• fluz
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-06 14:27
Net even nagekeken en je hebt gelijk de linker 3 panelen hebben inderdaad 4 a 5 meter meer kabellengte en daarmee de langste van allemaal. Alles is aangelegd met 2,5 mm2. Spanning in meterkast wordt niet gelogd. Ik kan op kritische momenten wel even kijken, maar aangezien 2 omvormers wel blijven werken verwacht ik daar geen probleem. Meterkast is nu 3 fase, maar voor de recente ombouw had ik dit probleem ook al. Indeling en verdeling zonnepanelen over de fasen is nog niet naar gekeken. Op tot eerste piek zie ik 251,7V, bij de anderen is dat dan 250,2 , 250,4 en 250,4V. Allemaal lager inderdaad. Gaat firmware’s hierin helpen?

  • peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Dat kan helpen. Ik dacht dat Hoymiles de firmware of netcode had aangepast zodat deze wat langer meet voordat wordt afgeschakeld. Op die manier zorgt een korte piek niet direct voor een afschakeling.

Je hebt 1 kabel van 3 draden 2,5mm2 naar de meterkast? Dus de uiterste 4 zitten ook op deze kabel? Dat zou dan 16x300Wp=4800Wp op 1 kabel?

[ Voor 11% gewijzigd door peter123 op 31-05-2026 08:31 ]

10kWp zon - 30kWh accu - 64kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS


  • fluz
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-06 14:27
Ok ga ik dat aan de installateur vragen.

Panelen zijn met één kabel 5x2,5 aangesloten dus 1 omvormer per fase is max 3000W. Vind ik ok.

  • peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Dan is de kabel geen probleem. Alleen jammer dat het op 1 fase zit. 4800Wp zit al vrij dicht bij de 5700W (25A). Als je ruimte hebt in de meterkast, zou ik de omvormers toch verdelen over de 3-fases. Alles wordt minder heet ook in de meterkast.

10kWp zon - 30kWh accu - 64kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS


  • fluz
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-06 14:27
Dat ik beter moet verdelen ben ik mij bewust van, gaat binnenkort ook gebeuren. Mede ook ter voorbereiding van een nieuwe keuken. Pieken boven de 4500 haal ik nu dagelijks met 16x 400Wp. In ieder geval goed plan om eens naar de firmware te laten kijken. Bedankt voor die tip. Kabel vervangen naar dikker zie ik nog niet zo zitten.

  • peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Een dikkere kabel heeft ook geen zin. Je mag eigenlijk maar (ongeveer) 70% van de aansluiting terugleveren van de netbeheerder. Dus 25Ax70%=4000W. Dus het is niet vreemd dat je panelen er mee stoppen.

10kWp zon - 30kWh accu - 64kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS


  • fluz
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-06 14:27
Ok, thx. Hopelijk breng een firmware update iets en de verdeling over de 3 fasen zal ook nog wel wat brengen. Hopelijk is t genoeg. Panelen die uitschakelen en dan stroom moeten inkopen voelt niet lekker.

  • FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:59

FreakNL

Well do ya punk?


  • Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
Ik heb nu een DTU-W100 met een HM-800 en 3 stuks HM-1500. Volgend jaar zou ik willen dat ik de export kan afknijpen. Liever dat dan dat ik iets uit zet.

Verder heb ik een p1 meter en een Home Assistant. Ik heb de integratie Nimbus hiervoor geinstalleerd.

Maar hoe kan ik de export verminderen?

De installateur adviseert een DTU-pro ter vervanging van de DTU-W100. Is dit genoeg om de export te kunnen controleren?

Wat zou ik als alternatief kunnen doen?

1. OpenDTU of Ahoy? ik weet niet hoe volwassen deze projecten zijn. Maar flashen ansich is mij niet onbekend, vind het altijd wel een precaire klus. Bovendien weet ik niet of patches voor de omvormers dan nog door komen. OpenDTU lijkt overigens niet beschikbaar voor mijn HM's. Zie ik dat goed?

2. Ik zie in de integratie een power-level entity. die heb ik van 0 naar 98% gezet. Ik zoek nu even naar waar ik het effect kan zien. Iemand tips? Ik neem me nu voor om morgen in de app vd energieleverancier te kijken hoeveel ik terugleverde. Wat meespeelt is dat ik de entity benamingen niet altijd begrijp (ligt aan mij), als iemand mij kan tippen over de juiste benaming in een hoymiles zou dat heel fijn zijn.

Weet iemand nog andere mogelijkheden?

ps: php of esp32 bordjes maken: dat beheers ik niet. Maar op een home assistant werken met automations, helpers en blueprint: daar kom ik wel uit.

Hoor het graag

  • peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@Jailhouse Uit de 1ste post:

+ 4-2026: Je kunt nu ook met firmware V00.07.04 van de DTU en de Home Assistant integratie https://github.com/suaveolent/ha-hoymiles-wifi de omvormers op 2% vermogen reduceren. Deze integratie werkt alleen als de DTU via WiFi verbonden is met de router en heeft geen cloud nodig, dus werkt ook nog als internet er uit ligt. Via de app zal dit misschien in de toekomst ook automatisch kunnen. Je hebt dus geen zelf gemaakte DTU meer nodig.

Hoymiles werkt aan een automatische power-level via de website, maar dit is nog niet live. Ik heb slechte ervaringen met de genoemde HA integratie, maar misschien werkt het bij jou wel.

10kWp zon - 30kWh accu - 64kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS


  • Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
peter123 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:53:
@Jailhouse Uit de 1ste post:

+ 4-2026: Je kunt nu ook met firmware V00.07.04 van de DTU en de Home Assistant integratie https://github.com/suaveolent/ha-hoymiles-wifi de omvormers op 2% vermogen reduceren. Deze integratie werkt alleen als de DTU via WiFi verbonden is met de router en heeft geen cloud nodig, dus werkt ook nog als internet er uit ligt. Via de app zal dit misschien in de toekomst ook automatisch kunnen. Je hebt dus geen zelf gemaakte DTU meer nodig.

Hoymiles werkt aan een automatische power-level via de website, maar dit is nog niet live. Ik heb slechte ervaringen met de genoemde HA integratie, maar misschien werkt het bij jou wel.
Mag ik vragen wat die slechte ervaring inhield? Ik zie in de app wel een wijzig-optie voor een percentage uitgangsvermogen . Maar die geeft een foutmelding als ie dat aan de omvormers doorgeeft. Kan me voorstellen dat de integratie dat ook heeft?

  • peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@Jailhouse Bij mij ging de WiFi over zijn nek. Maar kan ook aan mijn router hebben gelegen. Of de beveiliging. Weet niet precies hoe de integratie werkt.

Maar ik denk dat Hoymiles wel voor 1-1-2027 de integratie werkende heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door peter123 op 02-06-2026 11:38 ]

10kWp zon - 30kWh accu - 64kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS


  • jansipke
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-06 20:43
peter123 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:53:
@Jailhouse Uit de 1ste post:

+ 4-2026: Je kunt nu ook met firmware V00.07.04 van de DTU en de Home Assistant integratie https://github.com/suaveolent/ha-hoymiles-wifi de omvormers op 2% vermogen reduceren. Deze integratie werkt alleen als de DTU via WiFi verbonden is met de router en heeft geen cloud nodig, dus werkt ook nog als internet er uit ligt. Via de app zal dit misschien in de toekomst ook automatisch kunnen. Je hebt dus geen zelf gemaakte DTU meer nodig.

Hoymiles werkt aan een automatische power-level via de website, maar dit is nog niet live. Ik heb slechte ervaringen met de genoemde HA integratie, maar misschien werkt het bij jou wel.
Pas wel op met het limiteren van het vermogen op deze manier. De HA integratie zegt hier zelf over: "Please refrain from using the current power limitation feature for zero feed-in, as it may lead to damaging the inverter due to excessive writes to the EEPROM."

  • AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 20:36
jansipke schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 19:30:
[...]

Pas wel op met het limiteren van het vermogen op deze manier. De HA integratie zegt hier zelf over: "Please refrain from using the current power limitation feature for zero feed-in, as it may lead to damaging the inverter due to excessive writes to the EEPROM."
Zijn er andere manieren om het output vermogen heel vaak te sturen/veranderen die niet je EEPROM overmatig beschrijven?

  • lum666348
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 25-06 08:27
Ik zag dat Hoymiles onlangs een nieuwe thuisaccu heeft uitgebracht.
https://www.hoymiles.com/nl/hibattery-4020-x.html
https://www.hoymiles.com/nl/hibattery-4020-ac.html
AzertyNL schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:26:
[...]

Zijn er andere manieren om het output vermogen heel vaak te sturen/veranderen die niet je EEPROM overmatig beschrijven?
De micro-inverters kennen twee methodes om de outpower te regelen:
Persistant: deze setting overleeft een restart van inverter omdat de setting naar flash/eeprom wordt geschreven. Deze methode is ongeschikt om vaak te gebruiken ivm beperkt aantal schrijfacties van het opslaggeheugen. Hoe hoog of laag de limiet is is niet bekend (vziw). Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Temporary: de setting wordt naar ram geschreven en heeft daardoor niet de beperking van het aantal schrijfacties, wel is de setting weg na een reboot (ook elke ochtend dus).

Blijkbaar kent de HA integratie alleen de Persistent methode. Ik heb er geen ervaring mee.

OpenDTU (en ik verwacht ook Ahoy) kent beide methodes via de GUI. Maar via de API (mqtt of REST) wordt alleen de Temporary methode gebruikt. Precies vanwege de flash/eeprom beperkingen.

Edit: Als openDTU of Ahoy je wel wat lijkt, maar je hebt geen zin/tijd/etc om zelf de hardware in elkaar te zetten. Kijk hier eens: OpenDTU Fusion. Draait hier al een paar jaar zonder problemen met negen HMS-2000-4T inverters.

[ Voor 12% gewijzigd door Hermarcel op 03-06-2026 14:09 ]


  • Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
Hermarcel schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:08:
[...]

De micro-inverters kennen twee methodes om de outpower te regelen:
Persistant: deze setting overleeft een restart van inverter omdat de setting naar flash/eeprom wordt geschreven. Deze methode is ongeschikt om vaak te gebruiken ivm beperkt aantal schrijfacties van het opslaggeheugen. Hoe hoog of laag de limiet is is niet bekend (vziw). Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Temporary: de setting wordt naar ram geschreven en heeft daardoor niet de beperking van het aantal schrijfacties, wel is de setting weg na een reboot (ook elke ochtend dus).

Blijkbaar kent de HA integratie alleen de Persistent methode. Ik heb er geen ervaring mee.

OpenDTU (en ik verwacht ook Ahoy) kent beide methodes via de GUI. Maar via de API (mqtt of REST) wordt alleen de Temporary methode gebruikt. Precies vanwege de flash/eeprom beperkingen.

Edit: Als openDTU of Ahoy je wel wat lijkt, maar je hebt geen zin/tijd/etc om zelf de hardware in elkaar te zetten. Kijk hier eens: OpenDTU Fusion. Draait hier al een paar jaar zonder problemen met negen HMS-2000-4T inverters.
Ik ben wat argwanend omdat ook hier geen lijst met inverters staat, op enig moment wordt naar Openfusion opendtu verwezen en daar staat mijn inverter HM-800 noch HM-1500 op. Wel de 2t en 4t varianten (geen idee wat de verschillen zouden zijn). Als dat wel het geval was dan zou het het waard zijn om te proberen voor minder dan 50 euro.
@Jailhouse ondersteuning wordt bepaald door hardware én software: openDTU

  • Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
Hermarcel schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 19:44:
@Jailhouse ondersteuning wordt bepaald door hardware én software: openDTU
Typefoutje mijnerzijds, ik bedoelde idd opendtu. Ik volg alles nauwlettend, contract loopt nog tot feb 27.
@Jailhouse 2T en 4T slaat op het aantal MPPT-trackers in de inverter. Meestal is het aantal trackers gelijk aan het aantal aan te sluiten panelen. Dus 2T voor de HM-800 en 4T voor de HM-1500.

edit: HM-800 en HM-1500 zonder de xT toevoeging bestaan volgens mij niet.

Check anders de Discord server

[ Voor 15% gewijzigd door Hermarcel op 03-06-2026 19:55 ]


  • SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:03
Hier draait al een paar jaar Ahoy probleemloos met een 1500, maar Open zou het ook moeten doen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.


  • Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
Hermarcel schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 19:50:
@Jailhouse 2T en 4T slaat op het aantal MPPT-trackers in de inverter. Meestal is het aantal trackers gelijk aan het aantal aan te sluiten panelen. Dus 2T voor de HM-800 en 4T voor de HM-1500.
HM-800 en HM-1500 zonder de xT toevoeging bestaan volgens mij niet.
Dat zou goed nieuws zijn! De omvormersmodellen heb ik rechtstreeks overgenomen uit de apparatuurlijst uit de Hoymiles app. De installateur adviseert overigens een dtu-pro met nog ‘iets’ in de meterkast. Hij noemt dus niet dat de omvormers ongeschikt zijn, dat past bij jouw mening. Dat ‘iets’ is denk ik een p1 meter of ct-klemmen. Da’s aanzienlijk duurder. Heb verder nog niets verder uitgevraagd, heb immers nog een halfjaar. Eigenlijk tot maart, want dan begint grofweg het terugleverseizoen.

  • SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:03
@Hermarcel Ik woon in Duitsland, hier mag ie gewoon terugleveren. Liefst zo veel mogelijk. Ik heb zelfs de schutting van panelen voorzien en dat ziet er best strak uit.

Deze 8 hangen overigens niet aan een Hoymiles maar aan een Trannergy PVL3400 die ik voor 70€ op Marktplaats gevonden heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOdRRfdOZNry2NWIVWrc8wJpiOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WxFByilGACO4eQs2M8QJIvIl.jpg?f=fotoalbum_large

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

@Jailhouse
Powermanagement met de DTU-Pro kan ook. Je hebt dan wel een specifieke Hoymiles-versie nodig van een CHINT energiemeter.

Als je powermanagement met OpenDTU of Ahoy wil doen, dan heb je ook "iets" nodig dat openDTU/Ahoy de opdracht geeft om de power aan te passen. Dit kan bv vanuit Home Assistant.
@SkiFan Ik woon in Portugal en heb 9 HMS-2000-4T inverters voor een totaal aan 18kW invertervermogen met 19kW Paneel-vermogen. Mijn teruglevering is beperkt tot maximaal 9kW (Dat gaf een hogere terugleververgoeding). Dus als de accu's vol zijn dan regel ik de panelen terug totdat ik maximaal 9kW teruglever. Ik gebruik openDTU, ook om los van de Hoymiles cloud te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Hermarcel op 03-06-2026 20:21 ]


  • Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Nu online
Hermarcel schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:08:
@Jailhouse
Powermanagement met de DTU-Pro kan ook. Je hebt dan wel een specifieke Hoymiles-versie nodig van een CHINT energiemeter.

Als je powermanagement met OpenDTU of Ahoy wil doen, dan heb je ook "iets" nodig dat openDTU/Ahoy de opdracht geeft om de power aan te passen. Dit kan bv vanuit Home Assistant.
Home assistant staat hier al een paar jaar te zoemen. Ik merk dat ik een beste noob ben mbt de zonnepanelen. Die opendtu fusion komt dus in de plaats van de hoymiles DTU-W100? Of is de OpenDtuFusion aanvulling en kunnen ze tegelijk werken? De fusion bestuur ik dan met behulp van automations, op powerlevel (denk ik).
@Jailhouse Inderdaad: In plaats van. DTU en openDTU kunnen niet tegelijkertijd. Je verliest dus de Hoymiles cloud met de historie die je daar hebt opgebouwd. Ik heb wel een DTU (pro) op de plank liggen voor als er eens een firmware update voor de inverters nodig is.

Dit zijn de sensoren in Home Assistant. Deze zijn per inverter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzL8IuNEId6jdjBQNpfr_ROcdwk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q86Dw85nh239oXvHVNHKD5Fd.png?f=fotoalbum_large

En de configurations, ook per inverter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBt3YmEx46Aan0DhDm4_DWXXn9M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wNSKlnDfpDv8idRsy1upSl9A.png?f=fotoalbum_large

  • Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:13
Ik heb een PV installatie met Hoymiles HM-1500/800/400 micro-omvormers en een DTU-Pro.

Het is me gelukt deze uit te lezen (Daily Energy in kWh, current power in kW en power level in %) en het vermogen te regelen via Home Assistant dmv de Hoymiles Modbus TCP integratie.

De Daily Energy geeft onjuiste info (stapje omlaag einde zo rond 21.30 ) op sommige dagen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YUYbtYSZYr686LwWgB-UJJEcac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pk3bRS8Ycml0WVpACkeULr4r.jpg?f=fotoalbum_large

In de Hoymiles S-Miles is dit niet te zien en einde vd dag zijn de opgewekte kWh'tjes dus niet gelijk met HA.

Na wat zoeken lijken er meer mensen last van te hebben van deze bug (?) en vermoed ik dat een firmware update dit kan verhelpen.

Firmware van de DTU-Pro is nu V00.02.15.

Mijn vraag: adviseren jullie mij de firmware te laten bijwerken door Hoymiles of verlies ik dan andere functionaliteit zoals de huidige koppelingsmogelijkheid met Home Assistant?

Change notes van de diverse firmware updates heb ik niet kunnen vinden. Hoymiles lijkt daar niet open over te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Tobias op 04-06-2026 17:50 ]

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"


  • peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb nooit de koppelingsmogelijkheid met HA en de MODBUS integratie verloren als ik een andere firmware installeerde.

[ Voor 39% gewijzigd door peter123 op 05-06-2026 06:45 ]

10kWp zon - 30kWh accu - 64kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS


  • AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 20:36
Ik ben aan het uitpuzzelen of ik een kleine setup (2x 450 Wp) kan samenstellen die volledig lokaal is waarin ik het vermogen van minuut tot minuut wil op-/afregelen om nooit(nauwelijks) aan het net terug te leveren dus zonder afhankelijk te zijn van een Internet verbinding en/of de hoymiles cloud diensten.

Kan dit door Home Assistent (en de P1 data die ik daar beschikbaar heb) direct over Wifi te laten communiceren met een API van een HMS-800W-2T (W de Wifi serie microomvormers dus)?

Dit lijkt me een simpelere oplossing dan een HMS-800-2T + openDTU of AhoyDTU en scheelt de bijkomende kosten voor een openDTU fusion bordje, dat lijkt de setup die ik voornamelijk zie als methode om te communiceren met de inverter om het maximale vermogen regelmatig te sturen, maar een aanpak op basis van de 800W omvormer ben ik nog niet tegengekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door AzertyNL op 08-06-2026 17:18 ]


  • Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:05
peter123 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:10:
Als je je micro-omvormers wilt vervangen door een string omvormer is dat een dure optie. Wel de beste. Je hoeft niet bij Hoymiles te blijven.
Voor 10kWh kun je overwegen om een accu te kopen die de wisselstroom weer omzet naar gelijkstroom om in de accu te laden. Dan hoef je de micro omvormers niet te vervangen.
string de beste?

micro omvormers zijn de betere optie volhens mij

  • Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:05
Hermarcel schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:33:
@Jailhouse Inderdaad: In plaats van. DTU en openDTU kunnen niet tegelijkertijd. Je verliest dus de Hoymiles cloud met de historie die je daar hebt opgebouwd. Ik heb wel een DTU (pro) op de plank liggen voor als er eens een firmware update voor de inverters nodig is.

Dit zijn de sensoren in Home Assistant. Deze zijn per inverter:
[Afbeelding]

En de configurations, ook per inverter:
[Afbeelding]
nog niemnand die e data van hoymiules cloud heeft weten importern in HA?

  • Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:05
peter123 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:53:
@Jailhouse Uit de 1ste post:

+ 4-2026: Je kunt nu ook met firmware V00.07.04 van de DTU en de Home Assistant integratie https://github.com/suaveolent/ha-hoymiles-wifi de omvormers op 2% vermogen reduceren. Deze integratie werkt alleen als de DTU via WiFi verbonden is met de router en heeft geen cloud nodig, dus werkt ook nog als internet er uit ligt. Via de app zal dit misschien in de toekomst ook automatisch kunnen. Je hebt dus geen zelf gemaakte DTU meer nodig.

Hoymiles werkt aan een automatische power-level via de website, maar dit is nog niet live. Ik heb slechte ervaringen met de genoemde HA integratie, maar misschien werkt het bij jou wel.
bij mij word HA super traag als ik die gebruik
enige idee waarom dit niet werkt via gewoon de ethernet?

  • FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:59

FreakNL

Well do ya punk?

Maxwp schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:56:
[...]

string de beste?

micro omvormers zijn de betere optie volhens mij
Dat kun je zo niet stellen.

In mijn geval was string gewoon de beste optie.

  • peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Maxwp schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:01:
[...]

bij mij word HA super traag als ik die gebruik
enige idee waarom dit niet werkt via gewoon de ethernet?
Ik denk nog niet goed ontwikkeld. Maar als jij dat ook hebt, zal iedereen het wel met die app hebben.

10kWp zon - 30kWh accu - 64kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS


  • Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:05
peter123 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:48:
[...]

Ik denk nog niet goed ontwikkeld. Maar als jij dat ook hebt, zal iedereen het wel met die app hebben.
Sarcasm?

Of lees ik het verkeerd haha

  • peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Maxwp schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:39:
[...]

Sarcasm?

Of lees ik het verkeerd haha
;) Was geen sarcasm, maar had het wat beter kunnen formuleren. Zat te wachten op de ervaring van iemand anders. Ligt dus niet aan mij dat die integratie niet goed werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door peter123 op 09-06-2026 17:52 ]

10kWp zon - 30kWh accu - 64kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS


  • eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-06 15:14
JWT schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:13:
Ik ook. Werkt gewoon. De hms-2000s zitten wel op een andere groep dus de enphase app klaagt over de metingen :).
Inmiddels zijn er 6x 465 wp aangesloten op 2x HMT-1800-4T. Ik heb inderdaad ook dat de CT spoelen van Enphase geen juiste meting kan doen. Er komen nog 6 panelen bij van 465. Verder werkt het goed.

  • FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:59

FreakNL

Well do ya punk?

Inmiddels ook prijzen bekend.

uitvoering: Hoymiles HiBattery 4020 AC


Voor mij interessant omdat ik al een Hoymiles setje op de schuur heb liggen, dit past er dan perfect bij zonder dat ik een extra groep hoef te leggen.
Pagina: 1 ... 31 32 Laatste