En hoe lang zal Bitvavo 6% betalen als er een tsunami aan USDC gestort wordt?baba420 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:42:
[...]
Ik blijf die 6% rente toch ergens apart vinden. Op de normale beurs doet men zijn best om over een periode van 20-30 jaar een rendement te halen van 7%.
Stel iedereen ging zijn aandelen verkopen en als stablecoin op Bitvavo zetten voor 6%, dan stort alles in.
Het is dan ook de bedoeling dat ze een gedeelte in stables gaan zitten, maar het merendeel natuurlijk in BTC stappen. Dan stort niet alles in, dan begint het pas net.baba420 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:42:
[...]
Ik blijf die 6% rente toch ergens apart vinden. Op de normale beurs doet men zijn best om over een periode van 20-30 jaar een rendement te halen van 7%.
Stel iedereen ging zijn aandelen verkopen en als stablecoin op Bitvavo zetten voor 6%, dan stort alles in.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Gebruikte je moeder vroeger ook zo'n gemeenplaats: "Als iedereen van de brug springt, doe jij dat ook?"baba420 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:42:
[...]
Je bent je moeder geworden
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Nexo reageert op de otteroo fud die hier eerder ook is geplaatst.
https://nexo.io/blog/the-...the-latest-attack-on-nexo
Is dat niet verwaarloosbaar? Dat alles hangt echt af van de dollar. Stel dat de euro terug in waarde stijgt van 1,05 naar 1,15. Dan heb je totaal niets gehad aan die 6%.baba420 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:42:
[...]
Jullie kaarten allemaal goede punten aan. Maar hopelijk begrijpen jullie mij waarom ik zo sceptisch ben tegenover stablecoins. Ik vind dat ze tegen het gedachtegoed van Satoshi Nakamoto gaan. Je blijft vertrouwen op een centrale partij die die krengen uitgeeft. Ik was enthousiast over algoritmische stablecoins maar na het debacle van UST heb ik ook daar het vertrouwen in verloren (ik kijk naar jou, DAI).
Tijdens de vorige bullruns hadden we een eigen thread met als onderwerp passieve inkomen genereren met stablecoins. Ik geloof er geen zak van. Met DeFi loop je te klungelen met foutieve smart contracs of een stablecoin die zijn peg verliest. En CeFi hoef ik niks te zeggen na ondergang van Celcius.
Als ik het voor het zeggen had zat er een timer op een stablecoin. Binnen een periode van X-aantal dagen moet kleur kiezen: óf je gaat naar fiat óf je koopt een (shit)coin mee.
Tijdens de vorige bullruns hadden we een eigen thread met als onderwerp passieve inkomen genereren met stablecoins. Ik geloof er geen zak van. Met DeFi loop je te klungelen met foutieve smart contracs of een stablecoin die zijn peg verliest. En CeFi hoef ik niks te zeggen na ondergang van Celcius.
Als ik het voor het zeggen had zat er een timer op een stablecoin. Binnen een periode van X-aantal dagen moet kleur kiezen: óf je gaat naar fiat óf je koopt een (shit)coin mee.
Stablecoins zijn gewwon ruk en dienen nergens voor, behalve schijnveiligheid.
Heb 't ook nooit begrepen, zo hard schommelen de dollar en de euro niet.
XRP = trash
Dat zal tijdelijk zijn.JJ1984 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:29:
[...]
Ik ook. Bovendien krijg je er toch 6% rente over je USDC.
Hmm dat is niet echt een reactie die je zou verwachten van een bedrijf.. beetje amateuristisch als je het mij vraagtJW04 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 00:07:
Nexo reageert op de otteroo fud die hier eerder ook is geplaatst.
Ach, in mijn ogen is die 2,99 redelijk snel terug verdiend. Dus gisteren de app aangeschaft en vannacht meteen een onrustige nacht gahad!Vis schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 08:48:
[...]
2,99 euro ieuw.. blijf toch een Hollander hè, dan check ik wel handmatig.
Wel al mijn DCA munten in stake kunnen zetten en kan bij deze bevestigen dat het werkt (en goed ook). Zelfs een plek voor ASTR weten te vinden! Ik vind helemaal mooi
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Normaliter deel ik deze mening, in de huidge markt omstandigheden en met alle paniek omtrent celsius kan ik het echter wel begrijpen. Het stelt veel mensen gerust en twitter is weer rustig.Slux schreef op maandag 27 juni 2022 @ 07:02:
[...]
Hmm dat is niet echt een reactie die je zou verwachten van een bedrijf.. beetje amateuristisch als je het mij vraagt
Stablecoins niets en vervolgens noem je de twee afgeleiden van de stablecoinsMr_Ripple schreef op maandag 27 juni 2022 @ 06:57:
eeeh, volgens mij is het andersom hoor. De dollar/euro bestaan al langer dan crypto.knakworst schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:31:
[...]
Stablecoins niets en vervolgens noem je de twee afgeleiden van de stablecoins
ora et labora
Bij mij het het nu juist het tegenovergesteldeJW04 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:18:
[...]
Het stelt veel mensen gerust en twitter is weer rustig.
Want? Welke rode vlaggen zie je hier in?
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Het hele feit dat een miljardenbedrijf dat z'n zaakjes goed op orde heeft zich blijkbaar bedreigd voelt door een random twitter account met de naam otteroooo.
En als een reactie dan gewenst was, dan zou elk ander miljardenbedrijf een simpel statement van 3 zinnen schrijven in plaats van in detail bespreken van allerlei vage onzin.
Die Otteroo gaat ook wel ver. Haalt alles en iedereen plus z'n moeder erbij om geruchten te fabriceren.Slux schreef op maandag 27 juni 2022 @ 07:02:
[...]
Hmm dat is niet echt een reactie die je zou verwachten van een bedrijf.. beetje amateuristisch als je het mij vraagt
Ook al is er rook (waar niet in cryptoland), een eng ventje is het.
[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 27-06-2022 09:03 ]
Behalve als een directe grote concurrent is omgevallen door een zelfde soort actie. Namelijk het vertrouwen in een bedrijf onderuit halen met twitter posts met een bankrun als gevolg.Janpietertje89 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:51:
[...]
En als een reactie dan gewenst was, dan zou elk ander miljardenbedrijf een simpel statement van 3 zinnen schrijven in plaats van in detail bespreken van allerlei vage onzin.
Dan wil je hier toch wel wat extra aandacht aan geven. Ook voor NEXO is consumenten vertrouwen het belangrijkste dat er is
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Dus je had liever een reactie zoals die van CZ gehad "Funds are safu"?Janpietertje89 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:51:
[...]
Het hele feit dat een miljardenbedrijf dat z'n zaakjes goed op orde heeft zich blijkbaar bedreigd voelt door een random twitter account met de naam otteroooo.
Of als het een bank (of ander bedrijf met gereguleerde assets) was geweest had je 3 zinnetjes gekregen ja. Die hebben een machtspositie en dat weten ze. Bedrijven binnen crypto (koosjer of niet) moeten alle zeilen bijzetten om hun klanten te houden. Zeker met al het gepolariseerde nieuws wat er op social media rond gaat.
Ik vind het, gezien de vloeibaarheid (van assets en bedrijven) in de cryptomarkt + polarisatie op social media, een adequate reactie. Het laat een andere kant zien. Punt is dat die miljarden in een paar dagen weg kunnen vloeien door een beetje fud of fomo. Dat hebben we nu al een aantal keer gezien. Hoe zou jij dat vinden als je al een aantal jaar een bedrijf aan het opbouwen bent?
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Precies dat ja +1Janpietertje89 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:51:
[...]
Dit lijkt wel een kleutergeitenbende op de manier hoe ze dit naar buiten brengen.
Oh lol, ik had iets gepost in de trant van 'How do you back this up?'.
:fill(white):strip_exif()/f/image/sZip3Pg34yQV4fzxnTRhYTcb.png?f=user_large)
Misschien met een scheldwoordje ergens tussendoor, maar dat zijn details...
:fill(white):strip_exif()/f/image/sZip3Pg34yQV4fzxnTRhYTcb.png?f=user_large)
Dat hoeft niet op de manier hoe ze het nu doen, dit lijkt wel door een 16jarige gedaan te zijn.Gelukszoekr schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:12:
[...]
Behalve als een directe grote concurrent is omgevallen door een zelfde soort actie. Namelijk het vertrouwen in een bedrijf onderuit halen met twitter posts met een bankrun als gevolg.
Dan wil je hier toch wel wat extra aandacht aan geven. Ook voor NEXO is consumenten vertrouwen het belangrijkste dat er is
Het zal wel aan mij liggen maar ik ben direct mijn vertrouwen kwijt als een bedrijf met zo statement naar buiten komt, vind het ook vreemd dat mensen dit normaal vinden.
Alles, precies wat @Janpietertje89 zegt.
Ik denk dat je niet moet vergeten dat het een nieuw bedrijf is. Rustig blijven en niet reageren is een skill die met de jaren komt. Bij NEXO zullen het jongere mensen zijn die met dit soort zaken bezig zijn. Het toont aan dat men er wel bovenop zit en op een zondag actief is om dit te maken.Slux schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:18:
[...]
Dat hoeft niet op de manier hoe ze het nu doen, dit lijkt wel door een 16jarige gedaan te zijn.
Het zal wel aan mij liggen maar ik ben direct mijn vertrouwen kwijt als een bedrijf met zo statement naar buiten komt, vind het ook vreemd dat mensen dit normaal vinden.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Bovendien was het een blogpost, en niet een nieuws artikel of officieel bericht.
Wat dat laatste bedreft, ik betwijfel de ernst van de situatie niet, maar ik betwijfel of dit de juiste reactie is. Wat mij betreft is stoicijns doorgaan en netjes je rente blijven uitbetalen zo ongeveer het enige wat je kan doen om het vertrouwen van je klanten te herstellen/behouden. Zo'n "welles nietes" spelletje over vage claims en feiten kan ik in ieder geval niks mee persoonlijk. (en ja ik heb ook nog een significant bedrag vast staan op Nexo, risico van het vak)MicroWhale schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:13:
[...]
Dus je had liever een reactie zoals die van CZ gehad "Funds are safu"?
Of als het een bank (of ander bedrijf met gereguleerde assets) was geweest had je 3 zinnetjes gekregen ja. Die hebben een machtspositie en dat weten ze. Bedrijven binnen crypto (koosjer of niet) moeten alle zeilen bijzetten om hun klanten te houden. Zeker met al het gepolariseerde nieuws wat er op social media rond gaat.
Ik vind het, gezien de vloeibaarheid (van assets en bedrijven) in de cryptomarkt + polarisatie op social media, een adequate reactie. Het laat een andere kant zien. Punt is dat die miljarden in een paar dagen weg kunnen vloeien door een beetje fud of fomo. Dat hebben we nu al een aantal keer gezien. Hoe zou jij dat vinden als je al een aantal jaar een bedrijf aan het opbouwen bent?
Als Nexo zijn zaakjes op orde heeft, waarom dan niet gewoon 100% openheid van zaken geven? Daarmee is meteen alle eventuele FUD de wereld uit geholpen. Breng je winst en verlies rekening naar buiten en je balans.
Vergeet ook niet dat de belangen enorm zijn. Ik zie op Twitter veel reacties in de trend; verspreid alsjeblieft geen FUD want mijn kapitaal is nog locked tot XYZ. Mensen die nu hard roepen het is allemaal niet waar, zijn waarschijnlijk druk bezig om hun eigen bags te beschermen tot unlock datum.
Daarnaast werd iedereen die zei dat Terra/Luna en Celsius onhoudbaar waren, ook voor gek verklaard.
Vergeet ook niet dat de belangen enorm zijn. Ik zie op Twitter veel reacties in de trend; verspreid alsjeblieft geen FUD want mijn kapitaal is nog locked tot XYZ. Mensen die nu hard roepen het is allemaal niet waar, zijn waarschijnlijk druk bezig om hun eigen bags te beschermen tot unlock datum.
Daarnaast werd iedereen die zei dat Terra/Luna en Celsius onhoudbaar waren, ook voor gek verklaard.
[ Voor 23% gewijzigd door jvel92 op 27-06-2022 09:28 ]
Waarom zou je je best doen om NEXO te verdedigen? Hier valt niks te winnen. Als het fud is, dan zal waait dit vanzelf weer over. Maar of het nu waar is, of niet. Stel dat het net zo afloopt als met Celcius, en men bij jou verhaal komt halen?Ypuh schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:15:
Oh lol, ik had iets gepost in de trant van 'How do you back this up?'.
[Afbeelding]
Ik heb het niet in detail gelezen, maar als ze het statement amateuristisch overkomt, dan heeft het misschien ook nog wel een averechts effect.Slux schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:18:
[...]
Dat hoeft niet op de manier hoe ze het nu doen, dit lijkt wel door een 16jarige gedaan te zijn.
Het zal wel met een sisser aflopen, maar ergens heb ik zoiets van laat al die shit maar klappen. Back to basic. Dit soort partijen hebben sowiezo niks met het gedachtegoed van crypto te maken
Stoïcijns rente blijven uitbetalen doen alle bedrijfjes dus dat voegt niet veel toe... en je had met "Funds are safu" ook niks gekund.Janpietertje89 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:23:
[...]
Wat dat laatste bedreft, ik betwijfel de ernst van de situatie niet, maar ik betwijfel of dit de juiste reactie is. Wat mij betreft is stoicijns doorgaan en netjes je rente blijven uitbetalen zo ongeveer het enige wat je kan doen om het vertrouwen van je klanten te herstellen/behouden. Zo'n "welles nietes" spelletje over vage claims en feiten kan ik in ieder geval niks mee persoonlijk. (en ja ik heb ook nog een significant bedrag vast staan op Nexo, risico van het vak)
Wat zou volgens jou dan wel een juiste reactie geweest zijn?
Welk bedrijf doet dat? Zelfs bedrijven die beursgenoteerd en verplicht zijn inzicht te geven, zijn niet zo open over hun boekhouding. Een Shell koopt nog steeds olievelden van schimmige tussenpersonen zonder dat je ze op de balans terugziet.jvel92 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:25:
Als Nexo zijn zaakjes op orde heeft, waarom dan niet gewoon 100% openheid van zaken geven? Daarmee is meteen alle eventuele FUD de wereld uit geholpen. Breng je winst en verlies rekening naar buiten en je balans.
Vergeet ook niet dat de belangen enorm zijn. Ik zie op Twitter veel reacties in de trend; verspreid alsjeblieft geen FUD want mijn kapitaal is nog locked tot XYZ.
En waar/hoe moet je je verweren als zaken ongefundeerd en niet waar zijn?
Hoe dan ook, toont maar weer aan hoe onvolwassen deze wereld is. Ik denk dat de grootste winnaar Otterooo zelf is
Edit: Nexo zelf is overigens behoorlijk actief op https://www.reddit.com/r/Nexo/. FUD wordt daar vrijwel direct geplaatst en om een reactie gevraagd(/smeekt) en Nexo reageerd er meestal dus ook op.
[ Voor 11% gewijzigd door Ypuh op 27-06-2022 09:46 ]
Nee ze dienen echt nergens voor, behalve zo goed als hoofdverantwoordelijk zijn voor de hoofdmoot van verschafte liquiditeit naast andere voordelen als minder compliancy en KYC issues bij exchanges/brokers.Mr_Ripple schreef op maandag 27 juni 2022 @ 06:57:
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ben het hier niet echt mee eens. Omdat een random Twitter handle met een dubieuze track record FUD verspreidt, ben je verplicht tot buitenproportionele openheid van zaken?jvel92 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:25:
Je moet zorgen dat je vertrouwen uitstraalt door het inzetten van gangbare middelen. Na Celsius en 3AC zijn sommige mensen op oorlogspad omdat ze hopen met soortgelijke scenario's geld te kunnen verdienen. Als CeFi zul je altijd een balans moeten zoeken tussen vertrouwen uitstralen zonder dat je grenzeloos toegeeft aan FUDders. Ik vind overigens een Tether vele malen schimmiger dan een Nexo, gezien het track record van de eigenaren en de immer uitblijvende communicatie.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Zeker niet nee, maar openheid geeft wel rust en duidelijkheid in deze situaties.Jedi_Pimp schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:50:
[...]
Ben het hier niet echt mee eens. Omdat een random Twitter handle met een dubieuze track record FUD verspreidt, ben je verplicht tot buitenproportionele openheid van zaken?
Wat ze nu doen werkt imo averechts, althans wel voor mij ik zou wel wat professionaliteit verwachten van zo bedrijf.
ik heb niks met nexo ook nooit wat mee gedaan, als ik er wel wat mee zou doen en ik las hun berichten had ik er zeker geen zaken mee gedaan, stelletje amateurs.
Je zou om te starten kunnen beginnen met het publiceren van een balans en een winst- en verliesrekening. Zie bijvoorbeeld Voyager, dat als enige public company is en dus verplicht is om dit te doen. Kijk en oordeel zelf: https://www.investvoyager.com/investorrelations/overview/Ypuh schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:30:
[...]
Welk bedrijf doet dat? Zelfs bedrijven die beursgenoteerd en verplicht zijn inzicht te geven, zijn niet zo open over hun boekhouding. Een Shell koopt nog steeds olievelden van schimmige tussenpersonen zonder dat je ze op de balans terugziet.
En waar/hoe moet je je verweren als zaken ongefundeerd en niet waar zijn?
Hoe dan ook, toont maar weer aan hoe onvolwassen deze wereld is. Ik denk dat de grootste winnaar Otterooo zelf is.
Edit: Nexo zelf is overigens behoorlijk actief op https://www.reddit.com/r/Nexo/. FUD wordt daar vrijwel direct geplaatst en om een reactie gevraagd(/smeekt) en Nexo reageerd er meestal dus ook op.
Mensen hebben blijkbaar nog steeds niets geleerd van de financiële crisis uit 2008 en willen blijkbaar graag opnieuw voelen waarom transparantie zo belangrijk is en waarom Bitcoin als antwoord kwam met publiek toegankelijk en verifieerbare ledgers. Begin te klinken als een BTC maxi.
Het zou mij benieuwen of iedereen die nu op Twitter, Reddit en hier hard roepen dat alles FUD is, ook daadwerkelijk hun kapitaal op Nexo laten staan of dat ze het zodra hun lock periode voorbij is meteen wegtrekken. Het is immers toch allemaal FUD?
Monday moonday?
ik neem nog een beetje hopium
Ik heb de helft weggehaald twee weken geledenjvel92 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:02:
Het zou mij benieuwen of iedereen die nu op Twitter, Reddit en hier hard roepen dat alles FUD is, ook daadwerkelijk hun kapitaal op Nexo laten staan of dat ze het zodra hun lock periode voorbij is meteen wegtrekken. Het is immers toch allemaal FUD?
Je ziet nu al dat mensen hun funds weghalen door o.a. de kotter otter, dus ja de FUD heeft al effectjvel92 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:02:
[...]
Ik heb daar nog wel funds staan (25% 1 van de 4 waar ik spreid) maar ik verwacht dat het allemaal niet zo snel spaak loopt,
Echter, ben ik wel genezen van niets doen met "bankruns" . Heb al eens eerder een flinke schadepost gehad doordat een pool van een bepaalde munt helemaal leeg was getrokken omdat de stekker eruit ging en ik het een paar uur te laat door had.
Dus ik zit er niet per se op te wachten om dat nog een keer mee te maken, ik denk eerlijk gezegd dat ik wel zou volgen als er echt een run ontstaat of wanneer er teveel rode vlaggen ontstaan.
Pest is alleen dat er nu een heel stuk minder platformen minder credible lijken te zijn, de spoeling wordt wel dunner want er is op ieder bedrijf wel iets aan te merken en je hebt toch meerdere platformen nodig als je je risico een beetje wilt spreiden.
Normaal? Nee, dat is het niet.Slux schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:18:
[...]
Echter bij veel bedrijven in deze branche werken er bovengemiddeld knappe knoppen, maar vaak ook met een stukje tunnelvisie en voor wie communicatie een eng iets is. Ik zie dat waar ik werk ook, er werken collega's, niet normaal wat ze kunnen en wat ze maken. Alleen ze hebben totaal geen klantgevoel, inleving in een ander persoon is echt een stap te ver en probeer dat mee te nemen in de beeldvorming.
Daarom is het van belang dat er diversiteit in een bedrijf is. Met alleen Sheldons ga je het niet redden, maar met alleen Penny's zal het ook geen succes worden.
Blijkbaar hebben dit soort bedrijven nog een aantal werkzaamheden liggen bij mensen die zich hier absoluut niet mee bezig moeten houden, gezien wat er hier gaande is. Maar ik snap heel goed dat ze het niet over zich heen laten komen, daar is deze markt veel te jong, onervaren en emotie gebonden voor.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
De juiste reactie is geen reactie in mijn ogen. Of zoals je hierboven aangeeft een heel korte zeer zakelijke statement dat je de post gezien hebt en dat er niets van klopt.MicroWhale schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:29:
[...]
Stoïcijns rente blijven uitbetalen doen alle bedrijfjes dus dat voegt niet veel toe... en je had met "Funds are safu" ook niks gekund.
Wat zou volgens jou dan wel een juiste reactie geweest zijn?
Als je dan daadwerkelijk inhoudelijk wil reageren is het aanvallen van een twitter account op onzinnige feiten zoals charity en paleizen het laatste wat mensen interesseert. Dan kan je beter daadwerkelijk met geverifiëerde getallen komen waaruit blijkt dat je bedrijfsvoering op orde is, maar dat is natuurlijk lastig omdat je daarmee ook een groot deel van je buisinessmodel prijsgeeft. Niet erg handig dus.
Kortom, niet reageren was wat mij betreft verreweg de beste keus geweest.
Ik vind helemaal niks verkeerd aan die Nexo blog post (die ze, naar eigen zeggen, op vraag v/d community zelf naar voor brengen). Het is een blogpost, geen POTUS persconferentie 
Geen antwoord? Meer FUD, verlies van vertrouwen. Potentieel desastreuze gevolgen zoals we al eerder zagen.
Weerleggen v/d statements? Amateuristisch en puberaal, waarom zou je ingaan op een Twatterpost?
Dit is het soort omstandigheden waarbij je niet kan winnen.
En dat is ook exact het doel van FUD.
Niks mis met een informele blog post om desinformatie te ontkrachten, lijkt me.
Tsja 🤷♂️
Geen antwoord? Meer FUD, verlies van vertrouwen. Potentieel desastreuze gevolgen zoals we al eerder zagen.
Weerleggen v/d statements? Amateuristisch en puberaal, waarom zou je ingaan op een Twatterpost?
Dit is het soort omstandigheden waarbij je niet kan winnen.
En dat is ook exact het doel van FUD.
Niks mis met een informele blog post om desinformatie te ontkrachten, lijkt me.
Tsja 🤷♂️
[ Voor 7% gewijzigd door Slonzo op 27-06-2022 10:17 ]
Men haalde zijn funds al weg bij Nexo voordat Otter begon te schrijven over Nexo op Twitter.Partypsych schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:10:
[...]
Je ziet nu al dat mensen hun funds weghalen door de kotter otter, dus ja de FUD heeft al effect
Ik heb daar nog wel funds staan (25% 1 van de 4 waar ik spreid) maar ik verwacht dat het allemaal niet zo snel spaak loopt,
D'r zijn gewoon vertrouwensproblemen rondom dergelijke CeFi platformen. En dat is n.a.v. de ontwikkelingen van afgelopen weken gewoon volkomen terecht gebleken. D'r is niet voor niets zoiets als een blockchain waarbij we 24/7/365 dagen alles kunnen controleren en verifiëren. Waarbij het niet mogelijk is om met te weinig onderpand of helemaal geen onderpand een lening te nemen. Maar goed mensen blijven kiezen voor oplossingen, die als een kaartenhuis in elkaar storten zodra een paar mensen gaan Twitteren.
Verify, don't trust.
Probleem bij veel lending/borrowing firms: https://www.investopedia.com/terms/m/mismatch.asp
[ Voor 4% gewijzigd door jvel92 op 27-06-2022 10:28 ]
Dat zijn mooie prijzen voor ETH.Moiety schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:55:
[Afbeelding]
Zul je zien dat we binnen dit uurtje naar 12k gaan en daarna op 25k uitkomen.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Ik zou de komende 12 - 18 maanden niet op een ATH rekenen en derhalve denk ik dus ook totaal niet dat CeFi struggles blocking zijn voor een ATH op de korte tot middellange termijn.baba420 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:54:
Het dorre hout zoals deze CeFi gebeuren staan ook nog eens een nieuwe ath van Bitcoin in de weg.
Net zoals een TerraLUNA collapse dat ook niet was. Wil niet zeggen dat de downside er niet door beïnvloed raakt. Maar in de verste verte is er geen ATH te bekennen voor BTC anytime soon
Goed dat je het post, dan komen er wat minder berichten over "Bitvavo dat kennelijk ook je funds blockt, gaan ze ook ten onder?" Hopelijk duurt het niet per ongelukt wat langer dan aangekondigd want dat is ook een teken aan de wand.
Shitcoinaversie snap ik wel maar het gemak waarmee sommige bedrijven die hard aan de weg timmeren hier over de kling worden gejaagd vind ik wel opvallend voor een Tweakersforum. Alhoewel, niets menselijks is ons vreemd, natuurlijk;)
[ Voor 4% gewijzigd door Wiley99 op 27-06-2022 11:07 ]
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Ik denk dat Sander Schimmelpenis achter het account van otteroooo zit....Ypuh schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:02:
[...]
Die Otteroo gaat ook wel ver. Haalt alles en iedereen plus z'n moeder erbij om geruchten te fabriceren.
Ook al is er rook (waar niet in cryptoland), een eng ventje is het.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Allemaal goed en wel, ik heb ook een anarchistisch, achterdochtig en vertrouwensloos zieltje en ben in de basis wel aanhanger van de Satoshi insteek. Getuige de vele recente debacles waarom.jvel92 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:24:
D'r zijn gewoon vertrouwensproblemen rondom dergelijke CeFi platformen. En dat is n.a.v. de ontwikkelingen van afgelopen weken gewoon volkomen terecht gebleken. D'r is niet voor niets zoiets als een blockchain waarbij we 24/7/365 dagen alles kunnen controleren en verifiëren. Waarbij het niet mogelijk is om met te weinig onderpand of helemaal geen onderpand een lening te nemen. Maar goed mensen blijven kiezen voor oplossingen, die als een kaartenhuis in elkaar storten zodra een paar mensen gaan Twitteren.
Verify, don't trust.
Maar BTC en het hele theoretische decentrale 'vires in numeris' gedachtengoed wordt m.i. evenzeer waardeloos zodra je alle real-life nut errond weghaalt. De CeFi toepassingen geven crypto -volgens mij- momenteel een groot deel van hun bestaansrecht tot er (misschien?) een bredere adoptie en toepassingsgebied kan ontstaan. DeFi heeft evenzeer bewezen geen heilig huisje te zijn, exploits en wanpraktijken à volonté. Dus om alles CeFi gewoon met de grove borstel af te schrijven, zou crypto ook niet vooruit helpen.
Maar goed, ik heb geen spreekwoordelijke noch echte aandelen bij Nexo of andere CeFi instellingen. Ik wil er ook geen metadiscussie van maken. E valt voor beide kanten van het verhaal wat te zeggen, dus ik hou de kerk liever in het midden i.p.v. vernietigend te zijn voor de ene of de andere kant.
Herkenbaar. Ik heb collega's die (letterlijk) raketten bouwen, maar zou ze unsupervised nog geen middag alleen laten. Dat ze goed zijn in het één, maakt ze nog niet geschikt in al het andere. Engineers zijn vaak ook niet de meest geschikte personen in het ontvangen van kritiek.Ngangatar schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:11:
Echter bij veel bedrijven in deze branche werken er bovengemiddeld knappe knoppen, maar vaak ook met een stukje tunnelvisie en voor wie communicatie een eng iets is. Ik zie dat waar ik werk ook, er werken collega's, niet normaal wat ze kunnen en wat ze maken. Alleen ze hebben totaal geen klantgevoel, inleving in een ander persoon is echt een stap te ver en probeer dat mee te nemen in de beeldvorming.
DeFi staat nog echt in de beginfase en er d'r moet nog enorm veel verbeterd worden om tot echt brede adoptie te komen. Met name op gebied van veiligheid en gebruiksvriendelijkheid. Op moment dat je besluit je geld in DeFi protocol XYZ stort is dat echter wel een bewuste keuze of actie die je doet en je weet waar je geld blijft.Slonzo schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:32:
[...]
Allemaal goed en wel, ik heb ook een anarchistisch, achterdochtig en vertrouwensloos zieltje en ben in de basis wel aanhanger van de Satoshi insteek. Getuige de vele recente debacles waarom.
Maar BTC en het hele theoretische decentrale 'vires in numeris' gedachtengoed wordt m.i. evenzeer waardeloos zodra je alle real-life nut errond weghaalt. De CeFi toepassingen geven crypto -volgens mij- momenteel een groot deel van hun bestaansrecht tot er (misschien?) een bredere adoptie en toepassingsgebied kan ontstaan. DeFi heeft evenzeer bewezen geen heilig huisje te zijn, exploits en wanpraktijken à volonté. Dus om alles CeFi gewoon met de grove borstel af te schrijven, zou crypto ook niet vooruit helpen.
Maar goed, ik heb geen spreekwoordelijke noch echte aandelen bij Nexo of andere CeFi instellingen. Ik wil er ook geen metadiscussie van maken. E valt voor beide kanten van het verhaal wat te zeggen, dus ik hou de kerk liever in het midden i.p.v. vernietigend te zijn voor de ene of de andere kant.
Met CeFi weet je niet wat ze met je geld doen. Ja, ze lenen het uit en daardoor krijg je dikke APY. Celsius is als een DeFi degen te werk gegaan met geld van de gebruikers en daar o.a. veel geld in verloren. Als gebruiker loop je dus a) smart contract risico en b) krijgt te maken met dezelfde ontransparante praktijken als in de reguliere financiële wereld (shadow banking).
Denk er zeker wel een rol is weggelegd voor CeFi. Maar niet in de huidige vorm en op dit moment doen ze industrie meer kwaad dan goed.
Je zit op een gesloten afdelingYpuh schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:33:
[...]
Herkenbaar. Ik heb collega's die (letterlijk) raketten bouwen, maar zou ze unsupervised nog geen middag alleen laten.
==
hoi
Sounds like a ponzi scheme to mejvel92 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:54:
[...]
DeFi staat nog echt in de beginfase en er d'r moet nog enorm veel verbeterd worden om tot echt brede adoptie te komen. Met name op gebied van veiligheid en gebruiksvriendelijkheid. Op moment dat je besluit je geld in DeFi protocol XYZ stort is dat echter wel een bewuste keuze of actie die je doet en je weet waar je geld blijft.
Met CeFi weet je niet wat ze met je geld doen. Ja, ze lenen het uit en daardoor krijg je dikke APY. Celsius is als een DeFi degen te werk gegaan met geld van de gebruikers en daar o.a. veel geld in verloren. Als gebruiker loop je dus a) smart contract risico en b) krijgt te maken met dezelfde ontransparante praktijken als in de reguliere financiële wereld (shadow banking).
Denk er zeker wel een rol is weggelegd voor CeFi. Maar niet in de huidige vorm en op dit moment doen ze industrie meer kwaad dan goed.
Lekker bezig @Slux. Ga je ook naar de FvD zomerborrel dit weekend?
Nee ik heb mij net zo erg in hem als in die Kaag vergist, zou eigenlijk niet weten wie er nog wel een beetje normaal is in de politiek tegenwoordig zijn het alleen maar van die huichelaars/leugenaars met die Rutte voorop, maar gezien er niemand is die hem kan opvolgen zonder er een nog grotere bende van te maken, denk ik dat hij op dit moment het beste is voor dit land.Ypuh schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:23:
Lekker bezig @Slux. Ga je ook naar de FvD zomerborrel dit weekend?
Maaruh leg eens uit waarom het geen ponzi/piramide achtige constructie is ? Leuk als je in een crypto bullmarkt zit dan komt er ook genoeg binnen, maar in een bearmarkt gaat het toch wat moeilijker worden om je crypto verplichtingen na te komen, die bedrijven hebben het business model van die Madoff overgenomen volgens mij, ze betalen/lenen de mensen met geld van andere, dat houdt toch een keer op lijkt mij.
Slux heeft nieuwe voorraad azijn binnen
Slux schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:16:
[...]
Nee ik heb mij net zo erg in hem als in die Kaag vergist, zou eigenlijk niet weten wie er nog wel een beetje normaal is in de politiek tegenwoordig zijn het alleen maar van die huichelaars/leugenaars met die Rutte voorop, maar gezien er niemand is die hem kan opvolgen zonder er een nog grotere bende van te maken, denk ik dat hij op dit moment het beste is voor dit land.![]()
Maaruh leg eens uit waarom het geen ponzi/piramide achtige constructie is ? Leuk als je in een crypto bullmarkt zit dan komt er ook genoeg binnen, maar in een bearmarkt gaat het toch wat moeilijker worden om je crypto verplichtingen na te komen, die bedrijven hebben het business model van die Madoff overgenomen volgens mij, ze betalen/lenen de mensen met geld van andere, dat houdt toch een keer op lijkt mij.
Slux heeft nieuwe voorraad azijn binnen
That's what he wants you to thinkSlux schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:16:
[...]
Nee ik heb mij net zo erg in hem als in die Kaag vergist, zou eigenlijk niet weten wie er nog wel een beetje normaal is in de politiek tegenwoordig zijn het alleen maar van die huichelaars/leugenaars met die Rutte voorop, maar gezien er niemand is die hem kan opvolgen zonder er een nog grotere bende van te maken, denk ik dat hij op dit moment het beste is voor dit land.
Volgens mij zouden we beter af zijn in NL zonder de VVD
Maar ondanks het overweldigende bewijs tegen de VVD, denkt men nog steeds dat er "niemand beter is op dit moment".
i call BS
Verwijderd
Als de mensen die de hele tijd roeptoeteren over hoe kut de VVD is en daarna gaan roeptoeteren over hoe ze niet gaan stemmen want drogreden wel een keer naar de stembussen zouden gaan....Waah schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:38:
[...]
That's what he wants you to think![]()
Volgens mij zouden we beter af zijn in NL zonder de VVDaangezien het voornamelijk VVD ministers zijn die de gekste dingen uitvreten
![]()
Maar ondanks het overweldigende bewijs tegen de VVD, denkt men nog steeds dat er "niemand beter is op dit moment".
i call BS
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2022 14:09 ]
VVD? Van welke blockchain is dat een Coin? Zie hem niet op Bitvavo
Verwijderd
Niet elke shitcoin staat op bitvavo.Moiety schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:10:
VVD? Van welke blockchain is dat een Coin? Zie hem niet op Bitvavo
Anchor op TerraLUNA: 20% APY
Zimbabwe: I raise you
Zimbabwe verhoogt rente naar 200 procent in strijd tegen hyperinflatie
Zimbabwe: I raise you
Zimbabwe verhoogt rente naar 200 procent in strijd tegen hyperinflatie
Verwijderd
Waah schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:38:
[...]
Volgens mij zouden we beter af zijn in NL zonder de VVDaangezien het voornamelijk VVD ministers zijn die de gekste dingen uitvreten
![]()
i call BS
Helemaal eens VVD mag er van mij ook uit al jaren maar de andere partijen zijn niet beter, ik zag jaren terug nog wel wat in dat FvD (wat een vergissing) toen later kwam die Kaag goed over (nog grotere vergissing), nu is het voor mij maar een heel naar elitair mens geworden.Waah schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:38:
[...]
![]()
i call BS
Wilders leuk maar doorgeslagen in zijn moslim gedoe, niks voor mij.
Die vrouw van BBB staat nog bij ons slaven, maar voor hoe lang ..
Nee Slux heeft het opgegeven, ik doe mijn ding en hou mij niet meer bezig met de politiek, mijn stem gaat al jaren naar de partij voor de dieren.
Dan moet dit binnen nu en 23 minuten wel gaan gebeurenTaro schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:26:
[...]
Ik verwacht binnen 24 uur nog wel een test van de bodem van deze range.
26 minuten.Moiety schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:04:
[...]
Dat moet dit binnen nu en 23 minuten wel gaan gebeuren
@Taro heeft een nieuw horloge nodig. Vuurwerk is er om 15.30 uur.
[ Voor 16% gewijzigd door knakworst op 27-06-2022 15:05 ]
22knakworst schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:04:
[...]
26 minuten.
@Taro heeft een nieuw horloge nodig. Vuurwerk is er om 15.30 uur.
All out en op 16k all inTominatie schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:43:
De crypto's zien er echt dodelijk rekt uit. Tijd om conclusies te trekken?
Conclusie: USA bepaald de richting.Tominatie schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:43:
De crypto's zien er echt dodelijk rekt uit. Tijd om conclusies te trekken?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Kut USA
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Wow wow wow slow down what the fuck
Oef, eindelijk geen FOMO meer. 📉📉📉
[ Voor 17% gewijzigd door Slonzo op 27-06-2022 16:04 ]
Je weet toch, fed hikes incomming, recessie incomming. Welcome bearkmarket voor de komende 12 maanden
Totdat we een bounce krijgenSlonzo schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:03:
Oef, eindelijk geen FOMO meer. 📉📉📉
Ik denk we zijn compleet rekt <20k... kijken jullie andere koersen?
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Ik kijk vooral niet naar de euro koersen...Coldcat schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:17:
Nee, dan liever nog BTC/EUROC
*opent koersen........hoezo rekt?
meh laat maar verder dalen, eerstvolgende buy-order is nog 7% weg....
meh laat maar verder dalen, eerstvolgende buy-order is nog 7% weg....
nothing stops this train
#Bitcoin is a commodity, which is essential for any treasury reserve asset. This allows politicians, agencies, governments, & institutions to support bitcoin as a technology & digital asset to grow the economy and extend property rights & freedom to all. pic.twitter.com/b4WmdSRilb
— Michael Saylor⚡️ (@saylor) 27 juni 2022
nothing stops this train
US Terra classic gaat even van 1 naar 2 cent. Wie komt deze onzin, je kan nog beter je geld in dogecoin dumpen.
En ja, 106 miljoen dollar omzet laatste 24 uur, dus het zijn redelijk wat halvegaren.
En ja, 106 miljoen dollar omzet laatste 24 uur, dus het zijn redelijk wat halvegaren.
[ Voor 28% gewijzigd door knakworst op 27-06-2022 17:50 ]
Bitcoin Amsterdam. Iemand mee hier een biertje doen?
https://b.tc/conference/amsterdam
[ Voor 35% gewijzigd door Gelukszoekr op 27-06-2022 17:51 ]
Ahaa, weten we in ieder geval de datum voor de volgende dump.Gelukszoekr schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:49:
Bitcoin Amsterdam. Iemand mee hier een biertje doen?
[YouTube: Bitcoin Amstedam 2022 // Announcement Trailer]
Zero.
Oeps, net fiat opgemaakt aan BTCColdcat schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:17:
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Een linkje naar dit topic had helemaal mooi geweest
Van diezelfde site: Centrale Bank Zimbabwe verhoogd de rente naar 200%
Zit je dan met je fiat stonks
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ja, maar spreiden van wat? Van munten of van platformen? Want als je spreidt in munten krijg je allemaal zakjes met dust waarbij vermogen verdampt is.
==
hoi
daarom ook zeker geen euro aandelen hier, enkel amerikaanse 👍D_Jeff schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:51:
Van diezelfde site: Centrale Bank Zimbabwe verhoogd de rente naar 200%
nothing stops this train
Dat geloof ik graag, maar voor nu is het prima. Levert toch een passief inkomen op, al is het uiteraard niet heel veel.
Ik poste het net ook al. Lijkt mij wel dik. Maar niemand hier lijkt het te interesseren. De bear is strong
Ah, ik zie het! Ik scrolde direct naar beneden en skipte alle reacties voordat ik het plaatsteGelukszoekr schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:43:
[...]
Ik poste het net ook al. Lijkt mij wel dik. Maar niemand hier lijkt het te interesseren. De bear is strong
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/3eYxJ8BaWlz7baWacorI6XDc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Sucr5bxEq2ye9PkJ2sEcwTqT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xSwvKlXiPO1D2ulwhnTal23E.jpg?f=fotoalbum_large)