Raf1994 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 00:06:
Met aandelen of index beleggen ben je zeker dat et stijgt op de lange termijn.
Het is de basis van de economie.
Met bitcoin kan je veel verdienen maar ook alles voorgoed kwijt spelen.
Raf1994 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 00:10:
Als mijn aandelen binnen een index fonds zakken, maak ik me daar geen zorgen over, omdat de economie nu eenmaal over de lange termijn altijd in een groei zit.
Met bitcoin kan je potentieel veel verdienen, maar wat als bitcoin ooit ophoud te bestaan?
De economie blijft bestaan.
Raf1994 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 00:15:
Indexbeleggen is stabiel en veilig.
Beste investering voor een stabiel pensioen.
Bitcoin is high risk, potentieel idd enorm veel winst, maar ook alles kwijt voor altijd.
Raf1994 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 00:17:
[...]
Omdat bitcoin potentieel heeft om veel waard te zijn.
Wil je veilig spelen en een verzekerde rendement hebben op lange termijn ben je beter bij economisch index beleggen.
Alright, ik geef je geen ongelijk, indexfunds zijn veiliger en is ook mijn lange termijn strategie. Het is dan ook niet meer dan logisch dat iets met meer risk meer potentieel reward heeft, en andersom. Dat is een basisregel van investeren.Raf1994 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 00:21:
Ik praat over specifiek index beleggen, geen losse aandelen.
Als je nu 50k investeert in een index fonds zoals SP500 of Nasdaq ben je over 20-30 jaar rijk.
Met Bitcoin kan je potentieel met de halving van 2024 rapper rijk worden, maar de kans dat bitcoin over 5 jaar niet meer bestaat kan ook..
Maar.. heb je nu echt 5x exact hetzelfde gezegd achter elkaar behalve de woorden wat herschikt??