Sinds vorige week een GCO600Pro, 150 km verder, ben er erg blij mee.
Er zijn een aantal zaken die ik ga aanpassen.
1: Fixed gear trappers + strap. Boven de 25km per uur merk ik dat mijn voet retentie niet optimaal is op de standaard trappers, ik ben straps en wielren schoenen gewend.
Clipless kan ook, echter vind ik het gemak van een stadfiets met gewone schoenen net wat relaxer, hoef ik ook geen extra schoenen te zeulen, MTB schoenen kan ook maar zijn weer lelijk en zwaar.
2: standaard grips erg dun en hard. Maar mogelijk gaat het hele cockpit nog een totale metamorphose krijgen, ik vind de huidige stuur best goed, mis wel mijn wielren dropbars en hoods. Mogelijk dat ik daar nog wat ga spelen.
Waarom? Omdat het kan, en ik het dus ver wel erg lekker vind touren op de 600 Pro, een perfecte mix tussen stadsfiets en een wat actievere sportieve tourfiets albeit lagere snelheid maar ik hoef toch geen KOMs neer te zetten.
3: tandwiel voor zorgt voor een te hoge candance boven de 28km per uur, als er geen wind is of wind mee zit je zo aan de 32km per uur en dan merk je dat de candance te hoog is en zonder voet retentie is dat niet zo prettig. Dus ik ga mogeijk een stapje groter + andere vsnaar die past.
4: spartborden zijn mooi voor de winter maanden, maar ze flexxen nogal over minder terrein, mogelijk voor de zomer maanden installeer ik gwoon "ass safers" van die opvouwbare plastic spartplaatjes. Ik hou niet van ratellende onderdelen.
5: zadel clamp + voorwiel clamp ga ik verwijderen en ik ga de zadel/wiel via een schroef vast zetten, vooral in de stad handig, minder kans dat je zadel of voorwiel gestolen word.
Een vreemde keuze van tenways dat het erop zit, het is geen racefiets waar je snel een bandje moet wisselen bijvoorbeeld.
Erg fijn fietsje
[
Voor 27% gewijzigd door
EzraTweaked op 19-03-2026 16:48
]