Plutus.it - Crypto Visa kaart

Pagina: 1 ... 66 ... 95 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:58
Masstje schreef op woensdag 20 december 2023 @ 19:14:
[...]

Zelf de metal neem ik aan?
Heb het even niet gevolgd, maar mijn fysieke blauwe kaart ligt al een jaartje in de kast stof te vergaren.
Heb metal aangevraagd idd, de plastic kaart kan mn vrouw mooi gebruiken. De nieuwe plastic versie kunnen we binnenkort dus aanvragen.

Met fysieke blauwe kaart bedoel je de oude plutus kaart neem ik aan? Die werkt al tijden niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Nopheros op 20-12-2023 20:42 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik ga geen kaart bestellen, ik loop al maanden zonder kaart rond. Überhaupt geen portemonnee op zak meer. Alles met de mobiel

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-06 15:00

Rouwette

Rouwette.com

Gelukszoekr schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:46:
Ik ga geen kaart bestellen, ik loop al maanden zonder kaart rond. Überhaupt geen portemonnee op zak meer. Alles met de mobiel
Precies

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:53

NeoflexNL

Forever young

Bij mij staat 'order now' op grijs, en kan dat dus niet aanklikken.

Maar ik ga 'm ook niet bestellen, betaal echt alles met de NFC chip in de telefoon. De vrouw heeft de fysieke Curve kaart mee

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Paar uur geleden een mail binnengekregen:
Our terms of service will be updated on 19th January, 2024. We know scrolling through the fine print can be tedious, so we’ve written a summary breakdown of the changes below to
  • save you the hassle:
  • VPN Usage: We've clarified that the use of a VPN is prohibited due to potential complications during the KYC process.
  • Closing of Account: Our account closure terms are now easier to understand for your convenience.
  • Subscription Plan Fees: In at least 30 days, new subscription plan fees and reward caps will take effect. Details here >
Additional Info
You might notice changes in the network fees associated with PLU withdrawals. To clarify, these are dynamic third-party fees from the Ethereum network and are not part of Plutus’s Terms of Service.

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 02:53

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

Wat is het tijdspad voor het gratis plan, voor zo ver we nu weten?
- 04-01-2024: 45 Dagen voor laatste dag withdrawal met gratis plan.
- 19-01-2024: Ingang 30 dagen gratis goedkoopste plan.
- 18-02-2024: Laatste dag withdrawal mogelijkheid met gratis plan.
- 19-02-2024: Einde gratis goedkoopste plan. Geen withdrawal voor gratis plan meer mogelijk.

De withdrawal fee is flexibel. Hoe kan je dan al je Plu withdrawen, als je niet weet hoe veel je kwijt gaat zijn aan de fee? Of betaal je de fee met saldo in euro van je saldo? Dan kan je alle Plu opmaken.

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

bek schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:16:

De withdrawal fee is flexibel. Hoe kan je dan al je Plu withdrawen, als je niet weet hoe veel je kwijt gaat zijn aan de fee? Of betaal je de fee met saldo in euro van je saldo? Dan kan je alle Plu opmaken.
Ja, die gaat van je kaart eurosaldo af

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 16:49
@bek Het is nog niet zeker wanneer de plannen ingaan. Ze hadden zichzelf opgelegd dat ze minimaal 30 dagen van te voren zouden aankondigen dat dingen veranderen. Kan best 1 feb zijn. En inderdaad de withdrawal gaat af van je bankrekening.

• bek

bek

enermax schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:04:
@bek Het is nog niet zeker wanneer de plannen ingaan. Ze hadden zichzelf opgelegd dat ze minimaal 30 dagen van te voren zouden aankondigen dat dingen veranderen. Kan best 1 feb zijn.
De mail die we hebben gehad lijkt me de 30 dagen notice?

• enermax
@bek Klopt. Dus ze kunnen het niet eerder dan 30 dagen (19 jan) aanpassen. Wel 31 dagen (20 jan) of 40 dagen of 50 dagen later.

[ Voor 18% gewijzigd door enermax op 21-12-2023 15:10 ]

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Daarnet ook de mail om een fysieke kaart met Everyday abbo te bestellen (voor 9,99 euro) ontvangen. Kon het ook daadwerkelijk doen, dus geen grijze knop o.i.d.

[ Voor 6% gewijzigd door michael4500 op 21-12-2023 17:02 ]

• Nopheros
enermax schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:07:
@bek Klopt. Dus ze kunnen het niet eerder dan 30 dagen (19 jan) aanpassen. Wel 31 dagen (20 jan) of 40 dagen of 50 dagen later.
Eerlijk gezegd vraag ik me af of dit juridisch wel zo werkt.

Lijkt me sterk dat KPN kan zeggen, ergens volgend jaar gaan we een keer de prijzen omhoog gooien. We hebben geen idee wanneer precies maar het is over meer dan 30 dagen dus het is goed zo.

Klinkt niet erg logisch tbh.
michael4500 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:00:
Daarnet ook de mail om een fysieke kaart met Everyday abbo te bestellen (voor 9,99 euro) ontvangen. Kon het ook daadwerkelijk doen, dus geen grijze knop o.i.d.
Jup is voor iedereen beschikbaar voor zover ik weet.

[ Voor 24% gewijzigd door Nopheros op 21-12-2023 17:41 ]

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik vond die Plutus-mail ook beetje "tussen neus en lippen door" overkomen mbt de termijn, imho was het netter geweest om gewoon specifiek een datum te noemen. Was ook al aan het kijken wat er bij m'n volgende factuurperiode stond, en die staat nog op het oude bedrag, dus februari lijkt me dan het minimale ingangsmoment. Blijft vaag.

Neig zelf nog naar teruggaan naar everyday plan, heb maar 2 perks echt actief nodig, en met wat PLU spenderen kan de cap dan omhoog zodat ik safe zit. Ook mijn uitgaven zijn inmiddels gezakt maar we hebben altijd wel een keer een gekke maand niewaar ;)

Blijf ook Renegade in de gaten houden. Stacken van perks is voor velen denk ik wel een dikke plus (zonder dat je een metal card nodig hebt), want boodschappen kom je nooit onderuit dus om dat te kunnen stacken is bijzonder nice. De rest is voor mij ook wel af te vangen door een aankoop een maandje uit te stellen (Amazon, Steam).

Ook maar eens de Discordserver van Plutus gejoined, app staat toch altijd wel aan voor de nodige andere blabla :P

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 21-12-2023 17:57 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Moet ik betalen voor de kaart? Is dat voor iedereen 9,99 euro ?
Dit wijst duidelijk in de richting dat Plutus alles uit de kast rukt om geld binnen te harken.

[ Voor 69% gewijzigd door MTT op 21-12-2023 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 02:53
MTT schreef op donderdag 21 december 2023 @ 18:31:
Dit wijst duidelijk in de richting dat Plutus alles uit de kast rukt om geld binnen te harken.
Ja, iedereen die geen metal heeft besteld en de gewone kaart wilt bestellen, betaalt dus 9,99 euro. Ik begrijp dat je dat bedrag van 9,99 euro niet leuk vindt, maar voor de oude kaart moest er ook een bedrag betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 16:47
PLU withdrawal lijkt ook wel sneller te zijn sinds de prijsverhoging van de fees (of er zijn gewoon minder mensen die opnemen). Dinsdagmiddag aangevraagd en was gisteravond rond 22:00 binnen bij KuCoin. Was voor mij in ieder geval de laatste keer, nu verder met Renegade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:29
Niann-Tsyr schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 07:44:
maar voor de oude kaart moest er ook een bedrag betaald worden.
Dat is niet waar, de oude kaart was destijds gratis.
Het kostenoverzicht op de website is ook recent aangepast. Kort geleden stond onder het kopje "Physical Card Order Free" voor alle abonnementstypen nog de tekst "FREE".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

MTT schreef op donderdag 21 december 2023 @ 18:31:
Wat denk je dat het maken van een kaart + versturen kost.

Met 9,99 kun je echt niet spreken over geld binnen harken |:(

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:51

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Timmy schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 08:34:
[...]

Dat is niet waar, de oude kaart was destijds gratis.
Het kostenoverzicht op de website is ook recent aangepast. Kort geleden stond onder het kopje "Physical Card Order Free" voor alle abonnementstypen nog de tekst "FREE".
100% waar @Niann-Tsyr :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7u1BTkVW_6r5vD-akZgF57L3brk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cv6ewX3g8qMEZPgnC6vW3SuH.jpg?f=fotoalbum_large
(Screenshot van vorige week)

Alles lijkt er voor mij op te duiden dat Plutus een enorm cashflow probleem heeft en dat er maximaal fiat binnen geharkt moet worden:
  • die vage metal kaarten die je met fiat moest kopen
  • verplichte abo’s die bovendien absurd duur zijn in vergelijking met wat je krijgt
  • de 150% stijging van de withdrawal fee
  • nu weer de flipflop qua kaart die ineens toch niet gratis is
  • Fiat withdrawals voor iedereen dicht vanwege ‘fraude’

[ Voor 24% gewijzigd door Tomba op 22-12-2023 09:25 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
Tomba schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:14:
[...]

Alles lijkt er voor mij op te duiden dat Plutus een enorm cashflow probleem heeft en dat er maximaal fiat binnen geharkt moet worden:
  • die vage metal kaarten die je met fiat moest kopen
  • verplichte abo’s die bovendien absurd duur zijn in vergelijking met wat je krijgt
  • de 150% stijging van de withdrawal fee
  • nu weer de flipflop qua kaart die ineens toch niet gratis is
  • Fiat withdrawals voor iedereen dicht vanwege ‘fraude’
_O-

Gaan we nu ook al complot theorieën verspreiden ja? Wat een onzin.

[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 22-12-2023 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06 10:31
Ik verwacht overigens wel een prijsstijging van de PLU token de volgende weken. Immers de fysieke kaart komt eraan voor diegene die besteld hebben. Voor vele was dit nodig, want hebben geen curve. Als Google wallet dan ook nog komt in januari zoals ze beloven dan ziet het er goed uit. Withdrawal fee ligt hoger waardoor er minder verkoopdruk is. We zullen zien natuurlijk. Ik kan er ook compleet naast zitten... (Hopelijk niet natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:36
NeoflexNL schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:37:
[...]

Thanks voor de update! Nog precies een maand om de vakanties te boeken dus ;)
Vanaf dit moment gaan dan ook de 'free 3 months premium' in (https://twitter.com/Plutu...tatus/1717255161838461181)?

Ik ben in de promotie-periode naar Hero gegaan :> .

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-06 04:43
Het negatieve sentiment op reddit groeit...
https://www.reddit.com/r/plutus/s/PaGANYNZxq

Ik hoop dat Plutus snel positieve actie onderneemt om dit te keren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nopheros
Globalcitizen schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:33:

Idd vrij negatief draadje. Persoonlijk denk ik dat ze teveel gewijzigd hebben in een te korte tijd, veel van de wijzigingen pakken negatief uit voor het rendement van gebruikers.

Als Plutus gisteren was begonnen met deze voorwaarden had dit draadje waarschijnlijk niet bestaan..

Eigenlijk wat deze persoon ook zegt, die dus een nieuwe gebruiker is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iMv1iBiiQ4B1_naYU8-pBwub7A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ckFHluykvGrzKEjOOU3D9Xwi.png?f=user_large

De voorwaarden van Plutus zijn helemaal niet slecht. Ze zijn wel slechter dat hiervoor. Blijkbaar denken mensen dat ze van alles kunnen eisen omdat ze het een tijdje gebruikt hebben en zien niet in dat ze nog steeds gratis geld kunnen verdienen door niets te doen.

Ik wens ze allemaal succes bij... owja even vergeten. Andere fatsoenlijke cashback providers waar je hetzelfde kunt verdienen zijn er helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
De onbetrouwbaarheid van Plutus is het grootste probleem voor de meeste posters.

Een andere volgorde had volgens mij ook kunnen helpen:
1. GooglePay
2. Fysieke kaart (kosten zijn minder erg omdat GooglePay werkt; maar eerlijk gezegd nog steeds niet fraai omdat bestaande klanten een werkende kaart hadden)
3. 30-dagen aankondiging (wel concreter en met positief nieuws over mogelijkheden voor PLU-withdrawals of anders tenminste transparantie hierover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
@Globalcitizen 1. Google pay ligt niet alleen in handen van Plutus.
2. Je snapt toch wel dat Plutus niet iedereen even een gratis kaartje kan geven. Het was fijn dat dat tot nu kon, maar je moet realistisch blijven. Nu lukt dat niet met 100k klanten en passen ze de voorwaarde aan. Concurrenten die dat gratis deden zijn nog maar centen waard. Hi/Crypto.com/Shido kaart.
3. Ze zijn toch transparant. Na minimaal 30 dagen gaat het veranderen, je kunt je nu al voorbereiden op de wijziging. Precieze datum komt nog wel, maar dat is pas na 30 dagen.

Zowiezo een rare post "I never had any problem". Dat er voor een invoice wordt gevraagd is maar 2-3x voor hoge rekeningen. Terecht omdat soms de beschrijving niet duidelijk is of mensen even 100 euro bijpinnen in supermarkt. Ik had bijv een betaling met mijn naam in titel van 1200 euro ipv zoals je verwacht de winkelnaam. Bon opsturen en PLU gelijk na goedkeuring ipv 45 dagen wachten. En dat ethereum gas fees hoog zijn, is natuurlijk logisch dat je meer betaald. Was vroeger ook zo en daar kan Plutus niks aan doen.
I've never had a problem, but I've heard and read of people wanting to withdraw their PLU and support asking for bills and/or invoices to allow them to do so. Now you can't withdraw without a paying plan + high gas fees. I guess a lot of people like me who do not read news about PLUTUS every day would not know this until it is too late.

[ Voor 49% gewijzigd door enermax op 22-12-2023 15:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bek

bek

Vroeger hadden we de DEX. En niets te maken met ETH fees.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 16:47
enermax schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:40:
2. Je snapt toch wel dat Plutus niet iedereen even een gratis kaartje kan geven. Het was fijn dat dat tot nu kon, maar je moet realistisch blijven. Nu lukt dat niet met 100k klanten en passen ze de voorwaarde aan. Concurrenten die dat gratis deden zijn nog maar centen waard. Hi/Crypto.com/Shido kaart.
3. Ze zijn toch transparant. Na minimaal 30 dagen gaat het veranderen, je kunt je nu al voorbereiden op de wijziging. Precieze datum komt nog wel, maar dat is pas na 30 dagen.

Zowiezo een rare post "I never had any problem". Dat er voor een invoice wordt gevraagd is maar 2-3x voor hoge rekeningen. Terecht omdat soms de beschrijving niet duidelijk is of mensen even 100 euro bijpinnen in supermarkt. Ik had bijv een betaling met mijn naam in titel van 1200 euro ipv zoals je verwacht de winkelnaam. Bon opsturen en PLU gelijk na goedkeuring ipv 45 dagen wachten. En dat ethereum gas fees hoog zijn, is natuurlijk logisch dat je meer betaald. Was vroeger ook zo en daar kan Plutus niks aan doen.

[...]
Ze zouden de PLU ook gewoon in batches kunnen sturen doormiddel van een smart contract waardoor de transactiekosten ook weer een stuk lager word, maar ze blijven aan deze manier van individueel versturen vasthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
enermax schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:40:

[...]
Maar de volgorde wel; ze hebben via onofficiele kanalen al gezegd dat GooglePay binnenkort komt; als ze daar even op gewacht hadden, was de algemene indruk veel positiever geweest.

Don't shoot de messenger!:) Ik vind het doodzonde als het slecht zou gaan met Plutus.
Hier is een positievere Reddit post (van een Ambassador) als je dat liever leest: (het lijkt me, in elke business belangrijk om ook mogelijke threats snel te identificeten en evalueren):
https://www.reddit.com/r/plutus/s/an87fMY4Qk
De PLU-koers houdt ook nog stand dus er zijn nog kansen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

Het is lachwekkend dat Plutus zijn eigen ondergang, en devaluatie van de Plu, aan het delven is.
En ik bedoel over binnenharken, geld binnenhalen waarvan ze eerst zeiden dat je ook met Plu je metalcard kan betalen, iets wat gratis was en ze zelf de werking hebben stop gezet nu geld vragen voor dezelfde dienst ook alweer zonder met Plu te kunnen betalen. Alles duidt erop dat ze Cash willen binnenharken

[ Voor 61% gewijzigd door MTT op 22-12-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
MTT schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:34:
Het is lachwekkend dat Plutus zijn eigen ondergang, en devaluatie van de Plu, aan het delven is.
En ik bedoel over binnenharken, geld binnenhalen waarvan ze eerst zeiden dat je ook met Plu je metalcard kan betalen, iets wat gratis was en ze zelf de werking hebben stop gezet nu geld vragen voor dezelfde dienst ook alweer zonder met Plu te kunnen betalen. Alles duidt erop dat ze Cash willen binnenharken
Het schijnt dat ze een bedrijf zijn met medewerkers die betaald moeten worden... ze hebben bijv. onlangs meer mensen aangenomen voor support dus idd meer geld nodig om het levensvatbaar te houden.

Prima toch?

Ik gebruik Plutus bijna 2 jaar, ik betaal met plezier wat kleingeld zodat ik er nog 2 jaar gebruik van kan maken.

Daarnaast geven ze zoveel bonussen weg bij het de aanschaf van een metal kaart dat het niet alleen gratis is maar dat je er zelfs winst op maakt. Dus wat is het probleem?

[ Voor 10% gewijzigd door Nopheros op 22-12-2023 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooLopke
Je hebt altijd lovers & haters natuurlijk. Het zijn momenteel gemengde gevoelens. Dat zie je ook duidelijk aan de koers van PLU momenteel. Als er terug vertrouwen komt, dan zal dat ook aan de koers te zien zijn. Op dit moment is het idd 50/50 wat er zal gebeuren. Is ook niet slecht nu dat dit gebeurt. Dan kunnen de groeipijnen weer stabiliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Nopheros schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:02:
[...]

_O-

Deductie is iets anders dan complot theorieën in mijn boekje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Globalcitizen schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:33:

Reddit lijkt by default negatief. In het geval van Plutus hebben ze een punt. Danial en zijn crew heeft er in 2023 gewoon een teringzooi van gemaakt. Maar goed, betekent dat ze t in 2024 moeilijk slechter kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Nopheros schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:47:
[...]

Idd vrij negatief draadje. Persoonlijk denk ik dat ze teveel gewijzigd hebben in een te korte tijd, veel van de wijzigingen pakken negatief uit voor het rendement van gebruikers.

Als Plutus gisteren was begonnen met deze voorwaarden had dit draadje waarschijnlijk niet bestaan..

Eigenlijk wat deze persoon ook zegt, die dus een nieuwe gebruiker is:

[Afbeelding]

De voorwaarden van Plutus zijn helemaal niet slecht. Ze zijn wel slechter dat hiervoor. Blijkbaar denken mensen dat ze van alles kunnen eisen omdat ze het een tijdje gebruikt hebben en zien niet in dat ze nog steeds gratis geld kunnen verdienen door niets te doen.

Ik wens ze allemaal succes bij... owja even vergeten. Andere fatsoenlijke cashback providers waar je hetzelfde kunt verdienen zijn er helemaal niet.
toon volledige bericht
Tis vooral de onbetrouwbaarheid die het allemaal uitstraalt denk ik, precies wat de starter van dat topic ook aangeeft. Zo enorm veel aankondigingen waar de helft niet van door ging. En das nog los van de gebroken beloftes (GPay/Applepay/gratis kaart etc and dare I mention de DEX…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

cooLopke schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:01:
Je hebt altijd lovers & haters natuurlijk. Het zijn momenteel gemengde gevoelens. Dat zie je ook duidelijk aan de koers van PLU momenteel. Als er terug vertrouwen komt, dan zal dat ook aan de koers te zien zijn. Op dit moment is het idd 50/50 wat er zal gebeuren. Is ook niet slecht nu dat dit gebeurt. Dan kunnen de groeipijnen weer stabiliseren.
Ja precies, grootste probleem is en blijft dat er nul,nul utility aan t token zit. Zolang ‘more Plu harken’ de enige reden is om Plu te kopen blijft het een doodsspiraal vrees ik. Dat gezegd hebbende blijf ik Plutus gebruiken tot het niets meer waard of er een beter alternatief is. Als ik mijn complete stake nu zou verkopen zou ik over mijn uitgaven bij Plutus rond de 1% hebben gehad dus nog meer even door (anders had ik beter Nexo gebruikt :P)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mythcronos
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 31-12-2023
Nopheros schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:02:
[...]

_O-

Ik zie geen onzin , alleen common sense .
Maar iedereen mag zijn mening ventileren .
Dus je mag het onzin vinden , maar complot theorie ????? Dat heeft een hele andere betekenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Mythcronos schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:50:
[...]

Ik zie geen onzin , alleen common sense .
Maar iedereen mag zijn mening ventileren .
Dus je mag het onzin vinden , maar complot theorie ????? Dat heeft een hele andere betekenis.
Definitie:
"Bij een complottheorie worden verbanden gelegd tussen gebeurtenissen, zonder dat daar wetenschappelijk bewijs voor is."

Precies wat hij doet, een theorie verspreiden gebaseerd op aannames en meningen.

Maar als jij vind van niet, graag hoor ik je uitleg waarom Plutus speciale kaarten gratis moet gaan uitdelen? Metal cards in dit geval.

Of waarom Plutus de kosten moet dragen voor transacties over het ETH netwerk?

Of deze is ook leuk:
Fiat withdrawals voor iedereen dicht vanwege ‘fraude’

Net of niet om fraude zou gaan. 0 bewijs voor, gewoon FUD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE
  • Laatst online: 17-06 21:59

DvE

ORA-00000

Ach ja, de een is graag wat positief, de ander onderbouwt zijn negatieve kijk met wat punten.
Is niet gelijk complot denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
DvE schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:50:
Ach ja, de een is graag wat positief, de ander onderbouwt zijn negatieve kijk met wat punten.
Is niet gelijk complot denken.
Hij suggereert dat Plutus een cash flow probleem heeft. Bedrijven die cash flow problemen hebben kunnen failliet gaan. (Niet genoeg geld in kas om lonen te betalen = failliet).

Hij geeft verschillende redenen (niets meer dan aannames) en suggereert dus dat plutus misschien wel in de problemen zit. Terwijl Plutus gewoon aangeeft wat de redenen zijn van een bepaalde wijziging. Het officiele verhaal wordt dus niet geloofd en in de plaatst daarvan wordt een verhaal bedacht dat Plutus misschien wel geld problemen heeft.

Sorry hoor maar naar mijn mening klopt het. Maar laat ik het dan gewoon FUD noemen.

[ Voor 33% gewijzigd door Nopheros op 23-12-2023 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Dat kan zeker FUD zijn, maar je hoeft zeker bij dit soort bedrijven niet alles op de blauwe ogen te geloven.
Gratis geld bestaat niet. En dit soort bedrijven staan nou niet bekend om hun .... geloofwaardigheid.
Dus alles met een korreltje zout kan geen kwaad.
Of het waar is. We gaan het allemaal meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
DvE schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:36:
Dat kan zeker FUD zijn, maar je hoeft zeker bij dit soort bedrijven niet alles op de blauwe ogen te geloven.
Gratis geld bestaat niet. En dit soort bedrijven staan nou niet bekend om hun .... geloofwaardigheid.
Dus alles met een korreltje zout kan geen kwaad.
Of het waar is. We gaan het allemaal meemaken.
Meerdere punten hebben niets te maken met geloven of geloofwaardigheid.

Metal kaarten kosten nu eenmaal geld, er is geen reden voor Plutus om die dingen gratis te gaan zitten weggeven.

ETH fees zijn nou eenmaal gestegen, dat is geen mening. Dat Plutus deze wil doorbrekenen aan de klant (wat ze zeggen dat de reden is) is niet meer als fair en zou elk ander bedrijf ook doen.

Maar goed, ik hou er verder over op..

FIjne feestdagen allemaal d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door Nopheros op 23-12-2023 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enermax
@DvE Ze krijgen euro's binnen via subscripties en geven Plu munten weg. Die Plu kost ze niks om weg te geven.

Ze zijn gegroeid en zijn daarom gewisseld van payment provider. Vroeger moest je 3 dagen wachten voordat je fiat erop stond. Dat vonden de gebruikers niet fijn en dat probleem hebben ze opgelost door te wisselen van payment provider. Google en Apple pay komt er ook aan, heeft even tijd nodig.

Houd het aub bij de feiten hier.

De roadmap staat hier van plutus: https://app.loopedin.io/plutus

Je kunt het team hier vragen stellen als iets niet duidelijk is:
https://discord.com/invite/plutus
https://t.me/plutus_group

[ Voor 11% gewijzigd door enermax op 23-12-2023 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Nopheros schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:05:
[...]

Definitie:
"Bij een complottheorie worden verbanden gelegd tussen gebeurtenissen, zonder dat daar wetenschappelijk bewijs voor is."

Precies wat hij doet, een theorie verspreiden gebaseerd op aannames en meningen.
[…]
Ik hap toch even als je het niet erg vindt. Ik constateer dat Plutus dit jaar veel rare sprongen gemaakt heeft qua plannen, ik denk dat niemand dat kan ontkennen.
Ik ga me dan afvragen wat daar achter zou kunnen zitten (vandaar het woord ‘lijkt’) Een logische reden voor rare sprongen van een bedrijf is cashflow/liquiditeitsproblemen. Om deze mogelijk reden te staven geef ik 5 feiten (geen aannames, geen meningen) die allen te maken hebben met fiat en probeer zo een discussie te starten.

Dus nogmaals; deductie, geen ‘complot theorieën’
[...]

Maar als jij vind van niet, graag hoor ik je uitleg waarom Plutus speciale kaarten gratis moet gaan uitdelen? Metal cards in dit geval.
[…]
Dat vind ik niet, zoals wel vaker probeer je mensen woorden in de mond te leggen en daar dan vol tegenin te gaan.
Ik benoem slechts feiten waaronder het feit dat zonder enige aankondiging de kaart ineens geld kost terwijl op de eigen website onder fees deze als gratis stond tot de dag dat de kaarten besteld konden worden. Ook in de ettelijke medium Posts en TwiXter post van Plutus is dit nooit benoemd dus bijzonder dat dit dan toch ‘ineens’ geld moet kosten. Ook het eerder aangekondige ‘koop kaart met Plu’ hoor je niemand meer over
[...]
Of waarom Plutus de kosten moet dragen voor transacties over het ETH netwerk?
[…]
Zie hierboven, eerder hebben we al eens besproken dat het voor een financieel bedrijf not done is om zonder aankondiging een voor de klant negatieve aanpassing te doen, terwijl dit pas 24 uur later gecommuniceerd wordt en aangepast op de fees website
[...]
Of deze is ook leuk:
Fiat withdrawals voor iedereen dicht vanwege ‘fraude’

Net of niet om fraude zou gaan. 0 bewijs voor, gewoon FUD.
Fijn dat je hem leuk vindt 👍🏻 Bij fraude blokkeer je logischerwijs de fraudeurs en niet al je klanten. Er is zoals je weet ook verder geen ruchtbaarheid meer aan gegeven en mede omdat de Revolut route ook dicht gezet is, is het dus momenteel onmogelijk (!) om je eigen geld van je eigen IBAN af te halen. Dit duurt inmiddels al 9 dagen… (15 december zijn withdrawals dicht gezet…)
Er is een collega bedrijf geweest die vergelijkbare fratsen uithaalden en die hadden een
spoiler:
liquiditeitsprobleem
maar ze noemden het fraude ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

enermax schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:14:
@DvE Ze krijgen euro's binnen via subscripties en geven Plu munten weg. Die Plu kost ze niks om weg te geven.
[…]
Personeel, website, software developers, Danial, MODULR, visa, etc willen toch allemaal euro’s zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Tomba schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:52:
[...]
Personeel, website, software developers, Danial, MODULR, visa, etc willen toch allemaal euro’s zien ;)
Wat is je punt? Ik heb nergens gezien dat die niet betaald kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door DvE op 23-12-2023 20:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Velv
  • Laatst online: 14-02-2024
Er zijn veel succesvolle bedrijven die op verschillende momenten liquiditeitsproblemen hebben gehad en een injectie nodig hadden (en rare sprongen maakten). De meest bekende is wel Tesla, die ook meer geld vroeg van startende klanten dan ze hadden afgesproken.

Als je alle uitgaven en inkomend PLU in een excel zet is het hoe dan ook een win. Met mijn huidige ABN CC of pinpas heb ik als ik geld uitgeef nul extra's. De ICS creditcard doet alsof ze veel extra's geven, maar uiteindelijk is het allemaal nep en peanuts. In Amerika zijn er zat creditcards die een piepklein deel van hun massale winst inzetten voor cashbacks om klanten te werven, dit is in Nederland (en Europa) niet echt done, dus hier verdienen die bedrijven massaal aan ons, maar geven niks terug. Net als de huidige spaar rente.

Bij stacken bij Plutus en al je uitgaven via die kaart ipv pin laat verlopen bouw je PLU op. Bij een lage PLU stand verdien je meer PLU, bij een hoge PLU stand verdien je er minder aan, maar is je eerder verdiende PLU meer waard.

Zelfs met alle veranderingen, zelfs met een betaalde kaart en hoger abonnement en PLU moeten redeemen voor een hoger bedrag om cashback over te krijgen, is het nog altijd pure winst.

Ik snap dat voor de crypto cowboys en handelaren de Plutus een rare munt is, maar ik kan je vertellen dat als je het bekijkt van uit een uitgaven punt, er geen beter equivalent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

Het lijkt me evident dat je aan een AA cc meer hebt dan een plutuscard, al heb ik beide niet. Stel je wil een chargeback doen, hoe doe je dat bij Plutus dan en zonder kosten? Of je hebt een dispuut met een leverancier, of je hebt op ebay of ieder ander verkoopsite niet gekregen wat je gekocht hebt. Klop dan maar bij Plutus aan probeer dan maar eens je geld terug te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door MTT op 24-12-2023 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Velv schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 21:08:
Er zijn veel succesvolle bedrijven die op verschillende momenten liquiditeitsproblemen hebben gehad en een injectie nodig hadden (en rare sprongen maakten). De meest bekende is wel Tesla, die ook meer geld vroeg van startende klanten dan ze hadden afgesproken.

Als je alle uitgaven en inkomend PLU in een excel zet is het hoe dan ook een win. Met mijn huidige ABN CC of pinpas heb ik als ik geld uitgeef nul extra's. De ICS creditcard doet alsof ze veel extra's geven, maar uiteindelijk is het allemaal nep en peanuts. In Amerika zijn er zat creditcards die een piepklein deel van hun massale winst inzetten voor cashbacks om klanten te werven, dit is in Nederland (en Europa) niet echt done, dus hier verdienen die bedrijven massaal aan ons, maar geven niks terug. Net als de huidige spaar rente.

Bij stacken bij Plutus en al je uitgaven via die kaart ipv pin laat verlopen bouw je PLU op. Bij een lage PLU stand verdien je meer PLU, bij een hoge PLU stand verdien je er minder aan, maar is je eerder verdiende PLU meer waard.

Zelfs met alle veranderingen, zelfs met een betaalde kaart en hoger abonnement en PLU moeten redeemen voor een hoger bedrag om cashback over te krijgen, is het nog altijd pure winst.

Ik snap dat voor de crypto cowboys en handelaren de Plutus een rare munt is, maar ik kan je vertellen dat als je het bekijkt van uit een uitgaven punt, er geen beter equivalent is.
toon volledige bericht
Je hebt helemaal gelijk behalve voor mensen die op basis van de DA ingestapt zijn. De munt is toen boven de $11 gegaan (even gekeken $11.64 zelfs…) en dat betekent dus een scheerbeurt van meer dan $6 per Plu (iemand die toen naar Hero gegaan is is dus de eerste $1500 cashback kwijt om überhaupt quite te spelen)
Ik ben niet voor die prijs ingestapt maar heb wel substantieel meer betaald voor mijn stack dan de $5.57 die Plu op dit moment waard is. Achteraf had ik dus onder de streep meer cashback gehad als ik alles via Nexo gedaan had. (Zeker als je niets verkocht had was je spekkoper want Nexo is sinds het DA debacle begon hij Plutus 47% gestegen!)

Het is dus niet zwart wit, door de vele rare bokkensprongen en continu veranderende voorstellen van Danial en zijn team is de waarde van Plutus bijna gehalveerd ten opzichte van de high van 2023. De frequentie en vooral ook de enorme verschillen tussen de ideeën duidt niet bepaald op een ‘all is well’ situatie. Zeker als je je bedenkt dat ze nu al sinds 2016 bezig zijn en nog altijd 0 utility hebben kunnen bedenken voor hun token….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

enermax schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:38:
[...]

Wat is je punt? Ik heb nergens gezien dat die niet betaald kregen.
Je geeft aan ‘de Plu kost ze niets’, ik ben het daar niet mee eens, want de emissie van Plu kost gewoon ook fiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:02

knakworst

Get more sats!

Tomba schreef op zondag 24 december 2023 @ 08:46:
[...]

Je geeft aan ‘de Plu kost ze niets’, ik ben het daar niet mee eens, want de emissie van Plu kost gewoon ook fiat.
Sinds wanneer kost het uitblazen van gebakken lucht geld *O*

Vraag chatgpt eens wat token unlocks zijn, circulating supply, maximum supply.

Of nog leuker, bedenk eens hoe de fed geld bij kan printen. Kost een 100 dollar biljet printen de fed ook 100 dollar :?

[ Voor 25% gewijzigd door knakworst op 24-12-2023 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-06 11:09
Hier de afgelopen tijd ook wat gedoe met Plutus. In november op veel transacties geen cashback gezien en ook geen bonus zoals op Reddit gecommuniceerd werd, dus toen maar een berichtje naar de support gestuurd. Vervolgens kreeg ik de vraag of ik van al mijn kleine transacties (denk 5€ bij de Burger King, wat zou ik daar nou gekocht hebben?) even bonnetjes kon aanleveren. Die had ik niet en al zou ik ze hebben, ik vond het voor die kleine dingen niet de moeite, maar ik heb wel de factuur van mijn huurbetaling gedeeld. Reactie: Hierbij de bevestiging dat daar geen cashback op gegeven wordt met een verwijzing naar hun FAQ. Persoonlijk vind ik huur een service of een good, maar het zal wel aan mij liggen. Ben benieuwd of ik bij withdrawal straks een clawback krijg op de transacties die eerder wel toegekend zijn.
Daarnaast begin van de maand een transactie die 3x is afgeschreven, maar bij de verkoper nooit is geregistreerd. Ik kan daardoor al weken niet bij dat geld, zometeen een perk kwijt en het kost tijd om het met de merchant opgelost te krijgen. Dat laatste zal niet puur aan Plutus liggen, maar kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst zoiets met Amex of ICS heb gehad. Nja, bij Amex een keer en die verrekenden het meteen met de opmerking "ach, als het alles is".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10mil.btc
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11-06 09:20
Rekenen ze bij jullie ook foreign exchange fees?

Bij mij nooit eigenlijk net totdat ik de afgelopen week 1000 euro aftik en ze 25 euro fee afrekenen.

Het blijft maar een uiterest onbetrouwbare partij. Zag dat ze nu ook €7.5 rekenen als je plutus wilt withdawen en uiteraard is hun eigen DEX om de coins direct te dumpen nog steeds niet klaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 16:40

Malarky

Wils voor wat ieder

10mil.btc schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:57:
Rekenen ze bij jullie ook foreign exchange fees?

Bij mij nooit eigenlijk net totdat ik de afgelopen week 1000 euro aftik en ze 25 euro fee afrekenen.

Het blijft maar een uiterest onbetrouwbare partij. Zag dat ze nu ook €7.5 rekenen als je plutus wilt withdawen en uiteraard is hun eigen DEX om de coins direct te dumpen nog steeds niet klaar.
Die FX fee staat bij Plutus altijd al op 2,5%. Tenzij je Curve ervoor hangt maar die heeft een 30 dagen rolllende limiet, verschillend per Curve abbo

Withdrawal fee is dynamisch en vergelijkbaar met wat het ERC20 netwerk nu eenmaal kost. Het komt ze niet slecht uit, want het ontmoedigt withdrawlen.

Maar waarom klagen? Dit is per definitie een pyramide scheme. Er bestaat niet zoiets als dat we allemaal onze inleg x5 uit Plutus halen en de eigenaren ook nog eens rijk worden. Dat er een soort van gratis geld feest gecreeerd is waar iedereen rijk van wordt. En niemand die hoeft te betalen voor het feestje.

Tegenover elke Plutus winnaar staat ook een Plutus verliezer op lange termijn. Als je dat uitgangspunt niet helder hebt maak je de kans een stuk groter bij de verliezers te gaan horen.

[ Voor 35% gewijzigd door Malarky op 24-12-2023 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10mil.btc
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11-06 09:20
Malarky schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:34:
[...]

Die FX fee staat bij Plutus altijd al op 2,5%. Tenzij je Curve ervoor hangt maar die heeft een 30 dagen rolllende limiet, verschillend per Curve abbo

Withdrawal fee is dynamisch en vergelijkbaar met wat het ERC20 netwerk nu eenmaal kost. Het komt ze niet slecht uit, want het ontmoedigt withdrawlen.

Maar waarom klagen? Dit is per definitie een pyramide scheme. Er bestaat niet zoiets als dat we allemaal onze inleg x5 uit Plutus halen en de eigenaren ook nog eens rijk worden. Dat er een soort van gratis geld feest gecreeerd is waar iedereen rijk van wordt. En niemand die hoeft te betalen voor het feestje.

Tegenover elke Plutus winnaar staat ook een Plutus verliezer op lange termijn. Als je dat uitgangspunt niet helder hebt maak je de kans een stuk groter bij de verliezers te gaan horen.
Thanks ik denk dat Curve het dan verklaard, zal hier nog eens verder induiken. Kan je die Curve rolling verbruik ergens inzien?

Ja ik ben mij bewust dat het een kei harde pyramide spel is en heb dan ook nooit meer dan een paar honderd euro exposure over het algemeen. Liefst cash ik de gratis Plutus ook direct uit en dat maken ze nu onmogelijk, wat wel laat zien dat ze donders goed weten waarmee ze bezig zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

knakworst schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:31:
[...]

Sinds wanneer kost het uitblazen van gebakken lucht geld *O*

Vraag chatgpt eens wat token unlocks zijn, circulating supply, maximum supply.

Of nog leuker, bedenk eens hoe de fed geld bij kan printen. Kost een 100 dollar biljet printen de fed ook 100 dollar :?
Personeel, servers, liquidity providing op de exchanges kost gewoon linksom of rechtsom echt geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Tomba schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:47:
[...]

Personeel, servers, liquidity providing op de exchanges kost gewoon linksom of rechtsom echt geld.
Eens, daarom ook die abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

knakworst schreef op zondag 24 december 2023 @ 12:19:
[...]

Eens, daarom ook die abonnementen.
En alle andere recente acties om fiat binnen te harken ;) (en zo is t cirkeltje mooi rond 🎄)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Slimme voorzorgsmaatregelen om niet in de liquiditeitsproblemen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Is het nieuw dat je geen toegekende plu meer ziet bij het tabblad 'card', of even een bug? Ik zie van geen enkele transactie meer een toegekend aantal plu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

NeoflexNL schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:11:
Is het nieuw dat je geen toegekende plu meer ziet bij het tabblad 'card', of even een bug? Ik zie van geen enkele transactie meer een toegekend aantal plu.
Je hebt gelijk! Op de website nog wel zichtbaar maar in app helemaal weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
NeoflexNL schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:11:
Nieuwe feature, ben nu ook tegen een mooie feature gelopen, er bleef 2.6 plu plakken die niet vrijkwam na 45 dagen, heb een withdrawal gedaan en toen kwam de 2.6 plu wel vrij… maar ff een mailtje naar support gestuurd. Een ander persoon had het ook met 2.3 plu 😂

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

zenith schreef op zondag 24 december 2023 @ 16:55:
[...]

Nieuwe feature, ben nu ook tegen een mooie feature gelopen, er bleef 2.6 plu plakken die niet vrijkwam na 45 dagen, heb een withdrawal gedaan en toen kwam de 2.6 plu wel vrij… maar ff een mailtje naar support gestuurd. Een ander persoon had het ook met 2.3 plu 😂

Cheers!
Hoe kwam je daar achter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
Tomba schreef op zondag 24 december 2023 @ 17:35:
[...]

Hoe kwam je daar achter?
Ik had het op discord gevraagd hoe dat kon en toevallig was er nog iemand die het had, toen een withdrawal gedaan en het werd vrijgegeven 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Velv
  • Laatst online: 14-02-2024
MTT schreef op zondag 24 december 2023 @ 06:58:
Het lijkt me evident dat je aan een AA cc meer hebt dan een plutuscard, al heb ik beide niet. Stel je wil een chargeback doen, hoe doe je dat bij Plutus dan en zonder kosten? Of je hebt een dispuut met een leverancier, of je hebt op ebay of ieder ander verkoopsite niet gekregen wat je gekocht hebt. Klop dan maar bij Plutus aan probeer dan maar eens je geld terug te halen.
Complete nonsense. Hoe kom je erbij dat je meer hebt aan Amex. Dit is de kaart die het minst geaccepteerd is in Nederland (dat ten eerste). Ten tweede, simpel rekensommetje:
> Ik geef 4000 EUR uit
> Ik krijg 4000 AA punten
> dat heeft een waarde van 4*3 = 12 EUR
> ik kan het uitgeven aan crap die ze op hun site hebben staan
Wow zeg, wat levert mij dat veel op

Als je de American Airlines cc bedoelt, is die net zo slecht en kan je je punten alleen uitgeven aan vliegreizen.

We pakken Plutus. Die wordt overal geaccepteerd. Gebruik het in combinatie met Curve, dus zelfs als Plutus het even niet doet, kan je normale cc back up zijn en kan je met GBIT het terugzetten naar Plutus.
Er vanuit gaande dat je een stacker bent, op het hoogste niveau op dit moment HoneyBadger
> Ik heb 3000 PLU op aparte wallet staan (geen risico vanuit Plutus zelf, behalve dat de PLU zakt in waarde)
> Ik geef 4000 EUR uit
> Ik krijg afhankelijk van de marktwaarde (!) 9% PLU op elke betaling die ik doe, van blokker, tot AH, tot vliegreizen, een totaal van 360 EUR aan waarde van PLU. Op dit moment met waarde van 5.4 PLU > 66.6 PLU
> Na 45 dagen kan ik de PLU daadwerkelijk omzetten en overzetten naar mijn bankrekening in echte euro's.

Zelfs met abo kosten is het het waard en ja de PLU kan zakken, dat risico heb en hou je met alle crypto's, maar de PLU kan ook stijgen. Het is een kaart die al een tijd meegaat en die corona overleefd heeft.

Voor iedereen van de lange adem en die kan stacken is dit geweldig.

En ik gebruik het in combinatie met Curve, had deze week nog een terugbetaling op de cc, het is heel simpel: ik doe alles eerst via Curve. Pas 's avonds laat zet ik alles over naar Plutus, via GBIT. Tot die tijd is alles veilig op mijn ABN CC en als ik ergens problemen heb, weet ik ze te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

zenith schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:13:
[...]

Ik had het op discord gevraagd hoe dat kon en toevallig was er nog iemand die het had, toen een withdrawal gedaan en het werd vrijgegeven 😀
Bedoelde meer hoe je er achter kwam dat je Plu niet werd vrij gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
Tomba schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:35:
[...]

Bedoelde meer hoe je er achter kwam dat je Plu niet werd vrij gegeven?
Ah, het bleef in pending status 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

MTT schreef op zondag 24 december 2023 @ 06:58:
Een chargeback kun je gewoon in gang zetten.

https://support.plutus.it...with%20the%20seller%20etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

zenith schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:51:
[...]

Ah, het bleef in pending status 😀
Ja zover was ik, maar spend jij zo weinig dat je het snel zag? Ik heb 100en transacties per maand, geen idee of daar ‘vastzittende’ rewards tussen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
Tomba schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:52:
[...]

Ja zover was ik, maar spend jij zo weinig dat je het snel zag? Ik heb 100en transacties per maand, geen idee of daar ‘vastzittende’ rewards tussen zitten.
Ik ben Plutus aan het afbouwen en sinds begin november heb ik geen transacties meer gedaan. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Toch maar weer een withdrawal gestart via de Rabby-methode, ook al kost het me 7,50. Niet alles eraf, maar zo gedaan dat ik voor het ophogen van spend limit (eventueel) wel nog genoeg PLU achter de hand heb.

Vind het bedrag anders te veel oplopen, en die eigen DEX zal ook nog wel 3x uitgesteld worden dus hier met de eurootjes :P

Ook serieus aan het kijken naar Renegade, al was het maar voor de boodschappen: energierekening en bv pakketzegels kun je geen cashback over krijgen bij Renegade. Ik betaal binnenkort m'n eigen Vattenfall-rekeningen ook mooi via Plutus, tikt toch ook weer leuk aan, elk klein beetje helpt :) Gelukkig zijn de grote uitgaves voorlopig niet meer aan de orde (althans geen die met CC betaald kunnen worden, hehe), maar stiekem spendeer je alsnog aardig wat met een paar tientjes hier en paar tientjes daar..

-update-
kreeg zonet de bevestiging van kucoin dat de pluutjes overgewaaid zijn, merry christmas to me 8)

[ Voor 20% gewijzigd door 2Dutch op 25-12-2023 21:22 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Tijdens de kerstdagen een topup gedaan naar Plutus. Is (nog) niet binnen daar. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuceboss
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:50
BBKing schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:15:
Tijdens de kerstdagen een topup gedaan naar Plutus. Is (nog) niet binnen daar. Meer mensen last van?
Nee, alles komt direct door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
deuceboss schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:36:
[...]

Nee, alles komt direct door.
Mmm dan heb ik gewoon pech gehad. Komt vanzelf nog wel vandaag hopelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Direct Debits | Soft Rollout

En dan vooral:
Direct debits will complete live testing before unlocking PLU rewards for recurring bills, such as rent, council tax and other utility bills.
Hold up, ik kan straks ook de hypotheek laten incasseren en cashback vangen?! Don't threaten me with a good time :P Ben benieuwd of er een tweaker al een ivite heeft om te testen :)

Dit is ook een slimme manier om mensen PLU te laten inzetten voor het verhogen van de limieten, want met de gemiddelde huur/hypotheek is 1k helemaal niks natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door 2Dutch op 28-12-2023 14:08 ]

• DvE

DvE

ORA-00000

Als dat zo is, zijn ze helemaal zo door de plu voorraad heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enermax
2Dutch schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:05:
Dit is ook een slimme manier om mensen PLU te laten inzetten voor het verhogen van de limieten, want met de gemiddelde huur/hypotheek is 1k helemaal niks natuurlijk.
Inderdaad, de rewards iets terug brengen in 2024 van de subscriptions. Plu redeemen om je limieten te verhogen (zorgt er ook voor dat stakers minder verdienen). Nieuwe features/usecases toevoegen voor nieuwe members aan te trekken. Rewards op incasso is zover ik weet uniek voor debit kaarten.

[ Voor 3% gewijzigd door enermax op 28-12-2023 14:34 ]

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

DvE schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:23:
Als dat zo is, zijn ze helemaal zo door de plu voorraad heen.
Dat lijkt wel zo maar stel je gaat je huur/hypotheek betalen via Plutus met AI en krijgt PLU cashback:
een duurder betaald abo om te starten met een hogere limiet + PLU deels sparen voor de extra hoge limieten

of

goedkoper abo + PLU inzetten voor hogere limieten

Linksom of rechtsom hou je dus wel meer PLU achter de hand, ik doe dat nu al want met 1k zit je al in de knel bij een vakantie boeken of een keer een nieuw laptop, koelkast e.d. Bij gezinnen gaat het nog harder.
enermax schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:33:

Inderdaad, de rewards iets terug brengen in 2024 van de subscriptions. Plu redeemen om je limieten te verhogen (zorgt er ook voor dat stakers minder verdienen). Nieuwe features/usecases toevoegen voor nieuwe members aan te trekken. Rewards op incasso is zover ik weet uniek voor debit kaarten.
Denk dat ze hiermee wel leuk kunnen scoren ja. Zoals ik al aangaf doet Renegade o.a. niet aan cashback over energiefacturen, en meerdere landen hebben last van de hogere gas/energieprijzen, dus als jij in bepaalde cashback-eisen gunstiger bent, is dat zeker een argument voor mensen om eens te gaan rekenen :)

[ Voor 35% gewijzigd door 2Dutch op 28-12-2023 15:51 ]

• Noid74
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-03 13:42
2Dutch schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:05:
Direct Debits | Soft Rollout

[Twitter]
En dan vooral:

[...]

Hold up, ik kan straks ook de hypotheek laten incasseren en cashback vangen?! Don't threaten me with a good time :P Ben benieuwd of er een tweaker al een ivite heeft om te testen :)

Direct debits is in eerste instantie alleen nog beschikbaar in de UK en ik heb ook een keer op X een bericht gezien van Danial dat er geen cashback wordt uitgekeerd over direct debits.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• enermax
@Noid74 Je krijgt wel rewards tot een bepaald bedrag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHNoa1c66OSoPHMAIEj6GSNwKfo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wz2Mi7xnOeGBPvGUKOxx0fZL.jpg?f=user_large
https://app.loopedin.io/plutus

[ Voor 14% gewijzigd door enermax op 28-12-2023 15:51 ]

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Noid74 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:45:
Direct debits is in eerste instantie alleen nog beschikbaar in de UK en ik heb ook een keer op X een bericht gezien van Danial dat er geen cashback wordt uitgekeerd over direct debits.
Heb even zitten neuzen maar zie het inderdaad niet in de melding staan, het is weer een beetje verwarrend dus. Thx @enermax voor de info vanaf de roadmap. Als je verder loert, zie je dat de rewards in ieder geval niet bij launch al aan staan. Vermoedelijk testen ze eerst of het AI-gebeuren goed loopt, en dan pas de rest:
Status Update (22/11/2023)

Q4: UK configuration approved and ready for release - Pending activation from service provider.
EUR configuration remains paused due to technical limitations at Modulr.
Reward on Direct Debits will not be available during the initial launch.
Wel werd ik nog even herinnerd aan het feit dat een hypotheek een lening is (oh ja :+) , dus daar cashback op hevelen via welke weg dan ook gaat em niet worden.

Naja, dan zal het alsnog voor bepaalde gebruikers handig zijn, misschien zijn er landen waar een bankrekening veel geld kost? Maar laat eerst die Britten maar testen ;) Ik ga dan t.z.t. wel voor jullie testen met AI en Vattenfall ;) Daar moet ik nu nog braaf elke maand een reminder voor gebruiken en zelf via de ingelogde omgeving handmatig betalen..niet ideaal maar ja wel de moeite.

[ Voor 41% gewijzigd door 2Dutch op 28-12-2023 15:58 ]

• Tomba

Tomba

Benieuwd wat er eerder komt dit of de Dex ;)

Zou er wel wat in zien om mijn ziektekosten, internet en mobiel abo ermee te betalen.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tomba schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:55:

Zou er wel wat in zien om mijn ziektekosten, internet en mobiel abo ermee te betalen.
Zonder dex kunnen de gebruikers die niet zo tech-savvy zijn of niet met crypto werken niet echt van hun PLU af komen behalve dan extra's halen, slimme truc? :P

Als je ziet wat er bij een gemiddeld persoon aan vaste lasten via incasso uitgaat kan ik me niet voorstellen dat het geen nieuwe gebruikers aantrekt. Kwestie van per maand een x bedrag naar je Modulr-iban gooien en je bent er. Zag ook al vroege plannen (backlog) voor auto-top up en push-melding met resterend bedrag, ook wel nice als die vrij snel naar productie komen, maar even wat lopen stemmen daar :)

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-06 11:09
Nieuwe 10k promo, jammergenoeg alleen voor mensen die naar Myth of Honey Badger upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Tomba schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:55:
[...]

Beter gewoon renegade gebruiken. Plutus bad remember. :F
2Dutch schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:05:
[...]
Als je ziet wat er bij een gemiddeld persoon aan vaste lasten via incasso uitgaat kan ik me niet voorstellen dat het geen nieuwe gebruikers aantrekt.
Daarmee stijgt de waarde van Plu hopelijk ook weer wat.

[ Voor 38% gewijzigd door Nopheros op 29-12-2023 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Niet online

MTT

Velv schreef op zondag 24 december 2023 @ 19:26:
[...]

Complete nonsense. Hoe kom je erbij dat je meer hebt aan Amex. Dit is de kaart die het minst geaccepteerd is in Nederland (dat ten eerste). Ten tweede, simpel rekensommetje:
> Ik geef 4000 EUR uit
> Ik krijg 4000 AA punten
> dat heeft een waarde van 4*3 = 12 EUR
> ik kan het uitgeven aan crap die ze op hun site hebben staan
Wow zeg, wat levert mij dat veel op

Als je de American Airlines cc bedoelt, is die net zo slecht en kan je je punten alleen uitgeven aan vliegreizen.

We pakken Plutus. Die wordt overal geaccepteerd. Gebruik het in combinatie met Curve, dus zelfs als Plutus het even niet doet, kan je normale cc back up zijn en kan je met GBIT het terugzetten naar Plutus.
Er vanuit gaande dat je een stacker bent, op het hoogste niveau op dit moment HoneyBadger
> Ik heb 3000 PLU op aparte wallet staan (geen risico vanuit Plutus zelf, behalve dat de PLU zakt in waarde)
> Ik geef 4000 EUR uit
> Ik krijg afhankelijk van de marktwaarde (!) 9% PLU op elke betaling die ik doe, van blokker, tot AH, tot vliegreizen, een totaal van 360 EUR aan waarde van PLU. Op dit moment met waarde van 5.4 PLU > 66.6 PLU
> Na 45 dagen kan ik de PLU daadwerkelijk omzetten en overzetten naar mijn bankrekening in echte euro's.

Zelfs met abo kosten is het het waard en ja de PLU kan zakken, dat risico heb en hou je met alle crypto's, maar de PLU kan ook stijgen. Het is een kaart die al een tijd meegaat en die corona overleefd heeft.

Voor iedereen van de lange adem en die kan stacken is dit geweldig.

En ik gebruik het in combinatie met Curve, had deze week nog een terugbetaling op de cc, het is heel simpel: ik doe alles eerst via Curve. Pas 's avonds laat zet ik alles over naar Plutus, via GBIT. Tot die tijd is alles veilig op mijn ABN CC en als ik ergens problemen heb, weet ik ze te vinden.
toon volledige bericht
Je eigen reactie is complete nonsense.
Mijn post gaat erover dat je meer hebt aan een AbnAmro cc in het geval je te maken hebt met verkopers waar je een chargeback moet laten doen.
En mijn ervaring was dat je zeker geen max. 120 dagen op je geld hoeft te wachten zoals bij Plutus
En als je ook nog eens Curve gebruikt zijn helemaal de rapen gaar want die gasten reageren nergens op.

Daarbij moet je Curve betalen voor elke chargeback die je laat doen. Succes ermee.

[ Voor 5% gewijzigd door MTT op 30-12-2023 02:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Zo, laatste withdrawal van PLU gereed en verkocht. Daarmee komt er een eind aan Plutus voor mij. Op dit moment via Curve betalingen aan het sparen, dan zien we in 2024 wel waar we die naar toe gaan GBITen. Dank voor al jullie info en hulp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cooLopke
Ok, hopelijk hebben nu alle mensen die niet meer mee doen verkocht en kunnen we nu terug pampen.

[ Voor 4% gewijzigd door cooLopke op 31-12-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

cooLopke schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:52:
Ok, hopelijk hebben nu alle mensen die niet meer mee doen verkocht en kunnen we nu terug pampen.
Dat duurt nog wel tot 47 dagen na de laatste dag voor ingang van de nieuwe voorwaarden, (uitgaande van 19-1 de nieuwe voorwaarden) 18-1 de laatste freebies plus 2 dagen settlement plus 45 dagen wachten dus 5 maart de laatste dump.

Dat gezegd hebbende verwacht ik eerlijk gezegd sowieso weinig pamping. Ik denk dat iedereen die wilde (bij)stacken (bv tbv de 10k spend) dat gedaan heeft en tot op heden is er nog altijd weinig reden om (bij) te stacken: 1250€ investeren levert slechts 1% extra cashback en wat extra perks die bij gebrek aan stapelmogelijkheden niet altijd makkelijk te vullen zijn. Ik zou graag zien dat PLU weer lekker richting de $8 gaat, maar dan zullen Danial en zijn team toch eens wat nieuws moeten bedenken :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Komt vast wel weer een nieuwe (aantrekkelijkere) actie om die Ponzi voorlopig nog door te laten gaan, bijvoorbeeld:

nu stakinglevel upgraden = 6 maanden gratis abonnement
nu stakinglevel upgraden = perks stacken voor een lange tijd
nu stakinglevel upgraden = 20 euro per perk voor 6 maanden
nu stakinglevel upgraden = zelfde cashback op direct debits (als card payments) voor 12 maanden

whatever.

Ik zie in ieder geval voorlopig de koers tussen de 5 en 6 meanderen, en zodra de kaarten worden uitgeleverd, google en apple pay live gaan, en de direct debits mogelijk zijn, naar de 7 of zelfs 8 terugkeren. De 10 gaat waarschijnlijk nooit meer gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mkrENrs4tuZFlzV0Zi1ydRKHxY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VsCYseafsolRth2jZn62Vd9v.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Pretty tone deaf 🤦‍♂️

Vat t wel goed samen denk ik ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
Tomba schreef op zondag 31 december 2023 @ 18:15:
[...]

Pretty tone deaf 🤦‍♂️
[Embed]
Vat t wel goed samen denk ik ;)
Exact, gedram om niets. Als ik zou moeten kiezen tussen de vorige situatie (dagen wachten op top-ups t.o.z. van instant nu) dan zou ik direct weer curve aanvragen en 10 euro betalen voor een nieuwe kaart.

Gelukkig nieuwjaar allemaal. d:)b

[ Voor 25% gewijzigd door Nopheros op 31-12-2023 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enermax
@Nopheros Deze nieuwjaarswens is echt Bagger slecht.

Sommige staan in de min en/of krijgen niet eens een Curve kaart. Dan is dit een trap na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Wat een verachtelijke tweet. Je mag het misschien wel denken maar nooit doen. Beetje neerbuigend tegen je klanten doen terwijl ze zelf nog heel lang 0 euro voor de kaart lieten zien. Nooit een goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patroo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-06 17:10
Gelukkig nieuwjaar allen! Heb vandaag voor het eerst de afschrijving van Netflix laten doe via de perk, hoelang duurt het gemiddeld voordat de PLU dan wordt bijgeschreven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enermax
@Patroo Duurt 3 dagen voordat het in Plu wordt omgezet. In de browser kun je dit zien. Of wanneer het blauw wordt in app. Daarna moet je 45 dagen wachten om het naar je wallet te mogen verplaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZwYS14aYkOg6mL8BmCyjweDVT6Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CijfOJTBDSYRSyDd2yzxoNxB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door enermax op 01-01-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:25
knakworst schreef op maandag 1 januari 2024 @ 10:34:
[...]

Wat een verachtelijke tweet. Je mag het misschien wel denken maar nooit doen. Beetje neerbuigend tegen je klanten doen terwijl ze zelf nog heel lang 0 euro voor de kaart lieten zien. Nooit een goed idee.
Reacties zijn niet mals op die tweet haha
Pagina: 1 ... 66 ... 95 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor de Plutus kaart. Voor andere (crypto) betaalkaarten incl. Curve kan je terecht in de andere topics. Voor het vergelijken van kaarten kan je in Het Grote Cryptobetaalkaartentopic terecht.