@
Simpel78Powerpeers halveert de electra prijzen per 1 april.
Kan best zijn dat ze dan per 1 juli weer omhoog gaan.
De prijstrend is nu dalend, gezien toenemende zonne-energieopwek in opmars zie ik de prijzen per 1-7 niet 1-2-3 stijgen. Maar goed, geen glazen bol en we hebben allemaal gezien dat het a la minute kan omslaan...
Daarnaast zie ik, dat ik ook boven mijn prijsplafond zit met de electra (jan/feb vanwege de warmtepomp). Krijg je dat ooit nog terug? Op jaarbasis zit ik er namelijk ver onder.
Alle maanden die je voorbij bent in je prijsplafond qua kWh ben je kwijt bij overstappen.
Binnen je looptijd bij Powerpeers worden de hierin vallende "prijsplafond-maanden" (niet in de Dikke van Dale denk ik

) vereffend, dus je kunt het omslagpunt berekenen wanneer je evt. kunt vertrekken.
Maar, bij blijven kun je hier mss. -over 2023- gunstiger mee uitkomen.
Ik dacht zelf eind mei eens te kijken voor een jaarcontract.
Bij evt. overstap naar een jaarcontract: hou er wel rekening mee dat de opzegvergoedingen gaan wijzigen, wrs per 1-4, nù afsluiten van een jaarcontract kan qua opzegvergoeding, afhankelijk van "misgelopen inkomsten leverancier" fors schelen t.o.v. dat bedrag in de toekomst.
Je hebt dan (verhoudingsgewijs nu) een "goedkope" verzekering voor de tarieven, mocht het substantieel veranderen, is te berekenen of de €50 (per stroom/gas contract bij 1jrs. contract) daarmee terugverdiend wordt.
(Je kunt het dan een tijd aankijken v.w.b. de ontwikkelingen in tarief en met het prijsplafond.)
Een warmtepomp en dan variabel contract is zeker niet voordelig. Aangezien je in de wintermaanden de meeste stroom verbruikt en de prijzen het hoogste zijn.
Ja, maar je hebt al een variabel contract èn een prijsplafond in 2023 waar je zegt onder te blijven....
Veel om te overdenken, I know, maar het is ook best onoverzichtelijk en voor eenieder weer anders.