@
ivo78
Ik kan me wel voorstellen, dat de installateur je nu niet zomaar een account geeft.
Jouw solar plant is nu onder beheer van de installateur.
De installateur zal op zijn dashboard alle installaties zien die hij heeft aangelegd en kan deze vanuit daar dan ook beheren/monitoren.
Waarschijnlijk heb je ook garantie op de installatie gekregen, daarvoor zal het mogelijk een vereiste zijn dat de installateur jouw installatie moet kunnen monitoren.
Een kennis met APS systems micro omvormers, werd proactief benaderd omdat zijn installatie ook is aangelegd door een installateur. De monitoring van de installateur gaf aan dat een van zijn zonnepanelen niet meer correct functioneerde.
Deze is dan onder garantie door de installateur kosteloos vervangen, er zijn dus ook voordelen dat je installatie onder beheer is door een erkend installateur.
Uiteindelijk ben je toch eigenaar van je solar plant, dus als je echt volledige toegang wil tot je hoymiles solar plant zou je kunnen kijken of je contact kan opnemen met Hoymiles support en vragen of ze je solar plant onder je eigen account willen hangen.
Maar goed de vraag is wil je dat, als het er in resulteert dat je geen beroep meer kan doen op je garantie. Misschien zou je sowieso een support aanvraag bij hoymiles kunnen indienen, of het correct is dat je installateur geen grid profiel heeft ingesteld.
Indien hoymiles aangeeft, dat het een vereiste is kun je dit terugkoppelen naar je installateur. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je installateur hier niet op zou acteren, als de fabrikant van de apparatuur het adviseert.