Inderdaad, heeft wel een bepaalde “toon”knakworst schreef op maandag 1 januari 2024 @ 10:34:
[...]
Wat een verachtelijke tweet. Je mag het misschien wel denken maar nooit doen. Beetje neerbuigend tegen je klanten doen terwijl ze zelf nog heel lang 0 euro voor de kaart lieten zien. Nooit een goed idee.
Knip, deels offtopic en op de man
[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 04-01-2024 21:24 ]
Ik zou de tweet zelf ook niet de deur uitgedaan hebben als Plu medewerker, staat nog steeds online.
@enermax Of iemand nu wel of niet in de plus staat vind ik niet relevant, koers is wat gedaald dus tijdelijk in de min staan kan goed, echter ontvang je daarom niet minder rewards.
Dat van de Curve kaart is mij niet bekend.. dat is inderdaad wel balen als je Plu alleen virtueel kan gebruiken. Dit zijn dan wel speciale gevallen lijkt me aangezien iedereen Curve kan aanvragen. Heb er op Discord ook niets over gelezen in de afgelopen maanden.
Anyway, de Plutus kaart is inmiddels alweer 1,5 week geleden besteld dus dat kan niet lang meer duren. Heb nog geen berichten gelezen dat iemand de kaart al heeft onvangen..
@enermax Of iemand nu wel of niet in de plus staat vind ik niet relevant, koers is wat gedaald dus tijdelijk in de min staan kan goed, echter ontvang je daarom niet minder rewards.
Dat van de Curve kaart is mij niet bekend.. dat is inderdaad wel balen als je Plu alleen virtueel kan gebruiken. Dit zijn dan wel speciale gevallen lijkt me aangezien iedereen Curve kan aanvragen. Heb er op Discord ook niets over gelezen in de afgelopen maanden.
Anyway, de Plutus kaart is inmiddels alweer 1,5 week geleden besteld dus dat kan niet lang meer duren. Heb nog geen berichten gelezen dat iemand de kaart al heeft onvangen..
[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 01-01-2024 13:19 ]
@Nopheros Speciaal Curve geval is mijn vriendin. Duurde 1 maand dat goedgekeuring er eindelijk was vanuit curve. Opnieuw inloggen in de app na goedkeuring, contact Curve... Ahhhhh toen was ik er klaar mee. Gelukkig heb ik wel Curve. Maar die luxe zal niet iedereen hebben. Afwachten tot Apple pay er is.
Denk trouwens dat Plutus nog steeds de beste (of minst slechtste) cashback crypto kaart is.
Denk trouwens dat Plutus nog steeds de beste (of minst slechtste) cashback crypto kaart is.
[ Voor 18% gewijzigd door enermax op 01-01-2024 13:52 ]
Laten we het idd op het minst slechte houden en daarmee 2023 achter ons laten.enermax schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:45:
@Nopheros Speciaal Curve geval is mijn vriendin. Duurde 1 maand dat goedgekeuring er eindelijk was vanuit curve. Opnieuw inloggen in de app na goedkeuring, contact Curve... Ahhhhh toen was ik er klaar mee. Gelukkig heb ik wel Curve. Maar die luxe zal niet iedereen hebben. Afwachten tot Apple pay er is.
Plu prijs is wel erg matig op moment, wekelijks mooie pumps maar die worden direct weer verkocht..
Als ze vóór de kaart bestelwindow in een nieuwsbrief gezegd hadden, oh ja by the way we introduceren een kaartfee van 10 euro. Dat zijn de kosten van productie en verzenden van de kaart, we maken er verder geen winst op. Maar dit draagt eraan bij dat wij geen PLU uit de treasury hoeven te verkopen, niet iedereen heeft nodig ivm Curve, fair voor iedere user, blabla.
Dan was het beter geland en hadden we misschien niet zoveel klagers in de eerste plaats. Uiteindelijk moet je ervoor zorgen dat mensen in plutus willen investeren, die wil wordt nu wel een beetje de kop ingedrukt.
Dan was het beter geland en hadden we misschien niet zoveel klagers in de eerste plaats. Uiteindelijk moet je ervoor zorgen dat mensen in plutus willen investeren, die wil wordt nu wel een beetje de kop ingedrukt.
Zo dat is interessant! De CC die ik heb doet dat niet. Wil je hier de passage plaatsen van jouw CC-voorwaarden die stellen dat als je betaalt met een andere kaart (Curve), dan toch de CC verzekering (ABN) geldt?Velv schreef op maandag 1 januari 2024 @ 12:07:
(dankzij Curve) wanneer mij dat uitkomt. Dat houdt in dat ik dus 118 dagen verzekering heb via ABN op al mijn aankopen en [..] kan omzetten [..] via GBIT
Hoe heb je die 557 uit laten betalen afgelopen maand zonder meerkosten (bovenop die 20+15 euro)? De dex ligt er al enige tijd uit. En omwegen zijn significant duurder dan de dex en veel meer gedoe.Voor de december maand geldt dat Curve mij 20 EUR kostte, Plutus 15 EUR kostte en met een cashback ik 119.85 PLU verdiend heb. In de huidige lage PLU markt is dat een bedrag van 557 EUR. Een winst van 522 EUR.
Met de nieuwe kaarten, google pay in januari, rewards op rekeningen naast aankopen en hopelijk dit jaar ook nog een keer de usa release komt het hopelijk goed.knakworst schreef op maandag 1 januari 2024 @ 15:05:
Als ze vóór de kaart bestelwindow in een nieuwsbrief gezegd hadden, oh ja by the way we introduceren een kaartfee van 10 euro. Dat zijn de kosten van productie en verzenden van de kaart, we maken er verder geen winst op. Maar dit draagt eraan bij dat wij geen PLU uit de treasury hoeven te verkopen, niet iedereen heeft nodig ivm Curve, fair voor iedere user, blabla.
Natuurlijk geldt die ABN verzekering dan niet. Zie bijvoorbeeld: https://www.kifid.nl/wp-c...aak-2022-0027-Bindend.pdfJaDatIsPeter schreef op maandag 1 januari 2024 @ 15:59:
[...]
Zo dat is interessant! De CC die ik heb doet dat niet. Wil je hier de passage plaatsen van jouw CC-voorwaarden die stellen dat als je betaalt met een andere kaart (Curve), dan toch de CC verzekering (ABN) geldt?
Maar Curve werkt ook prima.
Ik heb vorig jaar ruim 48.000 euro uitgegeven. Ik laat alles lopen via ICS, en als ik iets retour stuur, of ik tank bij een onbemand station, krijg ik altijd het geld terug.
Ik heb twee keer met GBIT naar Hi een probleem gehad, dat is in twee weken tijd opgelost door Curve en Hi.
Verzekering bij faillissement heb je niet bij Curve, als je bij Amazon en Bol bestelt is dat risico natuurlijk nihil. Als je bij een vage toko bestelt dan direct je credit card gebruiken.
Wel een aantal hier geweest, die geld terug kregen van curve na failliesement winkel. Je mag niet bij je cc claimen, maar moet ticket bij curve openen.knakworst schreef op maandag 1 januari 2024 @ 17:18:
[...]
Verzekering bij faillissement heb je niet bij Curve, als je bij Amazon en Bol bestelt is dat risico natuurlijk nihil. Als je bij een vage toko bestelt dan direct je credit card gebruiken.
What is Curve Customer Protection?
Whenever you spend with your Curve Card, you're protected by Curve Customer Protection. If you have a problem with a purchase, you can make a claim with Curve, and we can help by raising a dispute on your behalf to get the money back from the merchant.
It’s not a product warranty or a service warranty, though, so you’ll keep all of your statutory rights even if you raise a claim under Curve Customer Protection.
[ Voor 34% gewijzigd door enermax op 01-01-2024 18:50 ]
Heb die hele uitspraak gelezen en moet toegeven dat ik daar niet van afwist. Ik vind het ook een behoorlijke foute uitspraak en hoop dat de persoon in kwestie in beroep is gegaan. Curve is geen creditcard, het is een debitcard en linkt door naar mijn creditcard. De customer service die ik deze maand heb meegemaakt is belabberd inderdaad, je kan namelijk niemand spreken wat nooit goed is voor een bedrijf. Echter gebruik ik al 20 jaar een cc en heb ik in al die tijd maar 2 keer iets moeten betwisten, dus het risico kan ik dragen.Natuurlijk geldt die ABN verzekering dan niet. Zie bijvoorbeeld: https://www.kifid.nl/wp-c...aak-2022-0027-Bindend.pdf
Maar Curve werkt ook prima.
Ik heb vreemd genoeg wel een ICS medewerker op band stand die mij "verzekerd" dat mijn aankopen "uiteraard nog steeds verzekerd zijn" ook als ik via Curve betaal. Maar goed, dat voldoet denk ik niet in een rechtbank....
Wat betreft de PLU eraf halen: het kan nu nog niet uiteraard (45 dagen), maar er is een makkelijke omweg.
Als stacker moet je gewoon niet stacken bij PLU zelf. We stacken op een ledger. Dat is het simpele rekensommetje van alle PLU laten staan op Plutus en "stacken" op de dag dat het vrijkomt en het bedrag wat op de Plutus staat gewoon afhalen van je PLU. Deze omweg wordt besproken in discord VIP channel en werkt goed. Je zit dan nog uiteraard met kosten van het omzetten, maar ik blijf erop hameren: de winst is altijd meer dan met een normale cc.
@Velv Niet helemaal wat jij bedoelt volgens mij, maar je kan het ook zo doen als je niet wilt wachten op goedkeuring van plutus. Je kan van je external 250 plu (hero), direct 1.95 verkopen zonder in de problemen te komen. Want je internal is 1.95 en je external 248.05 = 250 plu. Dan betaal je de transfer kosten in metamask ipv 7euro bij plutus.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LGIK6PyBckImljoNW8xwWk2g.jpg?f=user_large)
[ Voor 35% gewijzigd door enermax op 02-01-2024 11:10 ]
Hahaha. Die Plutus card dus al sinds begin november niet meer gebruikt en nu net afgelopen week de laatste PLU withdrawal succesvol uitgevoerd.BBKing schreef op zondag 31 december 2023 @ 08:40:
Zo, laatste withdrawal van PLU gereed en verkocht. Daarmee komt er een eind aan Plutus voor mij. Op dit moment via Curve betalingen aan het sparen, dan zien we in 2024 wel waar we die naar toe gaan GBITen. Dank voor al jullie info en hulp!
Krijg ik vandaag een mail dat mijn account "Temporarily suspended" is "while we conduct a review".
Veel plezier ermee, ze reviewen maar raak. Klaar.
Het blijven grapjurken heBBKing schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:40:
[...]
Hahaha. Die Plutus card dus al sinds begin november niet meer gebruikt en nu net afgelopen week de laatste PLU withdrawal succesvol uitgevoerd.
Krijg ik vandaag een mail dat mijn account "Temporarily suspended" is "while we conduct a review".
Veel plezier ermee, ze reviewen maar raak. Klaar.
Maar goed het beloofde 'na 45 dagen wachten mag je je hardverdiende Plutus daadwerkelijk direct opnemen' zit er nu toch echt aan te komen volgens Danial:
Instant Reward Payouts
— Danial Daychopan (@DDhopn) 2 januari 2024
With spending and earning rewards at ATH, the abuse of rewards and misuse of the platform also surged in the last several months. These have led to extensive audits of transactions and AML compliance checks.
Unfortunately, this also created a backlog of… https://t.co/XWQaEFLQ4V
Curieuze vraag, maar blokkeert Plutus alles wat mogelijks medisch verwant is?
Ik kon vorige maand de dierenarts niet betalen met de plutus kaart.
Nu net kon ik pharmamarket niet betalen met plutus (lukte vroeger wel)
Heb een half jaar geleden bij de dierenarts een tube hondentandenpasta gescoord met cashback, en zeer recent een DNA-test voor honden bij een amerikaanse toko en die gaven beide netjes cashback.NordicMan schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:15:
Heeft de dierenarts iets aan de terminals aangepast? 1 winkel waar ik voorheen moeiteloos kon betalen had issues met 1 van hun 2 terminals, had met het soort actieve abonnement op de terminal te maken want die procedure was aangepast bij de terminal-aanbieder (pakte geen mastercard / visa).
Pharmamarket lijkt geen rare uitzondering te zijn (zie het als idem aan drogisterij.net al staat er apotheek in de naam): een actieve blokkering van shops komt mij ook niet bekend voor, en MC en Visa staat daar bij de betaalmethodes. Kreeg je nog een specifieke error of was het zo'n nikszeggende algemene foutmelding? Ik heb heel zelden ook wel eens dat de betaling niet goed verliep met Plutus direct als kaart, pakte dan maar paypal of curve (MC), en dan kwam het alsnog goed. Kleine glitch?
[ Voor 29% gewijzigd door 2Dutch op 03-01-2024 12:01 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Toevallig, ik ben mijn transacties van vorige maand aan het GBIT'en, en degene die niet wil is.. de dierenarts. Support-ticket ingeschoten bij Curve, aangezien het daar een maand of 2 terug ook fout ging met Spotify. Ben benieuwd. Misschien ook maar even bij Plutus aankloppen.NordicMan schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:15:
Als je de plutus analytics dashboard installeerd kun je de mcc codes zien.2Dutch schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:55:
[...]
Heb een half jaar geleden bij de dierenarts een tube hondentandenpasta gescoord met cashback, en zeer recent een DNA-test voor honden bij een amerikaanse toko en die gaven beide netjes cashback.
Heeft de dierenarts iets aan de terminals aangepast? 1 winkel waar ik voorheen moeiteloos kon betalen had issues met 1 van hun 2 terminals, had met het soort actieve abonnement op de terminal te maken want die procedure was aangepast bij de terminal-aanbieder (pakte geen mastercard / visa).
Pharmamarket lijkt geen rare uitzondering te zijn (zie het als idem aan drogisterij.net al staat er apotheek in de naam): een actieve blokkering van shops komt mij ook niet bekend voor, en MC en Visa staat daar bij de betaalmethodes. Kreeg je nog een specifieke error of was het zo'n nikszeggende algemene foutmelding? Ik heb heel zelden ook wel eens dat de betaling niet goed verliep met Plutus direct als kaart, pakte dan maar paypal of curve (MC), en dan kwam het alsnog goed. Kleine glitch?
Dat je er geen rewards over krijgt zou ik nog kunnen snappen, maar waarom zou er uberhaupt een betaling geblokkeerd worden, je mag toch wel zelf bepalen wat je met je centen doet.enermax schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:01:
@AlterMann Waarschijnlijk heeft die een onbekende of verkeerde mcc code. Een aantal bakkers die vroeger wel werkte hebben ook andere code gekregen, die kun je ook niet met plutus betalen. Dus ook niet GBIT van CC naar plutus of crypto.com
@markisoke Ze hebben een mcc code nodig om onderstaande te detecteren.
https://support.plutus.it...Why-was-my-card-declined-The main reasons for card declines are:
Restricted activities. Specific activity types, including gambling/adult platforms, select financial institutions, and crypto services, are prohibited on the platform. Unfortunately, we are unable to disclose details about specific activities at this time.
[ Voor 15% gewijzigd door enermax op 03-01-2024 14:12 ]
Ik weet de reden, maar dan hoeft dat toch niet geacepteerd te worden?enermax schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:12:
@markisoke Ze hebben een mcc code nodig om onderstaande te detecteren.
[...]
Handige tip, thanks. Heb de mcc-codes opgezocht voor het geval iemand er wat aan heeft:zenith schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:36:
Als je de plutus analytics dashboard installeerd kun je de mcc codes zien.
- doggy toothpaste via dierenarts : geen mcc (dit was in juni 2023), wel rewards gehad
- emBark DNA-test voor honden: 5995 oftewel "Pet Shops, Pet Foods, and Supplies Stores and other similar services."
Even verder gespiekt en zag in juni 2023 nog een andere transactie zonder mcc met wel rewards, die winkel heeft echter nu wel een mcc zo te zien. Blijf het nog steeds wel lachen vinden dat ik voor m'n energie maar ook pakketzegels en inklaringskosten cashback krijg
Volgens mij heb ik ook wel eens moeite bij coolblue gehad met de kaart? Dan pak ik de Curve-detour aangezien ik niet blijf proberen, en paypal gebruik ik ook graag, vooral bij shops die ik nog niet eerder gebruikt heb (makkelijker claimen als er wat borked raakt).
[ Voor 21% gewijzigd door 2Dutch op 03-01-2024 16:42 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Knip, onnodig
[ Voor 109% gewijzigd door Taro op 04-01-2024 21:21 ]
Er is een topic voor Ervaringen met Curve (Mastercard Debit).
Knip, onnodig
[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 04-01-2024 21:21 ]
Knip, offtopic en onnodig
[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 04-01-2024 21:22 ]
Waar staat dat hij 7000 euro aan boodschappen heeft gedaan? Ik heb 3 maanden terug voor bijna 6000 euro alleen al aan vliegtickets via plutus uitgegeven en daar kwam de rest van de gemiddeld 2500 euro aan uitgaven nog bovenop. Inmiddels staat er een mooie secretlab game stoel mede mogelijk gemaakt door Plutus. Normaal gesproken had ik dat niet zo snel gekocht maar gezien hij min of meer gratis was heb ik wat minder getwijfeldMTT schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:29:
En ik geloof er helemaal niks van dat je iedere maand 7000 euro aan boodschappen doet.
600 netto met alle onkosten en renteverlies ed voor het stacken, komt toch al gauw richting 7000 euro
Nog steeds, je hebt het over boodschappen. Wie zegt dat hij alleen aan boodschappen 7000 euro uitgeeft.MTT schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:17:
600 netto met alle onkosten en renteverlies ed voor het stacken, komt toch al gauw richting 7000 euro
Ik had in Oktober naast boodschappen wat andere dingen naar Plutus doorgezet. Vliegtickets, m'n wasdroger ging ook nog eens stuk en dan de rest van de default uitgaven zoals boodschappen en vattenfall.
:strip_exif()/f/image/WjPuzodazUa6K9AuGi5VJcfM.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat soort maandjes zitten er wel eens tussen bij mensen. Ik zie niet zo goed in wat daar niet aan te geloven valt t.b.h.?
Jij wint. Ik kom wel redelijk in de buurt. Inmiddels 658 PLU verdiend. Mijn partner inmiddels 200 PLU. Ruimschoots op winst, in tegenstelling tot het CDC avontuur.tormentor1985 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:01:
[...]
Nog steeds, je hebt het over boodschappen. Wie zegt dat hij alleen aan boodschappen 7000 euro uitgeeft.
Ik had in Oktober naast boodschappen wat andere dingen naar Plutus doorgezet. Vliegtickets, m'n wasdroger ging ook nog eens stuk en dan de rest van de default uitgaven zoals boodschappen en vattenfall.
[Afbeelding]
Dat soort maandjes zitten er wel eens tussen bij mensen. Ik zie niet zo goed in wat daar niet aan te geloven valt t.b.h.?
:strip_exif()/f/image/k1kiThx4uVoOTWwRTKnF60Iu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eNuLbovf2nqqxOcFcZMZolEf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FNUGbosxzDQOy5Gr3BPIsRLc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan het even niet meer terugvinden en op plutus.it staan nog steeds de 'oude' voorwaarden.. per wanneer moest/kon je nou Plutus redeemen om je bedrag waarover je cashback kon ontvangen te verhogen?
Of is dat idee inmiddels weer van tafel?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
19 januariSt@m schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:49:
Ik kan het even niet meer terugvinden en op plutus.it staan nog steeds de 'oude' voorwaarden.. per wanneer moest/kon je nou Plutus redeemen om je bedrag waarover je cashback kon ontvangen te verhogen?
Please note:
⭐As soon as the plans are launched, current starter accounts will have 1 month for free.
⭐New accounts will always have 3 months free to test the product.
⭐The plans will launch with a discounted price on both Everyday and Premium. The discounted prices are 9.99 for Everyday and 19.99 for Premium. Plutus will evaluate the continuation of the discount after 6 months have elapsed.
⭐Under the standard plan only banking features are available. There is no cashback.
⭐Perks add up to the amount of perks you have from your stack.
⭐The eligible spend can be increased by using the new redeem feature. For more info on redeem, please use the !redeem command.
Dit was mijn hoogste maand maar hier een heel jaar (2022/2023) hoge maanden gehad vanwege nieuwbouwwoning en facturen toen nog via billhop konden (ook bouwfacturen). April/Mei 2023 weer van Hi (toen stopte de 8%) naar Plutus teruggegaan voor mijn 5% (veteran). Uiteraard uitschieters maar gemiddeld zit ik standaard op een 3000 euro per maand en je ziet nu af en toe wat dips (@ mijn Plutus kaart) omdat ik al rechtstreeks betalingen via mijn Renegade (Founders) kaart doe sinds nov 2023. Gewoon alles via een cashback kaart betalen dan kom je snel op hoge bedragen zoals @tormentor1985 en @knakworst ook tonenMTT schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:29:
En ik geloof er helemaal niks van dat je iedere maand 7000 euro aan boodschappen doet.
:strip_exif()/f/image/2gcS1VzbYxMQiIh7XDYjHkaG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cpEnBJCSJFIMkrL8XAtI1eZF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aJH0QKinmycJjBx2vHGHSPuw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 105% gewijzigd door lubbertkramer op 04-01-2024 21:29 ]
@St@m Op zijn vroegst verandert het per 19 Jan. Kan ook 1feb of 1maart zijn.
Deze acties verwacht ik ook nog voor de nieuwe voorwaarden ingaan om nog even wat PLU te laten verhandelenknakworst schreef op zondag 31 december 2023 @ 14:15:
Komt vast wel weer een nieuwe (aantrekkelijkere) actie om die Ponzi voorlopig nog door te laten gaan, bijvoorbeeld:
nu stakinglevel upgraden = 6 maanden gratis abonnement
nu stakinglevel upgraden = perks stacken voor een lange tijd
nu stakinglevel upgraden = 20 euro per perk voor 6 maanden
nu stakinglevel upgraden = zelfde cashback op direct debits (als card payments) voor 12 maanden
whatever.
Ik zie in ieder geval voorlopig de koers tussen de 5 en 6 meanderen, en zodra de kaarten worden uitgeleverd, google en apple pay live gaan, en de direct debits mogelijk zijn, naar de 7 of zelfs 8 terugkeren. De 10 gaat waarschijnlijk nooit meer gebeuren.
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Als ik zie wat ik in mijn eentje aan boodschappen uitgeef alleen al...en dan komen er nog dingen als energie, gadgets (nieuwe smartphone, fitnessgear) bij, keer een rondje bouwmarkt wat zo weer 250 euro verder is, beetje whey hier, creatine daar, gereedschap...nieuwe bril...tormentor1985 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:01:
Nog steeds, je hebt het over boodschappen. Wie zegt dat hij alleen aan boodschappen 7000 euro uitgeeft.
[Afbeelding]
Heb even gespiekt: ruime 180 PLU bij elkaar geharkt. Toen we nog met 2 man waren van "dat" deel aan PLU een afzuigkap kunnen bestellen: heb mijn centen er zeker wel uit and then some, en zeg nou zelf: met erg weinig "moeite". Denk dat ik ook de flater van CDC inmiddels wel aardig gecompenseerd heb zo
Niks te zien hier
[ Voor 96% gewijzigd door MTT op 07-01-2024 20:22 ]
En dan krijgen we binnenkort ook nog plu rewards over "direct debits" zoals "recurring bills, such as rent, council tax and other utility bills"2Dutch schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:12:
[...]
Als ik zie wat ik in mijn eentje aan boodschappen uitgeef alleen al...en dan komen er nog dingen als energie, gadgets (nieuwe smartphone, fitnessgear) bij, keer een rondje bouwmarkt wat zo weer 250 euro verder is, beetje whey hier, creatine daar, gereedschap...nieuwe bril...
Heb even gespiekt: ruime 180 PLU bij elkaar geharkt. Toen we nog met 2 man waren van "dat" deel aan PLU een afzuigkap kunnen bestellen: heb mijn centen er zeker wel uit and then some, en zeg nou zelf: met erg weinig "moeite". Denk dat ik ook de flater van CDC inmiddels wel aardig gecompenseerd heb zo

Met crypto.com destijds had ik alleen al een mooie klapper gemaakt door de CRO goedkoop op 10 cent in te kopen + half jaar gebruik van de kaart. Plutus houdt het echter veel langer vol.. gebruik het inmiddels bijna 2 jaar.
Hopelijk zijn alle gebruikers die het niet meer waard vinden om Plutus te gebruiken na alle wijzigingen

[ Voor 6% gewijzigd door Nopheros op 07-01-2024 20:45 ]
Knip, offtopic.
[ Voor 111% gewijzigd door Taro op 09-01-2024 21:42 ]
Ik moet zeggen, ik gebruik Plutus nu een aantal maanden met het abonnement van 5 euro (cashback tot 2000 euro). Ik gebruik het via Curve, en gebruik 1 van de perks voor het Curve abonnement. Voor mij is het op papier winstgevend.
Ik maak me echter nogal zorgen over de gang van zaken bij Plutus. Je kunt nu ineens geen geld meer terugboeken naar je bankrekening, ook niet als je dat via Curve bijvoorbeeld geld van een creditcard naar Revolut stort en je dat gbit probeert te doen. Dat vind ik erg lastig.
Ook zou de DEX al lang in de lucht moeten zijn. Nu kun je de PLU alleen maar uitcashen als je deze voor € 7,50 naar Metamask stuurt en vandaar weer naar KuCoin.
Verder begrijp ik dat men binnenkort de limieten waarop je cashback kunt krijgen bij de betaalde abonnementen enorm aan banden gaat leggen, en staking geen invloed meer heeft op het limiet. Je moet moet dan jaarlijks een x aantal PLU inwisselen voor een hoger limitiet. Op zich lijkt me dat geen slecht idee als dat ertoe leidt dat er weer PLU in de pool komt, maar ik vraag me wel af of dat voldoende is om het geheel op langere termijn in stand te houden.
Ik maak me echter nogal zorgen over de gang van zaken bij Plutus. Je kunt nu ineens geen geld meer terugboeken naar je bankrekening, ook niet als je dat via Curve bijvoorbeeld geld van een creditcard naar Revolut stort en je dat gbit probeert te doen. Dat vind ik erg lastig.
Ook zou de DEX al lang in de lucht moeten zijn. Nu kun je de PLU alleen maar uitcashen als je deze voor € 7,50 naar Metamask stuurt en vandaar weer naar KuCoin.
Verder begrijp ik dat men binnenkort de limieten waarop je cashback kunt krijgen bij de betaalde abonnementen enorm aan banden gaat leggen, en staking geen invloed meer heeft op het limiet. Je moet moet dan jaarlijks een x aantal PLU inwisselen voor een hoger limitiet. Op zich lijkt me dat geen slecht idee als dat ertoe leidt dat er weer PLU in de pool komt, maar ik vraag me wel af of dat voldoende is om het geheel op langere termijn in stand te houden.
Knip, offtopic.
[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 09-01-2024 21:43 ]
Knip, offtopic.
[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 09-01-2024 21:43 ]
1: geld rondpompen brengt ook verhoogde witwasrisico's met zich mee.TreizeK schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:28:
Ik moet zeggen, ik gebruik Plutus nu een aantal maanden met het abonnement van 5 euro (cashback tot 2000 euro). Ik gebruik het via Curve, en gebruik 1 van de perks voor het Curve abonnement. Voor mij is het op papier winstgevend.
1. Ik maak me echter nogal zorgen over de gang van zaken bij Plutus. Je kunt nu ineens geen geld meer terugboeken naar je bankrekening, ook niet als je dat via Curve bijvoorbeeld geld van een creditcard naar Revolut stort en je dat gbit probeert te doen. Dat vind ik erg lastig.
2. Ook zou de DEX al lang in de lucht moeten zijn. Nu kun je de PLU alleen maar uitcashen als je deze voor € 7,50 naar Metamask stuurt en vandaar weer naar KuCoin.
3. Verder begrijp ik dat men binnenkort de limieten waarop je cashback kunt krijgen bij de betaalde abonnementen enorm aan banden gaat leggen, en staking geen invloed meer heeft op het limiet. Je moet moet dan jaarlijks een x aantal PLU inwisselen voor een hoger limitiet. Op zich lijkt me dat geen slecht idee als dat ertoe leidt dat er weer PLU in de pool komt, maar ik vraag me wel af of dat voldoende is om het geheel op langere termijn in stand te houden.
2: crypto transacties hebben een gas fee. Via rabby kan het wel rechtstreeks naar Kucoin
3: Klopt, maar er komen wel acties om die prijs te stimuleren. Of er mensen weer intrappen, geen idee. Heb je betere ideeën dan hoor ik ze graag.
Verkeerde topic…
[ Voor 88% gewijzigd door paul-s83 op 10-01-2024 19:18 ]
Begrijp ik goed dat de nieuwe max cashback spend per 19 januari in gaat? Zou het niet logischer zijn als dat per de 1e van een nieuwe maand in gaat?
Ik wil nog vakantietickets boeken namelijk
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Het is nog niet duidelijk.. In ieder geval niet voor de 19e.
Maar details over wanneer en hoe precies, die zijn er niet
Maar details over wanneer en hoe precies, die zijn er niet
-Geen deurwaarder-
Normaal gesproken gaan wijzigingen aan je Plutus abbo in zodra je hele billing maand is afgelopen. Ik verwacht dat je overgaat zodra je je nieuwe billing maand ingaat.
Maar aan de andere kant, het blijft wel Plutus.
Maar aan de andere kant, het blijft wel Plutus.
Als je het Plutus abonnement op zegt ontvang je dan na 45 dagen nog de laatste PLU? Of is het direct afgelopen.
De Plu blijft gewoon vrij komen, maar als je wil withdrawen kost je dat €7,50 (withdrawal fee) plus €6,99 (goedkoopste abo) omdat je zonder abo je Plu niet mag opnemenThe Real Gunnar schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:06:
Als je het Plutus abonnement op zegt ontvang je dan na 45 dagen nog de laatste PLU? Of is het direct afgelopen.

Ik wilde wat PLU opnemen, maar die withdraw knop blijft grijs. Tijdje geleden alweer, maar zie ik misschien wat over het hoofd?
- Genoeg account balance voor de fee
- Metamask is gekoppeld
- Genoeg account balance voor de fee
- Metamask is gekoppeld
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Oh, wat stom. M'n Metamask stond op de verkeerde chainTWFpa2Vs schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:45:
Metamask ook unlocked?

Ik zie nu trouwens een mail dat de nieuwe voorwaarden per 22 januari in gaan.
Jammer dat ze in de mail niet even verwijzen naar de Loyalty spend van €1000 voor mensen die niet downgraden. Ook geen woord over extra perks voor stakers. Althans, deze zouden meteen in moeten gaan, toch?
[ Voor 13% gewijzigd door exelletor op 15-01-2024 13:09 ]
Volgens de FAQs gaat de nieuwe max gelden vanaf 22 januariNeoflexNL schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:01:
Begrijp ik goed dat de nieuwe max cashback spend per 19 januari in gaat? Zou het niet logischer zijn als dat per de 1e van een nieuwe maand in gaat?
[ Voor 16% gewijzigd door nobleone op 15-01-2024 15:12 ]
€9,99 voor 6 maanden en dan €14,99 toch?
I want to live forever, so far.. so good.
en mag je nu wel je abbo wijzigingen in de tussentijd of verlies je dan ook je 10k bestedingslimiet? volgens de FAQ wel maar durf het nooit zo met zekerheid te zeggen zelf bij Plutus.
[ Voor 29% gewijzigd door TWFpa2Vs op 15-01-2024 14:12 ]
In een email uit november lees ik nog wel dat als je je reward level houdt je ook +€1000 bij je rewards cap op krijgt. Dus dan zou dat op €1500 uitkomen.alki schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:01:
en dan maar 500 euro mogen uitgeven ?
Zal toch wel? Die 10k heb je verdiend met het verhogen van je staking-level, zou los moeten staan van je abbo.. Eerst maar zien dat die 10k er echt bij komt, je weet het maar nooit met PlutusTWFpa2Vs schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:10:
en mag je nu wel je abbo wijzigingen in de tussentijd of verlies je dan ook je 10k bestedingslimiet? volgens de FAQ wel maar durf het nooit zo met zekerheid te zeggen zelf bij Plutus.
Je kunt deze calculator gebruiken. Je kunt de reward cap kiezen bijv 10k en de daarbijhorende promotie kiezen. Het bedrag dat je wilt uitgeven enz.
https://starlinez.github.io/plutus-calculator
https://starlinez.github.io/plutus-calculator
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/97OwYAuAHoUGauRbNjV7KGWN.jpg?f=user_large)
[ Voor 35% gewijzigd door enermax op 15-01-2024 14:55 ]
Hmm, wat vaag, PLU moet uit je wallet komen: waarom mag je geen PLU die je hebt gespaard bij henzelf direct zonder tussenweg inzetten op de een of andere manier, nu ben je weer 7,50 kwijt om het naar je externe wallet te zetten?
Onderhand goedkoper om PLU los te kopen en in je wallet te zetten..zou het daarom te doen zijn

[ Voor 41% gewijzigd door 2Dutch op 15-01-2024 14:59 ]
Het levert nog steeds meer op dan je betaaltalki schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:30:
dus ik ga 5 euro meer betalen en ik krijg minder, mooi niet. Was leuk zolang het geduurd heeft
Voor wie weg wil gaan en PLU (later dan 22 februari) wil cashen, zou het theoretisch (d.w.z. bij gelijkblijvende PLU-koers) iets goedkoper kunnen zijn om voor 22 januari een Everyday plan te kopen voor 4,99 i.p.v. later een Standard plan voor 6,99euro. Bovendien krijg je dan perks die je nog net kunt benutten en 45 dagen voor 22-x maart kunt laten uitbetalen.
Is dat correct?
(Maar... niemand weet natuurlijk wat PLU waard zal zijn na 22 februari.)
Is dat correct?
Je krijgt 1 maand gratis, dan kun je beter Premium pakken toch? En stakers (vorig jaar actie) krijgen 3 maanden gratis.
[ Voor 8% gewijzigd door enermax op 15-01-2024 16:26 ]
Is het 100 PLU staking niveau komen te vervallen? Ik zit namelijk nu op 170 en als ik 80 bij koop kom ik met Everyday op 4%, 6 perks en 2,5k limit voor 2024.
Ja, die lagere levels zijn er weer tussenuit gehaald en er zijn twee duurdere bijgekomen (Myth en Honeybadger)Deveon schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:26:
Is het 100 PLU staking niveau komen te vervallen? Ik zit namelijk nu op 170 en als ik 80 bij koop kom ik met Everyday op 4%, 6 perks en 2,5k limit voor 2024.
Ik pak met mij huidige Hero stake straks die 2k redeem pass voor 50% korting (dus 25 PLU redeemen). Dan heb ik een 3k rewards cap, wat net iets onder mijn huidige 4k gemiddelde uitgave ligt. Volgende treetje zit alweer op 100 PLU redeemen, wat alweer flink hoger ligt. Dan heb ik wel een 6k rewards cap, maar 100 PLU vind ik ook wel weer zonde om weg te geven.
[ Voor 32% gewijzigd door NeoflexNL op 15-01-2024 16:37 ]
Ik ben niet compleet mee met je verhaal. Je dient dan toch nog 45 dagen te wachten voordat die PLU vrij komt? Als je bv in februari de perks gebruikt. Ga je in maart/april de PLU krijgen van februari, maar je everyday loopt maar tot 22 februari. Overigens kan je niet meer withdrawen dan na 22 februari, dan kom je op een gratis plan waar je geen PLU kan withdrawen. Dan ga je alsnog op het einde een starter plan 6,99€ + 8,5€ withdrawel moeten betalen.Globalcitizen schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:18:
Voor wie weg wil gaan en PLU (later dan 22 februari) wil cashen, zou het theoretisch (d.w.z. bij gelijkblijvende PLU-koers) iets goedkoper kunnen zijn om voor 22 januari een Everyday plan te kopen voor 4,99 i.p.v. later een Standard plan voor 6,99euro. Bovendien krijg je dan perks die je nog net kunt benutten en 45 dagen voor 22-x maart kunt laten uitbetalen.
Is dat correct?
Overigens dient de totale waarde van je PLU >50€ te zijn.
Edit: ok, je krijgt blijkbaar 1 maand gratis als je op een subscription level zit. Deze had ik gemist.
Edit2: ok, even de FAQ pagina meerder keren gelezen. De gratis maand is enkel voor bestaande gebruikers die nu op starter zitten en geen subscription hebben. Je krijgt dus met andere woorden 1 gratis starter maand extra ter waarde van 6,99€. Tot 22 februari. Als je dan geen subscription hebt kom je op standard plan.
[ Voor 18% gewijzigd door cooLopke op 15-01-2024 19:20 ]
Abo wijzigen maakt niet uit voor je 10k reward level die je bij de bonus ontvangen hebt in november. Je dient je staking level te behouden. Abo kan altijd gewijzigd worden. Maar als je in november een nieuw staking level behaald hebt. Krijg je normaal 3 maanden premium.TWFpa2Vs schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:10:
[ Voor 20% gewijzigd door cooLopke op 15-01-2024 18:54 ]
Je kan via de rabby methode rechtstreeks PLU van bij hun naar een Exchange sturen en daar verkopen. Er is wel een 8,5€ withdrawel kost.2Dutch schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:57:
Hmm, wat vaag, PLU moet uit je wallet komen: waarom mag je geen PLU die je hebt gespaard bij henzelf direct zonder tussenweg inzetten op de een of andere manier, nu ben je weer 7,50 kwijt om het naar je externe wallet te zetten?Onderhand goedkoper om PLU los te kopen en in je wallet te zetten..zou het daarom te doen zijn
Het is nu tijdelijk €7.50, gaat wel weer omlaag als gasfee laag blijft.cooLopke schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:59:
[...]
Je kan via de rabby methode rechtstreeks PLU van bij hun naar een Exchange sturen en daar verkopen. Er is wel een 8,5€ withdrawel kost.
Als je Plu in je externe wallet hebt, kun je ook die verplaatsen naar Kucoin. En de interne plu laten staan totdat gasfee gedaald is.Stake = intern+extern.
Waarschijnlijk ben je er tijdens het schrijven ondertussen al achtergekomen:cooLopke schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:50:
[...]
Ik ben niet compleet mee met je verhaal. Je dient dan toch nog 45 dagen te wachten voordat die PLU vrij komt? Als je bv in februari de perks gebruikt. Ga je in maart/april de PLU krijgen van februari, maar je everyday loopt maar tot 22 februari. Overigens kan je niet meer withdrawen dan na 22 februari, dan kom je op een gratis plan waar je geen PLU kan withdrawen. Dan ga je alsnog op het einde een starter plan 6,99€ + 8,5€ withdrawel moeten betalen.
Overigens dient de totale waarde van je PLU >50€ te zijn.
Edit: ok, je krijgt blijkbaar 1 maand gratis als je op een subscription level zit. Deze had ik gemist.
Edit2: ok, even de FAQ pagina meerder keren gelezen. De gratis maand is enkel voor bestaande gebruikers die nu op starter zitten en geen subscription hebben. Je krijgt dus met andere woorden 1 gratis starter maand extra ter waarde van 6,99€. Tot 22 februari. Als je dan geen subscription hebt kom je op standard plan.
De gratis maand vanaf 22 januari is niet voldoende (<45 dagen) om nu al opgebouwde PLU te kunnen laten uitbetalen.
Dus:
- Of moet je over 45 dagen 6.99 betalen
- Of je kunt nu 4,99 betalen voordat de nieuwe plannen ingaan (en heb je na die maand met abonnement een gratis maand, d.w.z. tot bijna 22 maart).
Mits Plutus niet met verrassingen komt...
Wellicht worden ze ook nog wettelijk gedwongen om het mogelijk te maken om opgebouwde PLU te laten uitbetalen.
7,50 naar welke externe wallet dan ook bliijft een beetje zonde geld imho, al helemaal op een klein stukje PLU voor zeg de +1000 cap (20 PLU) die ongetwijfeld populair zal zijn om af te nemen.cooLopke schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:59:
Je kan via de rabby methode rechtstreeks PLU van bij hun naar een Exchange sturen en daar verkopen. Er is wel een 8,5€ withdrawel kost.
Overigens snap ik wel dat je de PLU wel "echt" weg moet kunnen zetten, en dat kan natuurlijk alleen maar in een andere wallet en niet in een "afgeschermd" stukje in de app of zoiets, maar wat mij betreft is de timing gewoon bijzonder ongelukkig op dit moment: had dit alles gedaan nadat de Polygon blockchain-riedel was afgehandeld, zodat je lekker betaalbare fees hebt
vandaag laatste keer mijn abbo verlengt van Premium, volgende maand kies ik everyday. wel natuurlijk 3 perks in februari nog als het goed is 
iets minder winst maar als ik de cap bereikt heb dan ga ik over naar de Hi mastercard.
en voor deze maand tank ik (2x +klein beetje op laatste dag) met de ByBit card
/f/image/Bqat1bNpPYKXL63MlxyCKt0r.png?f=fotoalbum_large)
Renegade card soon?
iets minder winst maar als ik de cap bereikt heb dan ga ik over naar de Hi mastercard.
en voor deze maand tank ik (2x +klein beetje op laatste dag) met de ByBit card
/f/image/Bqat1bNpPYKXL63MlxyCKt0r.png?f=fotoalbum_large)
Renegade card soon?
[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 15-01-2024 22:22 ]
Zal mij benieuwen hoe renegade het doet, lijkt mij eerder een Hi 2.0 dan een Plutus 2.0 maar we zullen zien.
Met Plutus weet ik dat er met de nieuwe voorwaarden ongeveer 1250 euro binnenkomt dit jaar. Dan tel ik éénmalige grote uitgaven zoals vakanties/zitbank/nieuwe pc etc. nog niet eens mee.
Ik blijf mooi zitten waar ik zit
Met Plutus weet ik dat er met de nieuwe voorwaarden ongeveer 1250 euro binnenkomt dit jaar. Dan tel ik éénmalige grote uitgaven zoals vakanties/zitbank/nieuwe pc etc. nog niet eens mee.
[ Voor 12% gewijzigd door Nopheros op 15-01-2024 23:12 ]
Je kan natuurlijk ook gewoon 20 PLU op kucoin kopen. Heb je voor +/- € 100 gewoon een verhoogde reward cap. Ik vermoed dat meer mensen dit gaan doen en i.v.m. vraag en aanbod kan je die PLU beter nu kopen dan volgende week want de prijs zal wel wat gaan stijgen.2Dutch schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:48:
[...]
7,50 naar welke externe wallet dan ook bliijft een beetje zonde geld imho, al helemaal op een klein stukje PLU voor zeg de +1000 cap (20 PLU) die ongetwijfeld populair zal zijn om af te nemen.
Ik voorlopig ook. Ga wel terug naar Everyday, ik heb de rewards cap van 10K per maand in 2024 vanwege de upgrade naar Hero en dat is ruim voldoende.Nopheros schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:09:
Zal mij benieuwen hoe renegade het doet, lijkt mij eerder een Hi 2.0 dan een Plutus 2.0 maar we zullen zien.
Hoop wel dat er nieuwe perks bijkomen want er zijn er maar 4 die echt interessant voor mij zijn.
Waarom niet gewoon starter dan? Is nog wat goedkoper en die 250€ en die ene perk (aangezien je die toch niet kwijt kan?) zijn dan toch niet interessantBananeman schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:07:
[...]
Ik voorlopig ook. Ga wel terug naar Everyday, ik heb de rewards cap van 10K per maand in 2024 vanwege de upgrade naar Hero en dat is ruim voldoende.
Hoop wel dat er nieuwe perks bijkomen want er zijn er maar 4 die echt interessant voor mij zijn.
Ik meen mij te herinneren dat als je een upgrade naar Hero hebt gedaan je 3 maanden gratis premium kreeg toch?Bananeman schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:07:
[...]
Ik voorlopig ook. Ga wel terug naar Everyday, ik heb de rewards cap van 10K per maand in 2024 vanwege de upgrade naar Hero en dat is ruim voldoende.
Daarnaast heb ik ook ergens rumors gehoord dat als je downgrade van abonnement je wellicht je 10k reward cap kwijt raakt. Het lijkt me niet meer dan een rumor maar wellicht wel slim om even goed uit te zoeken. Ik denk dat sommigen in de war zijn met abonnement en reward level want die laatste mag idd niet omlaag want dan raak je wel de spending cap van 10k kwijt.
Ah ja dat klopt, idd eerst 3 maanden premium. Downgrade van je tier raak je je spending mee kwijt niet aanpassing van abo.tormentor1985 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:11:
[...]
Ik meen mij te herinneren dat als je een upgrade naar Hero hebt gedaan je 3 maanden gratis premium kreeg toch?
Daarnaast heb ik ook ergens rumors gehoord dat als je downgrade van abonnement je wellicht je 10k reward cap kwijt raakt. Het lijkt me niet meer dan een rumor maar wellicht wel slim om even goed uit te zoeken. Ik denk dat sommigen in de war zijn met abonnement en reward level want die laatste mag idd niet omlaag want dan raak je wel de spending cap van 10k kwijt.
Persoonlijk ben ik blij dat Plutus eindelijk doorzet, hopelijk houden ze t nu langer vol dan paar maanden en gaat de koers eindelijk weer wat omhoog.
Gezien de berichten die ik op Telegram voorbij zie komen (mensen die hun account willen opheffen krijgen bericht dat het onomkeerbaar is je mag dus nooit meer lid worden en daarnaast krijg je een maand Premium + 1.5Plu aangeboden om te blijven) denk ik dat er van die 100.000 klanten best al wat weg aan t lopen zijn overigens. Hopelijk lukt het ze om het platform interessant genoeg te maken voor nieuwe klanten want anders is t echt einde verhaal.
Alleen maar om PLUs te kunnen withdrawen. Maar idd, als ik dat ff opspaar hoef ik niet eens Everyday te hebben.Tomba schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:03:
[...]
Waarom niet gewoon starter dan? Is nog wat goedkoper en die 250€ en die ene perk (aangezien je die toch niet kwijt kan?) zijn dan toch niet interessant
Compleet vergeten idd, dank voor de remindertormentor1985 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:11:
[...]
Ik meen mij te herinneren dat als je een upgrade naar Hero hebt gedaan je 3 maanden gratis premium kreeg toch?
Als ik via Kucoin ga kopen moet het alsnog naar de metamask-wallet, dat zal wel iets cheaper zijn dan de 7,50, maar je vat em: het is een beetje raar dat je niet je direct gespaarde PLU zonder dure fee kunt inzetten voor extra leukigheden. Natuurlijk is het de moeite waard om alsnog los bij te kopen, 1000 extra euro waarover je cashback harkt is 360 per jaar als je het altijd maxedtormentor1985 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:01:
Je kan natuurlijk ook gewoon 20 PLU op kucoin kopen. Heb je voor +/- € 100 gewoon een verhoogde reward cap. Ik vermoed dat meer mensen dit gaan doen en i.v.m. vraag en aanbod kan je die PLU beter nu kopen dan volgende week want de prijs zal wel wat gaan stijgen.
Dit soort dingen kun je uitstekend navragen op Discord. Er is ook een Nederlandse moderator actief in het Nederlandse kanaal, hij lijkt goed op de hoogte te zijn van wat er precies gaat gebeuren in verschillende situaties. Lijkt me inderdaad dat we het hier hebben over reward level.tormentor1985 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:11:
[...]
De ETH fee is op dit moment ongeveer 7,5 euro, dus ook op Kucoin zul je dit moeten betalen.2Dutch schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:33:
[...]
Als ik via Kucoin ga kopen moet het alsnog naar de metamask-wallet, dat zal wel iets cheaper zijn dan de 7,50, maar je vat em: het is een beetje raar dat je niet je direct gespaarde PLU zonder dure fee kunt inzetten voor extra leukigheden. Natuurlijk is het de moeite waard om alsnog los bij te kopen, 1000 extra euro waarover je cashback harkt is 360 per jaar als je het altijd maxed
Om deze reden laat ik een deel van m'n PLU op de website staan voor de stake, het is maar 14 plu maar wil daar inderdaad niet nog een keer extra kosten over betalen.
Alhoewel de veranderingen natuurlijk vervelend zijn voor de gratis gebruikers is het positief voor de stakers. Geen gratis gebruikers meer die PLU binnen harken zonder stake en zorgen voor verkoop drukTomba schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:16:
[...]
Gezien de berichten die ik op Telegram voorbij zie komen (mensen die hun account willen opheffen krijgen bericht dat het onomkeerbaar is je mag dus nooit meer lid worden en daarnaast krijg je een maand Premium + 1.5Plu aangeboden om te blijven) denk ik dat er van die 100.000 klanten best al wat weg aan t lopen zijn overigens. Hopelijk lukt het ze om het platform interessant genoeg te maken voor nieuwe klanten want anders is t echt einde verhaal.
[ Voor 55% gewijzigd door Nopheros op 16-01-2024 11:25 ]
Ohja, dat bedrag is vast, kom je idd op idem uit. Ff verkeerd in m'n bol zittenNopheros schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:17:
De ETH fee is op dit moment ongeveer 7,5 euro, dus ook op Kucoin zul je dit moeten betalen.
Om deze reden laat ik een deel van m'n PLU op de website staan voor de stake, het is maar 14 plu maar wil daar inderdaad niet nog een keer extra kosten over betalen.
Alhoewel de veranderingen natuurlijk vervelend zijn voor de gratis gebruikers is het positief voor de stakers. Geen gratis gebruikers meer die PLU binnen harken zonder stake en zorgen voor verkoop druk
Vind het helemaal niet erg om een maandelijks bedrag te betalen, het moet ergens vandaan komen. Kan zelfs nog wel downgraden als ik met 2 perks uitkom, beetje rekenen verderop in het jaar. Naja we gaan het zien vanaf de 22e.
Excuse me what, account opheffen onomkeerbaar? Wat is dat nu weer voor een ongein? Doen ze dit zodat mensen het account terugzetten naar gratis en laten staan zodat ze een userbase cijfertje kunnen opkrikken? Rare toestanden..Tomba schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:16:
[ Voor 30% gewijzigd door 2Dutch op 16-01-2024 11:59 ]
heeft denk eerder te maken met tracebility zodat de overheid nog kan terugzoeken wat je met het geld gedaan hebt.... cbdc achtigheid (soort van)2Dutch schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:57:
[...]
Ohja, dat bedrag is vast, kom je idd op idem uit. Ff verkeerd in m'n bol zitten![]()
Vind het helemaal niet erg om een maandelijks bedrag te betalen, het moet ergens vandaan komen. Kan zelfs nog wel downgraden als ik met 2 perks uitkom, beetje rekenen verderop in het jaar. Naja we gaan het zien vanaf de 22e.
[...]
Excuse me what, account opheffen onomkeerbaar? Wat is dat nu weer voor een ongein? Doen ze dit zodat mensen het account terugzetten naar gratis en laten staan zodat ze een userbase cijfertje kunnen opkrikken? Rare toestanden..
Dacht dat data sowieso 7 jaar oid bewaard moest blijven? Hmm, naja als ze maar niet een inactivity fee erin plempen iddKol Nedra schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:15:
heeft denk eerder te maken met tracebility zodat de overheid nog kan terugzoeken wat je met het geld gedaan hebt.... cbdc achtigheid (soort van)
Waarom is dat bij bijna alle andere banken en financiële instellingen niet?Kol Nedra schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:15:
[...]
heeft denk eerder te maken met tracebility zodat de overheid nog kan terugzoeken wat je met het geld gedaan hebt.... cbdc achtigheid (soort van)
verkeerde topic
[ Voor 93% gewijzigd door Kol Nedra op 16-01-2024 12:21 ]
Leuk dreigement die ik begrijp vanuit het kostbare KYC proces. Echter denk ik dat het gewoon een dreigement is om klanten te behouden.
Heb ongeveer 90 PLU nu, denk dat ik er ga 160 bijkopen voor Hero + 50 om te burnen voor 2K extra spend.
Wordt nog wat om 6 nuttige perks te vinden. Ik denk dat ik er maar zaken als Rewe, Kaufland, Edeka zal bij nemen en nog iets regelmatiger in Duitsland boodschappen doe.
Met Curve Black erbij moet dat goed te doen zijn.
Ik geef samen met mijn vriendin normaal nooit 2.500 euro uit maar hebben nu een huis gekocht dus ik denk dat het het komende jaar niet te moeilijk zal worden om elke maand in die range te hangen.
Edit: Als ik nu upgrade naar Hero krijg ik geen 3 maanden gratis premium, right? En voor dat pasje om gratis je spend op te hogen ben ik ook te laat?
Wordt nog wat om 6 nuttige perks te vinden. Ik denk dat ik er maar zaken als Rewe, Kaufland, Edeka zal bij nemen en nog iets regelmatiger in Duitsland boodschappen doe.
Ik geef samen met mijn vriendin normaal nooit 2.500 euro uit maar hebben nu een huis gekocht dus ik denk dat het het komende jaar niet te moeilijk zal worden om elke maand in die range te hangen.
Edit: Als ik nu upgrade naar Hero krijg ik geen 3 maanden gratis premium, right? En voor dat pasje om gratis je spend op te hogen ben ik ook te laat?
[ Voor 12% gewijzigd door Th1x4nG op 16-01-2024 14:41 ]
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
@Th1x4nG De huidige actie is idd de 2k extra reward limit. Ik denk dat de actie m.b.t. de 3 maanden gratis premium inmiddels afgelopen is maar kan het zo niet direct vinden.
Wat bedoel je met pasje? Metal card? Ja een paar maand te laat voor zover ik weet.
[EDIT]
Jup, 1,5 maand te laat:
Wat bedoel je met pasje? Metal card? Ja een paar maand te laat voor zover ik weet.
[EDIT]
Jup, 1,5 maand te laat:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Gvk0K5xoA3gdBZ0hHtkd4ex2.png?f=user_large)
[ Voor 50% gewijzigd door Nopheros op 16-01-2024 15:30 ]
Daar lijkt het wel op. Ik denk dat ze aannamen dat de meesten zouden blijven, maar dat de exodus groter is dan verwacht?2Dutch schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:57:
[...]
Excuse me what, account opheffen onomkeerbaar? Wat is dat nu weer voor een ongein? Doen ze dit zodat mensen het account terugzetten naar gratis en laten staan zodat ze een userbase cijfertje kunnen opkrikken? Rare toestanden..
Gratis lid blijven is overigens ook niet perse handig:
/f/image/oeHCW9ncjQ1S5OOaNJn0zLuk.png?f=fotoalbum_large)
Dat word m'n account ook maar even formeel opzeggen, gratis account is straks toch niks meer waard en alle PLU is inmiddels omgezet in Euro's.Tomba schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:46:
[...]
Daar lijkt het wel op. Ik denk dat ze aannamen dat de meesten zouden blijven, maar dat de exodus groter is dan verwacht?
[Afbeelding]
Toch weer die verrekte inactivity feeTomba schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:46:
[...]
Daar lijkt het wel op. Ik denk dat ze aannamen dat de meesten zouden blijven, maar dat de exodus groter is dan verwacht?
[Afbeelding]
Dit laatste klopt niet volgens mij. Waar lees je dat je nog een extra maand krijgt tot 22 maart? Je abo vervalt op bv. 22 februari, maar waarom zou je dan plots een gratis maand krijgen? Ik denk dat je dan onmiddellijk naar standard plan terugvalt.Globalcitizen schreef op maandag 15 januari 2024 @ 20:11:
[...]
- Of moet je over 45 dagen 6.99 betalen
- Of je kunt nu 4,99 betalen voordat de nieuwe plannen ingaan (en heb je na die maand met abonnement een gratis maand, d.w.z. tot bijna 22 maart).
Starter: New customers get 3 months free, existing customers get 1 month free before being automatically downgraded to Standard (see question below).
Everyday: Discounted to €/£9.99 until 22nd July (usually €/£14.99).
Premium: Discounted to €/£19.99 until 22nd July (usually €/£24.99).
Q4: What happens if I’m not subscribed to a paid plan?
A: If you're not on a paid subscription plan, you will automatically be downgraded to our Standard plan from February 22nd. The Standard plan provides basic bank-like features without rewards or perks.
Ah, de mensen die een abonnement hebben krijgen geen extra maand (na de volgende payment cycle)...cooLopke schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 18:48:
[...]
Dit laatste klopt niet volgens mij. Waar lees je dat je nog een extra maand krijgt tot 22 maart? Je abo vervalt op bv. 22 februari, maar waarom zou je dan plots een gratis maand krijgen? Ik denk dat je dan onmiddellijk naar standard plan terugvalt.
Starter: New customers get 3 months free, existing customers get 1 month free before being automatically downgraded to Standard (see question below).
Everyday: Discounted to €/£9.99 until 22nd July (usually €/£14.99).
Premium: Discounted to €/£19.99 until 22nd July (usually €/£24.99).
Q4: What happens if I’m not subscribed to a paid plan?
A: If you're not on a paid subscription plan, you will automatically be downgraded to our Standard plan from February 22nd. The Standard plan provides basic bank-like features without rewards or perks.
Ongelofelijk...ik dacht dat het (altijd) een soort "soft landing" zou zijn (zoals bij veel loyalty programs).
Maar dat staat er inderdaad niet...
Nu begrijp ik wat je bedoelde.
Let op:
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.