AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Iets klopt er toch niet met deze analyse. Dus als er geld wordt bijgeprint dan gaat de inflatie toch weer stijgen, want het geld wordt minder waard. Aangezien inflatie stijgt zou in principe Bitcoin niet mogen dalen, maar keer op keer daalt Bitcoin toch. Dus hoezo is dit positief voor Bitcoin??anti elppa schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:53:
[...]
in basis eens met je analyse, maar probleem is al dat geprinte geld. Ik zie het gebeuren dat ze voor de kerst de printers weer aan gooien en reken maar dat we dan alles heel snel op een ATH staat.
Niet iedere inflatie is hetzelfde.cooLopke schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:24:
[...]
Aangezien inflatie stijgt zou in principe Bitcoin niet mogen dalen, maar keer op keer daalt Bitcoin toch. Dus hoezo is dit positief voor Bitcoin??
Toen het leven duurder werd door oorlog, gasprijzen en een voedsel crisis kwam er FUD. Daardoor daalde Bitcoin.
Eerder werd het leven duurder omdat er grote sloten (corona)subsidie op de markt klotsten. Toen steeg Bitcoin aanzienlijk.
Maktub
De beurzen zijn de afgelopen 10 jaar zo gestegen omdat dat de enige plek was om nog geld te verdienen en crypto lijkt vaak de koers te volgen van aandelen. Dat had niet te maken met extreem veel geld bijprinten maar met de rentestand van de centrale banken.MrMrq schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:37:
[...]
Niet iedere inflatie is hetzelfde.
Toen het leven duurder werd door oorlog, gasprijzen en een voedsel crisis kwam er FUD. Daardoor daalde Bitcoin.
Eerder werd het leven duurder omdat er grote sloten (corona)subsidie op de markt klotsten. Toen steeg Bitcoin aanzienlijk.
Ik geloof dat er door die lage rentes extreem veel geld is uitgeleend - geld dat voor dat doel is gecreëerd, uit het niets.Nopheros schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:43:
[...]
Dat had niet te maken met extreem veel geld bijprinten maar met de rentestand van de centrale banken.
Kijk maar hoeveel dollars de laatste vijf jaren zijn gecreëerd, dat gaat helemaal nergens over.
Dat een deel zijn weg heeft gevonden naar crypto lijkt me evident. Ik zie in mijn omgeving best wat mensen die zonder corona steun werkloos zouden zijn geweest - en die wat geld in crypto hebben gestoken. Zeker in de USA gaat dat op, waar eenieder een persoonlijk potje kreeg.
Eens over TINA.
[ Voor 22% gewijzigd door MrMrq op 11-08-2022 18:52 ]
Maktub
En wat doet de printer als de rentes laag (en zelfs negatief) zijn?Nopheros schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:43:
[...]
Dat had niet te maken met extreem veel geld bijprinten maar met de rentestand van de centrale banken.
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Nee joh, we gaan naar de 10-14k toe..Anoniem: 1669366 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:02:
Zal de 24k2 eerst getest moeten worden? Mijn overtuiging is dat we voor 02:00 in de plus eindigen. Dus boven de 24.000
De enige reden dat toen de prijs zo enorm steeg was, omdat niemand geld kon uitgeven. Dus mensen staken geld in Bitcoin. Wat moest je anders doen met je geld. Heeft dus niks met het printen van geld en inflatie te maken denk ik dan.MrMrq schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:37:
[...]
Niet iedere inflatie is hetzelfde.
[ Voor 6% gewijzigd door cooLopke op 11-08-2022 18:56 ]
- EWT
- AZERO
- MC
Blijkbaar een Nederlands bedrijf en ik viel even achterover van de partners. Wat er van waar is is een 2de natuurlijk. Schrik niet van de chart trouwens, maar ik zie daar altijd wel mogelijkheden om een leuke stijging/gokje mee te pakken.
leuk gesprek over Black rock/Bitcoin
edit: live gesprek is afgelopen, maar volgens mij kun je het nog wel luisteren
[ Voor 50% gewijzigd door Kol Nedra op 11-08-2022 19:23 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Zeker, door de lage rentes bij de centrale banken konden de normale banken gratis geld lenen. Elke euro/dollar wordt weer meerdere malen uitgeleend aan bedrijven en consumenten om de economie te steunen. Daarnaast is het zeker mogelijk dat er mensen geld geleend hebben bij banken om crypto in te slaan (want de rente is zo laag op de lening dus waarom niet) wat ze normaal niet zouden doen bij een hogere rente.MrMrq schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:47:
[...]
Ik geloof dat er door die lage rentes extreem veel geld is uitgeleend - geld dat voor dat doel is gecreëerd, uit het niets.
Kijk maar hoeveel dollars de laatste vijf jaren zijn gecreëerd, dat gaat helemaal nergens over.
Dat een deel zijn weg heeft gevonden naar crypto lijkt me evident. Ik zie in mijn omgeving best wat mensen die zonder corona steun werkloos zouden zijn geweest - en die wat geld in crypto hebben gestoken. Zeker in de USA gaat dat op, waar eenieder een persoonlijk potje kreeg.
Eens over TINA.
Maar als je een econoom zal vragen waarom de beurs de laatste 10 jaar zoveel is gestegen zal het antwoord zijn de lage rentes van de centrale banken. Dat zorgt ervoor dat obligaties niets meer opbrengen (bij de Nederlandse 10 jaars obligaties moest je juist bijbetalen i.p.v. dat het geld opleverde) en de hypotheekrentes waren/zijn ook extreem laag.
Wil je in die situatie nog geld verdienen dan ga je naar de beurs wat dus ook massaal gebeurde.
geprobeerd maar werkt nu niet?Taro schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:59:
@Kol Nedra Je kunt ook [embed] tags gebruiken, een stuk handiger voor in ieder geval het eerste bericht.
Oh, is geen bericht maar audio, dan werkt dat idd niet.
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Hey, jij stelt de vraag. Begrijp ik goed dat je het antwoord zelf beter weet?cooLopke schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:54:
[...]
De enige reden dat toen de prijs zo enorm steeg was, omdat niemand geld kon uitgeven.
Ik ken weinig mensen die crypto kochten omdat ze toch niet uit eten en/of naar de Intratuin mochten. Daarnaast was er online meer dan voldoende aanbod als je van je geld af wilde.
Zelf investeer ik alleen wat ik kan missen. Van al het spaargeld van de kinderen kocht ik wel een NFT, van een zeehondje. Zij hebben het toch nog niet nodig en time in the market beats timing the market.
Aanvulling:
Wanneer geld als een dolle wordt bijgeprint, kan iedereen geld ontvangen én dus ook uitgeven. Geen dreiging van een ontslag. Geen dreiging van schuldenaren die niet zullen betalen. Van een hypotheek die niet meer betaald kan worden. Want geld is gratizzz!cooLopke schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:54:
[...]
Heeft dus niks met het printen van geld en inflatie te maken denk ik dan.
In die omstandigheden houden jij en ik meer geld over.
De één koopt er een (steeds) duurder huis van (=inflatie). De ander steekt het in (steeds) duurder sneakers en eten (=inflatie). Een derde douwt het in magische internetmunten.
[ Voor 34% gewijzigd door MrMrq op 11-08-2022 19:47 ]
Maktub
Ik heb een huis gekocht EN magische interwebzcoins - is dat een subtiele manier om mij te vertellen dat ik een gespleten persoonlijheid heb en mijn BTC dus met die andere lutser moet delen?MrMrq schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:18:
De één koopt er een (steeds) duurder huis van (=inflatie). De ander steekt het in (steeds) duurder sneakers en eten (=inflatie). Een derde douwt het in magische internetmunten.
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
2:05, geniaal

dat was je leven dan
Moeten ze die stieren maar niet zo achterlijk uitdagen.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Dit dus, lekker in de wei laten met een bergje koeien eromheen. En een incidentele verdwaalde beer.zwembroek schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:06:
[...]
Moeten ze die stieren maar niet zo achterlijk uitdagen.
Dit soort filmpjes, heerlijk, puur leedvermaak met een volksvermaak dat ik nooit zal begrijpen. Maar ja, daar hebben wij er ook wel een paar van
Dit gaat ook steeds door mijn hoofd. Ik DCA maandelijks in VWRL en heb het na een flinke correctie in een heel korte tijd ook weer flink aan zien trekken en dat in een periode van enorme inflatie, (mogelijke) recessie, oorlog en allerlei andere problemen. Dan is het niet logisch dat alles juist nu weer zo hard omhoog gaat. Ik zou overigens ook geen moeite hebben met wederom een flinke correctie, omdat dat extra kansen biedt voor de lange termijn.BTC100K2021 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:50:
[...]
Ik vertrouw deze hele rally niet, de Nasdaq voorop. Allemaal veel te makkelijk, jarenlange stijging met op het eind parabolische stijgingen tot aan 16.200 punten (augustus 2018 stond er slechts 8.000 op het bord) , nu zien we 1 snelle dip van 16.000 naar 10.000 en we staan alweer op 13.000 nu.
Geloof er helemaal niks van dat we nu zomaar weer even een all time high neer gaan zetten in de nabije toekomst.
Het is wachten tot alle snel-geld-zoekers en de-beurs-kan-alleen-stijgen-figuren weer aan boord zijn gekomen, daarna volgt de volgende afstort richting 9.000 punten.
De cryptomarkt volgt die richting.
Dat kan zo zijn, maar VWRL is irt de totale geldhoeveelheid en de geldprinters alleen maar goedkoper geworden. De ATH van nov '21 van rond de 110eu zou nu met inflatie en EUR/USD iets van 130eu moeten zijn? Staat de beurs wel zo hoog?JJ1984 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:13:
[...]
Dit gaat ook steeds door mijn hoofd. Ik DCA maandelijks in VWRL en heb het na een flinke correctie in een heel korte tijd ook weer flink aan zien trekken en dat in een periode van enorme inflatie, (mogelijke) recessie, oorlog en allerlei andere problemen. Dan is het niet logisch dat alles juist nu weer zo hard omhoog gaat. Ik zou overigens ook geen moeite hebben met wederom een flinke correctie, omdat dat extra kansen biedt voor de lange termijn.
Als je naar het grotere plaatje kijkt zie je dat we nog steeds in een 'bearmarkt' zitten. Geef het beestje een naam. Maar de mogelijke bodem die we gehad hebben waren meer dan genoeg kansen om pumpjes omhoog te traden. Evenals dat je nu de rejection zou kunnen shorten. Het gaat er om dat je de kansen kunt spotten en dat je dan bereid bent die al dan niet te traden. Die keuze maak je zelf.
Edit: Mocht er nu idd een rejection komen waar het op lijkt (niet vreemd na een 10% pump) dan is dat een scalpje denk ik. Klein tradeje van een paar procenten, want aangezien we een gain op de 4H te pakken hebben (we hebben een nieuwe range aangeboord en daar een candle open en close in gezet op de 4H chart) zijn we nu opzoek naar een HL (higher low) en daar zou je eventueel weer een long kunnen plaatsen voor verdere upwards momentum.
Zie? Allemaal scenarios waar je op in kunt spelen. Ga je daar dan altijd winst mee maken? Tuurlijk niet. Maar je moet wel een plan hebben. Anders ben je maar wat aan het doen. Aka gokken.
[ Voor 24% gewijzigd door DAMAGE op 11-08-2022 20:32 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ik heb ook vaak het idee dat ik maar wat doe. Daarom baal ik er ook van dat ik mijn wekelijkse DCA heb onderbroken op basis van ‘gevoel’. Ik ben relatief nieuw hier en kan nog een hoop leren, helaas ook door fouten te maken. Misschien juist wel door fouten te maken.DAMAGE schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:26:
@JJ1984 Daarom moet je ook nooit handelen naar wat je gelooft/denkt/hoopt. Gewoon puur op prijsactie handelen. Who cares wie wat gelooft? De markt boeit dat niet zo. Je kon zowel op de dip als op het pumpje weer omhoog traden. Of de koers nu stijgt of daalt het maakt allemaal niet uit. En dan hoef je niet eens echt de bodem eruit te vissen of de perfecte top te shorten. Want dat lukt toch niemand. Maar mogelijke rejections kun je prima plays op maken. Of als je de koers van een downtrend voorzichtig ziet kantelen om een kleine relieve bounce te maken dan kun je daar ook op inspelen.
Als je naar het grotere plaatje kijkt zie je dat we nog steeds in een 'bearmarkt' zitten. Geef het beestje een naam. Maar de mogelijke bodem die we gehad hebben waren meer dan genoeg kansen om pumpjes omhoog te traden. Evenals dat je nu de rejection zou kunnen shorten. Het gaat er om dat je de kansen kunt spotten en dat je dan bereid bent die al dan niet te traden. Die keuze maak je zelf.
Edit: Mocht er nu idd een rejection komen waar het op lijkt (niet vreemd na een 10% pump) dan is dat een scalpje denk ik. Klein tradeje van een paar procenten, want aangezien we een gain op de 4H te pakken hebben (we hebben een nieuwe range aangeboord en daar een candle open en close in gezet op de 4H chart) zijn we nu opzoek naar een HL (higher low) en daar zou je eventueel weer een long kunnen plaatsen voor verdere upwards momentum.
Zie? Allemaal scenarios waar je op in kunt spelen. Ga je daar dan altijd winst mee maken? Tuurlijk niet. Maar je moet wel een plan hebben. Anders ben je maar wat aan het doen. Aka gokken.
Echt traden begin ik overigens niet aan. Ik sprokkel graag wat BTC, ETH en een enkele altcoin voor een moonshot bij elkaar voor een volgende bullmarket.
[ Voor 3% gewijzigd door JJ1984 op 11-08-2022 20:57 ]
Ik snap je punt, maar kijk je ook zo naar crypto dan? Dus telkens een inflatiecorrectie toepassen.r0bb schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:18:
[...]
Dat kan zo zijn, maar VWRL is irt de totale geldhoeveelheid en de geldprinters alleen maar goedkoper geworden. De ATH van nov '21 van rond de 110eu zou nu met inflatie en EUR/USD iets van 130eu moeten zijn? Staat de beurs wel zo hoog?
Dat laatste is niet waar. Afgelopen jaar is er zelfs QT toegepast. Dollars door de schredder.Taro schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:01:
[...]
Gisteren heeft Biden even een krabbel gezet voor 52,7 Miljard USD tbv subsidie voor de chipindustrie / ontwikkeling. Aangezien ze die 52,7 Miljard USD niet hebben, wordt dat waarschijnlijk ook weer vanuit het niets bijgedrukt. Die printer staat gemiddeld gezien nooit stil, ze drukken het mogelijk alleen in wat grotere batches bij...
Maar zoals ik al langer roep.. ze zijn volledig verslaafd geraakt aan printen sinds 2008, met een extreme versnelling vanaf eind 2018. Ik verwacht echt dat die printer supersonisch gaat eind 2022
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
buy, hodl dividend aandelen voor rest van leven en geef het daarna aan je kinderen.
that's it 👍
[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 11-08-2022 21:05 ]
Indirect. Kijk een aandeel heeft een reële waarde door het product of dienst van het bedrijf welke stijgt in prijs wanneer de geldprinters aangaan. BTC heeft dit achterliggend product niet, net als goud.JJ1984 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:59:
[...]
Ik snap je punt, maar kijk je ook zo naar crypto dan? Dus telkens een inflatiecorrectie toepassen.
Toch verliest ook BTC direct z'n ATH op het moment dat de geldprinters aangaan en dus houd ik daar op die manier wel een klein btje rekening mee. Niet veel, maar geldverruiming betekend vaak wel een indexatie van dergelijke zaken.
Klopt. Maar rente stijgen geeft teveel schade aan economie. In 2018 scheten ze ook in hun broek en gooide ze na aantal rente verhogingen de rente weer naar beneden en de printers vol aan.cooLopke schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:24:
[...]
Iets klopt er toch niet met deze analyse. Dus als er geld wordt bijgeprint dan gaat de inflatie toch weer stijgen, want het geld wordt minder waard. Aangezien inflatie stijgt zou in principe Bitcoin niet mogen dalen, maar keer op keer daalt Bitcoin toch. Dus hoezo is dit positief voor Bitcoin??
Nu hebben we inflatie....voor de staatsschuld eigenlijk prima. Schuld verdampt....hoge rente is niet wenselijk voor staatsschulden.
Maarja inflatie is kut voor de burgers.....dus ff rente verhogen voor de show voor maand of 12....en dan weer verder alle problemen door schuiven naar de generaties die hierna komen
Ik heb ook al een sats spaarpotje voor mijn dochter op de Ledger, ze heeft haar eigen adres en is mega trots op dr satjes. Ze denkt alleen telkens dat 1 sat 1 euro is..Kol Nedra schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:04:
buy, hodl en wacht 4+ jaar bij crypto (halvings)
buy, hodl dividend aandelen voor rest van leven en geef het daarna aan je kinderen.
that's it 👍
dan zeg ik: geduld schat, hodl schat..
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Haha wie weet ooitVis schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:09:
[...]
Ik heb ook al een sats spaarpotje voor mijn dochter op de Ledger, ze heeft haar eigen adres en is mega trots op dr satjes. Ze denkt alleen telkens dat 1 sat 1 euro is..
dan zeg ik: geduld schat, hodl schat..
Anoniem: 1032405
En plots was daar een oranje internet munt met een hardcap op maximale supply.anti elppa schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:07:
[...]
Klopt. Maar rente stijgen geeft teveel schade aan economie. In 2018 scheten ze ook in hun broek en gooide ze na aantal rente verhogingen de rente weer naar beneden en de printers vol aan.
Nu hebben we inflatie....voor de staatsschuld eigenlijk prima. Schuld verdampt....hoge rente is niet wenselijk voor staatsschulden.
Maarja inflatie is kut voor de burgers.....dus ff rente verhogen voor de show voor maand of 12....en dan weer verder alle problemen door schuiven naar de generaties die hierna komen
Aantoonbare schaarste in een wereld waar geld wordt gecreëerd met 1 druk op de knop.
Hodl.
Gemiddeld gezien staat de printer dus nooit stilanti elppa schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:03:
[...]
Dat laatste is niet waar. Afgelopen jaar is er zelfs QT toegepast. Dollars door de schredder.
Maar zoals ik al langer roep.. ze zijn volledig verslaafd geraakt aan printen sinds 2008, met een extreme versnelling vanaf eind 2018. Ik verwacht echt dat die printer supersonisch gaat eind 2022
Haha ja zo kan je het wel zien ja sinds 2008. Gewoon een pure printer junk die fed en ecb, al 14 jaar.Taro schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:46:
[...]
Gemiddeld gezien staat de printer dus nooit stil
Literally 3 sh*tcoins out of 20000 have ever had a new ATH in BTC terms three or more years after the first ATH.
— Cory Klippsten 🦢 Swan.com (@coryklippsten) 23 juni 2022
Ripple in '17, and Doge and BNB in '21. And none of those three will ever see a new ATH in BTC terms.
You can trade sh*tcoins, but it's dumb to hold them.
BNB wel een nieuwe ath ten opzichte van btc. Dikke BNB.
Grafiekje met USD money supply - nog een hele weg te gaan tot op het niveau voor COVID - mijn visie is dat ze zich niet gaan verbranden aan die printer - interesten aanpassen is 1, printer weer aangooien is weer iets anders.anti elppa schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:08:
[...]
Haha ja zo kan je het wel zien ja sinds 2008. Gewoon een pure printer junk die fed en ecb, al 14 jaar.
:strip_exif()/f/image/FWFdjAYx1WdNoUscL5TatWAZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie het wel gebeuren. Ondanks dat dat echt uitstel van executie gaat worden.forzaracing schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:36:
[...]
Grafiekje met USD money supply - nog een hele weg te gaan tot op het niveau voor COVID - mijn visie is dat ze zich niet gaan verbranden aan die printer - interesten aanpassen is 1, printer weer aangooien is weer iets anders.
[Afbeelding]
Het is donderdag vandaag.Stovirpi schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:30:
Donderdag is toch de dip-dag? Door een goede nieuws een dag opgeachoven naar vrijdag?
XRP = trash
Hoe gaat het met jou dan? Nog aan het DCA'en? En beetje fatsoenlijk personeel kunnen vinden?anti elppa schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:39:
[...]
Klote man. Maar geweldig dat je weer terug bent!
@Taro alles goed bij jou en met de kid(s)? Leuk om de afgelopen zoveel pagina's terug te lezen. Niet heel veel veranderd volgens mij 👌
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Alles prima. Net verhuisd. Dca start ik pas november december. Jaar na top verhaal.Jedi_Pimp schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 00:08:
[...]
Hoe gaat het met jou dan? Nog aan het DCA'en? En beetje fatsoenlijk personeel kunnen vinden?
@Taro alles goed bij jou en met de kid(s)? Leuk om de afgelopen zoveel pagina's terug te lezen. Niet heel veel veranderd volgens mij 👌
Helemaal prima, prachtige dagen zoJedi_Pimp schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 00:08:
[...]
@Taro alles goed bij jou en met de kid(s)?
De laatste dagen van de vakantie tikken weg, zaterdag nog even lekker met een boot het water op. Maandag weer aan het werk.
-75% gegaan zie ik op Kraken na listing 🥲Spyhard666 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:54:
[...]
Vandaag de Basilisk (BSX) tokens ontvangen in mijn Kraken Spot account. Nu nog wachten of ze iets waard gaan worden:-)
nou dan hodl ik het maar tot na de volgende halving/bullrun
Mooi weekje om vakantie te nemen. Enjoy, boot is altijd goed!Taro schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 00:15:
[...]
Helemaal prima, prachtige dagen zo
De laatste dagen van de vakantie tikken weg, zaterdag nog even lekker met een boot het water op. Maandag weer aan het werk.
Succes met de verhuizing/net verhuisd zijn, zit ook weer genoeg tijd en moeite in waarschijnlijk. Mijn echte gedisciplineerde DCA momenten zijn ook later dit jaar gepland. Ik verhuis over twee weken voor onbepaalde tijd naar Azië en dan calibreer ik opnieuw m'n besteedbare ruimte voor een aanzienlijk deel crypto-investeringenanti elppa schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 00:14:
[...]
Alles prima. Net verhuisd. Dca start ik pas november december. Jaar na top verhaal.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Gecondoleerd kerel! Maar fijn dat je weer terug bent 😊CryptoArnold schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:50:
[...]
thanks. was ff TIJDJE weg ... me vader was overleden, een maand na de bogdanoff twins
UberLurker Departement #GG.
Zijn er op korte termijn nog wat Powel speeches of andere ‘externe events’ die voor een extra zetje kunnen zorgen misschien?
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Al het geld wat ik in crypto stop beschouw ik als "verloren" dan is alles wat ik uit haal pure winstKol Nedra schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:04:
buy, hodl en wacht 4+ jaar bij crypto (halvings)
that's it 👍
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Khaelos schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 06:36:
[...]
Al het geld wat ik in crypto stop beschouw ik als "verloren" dan is alles wat ik uit haal pure winst
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RPTIjTYgV0xRz68eYuQBl8es.jpg?f=user_large)
20 augustus is er weer een braderie in Geldermalsen. Mega bullish dankzij Tiny’s aardbeien.twit schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 03:34:
Zijn er op korte termijn nog wat Powel speeches of andere ‘externe events’ die voor een extra zetje kunnen zorgen misschien?
:strip_exif()/f/image/6ZD7IguINuhnK57e9VUb7npG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 69% gewijzigd door MrMrq op 12-08-2022 07:27 ]
Maktub
Het blijft een relatief rustige maand, zeker vergeleken met juli. Onderaan deze pagina staat er een handig overzicht: https://www.reuters.com/m...ion-wage-data-2022-07-29/twit schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 03:34:
Wat hebben we het toch ontzettend moeilijk met die 24k. Zelfs 24.8 bleek niet voldoende om er nu echt ‘voor altijd’ boven te blijven en verder omhoog te gaan kijken lijkt het.
Dat artikel gaat er niet over maar voor mij is het belangrijkste de serieuze QT verhoging vanaf september: $95 miljard per maand ipv $47,5 miljard per maand (juni tem augustus) in de VSA.
Dichter bij huis: publicatie Flash estimate GDP and employment - EU and euro area Q2 2022 op 17/08, Inflation (HICP) July op 18/08.
Ik vraag me dan toch wel af hoe dat gaat als je je aardbeien in BTC wilt betalen, moet je dan een half uur wachten tot de transactie voltooid is? En na hoeveel confirmations gelooft Tiny het wel?MrMrq schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:14:
20 augustus is er weer een braderie in Geldermalsen. Mega bullish dankzij Tiny’s aardbeien.
[Afbeelding]
Ik koop liever aardbeien met euro's bij Tiny voor 50 cent meer per bakje dan bij die andere schreeuwerd er naast. Denk dat het daar om gaat.Spollie schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:03:
[...]
Ik vraag me dan toch wel af hoe dat gaat als je je aardbeien in BTC wilt betalen, moet je dan een half uur wachten tot de transactie voltooid is? En na hoeveel confirmations gelooft Tiny het wel?
Dan is het echt wel een mega skere berenmarkt.
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Maar die aardbeien? Die hoeft Ti ny
Eens, maar ik ben nu al 2x onder de limiet van mijn collator gedonderd, weer wat deposit'en, maar het houdt een keer op natuurlijk en moet je op zoek naar een andere als je niet oneindig bij wilt kopen. Waar het circus weer opnieuw begint.Coldcat schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:23:
De GLMR 60 dagen op binance is aangepast. Onder de 15%. Beter rechtstreeks op het netwerk zetten dus!
Kortom, er zit wel wat effort in staken op het netwerk, geen set and forget.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Daarvoor heb je Bitcoin Lightning Network, dan ontvangt Tiny direct haar sats.Spollie schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:03:
[...]
Ik vraag me dan toch wel af hoe dat gaat als je je aardbeien in BTC wilt betalen, moet je dan een half uur wachten tot de transactie voltooid is? En na hoeveel confirmations gelooft Tiny het wel?
@Anoniem: 1669366 had het dus wel bij het rechte eind, jammer dat we collectief een loopje met hem namen (en dat hij all-in is gegaan op $24400).JJ1984 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:51:
Gisteren alsnog geëindigd met een rode candle zie ik nu 😮
Hij had beter dicht bij zijn eigen strategie kunnen blijven in plaats van zich mee te laten slepen door de slowchat bullish tamme hyena's.Anoniem: 1669366 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:17:
Ok, lijkt op een nieuwe (en laatste?) Test richting 25k.
All-in @24k4
Edit: lukt t niet, altijd nog de voedselbank
Anoniem: 1669366
Ach, ik had die eerdere chatrumor nooit moeten delen. Was ook onjuist.
Ik maakte overigens zelf de keus om all-in te gaan (handelspot) @Anoniem: 872219.
Deze daling word ik iig nog niet zenuwachtig van.
Stack Sats
Ben wat aan het rondzoeken om Celr te staken en kwam deze tegen via r/celernetwork
'Our fee 10%' staat hier te lezen, Yield 12% lijkt me wel pittig gezien op binance voor locked er 20% is.
Lijkt me beetje op oplichting, of zie ik dit helemaal verkeerd?
Op Binance is 20% locked voor 120 dagen enkel voor 6000 stuks Celertjes.Masstje schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:37:
Iemand bekend met everstake.one?
Ben wat aan het rondzoeken om Celr te staken en kwam deze tegen via r/celernetwork
'Our fee 10%' staat hier te lezen, Yield 12% lijkt me wel pittig gezien op binance voor locked er 20% is.
Daarna komt ongeveer 12% voor max 250k stuks, 90 dagen.
Ik zie niet in waarom je buiten Binance zou moeten staken ivm de fee's etc. Buiten t feit dat je daardoor natuurlijk wel het netwerk beter ondersteunt.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Lijkt me gezonde toko met gezond bedrijfsmodel.Masstje schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:37:
Iemand bekend met everstake.one?
Laat me raden: zij bieden jou 12% APY is ca 11% APR, minus 10% fee is 10% APR. Daarvoor staken ze jouw CELR bij Binance voor 20% APR. Hun bruto opbrengst: 20% - 10% + 1% = 11%.
Niks mis mee toch? Kunnen ze lang volhouden
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Te gebruiken als locked vol zit op binance dusresusaapje schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:44:
[...]
Lijkt me gezonde toko met gezond bedrijfsmodel.
Laat me raden: zij bieden jou 12% APY is ca 11% APR, minus 10% fee is 10% APR. Daarvoor staken ze jouw CELR bij Binance voor 20% APR. Hun bruto opbrengst: 20% - 10% + 1% = 11%.
Niks mis mee toch? Kunnen ze lang volhouden
Ik mijn hoofd was Tiny een man.. nu weet ik het niet meer..Taro schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:56:
[...]
Daarvoor heb je Bitcoin Lightning Network, dan ontvangt Tiny direct haar sats.
Zero.
Dat ligt ongetwijfeld aan dit filmpje, die kerel heet idd Tiny:Pelox schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:08:
[...]
Ik mijn hoofd was Tiny een man.. nu weet ik het niet meer..
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dat is Tiny met "ie": https://en.wikipedia.org/wiki/Tinie_TempahPelox schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:08:
[...]
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Tiny is afgeleid van Tina, een meisjesnaamPelox schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:08:
[...]
Tegenwoordig kan het net zo goed "hun", "jullie" of wat anders zijn begrijp ik. Volgens mij wordt ik oud want ik volg het niet meer.
Anoniem: 235883
Stil stand is achteruit gang!Nopheros schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:36:
[...]
Tegenwoordig kan het net zo goed "hun", "jullie" of wat anders zijn begrijp ik. Volgens mij wordt ik oud want ik volg het niet meer.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/ItCpm81TSbELFD6YDvRtrZkD.gif?f=user_large)
verdiep je eens in Lightning network, zul je eens zien hoe snel dat gaatSpollie schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:03:
[...]
/f/image/SBoMGmYOBiKQJA2yuG4n3Jtr.png?f=fotoalbum_large)
Elon hint weer richting de 69k:
but have u seen my sex tape pic.twitter.com/aCBqIRz4sH
— Elon Musk (@elonmusk) 12 augustus 2022
Nopheros schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:36:
[...]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6ZzvDcKap9Ju3yu7q4ZswjKB.jpg?f=user_large)
Mooi dat het niet veel meer doet met de koers… clown!Taro schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:54:
Bitcoin weet het ook even niet meer...
[Afbeelding]
[Twitter]
[Afbeelding]
[...]
[Afbeelding]
Insert overgeef kat
Zo snel als het licht?Kol Nedra schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:47:
[...]
verdiep je eens in Lightning network, zul je eens zien hoe snel dat gaat
Ik was een keer in het bijzijn van dat soort giftig volk met vreemde kapsels met rare kleuren. Begonnen ook moeilijk te doen want ze luisteren niet naar wat je zegt, alleen of je ze aanspreekt in een vorm die ze niet aan staat zodat ze boos kunnen worden. Ik wist niet dat dat in Nederland ook al zo ver was doorgeslagen. Ik heb geleerd dat wanneer je naar ze verwijst met de term "hullie" ze zelf ook even niet meer weten of ze nou boos moeten worden of niet.Nopheros schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:36:
[...]
Trouwens: *word
[ Voor 4% gewijzigd door Ray_ op 12-08-2022 11:09 ]
Heb een 2e geschoten.. altijd shit als dat gebeurd
YouTube: BITCOIN TECHNICAL ANALYSIS TODAY TRADINGVIEW BTC-USD
Kapot van de zon van gister, ff too much, , damnnn

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Stilstand is één woord. Onze prachtige moedertaal heeft de vrij unieke eigenschap zelfstandig naamwoorden zo veel mogelijk samen te voegen indien mogelijk en conceptueel correct.Anoniem: 235883 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:39:
[...]
Stil stand is achteruit gang!
[Afbeelding]
Dodekattensprong is daarentegen een fout samentreksel omdat het hier zowel een bijvoegelijk als een zelstandignaamwoord betreft. Kattensprong is dan weer een combinatie van twee losse zelfstandig naamwoorden an sich.
Skitterend.
CryptoArnold schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:13:
Shit,,,, video geschoten was ik vergeten record te drukken gvd..
:fill(white):strip_exif()/f/image/E7Fx2uQlhiV90WlK7LWnaXWI.png?f=user_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Jedi_Pimp op 12-08-2022 11:20 ]
Spannend. Long geopend maar.Taro schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:54:
Bitcoin weet het ook even niet meer...
[Afbeelding]
[Twitter]
[Afbeelding]
[...]
[Afbeelding]
Embedden voor meer views met [video] url [/video]CryptoArnold schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:13:
[URL=https://www.youtube.com/watch?v=pWsc0yzb2vc[/URL]
[YouTube: BITCOIN TECHNICAL ANALYSIS TODAY TRADINGVIEW BTC-USD]
Nog niet, wel ongeveer zo snel als de bliksem.
Voorbeeldje van een 'veelgebruikte' wallet met Lightningondersteuning is BlueWallet (geen shill). Die zie ik dan ook echt als je ouderwetse 'wallet' waar je alleen wat sats voor je inkopen op zet.
Voor ETH zijn de roll-up wallets vergelijkbaar, denk aan Argent, waar @jvel92 hier al eens vaker over verteld heeft.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Word ik*Nopheros schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:36:
[...]
Bijna bijna bijna!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
... wat dan ook alweer vreselijke marketingvrijheden bevat: live everyday deliciously
(#taalvrijdag, merk ik)
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Anoniem: 235883
Mooijoh. Doe ik het nu goed?Jedi_Pimp schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:18:
[...]
Stilstand is één woord. Onze prachtige moedertaal heeft de vrij unieke eigenschap zelfstandig naamwoorden zo veel mogelijk samen te voegen indien mogelijk en conceptueel correct.
Dodekattensprong is daarentegen een fout samentreksel omdat het hier zowel een bijvoegelijk als een zelstandignaamwoord betreft. Kattensprong is dan weer een combinatie van twee losse zelfstandig naamwoorden an sich.
Skitterend.
[...]
[Afbeelding]
[ Voor 91% gewijzigd door .oisyn op 12-08-2022 12:13 ]
CryptoArnold schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:13:

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

No one can predict the market! - Who the hell knows!
Stovirpi schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:54:
Alle Chainlink verkocht. Met mijn trader skills zal hij morgen op 15$ staan. We gaan het zien..

Stack Sats
Stilstand is ook lekker hangen op een terrasje met een koude klets.Anoniem: 235883 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:39:
[...]
Stil stand is achteruit gang!
[Afbeelding]
Stilstand met een beetje timing is BTC voor altijd op 69K.
Stilstand is geweldig.
:fill(white):strip_exif()/f/image/FVsFbvWMIZzUdG79Fifofp2N.png?f=user_large)
https://www.fiod.nl/arres...eveloper-of-tornado-cash/
Heb het forum niet tot nauwelijks bijgehouden afgelopen weken, maar voor wie een TL;DR wilt op de Tornado Cash situatie; https://defieducation.sub...-tornado-cash-added-to-us
Hier gebruikers, die weleens van deze service gebruik gemaakt hebben?
Eens even denken, wie is er al 2 dagen niet meer online geweest?jvel92 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:00:
Wat crypto nieuws uit Nederland vandaag:
[Afbeelding]
https://www.fiod.nl/arres...eveloper-of-tornado-cash/
Heb het forum niet tot nauwelijks bijgehouden afgelopen weken, maar voor wie een TL;DR wilt op de Tornado Cash situatie; https://defieducation.sub...-tornado-cash-added-to-us
Hier gebruikers, die weleens van deze service gebruik gemaakt hebben?
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Dit topic is gesloten.
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!