Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nou, na een heel zenuwachtige dag is mijn 'tweede' Steam Deck dan toch afgeleverd.. Mijn vriendin is de hele dag thuisgebleven om te wachten, waarvoor ik haar dankbaar ben. Dacht van als ik dat hele circus weer in moet met dat afhaalpunt..
Amos_x schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:07:
[...]

Ga er maar van uit dat dit klopt, niet naïef zijn. Het zal je verbazen hoe snel handige gastjes dit allemaal wel door hebben. Die weten natuurlijk ook of er 'hot tech' de ronde doet. En het verloop bij de bedrijven is enorm. Een maandje pakketjes achteroverslaan, jezelf laten ontslaan (niemand zal moeite doen om je aan te klagen, daar is geen tijd en geen geld voor) en de volgende staat al klaar. Neefje, maatje van op het plein. Enz..

En dat hebben we deels aan onszelf te danken, omdat alles gratis moet, en ultra snel, dus wie wil dit beroep doen? Niemand. Niemand die dit ook maar ietwat serieus opneemt. Dus ik weet niet wat ik er moet van vinden.

Ik had hetzelfde idee met de ps5, en was ook redelijk ongerust. Niet alleen voor het transport, maar ook als ze het ding op de stoep zetten of zo. Sony heeft de gewoonte om altijd strak passende kartonnen sleeves te gebruiken voor hun producten, dus aan het gewicht, vorm en afmetingen van de doos weet je meteen dat het een ps5 is (of PSVR2). Geen idee of een steam deck "los" in een grotere doos komt, maar ze kennen onderhand vast wel het pakje.
Dit lijkt als ik het zo lees echt een strucuteel probleem te zijn bij GLS, en dat zou toch reden genoeg moeten zijn voor GLS om dit op zijn minst een beetje serieus op te pakken. Maar goed, ik zie nu een foto van de verpakking die mijn vriendin heeft doorgestuurd en ik snap ook echt direct waarom ze gestolen worden. Ik kan de foto hier niet zetten omdat mijn vriendin er ook op staat haha, maar die verpakking pik je er zo tussenuit.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMCA38VYs4-26t-8AtdbbW-0hLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9F5o9pOhue5w0YtWw0KbCgdI.jpg?f=fotoalbum_large

Ja ik begrijp wel dat de SteamDecks er tussenuit gepikt worden bij GLS. Gelukkig niet die van mij maar dit is natuurlijk wel erg herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0y89
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 14:16
Kuusj schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:31:
Nou, na een heel zenuwachtige dag is mijn 'tweede' Steam Deck dan toch afgeleverd.. Mijn vriendin is de hele dag thuisgebleven om te wachten, waarvoor ik haar dankbaar ben. Dacht van als ik dat hele circus weer in moet met dat afhaalpunt..

[...]

Dit lijkt als ik het zo lees echt een strucuteel probleem te zijn bij GLS, en dat zou toch reden genoeg moeten zijn voor GLS om dit op zijn minst een beetje serieus op te pakken. Maar goed, ik zie nu een foto van de verpakking die mijn vriendin heeft doorgestuurd en ik snap ook echt direct waarom ze gestolen worden. Ik kan de foto hier niet zetten omdat mijn vriendin er ook op staat haha, maar die verpakking pik je er zo tussenuit.
Kijk, dat is goed nieuws! Heel veel plezier gewenst.

Ondertussen moet ik van Steam gewoon langer blijven wachten. Ook al is het geadviseerde levertermijn verlopen. Ik heb een klacht bij Trustpilot gemaakt voor GLS. Ik verbaas dat ze daar nog zo'n hoge rating hebben. Maar wie weet is dat ook wel rigged.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

r0y89 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:55:
[...]

Kijk, dat is goed nieuws! Heel veel plezier gewenst.

Ondertussen moet ik van Steam gewoon langer blijven wachten. Ook al is het geadviseerde levertermijn verlopen. Ik heb een klacht bij Trustpilot gemaakt voor GLS. Ik verbaas dat ze daar nog zo'n hoge rating hebben. Maar wie weet is dat ook wel rigged.
Dankjewel, heb de 1TB SN740 SSD al erin hangen hahaha. 377€ voor de Steam Deck, 87€ voor de 1TB SSD.. 464€ voor een 1TB Deck is niet verkeerd.

Wel opmerkelijk hoe willekeurig Steam dan is.. dan heb ik geluk gehad denk ik. Klacht bij Trustpilot is een goede! Veel succes nog met het verkrijgen van het apparaat, uiteindelijk lukt het wel haha.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BZKD
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-04 09:26
Ik was ook voornemens om een Steam Deck te bestellen. Ben door deze ervaringen met betrekking tot levering en diefstal toch wel wat huiverig geworden.

De prijs van de Steam Deck is ook niet bepaald wisselgeld. Werkt steam support wel goed mee als er iets mis gaat of is het ook wel eens fluiten naar het geld? Dat zou ook niet de bedoeling kunnen zijn lijkt mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
BZKD schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:17:
Ik was ook voornemens om een Steam Deck te bestellen. Ben door deze ervaringen met betrekking tot levering en diefstal toch wel wat huiverig geworden.

De prijs van de Steam Deck is ook niet bepaald wisselgeld. Werkt steam support wel goed mee als er iets mis gaat of is het ook wel eens fluiten naar het geld? Dat zou ook niet de bedoeling kunnen zijn lijkt mij
Als je wat geduld opbrengt met het verstrijken van de door Steam Support verwachte levertijd dan reageren ze snel en maken ze het echt wel in orde als het mis gaat is mijn ervaring. Fluiten naar je geld lijkt me sterk. Eventueel gedoe met GLS is hun probleem en moet je vooral niet jouw probleem gaan maken, maar wel dus mogelijk wat geduld voor opbrengen.

Ik ben erg blij met de Steam Deck (op de momenten dat mijn vriendin hem niet geclaimd heeft :)), dus wat mij betreft zou ik eventueel gedoe voor lief nemen en gewoon bestellen. In de meeste gevallen gaat het waarschijnlijk ook gewoon goed en heb je binnen een paar dagen zo'n mooi speeltje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:53

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
BZKD schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:17:

Je moet het wel in perspectief plaatsen. Er zijn honderden Tweakers die een Steam Deck hebben besteld en nog geen handvol posts over gestolen pakketjes.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BZKD
Dank jullie wel voor de reacties!

Heb het inderdaad gewoon maar besteld. Lees en zie alleen maar positieve ervaringen. Wou het eerst tijdens de sale kopen, maar was te laat helaas. Laat het nu niet aan me voorbij gaan. Ik ben benieuwd. Kan ik hopelijk gauw lekker vanaf de bank gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 17:16

Vagax

Hehe

Ik had tot 2 weken geleden nul intentie om de Steam Deck te kopen maar toen ik met 1 teen in de rabbit hole terecht kwam van de Steam Deck moest ik hem wel hebben. Voor vele is dit het tech product van het jaar (of vorig jaar) en ik hij van een beetje rommelen dus daar komt de Deck ook wel van pas.

Heb de 64gb variant gekocht nadat ik zag de SD-kaart lezer eigenlijk super snel is en ik heb hier de spullen om de Deck uit elkaar te halen en zo er een goede NVMe schijf in te doen. Scheelt toch weer wat en uiteindelijk is het verschil tussen 64 en 512 erg minimaal als je de SSD zelf kan vervangen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Vagax op 12-04-2023 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BZKD
Die Rabbit Hole was ik inderdaad ook in terecht gekomen. Inmiddels is de Steam Deck vandaag binnen gekomen.

Levering goed gegaan, werkt prima. Leuk speelgoed, vanavond maar eens de eerste game sessie doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de5perado
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:58
pinokkia schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:42:
[...]

Ben benieuwd of je de SD inmiddels geleverd is door GLS?
ja maar niet te spreken over GLS, doos beschadigd en kreeg de steamdeck toen ik de deur open deed bijna naar me toe gegooid. overigens 5 uur buiten het tijdsframe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BZKD
de5perado schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:33:
[...]

ja maar niet te spreken over GLS, doos beschadigd en kreeg de steamdeck toen ik de deur open deed bijna naar me toe gegooid. overigens 5 uur buiten het tijdsframe.
Dat is wel vervelend. Bij mij ging levering door gls prima en precies op de via het live volgen weergegeven tijd.

Steam Deck verder ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Dat is gek, op mijn Steam account kan ik mijn bestelling dus tracken en ik zie al 3 dagen dat hij wel is verstuurd maar zodra ik de link open en de GLS pagina zie, staat er "Internal system error [6200084a-faea-4c45-8a7d-1fb49140a297]. Please try again later. "

Vandaag krijg ik plots een mail uit het niets van GLS met de titel "Pakket kan helaas niet worden geleverd vandaag" en een compleet andere track and trace code dan wat Valve me had gegeven. Maar hier in staat nu dat de Deck maandag word geleverd ipv vandaag.

Heb aardig wat pakketjes mogen ontvangen de afgelopen jaren maar dit is nieuw. Maar afijn, ik had verwacht dat het langer zou duren dus maandag komt mooi uit, sneller dan ik dacht en ik werk die dag ook nog eens thuis, hartstikke zin in om maandag een extreem productieve dag te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 16:31

dwizzy

Weaponised confusion

Vagax schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:23:
Dat is gek, op mijn Steam account kan ik mijn bestelling dus tracken en ik zie al 3 dagen dat hij wel is verstuurd maar zodra ik de link open en de GLS pagina zie, staat er "Internal system error [6200084a-faea-4c45-8a7d-1fb49140a297]. Please try again later. "
Die heb ik ook niet eerder gezien.

Heb je op https://www.gls-info.nl/ gekeken? De internationale (waar Steam zelf heen linkt) gaf mijn parcel niet weer terwijl de Nederlandse dat wel deed.

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BZKD
dwizzy schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:59:
[...]

Die heb ik ook niet eerder gezien.

Heb je op https://www.gls-info.nl/ gekeken? De internationale (waar Steam zelf heen linkt) gaf mijn parcel niet weer terwijl de Nederlandse dat wel deed.
Had ik ook. Via de NL website deed de tracking het perfect. De link waar je via Steam op komt deed het bij mij inderdaad ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Het klopt inderdaad dat op de Nederlandse site het wel werkte, ik denk dat ik een andere code zag waarvan ik dacht dat het de track and trace was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynthCat
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-01-2024
Is die Steam deck nog ergens met korting te bestellen? Heb blijkbaar net die lente korting gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:53

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
SynthCat schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:13:
Is die Steam deck nog ergens met korting te bestellen? Heb blijkbaar net die lente korting gemist.
Nee. De Steam Store is op dit moment de enige verkoper van Steam Decks. Je zou eventueel kunnen kijken naar tweedehands: https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=steam+deck

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynthCat
  • Laatst online: 08-01-2024
Tweedehands lijkt mij niks wetende hoe vaak men een mobiel al laat vallen. Ze zitten ook meestel tegen nieuwprijs aan en voor een paar tientjes minder ga ik dat risico niet wagen. Dan maar de volle prijs betalen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wertha
  • Laatst online: 16-09 20:20

Wertha

Te midden van het moeras

Een vraag namens een collega:

Kan je bij of na de bestelling kiezen om het pakket bij een PakketShop/ParcelShop te laten bezorgen? Ik kan mij de opties bij/tijdens het bestelproces niet meer herinneren. Jullie geheugen is wellicht beter. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Dat ging hier voor de 2de keer goed gelukkig.

Vorig jaar een Steam Deck besteld voor mijzelf, had deze toen binnen 2 dagen in huis zonder issues.

Vandaag kwam de Deck voor mijn partner binnen, 3 dagen na bestelling binnen.

Dat het snel binnen kwam is mooi, ik ben vooral blij dat het zonder gedoe binnen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:16

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Steam Deck momenteel in de aanbieding door de summer sale.

Helaas de mijne afgelopen Dinsdag besteld, ticket aangemaakt in de hoop voor een compensatie en anders gaat die terug :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Xqlus1ve schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:20:
Steam Deck momenteel in de aanbieding door de summer sale.

Helaas de mijne afgelopen Dinsdag besteld, ticket aangemaakt in de hoop voor een compensatie en anders gaat die terug :/
https://www.reddit.com/r/...noring_20_discount_after/

Je krijgt waarschijnlijk het verschil terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Yep, dat is mij ook gelukt, plus gelijk 30+ stickers wat weer 2+ euro opleverde :)

Dinsdag laat besteld, vandaag ontvangen via GLS zonder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:00
Nu met de korting een steam deck + dock besteld. 256 gb model.

Ik zal hier posten wanneer het verzonden / ontvangen is mochten er mensen nu met de korting er ook 1 willen hebben maar er nog niet uit zijn wegens verzend tijd. Staat nu op 1-2 weken dus denk dat ik pas nieuws heb over een week.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Kadardar schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:42:
Nu met de korting een steam deck + dock besteld. 256 gb model.

Ik zal hier posten wanneer het verzonden / ontvangen is mochten er mensen nu met de korting er ook 1 willen hebben maar er nog niet uit zijn wegens verzend tijd. Staat nu op 1-2 weken dus denk dat ik pas nieuws heb over een week.
ik had hem in 3 werkdagen, zie post hierboven. Ook ik had de melding dat levertijd 1 a 2 weken was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 15:00

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Heb de dock nu ook besteld... met die 20% korting kon ik hem echt niet meer laten liggen ;)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:44
Ik heb gisteren de 512 besteld, heel erg benieuwd wanneer deze geleverd wordt. Ik zal dan ook een update plaatsen.

Ik twijfel nog over de dock, ik weet niet of ik het veel ga gebruiken namelijk. Iemand die er 1 heeft en niet meer zo veel gebruikt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 23:18
Ook hier een soon to be steam deck eigenaar. Gisteren de 64GB versie besteld. De indicatie voor levertijd was inmiddels wel opgelopen tot 2-4 weken. Benieuwd hoe snel de levertijd zal zijn. Ervaringen van anderen die deze dagen bestellen is zeer welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:57
@Mycroft Vrijdag 64GB besteld met indicatie 2-4 weken. Vandaag verzonden. Morgen zal ik 'm dus nog niet hebben, want GLS. Klaar om morgen weer uit m'n plaat te gaan als die bezorger weer wegrijdt zonder aan te bellen :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 20:45
Donderdag 19:03 256GB besteld

Ik verwacht hem morgen of overmorgen
02/07/2023 17:33
The parcel has left the parcel center.

Netherlands
02/07/2023 17:23

The parcel was handed over to GLS.

Netherlands
02/07/2023 09:28

The parcel data was entered into the GLS IT system; the parcel was not yet handed over to GLS.

Netherlands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:44
Donderdag besteld, vandaag ontvangen.
Doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:41
Orangelights23 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:47:
Donderdag besteld, vandaag ontvangen.
Doei!
Zo dat is mooi vlot. Ik hoop dat ik ook zoveel mazzel heb qua levertijd. Die van mij is vanmorgen besteld overigens.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 20:45
roel0 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:59:
Donderdag 19:03 256GB besteld

Ik verwacht hem morgen of overmorgen

[...]
vervolg...
dinsdag, 4 jul 2023, 07:11
Jouw pakket wordt naar verwachting in de loop van de dag geleverd.
In levering
België
dinsdag, 4 jul 2023, 06:05
Uw zending is aangekomen in uw leveringsdepot.
Leveringsdepot
België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheid
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-09 22:24
Afgelopen weekend heb ik de Steam Deck 64GB besteld samen met de dock.

1 juli rond 10.00 uur: Steam Deck 64GB + Dock besteld
2 juli rond 11.00 uur: Bestelling ingepakt

Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Hoogheid schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:00:

Ik heb de exacte versie op zo goed als hetzelfde moment besteld _/-\o_ , mijn status is ook nog steeds onveranderd.

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvanK
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 12:06
Ik heb mijn steamdeck 512gb op zaterdagnacht besteld en gistermiddag binnengekregen, ging echt gesmeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheid
Hoogheid schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:00:

Update:
4 juli 13.00 uur: Bestelling is verzonden! (Track & Trace werkt momenteel nog niet)
DvanK schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:21:
Ik heb mijn steamdeck 512gb op zaterdagnacht besteld en gistermiddag binnengekregen, ging echt gesmeerd!
Dat is inderdaad wel erg gesmeerd. Vlotte levering hoor. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:57
Hier ook gesmeerd! Inmiddels is-ie binnen, zelfs GLS werkte een keer mee. Nu dat ding niet aanraken tot de werkdag voorbij is :+

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheid
BeefHazard schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:15:
Hier ook gesmeerd! Inmiddels is-ie binnen, zelfs GLS werkte een keer mee. Nu dat ding niet aanraken tot de werkdag voorbij is :+
Dat gaat mij niet lukken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

freddy0519 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:05:
[...]

Ik heb de exacte versie op zo goed als hetzelfde moment besteld _/-\o_ , mijn status is ook nog steeds onveranderd.
Hier ook opgehaald door de vervoerder om 14:30 :+

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Nou de dock is binnen. Nu de deck (256GB) nog.

GLS heeft nog geen update betreft de Deck behalve dat er staat aangemeld. Hopelijk morgen.

Balen, had het liever andersom gehad maar it is what it is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:36
Kadardar schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:52:
Nou de dock is binnen. Nu de deck (256GB) nog.

GLS heeft nog geen update betreft de Deck behalve dat er staat aangemeld. Hopelijk morgen.

Balen, had het liever andersom gehad maar it is what it is. :)
Zou hier hetzelfde moeten zijn, alleen vond mijn bezorger het helaas niet de moeite waard om te stoppen en is me gewoon voorbij getreden met m'n dock.

Deck (64GB) staat nog op aangemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAmos
  • Laatst online: 11:14
Mezelf ook een vroeg verjaardagscadeau gedaan in de vorm van de steam deck 64gb..

2 juli 22:00 besteld
4 juli: packaged items

Status is nu: shipping soon

Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAmos
  • Laatst online: 11:14
MrAmos schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 00:37:
Mezelf ook een vroeg verjaardagscadeau gedaan in de vorm van de steam deck 64gb..

2 juli 22:00 besteld
4 juli: packaged items

Status is nu: shipping soon
Update 5 juli 09:30 : Status verzonden, GLS geeft echter op de tracking aan nog niets te kunnen vinden, zul je alleen net zien dat ie de morgen / overmorgen bezorgt wordt als ik niet thuis ben.

Al met al, gezien er 2-4 week levertijd stond tijdens bestellen ben ik positief verrast dat ik al een tracking code heb :)

Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Tommiiee schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:02:
[...]

Zou hier hetzelfde moeten zijn, alleen vond mijn bezorger het helaas niet de moeite waard om te stoppen en is me gewoon voorbij getreden met m'n dock.

Deck (64GB) staat nog op aangemeld.
Dat is wel balen. Al eens een klacht ingediend bij GLS over dit gedrag van je bezorger? Lijkt mij dat als dit vaker gebeurd en klachten komen de persoon wel op de vingers wordt getikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:41
Steam deck 64GB (ga deze zelf upgraden) + Steam Dock gekocht op 30-6 tijdens de Steam sale, gisteren 4-7 verzendbevestiging en vandaag geleverd door GLS

[ Voor 15% gewijzigd door lubbertkramer op 05-07-2023 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Ondertussen hier de Deck (256GB) ook binnen. 2 (voor de dock)-3(voor de deck) werkdagen levertijd. Prima in orde wat mij betreft. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:36
Kadardar schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:22:
[...]

Dat is wel balen. Al eens een klacht ingediend bij GLS over dit gedrag van je bezorger? Lijkt mij dat als dit vaker gebeurd en klachten komen de persoon wel op de vingers wordt getikt.
Heb vandaag zowel deck als dock binnengekregen. Hoewel 't wel vreemd was gisteren heb ik 't nu wel, dus voor mij prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:14
Vorige week vrijdag besteld. Zondag verzonden, ik zit in GLS limbo waarbij dat ding al sinds maandag richting finaal depot aan het gaan is. Maar geen verdere updates zijn zichtbaar voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 16:25

Byron010

Black Mirror Society.

4 juli (in de ochtend) de 64GB versie besteld, en net de verzendbevestiging gekregen! De track en trace werkt nog niet, maar die zal wat meer tijd nodig hebben.

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 17:11
Vandaag de versie met 256 Gb besteld. Mijn creditcard heeft een bedrag gereserveerd van 466,65 euro. Dit zie ik ook terug bij aankoopgeschiedenis in mijn Steam-account. Als ik echter de factuur bekijk, staat er:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33vwjoD1YYKjzwn1_fH5LLzVwPQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M3fgyVANTNQxrqFDaUn0qual.png?f=user_large.

Misschien is dit al eens voorbijgekomen in deze thread, heb het echter niet kunnen vinden. Apart of zie ik iets over het hoofd?

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:26
Meister Sachs schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:33:
Vandaag de versie met 256 Gb besteld. Mijn creditcard heeft een bedrag gereserveerd van 466,65 euro. Dit zie ik ook terug bij aankoopgeschiedenis in mijn Steam-account. Als ik echter de factuur bekijk, staat er:

[Afbeelding].

Misschien is dit al eens voorbijgekomen in deze thread, heb het echter niet kunnen vinden. Apart of zie ik iets over het hoofd?
Als je iets verder kijkt dan je neus lang is zie je de korting en het eindbedrag eronder staan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:14
gerre22 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:14:
Vorige week vrijdag besteld. Zondag verzonden, ik zit in GLS limbo waarbij dat ding al sinds maandag richting finaal depot aan het gaan is. Maar geen verdere updates zijn zichtbaar voor mij.
En vandaag geleverd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meister Sachs
Mvdbeld schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:26:
[...]

Als je iets verder kijkt dan je neus lang is zie je de korting en het eindbedrag eronder staan? :+
Het zit iets anders in elkaar, dus je bent wat voorbarig "met je lange neus" :o . In mijn Outlook krijg ik de keuze voor bericht en afbeeldingen downloaden. Het hele gedeelte met de korting en andere informatie onder die info in mijn afbeelding is dan in eerste instantie niet zichtbaar. Vandaar. Het is overigens niet zo dat ik twijfelde aan de prijs na korting, immers is die ook als zodanig verwerkt via mijn creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Wat gaat dat snel allemaal, wel fijn. De meeste mensen ontvangen de SD zo te zien best snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:18
Merk dat ik enorm twijfel over de Steam Deck. Heb een Steam Link, maar dat was nooit echt een succes. Ook ben ik echt best wel bagger met de controller...

Maar aan de andere kant zoek ik al wel tijden naar een optie om meer casual / gezellig op de bank te gamen. Voordeel van een SD boven bijvoorbeeld een gewone console is dat ik al een hele set aan spellen heb. En de handheld kan ook mooi mee op vakantie.

Wel vind ik het vrij prijzig, omdat ik niet weet of ik het echt wat ga vinden. Bij de goedkoopste versie vraag ik me af of geheugenkaartjes goed werken / of je daar makkelijk een betere SSD in krijgt. En of je dat risico wilt nemen, want zoveel scheelt het dan waarschijnlijk ook niet met de middeldure variant (die ook een mat scherm heeft).

Tot slot lijkt het best een groot apparaat: is het in de praktijk een beetje handzaam of best een zware unit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Morrar schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 00:08:
Wel vind ik het vrij prijzig, omdat ik niet weet of ik het echt wat ga vinden.
Je kan hem altijd weer verkopen.
Bij de goedkoopste versie vraag ik me af of geheugenkaartjes goed werken / of je daar makkelijk een betere SSD in krijgt.
Zie het andere Steam Deck-topic, YT videos, ... Voldoende ervaringen mee. Ik heb een 512GB-variant waar ik een 2TB SSD in heb gezet. Als je ooit een laptop open hebt geschroefd, een beetje ervaring hebt met prying, en voorzien bent van het juiste gereedschap (goede schroevendraaier, prying tool, originele Steam Deck case om de Deck ondersteboven in neer te leggen...), dan stelt het niet veel voor.
En of je dat risico wilt nemen, want zoveel scheelt het dan waarschijnlijk ook niet met de middeldure variant (die ook een mat scherm heeft).
Alleen de duurste variant heeft een mat scherm.
Tot slot lijkt het best een groot apparaat: is het in de praktijk een beetje handzaam of best een zware unit?
De eerste keer dat je hem in je handen hebt, verbaast het hoe groot het apparaat is. Dat went heel snel, en je begrijpt daarna waarom het apparaat zo groot is (comfortabel om vast te houden, redelijke grootte scherm).

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 07-07-2023 08:50 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is GLS toch een prutbedrijf. Ik had het dock besteld. Dat zou afgeleverd zijn op het thuisadres (niet bij de buren) op een dag dat er niemand thuis was, 'getekend' met een afkorting die onbekend is...

Afijn, ticket geopend. Even kijken hoe Valve dit oppakt.

[edit]
Een buur kwam alsnog aan met het pakket. Handig dat GLS niet noemt dat het pakket bij een buuradres is afgeleverd. |:(

[ Voor 25% gewijzigd door The Zep Man op 07-07-2023 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
@The Zep Man Thanks voor de input! Mat scherm had ik inderdaad verkeerd onthouden. Op zich heb ik wel eens een SSD in een laptop gezet / vervangen; dat was toen vrij simpel en ik heb zo'n setje tools om mobiel / laptop te repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Morrar schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:54:
@The Zep Man Thanks voor de input! Mat scherm had ik inderdaad verkeerd onthouden. Op zich heb ik wel eens een SSD in een laptop gezet / vervangen; dat was toen vrij simpel en ik heb zo'n setje tools om mobiel / laptop te repareren.
Dan heb je voldoende ervaring. Wel net als met veel moderne notebooks er rekening mee houden dat er verschillende maten schroeven zijn, en dat je die weer op de juiste plaats terugschroeft.

Zelf heb ik een Western Digital SN740 (2 TB) van AliExpress. Werkt goed. Tot zover al over de 1 TB gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
The Zep Man schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:39:
[...]

Je kan hem altijd weer verkopen.

[...]

Zie het andere Steam Deck-topic, YT videos, ... Voldoende ervaringen mee. Ik heb een 512GB-variant waar ik een 2TB SSD in heb gezet. Als je ooit een laptop open hebt geschroefd, een beetje ervaring hebt met prying, en voorzien bent van het juiste gereedschap (goede schroevendraaier, prying tool, originele Steam Deck case om de Deck ondersteboven in neer te leggen...), dan stelt het niet veel voor.

[...]

Alleen de duurste variant heeft een mat scherm.

[...]

De eerste keer dat je hem in je handen hebt, verbaast het hoe groot het apparaat is. Dat went heel snel, en je begrijpt daarna waarom het apparaat zo groot is (comfortabel om vast te houden, redelijke grootte scherm).
Nog tips voor een goede sd card met een capaciteit van 1 Tb? Ik heb op dit moment een 512 Gb op het oog van Samsung, de EVO Plus (A2), maar zit toch te denken aan eentje met 1 Tb. De serie EVO Plus is echter niet verkrijgbaar in een variant met 1 Tb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

Byron010 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:25:
4 juli (in de ochtend) de 64GB versie besteld, en net de verzendbevestiging gekregen! De track en trace werkt nog niet, maar die zal wat meer tijd nodig hebben.
Vrijdag 7 juli ontvangen! Zeer nette levertijd ondanks de verwachte levering van 1-2 weken.

AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 13:33
Gisteren besteld ben benieuwd. De zwaarste versie 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
Byron010 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:53:
[...]

Vrijdag 7 juli ontvangen! Zeer nette levertijd ondanks de verwachte levering van 1-2 weken.
Update gekregen via Steam of niet van je levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvir90
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 14:01
Hier vrijdag avond besteld, vanochtend de melding dat hij was aangemeld bij GLS. Hoop hem morgen binnen te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byron010

Byron010

Black Mirror Society.

ronalnilson schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:38:
[...]

Update gekregen via Steam of niet van je levering?
Updates vanuit steam moet je zelf opzoeken (via je profiel), en dat heb ik niet meer gedaan. Ik kreeg wel de bevestiging van GLS dat die 'vandaag' (7 juli) geleverd zou worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
Nog niks veranderd 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
onderweg ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Hier is ie gisteren binnengekomen! Mooi apparaat wel, voelt degelijk aan en houdt lekker vast. Het is best wel een unit, maar gewicht valt gelukkig erg mee. Moet wel wennen aan controller, maar ik speel altijd uitsluitend met muis + keyboard.

Verder is SteamOS en Steam erg intuïtief en kun je na wat updates meteen aan de slag. Slechts 1x melding gehad over compatibility layer die met een setting zo opgelost was. Ook meteen Decky en EmuDeck erop gezet, wat heel makkelijk ging. Desktop mode is wel een beetje meer klooien met besturing via touch screen / knoppen combinatie.

Qua gaming draait het prima. Trippel A titels moet je wel wat inleveren / tweaken om ze lekker te draaien, maar voor "kleine" spelletjes is het ideaal.

Eerste indrukken zijn dus goed!

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 12-07-2023 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogheid
Meister Sachs schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:55:
[...]

Nog tips voor een goede sd card met een capaciteit van 1 Tb? Ik heb op dit moment een 512 Gb op het oog van Samsung, de EVO Plus (A2), maar zit toch te denken aan eentje met 1 Tb. De serie EVO Plus is echter niet verkrijgbaar in een variant met 1 Tb.
Heb je in de tussentijd al een antwoord op deze vraag gekregen? Je zou mij anders een PB mogen sturen. Ik schat in dat ik hier in het topic geen directe links naar het product mag plaatsen. Ik heb hem zelf (op aanraden van een mede-Tweaker) via AliExpress besteld en binnen 1 week mogen ontvangen. Ik ben er tot nu toe (na 1 week) zeer tevreden over. Het plaatsen en de recovery van SteamOS is echt zeer eenvoudig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daftman380
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 16:06
Vandaag besteld. Hoop echt dat hij er binnen een week is! Afgaande op de comments hier moet dat gaan lukken! Fingers crossed O-)

Edit 07-08-2023 14:32: Zojuist mail gehad dat ze mijn pakket voorbereiden voor shipment, inclusief tracking nummer. Werkt nog niet dus zal morgen ergens in de molen zitten. Vooralsnog ziet het er goed uit!

[ Voor 44% gewijzigd door Daftman380 op 07-08-2023 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-09 21:17
vrijdag besteld, dinsdag in huis. Keurig :)

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Gisteravond de 64 GB refurbished besteld, ben benieuwd of de snelle levertijden die ik hier zie ook voor de refurbished modellen gelden.

youtube.com/@hisrep

• Hoogheid
DeNachtwacht schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:07:
Gisteravond de 64 GB refurbished besteld, ben benieuwd of de snelle levertijden die ik hier zie ook voor de refurbished modellen gelden.
Ik ben bang van wel! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Yes hier ook de 64GB refurbished besteld

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik ben benieuwd, vooralsnog geen verzendbevestiging binnen, voor de geïnteresseerden ik zie nu dat het 64gb refurbished model helaas alweer out of stock is (ik las al eerder dat ze in de V.S. ook uitverkocht zijn).

Steeds meer mensen ontdekken natuurlijk hoe goedkoop het zelf plaatsen van een 1/2 TB SSD is.

@glydoscoop ga jij de ssd ook upgraden en zoja welke?

[ Voor 40% gewijzigd door DeNachtwacht op 10-08-2023 16:21 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:13:
[...]

Ik ben benieuwd, vooralsnog geen verzendbevestiging binnen, voor de geïnteresseerden ik zie nu dat het 64gb refurbished model helaas alweer out of stock is (ik las al eerder dat ze in de V.S. ook uitverkocht zijn).

Steeds meer mensen ontdekken natuurlijk hoe goedkoop het zelf plaatsen van een 1/2 TB SSD is.

@glydoscoop ga jij de ssd ook upgraden en zoja welke?
Wat is jou status onder tracking details? Die van mij processing payment. Schijnt altijd zon 24uur te duren voordat ie springt op packaging.

Ik wilde beginnen met een sd kaart (512GB samsung pro plus) en later eens kijken naar een SSD. Zijn toch nog wel 100 euro voor 1TB zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

glydoscoop schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 07:18:
[...]

Wat is jou status onder tracking details? Die van mij processing payment. Schijnt altijd zon 24uur te duren voordat ie springt op packaging.

Ik wilde beginnen met een sd kaart (512GB samsung pro plus) en later eens kijken naar een SSD. Zijn toch nog wel 100 euro voor 1TB zie ik
Inmiddels is hij bij mij naar packaged items gegaan zie ik. Ik begin met wat retro games, dus de ssd staat ook nog even op pauze. Via AliExpress kun je al wel een Western Digital met goede reviews nu bestellen voor +/- €70, maar omdat de ssd prijzen laatste tijd zo hard aan het kelderen zijn wacht ik ook nog even tot het hopelijk verder daalt. MicroSD doe ik niet, kost alleen maar extra geld voor iets tijdelijks, want ik lees teveel verhalen dat de trage eMMC / microSD gewoon even minder werkt. Dan spaar ik liever wat op en doe het in 1x goed, zo duur is het via AliExpress ook niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door DeNachtwacht op 11-08-2023 08:02 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 07:36:
[...]

Inmiddels is hij bij mij naar packaged items gegaan zie ik. Ik begin met wat retro games, dus de ssd staat ook nog even op pauze. Via AliExpress kun je al wel een Western Digital met goede reviews nu bestellen voor +/- €70, maar omdat de ssd prijzen laatste tijd zo hard aan het kelderen zijn wacht ik ook nog even tot het hopelijk verder daalt. MicroSD doe ik niet, kost alleen maar extra geld voor iets tijdelijks, want ik lees teveel verhalen dat de trage eMMC / microSD gewoon even minder werkt. Dan spaar ik liever wat op en doe het in 1x goed, zo duur is het via AliExpress ook niet meer.
Mee eens, alleen op dat dan weer kwaliteit is of een neppert weten we ook niet. Dan vind ik 23 euro meer ook meevallen. Nadeel is wel dat de ssd vervangen is en niet bijplaatsen vind ik zelf. Je begint immers opnieuw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

glydoscoop schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:06:
Mee eens, alleen op dat dan weer kwaliteit is of een neppert weten we ook niet. Dan vind ik 23 euro meer ook meevallen. Nadeel is wel dat de ssd vervangen is en niet bijplaatsen vind ik zelf. Je begint immers opnieuw
Als er meer dan 2000 positieve reviews zijn (regelmatig voorzien van screenshots van speedtests die goed zijn), vertrouw ik wel dat het geen fake is.

Opnieuw beginnen komt ook wel goed, ik plaats er wat retro games op, die heb je zo opnieuw gedownload. Daarnaast met wat grotere games thuis eens experimenteren met streamen vanaf de vaste desktop. Dan kom ik al een heel eind want zo vaak game ik niet buiten de deur.

[ Voor 25% gewijzigd door DeNachtwacht op 11-08-2023 08:37 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:32:
[...]

Als er meer dan 2000 positieve reviews zijn (regelmatig voorzien van screenshots van speedtests die goed zijn), vertrouw ik wel dat het geen fake is.

Opnieuw beginnen komt ook wel goed, ik plaats er wat retro games op, die heb je zo opnieuw gedownload. Daarnaast met wat grotere games thuis eens experimenteren met streamen vanaf de vaste desktop. Dan kom ik al een heel eind want zo vaak game ik niet buiten de deur.
Oeh, linkje dan eventueel? Zoek ook nog een dock had iets gevonden op amazon maar de meeste komen zonder voeding volgens mij

Die van jou ookal vezonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@glydoscoop ik heb zojuist een preparing to ship boodschap van steam gehad, zal vandaag dus op de post gaan.

Als je op Ali zoekt op SN740 1tb en dan ordent op aantal bestellingen kom je vrij veel opties tegen, bijvoorbeeld:
https://nl.aliexpress.com...cd-48d8-84f4-271ef2ae27a4
In de reviews zie je diverse screenshots van goede snelheidstests. 4.9/5 sterren, meer dan 900 verkocht.. blijft gokje maar ik zou dit wel vertrouwen bijvoorbeeld. 1TB voor €72,25 en gratis verzending. Ik hoop dat de prijzen over 1-2 maanden nog wat verder gezakt zijn, dan hak ik de knoop door. Ik blijf stiekem hopen dat ik het setje rond kan maken voor onder de €400 totaal ;) .

Met docks heb ik geen ervaring, ik ga zelf ook alleen de backplate waarschijnlijk vervangen (jsaux via amazon, die schijnt ook de koelprestaties te verbeteren). Maar ik zie met hetzelfde trucje op Ali (“steam deck dock” zoeken en dan filteren op meeste bestellingen bovenaan) genoeg dat ik zou bestellen, bijvoorbeeld deze:
https://nl.aliexpress.com...69-4adc-b0a8-b80b99bc5b81

Helaas zijn de backplates bij Ali niet goedkoper dan op Amazon ;) met een Dock of ssd is serieus geld te besparen.

[ Voor 23% gewijzigd door DeNachtwacht op 11-08-2023 16:58 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:35:
@glydoscoop ik heb zojuist een preparing to ship boodschap van steam gehad, zal vandaag dus op de post gaan.

Als je op Ali zoekt op SN740 1tb en dan ordent op aantal bestellingen kom je vrij veel opties tegen, bijvoorbeeld:
https://nl.aliexpress.com...cd-48d8-84f4-271ef2ae27a4
In de reviews zie je diverse screenshots van goede snelheidstests. 4.9/5 sterren, meer dan 900 verkocht.. blijft gokje maar ik zou dit wel vertrouwen bijvoorbeeld. 1TB voor €72,25 en gratis verzending. Ik hoop dat de prijzen over 1-2 maanden nog wat verder gezakt zijn, dan hak ik de knoop door. Ik blijf stiekem hopen dat ik het setje rond kan maken voor onder de €400 totaal ;) .

Met docks heb ik geen ervaring, ik ga zelf ook alleen de backplate waarschijnlijk vervangen (jsaux via amazon, die schijnt ook de koelprestaties te verbeteren). Maar ik zie met hetzelfde trucje op Ali (“steam deck dock” zoeken en dan filteren op meeste bestellingen bovenaan) genoeg dat ik zou bestellen, bijvoorbeeld deze:
https://nl.aliexpress.com...69-4adc-b0a8-b80b99bc5b81

Helaas zijn de backplates bij Ali niet goedkoper dan op Amazon ;) met een Dock of ssd is serieus geld te besparen.
Haha leuk we zitten in hetzelfde straatje, ik heb wel begrepen dat deze backplate ook weer de koeling filosofie te niet doet van negative pressure?

Inderdaad wel beteren prestaties, gezien bij Cry Ulitities, die ga je ook gebruiken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

glydoscoop schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:17:
[...]

Haha leuk we zitten in hetzelfde straatje, ik heb wel begrepen dat deze backplate ook weer de koeling filosofie te niet doet van negative pressure?

Inderdaad wel beteren prestaties, gezien bij Cry Ulitities, die ga je ook gebruiken denk ik?
Ah nee dat tooltje is ook weer een goede tip voor mij, die kende ik nog niet ;).

Dat negative pressure ken ik ook niet, ik zit er zelf over te denken de jsaux erop te zetten en dan van Amazon een passieve heatsink van 50x50mm op die achter plaat te plakken zodat de warmte nog beter verdwijnt. Met actieve fans erop gaan werken zie ik niet zitten, en zo heb je voor rond de €30 een stillere (-600-900RPM fanspeed) en wat koelere deck lees ik overal.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:40:
[...]
Ah nee dat tooltje is ook weer een goede tip voor mij, die kende ik nog niet ;).

Dat negative pressure ken ik ook niet, ik zit er zelf over te denken de jsaux erop te zetten en dan van Amazon een passieve heatsink van 50x50mm op die achter plaat te plakken zodat de warmte nog beter verdwijnt. Met actieve fans erop gaan werken zie ik niet zitten, en zo heb je voor rond de €30 een stillere (-600-900RPM fanspeed) en wat koelere deck lees ik overal.
Check: YouTube: CryoUtilities 2.0 - MASSIVE Performance Boosts & Space Savings! | St...

En: YouTube: How LOW Can It Go? | Steam Deck Thermal Modding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 09:18
Had niet verwacht dat de refurbished 64gb zo snel uitverkocht zou zijn, hopen dat ie er snel weer is want heb nu toch wel spijt dat ik hem niet meteen gekocht heb. Zijn er anderen die al een refurbished hebben ontvangen? Hoe zit het met de beschadigingen? Zijn die er überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:19
OmgItsKoen schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 12:19:
Had niet verwacht dat de refurbished 64gb zo snel uitverkocht zou zijn, hopen dat ie er snel weer is want heb nu toch wel spijt dat ik hem niet meteen gekocht heb. Zijn er anderen die al een refurbished hebben ontvangen? Hoe zit het met de beschadigingen? Zijn die er überhaupt?
In een ander topic had iemand hem ontvangen en die was er erg te spreken over.

Is er een mogelijkheid om een alert te ontvangen als hij weer in stock is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
kwdtje schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 12:54:
[...]

In een ander topic had iemand hem ontvangen en die was er erg te spreken over.

Is er een mogelijkheid om een alert te ontvangen als hij weer in stock is?
Ja die had ik gezien maarja N=1. Niet vanuit Valve zelf, dan zal je zelf iets moeten scripten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Op Reddit rollen de eerste bestellingen ook binnen met goede ervaringen:
https://www.reddit.com/r/...hed_64gb_steam_deck_just/
Denk dat het eind volgende week wat duidelijker wordt, dan zijn er ongetwijfeld meer berichten van mensen die hem binnen hebben te vinden. Ik maak me gezien de uitstekende service van Valve echter niet direct zorgen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:28:
Op Reddit rollen de eerste bestellingen ook binnen met goede ervaringen:
https://www.reddit.com/r/...hed_64gb_steam_deck_just/
Denk dat het eind volgende week wat duidelijker wordt, dan zijn er ongetwijfeld meer berichten van mensen die hem binnen hebben te vinden. Ik maak me gezien de uitstekende service van Valve echter niet direct zorgen.
Die van mij is al in Nederland dus ik zal mijn ervaring ook delen a.s. week

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
Inmiddels geleverd, nog geen tijd gehad om uit te pakken maar petje af voor de levering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 23:15

McLambo

MTB Junky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Nu online
Yes inmiddels uitgepakt en echt als nieuw:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvipsa1Eiw1QqNicI7tn3IJLGdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsBOnthtdkWx68wd1gm3OvJP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zc9HsnM6-3qxJUrkeP6sVXEnWP8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xiPkSu1h2UGMZBHpcBqMWC2R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYR2l2hMQoE8SzdGc72tYSbq-PI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1WdRLw5qIb9agACgcUCf4Yl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOBCojvY_rd5cCtBKPGDqpQeoU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ssmN0Gn5tkpocF0c24nETCxG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDJZjwrHycev-_RSF1eZY6cQyCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/obEUQqLmtzcFTPlIvBIPHUOt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 11:45
Vrijdag Refurbished 512gb besteld en vandaag binnen. Ik kan nergens aan zien dat het een refurbished is, helemaal netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:18
GtrCraft schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:00:
Vrijdag Refurbished 512gb besteld en vandaag binnen. Ik kan nergens aan zien dat het een refurbished is, helemaal netjes.
Dat is meestal het idee van refurbs, veel plezier ermee, het is echt niets anders dan een nieuwe unit, maar dan even nagekeken en eventueel wat dingen vervangen (indien nodig). Hoop dat je er plezier uithaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 11:45
Snowdog schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:12:
[...]

Dat is meestal het idee van refurbs, veel plezier ermee, het is echt niets anders dan een nieuwe unit, maar dan even nagekeken en eventueel wat dingen vervangen (indien nodig). Hoop dat je er plezier uithaalt :)
Nou er staat op de website dat er cosmestische schade kan zijn, dus daar ging ik van uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:18
GtrCraft schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:13:
[...]

Nou er staat op de website dat er cosmestische schade kan zijn, dus daar ging ik van uit.
Denk dat dat meer een disclaimer is, als er serieuze schade is, dan zullen ze de behuizing vast wel vervangen, dat zijn de kosten niet. Maar goed, fijn dat het top is gelopen voor jou :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:19
Benieuwd wanneer de 64gb variant weer op voorraad komt, ik zit er klaar voor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmgItsKoen
kwdtje schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:35:
Benieuwd wanneer de 64gb variant weer op voorraad komt, ik zit er klaar voor!
Same here, ben meerdere keren per dag de refurbished pagina aan het refreshen. :+
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Let op:
Geen V&A in dit topic: het aanbieden van decks mag in Vraag & Aanbod. Ook geen verwijzingen of links naar je advertentie.

Bestel- en ordertijd van mede-tweakers zien: https://docs.google.com/s...u3SZxNrY/edit?usp=sharing
Je eigen gegevens invullen kan: https://docs.google.com/f...LRmA/viewform?usp=sf_link
Je eigen gegevens bijwerken: https://docs.google.com/f...Xf20LRmA/alreadyresponded