[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.019.742 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Eusebius schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:17:
[...]

Ik heb echt geen idee waar je het over hebt, koop wel even een boekje bij de Brun.. wat staat @Skrunsies daar bij de strips te doen?
Ja lach maar! Mijn snikkel zit verdomme vast geplakt aan de Libelle :(

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Skrunsies schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:20:
[...]

Ja lach maar! Mijn snikkel zit verdomme vast geplakt aan de Libelle :(
Dat was niet de Libelle, vriend. Eerder de Bobo.

==
hoi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:22
Eusebius schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:24:
[...]

Dat was niet de Libelle, vriend. Eerder de Bobo.
Helaas het was MAX magazine, always has been...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGdfejQGkpRWAt_bSg-JCPoD8M0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YxmaBXxcAxEEGZVsaI8zu0NH.png?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Martine schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:14:
Zojuist een short op BTC gesloten met 13% winst!
Heb gistermiddag gekocht, daarna steeg de koers naar de $30.760 en heb bijna zitten zweten. Veel te hoog ingezet, dus dit doe ik nooit weer O-)

Uiteindelijk met een mooi zakcentje van een paar honderd euro uitgestapt waar ik erg blij mee. Misschien kon ik de short nog langer laten lopen, de koers staat nu alweer iets lager.

Winst = winst en ik ben er blij mee *O*

Voorlopig stap ik even niet in, want dan had ik de short ook wel kunnen laten lopen of kunnen verkleinen. Wees blij met de winsten en doe geen domme dingen denk ik dan altijd maar.

Dat is net als de bodem timen, als je $ 100 inzet maakt de koers niet uit. Alle keren zet je $ 100 in. :)

Fijn weekend! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
MrFX schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:38:
[...]

Helaas het was MAX magazine, always has been...

[Afbeelding]
_O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Goede Twitter thread over waarom 22k next zou kunnen zijn op basis van historische data: https://twitter.com/rektcapital/status/1527608112076795906.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Leuk en ik begrijp je hint, tof nummer ook oOo , deze ook :P , Maar vergeet niet als je mijn winst per maand verdiend en ik zet meer dan 6 maanden salaris in om dit resultaat te krijgen mag ik tevreden zijn. d:)b
Daarnaast ben ik al lang blij als ik met winst heb kunnen uitstappen, want deze positie heeft op -50% gestaan :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:30
Numbers schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:00:
[...]

Na lang lurken, mijn eerste bericht hier :P

Laat ik beginnen met dat ik met je mee hoop qua positief vooruitzicht :*) (mijn portefeuille kan het gebruiken :X )

Via Ledger staken in de LIDO pool heb ik al vaker hier gelezen, maar ik snap het niet. Alhoewel de coins nooit echt op je Ledger staan, zodra ze in die LIDO pool zitten gaat het toch ook niet meer via Ledger? De veilige opslag / beveiliging via Ledger is daarmee toch weg? Ofwel even veilig als op elke crypto exchange of mis ik iets?
Welkom, blijf posten. Daar hebben we meer aan dan de lurkers. We bijten niet :)

Ik moet je het antwoord op de vraag schuldig blijven. Ik weet niet exact hoe het aan de achterkant zit. In de praktijk werk het als volgt. Je zet eerst ETH op je Ledger. Dat is in principe de meest veilige plek om elke crypto op te slaan. Veiliger dan welke exchange dan ook. Mits je je seed veilig bewaard.

Vanaf je Ledger kan je vervolgens je ETH via een 3th party app omzetten in stETH en deze wordt dan toegevoegd aan de stakingpool terwijl ze ook binnen het overzicht van je Ledger blijven staan waar ze horen, namelijk op je Ledger.

Mogelijk dat iemand in detail kan uitleggen hoe het exact in z'n werk gaat. Ik ben uiteindelijk ook redelijkgemakszuchtig, ik zie dat er bergen met ETH zijn toegevoegd aan de LIDO pool, dat zal dus wel goed zijn ga ik maar vanuit. Helemaal omdat je ze dus direct vanuit je eigen Ledger staked

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Maar goed. Als dit inderdaad de bearmarket is, dan is dit toch ook de tijd om de pareltjes te vinden ?

Mijn DCA muntjes worden ETH-DOT en GLMR..

Maar het is net een snoepwinkel, er zijn zoveel muntjes waarvan ik nu denk oehhh die is goedkoop.

Misschien wel leuk om rustig aan te beginnen met het delen van wat pareltjes? Zodat we 2024/2025 allemaal op de Lambo meeting kunnen verschijnen *O*

We kunnen je hulp wel gebruiken in deze @Mooody, hoop dat het je goed gaat :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Skrunsies schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:06:
...
...
Na LUNA ben ik (ook) wat voorzichtiger geworden. Even geen potentiele kanshebbers inslaan. Maar waarom ook geen BTC? Dat lijkt me de veiligste optie.

==
hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Taro schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:58:
Goede Twitter thread over waarom 22k next zou kunnen zijn op basis van historische data: https://twitter.com/rektcapital/status/1527608112076795906.
Ach. Als we minder stijgen dan S2F voorspelde, kunnen we toch ook wel eens een keertje minder dalen? Ik vond 24k wel mooi geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrUbJiaDL-M6hyjNzGBslycZpWY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/czNcfmUktjnAJFD0ojL8MGSW.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:40
misschien een tabelletje maken met iedereen zijn namen en hun fav shitcoin in deze bearmarket :)

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:32
Maar goed. Als dit inderdaad de bearmarket is, dan is dit toch ook de tijd om de pareltjes te vinden ?

Maar het is net een snoepwinkel, er zijn zoveel muntjes waarvan ik nu denk oehhh die is goedkoop.

Misschien wel leuk om rustig aan te beginnen met het delen van wat pareltjes? Zodat we 2024/2025 allemaal op de Lambo meeting kunnen verschijnen *O*

Deze 3 doe ik met je mee. Ik pak ook nog wat Ada bij $0,10 (snap, niet de populairste maar bij deze koers wellicht wel een goede koop) en wat celr en vet mee, als die koersen ruim onder de cent komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr

Als dit de bearmarkt is dan krijg je mogelijk een afkoelperiode van 2-3 jaar. Je zal zien, dat wanneer we tegen die tijd weer omhoog gaan er weer hele andere subculturen (hypes) maximaal zullen profiteren. Coins die mogelijk nu nog niet eens bestaan.

Het beste wat je altijd kan blijven doen is lekker DCA. Een vast bedrag per maand. En helemaal in zo'n periode als dit, Koop dan lekker BTC. Dat is saai, ik weet het. Maar de markt volgt Bitcoin. Eerst zal straks BTC weer vertrekken, en pas later komen de alts dan echt op stoom. Tegen die tijd dus nog genoeg tijd om je posities te herverdelen.

Als je te vroeg posities in alts kiest dan kan je dit ook nog veel geld kosten. Hoe goedkoop alles ook lijkt. Wat m'n buddy Mike ook zegt: :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Guacamole
Zat trouwens net te kijken in wat historische data, maar tussen maart 2020 en april 2021 is vet x100 gegaan.. intussen alweer 90% af. Kan zeker nog veel verder down maar als je deze bear toch dit soort pareltjes kan scoren. Stel je gooit er €10 in. Kan je uiteindelijk 1k pakken in de volgende bull.
Lijkt wishful thinking maar in crypto kan alles.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Kol Nedra schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:11:
misschien een tabelletje maken met iedereen zijn namen en hun fav shitcoin in deze bearmarket :)
Ik heb 19 Binance tabs openstaan, maar bijv. DOT zit er niet tussen. Op de een of andere manier heb ik daar een haat/liefde verhouding mee. Destijds >1.000 stuks onder de Dollar opgepakt en rond 4 USD verkocht, dat was op zich een leuke deal, maar daarna nooit meer echt lekkere runs mee gemaakt.

Ik pak in ieder geval maandelijks BTC en ETH op met verse fiat. Daarnaast ga ik posities innemen/vergroten in:
  • BNB
  • BIFI
  • ATOM
  • KSM
  • NEAR
  • SOL
  • AVAX
  • CELR
En misschien wat AVX.

Als dan BTC en ETH aan hun volgende run beginnen, dan dalen veel alts tov BTC. Er komt dan een moment dat ETH het stokje van BTC overneemt en vlak daarna moet je een shitload van iedere nieuwe alt gaan oppakken. Dan zal BTC gaan kwakkelen, wat dalen, en daarna heb je een mooi altseason.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Guacamole
Gelukszoekr schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:14:
[...]

Als dit de bearmarkt is dan krijg je mogelijk een afkoelperiode van 2-3 jaar. Je zal zien, dat wanneer we tegen die tijd weer omhoog gaan er weer hele andere subculturen (hypes) maximaal zullen profiteren. Coins die mogelijk nu nog niet eens bestaan.

Het beste wat je altijd kan blijven doen is lekker DCA. Een vast bedrag per maand. En helemaal in zo'n periode als dit, Koop dan lekker BTC. Dat is saai, ik weet het. Maar de markt volgt Bitcoin. Eerst zal straks BTC weer vertrekken, en pas later komen de alts dan echt op stoom. Tegen die tijd dus nog genoeg tijd om je posities te herverdelen.

Als je te vroeg posities in alts kiest dan kan je dit ook nog veel geld kosten. Hoe goedkoop alles ook lijkt. Wat m'n buddy Mike ook zegt: :P
[Twitter]
Ben dit ook met je eens maar iedereen moet lekker z’n eigen strategie volgen. Heb in het verleden naar anderen geluisterd en dat heeft niet altijd goed uitgepakt helaas.

Dca is veilig. Btc wellicht ook. Maar ik beleef ook veel plezier aan het zoeken naar een moonshot. Tot nu toe gaan ze allemaal rekt maar ach, dat ga je in de supermarkt tegenwoordig ook.
Daar krijg je geen memes.
Hier kan je er dan iig nog om lachen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:20:
[...]

Ik heb 19 Binance tabs openstaan, maar bijv. DOT zit er niet tussen. Op de een of andere manier heb ik daar een haat/liefde verhouding mee. Destijds >1.000 stuks onder de Dollar opgepakt en rond 4 USD verkocht, dat was op zich een leuke deal, maar daarna nooit meer echt lekkere runs mee gemaakt.

Ik pak in ieder geval maandelijks BTC en ETH op met verse fiat. Daarnaast ga ik posities innemen/vergroten in:
  • BNB
  • BIFI
  • ATOM
  • KSM
  • NEAR
  • SOL
  • AVAX
  • CELR
En misschien wat AVX.

Als dan BTC en ETH aan hun volgende run beginnen, dan dalen veel alts tov BTC. Er komt dan een moment dat ETH het stokje van BTC overneemt en vlak daarna moet je een shitload van iedere nieuwe alt gaan oppakken. Dan zal BTC gaan kwakkelen, wat dalen, en daarna heb je een mooi altseason.
Alvorens wil ik jou en @Gelukszoekr ( en vele anderen ) bedanken voor het delen van jullie ervaringen. Echt super tof!

Ik denk dat wij nieuwelingen daar veel van kunnen leren en hopelijk een leuk zakcentje aan over kunnen houden in een volgende bull :)

Had ik voor jou nog wel een andere vraag Taro. Je geeft duidelijk aan waarom je niet voor DOT kiest.

Maar kan je mij vertellen waarom je dan wel positief bent over KSM?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Don Guacamole schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:21:
[...]

Ben dit ook met je eens maar iedereen moet lekker z’n eigen strategie volgen. Heb in het verleden naar anderen geluisterd en dat heeft niet altijd goed uitgepakt helaas.

Dca is veilig. Btc wellicht ook. Maar ik beleef ook veel plezier aan het zoeken naar een moonshot. Tot nu toe gaan ze allemaal rekt maar ach, dat ga je in de supermarkt tegenwoordig ook.
Daar krijg je geen memes.
Hier kan je er dan iig nog om lachen!
Nee, je moet duidelijk je eigen strategie volgen. En wat je zegt, je zoekt eerst naar de moonshots. Daar is het helaas niet helemaal de tijd voor met de huidige markt, maar je kan wel allerlei coins wat inschalen. Als je maar geduld hebt. Heb ik ook altijd gedaan.

Voor mij was het wel een verschil, dat als je eenmaal een potje heb opgebouwd dat je wat meer kijkt naar kapitaalbescherming dan dan je zoekt naar de moonshots. Maar dat kan persoonlijk zijn. Een ieder gaat ook daar weer anders mee om

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Skrunsies schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:25:
[...]
Had ik voor jou nog wel een andere vraag Taro. Je geeft duidelijk aan waarom je niet voor DOT kiest.

Maar kan je mij vertellen waarom je dan wel positief bent over KSM?
Soms heb je een muntje waar je verkeerd timed en soms een muntje waar het vaak goed mee gaat. Met KSM heb ik altijd goed kunnen traden itt DOT. Daarnaast heeft DOT de laatste periode verhoudingsgewijs veel minder gedaan dan nieuwere coins. Het momentum is er weg. KSM neem ik wel mee, maar ik handel bijv. meer met BNB en BIFI dan KSM.

De laatste KSM trades op Binance, op 71 dus ook een aantal in staking gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/US0VSyLOouQzhNsWQWl9NvRcO4o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3pVrYfvpB38a9996vQ8CDpAI.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Taro schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:20:
[...]
Dit inderdaad. Dit is de "normale" cycle. Als je (of we) dit goed weten te timen. En dan gaat het dus om het moment dat je een deel van je BTC/ETH omzet in wat top 200 alts. Dan kan je/kunnen we binnenlopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Maar bij het huidige marktsentiment kan je het beste niet in de markt zitten, of in BTC/ETH. Met name BTC kan zo nog maar 5-15% dominantie terugpakken over de aankomende weken/maanden. En wacht dat maar tot het sentiment omdraaid.

Niet dat ik dat doe natuurlijk, ik heb vooral BTC en ETH. M'n ETH staat zoals gezegd muurvast in staking. en m'n BTC verkoop ik niet PUNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:32:
[...]

Soms heb je een muntje waar je verkeerd timed en soms een muntje waar het vaak goed mee gaat. Met KSM heb ik altijd goed kunnen traden itt DOT. Daarnaast heeft DOT de laatste periode verhoudingsgewijs veel minder gedaan dan nieuwere coins. Het momentum is er weg. KSM neem ik wel mee, maar maar ik handel bijv. meer met BNB en BIFI dan KSM.

De laatste KSM trades op Binance, op 71 dus ook een aantal in staking gezet.
[Afbeelding]
Duidelijk!

Jij bent natuurlijk een echte trader en je houdt je niet vast aan bepaalde muntjes ( op BTC en ETH na) maar zijn er ook bepaalde alts die je hodlt?

Je geeft aan wel wat in staking te zetten. Dus waarschijnlijk doe je het wel. Maar meer voor mijn beeldvorming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:24

Coldcat

HODL

Gelukszoekr schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:33:
[...]

Dit inderdaad. Dit is de "normale" cycle. Als je (of we) dit goed weten te timen. En dan gaat het dus om het moment dat je een deel van je BTC/ETH omzet in wat top 200 alts. Dan kan je/kunnen we binnenlopen
Wat is dan het juiste moment om richting alts over te stappen? Net na het doorbreken van de ATH?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Coldcat schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:37:
[...]

Wat is dan het juiste moment om richting alts over te stappen? Net na het doorbreken van de ATH?
je weet pas achteraf wanneer het juiste moment is. Voor nu is de bear pas net begonnen. Stel dat die 2 jaar aanhoud. Tegen die tijd is de wereldwijde interesse voor crypto bijzonder laag. En de meeste retailers hebben al lang hun alts met verlies gekocht. Je kan zeggen dat je dat niet gaat doen. 2 jaar is een fucking lange tijd. Dat onderschatten mensen.

Dan, gaat op een moment Bitcoin weer rustig wat doen. Er is totaal geen hype, dat kan ook weer maanden duren voor dit signaal wordt opgepikt en mensen het niet afdoen als. het is maar een klein pumpje. Dat duurt lang voordat er weer een soort van collectief vertrouwen komt.

Wanneer er weer vertrouwen komt, dan komt er waarschijnlijk snel een moment dat mensen redelijk massaal weer gaan inschalen. En dan vaak in alts. Van Bitcoin is altijd het idee "die boot heb ik (weer) gemist". En, Dit keer zijn er écht betere coins. Wat eigenlijk niet zo is, maar dat terzijde..

Het moment dat de meute weer het gevoel heeft dat we omhoog gaan, Dat moeten we alts harken. Hopelijk dat we hier met een aantal mensen dat een beetje kunnen timen. Als alle oldbies tegen die tijd aangeven wanneer ze hun portfolio's omzetten, en daar het gemiddelde van nemen, dan moet je goed zitten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Coldcat schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:37:
[...]

Ja, buy high sell low ;)

==
hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Skrunsies schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:37:
[...]
Je geeft aan wel wat in staking te zetten. Dus waarschijnlijk doe je het wel. Maar meer voor mijn beeldvorming :)
Ik heb BTC en EURO op NEXO en YouHodler in staking staan. En een hoeveelheid BTC staat zonder rente op de Ledger te rijpen.

Daarnaast BTC en ETH op Bitvavo voor de DCA (en de dagelijkse referral inkomsten), die room ik boven een bepaalde hoeveel af naar andere locaties.

Dan nog wat KSM op Kraken staan in een parachain.

Dit op Binance:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9qpc8buBD75NGzbA-mvKP56WHs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wj3fO12Dz6EkQlS86ouG5iPr.jpg?f=user_large

En BIT op ByBit in Earn.

CELR inmiddels aangeschaft, kijken of daar ook wat rente op te krijgen is.

En verder de rest nog in EUR/USD/USDT/BUSD verspreid over tig locaties, wachtend op lagere regionen.

Maar alts echt holden doe ik niet, dat moet je ook niet willen.

[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 20-05-2022 21:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Misschien dat je hier wat aan hebt. Als we een 2 jarige bear krijgen dan heb je genoeg tijd om al je informatie uit dit filmpje te ontleden en weet je exact op welke dag je zou moeten toeslaan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Super dit!

Op de 1 of t andere manier kijk ik gewoon een beetje uit naar de aankomende tijd.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Gelukszoekr schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:44:
Misschien dat je hier wat aan hebt. Als we een 2 jarige bear krijgen dan heb je genoeg tijd om al je informatie uit dit filmpje te ontleden en weet je exact op welke dag je zou moeten toeslaan :P

[YouTube: Top 15 Cryptocurrency by Market Capitalization - 2013 to April 2022]
Daar staan allemaal coins in die ik niet ken. Geen zin om alt coins in te slaan die al gepumpt zijn. Het gaat om de nieuwe lichting coins die gaat komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:24
BTC
ETH (met the merge misschien ergens dit jaar ben ik toch erg benieuwd wat dit nog met de koers gaat doen, PF is nu ongeveer 40/60 BTC/ETH) en wat fiat voor ‘ZE DIP’

Alts ben ik op dit moment toch weer huiverig voor. Er zijn genoeg lijstjes dat de top 5 of top 10 elke bullrun weer anders is (EOS de eth killer iemand?)

Terra/Luna had ik eigenlijk ook echt veel vertrouwen in voor de toekomst…

Als ik dan toch moet kiezen neig ik meer naar alles wat met eth draait of scaling of layer 0 en vooral web 3 eigenlijk:

Dot, ksm, glmr
Ewt (energie, zero carbon etc. veel grote partners en een link met Gavin Wood)
Link
Matic
Atom
Sol
Near
Elrond
Ocean

En dan heb ik het hele Metaverse gebeuren nog niet meegerekend mocht dit toch weer gaan groeien Sand,Mana,Gala,Merit Circle.

Op dit moment zie ik de meeste potentie in web 3.0 coins

Anyway weer genoeg shitcoins genoemd, over 2 jaar zal de top 10 er vast weer anders uitzien met nieuwe pareltjes 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:43:
[...]

Ik heb BTC en EURO op NEXO en YouHodler in staking staan. En een hoeveelheid BTC staat zonder rente op de Ledger te rijpen.

Daarnaast BTC en ETH op Bitvavo voor de DCA (en de dagelijkse referral inkomsten), die room ik boven een bepaalde hoeveel af naar andere locaties.

Dan nog wat KSM op Kraken staan in een parachain.

Dit op Binance:
[Afbeelding]

En BIT op ByBit in Earn.

CELR inmiddels aangeschaft, kijken of daar ook wat rente op te krijgen is.

En verder de rest nog in EUR/USD/USDT/BUSD verspreid over tig locaties, wachtend op lagere regionen.

Maar alts echt holden doe ik niet, dat moet je ook niet willen.
Tip voor een goede alt om te staken?

==
hoi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Skrunsies Bearmarkets zijn ook leuk, mits je niet vlak ervoor all-in bent gegaan en compleet rekt gaat. Mogelijk zitten we alleen in een dip, dus geen bearmarket, maar, dit zijn wel de momenten waarop je door een goede strategie je toekomst veilig kunt gaan stellen.

En het is hier tijdens een bearmarket vaak ook gezelliger, de moonboys hebben dan weer aandacht voor andere dingen en heb je dus even geen last van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Coldcat schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:48:
[...]

Daar staan allemaal coins in die ik niet ken. Geen zin om alt coins in te slaan die al gepumpt zijn. Het gaat om de nieuwe lichting coins die gaat komen :)
Het gaat ook niet zoveel om de coins specifiek, maar meer om de algehele trend. Misschien is dit nog iets om een beetje te kunnen zien in wat voor markt we nu zitten

https://www.blockchaincenter.net/altcoin-season-index/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Eusebius schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:49:
[...]

Zie mijn eerdere berichten. Maar, langzaam inschalen, want +10% per jaar klinkt leuk, maar met een daling van bijv. 99% in de komende 4 maanden heb je er geen reet aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
[...]

USDC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
[...]

BNB: 0.5 BNB kun je locken op Binance voor 12.99% voor een sterke coin vind ik dit hoge apy%
kijk anders eens naar BNB/BTC pairing, dit muntje blijft sterk!
als mijn locked staking voorbij is hup gelijk weer locken.

andere alts raad ik niet aan op dit moment, de meeste bleeden tegenover zowel ETH als BTC

ook al dca ik kleine beetjes van BIT, DOT en ADA, je ziet wel dat ze nogsteeds geen sterkte vertonen.
over 4 dagen nieuwe salaris (en vakantiegeld :9 ) gaat merendeel gewoon naar BTC, maar zet wel posities klaar voor deze altjes voor een nosedive dip te kopen (-20% of meer)

[ Voor 23% gewijzigd door Kol Nedra op 20-05-2022 21:59 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
[...]

Koop een goeie wekker :z en ga in de nacht tussen 02:00hr en 05:00hr proberen een slot te bemachtigen voor bijvoorbeeld GLMR op Binance.
Taro schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:49:
@Skrunsies Bearmarkets zijn ook leuk, mits je niet vlak ervoor all-in bent gegaan en compleet rekt gaat. Mogelijk zitten we alleen in een dip, dus geen bearmarket, maar, dit zijn wel de momenten waarop je door een goede strategie je toekomst veilig kunt gaan stellen.

En het is hier tijdens een bearmarket vaak ook gezelliger, de moonboys hebben dan weer aandacht voor andere dingen en heb je dus even geen last van :)
Helemaal rekt zou ik niet kunnen gaan, mede omdat ik ( en ik hoop iedereen ) ‘speel’ met geld wat ik missen kan.

Maar heb afgelopen bull veel met jullie mee gelezen en vaak gedacht gets, ik had nu moeten verkopen ipv kopen, maar ben in bull pas ingesprongen.

Hopelijk krijg ik nu die kans. Ben echt nieuwsgierig hoe het hier zou zijn in de bear. Zoals ik al eerder aangaf vandaag, ik vind het een leuke groep mensen. Ik kijk er naar uit :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:59
Mijn lijstje:

Btc
Eth
Dot
Bifi
Bnb

Zero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Skrunsies schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:58:
[...]
Helemaal rekt zou ik niet kunnen gaan, mede omdat ik ( en ik hoop iedereen ) ‘speel’ met geld wat ik missen kan.
Ik kan het geld missen, al is het wel teveel om kwijt te raken. Mijn dagelijkse leven zou er niet door veranderen, maar mijn toekomst zou er wel heel anders uitzien. Daarom risico spreiden en niet alle eieren in één mandje leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
GLMR op Binance staken is nagenoeg onmogelijk, tenzij Binance meer plekken geeft
want mijn GLRM''tjes staan op auto-staking :P
denk bij bijna iedereen wel

[ Voor 10% gewijzigd door Kol Nedra op 20-05-2022 22:03 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Taro schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:02:
[...]

Ik kan het geld missen, al is het wel teveel om kwijt te raken. Mijn dagelijkse leven zou er niet door veranderen, maar mijn toekomst zou er wel heel anders uitzien. Daarom risico spreiden en niet alle eieren in één mandje leggen.
Met dat salaris van Tweakers, ver boven de Balkenende norm is het ook niet zo gek dat je wel zonder kan inderdaad. Maar het is je gegund hoor ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Gelukszoekr schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:04:
[...]

Met dat salaris van Tweakers, ver boven de Balkenende norm is het ook niet zo gek dat je wel zonder kan inderdaad. Maar het is je gegund hoor ;)
:) Moet je nagaan dat ik dit/dat nog vrijwillig doe ook... Krijg er eigenlijk alleen maar ellende voor terug... Nah, als ik het niet leuk meer zou vinden zou ik er ook direct mee stoppen.

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 20-05-2022 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
[...]

Jazeker daar heb je zeker gelijk in.

Heb het afgelopen jaar veel nagedacht over een plan. 1 ervan was om geld vrij te maken om met deze wondere wereld mee te kunnen doen. Mede door wat wijzigingen in mijn privé leven en een functie verbetering ‘kost’ het mij ‘niks’. Bull shit natuurlijk. Maar ik bedoel dat ik nog net zo leef ( financieel ) als voor mijn loonsverhoging.

En daar wil ik best wat risico’s mee nemen. Hopelijk dat het dan door de tijd heen life changing kan zijn. Let’s see d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:15
[...]

Ik snap de gedachte achter investeren in hoge risico zaken met 'geld dat je kan missen' , maar het geeft wel een (in mijn optiek in ieder geval) een vals gevoel van veiligheid en er ontbreekt een gevoel van waarde aan het geld dat je erin steekt.

Het geeft het verkeerde startpunt in mentaliteit, je kan je het niet veroorloven om geld te verliezen dat zou, mijns inziens het uitgangspunt moeten zijn. En dan de rest. Het uitgangspunt van iedere investering moet zijn, ga ik hier op termijn geld mee verdienen, en regel 1 is , in ieder geval niet mee verliezen.

Beweging ga je altijd hebben, maar als je voldoende onderzoek hebt gedaan en de investering met het juiste uitgangspunt doet, dan is het een goed beslissingsproces geweest. Dan nog kan het misgaan.Maar zomaar ergens geld tegenaan smijten omdat je het toch kan 'missen' , is geen goed uitgangspunt voor een gedegen beslissingsproces. Juist naar de toekomst toe.

Er bestaan simpelweg geen geld dat je kan missen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
Ik gaf voordat ik begon met crypto veel meer geld uit: ik kocht vaak de nieuwste games voor de volle mep, ging regelmatig uit eten, had een abbo bij sportschool maar ging veel te weinig.

Nu heb ik bijvoorbeeld al zeker 1 jaar geen game gekocht, sport abbo is al maanden stop gezet en uit eten gaan heb ik wel met 60% verminderd.... en als je uit eten gaat stel je voortaan voor aan de hele groep dat jij alles wel voorschiet (cashback :D )

al dat geld gaat nu naar crypto/aandelen :')

[ Voor 12% gewijzigd door Kol Nedra op 20-05-2022 22:12 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Enkele jaren geleden drukte ik een x bedrag per maand in ETF's, een zelfde bedrag loste ik extra af aan hypotheek, een zelfde bedrag ging naar de spaarrekening en een kleiner bedrag ging in crypto. Toen de inflatie toenam en ik dacht dat de aandelen hun hoogtepunt wel hadden gehad ben ik gestopt met het extra aflossen van de hypotheek (per maand) en heb ik de ETF's verkocht. Wel heb ik ieder jaar midden december het maximale bedrag van de hypotheek alsnog afgelost dmv crypto. Nu gaat maandelijks 66% naar de spaarrekening en 34% naar crypto, waarvan een deel in Euro's/staking. Als de nieuwe crisis lekker bezig is begin ik weer met maandelijks ETF's + o.a. TSLA inkopen. Als de inflatie ooit weer lager wordt dan de hypotheekrente kijk ik wel weer naar het extra aflossen ervan.

Je moet op de juiste momenten het geld de juiste kant op schuiven, dat doet veel meer dan hier en daar wat procenten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:15
Taro schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:16:
Enkele jaren geleden drukte ik een x bedrag per maand in ETF's, een zelfde bedrag loste ik extra af aan hypotheek, een zelfde bedrag ging naar de spaarrekening en een kleiner bedrag ging in crypto. Toen de inflatie toenam en ik dacht dat de aandelen hun hoogtepunt wel hadden gehad ben ik gestopt met het extra aflossen van de hypotheek (per maand) en heb ik de ETF's verkocht. Wel heb ik ieder jaar midden december het maximale bedrag van de hypotheek alsnog afgelost dmv crypto. Nu gaat maandelijks 66% naar de spaarrekening en 34% naar crypto, waarvan een deel in Euro's/staking. Als de nieuwe crisis lekker bezig is begin ik weer met maandelijks ETF's + o.a. TSLA inkopen. Als de inflatie ooit weer lager wordt dan de hypotheekrente kijk ik wel weer naar het extra aflossen ervan.

Je moet op de juiste momenten het geld de juiste kant op schuiven, dat doet veel meer dan hier en daar wat procenten pakken.
Ik deed precies hetzelfde 1/3 aflossen, ETF's en sparen totdat het spaarbedrag te hoog wordt en het negatief rendement door inflatie wordt opgegeten, dat vreet enorm veel op. Dus spaartegoeden daar ben ik vanaf gestapt, nu stijgt de rente weer, maar voorheen leende ik iedere maand meer dan er binnenkwam. Simpelweg door tijd te gebruiken (opties schrijven).

Ik zou nu ook geen grote bedragen aanhouden om de eenvoudige reden dat inflatie ondanks de stijgende rentes nog ver en onvoorspelbaar voorloopt op de rentes. Lenen is nog altijd goedkoop.

Aflossen ben ik al langer mee gestopt omdat ieder alternatief in de markt (inclusief sociale huur) duurder is dan mijn huidige woonlasten. Dat verschil gaat in ETF's en Crypto (sinds een aantal jaar toegevoegd aan de portefeuille).

Cash is ondanks de stijgende rente nog steeds trash in mijn ogen. Dus daar hou ik zo min mogelijk van aan.
Ik ga gewoon uit van mijn leencapaciteit , enerzijds door tegen mijn cash posities put opties te schrijven en anderzijds door een CC buffer te benutten mocht een essentieel item kapot gaan. En dat zijn alleen zaken als wasmachines , CV ketels en noodzakelijke reparaties. De rest kan ik echt wel zonder.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
CornermanNL schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:09:
[...]
je kan je het niet veroorloven om geld te verliezen dat zou, mijns inziens het uitgangspunt moeten zijn. En dan de rest. Het uitgangspunt van iedere investering moet zijn, ga ik hier op termijn geld mee verdienen, en regel 1 is , in ieder geval niet mee verliezen.
[...]
Er bestaan simpelweg geen geld dat je kan missen.
Het is voor mij een afweging tussen er voldoende in hebben zitten om daarmee een life changing verschil te kunnen maken en daarnaast het voorkomen dat je een bedrag zou kunnen verliezen waardoor je leven negatief kan veranderen.

Als ik 100k per jaar verdien, dan heeft het geen zin om met 3 tientjes in crypto te zitten. Als ik 30k per jaar verdien, dan is het niet slim om met 300k zuurverdiend geld in LUNA te zitten. Als ik 200k per jaar verdien, dan kan ik wel voor 10k een gokje met LUNA wagen.

Het gaat erom wat je zou moeten laten als het bedrag ineens weg is. Moet je dan op een houtje bijten, of kan je niet meer 20 jaar eerder met pensioen of maar 12 jaar, of moet je nog 3 jaar langer dan je pensioen doorwerken.

Het is allemaal relatief. Ik kies er bijv. bewust voor om niet groter te gaan wonen, al zou dat prima kunnen. In plaats daarvan kies ik ervoor de maandlasten te verlagen, nu van het leven te genieten en hopelijk veel eerder met pensioen te gaan. Als ik wil kan ik per direct stoppen met werken en het meerdere jaren uitzingen, maar dat doe ik niet. Sterker nog, ik ben iedere dag bezig mijn (passieve) inkomsten verder te verhogen en maandlasten te verlagen. Het bijbehorende risico spreid ik zoveel mogelijk.

De situatie is voor iedereen anders, maar het gaat er inderdaad om dat je voor de situaties kiest waarmee je geld gaat verdienen ipv verliezen. Voor mij is dat over de jaren heen naast een aantal andere bronnen, ook zeker crypto geweest en daar blijf ik dus sowieso mee doorgaan en ik ga ook zeker niet afschalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra

Dit stukje is zeer interessant, Het kan zo zijn dat we de bodem al (bijna)aangetikt hebben als je verder in tijd gaat

[ Voor 37% gewijzigd door Kol Nedra op 20-05-2022 22:44 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 22:27
We zijn bijna allemaal mee eens dat we de markt niet kunnen timen en DCA een goede methode is. Afgelopen maanden betrapte ik mij erop dat ik wel de intentie had om te DCA'en, maar stiekem zat daar toch een timing component aan vast. Een paar maanden kocht ik steevast op de laatste zondag van de maand. Als het groen was wachtte ik op de dip van donderdag. Kortom, niet echt DCA.

Via de grootbank koop ik iedere maand een X bedrag aan drietal beleggingsfondsen (NT World, NT EM en NT SC) en daarmee was het hele timing aspect van tafel.

Met Bits van Bitonic heb ik hetzelfde service gevonden voor DCA in Bitcoin.

Belangrijkste is toch discipline hebben om periodiek in te leggen ongeacht de koers en lange horizon hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
Oh en ik neem nog een flafje floki natuurlijk. Met al die kids kan dat best een pompje krijgen in een volgende run up.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-06-2024
Taro schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:36:
[...]

Het is voor mij een afweging tussen er voldoende in hebben zitten om daarmee een life changing verschil te kunnen maken en daarnaast het voorkomen dat je een bedrag zou kunnen verliezen waardoor je leven negatief kan veranderen.

Als ik 100k per jaar verdien, dan heeft het geen zin om met 3 tientjes in crypto te zitten. Als ik 30k per jaar verdien, dan is het niet slim om met 300k zuurverdiend geld in LUNA te zitten. Als ik 200k per jaar verdien, dan kan ik wel voor 10k een gokje met LUNA wagen.

Het gaat erom wat je zou moeten laten als het bedrag ineens weg is. Moet je dan op een houtje bijten, of kan je niet meer 20 jaar eerder met pensioen of maar 12 jaar, of moet je nog 3 jaar langer dan je pensioen doorwerken.

Het is allemaal relatief. Ik kies er bijv. bewust voor om niet groter te gaan wonen, al zou dat prima kunnen. In plaats daarvan kies ik ervoor de maandlasten te verlagen, nu van het leven te genieten en hopelijk veel eerder met pensioen te gaan. Als ik wil kan ik per direct stoppen met werken en het meerdere jaren uitzingen, maar dat doe ik niet. Sterker nog, ik ben iedere dag bezig mijn (passieve) inkomsten verder te verhogen en maandlasten te verlagen. Het bijbehorende risico spreid ik zoveel mogelijk.

De situatie is voor iedereen anders, maar het gaat er inderdaad om dat je voor de situaties kiest waarmee je geld gaat verdienen ipv verliezen. Voor mij is dat over de jaren heen naast een aantal andere bronnen, ook zeker crypto geweest en daar blijf ik dus sowieso mee doorgaan en ik ga ook zeker niet afschalen.
Ik ben gestopt met lezen bij als 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Laatst online: 07:00
Volgens mij komen slots voor GLMR op Binance rond het eind van de maand vrij omdat ze toen ook begonnen zijn en de periodes veelvouden van 30 dagen zijn. Door telkens 's ochtends bij het ontbijt te checken is het me de afgelopen maanden steeds gelukt plukjes te staken.

En @Taro CELR is ook te staken op Binance voor ca. 8-10%

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
UniMatrix schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:58:
Klopt, CELR staat inmiddels voor 7,95%, de hogere APY's waren vol.
Mozes123 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:58:
[...]
Ik ben gestopt met lezen bij als 8)7
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
UniMatrix schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:58:
Volgens mij komen slots voor GLMR op Binance rond het eind van de maand vrij omdat ze toen ook begonnen zijn en de periodes veelvouden van 30 dagen zijn. Door telkens 's ochtends bij het ontbijt te checken is het me de afgelopen maand steeds gelukt plukjes te staken.

Tuurlijk niet, elke dag zetten er mensen coins in staking dus komen er ook elke dag slots vrij. Mij is het al weken niet gelukt om glmr in staking te zetten. Ik heb geen zin om mijn nachtrust te onderbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
Taro schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:00:
[...]

[...]

Waarom?
Als...indien... Ik geloof er niet in, net als het volgenden, sorry=;;;;
Nu gaat maandelijks 66% naar de spaarrekening en 34% naar crypto, waarvan een deel in Euro's/staking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mozes123 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:04:
[...]

Als...indien... Ik geloof er niet in, net als het volgenden, sorry=;;;;
Nu gaat maandelijks 66% naar de spaarrekening en 34% naar crypto, waarvan een deel in Euro's/staking.
Dus je hebt wel verder gelezen :)

En in dit geval zijn die "als" voorbeelden. Geen als in de vorm van "had ik maar".

Je hoeft geen sorry te zeggen, maar waar geloof je niet in?

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 20-05-2022 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
roflexx schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:03:
[...]

Tuurlijk niet, elke dag zetten er mensen coins in staking dus komen er ook elke dag slots vrij. Mij is het al weken niet gelukt om glmr in staking te zetten. Ik heb geen zin om mijn nachtrust te onderbreken.
Volgens mij is het grootste aantal slots meteen op de begindagen gevuld en komt dat aantal dan ook steeds na 30 dagen vrij, het aantal tussendoor is klein(er) en daarom heb je weinig kans. Is mijn theorie :) We zullen volgende week zien.

Ik kijk ook gewoon 's ochtends 07:00 even in de Binance app.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozes123
Taro schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:05:
[...]

Dus je hebt wel verder gelezen :)

En in dit geval zijn die "als" voorbeelden. Geen als in de vorm van "had ik maar".

Je hoeft geen sorry te zeggen, maar waar geloof je niet in?
Jij kan 100% loon per maand wegzetten? Had ik maar zo een partner :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Mozes123 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:09:
[...]

Jij kan 100% loon per maand wegzetten? Had ik maar zo een partner :-)
:) Zo bedoel ik het niet: van 100% van het geld dat wij overhebben gaat 66% naar het een en 34% naar het ander, dus niet 100% van de inkomsten, maar 100% van wat er over is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UniMatrix
Focus op lage maandlasten, geld uitgeven aan dingen die geld besparen, en niet meer gaan uitgeven als je meer gaat verdienen en het aandeel wat je weg kunt zetten loopt op. En je weerstand tegen een financiele crisis ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozes123
Taro schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:10:
[...]

:) Zo bedoel ik het niet: van 100% van het geld dat wij overhebben gaat 66% naar het een en 34% naar het ander, dus niet 100% van de inkomsten, maar 100% van wat er over is.
Mijn fout, verkeerd gelezen, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 13:26
Gelukszoekr schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:42:
[...]

je weet pas achteraf wanneer het juiste moment is. Voor nu is de bear pas net begonnen. Stel dat die 2 jaar aanhoud. Tegen die tijd is de wereldwijde interesse voor crypto bijzonder laag. En de meeste retailers hebben al lang hun alts met verlies gekocht. Je kan zeggen dat je dat niet gaat doen. 2 jaar is een fucking lange tijd. Dat onderschatten mensen.

Dan, gaat op een moment Bitcoin weer rustig wat doen. Er is totaal geen hype, dat kan ook weer maanden duren voor dit signaal wordt opgepikt en mensen het niet afdoen als. het is maar een klein pumpje. Dat duurt lang voordat er weer een soort van collectief vertrouwen komt.

Wanneer er weer vertrouwen komt, dan komt er waarschijnlijk snel een moment dat mensen redelijk massaal weer gaan inschalen. En dan vaak in alts. Van Bitcoin is altijd het idee "die boot heb ik (weer) gemist". En, Dit keer zijn er écht betere coins. Wat eigenlijk niet zo is, maar dat terzijde..

Het moment dat de meute weer het gevoel heeft dat we omhoog gaan, Dat moeten we alts harken. Hopelijk dat we hier met een aantal mensen dat een beetje kunnen timen. Als alle oldbies tegen die tijd aangeven wanneer ze hun portfolio's omzetten, en daar het gemiddelde van nemen, dan moet je goed zitten :D
Roel, ik ben het met je eens dat je omschreven cyclus degene is zoals het voorheen is gegaan. Ik ben alleen bang dat de volgende cyclus niet wordt gedreven door retail maar door grote instanties met diepe zakken en die minder geïnteresseerd zijn in Altcoins. Hierdoor loop je volgens een groot risico om een grote stijging in Bitcoin mis te lopen. Hoe zie jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 14:45
Taro schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:00:
[...]

[...]

Waarom?
Waarom niet staken bij sgn van celer zelf dan? 11 a 12% en je krijgt ook een gedeelte van de fees. Binance is weinig interessant meer wat dat betreft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Ach.. bullmarket confirmed soon.

Monkeypox virus komt eraan, iedereen moet weer in lockdown en gaat weer investeren... doen die verrekte apen van de Bored Ape Yacht club toch goed ;) thanks

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Vis schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:55:

Monkeypox virus komt eraan, iedereen moet weer in lockdown en gaat weer investeren... doen die verrekte apen van de Bored Ape Yacht club toch goed ;) thanks
_O-

Ach ja. Wellicht dat het nog eens doordringt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:18
Vis schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:55:

Meeste tweakers hier zijn hier tegen gevaccineerd als kind.
(Of zijn in een grote ketel gevallen vol met monkeypox.)

[ Voor 7% gewijzigd door Moiety op 21-05-2022 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Niet online
[...]

BNB Locked Staking kan voor 21 dagen met 52,34%

Dan krijg ik Estimated Interests: 0.03011337 BNB voor terug, dat is maar een Dollar tientje. Klopt dat? Want dan kan ik beter niets doen, geen BNB kopen en wachten als de koers van BNB verder daalt.

Mis ik iets? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Martine schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 00:23:
[...]

Dan krijg ik Estimated Interests: 0.03011337 BNB voor terug, dat is maar een Dollar tientje. Klopt dat? Want dan kan ik beter niets doen, geen BNB kopen en wachten als de koers van BNB verder daalt.

Dat percentage is jaarlijks (APY).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:41

resusaapje

h less

Moiety schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 00:18:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://img2.looper.com/img/gallery/the-different-beings-in-lord-of-the-rings-explained/maiar-and-valar-wizards-1580485732.jpg

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Moiety schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 00:18:
[...]

Vertel dat Aap Osterhaus maar

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Niet online
Coldcat schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 00:24:
[...]

Dat percentage is jaarlijks (APY).
Oh ja, dan komt het wel aardig uit, staat er ook gewoon bij. }:O

365 dagen / 21 dagen = 17,38 maal
17,38 * 0,03011337 = 0,52339905

Kan ik dat steeds weer doen? Want dan heb ik gratis BNB'tjes 8)

OF, jaja let op. Kan ik dan beter met 0,5 BNB voor 120 dagen gaan met de 12,99%?

365 dagen / 120 dagen = 3,04 maal
3,04 * 0.02135340 = 0,064949925

Hela, dat is beter?! :?
Alleen dan moet ik het wel drie keer doen, als dat überhaupt mogelijk is. Het gaat erom dat je Über houdt

Kloppen mijn berekeningen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
Santos moon:). Komt trouwens door de 169,95% staking apy op 15dagen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg net een mailtje waar Binance met bijna 53% apy leurt.

Dan weet je dat je echt in de bear zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
oh Lime 45% hoger zal vast inside trading zijn listing on binance?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Martine schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 00:33:
[...]

OF, jaja let op. Kan ik dan beter met 0,5 BNB voor 120 dagen gaan met de 12,99%?

Alleen dan moet ik het wel drie keer doen, als dat überhaupt mogelijk is. Het gaat erom dat je Über houdt

Tuurlijk kloppen je berekeningen. In voorbeeld 1 heb je je BNB wel weer na drie weken terug, voorbeeld 2 na vier maanden. Ik zou dus voor die eerste gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Martine schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 00:33:
[...]

Je moet het percentage delen door 12 , 52 of 365 voor de rente per maand, week of dag. Dat vermenigviuldig je dan met de periode dat je het vastzet.

12% APY is dan 1% per maand en over b.v. 90 dagen krijg je dan ca. 3%, dat is 0,03 van wat je inlegt oftewel aan het eind heb je inleg x 1,03.

Altijd beter dan wat je bij de bank krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
Martine schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 00:23:
[...]

Ik zie geen 52,34% voor 21dagen🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
mannowlahn schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:55:
[...]

Waarom niet staken bij sgn van celer zelf dan? 11 a 12% en je krijgt ook een gedeelte van de fees. Binance is weinig interessant meer wat dat betreft.
50% van mijn CELR staat bij Bitvavo en omdat het ERC20 is zijn de fees te hoog om het te moven, denk ik?

[EDIT:] Lijkt niet te withdrawen bij Bitvavo (app). Zie ik het goed dat ik SGN kan toevoegen aan Metamask + Ledger en dan mijn bestaande ERC20 adres kan gebruiken? (Zoals met Matic en BSC)

[ Voor 20% gewijzigd door UniMatrix op 21-05-2022 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
roflexx schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:51:
[...]

Het is 12.99% voor 120 dagen, ik denk dat er per ongeluk was cijfertjes zijn verwisseld.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

roflexx schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:51:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfjnoocqGmKPk_7L-CrJwukTNag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lNDtO06AQHgEhrDwfH8QjdgH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
mannowlahn schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:55:
[...]

Veel te veel gedoe :) Ik stake ze nu voornamelijk zodat ik ze ook daadwerkelijk ga holden. Recent ook met KSM gedaan, laag ingekocht, in staking gezet (anders had ik ze te snel weer weggedaan), toen steeg de koers erg mooi en nadat ze vrijkwamen direct verkocht.

3-4% extra over een heel jaar maakt weinig uit als je iets bijv. maar 30-60 dagen vast zet en daarna weer verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
The annual percentage yield (APY) is the effective rate of return on an investment for one year taking into account the effect of compounding interest.
Als de APY 52% is en je zet het weg voor bijv. 30 dagen, dan krijg je volgens mij in die 30 dagen nog geen 4%, omdat het compounding effect er nauwelijks in zit. Rente over rente heeft aan het einde van een periode het meeste effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
Vreemd, die staat er bij mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Owjah, YFI is er ook zo een die ik misschien wel oppak als die nog verder daalt. Heeft een tijd lang hoger dan BTC gestaan, zelfs de 95k USD aangetikt en is nu +-33% van de BTC waarde. Die zal wel sneller dalen, maar ook weer sneller stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Taro schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:10:
Owjah, YFI is er ook zo een die ik misschien wel oppak als die nog verder daalt. Heeft een tijd lang hoger dan BTC gestaan, zelfs de 95k USD aangetikt en is nu +-33% van de BTC waarde. Die zal wel sneller dalen, maar ook weer sneller stijgen.
Moet het natuurlijk wel weer stijgen. Net als Fantom is dat namelijk wel besmet door dat hele gedoe met Andre Cronje die het project vaarwel heeft gezegd.

Ik verwacht eerder dat een ADA nog een oplevinkje gaat doen danzij alle beliebers en hun visionair @Uncle_Charles . Of bijvoorbeeld VET, ook niet kapot te krijgen.

ADA moet nog wel even naar 10 cent, en VET naar 0,2 cent dalen. Nu nog niet oppikken dus.

[ Voor 20% gewijzigd door knakworst op 21-05-2022 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oepsje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:43
knakworst schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:00:
[...]

Moet het natuurlijk wel weer stijgen. Net als Fantom is dat namelijk wel besmet door dat hele gedoe met Andre Cronje die het project vaarwel heeft gezegd.
Jammer dat die tweet zoveel invloed heeft gehad. Die kerel had al jaren niks meer met de ontwikkeling van FTM of YFI van doen en zoals ik zijn laatste input lees, beter kwijt dan rijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ballie2210 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:54:
[...]

Roel, ik ben het met je eens dat je omschreven cyclus degene is zoals het voorheen is gegaan. Ik ben alleen bang dat de volgende cyclus niet wordt gedreven door retail maar door grote instanties met diepe zakken en die minder geïnteresseerd zijn in Altcoins. Hierdoor loop je volgens een groot risico om een grote stijging in Bitcoin mis te lopen. Hoe zie jij dit?
Ik denk dat het wel zal meevallen. Dit was namelijk de vorige bear ook de belofte. "Nu komen de institutionele beleggers, en gaan we naar de maan". Bitcoin dan, de rest niet.

Ik denk dat het wel meevalt. Bitcoin is in verhouding net ongeveer net zo sterk gebleven gezien de dominantie. Deze is wel wat afgenomen, tegelijkertijd zijn er ook duizenden alts bijgekomen.

Die institutionele beleggers stromen wel in. Maar ook heel geleidelijk. Er zijn nu eenmaal veel meer retailers dan professionele beleggers. Wat me de afgelopen periode is opgevallen dat vanuit "het grote geld" er ook al wel gekeken wordt naar Ethereum. Dus het is denk ik ook niet meer zo dat wanneer bijvoorbeeld een groot fonds exposure wil in crypto ze per definitie enkel Bitcoin zullen kopen.

Zomaar wat hersenspinsels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Oepsje schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:02:
[...]

Jammer dat die tweet zoveel invloed heeft gehad. Die kerel had al jaren niks meer met de ontwikkeling van FTM of YFI van doen en zoals ik zijn laatste input lees, beter kwijt dan rijk.
Zijn motto is "testen doen we wel in de productieomgeving". Hoe heeft iemand hem ooit serieus kunnen nemen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Nu online
Gelukszoekr schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:03:
[...]

Ik denk dat het wel zal meevallen. Dit was namelijk de vorige bear ook de belofte. "Nu komen de institutionele beleggers, en gaan we naar de maan". Bitcoin dan, de rest niet.

Ik denk dat het wel meevalt. Bitcoin is in verhouding net ongeveer net zo sterk gebleven gezien de dominantie. Deze is wel wat afgenomen, tegelijkertijd zijn er ook duizenden alts bijgekomen.

Die institutionele beleggers stromen wel in. Maar ook heel geleidelijk. Er zijn nu eenmaal veel meer retailers dan professionele beleggers. Wat me de afgelopen periode is opgevallen dat vanuit "het grote geld" er ook al wel gekeken wordt naar Ethereum. Dus het is denk ik ook niet meer zo dat wanneer bijvoorbeeld een groot fonds exposure wil in crypto ze per definitie enkel Bitcoin zullen kopen.

Zomaar wat hersenspinsels :)
Iedere serieuze portfolio heeft altijd een groot deel BTC, zo niet dan kun je beter naar het casino gaan. BTC als asset is al zeer volatiel. Binnen crypto lijkt BTC een saaie asset (en het is ook niet stoer dat je maar 0,xxxxxx BTC hebt als je met kleinere bedragen hebt belegd, het bekt lekkerder als je 10.000 altcoin x hebt). Vergeleken met cash, obligaties, edelmetaal en aandelen is BTC een zeer risicovolle asset.

Verder kun je met redelijke zekerheid zeggen dat BTC het startschot zal geven voor een volgende run. Alts inkopen kun je dus beter pas doen nadat BTC teken van leven heeft getoond, dan heb je waarschijnlijk de beste kans dat je dicht bij de bodem hebt gekocht. Zeker de kleinere alts maken pas de grootste gains aan het eind van een bullrun, je hebt dus alle tijd om rustig af te wachten.

Zo is ETH de vorige bullrun (2017-2018) van 1500 teruggezakt naar een bodem van 81 dollar. De kans dat je ETH in de komende 1,5 jaar kan oppikken rond/onder de 500-750 dollar is vrij reëel. Koop je nu "de dip", sta je al 60-70% in het rood.

[ Voor 18% gewijzigd door BTC100K2021 op 21-05-2022 10:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

BTC100K2021 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:31:
[...]

Verder kun je met redelijke zekerheid zeggen dat BTC het startschot zal geven voor een volgende run. Alts inkopen kun je dus beter pas doen nadat BTC teken van leven heeft getoond, dan heb je waarschijnlijk de beste kans dat je dicht bij de bodem hebt gekocht. Zeker de kleinere alts maken pas de grootste gains aan het eind van een bullrun, je hebt dus alle tijd om rustig af te wachten.

Zo is ETH de vorige bullrun (2017-2018) van 1500 teruggezakt naar een bodem van 81 dollar. De kans dat je ETH in de komende 1,5 jaar kan oppikken rond/onder de 500-750 dollar is vrij reëel. Koop je nu "de dip", sta je al 60-70% in het rood.
Helemaal met je eens. Geduld is een schone zaak, maar dit is mijn eerste bear, dus dat zal nog moeilijk genoeg worden.

Maandelijks een fluf er in duwen en ook een fluf fiat reserveren om over een tijdje wat grotere flufs in te kopen tegen een hopelijk betere prijs.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 14:45
UniMatrix schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:55:
[...]

50% van mijn CELR staat bij Bitvavo en omdat het ERC20 is zijn de fees te hoog om het te moven, denk ik?

[EDIT:] Lijkt niet te withdrawen bij Bitvavo (app). Zie ik het goed dat ik SGN kan toevoegen aan Metamask + Ledger en dan mijn bestaande ERC20 adres kan gebruiken? (Zoals met Matic en BSC)
Ik gebruik idd mijn ledger ivm MetaMask om te staken bij SGN. Dus alle celr op de ledger zetten en dan in MetaMask hardware wallet koppelen.

Ik heb eerder wel wat celr vanuit bitvavo naar ledger kunne sturen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Ngangatar schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:42:
[...]

Helemaal met je eens. Geduld is een schone zaak, maar dit is mijn eerste bear, dus dat zal nog moeilijk genoeg worden.

Maandelijks een fluf er in duwen en ook een fluf fiat reserveren om over een tijdje wat grotere flufs in te kopen tegen een hopelijk betere prijs.
Ach je hoeft het niet alleen te doen. Ik doe met je mee *;

Kunnen we over een paar jaar ook tips geven aan de newbies O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
[...]

Iedere serieuze portfolio heeft altijd een groot deel BTC, zo niet dan kun je beter naar het casino gaan. BTC als asset is al zeer volatiel. Binnen crypto lijkt BTC een saaie asset (en het is ook niet stoer dat je maar 0,xxxxxx BTC hebt als je met kleinere bedragen hebt belegd, het bekt lekkerder als je 10.000 altcoin x hebt). Vergeleken met cash, obligaties, edelmetaal en aandelen is BTC een zeer risicovolle asset.

Je moet alleen niet vergeten dat er best wat eth locked staat, de daling zal dus mogelijk niet zo extreem zijn als de vorige keer.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Nu online
Pelox schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:56:
[...]

Je moet alleen niet vergeten dat er best wat eth locked staat, de daling zal dus mogelijk niet zo extreem zijn als de vorige keer.
Stond ook genoeg LUNA locked :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
BTC100K2021 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:58:
[...]

Stond ook genoeg LUNA locked :+
:N

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
[...]

Helemaal mee eens. Het is ook min of het hetzelfde als wat ik gisteravond poste :p

Ik denk dat ETH redelijk sterk kan blijven op basis van de usecases die het heeft, en het ongetwijfeld aanzienlijke deel dat vast staat tot de merge.

Pagina: 1 ... 36 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!