ik deed er gistermiddag 1 kwam niet direct aan (en nog steeds niet erop)Tomba schreef op zondag 17 maart 2024 @ 07:25:
[...]
Gisteren was t voor mij wel instant (~150€)
Dencun update lijkt inderdaad effect te hebben trouwens:
[Afbeelding]
(MetaMask naar KuCoin)
Dynamisch verlagen wen?
gisteravond 1 gedaan wel direct...
zal wel bij de bank onder een vergrootglas liggen.Kol Nedra schreef op zondag 17 maart 2024 @ 09:03:
[...]
ik deed er gistermiddag 1 kwam niet direct aan (en nog steeds niet erop)
gisteravond 1 gedaan wel direct...
https://www.rouwette.com/
Zouden ze t dan niet eerst eens mogelijk moeten maken om je geld er weer af te krijgenRouwette schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:35:
Was er niet ooit een bericht dat ze ook je salaris wilde accepteren? Dus alles via plutus?
Na 4 maanden ‘fraude onderzoek’ nog steeds onmogelijk, te absurd voor woorden eigenlijk.
//edit
Via de website lukte het niet. via de browser extension wel.
[ Voor 13% gewijzigd door Warbringer op 17-03-2024 13:18 ]
I want to live forever, so far.. so good.
Ook al zou het 40 euro worden, dat vind je vervelender dan gratis geld ontvangenanandus schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:28:
[...]
Niet zo hoog meer
Mijn devies was: Als €50, dan erafhalen.
Met €3 kosten was dat prima. Bij €7,50 nog net aan, maar zat ik al te wachten tot het eerder richting €75 was.
... Maar nu met €25? Ik weet het echt niet. Ik weet ook niet of ik überhaupt doorga met Plutus als de kosten zo hoog blijven of nog hoger worden.
Mijn resultaat t/m vandaag:
Begin november een stack gekocht van 230 plu voor 1350 dollar (huidige waarde: 1426 dollar)
Inmiddels moet ik nog 737 dollar verkopen om m'n investering eruit te halen. Gaat prima zo.
[ Voor 16% gewijzigd door Nopheros op 17-03-2024 14:25 ]
Maar wellicht is het een betere optie om gewoon eens in het halfjaar ofzo uit te cashen
daar zijn de koersen ook niet perse top maar je kan relatief goedkoop withdrawen naar elke andere wallet of exchange.PlasticPimple schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:32:
Nouja, dan is iets als Naga Pay wellicht een betere optie, omdat je daar die withdrawal fees niet hebt.
Maar wellicht is het een betere optie om gewoon eens in het halfjaar ofzo uit te cashen
Nou, het moet wel de moeite zijn.Nopheros schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:45:
[...]
Ook al zou het 40 euro worden, dat vind je vervelender dan gratis geld ontvangen
Als ik het bij €50 euro zou doen, dan kost het mij €45 (sub + fee) om €5 eraf te halen (en dan hopen dat het niet tegen de tijd dat het twee weken later aankomt maar €2,50 waard is
Het is dan een hoop gehannes voor €5: Telkens geld op de Plutus card zetten, telkens GBITen vanuit Curve, alles in de gaten houden, het heen en weer schuiven via Rabby/Kucoin/Bitvavo om het überhaupt op mijn rekening te krijgen, etc.
Als het €40 euro zou worden dan zou het nog veel meer moeite zijn voor nog minder. Ik weet niet of ik het al die moeite waard vind.
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 17-03-2024 15:50 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Voor een deel ligt dat aan de keuzes die je zelf maakt toch?anandus schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:49:
[...]
Het is dan een hoop gehannes voor €5: Telkens geld op de Plutus card zetten, telkens GBITen vanuit Curve, alles in de gaten houden, het heen en weer schuiven via Rabby/Kucoin/Bitvavo om het überhaupt op mijn rekening te krijgen, etc.
Waarom niet Kucoin gebruiken om uit te betalen i.p.v. bitvavo, kost 1 euro.
Waarom moet je perse GBIT gebruiken?
Waarom niet de Plutus kaart gebruiken, doe ik zelf ook. Als ik in de stad sta en bedenk dat er te weinig geld op staat dan maak ik in 20 sec geld over en kan ik weer door. Curve niet nodig en ook geen issues met terugbetalingen omdat er een extra partij tussen zit.
Ik hou verder vrijwel niets in de gaten.. 1x per jaar installeer ik de chrome extensie om een overzicht te krijgen van alle betalingen om te zien of er ergens iets verkeerd is gegaan. Daarnaast check ik de perks wel maandelijks. That's it.
Waarom elke +/- 3 weken uit laten betalen? Veel negatiever dan dat kun je het niet berekenen..anandus schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:49:
[...]
Nou, het moet wel de moeite zijn.
Als ik het bij €50 euro zou doen, dan kost het mij €45 (sub + fee) om €5 eraf te halen (en dan hopen dat het niet tegen de tijd dat het twee weken later aankomt maar €2,50 waard is)
Volgens onderstaande info (zie screenshots) zou je er 60 euro per maand uit moeten kunnen halen, na aftrek van abbo kosten is dit 40 euro netto per maand winst. Laat het 1x per 2 maand uitbetalen en die 10 euro winst (5 euro winst per maand) is opeens 55 euro winst geworden per 2 maanden.
(En laten we niet vergeten dat de ETH transactie fees alweer flink gezakt zijn, Plutus zal ongetwijfeld volgen als dit zo blijft.)
[EDIT]
Zonder 1 van de vele promoties de afgelopen maanden, zonder stacking en met het 20 euro abbo zou je er per maand minimaal 60 euro uit moeten kunnen halen. Maar dan heb je dus wel alle promoties gemist..
/f/image/UCBHdWku6s3V1ZpWlZlvJIzL.png?f=fotoalbum_large)
Met hero erbij zit je op 110 euro per maand en krijg je ook nog een keer 2000 reward cap verhoging door een promotion waardoor het max 190 euro per maand wordt. Niet veel mensen zullen 3k per maand uitgeven maar die nieuwe bank of nieuwe pc telt zo wel mooi mee voor gratis PLU:
/f/image/tglXE6HbE7Js7IeKMJBByUg7.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 54% gewijzigd door Nopheros op 17-03-2024 17:00 ]
Dan houd ik helemaal niets overNopheros schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:06:
[...]
Waarom niet Kucoin gebruiken om uit te betalen i.p.v. bitvavo, kost 1 euro.
Omdat de bank van Plutus niet heel stabiel is, ik heb regelmatig dat ik het overmaak en dat ik het weer terugkrijg omdat de bank onbereikbaar is. Half uurtje later lukt het wel, maar vervelend is het wel. En ik heb ook geen zin om er gewoon geld op te laten staan, omdat ik niet van de ene op de ander dag als Plutus failliet is mijn geld kwijt wil zijn.Waarom moet je perse GBIT gebruiken?
Waarom niet de Plutus kaart gebruiken, doe ik zelf ook. Als ik in de stad sta en bedenk dat er te weinig geld op staat dan maak ik in 20 sec geld over en kan ik weer door.
Die berekening gaat ervanuit dat je 1000 euro per maand uitgeeft, maar tenzij ik een vakantie boek zit ik daar bij lange na niet aan (maar wel boven/op de 500). Dus zo'n €15 aan cashback (ietsje meer).Waarom elke +/- 3 weken uit laten betalen? Veel negatiever dan dat kun je het niet berekenen..
Volgens onderstaande info (zie screenshots) zou je er 60 euro per maand uit moeten kunnen halen, na aftrek van abbo kosten is dit 40 euro netto per maand winst. Laat het 1x per 2 maand uitbetalen
En ik hoef het ook niet elke maand uit te betalen, het is meer een gewoonte, maar ik wil het wel zo snel mogelijk hebben voor het geval Plutus van de ene op de andere dag verdwenen is of PLU compleet instort. En op het moment boezemt Plutus mij bijzonder weinig vertrouwen in.
Maar inderdaad, ik zal een tijdje moeten wachten tot het rendabel is om te withdrawen, al zou het me niet verbazen als over een of twee maanden de withdrawalkosten opeens naar €50 zijn gegaan ofzo
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat is inderdaad wel erg vervelend maar ligt dat dan aan Plutus? Maak zelf 3x á 5x per week geld over en nog nooit last van gehad. Altijd instant. (Gebruik zelf ABN)anandus schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:06:
[...]
Omdat de bank van Plutus niet heel stabiel is, ik heb regelmatig dat ik het overmaak en dat ik het weer terugkrijg omdat de bank onbereikbaar is. Half uurtje later lukt het wel, maar vervelend is het wel. En ik heb ook geen zin om er gewoon geld op te laten staan, omdat ik niet van de ene op de ander dag als Plutus failliet is mijn geld kwijt wil zijn.
Klopt, ik deed de aanname dat je de 1000 euro per maand haalde. Kom zelf met boodschappen al op 300-400 euro per maand.anandus schreef op zondag 17 maart 2024 @ 17:06:
[...]
Die berekening gaat ervanuit dat je 1000 euro per maand uitgeeft, maar tenzij ik een vakantie boek zit ik daar bij lange na niet aan (maar wel boven/op de 500). Dus zo'n €15 aan cashback (ietsje meer).
Maar inderdaad, ik zal een tijdje moeten wachten tot het rendabel is om te withdrawen, al zou het me niet verbazen als over een of twee maanden de withdrawalkosten opeens naar €50 zijn gegaan ofzo
Verder ben je wel erg negatief hoor
Gebruik Plutus bijna 2 jaar nu en ze bestaan nog steeds. Daarnaast gaat de fee niet naar 50 euro zolang ETH fees niet naar 50 euro gaan. Gaat nu eerder naar beneden aangezien de ETH fees alweer een tijdje een stuk lager zijn dan 20 á 30 euro.
Dat kreeg ik op mijn ticket aanmaken dus ook nogal verrassend te horen ja, alhoewel hun eigen regels op de site dus niet heel hard dat uitsluiten, ging natuurlijk veel te hard met die hoge bedragen. Ga voor de energierekening maar Naga Pay proberen de volgende keer.Bananeman schreef op zondag 17 maart 2024 @ 09:43:
Het Vattenfall “feest” is iig voorbij, dat is opeens niet meer eligible for rewards volgens support.
Wacht nog steeds op respons op mijn ticket ivm mijn gratis 150 euro. De factuur Vattenfall staat nog wel op betaald, dus zover ik weet is het geen mislukte transactie. Moet ook nog achter Curve aan voor retourpinnen wat nog steeds in limbo hangt, fijn altijd, achter alles en iedereen aan moeten zitten

Zal ook wel blij zijn als ik die Curve er tussenuit kan kieperen..behalve Apple Pay heb ik er niet echt veel aan in mijn situatie...
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Eind van het jaar krijg je het terug, en heb je wel een stapel gratis PLU.
En dat is niet te controleren voor ze
-Geen deurwaarder-
Is dit vaker een dingetje tussen een bank en Plutus? Sinds het begin dat ik er zit geen problemen mee gehad.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
RobinNL schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:56:
Zojuist wat geld op m'n Plutus account proberen te krijgen. Rabobank voerde de opdracht, maar ik kreeg het geld weer terug. Op dit moment is een nieuwe poging gedaan door Rabo zelf, maar het lijkt in niemandsland te zitten.
Is dit vaker een dingetje tussen een bank en Plutus? Sinds het begin dat ik er zit geen problemen mee gehad.
Volgens mij werken wij in NLD wel zo, maar niet elk land doet dit op deze manier geloof ik. Alhoewel elk normaal mens het nooit echt debiel hoog zou zetten, want life is expensive and allDeurwaarder schreef op zondag 17 maart 2024 @ 20:54:
Het (potentiële) probleem met Vattenfall is natuurlijk dat je het voorschot in theorie 500 euro te hoog kan zetten.
Eind van het jaar krijg je het terug, en heb je wel een stapel gratis PLU.
En dat is niet te controleren voor ze
Overigens lees ik hier en daar over issues met top ups, maar die heb ik nog niet gehad, ook vandaag overgemaakt en meteen de pushmessage dat saldo was verhoogd. Heb het idee dat het aan de bank kan liggen? Heb zelf Plutus in gebruik i.c.m. bunq, lees volgens mij vooral de "grootbanken" die lopen te emmeren? Wel vreemd natuurlijk.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
- +2460 euro -> 360 Plu verkocht sinds 2022
- + 225 euro -> 40 plu pending
- - 400 euro Verlies verkoop/aankoop hero stack
- - 80 euro Verlies 8x10 Plu subscription mei 2022
- - 150 euro Verlies 10x12 + 2x15 Plu subscription 2023
- - 80 euro Verlies Witdrawal fees?
- - 190 euro Verlies 1 year annual subscription 2024
- - 250 euro Verlies aankoop metal kaart
[ Voor 10% gewijzigd door enermax op 18-03-2024 11:53 ]
Doe overigens bijna alles met de kaart.
Ah, er hebben dus 2 afschrijvingen van Vattenfall rondgehangen waarbij er eentje weer onderhuids gecorrigeerd is (wel laat maar goed), nu alles nog een keer nagelopen en all is well in the world, blijft gek maar goed we zijn erIt seems this was an issue of expired authorization, where the authorization was still taking balance, then it expired and the available balance was updated. Hope that clears up any confusion.
/f/image/nZdceBbrhthM913DoS8Kby9R.png?f=fotoalbum_large)
Wausser90 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 21:15:
Ik heb de verificatie voor Apple Pay kunnen doorlopen, de kaart zit in de wallet!
Neejoh, maakt “timen” van het uitgeven voor je perks vele malen lastiger.TWFpa2Vs schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:22:
hier ook idd kan curve eruit
... en oranje! :P
En handig wanneer je niet in Euro's betaald.iNSaNe-oNe schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:28:
[...]
Neejoh, maakt “timen” van het uitgeven voor je perks vele malen lastiger.
- Ik heb geen zin om elke keer ad-hoc geld op te kaart te zetten alvorens een betaling in de winkel te voltooien via Plutus.
- Curve geeft mij de flexibiliteit wanneer ik de transactie via GBIT wil settelen bij Plutus. Laatst had de prijs van PLU ff een mooie boost richting de 8 USD. Normaliter duurt het dan weer een aantal dagen voordat de prijs terugzakt naar normaal niveau. In die tijd wil je dus geen transacties doen omdat je dan minder PLU krijgt.
[ Voor 12% gewijzigd door enermax op 19-03-2024 11:35 ]
Just my 2 cents
Maar waarom ad-hoc elke keer geld erop zetten? Ik snap dat je geen mega bedragen op plutus wilt parkeren maar de usual voor maandje boodschappen etc toch geen issue?paul-s83 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 23:11:
Voor mij is Apple Pay nog niet genoeg om Curve te laten varen:
- Ik heb geen zin om elke keer ad-hoc geld op te kaart te zetten alvorens een betaling in de winkel te voltooien via Plutus.
Ik zet er ook gemiddeld 100 euro op. During de day maak ik steeds even over als het niet voldoende is. 100 euro kwijt als plutus omvalt is vervelend, 2 a 3 ruggen wat ik maandelijks uitgeef zou minder fijn zijn.keepitfrosty schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:00:
[...]
Maar waarom ad-hoc elke keer geld erop zetten? Ik snap dat je geen mega bedragen op plutus wilt parkeren maar de usual voor maandje boodschappen etc toch geen issue?
Hm ja ik vind dat wat minder een issue omdat je nog steeds modulr ertussen hebt. Dus ook al zou plutus omvallen is je geld niet direct poef. Maar ik begrijp het wel, en met instant top ups ook niet heel vervelend om te doen.tormentor1985 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 10:43:
[...]
Ik zet er ook gemiddeld 100 euro op. During de day maak ik steeds even over als het niet voldoende is. 100 euro kwijt als plutus omvalt is vervelend, 2 a 3 ruggen wat ik maandelijks uitgeef zou minder fijn zijn.
Klopt het is hit & miss. Vind het ook wat soepeler werken bij betalen met een simpele tap voor OK dan een sms-code en je veiligheidsvraag van Plutus, maar goed dat is deels luiheidTWFpa2Vs schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:45:
Ja Curve heeft zeker voordelen maar ook een hoop nadelen. retourbetalingen houden ze minstens een aantal dagen vast en hetzelfde gebeurd regelmatig ook reserveringen van Hotels en onbemande tankstations. Waardoor je saldo ook gewoon niet beschikbaar is. Uiteindelijk wordt het allemaal wel gecorrigeerd maar het duurt lang en support response tijden zijn echt om te huilen.
Just my 2 cents
Overigens kreeg ik op mijn verzoek aan Curve van een missende refund (retourpinnen) netjes zojuist al een reactie (gister ingeschoten), mag Plutus gaan benaderen. Here we go again
Alleen dit is toch al genoeg om te kappen met Curve?2Dutch schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:32:
[...]
Klopt het is hit & miss. Vind het ook wat soepeler werken bij betalen met een simpele tap voor OK dan een sms-code en je veiligheidsvraag van Plutus, maar goed dat is deels luiheid
Overigens kreeg ik op mijn verzoek aan Curve van een missende refund (retourpinnen) netjes zojuist al een reactie (gister ingeschoten), mag Plutus gaan benaderen. Here we go again
Elke IT-er weet dat je bij 1 partij moet blijven om dit soort gezeik te voorkomen
Verre van fijn ja, ik gebruik in theorie Curve vooral voor Apple Pay, maar een eerste test met retourpinnen ging sneller dan met ING, wist ik veel dat het de 2e keer tot dit gedoe ging leidenNopheros schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:43:
Alleen dit is toch al genoeg om te kappen met Curve?
Elke IT-er weet dat je bij 1 partij moet blijven om dit soort gezeik te voorkomen
Overigens: hoe voegen de mensen die hier succesvol Apple Pay met de Plutus kaart hebben aangezwengeld de kaart toe? Of verschijnt die knop alleen in de Plutus-app als je een fysieke kaart hebt..dat was mijn aanname
Ik heb de kaart handmatig toegevoegd in Apple Pay zelf2Dutch schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:06:
[...]
Verre van fijn ja, ik gebruik in theorie Curve vooral voor Apple Pay, maar een eerste test met retourpinnen ging sneller dan met ING, wist ik veel dat het de 2e keer tot dit gedoe ging leiden
Overigens: hoe voegen de mensen die hier succesvol Apple Pay met de Plutus kaart hebben aangezwengeld de kaart toe? Of verschijnt die knop alleen in de Plutus-app als je een fysieke kaart hebt..dat was mijn aanname
Ah, Plutus staat er nog niet tussen in de lijst en "add a different card" staat echt compleet onderaan weggemoffeldWausser90 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:09:
Ik heb de kaart handmatig toegevoegd in Apple Pay zelf

Nu afwachten hoe lang het duurt voordat de Plutus-mailing komt
Kreeg zonet van support een 4 tal extra vragen bij het inschieten van het ticket voor de retourpin-transactie-foetsie, als ze nou via de app support mogelijk maken hoef je die hoepels niet in te zetten lijkt me (wel nette link naar waarom en hoe erbij, dat wel). We blijven dromen
[ Voor 37% gewijzigd door 2Dutch op 19-03-2024 12:38 ]
:strip_exif()/f/image/Q8jbHntapRAVA5n6mdj5ucU7.jpg?f=fotoalbum_large)
Gemiddeld 6€ per withdrawal winst voor Plutus. En na de aanpassing bij Ethereum plus de veel lagere koers loopt dit alleen nog maar op.
Ik wil graag dubbel voordeel doen, en volgens wat ik lees, werkt het. Woolsocks is niet specifiek uitgesloten?
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Wat ook werkt is bij alle supermarkten koopzegels aanzetten 😁
[ Voor 22% gewijzigd door TWFpa2Vs op 19-03-2024 19:28 ]
Ik ga het proberen. Heb iets van Decathlon nodig en dacht dat het wel zinvol was om een cadeaubon voor het exacte bedrag te kopen en die 3% ook nog mee te pakken.TWFpa2Vs schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:27:
Woolsock werkt met vouchers en referral links, transactie gaat gewoon via de verkoper dus ja lijkt me gewoon te werken.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
[ Voor 11% gewijzigd door Froenker op 19-03-2024 21:59 ]
Ja dit kan! Je kunt die cadeaubon met Plutus afrekenenTh1x4nG schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:26:
Weet er iemand of ik, als ik via Woolsocks een cadeaubon koop (met Woolsocks cashback) met de Plutuskaart, toch ook nog Plutus cashback krijg?
Ik wil graag dubbel voordeel doen, en volgens wat ik lees, werkt het. Woolsocks is niet specifiek uitgesloten?
Heb je ze nog als tip gegeven dat ze dan ook even de opmerking: "utility bill payments, may be eligible for rewards" uit hun FAQ schrappen (of nuanceren met: "but for sure not in case you (are forced to) get your energy from Vattenfall"?Bananeman schreef op zondag 17 maart 2024 @ 09:43:
Het Vattenfall “feest” is iig voorbij, dat is opeens niet meer eligible for rewards volgens support.
Overigens gaan ze bij AH bezorging t.z.t. over naar automatische incasso, wat in mijn nadeel is natuurlijk met mijn AH-perk, maar dat loopt allemaal nogal achter op schema wat in mijn geval goed uitkomt. Tenzij Plutus opschiet met cashback via AI natuurlijk
handig voor toekomstige Lambo 😉
Wacht nog een dagje.MTT schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:31:
Ik heb vandaag ongeveer 3plu bij gekregen terwijl het ongeveer 10 moet zijn. Er staat op die van 3 februari allemaal available, maar ik mis 7 plu. Komt dat nog goed of moet ik een ticket inschieten?
Zodra ze dat doen bestel ik bij Jumbo.2Dutch schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:22:
Overigens gaan ze bij AH bezorging t.z.t. over naar automatische incasso
Ik heb hetzelfde: een klein beetje PLU van 3 februari is bijgeschreven, maar meerdere PLU van 3 februari staan vermeld als "available " maar zijn niet beschikbaar om te withdrawen en zijn niet zichtbaar in de balans in de app.MTT schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:31:
Ik heb vandaag ongeveer 3plu bij gekregen terwijl het ongeveer 10 moet zijn. Er staat op die van 3 februari allemaal available, maar ik mis 7 plu. Komt dat nog goed of moet ik een ticket inschieten?
Jammer dat Plutus steeds weer zo onvoorspelbaar/onbetrouwbaar is.
Dat duurt altijd nog een dagje totdat 'available' beschikbaar is....Globalcitizen schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:48:
[...]
Ik heb hetzelfde: een klein beetje PLU van 3 februari is bijgeschreven, maar meerdere PLU van 3 februari staan vermeld als "available " maar zijn niet beschikbaar om te withdrawen en zijn niet zichtbaar in de balans in de app.
Jammer dat Plutus steeds weer zo onvoorspelbaar/onbetrouwbaar is.
Die extra dag is al voorbij. Het punt is, zoals @MTT ook schrijft, dat van een en dezelfde datum een klein deel beschikbaar komt en een ander deel niet.knakworst schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 18:29:
[...]
Dat duurt altijd nog een dagje totdat 'available' beschikbaar is....
Ging dus nog wel ff duren, maar voor heel veel dingen maakt het weinig uit waar je bestelt omdat de producten c tot en met t bij wijze van idem prijs hebben. Maar ja wel weer iets om in de gaten te houden. Gelukkig bestel ik veel in bulk bij bv foodello en muscle meat, dus altijd de optie voor CC en/of paypal met welke kaart dan ook daar weer achter.knakworst schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:38:
Zodra ze dat doen bestel ik bij Jumbo.
Weer even gezucht bij het nieuwe ticket voor een missende retourpin-transactie: had 2 vergelijkbare transacties vrij vlot achter elkaar (paar dagen tussen) maar de mdw vroeg dus meteen of het niet ging om transactie 1. Nee, de screenie met approval van Curve met daarbij ook de transactieDATUM was van 3 dagen na afhandeling refund 1, en tijdreizen kan hier dus niet
Heb liever dat ze iets meer tijd pakken en beter lezen dan elke keer van die halve antwoorden formuleren..
[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 20-03-2024 19:58 ]
Zijn jouw "verborgen" missende PLU al boven water gekomen?MTT schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:31:
Bij mij nog niet (en ik wil vandaag eigenlijk een withdrawal doen).
Heb je sindsdien geen aankoop meer gedaan? Dan zal die PLU vast blijven staan, heb ik ook al gemerkt 🙄Globalcitizen schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:58:
[...]
Zijn jouw "verborgen" missende PLU al boven water gekomen?
Doe eens hele kleine betaling en je al zien dat de PLU direct beschikbaar komt
Ik heb vorige maand via de chrome extensie even kort gekeken en bij mij is de laatste 12 maanden alles goed gegaan lijkt het.
[ Voor 26% gewijzigd door Nopheros op 21-03-2024 13:46 ]
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Het aanpassen kan bij Plutus tot 30 dagen duren. Normaal gesproken zul je dus even geduld moeten hebben...CK3v1N schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:13:
Bij het tanken bij Dats wordt er altijd 125 euro gereserveerd, alvorens het correcte bedrag gecrediteerd word. In de Curve app is het correct gecorrigeerd naar het juiste bedrag maar in Plutus houden ze de 125 euro aan. Iemand die dit herkent? Hoe krijg ik trouwens het gemakkelijkst iemand van de support te pakken?
Ja zijn die nacht nog bijgeschreven.Globalcitizen schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:58:
[...]
Zijn jouw "verborgen" missende PLU al boven water gekomen?
Heb ze gelijk maar opgenomen, totaal 70plu stond er in mijn account
[ Voor 10% gewijzigd door MTT op 23-03-2024 12:12 ]
Tip: laat niet een te grote hoeveelheid Plu in je app staan. Geen idee hoelang de withdrawal wachtrij is maar ik kan me voorstellen dat het nu rustig is met 25 euro fee.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/14Id4haS3W84CYW0LujoQtMa.jpg?f=user_large)
[ Voor 18% gewijzigd door enermax op 23-03-2024 14:11 ]
Bij mij kwam het niet vanzelf goed; het werd wel gecorrigeerd direct nadat ik Support gecontracteerd heb.MTT schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:10:
[...]
Ja zijn die nacht nog bijgeschreven.
Heb ze gelijk maar opgenomen, totaal 70plu stond er in mijn account
Ik vind het heel bezwaarlijk (eigenlijk onacceptabel) dat je niet kunt vertrouwen op "bevestigde" informatie van een financiële instelling (B.v. zaken die onterecht "pending" blijven is een ding, en daar kan ik evt. mee leven, maar officiële statements over ontvangsten die je in werkelijkheid niet ontvangen hebt mogen niet voorkomen. Misschien ben ik in het verleden wel meer PLU misgelopen...).
kan je vrij eenvoudig checken met de chrome plugin, wel op data die ze leveren maar zou je een crosscheck mee moeten kunnen doen.Globalcitizen schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 14:40:
[...]
Bij mij kwam het niet vanzelf goed; het werd wel gecorrigeerd direct nadat ik Support gecontracteerd heb.
Ik vind het heel bezwaarlijk (eigenlijk onacceptabel) dat je niet kunt vertrouwen op "bevestigde" informatie van een financiële instelling (B.v. zaken die onterecht "pending" blijven is een ding, en daar kan ik evt. mee leven, maar officiële statements over ontvangsten die je in werkelijkheid niet ontvangen hebt mogen niet voorkomen. Misschien ben ik in het verleden wel meer PLU misgelopen...).
https://plutus.medium.com...nciliation-7-118b08727516
Oppervlakkig lijkt het weliswaar een boekhoudkundige handeling, maar anderzijds wordt het wel officiëler en uitgebreider gemeld dan gebruikelijk voor Plutus.
:strip_exif()/f/image/dmTzdcTsnjdC4pyyrtDHNAsF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 199% gewijzigd door enermax op 24-03-2024 16:46 ]
:strip_exif()/f/image/SWVCMu5RV5Wsx5HE0XeUdOzE.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door enermax op 24-03-2024 16:43 ]
Hier helaas geen screenshot, maar wel de transacties met data / tijdstippen, in csv bestandje gedownload, omgezet in excel, en naast deze een extra kolom ingevoegd die de saldi berekent op dat moment. Dus heb nu alle saldi bij elke transactie en ook wat die op 1 januari was. Moest wel een min te plaatsen voor alle transactiebedragen omdat ze in 2023 tot en met 4 augustus eerst geen negatief bedrag hebben opgenomen bij alle uitgaven met de kaart.nobleone schreef op maandag 4 maart 2024 @ 07:05:
[...]
Ehm...
...Op de screenshots die je elk jaar op 1 januari maakt van alle saldi in al je crypto apps?
De transacties in het bestand staan echter op de data van de werkelijke transacties en niet de GBIT data, waardoor er wel eens negatieve balansbedragen staan, gelukkig niet het geval rond 1 januari.
De reward transacties ook maar gelijk gedaan voor de Plu.
Plutus wilde mij deze info op 1 januari overigens niet geven. Beetje raar, want ze moeten m.i.die info paraat hebben en aanleveren bij de belastingdienst.
[ Voor 47% gewijzigd door MTT op 25-03-2024 04:29 ]
Stom van Plutus dat ze op de downloadbare statements geen begin en/of eindsaldo hebben. Banken hebben inderdaad de verplichting om jaarlijks saldoinfo aan de belastingdienst door te geven. Voor de huidige belastingaangifte gaat het om het saldo van bank- en spaartegoeden per 1-1-2023. Maar Plutus is geen (spaar-)bank en Modulr ook niet. Modulr is wel een EGI (Elektronische GeId Instelling).MTT schreef op maandag 25 maart 2024 @ 04:05:
Plutus wilde mij deze info op 1 januari overigens niet geven. Beetje raar, want ze moeten m.i.die info paraat hebben en aanleveren bij de belastingdienst.
https://plutus.it/safeguarding-explanation-euModulr is an Electronic Money Institution (EMI) and is licensed and regulated by De Nederlandsche Bank (DNB). This means Modulr is allowed to do certain things which include issuing electronic money (e-money) to clients, holding client funds and providing payment services to clients.
Maar of een EGI / EMI verplicht moet rapporteren over het tegoed van individuele klanten aan de belastingdienst?
Qua status is Plutus op dit moment te vergelijken met een bedrijf als Paypal of de in Nederland bekende VVV Cadeaukaart. Die wordt namelijk ook uitgegeven door een EGI / EMI:
https://www.vvvcadeaukaarten.nl/over-ons/egiVVV Cards BV is een van de weinige uitgevers van cadeaukaarten die haar cadeaukaarten uitgeeft onder een EGI-vergunning. De letters "EGI" staan voor “Elektronisch Geld Instelling”. Het elektronisch geld dat verbonden is aan de VVV Cadeaukaart wordt uitgegeven onder de EGI-vergunning van Intersolve Payments.
Mogelijk valllen tegoeden bij Plutus / Modulr, net als contant geld en cadeaubonnen, onder de overige vorderingen en contant geld? In dat geval dien je het tegoed zelf op aan te geven:
https://www.belastingdien...eend_geld_en_contant_geldHebt u contant geld in huis of bijvoorbeeld cadeaubonnen? Dan moet u uw contante geld en de waarde van uw cadeaubonnen opgeven als die boven de vrijstelling uitkomen.
Hebt u meer contant geld dan de vrijstelling? Dan hoeft u in uw aangifte alleen het bedrag dat boven de vrijstelling uitkomt aan te geven.
Mijn spending cap is al hoog genoeg vanwege de 10K bonus, dus zat er aan te denken om mijn subscription te verlagen. Met de (veelal) veranderende regels, toch even een check;
Weet iemand hier of ik zonder verlies van enige benefits (excl. 1perk) mijn premium naar everyday kan omzetten?
Dan is het wachten tot de hele database er doorheen is gehaald / er een mailtje of tweet komtTWFpa2Vs schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:02:
hier werkt het zonder problemen in apple pay.
Nog een zuchtmomentje voor mezelf (of eigenlijk Curve, maar ja ik zag het niet eerder), de transactie die foetsie was was blijkbaar op de oude Plutus-kaart (hoe dan?!) teruggeboekt. Plutus-support maar gevraagd wat er gebeurt met dat soort transacties zodat ik gericht(er) kan slaan richting Curve, en de gehele kaartcijferbingo, want nee die heb ik niet meer.
Ondertussen maar even aan het wachten nog op iets lagere fees zodat ik weer down the Rabby hole kan gaan..ohja gevulde wallet aan de Plutus-kant is ook wel handig
[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 28-03-2024 22:38 ]
Q: What qualifies a downgrade?Biowaste schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:34:
Als ik het goed heb zijn de bonus drie maanden premium subscription rebate afgelopen na de betaling voor volgende maand.
Mijn spending cap is al hoog genoeg vanwege de 10K bonus, dus zat er aan te denken om mijn subscription te verlagen. Met de (veelal) veranderende regels, toch even een check;
Weet iemand hier of ik zonder verlies van enige benefits (excl. 1perk) mijn premium naar everyday kan omzetten?
A: If your PLU holdings fall below the requirements for your new Reward Level, you will be downgraded.
Of te wel alleen als je je reward level verlaagt. Subscription maakt niet uit. Ik ga dat zelf ook doen einde van de maand.
Zie ook: https://support.plutus.it...Summary%0ACustomers%20who
[ Voor 6% gewijzigd door Wurmpje op 27-03-2024 10:48 ]
HOW, ik kan geen plutus vinden in de lijst van banken
Hier binnen de 7 dagen mijn plu withdraw bijgeschreven gekregen op mijn kucoin. Het kan dus nog wel snellerenermax schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:24:
@MTT En nu kun je 2 weken wachten op uitbetaling. Uitbetalingswallet wordt niet genoeg gevuld. Voorkomt denk ik een grote verkoop van Plu... 25 euro betalen terwijl Plutus voor de laatste betalingen 2-3$ betaalde.
Tip: laat niet een te grote hoeveelheid Plu in je app staan. Geen idee hoelang de withdrawal wachtrij is maar ik kan me voorstellen dat het nu rustig is met 25 euro fee.
[Afbeelding]
GAS FEES | PLU Reward Payouts
— Danial Daychopan (@DDhopn) 28 maart 2024
Ethereum offers security, but it can not be scaled.
L2’s provide a solution, yet their centralised sequencers can censor, and represent a single point of failure. Not ideal for a regulated business!
To improve UX, reliability, and reduce costs...… pic.twitter.com/PJZ6OdZLdk
highlightje voor 't gemak:
En dat helpt dan ook weer voor de terugkeer van de Plutusswap (at fucking last?!). En ook iets met bonnen uploaden als er iets gemarkeerd wordt als "risk" zodat de reward payout near instant wordt. Maar dat is niet voor alle transacties en heb zelf nooit een "hey doe een bonnetje" gehad, dus of dat nu via een ticket aanmaken hetzelfde is weet ik niet?We are currently testing technical implementation with a prominent blockchain foundation to migrate PLU Rewards to a faster and cheaper network, as well as increase token utility. This is technically challenging and requires careful planning for a smooth transition.
Personally, this has been a top priority. Aiming for late 2024, but no concrete dates yet.
---
Toevallig vandaag jaartje Premium genomen, waag de gok wel met wat korting
[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 28-03-2024 22:37 ]
Hier was het 3 dagen voor ~140 PLU. Viel me nog erg mee.RenaldoN schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 06:27:
[...]
Hier binnen de 7 dagen mijn plu withdraw bijgeschreven gekregen op mijn kucoin. Het kan dus nog wel sneller
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Hier ook binnen een week bij kucoinRenaldoN schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 06:27:
[...]
Hier binnen de 7 dagen mijn plu withdraw bijgeschreven gekregen op mijn kucoin. Het kan dus nog wel sneller
Ik hoop t maar ben sceptisch. Polygon heeft meer dan een jaar op de roadmap gestaan en is nooit gematerialiseerd. Wellicht wordt t Base gezien de samenwerking met Coinbase? Sowieso heeft Danial t al over Q3 and we all know how planning at Plutus works2Dutch schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:30:
Threadje over de withdrawal costs e.d, kan geen thread linken afaik dus doorklikken it is
[Twitter]
highlightje voor 't gemak:
[...]
En dat helpt dan ook weer voor de terugkeer van de Plutusswap (at fucking last?!). En ook iets met bonnen uploaden als er iets gemarkeerd wordt als "risk" zodat de reward payout near instant wordt. Maar dat is niet voor alle transacties en heb zelf nooit een "hey doe een bonnetje" gehad, dus of dat nu via een ticket aanmaken hetzelfde is weet ik niet?
---
Toevallig vandaag jaartje Premium genomen, waag de gok wel met wat korting
Belangrijkere vraag; lower withdrawal fees wen?
Same, het schuift al zolang door, niet zo gek dat mensen Plutus ervan verdenken het bewust klanten lastiger te maken om hun pluutjes eruit te halenTomba schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:38:
[...]
Ik hoop t maar ben sceptisch. Polygon heeft meer dan een jaar op de roadmap gestaan en is nooit gematerialiseerd. Wellicht wordt t Base gezien de samenwerking met Coinbase? Sowieso heeft Danial t al over Q3 and we all know how planning at Plutus works
Belangrijkere vraag; lower withdrawal fees wen?
$5 is wel echt te laag eigenlijk. Ondanks alle pogingen om te zorgen dat mensen niet verkopen blijft de propositie om te kopen te mager. (Zeker nu ze t allemaal zo ingewikkeld hebben gemaakt dat Jan met de Pet nooit zal instappen)knakworst schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:41:
Er is in ieder geval een soort van rust in de tent met een stabiele koers. Laten ze in ieder geval die fees weer verlagen gezien de blockchain fees, abonnementen met rust laten, de staking hoeveelheden, metal cards leveren, en apple/google pay finaliseren. Dan denk ik dat de koers komende maanden gewoon tussen de 5 en de 7 dollar kan meanderen. Prima.
Door het stapelen van perks en introduceren van Honey Badger loopt de reward pool echt enorm snel leeg

Gezien de winst die ze pakken op elke withdrawal is het een toss up of ze een eerlijke prijs gaan vragen of lekker blijven cashen. Ik vind 25€ (meer dan 5 Plu!) echt teveel eigenlijk.2Dutch schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:35:
[...]
Same, het schuift al zolang door, niet zo gek dat mensen Plutus ervan verdenken het bewust klanten lastiger te maken om hun pluutjes eruit te halenJa lower fees when, ik zit te dubben bij welk bedrag ik die 25 euro acceptabel vind
Heb wat deels onverwacht dure weken achter de rug, denk dat ik toch maar even door de zure appel heen moet bijten
:strip_exif()/f/image/2YWvOrRWu4LAoc4lNfGn5fCA.jpg?f=fotoalbum_large)
Bijna 20€ (!) winst per withdrawal deze week
[ Voor 24% gewijzigd door Tomba op 29-03-2024 11:49 ]
Dat is wel bijzonder veel ja, kun je imho niet makenTomba schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:46:
[...]
Gezien de winst die ze pakken op elke withdrawal is het een toss up of ze een eerlijke prijs gaan vragen of lekker blijven cashen. Ik vind 25€ (meer dan 5 Plu!) echt teveel eigenlijk.
[Afbeelding]
Bijna 20€ (!) winst per withdrawal deze week

Als ze maar eens opschieten met die DEX of met een knopje waardoor je je PLU weer meteen kan omzetten in EUR om uit te geven.
Vanwege bullmarket mogen ze blij zijn imo. Als je kijkt naar PLU/BTC. Als BTC nog steeds op niveau 30K zat moet je maar eens een rekensommetje maken. PLU/BTC staat echt enorm laag.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QqYT4uqergVrLWARE4cxjN93.jpg?f=user_large)
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.