Voor een klein systeem wil ik 2*660wp paneel op mijn schuur plaatsen. Echter snap ik de documentatie niet van de hoymiles omvormers.
Ik wou de HMS-1000-2t gebruiken. Echter zijn er dus blijkbaar twee verschillende modellen: 2*14a en 2*16a. Nagevraagd te hebben bij Hoymiles klopt dit en enige manier om te weten welke je besteld is op het type plaatje te kijken van de omvormer, aangezien er geen revisie nummers in de naam staan.
Oke, dan opzoek naar de 16a versie. Echter leveren mijn panelen 17.4a op nominaal voltage. Dan kom ik natuurlijk in de knoop met het maximale output vermogen gecombineerd van 1000w. Mijn idee: dat pak ik de hms-2000-4t, dan kan ik wel beide mppt kanalen gebruiken tot 16 ampère!
Nagevraagd bij Hoymiles, krijg ik dit antwoord:
Thank you for your reply. But the MPPT working is not like your expect. The output for each port is 500W, not only for HMS1000 and HMS2000. And the MPPT current is not mean that the current is always working in that value. And the nominated voltage is not the real working voltage, it is kind of ideally working status. But you cannot get such data in real usage because the light, temperature and the angle.
So for your the power you will get, I can only say that the Max power you will get from each port is 500W. The MPPT will cut the voltage or current to make the power output not larger than 500W
.
Waarom er dan geadverteerd word met ampères in de datasheet geen idee, maar ik ben nu een beetje einde raad met welke omvormer ik nou voor deze panelen kan gebruiken. Klopt de informatie die Hoymiles aangeeft? Kan ik er echt maar maximaal 500w per mppt kanaal geleverd worden?