niet. We rijden hetzelfde model auto.

Ook als TomTom zonder Android Auto op zijn telefoon wordt opgestart blijft de pijl grijs.

Met andere apps (Google Maps, maar ook Strava) heeft hij geen gps-problemen.

Ben benieuwd of je een oplossing kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Volgens mij moet je ergens in het menu toestemming geven dat Tomtom je gevens mag gebruiken en dat dan de pijl wel blauw wordt > GPS fix.
Vandaar mijn vraag of je de gratis Tomtom Amigo gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Tomtom appversie 3.6.100(4428)
Tomtom Go Navigation gebruik ik. Met een Samsung A50.
Ik heb gewoon toestemming gegeven. Waar zou ik het in het menu kunnen vinden anders? Voor de GPS fix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Sepp14 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:45:
Sinds twee weken loopt de navigatie icm Android Auto vast.
Raakt de locatie kwijt en blijft hangen.
Meer mensen daar last van?
De app heb ik verwijderd, cache geleegd, en weer opnieuw geïnstalleerd. Geen resultaat.
Google maps, flitsmeister doen het gewoon goed icm android auto.
Heb dat ook een tijdje gehad (misschien 2 maanden geleden) en toen was de oplossing het scherm op het toestel aan te laten met TTGo actief.
Verdween helemaal na de update (Xiaomi 12 Pro) naar Android 13 ergens in december.
Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

snah001 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:08:
[...]

Heb dat ook een tijdje gehad (misschien 2 maanden geleden) en toen was de oplossing het scherm op het toestel aan te laten met TTGo actief.
Verdween helemaal na de update (Xiaomi 12 Pro) naar Android 13 ergens in december.
Probeer dat eens.
Ga het proberen.
Van de zomer met een roadtrip, geen enke issue gehad.
Enige wat er is recent is veranderd, is de recentebeveiligingspatch van Samsung
Blijf het een raar iets vinden.
Wat meer voor de hand ligt, is het eerder aangehaalde GPS signaal. Het lijkt er meer op dat dat voor TTGo, niet naar behoren functioneert.
Anders ga ik TT support via een mail naar oplossingen vragen.

Hiervoor gebruikte ik Magic Earth, alleen die kan je niet met AA gebruiken. Alleen via een apk oid. En dat wilde ik niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Sepp14 op 07-03-2023 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:35
RAAF12 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:45:
Volgens mij moet je ergens in het menu toestemming geven dat Tomtom je gevens mag gebruiken en dat dan de pijl wel blauw wordt > GPS fix.
Hier gaat het ook om TomTom Go Navigation versie 3.6.100.
Menu > Instellingen > Overig > Privacy staan alle schuifjes aan. Een andere plek in de app kan ik niet vinden voor de GPS fix die je noemt. De app heeft rechten om de exacte locatie te gebruiken.
[...]

Met het scherm aan werkt het ook niet. Dan zie ik wel het teken van de locatieservices heel snel verschijnen en weer verdwijnen. Dat gaat achter elkaar door. Alsof de service wordt opgestart en vervolgens gelijk weer beëindigd.
Sepp14 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 06:34:
[...]
Enige wat er is recent is veranderd, is de recentebeveiligingspatch van Samsung
Dat is de enige verklaring die ik ook over houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

[...]

Probeer dat eens.
^^
Deze manier werkt voor mij.
Heb de Instelling achtergrond aan, uitgeschakeld in de app en hij doet het.

08-03
Nog getest via Android auto opstarten, maar dan verliest hij wel het GPS-signaal.
Dus het moet maar op bovenstaande manier navigeren. Telefoon wordt wel warm nu. Dat is wel een nadeel.

[ Voor 19% gewijzigd door Sepp14 op 08-03-2023 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-05 14:31
Hoi, ik gebruik al heel lang TomTom Go via Android Auto altijd zonder problemen. De laatste tijd heb ik steeds vaker dat TomTom geen GPS signaal heeft als ik het via Android auto gebruik. (Grijze cursor ipv blauw)

Ik heb sinds deze week een nieuwe telefoon, en nu lijkt erop dat de GPS het alleen maar goed doet als ik tomtom op de telefoon ook open, en de telefoon niet lock. Dit terwijl ik Android Auto op mijn Dashboard gebruik.

Ik heb TomTom alle rechten gegeven op locatie, achtergrondgebruik staat ook aan. En als ik maps of Waze open oid dan is GPS echt geen probleem.

Heeft iemand anders een soortgelijk probleem? En wie weet een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Heb dit exact een tijdje gehad maar is na de update naar Android 13 in december verdwenen dus geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Ik heb nog even wat pics gemaakt van een foute routeplanner in dit geval ViaMichelin. Die kiest een verboden weg langs het water om naar het zuiden te navigeren. Navigators ANWB, Google en Tomtom doen het wel goed.
Tomtom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFPPwQXtgL7eAQW51gsgAQJ-Jm8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XdKbYDb6xRF4nyTvPnA4nUpG.png?f=fotoalbum_large
Michelin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8ZGEXN0z7YO62zwWqXcSBWYEIo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oO9mdAdQmwf4g6HZQluKsShW.png?f=fotoalbum_large
Google
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VKVITBLbVvz6bylPn3QH3VPT2Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CO3KybAWSdrdCmmvOR6RHhEB.png?f=fotoalbum_large
ANWB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fWzjgQQKQ9UMqSY_fT5qUn3fhI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kb0TevsJ2zZ4DYAiILGxyrKk.png?f=fotoalbum_large

Prima navigatiestem van Tomtom. Die van Waze en Google vind ik verschrikkelijk klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Van Tomtom kun je zelf de stem kiezen en dus kun je die aanpassen aan wat voor jou goed klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-05 14:31
snah001 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:30:
Heb dit exact een tijdje gehad maar is na de update naar Android 13 in december verdwenen dus geen last meer van.
Top, zal ik daar wel op wachten. Helaas dus wel een Motorola gekocht, dus duurt waarschijnlijk nog even
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Voor iOS is versie 3.6 uitgekomen met ‘bugfixes en verbeteringen’. Wat die verbeteringen ook moge zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
snah001 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:38:
Van Tomtom kun je zelf de stem kiezen en dus kun je die aanpassen aan wat voor jou goed klinkt.
Tomtom heeft een prima man of vrouw stem die goed klinkt en intoneert. Dat kan je helaas niet zeggen van de Waze en Google Maps Nederlandse stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
RAAF12 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:50:
Tomtom heeft een prima man of vrouw stem die goed klinkt en intoneert. Dat kasn je helaas niet zeggen van de Waze en Google Maps Nederlande stemmen.
Volledig mee eens. Ik heb enkele nav’s op mijn CarPlay, maar die van GM gebruik ik echt nooit. Sowieso vind ik de layout niet mooi, maar die stem doet het hem. Snap niet dat Google daar niets mee/aan doet.

Ik vind de gesproken instructies van Apple Kaarten ook erg natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Idd die klinkt ook prima die vrouwenstem een Apple NL mannenstem heb ik niet gehoord. Apple Kaarten heb ik ook weleens gebruikt maar die heeft geen 2 snelheden icons in beeld, een voor de werkelijke GPS snelheid en een voor de Vmax op de weg waarop wordt gereden. Maar goed hier staat Tomtom Go meestal aan op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik ben van oudsher ook een Tomtommer, maar sinds mijn iPhones, 8 Plus, 11 Pro Max en 13 Pro Max, zo enorm heet werden, zowel bij telefoonnavigatie als CarPlay ben ik er mee gestopt en continue geswitched tussen Waze en Apple Kaarten. Waze blonk uit in navigatieinstructies en Apple Kaarten in het cleane materiaal. Sinds kort heb ik weer een proefabo op TT en warempel, zowel draadloos in mijn eigen auto als bedraad in de auto van mijn vrouw van enige opwarming is niets meer te merken. Super en fijn. Als TT nu ook nog eens middels Siri gesproken navigatiebestemmingen mogelijk maakt, is TT de perfectie. Vooral de routebar is erg fijn.

NB Apple Kaarten laat nu wel maximale snelheid zien, maar nog altijd niet de eigen snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Ik heb ook een Pro Max 13 en heb eerlijk gezegd niets gemerkt tijdens lange ritten dat de telefoon erg warm was. Ik heb zo'n Magsafe draadloze lader. In huis gaat die op een lader met USB-C en in de auto zit ook een USB-C aansluiting. Ja die TTGO is erg goed jaar een abo is meen ik net geen €20 en dat is het me wel waard.
Google en consorten kunnen weer andere erg goed, maar een navigatie app is andere koek. Ze gebruiken wel kaartmateriaal van Tele Atlas wat door Tomtom gekocht is.
Ik gebruik de Xander stem, in TTGo voor iPhone zit volgens mij geen vrouwelijke Nederlandse computerstem wel Eva in het Vlaams. Die NL vrouwelijke stem zit wel in de gratis online versie van AmiGo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Destijds toen het Engelse Tomtom Discussions forum nog in de lucht was, waren de meldingen van (over)verhitte telefoons volledig ad random, de een had hier lest van de ander niet. Ik heb het jarenlang gehad met al mijn iPhones. Schijnbaar/wellicht waren sommige accounts actiever en met meerdere zaken bezig tegelijkertijd wat de processor in hun iphones harder liet werken. De Tomtom moderators hadden er geen verklaring voor. Het was erg vervelend. Zodra ik Tomtom opstartte liep de temperatuur erg snel erg hoog op. In eerste instantie had ik destijds mijn 8 Plus voor een ventilatierooster hangen waardoor de hitteontwikkeling niet zo op viel.

Overigens heeft TT haar kaartmateriaal niet op orde. Ik heb gisteren melding gemaakt van een alweer sinds ruim twee jaar niet meer aanwezige bouwweg naar de school van mijn kinderen. Als ik de huidige weg neem die er genomen moet worden rijd ik niemandsland. Deze weg ligt er nog maar ruim 2 jaar…..
Ook kent Tomtom de afslag van de wisselstrook op de A6 naar de Hoge Ring in Almere niet. Op dat moment stelt TT een onmogelijke en onlogische omleiding in. Wel kent TT de evenwijdige afslag van de A6 naar dezelfde Hoge Ring.

Dit heeft Waze echt wel goed voor elkaar. Apple Kaarten gaat hier overigens de mist in, maar dat is te verklaren omdat Apple nog altijd kaartmateriaal van Tomtom gebruikt.

Edit: @RAAF12 met de laatste versie van de app blijft mijn 13 Pro Max dus heerlijk koel.

[ Voor 3% gewijzigd door RicoK op 26-03-2023 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbreen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik rijd met AmiGO op de motor met een speciale telefoonhouder (in afwachting van de Rides app voor iOS). Ik zie ook van die mooie inspirerende routes staan op de site van TomTom staan die je naar MyDrive kunt overhevelen (of je eigen maken).
Iemand enig idee hoe je die routes (of je eigen GPX bestanden) kunt importeren op de telefoon en rijden?
Of is dit een betaalde feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
RicoK schreef op zondag 26 maart 2023 @ 12:58:
Destijds toen het Engelse Tomtom Discussions forum nog in de lucht was, waren de meldingen van (over)verhitte telefoons volledig ad random, de een had hier lest van de ander niet. Ik heb het jarenlang gehad met al mijn iPhones. Schijnbaar/wellicht waren sommige accounts actiever en met meerdere zaken bezig tegelijkertijd wat de processor in hun iphones harder liet werken. De Tomtom moderators hadden er geen verklaring voor. Het was erg vervelend. Zodra ik Tomtom opstartte liep de temperatuur erg snel erg hoog op. In eerste instantie had ik destijds mijn 8 Plus voor een ventilatierooster hangen waardoor de hitteontwikkeling niet zo op viel.

Overigens heeft TT haar kaartmateriaal niet op orde. Ik heb gisteren melding gemaakt van een alweer sinds ruim twee jaar niet meer aanwezige bouwweg naar de school van mijn kinderen. Als ik de huidige weg neem die er genomen moet worden rijd ik niemandsland. Deze weg ligt er nog maar ruim 2 jaar…..
Ook kent Tomtom de afslag van de wisselstrook op de A6 naar de Hoge Ring in Almere niet. Op dat moment stelt TT een onmogelijke en onlogische omleiding in. Wel kent TT de evenwijdige afslag van de A6 naar dezelfde Hoge Ring.

Dit heeft Waze echt wel goed voor elkaar. Apple Kaarten gaat hier overigens de mist in, maar dat is te verklaren omdat Apple nog altijd kaartmateriaal van Tomtom gebruikt.

Edit: @RAAF12 met de laatste versie van de app blijft mijn 13 Pro Max dus heerlijk koel.
Ah mooi zo. Ik rijd meestal met TomtomGo wireless en dan is die ook prima qua temperatuur. Leuk dat Waze het in jouw buurt wel goed doet maar het gaat om de onbekende wegen waar die in de fout gaat.
Ik vind de waardeloze stem in Waze al een reden om hem niet te gebruiken maar de kaartlayout vind ik ook niet mooi. Google Maps vind ook geen fijne layout hebben en laat geen twee snelheden in beeld zien, Vmax en Vactueel. Apple maps is dan second best mooie kaarten goede nav maaar geen 2 speeds in beeld. Dus blijft de €19.99 p/j Tomtom GO de beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Sinds de update naar Go versie 3.7 op de iPhone met iOS 16.4.1 is het hier voor het eerst in tijden weer hopeloos drama met de batterij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
JME schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:15:
Sinds de update naar Go versie 3.7 op de iPhone met iOS 16.4.1 is het hier voor het eerst in tijden weer hopeloos drama met de batterij..
Ik heb die ervaring niet met mijn 13 Pro Max i.c.m. Wireless CarPlay.

Tot voor kort had je een officieel forum van TomTom zelf, maar sinds dat door TT uit de lucht is gehaald, zou ik niet weten waar je dit soort meldingen kunt doen die óók nog eens snel worden opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Probleem treedt hier inmiddels ook niet meer op. De eerste run met deze versie was de accu binnen een uur van 100 naar 25%, sindsdien doet ie weer aardig normaal. Geen idee wat het is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20-05 13:40

g86

Sinds gisteren gebruik ik TomTom Go via Android Auto (AA).
Dat werkt prima, maar ik kan geen meldingen (zoals mobiele flitser, file, ongeval, gevaar, ...) melden via AA. Bij TomTom Amigo via AA kan dit wel.
Hetzelfde met trajectcontroles: bij TomTom Go wordt de gemiddelde snelheid bij een trajectcontrole niet getoond via AA. Bij TomTom Amigo via AA is dat wel het geval.
Waarom wel bij de gratis TomTom Amigo en niet de betalende TomTom GO?
(ik gebruik versie 3.6.159-beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Ik heb hier de laatste versie draaien en die geeft wel de trajectcontrole aan met de gemiddelde gereden snelheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzfS5uGzN0lH4QyYGjWjsp-HgM4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BpTKRvExes1Cj9TqVesXlO5L.jpg?f=fotoalbum_small

Tomtom GO 3.7.1 via Carplay

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 11-05-2023 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:50
Ik heb in de tomtom go proef periode gezien dat als ik lange ritten plan (bv naar zuid Frankrijk) tomtom crasht op mijn Samsung S20.
Weet iemand of dat een bug is?
Ik wil eigenlijk niet betalen om te zien dat ik straks in de vakantie tomtom niet goed kan gebruiken.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Ik heb er geen last van. Crashed die tijdens het rijden of als je route start? Lijkt mij duidelijk iets in je telefoon te zijn. Dat is op te lossen met een verse fabrieksreset. Diverse malen naar Spanje gereden en weer terug zonder problemen.

[ Voor 15% gewijzigd door RAAF12 op 11-05-2023 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
RAAF12 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:58:
Ik heb hier de laatste versie draaien en die geeft wel de trajectcontrole aan met de gemiddelde gereden snelheid.

[Afbeelding]

Tomtom GO 3.7.1 via Carplay
@g86 Idem hier, maar wel i.c.m. Apple CarPlay. Jij gebruikt een beta-versie zie ik. Waarom een beta? Als je de reguliere versie gebruikt, heb je dan nog steeds geen gemiddelde snelheid bij een trajectcontrole? Dan is het een Android Auto dingetje en moet je je heil daar eens (in) zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

RicoK schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:37:
[...]

@g86 Idem hier, maar wel i.c.m. Apple CarPlay. Jij gebruikt een beta-versie zie ik. Waarom een beta? Als je de reguliere versie gebruikt, heb je dan nog steeds geen gemiddelde snelheid bij een trajectcontrole? Dan is het een Android Auto dingetje en moet je je heil daar eens (in) zoeken.
Ik heb de beta geïnstalleerd nadat ik de reguliere versie heb geprobeerd. Dus in beide versies ontbreekt de gemiddelde snelheid en "meld" knop. Een Android Auto dingetje? Neen, want in de gratis (!) Amigo app (ook van TomTom) werkt dit wel perfect. Ook in de Coyote app werkt dit. Het is dus ofwel niet geprogrammeerd ofwel een bug in de app zelf. TomTom moet dit fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
Als betalende klant kan je het even bij Tomtom neerleggen. Ze reageren. Bij mij werkt het goed (iOS versie)
en heb 'meld een flitser' en gemiddelde snelheid trajectcontrole.

[ Voor 42% gewijzigd door RAAF12 op 13-05-2023 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

RAAF12 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 00:46:
Als betalende klant kan je het even bij Tomtom neerleggen. Ze reageren. Bij mij werkt het goed (iOS versie)
en heb 'meld een flitser' en gemiddelde snelheid trajectcontrole.
Hoe neem je dan contact op met TomTom voor de Go app?
Kan je alleen een flitser melden of ook nog andere zaken zoals file, ongeval, gevaar, ...?
En kan je ook meldingen verwijderen als die niet meer van toepassing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
RAAF12 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:41:
Ik heb er geen last van. Crashed die tijdens het rijden of als je route start? Lijkt mij duidelijk iets in je telefoon te zijn. Dat is op te lossen met een verse fabrieksreset. Diverse malen naar Spanje gereden en weer terug zonder problemen.
Ik heb tomtom helemaal verwijderd incl cache en gegevens.
Daarna opnieuw geïnstalleerd en een abonnement afgesloten en hij werkt!

Weet iemand trouwens of ik de verwachte aankomst tijd kan aanpassen in totale navigatie tijd bij de route berekening?
Alle andere apps geven weer hoe lang het rijden is maar tomtom geeft alleen een aankomsttijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CqwNhi_vQUum8E4Yyrifaquf1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zpf3g5YV6yNA3O1ZhYfihe2c.jpg?f=fotoalbum_large

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:49
madmaus schreef op zondag 21 mei 2023 @ 08:54:
[...]

Ik heb tomtom helemaal verwijderd incl cache en gegevens.
Daarna opnieuw geïnstalleerd en een abonnement afgesloten en hij werkt!

Weet iemand trouwens of ik de verwachte aankomst tijd kan aanpassen in totale navigatie tijd bij de route berekening?
Alle andere apps geven weer hoe lang het rijden is maar tomtom geeft alleen een aankomsttijd.

[Afbeelding]
Instellingen - kaart en weergave - aankomst informatie - beide. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Dacuuu schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:15:
[...]

Instellingen - kaart en weergave - aankomst informatie - beide. Bedoel je dat?
Dit werkt nadat je de route gepland hebt. Ik bedoel de tijd in de drie opties die je krijgt.
Ik vind het verwarrend dat er 20:26 staat terwijl het 12 uur rijden is.
Dit zie ik niet in de instellingen staat.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste