• Romavami
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-09 21:41
Ik kom nog even terug op de installatie van een Hoymiles HAT 8 met een Dyness 10,6 kW accu.
We dachten alles opgelost te hebben. De installatie heeft 2 weken probleemloos gedraaid. Op de dag dat ik op vakantie ging zag ik 's avonds in de Hoymiles-app opeens hele rare waarden. Zo gaf de app aan dat er 11 kW van het dak kwam terwijl daar maar 7 kW ligt. Ook zou het huis op dat moment 9 kW gebruiken terwijl er niemand thuis was en alleen de vriezer en de koelkast in bedrijf waren. Ik heb mijn oude configuratie van 15 panelen en 4 Hoymiles HMS 2000-4 met een smartmeter en een DTU aangehouden. Dit werkte prima en gaf ook normale waarden aan. We hebben destijds daarnaast een configuratie gemaakt met daarin de HAT-8 en de Dyness 10T en een aparte smart meter (Hoymiles). Tot mijn verbazing was een dag later de configuratie met de HAT-8 en de Dyness leeg. Er waren geen apparaten meer zichtbaar. Omdat ik het niet vertrouwde ben ik naar huis gereden en heb uit veiligheidsoverweging de HAT en de accu voor de duur van mijn vakantie uitgeschakeld.

Wat kan er gebeurd zijn ? We moeten nu de installatie in de app opnieuw doen. Heeft iemand al eens zoiets meegemaakt ?

Ik heb contact gehad met de techneuten van Hoymiles over het feit of het verstandig was om de twee configuraties aan te houden of het geheel in 1 op te nemen. Hoymiles gaf aan dat het geen probleem is om die twee configuraties aan te houden. Ze hebben ook mee gekeken in mijn DTU en zagen geen problemen. Die waren er op dat moment ook niet.
Pagina: 1 ... 32 33 Laatste