MTT schreef op zondag 24 december 2023 @ 06:58:
Het lijkt me evident dat je aan een AA cc meer hebt dan een plutuscard, al heb ik beide niet. Stel je wil een chargeback doen, hoe doe je dat bij Plutus dan en zonder kosten? Of je hebt een dispuut met een leverancier, of je hebt op ebay of ieder ander verkoopsite niet gekregen wat je gekocht hebt. Klop dan maar bij Plutus aan probeer dan maar eens je geld terug te halen.
Complete nonsense. Hoe kom je erbij dat je meer hebt aan Amex. Dit is de kaart die het minst geaccepteerd is in Nederland (dat ten eerste). Ten tweede, simpel rekensommetje:
> Ik geef 4000 EUR uit
> Ik krijg 4000 AA punten
> dat heeft een waarde van 4*3 = 12 EUR
> ik kan het uitgeven aan crap die ze op hun site hebben staan
Wow zeg, wat levert mij dat veel op
Als je de American Airlines cc bedoelt, is die net zo slecht en kan je je punten alleen uitgeven aan vliegreizen.
We pakken Plutus. Die wordt overal geaccepteerd. Gebruik het in combinatie met Curve, dus zelfs als Plutus het even niet doet, kan je normale cc back up zijn en kan je met GBIT het terugzetten naar Plutus.
Er vanuit gaande dat je een stacker bent, op het hoogste niveau op dit moment HoneyBadger
> Ik heb 3000 PLU op aparte wallet staan (geen risico vanuit Plutus zelf, behalve dat de PLU zakt in waarde)
> Ik geef 4000 EUR uit
> Ik krijg afhankelijk van de marktwaarde (!) 9% PLU op elke betaling die ik doe, van blokker, tot AH, tot vliegreizen, een totaal van 360 EUR aan waarde van PLU. Op dit moment met waarde van 5.4 PLU > 66.6 PLU
> Na 45 dagen kan ik de PLU daadwerkelijk omzetten en overzetten naar mijn bankrekening in echte euro's.
Zelfs met abo kosten is het het waard en ja de PLU kan zakken, dat risico heb en hou je met alle crypto's, maar de PLU kan ook stijgen. Het is een kaart die al een tijd meegaat en die corona overleefd heeft.
Voor iedereen van de lange adem en die kan stacken is dit geweldig.
En ik gebruik het in combinatie met Curve, had deze week nog een terugbetaling op de cc, het is heel simpel: ik doe alles eerst via Curve. Pas 's avonds laat zet ik alles over naar Plutus, via GBIT. Tot die tijd is alles veilig op mijn ABN CC en als ik ergens problemen heb, weet ik ze te vinden.