Thuisaccu: al interessant (voor mij)?

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:20

Ethirty

Who...me?

reneeke1970 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:03:
[...]

Een victron met dess en je bent klaar
Kan en wil ik niet kwijt in huis en de schuur hier is geen optie.

Maar over kant en klaar spul is weinig oprechte ervaringen te vinden. Veel is gesponsord.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:14

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@Ethirty Klinkt alsof je kant en klaar spul wel in huis durft te zetten, maar een Victron systeem niet? Ik ben eerder huiverig van kant en klaar spul wat ik niet heb doorgrond of zelf heb gemaakt ;)

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Rimco schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:26:
@Ethirty Klinkt alsof je kant en klaar spul wel in huis durft te zetten, maar een Victron systeem niet? Ik ben eerder huiverig van kant en klaar spul wat ik niet heb doorgrond of zelf heb gemaakt ;)
Gaat om de ruimte en de losse elementen. Ik kijk naar een 15kWh over 3 fase.

Waar het past kan een klein kind bij en een aantal kant en klaar systemen kan ik wel kwijt ergens in een hoek die onbereikbaar is voor kleine handjes.

En ik ga niet wachten tot Victron een keer een compacte 3f omvormer gaat bedenken.

Alleen wat dan wel is nog de vraag ;)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:14

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@Ethirty Gewoon 1 staand pack van 15kWh met een 3f Deye? Is ook genoeg ervaring mee hier op GoT :) Als je het een beetje netjes maakt zijn die 2 DC kabels ook onbereikbaar te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Rimco op 31-10-2025 18:44 ]

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:58
Ethirty schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:36:
[...]

Gaat om de ruimte en de losse elementen. Ik kijk naar een 15kWh over 3 fase.

Waar het past kan een klein kind bij en een aantal kant en klaar systemen kan ik wel kwijt ergens in een hoek die onbereikbaar is voor kleine handjes.

En ik ga niet wachten tot Victron een keer een compacte 3f omvormer gaat bedenken.

Alleen wat dan wel is nog de vraag ;)
Victron is best groot ja, dat klopt. Maar je kunt het wel hoog hangen, kunnen de kids er onderdoor lopen haha.
Maar drie stapels kant en klaar dingen neemt ook flink ruimte in, en het is niet echt drie fase, het blijven één fase apparaten.
Dan is @Rimco zijn oplossing misschien beter.

1 PVoutput . Dongen NB

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Als Victron inderdaad een keer met een 3-fase omvormer komt en sommige zaken die voor buitenstaanders wat Spartaans lijken zoals het instellen van de software van de MPII's, dan krijgen ze er vermoedelijk een leuke doelgroep bij. De Multi RS'en zijn volgens mij al dmv nieuwere software in te stellen als ik de laatste video's van Harold Halewijn mag geloven?

Veel mensen kiezen nu waarschijnlijk voor Deye en Sigenergy omdat die wat toegankelijker zijn/lijken voor 3-fase oplossingen met modulaire opslag.

Zag laatst wel deze Victron opstelling, op de max van aantal Quattro omvormers, prachtig :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knkK3RMitl8DTDRmXbdyQmVHl9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFdkhoiUX78DjoaJuJmouAeu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TfgVTRj2rVAo-yBsBEsQ4xNPOn0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLRj39s43FvhDEDYw2dXAlRj.jpg?f=fotoalbum_large

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:27
@taro Victron veranderd langzaam, de thuisbatterij systemen is ook niet de ore business. Victron is veel groter in mobile toepassingen en scheepvaart. Daar willen ze niet met een chinees omvormertje zitten te klooien.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

reneeke1970 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:02:
[...]

Victron is best groot ja, dat klopt. Maar je kunt het wel hoog hangen, kunnen de kids er onderdoor lopen haha.
Maar drie stapels kant en klaar dingen neemt ook flink ruimte in, en het is niet echt drie fase, het blijven één fase apparaten.
Dan is @Rimco zijn oplossing misschien beter.
Iets als een Anker X1 is qua format ideaal in mijn situatie. Compact, PV en noodstroom geïntegreerd.

Een Deye kan misschien ook nog maar dan moet ik wel iets meer puzzelen wellicht. In het verleden al naar gekeken maar de toenmalige importeur reageerde niet op wat basic vragen en daarna geen aandacht meer gegeven.

#team_UTC+1

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:49
Effe het nut van een accusysteem showen met het effect vanaf 1 januari dit jaar tot en met oktober dit jaar.

Context all-electric huis van 1998 (250m2) , Panasonic warmtepomp voor verwarmen, koelen en DHW, 2 EV's die bij elkaar 30.0000 k per jaar rijden primair thuis geladen (1 hobby EV die ik buiten beschouwing laat). 3x25 A hoofd aansluiting. Tibber Dynamisch contract, Deye 12K 3 fase omvormer met 62 kWh batterijen eraan en bijna 9kWpeak solar.

Tot en met oktober dit jaar netto verbruik en productie met salderen incl BTW (Deye systeem handelt dynamisch).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7yx9bL4ieBt9C22GCc0FGS2rrw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YVQhbokxgZ8koheABHP1bodS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQspffR0V6sl6INsp-kUtdsNjJw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/glEuUxK4daUuNwqJ8BL1K6pF.jpg?f=user_large

Onder aan de streep aan de energie maatschappij een rekening van slechts € 475 euro. KM's zakelijk vergoed voor € 0,34 per kWh, dit jaar nu € 720 euro.

Ergo onder aan de streep alles negatief financieel gezien, los van de investering.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:47
Hier de accu (32 kWh / 17kW omvormer) pas sinds 5 juni in gebruik. Ook Tibber dynamisch contract en het huis sinds 2 jaar gasloos.
Woning is van 1979 met inmiddels een water-water warmtepomp. In 2023 is er wel een flinke aanbouw gebouwd (32m2, 2 verdiepingen).

Inkoop: 6.398 kWh voor € 1.462
Teruglevering: 5.400 kWh voor € 1.411
Netto afname van 998 kWh tegen € 51 totaal kosten.
PV opbrengst: 9.200 kWh
EV geladen: 2.634 kWh, wordt zakelijk voor €0,30 vergoed en dus zo'n € 790
Verbruik warmtepomp: 2.488 kWh

Totaal verbruikte energie tot nu toe voor 2025 bijna 10,2 MWh en dat heeft dus ruim 700 euro opgeleverd.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste