zwembroek schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:18:
[...]
Als dat de definitie van een ponzi is dan kan je die hele DeFi scene opdoeken.
Daarnaast zit er een enorm verschil in On-chain staking van GLMR (APR 19%) en de staking percentages bij een exchange als bijvoorbeeld Binance.
Ye en meerendeel van defi is ook ponzi, die apy zijn gewoonweg niet houdbaar tenzij je kop in het zand steekt en op de koop to neemt dat elk jaar je tokens mte dezelfde hoeveelheid verwaterd worden.
Al die defi apy's en what not is een grote fopperij maar op de een of andere manier doet iedereen als of defi wel echt te vertouwen is tov bv banken en weet ik het wat. Ik vind het enorm verwonderlijk allemaal. De ene na de andere pleurt om omdat het duidelijk is dat het gewoon een ponzi is, maar we rennen meteen naar de andere toe.
Hoe kunnen die 19 % apr gegeven worden? precies, die 19% komt elk jaar erbij, effectief wordt je token minder waard. Het is geen sigaar uit eigen doos, maar een drol uit eigen toilet.
Persoonlijk ben ik nog steeds van mening dat defi (niet in huidige vorm) echt wel de toekomst heeft. Maar al die apy's boven de 5 % is gewoon weg echt onhoudbaar en een ponzi. Het is misschien hier ruften in de kerk gezien al die lovende woorden hier af en toe van iedereen, flimmer hier, aster daar en bifi zus maar we zijn natuurlijk allemaal ook onderdeel van die ponzi. ja de kunst is om er op tijd uit te stappen. Dat was maddoff ook zijn argument denk ik