DAMAGE schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:05:
@
Malarky Dat is alleen als er een probleem op de site is, dan werken de engines niet goed. Of een liquiditeits probleem of zo. Maar als jij een normale trade opent, zonder gekke 100X of zo, en je berekent netjes je positie grootte en de leverage die daar bij past, dan is het echt heel erg moeilijk om geliquideerd te worden als je een SL gebruikt. Ik doe dit al een behoorlijke tijd en heb dat echt nog nooit mee gemaakt.
Dat klopt absoluut dat het maar zelden gebeurd. Meestal eens in de paar jaar, bijvoorbeeld in maart 2020:
https://www.forbes.com/si...ex-has-a-serious-problem/
Maar op zo'n dag worden er wel mensen geliquideerd die de 7 jaar ervoor netjes hebben getrade en in hun ogen goed risk management hebben toegepast.
Dat is het hele punt van Stoplosses, je wordt er zelden mee geliquideerd, maar wat koop je ervoor als het jou na 7 jaar gebeurd en je bent echt alles kwijt omdat je geen isolated positie had? Onervaren traders beseffen dat echt te weinig imho! Ja, het gebeurd zelden, maar dat is het punt, zorg dat als je het jou die ene keer gebeurd je niet alles kwijt bent.
Ik ken diverse mensen die meerdere tonnen in zo'n zeldzame flash crash kwijtraakten en dan ga je er wel anders over denken (collateral positie verkleinen / meerdere losse traders - wat je niet hebt kan je ook niet kwijt raken).
PHPResource schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:04:
[...]
Nederlands alterbatief vinden wordt lastig. Via nexo of crypto.com kun je ook SEPA overboeken en dan middels xlm/trx doorsturen naar Binance. Maar die hebben ook een grote spread of hanteren een koersopslag..
Daarom stoppen met Binance cashback, het is simpelweg de moeite niet. Ik heb er ook 2 jaar gebruik van gemaakt, maar nu is het gewoon niet zinvol. Overweeg Plutus.
En je kan sowieso veel beter FTX gebruiken als Bitvavo. FTX rekent een fractie van de kosten van Bitvavo, in zowel aankopen als withdrawals. Met Instant SEPA staan je euro's er binnen een minuut op en ze hebben ook een EURO exit.
FTX taker orders zijn ook aanzienlijk goedkoper dan op Binance. En het is prettig dat 1 USDC = 1 USD, dat hoef je niet te swappen. Die staan gelijk aan elkaar.
[
Voor 64% gewijzigd door
Malarky op 16-06-2022 14:13
]