Toon posts:

[Steam Deck] Reservering, bestelling & levering

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:01

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nou, na een heel zenuwachtige dag is mijn 'tweede' Steam Deck dan toch afgeleverd.. Mijn vriendin is de hele dag thuisgebleven om te wachten, waarvoor ik haar dankbaar ben. Dacht van als ik dat hele circus weer in moet met dat afhaalpunt..
Amos_x schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:07:
[...]

Ga er maar van uit dat dit klopt, niet naïef zijn. Het zal je verbazen hoe snel handige gastjes dit allemaal wel door hebben. Die weten natuurlijk ook of er 'hot tech' de ronde doet. En het verloop bij de bedrijven is enorm. Een maandje pakketjes achteroverslaan, jezelf laten ontslaan (niemand zal moeite doen om je aan te klagen, daar is geen tijd en geen geld voor) en de volgende staat al klaar. Neefje, maatje van op het plein. Enz..

En dat hebben we deels aan onszelf te danken, omdat alles gratis moet, en ultra snel, dus wie wil dit beroep doen? Niemand. Niemand die dit ook maar ietwat serieus opneemt. Dus ik weet niet wat ik er moet van vinden.

Ik had hetzelfde idee met de ps5, en was ook redelijk ongerust. Niet alleen voor het transport, maar ook als ze het ding op de stoep zetten of zo. Sony heeft de gewoonte om altijd strak passende kartonnen sleeves te gebruiken voor hun producten, dus aan het gewicht, vorm en afmetingen van de doos weet je meteen dat het een ps5 is (of PSVR2). Geen idee of een steam deck "los" in een grotere doos komt, maar ze kennen onderhand vast wel het pakje.
Dit lijkt als ik het zo lees echt een strucuteel probleem te zijn bij GLS, en dat zou toch reden genoeg moeten zijn voor GLS om dit op zijn minst een beetje serieus op te pakken. Maar goed, ik zie nu een foto van de verpakking die mijn vriendin heeft doorgestuurd en ik snap ook echt direct waarom ze gestolen worden. Ik kan de foto hier niet zetten omdat mijn vriendin er ook op staat haha, maar die verpakking pik je er zo tussenuit.

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Marcel317
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:10

Ja ik begrijp wel dat de SteamDecks er tussenuit gepikt worden bij GLS. Gelukkig niet die van mij maar dit is natuurlijk wel erg herkenbaar.

• r0y89
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-05 13:13
Kuusj schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:31:
Nou, na een heel zenuwachtige dag is mijn 'tweede' Steam Deck dan toch afgeleverd.. Mijn vriendin is de hele dag thuisgebleven om te wachten, waarvoor ik haar dankbaar ben. Dacht van als ik dat hele circus weer in moet met dat afhaalpunt..

[...]

Dit lijkt als ik het zo lees echt een strucuteel probleem te zijn bij GLS, en dat zou toch reden genoeg moeten zijn voor GLS om dit op zijn minst een beetje serieus op te pakken. Maar goed, ik zie nu een foto van de verpakking die mijn vriendin heeft doorgestuurd en ik snap ook echt direct waarom ze gestolen worden. Ik kan de foto hier niet zetten omdat mijn vriendin er ook op staat haha, maar die verpakking pik je er zo tussenuit.
Kijk, dat is goed nieuws! Heel veel plezier gewenst.

Ondertussen moet ik van Steam gewoon langer blijven wachten. Ook al is het geadviseerde levertermijn verlopen. Ik heb een klacht bij Trustpilot gemaakt voor GLS. Ik verbaas dat ze daar nog zo'n hoge rating hebben. Maar wie weet is dat ook wel rigged.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:01

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

r0y89 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:55:
[...]

Kijk, dat is goed nieuws! Heel veel plezier gewenst.

Ondertussen moet ik van Steam gewoon langer blijven wachten. Ook al is het geadviseerde levertermijn verlopen. Ik heb een klacht bij Trustpilot gemaakt voor GLS. Ik verbaas dat ze daar nog zo'n hoge rating hebben. Maar wie weet is dat ook wel rigged.
Dankjewel, heb de 1TB SN740 SSD al erin hangen hahaha. 377€ voor de Steam Deck, 87€ voor de 1TB SSD.. 464€ voor een 1TB Deck is niet verkeerd.

Wel opmerkelijk hoe willekeurig Steam dan is.. dan heb ik geluk gehad denk ik. Klacht bij Trustpilot is een goede! Veel succes nog met het verkrijgen van het apparaat, uiteindelijk lukt het wel haha.

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• BZKD
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-05 21:28
Ik was ook voornemens om een Steam Deck te bestellen. Ben door deze ervaringen met betrekking tot levering en diefstal toch wel wat huiverig geworden.

De prijs van de Steam Deck is ook niet bepaald wisselgeld. Werkt steam support wel goed mee als er iets mis gaat of is het ook wel eens fluiten naar het geld? Dat zou ook niet de bedoeling kunnen zijn lijkt mij

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:40
BZKD schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:17:
Ik was ook voornemens om een Steam Deck te bestellen. Ben door deze ervaringen met betrekking tot levering en diefstal toch wel wat huiverig geworden.

De prijs van de Steam Deck is ook niet bepaald wisselgeld. Werkt steam support wel goed mee als er iets mis gaat of is het ook wel eens fluiten naar het geld? Dat zou ook niet de bedoeling kunnen zijn lijkt mij
Als je wat geduld opbrengt met het verstrijken van de door Steam Support verwachte levertijd dan reageren ze snel en maken ze het echt wel in orde als het mis gaat is mijn ervaring. Fluiten naar je geld lijkt me sterk. Eventueel gedoe met GLS is hun probleem en moet je vooral niet jouw probleem gaan maken, maar wel dus mogelijk wat geduld voor opbrengen.

Ik ben erg blij met de Steam Deck (op de momenten dat mijn vriendin hem niet geclaimd heeft :)), dus wat mij betreft zou ik eventueel gedoe voor lief nemen en gewoon bestellen. In de meeste gevallen gaat het waarschijnlijk ook gewoon goed en heb je binnen een paar dagen zo'n mooi speeltje.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:19

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
BZKD schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:17:

Je moet het wel in perspectief plaatsen. Er zijn honderden Tweakers die een Steam Deck hebben besteld en nog geen handvol posts over gestolen pakketjes.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• BZKD
Dank jullie wel voor de reacties!

Heb het inderdaad gewoon maar besteld. Lees en zie alleen maar positieve ervaringen. Wou het eerst tijdens de sale kopen, maar was te laat helaas. Laat het nu niet aan me voorbij gaan. Ik ben benieuwd. Kan ik hopelijk gauw lekker vanaf de bank gamen.

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:50

Vagax

Hehe

Ik had tot 2 weken geleden nul intentie om de Steam Deck te kopen maar toen ik met 1 teen in de rabbit hole terecht kwam van de Steam Deck moest ik hem wel hebben. Voor vele is dit het tech product van het jaar (of vorig jaar) en ik hij van een beetje rommelen dus daar komt de Deck ook wel van pas.

Heb de 64gb variant gekocht nadat ik zag de SD-kaart lezer eigenlijk super snel is en ik heb hier de spullen om de Deck uit elkaar te halen en zo er een goede NVMe schijf in te doen. Scheelt toch weer wat en uiteindelijk is het verschil tussen 64 en 512 erg minimaal als je de SSD zelf kan vervangen :)

[Voor 8% gewijzigd door Vagax op 12-04-2023 12:41]

Hoe heet de man die naast Superman woont? ... Buurman

• BZKD
Die Rabbit Hole was ik inderdaad ook in terecht gekomen. Inmiddels is de Steam Deck vandaag binnen gekomen.

Levering goed gegaan, werkt prima. Leuk speelgoed, vanavond maar eens de eerste game sessie doen!

• de5perado
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04 16:38
pinokkia schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:42:
[...]

Ben benieuwd of je de SD inmiddels geleverd is door GLS?
ja maar niet te spreken over GLS, doos beschadigd en kreeg de steamdeck toen ik de deur open deed bijna naar me toe gegooid. overigens 5 uur buiten het tijdsframe.

• BZKD
de5perado schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:33:
[...]

ja maar niet te spreken over GLS, doos beschadigd en kreeg de steamdeck toen ik de deur open deed bijna naar me toe gegooid. overigens 5 uur buiten het tijdsframe.
Dat is wel vervelend. Bij mij ging levering door gls prima en precies op de via het live volgen weergegeven tijd.

Steam Deck verder ok?

• Vagax

Vagax

Hehe

Dat is gek, op mijn Steam account kan ik mijn bestelling dus tracken en ik zie al 3 dagen dat hij wel is verstuurd maar zodra ik de link open en de GLS pagina zie, staat er "Internal system error [6200084a-faea-4c45-8a7d-1fb49140a297]. Please try again later. "

Vandaag krijg ik plots een mail uit het niets van GLS met de titel "Pakket kan helaas niet worden geleverd vandaag" en een compleet andere track and trace code dan wat Valve me had gegeven. Maar hier in staat nu dat de Deck maandag word geleverd ipv vandaag.

Heb aardig wat pakketjes mogen ontvangen de afgelopen jaren maar dit is nieuw. Maar afijn, ik had verwacht dat het langer zou duren dus maandag komt mooi uit, sneller dan ik dacht en ik werk die dag ook nog eens thuis, hartstikke zin in om maandag een extreem productieve dag te hebben :+

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 18:11

dwizzy

Weaponised confusion

Vagax schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:23:
Dat is gek, op mijn Steam account kan ik mijn bestelling dus tracken en ik zie al 3 dagen dat hij wel is verstuurd maar zodra ik de link open en de GLS pagina zie, staat er "Internal system error [6200084a-faea-4c45-8a7d-1fb49140a297]. Please try again later. "
Die heb ik ook niet eerder gezien.

Heb je op https://www.gls-info.nl/ gekeken? De internationale (waar Steam zelf heen linkt) gaf mijn parcel niet weer terwijl de Nederlandse dat wel deed.

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

• BZKD
dwizzy schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:59:
[...]

Die heb ik ook niet eerder gezien.

Heb je op https://www.gls-info.nl/ gekeken? De internationale (waar Steam zelf heen linkt) gaf mijn parcel niet weer terwijl de Nederlandse dat wel deed.
Had ik ook. Via de NL website deed de tracking het perfect. De link waar je via Steam op komt deed het bij mij inderdaad ook niet

• Vagax

Vagax

Hehe

Het klopt inderdaad dat op de Nederlandse site het wel werkte, ik denk dat ik een andere code zag waarvan ik dacht dat het de track and trace was.

• SynthCat
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-04 11:26
Is die Steam deck nog ergens met korting te bestellen? Heb blijkbaar net die lente korting gemist.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:19

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
SynthCat schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:13:
Is die Steam deck nog ergens met korting te bestellen? Heb blijkbaar net die lente korting gemist.
Nee. De Steam Store is op dit moment de enige verkoper van Steam Decks. Je zou eventueel kunnen kijken naar tweedehands: https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=steam+deck

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• SynthCat
  • Laatst online: 27-04 11:26
Tweedehands lijkt mij niks wetende hoe vaak men een mobiel al laat vallen. Ze zitten ook meestel tegen nieuwprijs aan en voor een paar tientjes minder ga ik dat risico niet wagen. Dan maar de volle prijs betalen helaas.

• Wertha
  • Laatst online: 20:43

Wertha

Friendly, but fierce.

Een vraag namens een collega:

Kan je bij of na de bestelling kiezen om het pakket bij een PakketShop/ParcelShop te laten bezorgen? Ik kan mij de opties bij/tijdens het bestelproces niet meer herinneren. Jullie geheugen is wellicht beter. :F

Crawling out of the ashes, victorious!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:26
Dat ging hier voor de 2de keer goed gelukkig.

Vorig jaar een Steam Deck besteld voor mijzelf, had deze toen binnen 2 dagen in huis zonder issues.

Vandaag kwam de Deck voor mijn partner binnen, 3 dagen na bestelling binnen.

Dat het snel binnen kwam is mooi, ik ben vooral blij dat het zonder gedoe binnen kwam.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Let op:
Geen V&A in dit topic: het aanbieden van decks mag in Vraag & Aanbod. Ook geen verwijzingen of links naar je advertentie.

Bestel- en ordertijd van mede-tweakers zien: https://docs.google.com/s...u3SZxNrY/edit?usp=sharing
Je eigen gegevens invullen kan: https://docs.google.com/f...LRmA/viewform?usp=sf_link
Je eigen gegevens bijwerken: https://docs.google.com/f...Xf20LRmA/alreadyresponded

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee