Thuisaccu: al interessant (voor mij)?

Pagina: 1 ... 146 147 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Mistraller schreef op zondag 12 juli 2026 @ 18:10:
[...]

Dat kunnen mijn thuisaccu's maar ze staan in de garage, en daar staat niet mijn netwerk installatie en nas. Bovendien heb ik de thuisbatterij niet sec als noodstroom. Want je weet met een thuisaccu nu eenmaal nooit zeker of je voldoende SoC hebt, je koopt zo'n ding ook om te ontladen immers. Je kunt wel reserve aanhouden, maar je zult dan toch handmatig moeten ingrijpen om de SoC te verlagen. Een UPS heeft 1 doel: veilig en doeltreffend gevoelige computerapparatuur in leven houden. Een goede NAS doet meer dan een thuisaccu op dat gebied. Maar goed, je hebt gelijk dat het dicht tegen elkaar zit; maar die UPS had ik al en ben ik meer dan tevreden mee.

Dat het licht uitgaat en de koelkast even geen power heeft is niet erg, als het echt nodig is los ik dat met een haspeltje wel op. Mijn hele huis in eilandbedrijf draaien was nooit mijn doel en dan volstaan mijn PiB Zendures prima. :)
Ah je hebt het over een PiB met beperkte noodstroomfunctie en niet over een vaste thuisaccu met ingebouwde noodstroomfunctie (voor de gehele woning) want het maakt dan niet uit waar je thuisaccu staat.
Zolang ze maar verbonden is met je automatenkast (en alle kringen dus eveneens in eilandfunctie kunnen draaien).

Uiteraard weet je met een thuisaccu, afgestemd op je verbruik en productiecapaciteit, wel wat de SoC van de thuisaccu is. Nu, hier wordt dat gewoon in real time getoond.
Ik stel gewoon digitaal (indien gewenst van op afstand overal waar er internet beschikbaar is) de min. gewenste SoC in. Kwestie van digitaal schuivertje naar links of rechts te bewegen. Indien gewenst gewoon automatiseren gekoppeld aan een Solcast.
Zoals eerder gesteld geldt die min. ingestelde SoC alleen wanneer er netstroom gedetecteerd wordt. Valt deze weg dan wordt de min. SoC automatisch (niet handmatig) opgeheven en wordt de accu erder ontladen tot nul %. daar krijg je ook een melding van en telkens een melding wanneer de SoC (vanaf 15%) kritisch wordt. Heb je desnoods nog alle tijd om in te grijpen tegen dat er terug zon is.

Indien je een UPS hebt uitsluitend om gevoelige apparatuur te beschermen en je vraagt niet meer dan dat voor noodstroom is het uiteraard ok.
Maar dat wil ik dan weer niet. Mijn volledige woning draait in eilandfunctie.
Verschillende uitgangspunten dus met als gevolg uiteenlopende oplossingen.

Wonend in Vlaanderen (BE)

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:23
Jan-tweak schreef op zondag 12 juli 2026 @ 17:11:
[...]

tuurlijk, op zich is dat geen ingewikkelde berekening, zelfs nog veel eenvoudiger dan bij een dynamisch contract.
zeker als je P1 gegevens hebt van bv één of twee jaar kun je daar een prima eenvoudige berekening op los laten.
Ja precies, en dan kom je al snel op een terugverdientijd van een jaartje of 8-12 afhankelijk van welke route je(of nouja ik) kiest. De omvormer van mijn PV is hybride en zou dus direct het overschot in de accu's kunnen stoppen, maar dan is de investering van een dusdanig formaat, zelfs als je zelf aansluit, dat het eerder 12 jaar wordt.
Dus de andere optie is toch naar een plug-in, dan kun je naar zo'n 8 jaar, op zich natuurlijk niet heel slecht.
En eigenlijk is het ook een investering in comfort, als je geen accu hebt zul je eigenlijk meer moeten gaan leven naar de levering van de panelen, ja dat is nog steeds beter ook als je de accu hebt, maar word het wel minder van belang om de rekening omlaag te krijgen.

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:48
GroundBreaking schreef op zondag 12 juli 2026 @ 18:44:
[...]

Ja precies, en dan kom je al snel op een terugverdientijd van een jaartje of 8-12 afhankelijk van welke route je(of nouja ik) kiest. De omvormer van mijn PV is hybride en zou dus direct het overschot in de accu's kunnen stoppen, maar dan is de investering van een dusdanig formaat, zelfs als je zelf aansluit, dat het eerder 12 jaar wordt.
Dus de andere optie is toch naar een plug-in, dan kun je naar zo'n 8 jaar, op zich natuurlijk niet heel slecht.
En eigenlijk is het ook een investering in comfort, als je geen accu hebt zul je eigenlijk meer moeten gaan leven naar de levering van de panelen, ja dat is nog steeds beter ook als je de accu hebt, maar word het wel minder van belang om de rekening omlaag te krijgen.
Er zijn ondertussen al tal van leuke systemen tekoop, in ieder geval plug-in varianten.
Maar als "TVT" meer van belang is dan kan je het beste geen accu kopen :)

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V158 / BMS216 APP V1.6.70, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:23
tweeek schreef op zondag 12 juli 2026 @ 18:55:
[...]

Er zijn ondertussen al tal van leuke systemen tekoop, in ieder geval plug-in varianten.
Maar als "TVT" meer van belang is dan kan je het beste geen accu kopen :)
Dat zijn we op allebei de vlakken eens. Ik probeer de juiste argumenten voor mezelf te vinden om er toch een aan te schaffen, misschien dat dat al een beetje tussen de regels door te voelen was.

• tweeek
Er niet teveel over nadenken, en gewoon doen.
Het hoeft ook geen mega investering te worden toch?

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6 / App bedienbaar, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V158 / BMS216 APP V1.6.70, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04
IvoB2 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 18:36:
[...]

Ah je hebt het over een PiB met beperkte noodstroomfunctie en niet over een vaste thuisaccu met ingebouwde noodstroomfunctie (voor de gehele woning) want het maakt dan niet uit waar je thuisaccu staat.
Zolang ze maar verbonden is met je automatenkast (en alle kringen dus eveneens in eilandfunctie kunnen draaien).

Uiteraard weet je met een thuisaccu, afgestemd op je verbruik en productiecapaciteit, wel wat de SoC van de thuisaccu is. Nu, hier wordt dat gewoon in real time getoond.
Ik stel gewoon digitaal (indien gewenst van op afstand overal waar er internet beschikbaar is) de min. gewenste SoC in. Kwestie van digitaal schuivertje naar links of rechts te bewegen. Indien gewenst gewoon automatiseren gekoppeld aan een Solcast.
Zoals eerder gesteld geldt die min. ingestelde SoC alleen wanneer er netstroom gedetecteerd wordt. Valt deze weg dan wordt de min. SoC automatisch (niet handmatig) opgeheven en wordt de accu erder ontladen tot nul %. daar krijg je ook een melding van en telkens een melding wanneer de SoC (vanaf 15%) kritisch wordt. Heb je desnoods nog alle tijd om in te grijpen tegen dat er terug zon is.

Indien je een UPS hebt uitsluitend om gevoelige apparatuur te beschermen en je vraagt niet meer dan dat voor noodstroom is het uiteraard ok.
Maar dat wil ik dan weer niet. Mijn volledige woning draait in eilandfunctie.
Verschillende uitgangspunten dus met als gevolg uiteenlopende oplossingen.
Ik kan de SoC met HA aanpassen, zodra de UPS net-uitval detecteert triggeren er wat automations. Mijn offgrid poorten gaan dan oa actief. (want die hebben normaliter een klein beetje sluipverbruik).
Is ook prima verder want dat is het leuke met thuisaccu's; zoveel mensen zoveel wensen. :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:35
GroundBreaking schreef op zondag 12 juli 2026 @ 19:03:
[...]

Dat zijn we op allebei de vlakken eens. Ik probeer de juiste argumenten voor mezelf te vinden om er toch een aan te schaffen, misschien dat dat al een beetje tussen de regels door te voelen was.
Mee eens hoor, ik heb ook het geld op de rekening staan en zie het als een mogelijke uitbreiding van mijn huis en ergens heb ik ook het gevoel dat het goed is en uiteindelijk toch 'moet'. Net als dat ik een jaar of twee geleden zonnepanelen heb gekocht, wetende dat ik ze financieel waarschijnlijk niet snel zou terugverdienen.

En als ik dan een thuisaccu zou nemen dan zou ik het ook meteen toekomstgericht willen hebben:

- vaste installatie, dus geen stekker accu

- meteen noodstroom erbij voor als er in de toekomst net problemen ontstaan en ik voorbereid ben op uitval

- ergens een stuk financiële preventie, doordat ik niet weet of het piek systeem zoals er in België is ooit hier ingevoerd gaat worden

- stukje net congestie

En financieel? Tja, dat ik wat zonnestroom kan opslaan dat zet financieel ten opzichte van de investering die nodig is geen zoden aan de dijk.

Komt er ook nog eens bij dat men denkt dat de accu's goedkoper zullen gaan worden in de toekomst, idem met de technologie.

Al met al kijk ik nog steeds de kat uit de boom

• mickeutech
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 22:06
Pr088 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 08:49:
[...]

Als je kosten voor de panelen lager worden, dan is een batterij toch juist minder interessant?
Ik betaal voor zonnestroom nu nog per kWh die ik afneem. En voor het overschot wat er teruggeleverd wordt terugleverkosten. Opwek is zo tussen 07:00 en 15:00 (panelen op Oost) en dan ben ik aan het werk.

Als ik een vast bedrag voor de panelen ga betalen wordt het een beetje 'all you can eat' qua zonnestroom. Ik ben geen grootverbruiker, en het gaat ook maar om 5 panelen, het is nu nog vooral experimenteren voor als het salderen straks stopt.

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:47
mickeutech schreef op zondag 12 juli 2026 @ 20:58:
[...]

Ik betaal voor zonnestroom nu nog per kWh die ik afneem. En voor het overschot wat er teruggeleverd wordt terugleverkosten. Opwek is zo tussen 07:00 en 15:00 (panelen op Oost) en dan ben ik aan het werk.

Als ik een vast bedrag voor de panelen ga betalen wordt het een beetje 'all you can eat' qua zonnestroom. Ik ben geen grootverbruiker, en het gaat ook maar om 5 panelen, het is nu nog vooral experimenteren voor als het salderen straks stopt.
Maar je krijgt er nog investeringskosten van de batterij overheen. Die moet je dan ook nog terugverdienen voordat de teller echt gaat lopen. Zou je niet uitkijken naar een beter contract?

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25

P_Tingen

omdat het KAN

Ik denk dat mijn zwager zich een oor aan heeft laten naaien. Hij heeft een thuisaccu besteld waarmee hij vier dagen zonder stroom kan overbruggen. Prijs 8500, maar merk en capaciteit wist hij zo niet, dat kwam nog in de bevestiging te staan, maar dat zal wel iets van 15 kWh zijn of zo. Ik vroeg hem waarom hij in hemelsnaam vier dagen wil kunnen overbruggen en wanneer we voor het laatst zo lang zonder stroom hebben gezeten. Antwoord: ja, wacht maar af, het stroomnet kan zo uitvallen

Dus. Of ik ben gek, of hij geeft teveel geld uit, een van twee

... en gaat over tot de orde van de dag

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:58
P_Tingen schreef op zondag 12 juli 2026 @ 21:51:
Ik denk dat mijn zwager zich een oor aan heeft laten naaien. Hij heeft een thuisaccu besteld waarmee hij vier dagen zonder stroom kan overbruggen. Prijs 8500, maar merk en capaciteit wist hij zo niet, dat kwam nog in de bevestiging te staan, maar dat zal wel iets van 15 kWh zijn of zo. Ik vroeg hem waarom hij in hemelsnaam vier dagen wil kunnen overbruggen en wanneer we voor het laatst zo lang zonder stroom hebben gezeten. Antwoord: ja, wacht maar af, het stroomnet kan zo uitvallen

Dus. Of ik ben gek, of hij geeft teveel geld uit, een van twee
Als dat incl installatie is is dat toch ook niet zo een hele gekke bedrag?
Maar 15kWh voor 4 dagen is wel weinig. Verbruik zelf 6/7 per dag.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:58
President schreef op zondag 12 juli 2026 @ 19:36:
[...]

Komt er ook nog eens bij dat men denkt dat de accu's goedkoper zullen gaan worden in de toekomst, idem met de technologie.
Ik weet niet wie dat denkt, maar denk juist dat het duurder gaat worden. China heeft zowat de totale markt in handen en wij willen zo min mogelijk goedkoop spul uit CN. Dus zal er ongetwijfeld een extra stukje belasting op komen.
Denk wel dat de ontwikkeling zich voortzet en dat we misschien wat kleinere batterijen gaan krijgen. Dat zou ik wel meer waarderen.

• mickeutech
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 22:06
Pr088 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 21:15:
[...]

Maar je krijgt er nog investeringskosten van de batterij overheen. Die moet je dan ook nog terugverdienen voordat de teller echt gaat lopen. Zou je niet uitkijken naar een beter contract?
Komende 3 jaar zit ik vast. Bovendien is ruim de helft van mijn energierekening voor de netbeheerder bestemd. Ik vind het een leuke uitdaging om binnen de beperkingen van een huurwoning met zonnepanelen en het lage verbruik van een eenpersoons huishouden te kijken wat er mogelijk is.

Terugverdientijd van 10 of 15 jaar is iets minder relevant voor mij. Dit jaar kost het hebben van een thuisbatterij me sowieso al geld vanwege mislopen van een deel saldering. Dat beschouw ik maar als collegegeld. Volgend jaar verwacht ik te besparen door hogere zelfconsumptie zonnestroom, lagere staffel terugleverkosten en lager gasverbruik door deels electrisch verwarmen in de tussenseizoenen.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25

P_Tingen

omdat het KAN

kx22 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 21:54:
[...]

Hoeveelheid kWh is puur een gok van mij, kan meer of minder zijn, maar mijn punt was meer waarom je vier dagen zou willen kunnen overbruggen

... en gaat over tot de orde van de dag

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:06

Thomg

Aww yiss

kx22 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 21:54:
[...]

Kan ook alleen een selectie van groepen zijn, "cruciale groepen". Dan snap ik wel waarom er "4 dagen" word genoemd en niet een kWh / gemiddeld verbruik per uur. Zeker gezien hij niet weet welke batterij hij heeft gekocht lijkt me dit een makkelijke oepsie om te maken.

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:02
President schreef op zondag 12 juli 2026 @ 19:36:
[...]

Mee eens hoor, ik heb ook het geld op de rekening staan en zie het als een mogelijke uitbreiding van mijn huis en ergens heb ik ook het gevoel dat het goed is en uiteindelijk toch 'moet'. Net als dat ik een jaar of twee geleden zonnepanelen heb gekocht, wetende dat ik ze financieel waarschijnlijk niet snel zou terugverdienen.

En als ik dan een thuisaccu zou nemen dan zou ik het ook meteen toekomstgericht willen hebben:

- vaste installatie, dus geen stekker accu

- meteen noodstroom erbij voor als er in de toekomst net problemen ontstaan en ik voorbereid ben op uitval

- ergens een stuk financiële preventie, doordat ik niet weet of het piek systeem zoals er in België is ooit hier ingevoerd gaat worden

- stukje net congestie

En financieel? Tja, dat ik wat zonnestroom kan opslaan dat zet financieel ten opzichte van de investering die nodig is geen zoden aan de dijk.

Al met al kijk ik nog steeds de kat uit de boom
Het argument voor vaste installatie is ook voor mij een punt van twijfel. In NL verhuizen mensen gemiddeld elke 7 jaar. Maar ondertussen wonen we hier alweer 24 jaar en dat blijft waarschijnlijk nog wel even zo. Totdat de kinderen besloten om in december ‘26 respectievelijk zomer 2027 het huis uit te gaan. Dan toch maar dat versleepbare exemplaar met stekker…

Noodstroom voor een storing die 0,2 dagen per jaar duurt, nou nee.

Netcongestie? Tja, als de netbeheerder in elke woning een kleine accu van 3 kWh / 800 W zou plaatsen x 10 miljoen woningen is congestie op het laagspanningsnet vermoedelijk ook zo opgelost. De NL netbeheerders krijgen 3 miljard per jaar van de burger en hebben 15 jaar op hun handen gezeten, ik voel me niet geroepen dat op te lossen.

Financieel, het juiste argument. Een simulatie laat zien dat het apparaat in circa 7 jaar terug te verdienen is. Dat is een overbrugbare horizon.

• tweeek
Sonero schreef op zondag 12 juli 2026 @ 23:02:
[...]

Het argument voor vaste installatie is ook voor mij een punt van twijfel. In NL verhuizen mensen gemiddeld elke 7 jaar. Maar ondertussen wonen we hier alweer 24 jaar en dat blijft waarschijnlijk nog wel even zo. Totdat de kinderen besloten om in december ‘26 respectievelijk zomer 2027 het huis uit te gaan. Dan toch maar dat versleepbare exemplaar met stekker…

Netcongestie? Tja, als de netbeheerder in elke woning een kleine accu van 3 kWh / 800 W zou plaatsen x 10 miljoen woningen is congestie op het laagspanningsnet vermoedelijk ook zo opgelost. De NL netbeheerders krijgen 3 miljard per jaar van de burger en hebben 15 jaar op hun handen gezeten, ik voel me niet geroepen dat op te lossen.

Financieel, het juiste argument. Een simulatie laat zien dat het apparaat in circa 7 jaar terug te verdienen is. Dat is een overbrugbare horizon.
Heb gewoon een "PIB" gekocht, om zonnestroom beter te gebruiken en dat alles zonder een simulatie, en als kers op de taart heeft de batterij zich einde van het jaar al terugverdient met mijn aanschaf in augustus 2025.

• izdp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:01
Sonero schreef op zondag 12 juli 2026 @ 23:02:
[...]

Broodje aapverhaal die 7 jaar en verhuizen als wonende in een zelfstandige woning al dan niet in een relatie. Ik ken er maar 1 die dat precies heeft gehaald. Is nu 74.

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
GroundBreaking schreef op zondag 12 juli 2026 @ 18:44:
[...]

is natuurlijk zeer afhankelijk van je besparing, met een laag verbruik en dus ook een lage besparing kom je mogelijk uit op een iets langere terugverdien tijd, wat hier natuurlijk ook bijdraagd zijn de kosten van de thuis-batterij.
Nu wil ik zeker niet zeggen dat je altijd voor het goedkopste model moet gaan, ik zou dat juist eerder niet doen, een stukje veiligheid en goede software is namelijk bijna even belangrijk van de capaciteit. bv de RTE is bij 1 jaar relatief onbelangrijk, echter als je dat om gaat rekenen op een heel gebruiksduur van circa 10 tot 15 jaar is dat natuurlijk wel een heel verschil, en dan maakt bv 15% plots wel veel uit.

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
izdp schreef op zondag 12 juli 2026 @ 23:35:
[...]

Broodje aapverhaal die 7 jaar en verhuizen als wonende in een zelfstandige woning al dan niet in een relatie. Ik ken er maar 1 die dat precies heeft gehaald. Is nu 74.
dat is vreemd, ik woon denk al een veelvoud daarvan en ben ook niet van plan om te verhuizen, en als ik om me heen kijk zie ik veel het zelfde beeld. De vorige bezitter van het huis is er overigs ook langer blijven zitten, zelfs het dubbele van mij en van die 74 ben ik nog heel ver vanaf.

Maar wat wel telt is dat een vaste thuis-batterij net als alle "vaste" apparatuur gewoon bij het huis hoort. Al helemaal als die thuis-batterij ook nog mee is geteld in je energieklasse van je huis. Dan kun je hem zelfs niet meer van te voren verwijderen, of je zou een nieuwe energieklasse keuring moeten laten doen.
Nu zeker met de laatse nieuwe "stekker" batterijen zoals bv de Zendure Mix 4000, die formeel nog steeds een stekker batterij is doet deze niet al te veel meer onder van een "echte" 1-fase vaste thuis-batterij.

[ Voor 32% gewijzigd door Jan-tweak op 12-07-2026 23:48 ]

• tweeek
Jan-tweak schreef op zondag 12 juli 2026 @ 23:44:
[...]
De vorige bezitter van het huis is er overigs ook langer blijven zitten, zelfs het dubbele van mij en van die 74 ben ik nog heel ver vanaf.
Off topic:
Je komt best geloofwaardig over als een 7tigger

• izdp
  • Registratie: Mei 2009
Dus je ziet om je heen dat die 7 jaar nergens op slaat, dus broodje aap. Verkoopcijfers van koopwoningen per jaar afgezet tegen het aantal koopwoningen halen dat gezwets ook al onmiddellijk onderuit. In de huursector is het verhuizen nog een stuk minder.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:39

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Als liefhebber van tech en zelf fan van de thuisbatterij begin ik ook de keerzijde van de cowboy markt die is ontstaan te zien - zoals vaker aangegeven. Je zag het zelfde met solar.

Van LinkedIn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3u_FI20FO75fSqebYQzSo8mZUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BqghygBPguK3CWnS1S3QQWMM.jpg?f=fotoalbum_large

Tis dus nogmaals in mijn beleving niet het meest briljante plan om mensen massaal aan de thuisbatterij te helpen. In dit topic en andere plekken doen we veel goeds in voorlichting en rationalisatie, maar het regent gewoon folders en brieven bij mensen om de FUD aan te wakkeren. En nu zijn de Vereniging Eigen Huis acties doorgaans best prima, maar zoals je hier ziet.. semi-oplichters ook lekker bezig.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• tweeek
NiGeLaToR schreef op maandag 13 juli 2026 @ 00:15:
Als liefhebber van tech en zelf fan van de thuisbatterij begin ik ook de keerzijde van de cowboy markt die is ontstaan te zien - zoals vaker aangegeven. Je zag het zelfde met solar.

Van LinkedIn:

[Afbeelding]

Tis dus nogmaals in mijn beleving niet het meest briljante plan om mensen massaal aan de thuisbatterij te helpen. In dit topic en andere plekken doen we veel goeds in voorlichting en rationalisatie, maar het regent gewoon folders en brieven bij mensen om de FUD aan te wakkeren. En nu zijn de Vereniging Eigen Huis acties doorgaans best prima, maar zoals je hier ziet.. semi-oplichters ook lekker bezig.
Zolang dit soort topics steeds ingewikkelder worden met van allerlei moeilijke termen, visies en wat de politiek en of netbeheerders zouden moeten doen, het hebben over zonneparken en megabatterijen en nog wat zaken, dan haken mensen die juist gebaat zijn met informatie snel af.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:39

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

tweeek schreef op maandag 13 juli 2026 @ 00:33:
[...]

Zolang dit soort topics steeds ingewikkelder worden met van allerlei moeilijke termen, visies en wat de politiek en of netbeheerders zouden moeten doen, het hebben over zonneparken en megabatterijen en nog wat zaken, dan haken mensen die juist gebaat zijn met informatie snel af.
Ingewikkelde topics op Tweakers.net, dat moeten we inderdaad niet willen :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Pagina: 1 ... 146 147 Laatste