• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:46
^^ wat me opvalt is die gekke lage bagagedrager bij het nieuwe model, hoe zit dat?

Verder, elektrische bel, zit iemand daar op te wachten? Vond het bij mijn vanmoof vroeger maar niks.

• TR808
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-04 14:06
EzraTweaked schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:55:
Eerste 40~km met mijn GCO600Pro gedaan, ik ben positief verast dat de ondersteuning eigenlijk beperkt is tot het opstarten en op snelheid komen, heuveltjes en tegenwind.

Ik rij zonder moeite 26/27 km per uur, zodra ik op snelheid ben kan ik eigenlijk van pas1 terug naar 0 want ik merk totaal geen ondersteuning als je eenmaal op gang ben, ik weet alleen niet of het " constant schakelen" van pas1 naar 0 goed is voor het motortje, mogelijk kan je op deze manier wel een veel hogere bereik krijgen via de batterij.

Ik ga wel een grotere tandwiel voor + langere vsnaar halen, de cadence is net iets te hoog, en ik weet zeker als die wat lager ligt ik gemakkelijk rond de 28 km per uur kan trappen.

Erg fijne fiets dusver.
Hoi, Ben benieuwd wat voor tandwiel en Vsnaar je nu hebt gehaald. Ik wil deze namelijk ook gaan vervangen.

[ Voor 3% gewijzigd door TR808 op 18-03-2026 11:32 ]

• jake1996
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-04 10:31
TR808 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:31:
[...]

Hoi, Ben benieuwd wat voor tandwiel en Vsnaar je nu hebt gehaald. Ik wil deze namelijk ook gaan vervangen.
Ter waarschuwing: Heb ruim een maand met 70t voorblad(en 130t riem) gefietst, kon er helaas niet aan wennen. De hele dynamiek lijkt minder door het grotere verzet (vooral in de stad) Met wind tegen of lichte helling moet ik duidelijk meer kracht zetten. Ook het door korte bochten rijden loopt stroef. Heb de boel weer terug gebouwd naar het originele voorblad en riem.

• TR808
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-04 14:06
jake1996 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 16:55:
[...]

Ter waarschuwing: Heb ruim een maand met 70t voorblad(en 130t riem) gefietst, kon er helaas niet aan wennen. De hele dynamiek lijkt minder door het grotere verzet (vooral in de stad) Met wind tegen of lichte helling moet ik duidelijk meer kracht zetten. Ook het door korte bochten rijden loopt stroef. Heb de boel weer terug gebouwd naar het originele voorblad en riem.
Ah goeie! Heb nu wel een setje besteld om hem wat harder te laten 'lopen' dus ik ga het eerst nog even met deze set proberen. Thanks voor je opmerking iig

• EzraTweaked
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 30-03 15:00
Sinds vorige week een GCO600Pro, 150 km verder, ben er erg blij mee.

Er zijn een aantal zaken die ik ga aanpassen.

1: Fixed gear trappers + strap. Boven de 25km per uur merk ik dat mijn voet retentie niet optimaal is op de standaard trappers, ik ben straps en wielren schoenen gewend.

Clipless kan ook, echter vind ik het gemak van een stadfiets met gewone schoenen net wat relaxer, hoef ik ook geen extra schoenen te zeulen, MTB schoenen kan ook maar zijn weer lelijk en zwaar.

2: standaard grips erg dun en hard. Maar mogelijk gaat het hele cockpit nog een totale metamorphose krijgen, ik vind de huidige stuur best goed, mis wel mijn wielren dropbars en hoods. Mogelijk dat ik daar nog wat ga spelen.

Waarom? Omdat het kan, en ik het dus ver wel erg lekker vind touren op de 600 Pro, een perfecte mix tussen stadsfiets en een wat actievere sportieve tourfiets albeit lagere snelheid maar ik hoef toch geen KOMs neer te zetten.

3: tandwiel voor zorgt voor een te hoge candance boven de 28km per uur, als er geen wind is of wind mee zit je zo aan de 32km per uur en dan merk je dat de candance te hoog is en zonder voet retentie is dat niet zo prettig. Dus ik ga mogeijk een stapje groter + andere vsnaar die past.

4: spartborden zijn mooi voor de winter maanden, maar ze flexxen nogal over minder terrein, mogelijk voor de zomer maanden installeer ik gwoon "ass safers" van die opvouwbare plastic spartplaatjes. Ik hou niet van ratellende onderdelen.

5: zadel clamp + voorwiel clamp ga ik verwijderen en ik ga de zadel/wiel via een schroef vast zetten, vooral in de stad handig, minder kans dat je zadel of voorwiel gestolen word.

Een vreemde keuze van tenways dat het erop zit, het is geen racefiets waar je snel een bandje moet wisselen bijvoorbeeld.

Erg fijn fietsje :)

[ Voor 27% gewijzigd door EzraTweaked op 19-03-2026 16:48 ]

• EzraTweaked
TR808 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 19:49:
[...]

Ah goeie! Heb nu wel een setje besteld om hem wat harder te laten 'lopen' dus ik ga het eerst nog even met deze set proberen. Thanks voor je opmerking iig
Dankje, dat is inderdaad wat lastiger te doseren dan bijvoorbeeld bij een fixedgear fiets waar je kleine stapjes kunt doen.

Met deze fiets merk ik gewoon dat als er geen wind is of een windje mee dan zit je erg gemakkelijk aan de 32 km per uur, maar die je er wel als roadrunner uit.

• EzraTweaked
-

[ Voor 100% gewijzigd door EzraTweaked op 20-03-2026 14:35 ]

• H3nk1960
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 11:57
Is er al iemand die de CGO600 pro plus heeft? Ik zit te twijfelen vanwege de trapsnelheid en de 22km die ik er mee mag fietsen. Wat ik hierboven lees qua modificatie dan lijkt mij een oude goedkope ketting/tandwielen zo slecht nog niet.
Ik heb al eens proefgereden bij de fietsenmaker op een pro maar hij heeft helaas geen plus staan.

Bosch 2000AWF

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
TENWAYS CGO800S Kom deze fiets tegen als vervanger voor mijn oude merida hybride fiets. Ziet er leuk uit en scherp geprijsd maar ik zie dat er maar 1 maat beschikbaar is voor mensen tot 1.90 meter. Ik ben zelf 1.95 meter lang dus mijn vraag is nu is dit een probleem of hebben mensen met mijn lengte ook ervaring met deze fiets?

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:57
Hier eigenaar van deze fiets al bijna 3 jaar.
Heerlijke fiets, maar ben zelf 1.80. 1.95 is mss wel iets te lang voor deze fiets om lekker te zitten, want stuur heeft eigenlijk geen instelmodelijkheden

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-03 20:42
H3nk1960 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 19:43:
Is er al iemand die de CGO600 pro plus heeft? Ik zit te twijfelen vanwege de trapsnelheid en de 22km die ik er mee mag fietsen. Wat ik hierboven lees qua modificatie dan lijkt mij een oude goedkope ketting/tandwielen zo slecht nog niet.
Ik heb al eens proefgereden bij de fietsenmaker op een pro maar hij heeft helaas geen plus staan.
Nee heb een gewone. Andere fiets en andere prijs maar als je het over een kettingaandrijving hebt, kijk ook eens naar de nieuwe https://www.lemmofuture.com/nl/pages/lemmo-one-collab-ride met automatische schakeling en adaptieve modes. Niet nodig, wel mooi en een Tenways voelt in vergelijking een beetje als een prehistorische fiets.

YouTube: Lemmo One Collab.Ride Review - Das ist das neue Urban E-Bike von Lemmo!

• mark777
  • Nu online
siveiro schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:16:
Hier eigenaar van deze fiets al bijna 3 jaar.
Heerlijke fiets, maar ben zelf 1.80. 1.95 is mss wel iets te lang voor deze fiets om lekker te zitten, want stuur heeft eigenlijk geen instelmodelijkheden
Thx ja ik kijk wel even verder dan denk ik. Zoveel fietsen ook tegenwoordig lastig keuze maken

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-03 16:59
Heeft iemand ervaring met de cgo800s en de cgo800s plus ? Wat zijn de merkbare verschillen tussen de ketting versie en de enkele riem?

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:41
bartburg schreef op zondag 22 maart 2026 @ 11:46:
Heeft iemand ervaring met de cgo800s en de cgo800s plus ? Wat zijn de merkbare verschillen tussen de ketting versie en de enkele riem?
Hier bij mijn vrouw de cgo800 riem in gebruik. Erg fijne fiets en trapt kwa ondersteuning stukken lekkerder als mijn cgo600pro (met nieuwe controller) . Ook comfortabel door verende voorvork. Als t even kan zou ik kwa onderhoud altijd voor de riem aandrijving gaan…

• neb0
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-03 20:42
bartburg schreef op zondag 22 maart 2026 @ 11:46:
800s: stuk minder onderhoud m.b.t. de riem (wel iets) en schoner (geen smeringsmiddelen nodig). De set van de plus is een budget serie van Shimano (Claris). Eventueel later te vervangen door een betere. Riemversie is stiller. Versnellingen hoor je altijd wat ratelen (vind ikzelf niet storend). Riem gaat langer mee dan ketting (is wel fors duurder). De 800s is iets lichter (23 kg vs 24 kg plus). 800s heeft Mivice M70 35 Nm motor. Die van de plus is iets krachtiger.

800s plus: versnellingen: motor werkt iets efficiënter. Bij veel stoppen en optrekken (stadsgebruik) meer range indien je schakelt! Bij langdurig heuvelop of steilere wegen: duidelijk verschil in efficiëntie. Keuze in cadans. Bij singlespeed 800s met riem ligt deze vast, bij de plus kun je bij een bepaalde snelheid de gewenste cadans beter kiezen.
Rijden boven de 25 km/u (dus zonder motorondersteuning) is met de plus makkelijker en ook daar een hogere versnelling mogelijk. Ketting vervangen is veel voordeliger dan riem. Ook als je het aantal kettingen t.o.v. de levensduur riem en cassette vergelijkt, is een carbon drive een stuk prijziger. Ook daar slijten de tandwielen (hoewel minder snel). 800s plus heeft Bafang C-9 motor en is krachtiger (40-45 Nm) en een fractie stiller dan de M70 van de 800s.

Kortom, lastige keuze maar de plus is de betere fiets en biedt dankzij de versnellingen (en andere motor en controller) een natuurlijker fietsgevoel, beter aan te passen naar persoonlijke voorkeur, maar heeft meer onderhoud nodig en ketting en cassette (omdat het budget is) moeten eerder worden vervangen. Ook is de plus iets zwaarder (24 kg vs 23 kg) vanwege de versnellingen.

[ Voor 15% gewijzigd door neb0 op 22-03-2026 21:29 ]

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-03 16:59
Dank voor de uitgebreide verschillen heel helder zo

• EzraTweaked
200km gedaan met de GCO600Pro.

2 dingen die opvallen, batterij klikt niet meer uit de fiets bij het verwijderen van de batterij, je moet een paar keer pielen met het slot.

Bluetooth connectie verliest verbinding tijdens lange ritten, was wel jammer na 50km fietsen er achter komen dat de app al na 10 km de verbinding kwijt was, terwijl mijn bluetooth headsetje prima werkt.

Pluspunten:

Door mijn fiets gedrag gebruik ik weinig ondersteuning dus ik haal gemakkelijk 100+km range op een volle batterij.

Boven de 26km per uur fietsen is erg gemakkelijk, plus een hele goeie motivatie om batterij te besparen.

Fietst heerlijk in het centrum van een grote stad met veel verkeer.

[ Voor 29% gewijzigd door EzraTweaked op 23-03-2026 08:36 ]

• EzraTweaked
EzraTweaked schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:33:

2 dingen die opvallen, batterij klikt niet meer uit de fiets bij het verwijderen van de batterij, je moet een paar keer pielen met het slot.

Bluetooth connectie verliest verbinding tijdens lange ritten, was wel jammer na 50km fietsen er achter komen dat de app al na 10 km de verbinding kwijt was, terwijl mijn bluetooth headsetje prima werkt.

Pluspunten:

Door mijn fiets gedrag gebruik ik weinig ondersteuning dus ik haal gemakkelijk 100+km range op een volle batterij.

Boven de 26km per uur fietsen is erg gemakkelijk, plus een hele goeie motivatie om batterij te besparen.

Helaas is de bluetooth verbinding niet erg goed van de fiets, nu dagelijks onderbreking als je een fietsrit wilt vastleggen via de app, ik ga over op strava weer.

• mark777
  • Nu online
EzraTweaked schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:33:

Pluspunten:

Ja mooie fiets wel die GCO600Pro Jammer alleen dat er een kleine batterij in zit. De CGO800S heeft wel een grotere batterij maar niet leverbaar in mijn maat helaas

• jake1996
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-04 10:31
mark777 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 09:39:
[...]

Ja mooie fiets wel die GCO600Pro Jammer alleen dat er een kleine batterij in zit. De CGO800S heeft wel een grotere batterij maar niet leverbaar in mijn maat helaas
600pro (oer versie) bezitter hier. De 600pro met àlles erop en eraan is ongeveer 4kg lichter dan de 800S dus hoeft geen grotere accu voor dezelfde actieradius. Ik vind een lichte fiets toch wel dynamischer rijden.

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:40
jake1996 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:28:
[...]

600pro (oer versie) bezitter hier. De 600pro met àlles erop en eraan is ongeveer 4kg lichter dan de 800S dus hoeft geen grotere accu voor dezelfde actieradius. Ik vind een lichte fiets toch wel dynamischer rijden.
± 80% van het gewicht is de bestuurder, dus die 4kg zal niet zo veel verschil maken in actieradius. Verder natuurlijk wel fijn om een lichte fiets te hebben.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:21
Eärendil schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:58:
[...]

± 80% van het gewicht is de bestuurder, dus die 4kg zal niet zo veel verschil maken in actieradius. Verder natuurlijk wel fijn om een lichte fiets te hebben.
Precies: of de motor nou 93 of 97 kilo moet aanduwen, dat maakt natuurlijk geen verschil.

• EzraTweaked
Iemand nog wat tips hoe ik de fiets in de regen het best kan beschermen.
Ik haal standaard elke keer de batterij uit de fiets en gebruik ik een speciaal rubber kapje van Tenways voor de batterij pinnen.

Echter zag ik nu al een plas water in de batterij gat, hoe kan ik het best mijn fiets beschermen tegen roest en water dat in de bodem van de batterij lokatie blijft hangen/ naar de bottom bracket sijpelt en daar gaat roesten?

Op werk hebben we een overdekt fietsenhok maar die staat altijd barstens vol met van die goedkope afgetrapte swappie leen ebikes, al een klacht ingediend bij HR of ze niet gewoon een groter fietsenhok kunnen neerplempen.

Voor nu heb ik een alternatief nodig, mogelijk een fiets cover om een statement te maken

[ Voor 26% gewijzigd door EzraTweaked op 26-03-2026 12:39 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:26

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

[b]EzraTweaked schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 11:38:[/b
Iemand nog wat tips hoe ik de fiets in de regen het best kan beschermen.
(..)
Voor nu heb ik een alternatief nodig, mogelijk een fiets cover om een statement te maken
Dat is een prima oplossing :)
Ik haal standaard elke keer de batterij uit de fiets en gebruik ik een speciaal rubber kapje van Tenways voor de batterij pinnen.
Haal je de batterij eruit omdat je bang bent voor diefstal? Of doe je het omdat je denkt dat je op die manier je fiets beter beschermt tegen regen?

In dat laatste geval zou ik de batterij lekker laten zitten, die sluit de boel veel beter af dan als je de batterij weghaalt, de boel open ligt en je met rubber kapjes gaat werken. Je kan ook prima door de stromende regen fietsen met de batterij erin, dus met stilstand moet hij daar ook tegen kunnen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:22
Ik zou de accu er ook lekker in laten zitten.

Ik zag net de nieuwe Air met riem. Geen gekke prijs, hopelijk binnenkort te testen bij
de dealer.

• mark777
  • Nu online
eenhoorntje schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:35:
Ik zou de accu er ook lekker in laten zitten.

Ik zag net de nieuwe Air met riem. Geen gekke prijs, hopelijk binnenkort te testen bij
de dealer.
Ja die nieuwe AIR is erg interesant. Misschien wel mijn nieuwe fiets

• Roelti
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-04 10:12
Ik heb gister een proefrit gemaakt op de CGO009 classic. Volgens de verkoper kan er geen kinderzitje op de new edition. Thuis toch nog even wat meer onderzoek gedaan en nu zie ik dat er óók wordt afgeraden om op de classic geen kinderzitje te installeren..

Heeft iemand hier ervaring mee? En misschien dat de Thule Yepp 2 maxi met framemount wel mogelijk is (bij zowel de classic als new edition)?

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:08

Vis

Roelti schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 08:46:
Ik heb gister een proefrit gemaakt op de CGO009 classic. Volgens de verkoper kan er geen kinderzitje op de new edition. Thuis toch nog even wat meer onderzoek gedaan en nu zie ik dat er óók wordt afgeraden om op de classic geen kinderzitje te installeren..

Heeft iemand hier ervaring mee? En misschien dat de Thule Yepp 2 maxi met framemount wel mogelijk is (bij zowel de classic als new edition)?
Ik zou het ook niet doen op die 009.

In plaats daarvan zou ik voor de Ago X gaan als ik jou was, sportief model, flinke 80Nm power, en super stabiele achterdrager. Wel de classic X trouwens.. ik heb de Urban Iki achterop, past perfect bij de fiets.
De new X heeft ook een nieuwere achterdrager welke er op de fotos fragieler uitziet. Dus daarvan geen idee.

[ Voor 4% gewijzigd door Vis op 03-04-2026 11:58 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Liefdeskroketje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-04 17:43
vicentini schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:32:
[...]

Heb je hier destijds een oplossing voor gevonden? Zit met hetzelfde probleem te stoeien.
Ik heb een oplossing gevonden voor de riembescherming. Wat vrienden van me verkopen sinds kort dit product, staat op pijpje.shop.

[ Voor 5% gewijzigd door Liefdeskroketje op 03-04-2026 18:20 ]

Pagina: 1 ... 45 46 Laatste

Let op:
In Nederland is bij wet vastgelegd dat een e-bike geen ondersteuning mag geven boven de 25 km/u en een speed-pedelec geen trapondersteuning mag geven boven de 45km/u: Welke regels gelden voor mijn elektrische fiets (e-bike)?

Het vragen om, of bespreken/geven van tips & tricks om deze beperkingen te omzeilen wordt gezien als opvoeren en is, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum. Dergelijke berichten worden derhalve direct (en doorgaans volledig) verwijderd.

Wordt een vraag gesteld ivm het omzeilen van deze beperkingen, rapporteer dan het betreffende bericht en ga er niet inhoudelijk op in. Hierdoor voorkomen we discussies over het grijze gebied en of de betreffende inhoud wel/niet ok is.

Het is niet de bedoeling om te vragen naar, en het delen van referral codes. Er is een specifieke subforum voor actiecodes waar het eea gedeeld of gevonden kan worden.