Zonder je verbruik per periode te weten kunnen we niet zien of ze je teruglevering per periode verdeeld hebben of eerst de zomer afgetroken en je het laatste deel hebben laten betalen. Dat is waarom ik ze niet vertrouw en ik per periode de standen op schrijf zodat ik het zelf kan berekenen.Simpel78 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 21:11:
[...]
Nu krijg ik een correctie op de jaarafrekening. Krijg nu 287 euro terug. Ik had het hele zootje teruggestuurd met de vraag waarom ik 20x meer aan elektra moest betalen.
Nu is mijn vraag, op wat voor manier hebben ze nu zitten rekenen? of hebben ze maar wat lopen schuiven en verdelen?
Ik zit nu volgens mij wel netjes onder het prijsplafond.
[Afbeelding]
Zoals ik het zou willen zien is jouw 3351 kWh delen door 365 en dan dat x aantal keer per periode aftrekken van je verbruik en de rest van het verbruik in die periode verrekenen voor het dan geldende tarief. maar zonder dat je zelf de standen van die periodes weet valt het niet na te rekenen en dat is precies waarom variabel voor energiebedrijven zo lucratief is en potentie tot fkups heeft.