Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:44
Erwintjuh schreef op zondag 3 juli 2022 @ 14:57:
Na de patch van 1 juli toch weer even de settings in gedoken. Merkte weinig verschil, maar toch wat aanpassingen gegaan.

Ik speel in VR met een HP Reverb g2.
Men zegt dat DLSS geen zin heeft dus had dat uit staan. Maar nu met wat meer tijd toch eens gekeken, beeld is met DLSS inderdaad wel iets minder scherp maar hierdoor had ik wel een stuk meer fps, dus alle andere settings omhoog gezet. Had nu VR Very high en dat draait super lekker EN ziet er echt goed uit.

Helaas liep ik nu tegen game crashes aan. Elke 6-8 rondes sloeg het spel vast. Even op Google gezocht en als men van very high terug ging naar high was t weg. Ik heb hetzelfde geprobeerd en inderdaad geen crashes meer.

Later maar eens uitzoeken welke very high settings wel kunnen en welke niet.
Vond je DLSS niet erg blurry tov TAA + Fidelity? Ik heb ook beide geprobeerd en ik vond DLSS toch wel erg blurry en dat is vooral als je ver naar voren kijkt (inherent in racegames denk ik) net wat te blurry?

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-01 12:17
AtlAntA schreef op zondag 3 juli 2022 @ 15:28:
[...]

Vond je DLSS niet erg blurry tov TAA + Fidelity? Ik heb ook beide geprobeerd en ik vond DLSS toch wel erg blurry en dat is vooral als je ver naar voren kijkt (inherent in racegames denk ik) net wat te blurry?
Ik vind het niet “erg” blurry. Merkte dat het wat minder scherp was, maar vond de fps die ik daarvoor terug kreeg een goede ruil. Zeker als dan de rest op very high kan ziet het er echt mooi uit.

Met de rest op high heb ik er meer moeite mee.
Heb wel anisotropic filtering (? Weet nooit hoe je t schrijft) op 8x staan (16x nu ik alles op high heb). En heb DLSS op quality en op 60 punten scherpte gezet.

Nog genoeg om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:44
Wow als je Traction Control uitzet in de regen is die bijna niet te doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-05 12:39
Heej DLSS werkt in tegenstelling to in F1 2021 weer zonder ghosting :). Game is overigens gratis 10 uur te spelen via gamepass (ea play).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
sdk1985 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:55:
Heej DLSS werkt in tegenstelling to in F1 2021 weer zonder ghosting :). Game is overigens gratis 10 uur te spelen via gamepass (ea play).
Met welke DLSS settings? Want ik heb toch echt wel ghosting met DLSS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-05 18:16
Albert020 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:49:
Wow als je Traction Control uitzet in de regen is die bijna niet te doen !
Ik vind het met droog weer al spannend, ben onderhand kampioen pirouettes maken. Maar ik geef niet op, ooit zal het goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Erwintjuh schreef op zondag 3 juli 2022 @ 19:16:
[...]

Met welke DLSS settings? Want ik heb toch echt wel ghosting met DLSS
Quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aequitis
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-04 21:44
Ik heb een quest 2 en was ook aan het stoeien met graphics...
Alles dichtbij was prima maar dingen verder weg was gewoon 1 grote blur... (motion blur ook uitzetten ingame)

bleek SteamVR de boosdoener... daar kun je ook settings per game instellen... en de automatic resolution is gewoon ronduit K*T .... handmatig naar 250% gezet en damn wat ziet het er nu prachtig uit :D (72hz 1,3x hoogste resolution in oculus app daarnaast nog steamVR zelf instellen zoals hierboven)

i9 9900K
3080Ti
32GB Ram

[ Voor 12% gewijzigd door Aequitis op 03-07-2022 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:26
Hier VR inmiddels ook werkend. Met DLSS op 'Quality' is het prima te doen. Wat ik alleen jammer vind is dat er geen mogelijkheid is om je zitpositie aan te passen. Ik heb het idee dat ik véél te ver naar achteren zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:03
Yonix schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:45:
Hier VR inmiddels ook werkend. Met DLSS op 'Quality' is het prima te doen. Wat ik alleen jammer vind is dat er geen mogelijkheid is om je zitpositie aan te passen. Ik heb het idee dat ik véél te ver naar achteren zit.
Hier ook VR goed werkend. En je zit positie is gewoon iets naar achter of naar voren gaan zitten en op backspace drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:26
Disarmed070 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:55:
[...]

Hier ook VR goed werkend. En je zit positie is gewoon iets naar achter of naar voren gaan zitten en op backspace drukken.
Het 'probleem' is hier dat ik in een race stoel zit (fixed position). Ik kan de camera wel opnieuw instellen, maar als ik dan vervolgens weer naar achteren ga zitten in mijn normale positie, dan klopt er niets van. Ik zit, naar mijn idee, te ver naar achteren in-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Yonix schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:01:
[...]

Het 'probleem' is hier dat ik in een race stoel zit (fixed position). Ik kan de camera wel opnieuw instellen, maar als ik dan vervolgens weer naar achteren ga zitten in mijn normale positie, dan klopt er niets van. Ik zit, naar mijn idee, te ver naar achteren in-game.
Met camera opnieuw instellen bedoel je reset vr position?
Voor mij werkt dat perfect. Als ik de positie niet gelijk lekker vind plaats ik me hoofd iets vooruit of achteruit om over te compenseren en druk die knop in en dan zit ik goed. Ik heb de knop wel op m’n stuur gemapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Mijn vraag: het valt me op in VR dat de filmpjes die op het virtuele platte scherm getoond worden nog al uitgerekt lijken in de breedte. Ook twijfel ik of dit altijd al zo was of pas sinds gisteren. Iemand anders hier ideeen bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:07
Op een of andere manier is het spel zoveel beter speelbaar dan f1 2021 (ps4). Denk dat het voornamelijk de auto’s zijn. Maar echt de eerste 3 races super spannende qualy’s gehad met enkele duizendsten verschil in de top 3. En dan de races zelf ook op een of andere manier realistischer dan hoe het in 2021 liep. En de wagens vliegen over het circuit, goede precisie in de bochten. Ik speel met stuur, en merk wel dat je wat meer op je gas moet letten. Maar als je naar de foot cam kijkt van Norris zie je dat hij ook niet midden in een bocht op vol gas kan. Tot nu toe de aankoop meer dan waard geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Yonix schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:01:
[...]

In het pauze menu is een optie genaamd camera settings. Daar kan je je horizontale en verticale aanpassingen doen.

De menu's zijn zo goed als onveranderd tov vorig jaar maar toch zijn ze slechter geworden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is Miami een fijne baan om te rijden zeg, had verwacht dat hij veel moeilijker zou zijn :D .
Ik hoop dat ze via een update de optie toevoegen dat je kan kiezen om de muziek die je in het menu hoort ook tijdens het racen kan aanzetten.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-05 18:22
AtlAntA schreef op zondag 3 juli 2022 @ 08:55:
[...]

Ik had dat ook met mijn TS-PC. Codemasters kennende (en de vorige releases in het achthoofd houdende) ben ik even door de bugs en fixes van vorig jaar aan het zoeken geweest. Wat voor mij werkte was de Auto Center Settings op "by the wheel" te zetten. Je merkt ingame verder niks van deze settings behalve dan dat de FFB werkt.

[Afbeelding]

Als het net zo gaat als vorig jaar dan moeten we nog een paar patches aanhoren dat de wheel makers een patch uit moeten brengen totdat er een patch voor de game uitkomt waar ergens onderaan staat dat de wheel issue's in sommige gevallen opgelost is.

edit: random screenshot van het internet geplukt maar die settings zijn bij elke wheelbase hetzelfde. Zou ook bij Logitech en Fanatec spul kunnen werken.
Op magische wijze werkte de FFB gisteren plots wel. Maar de implementatie is toch echt slecht, zeker bij de supercars (die hebben helemaal geen gevoel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Flying Hawkic schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:44:
[...]

Op magische wijze werkte de FFB gisteren plots wel. Maar de implementatie is toch echt slecht, zeker bij de supercars (die hebben helemaal geen gevoel).
Oh echt? Ik had dus het idee dat dat best wel goed zat. Ik heb wel de basis strength op 100 gezet omdat er anders echt te weinig details door komen. Misschien kan je dat proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
AtlAntA schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:29:
[...]

Oh echt? Ik had dus het idee dat dat best wel goed zat. Ik heb wel de basis strength op 100 gezet omdat er anders echt te weinig details door komen. Misschien kan je dat proberen?
Nee, niet echt, of toch niet op het niveau van een sim zoals AMS2. De strength is niet noodzakelijk het probleem, vooral de informatie die het geeft en het gebrek in detail.

Je merkt ook heel goed de kwaliteit in het detail van de circuits en misschien heeft dat ook met de belabberde FFB te maken. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn enkel de voor dit seizoen aangepaste circuits laser-scanned (zie: https://racinggames.gg/f1...nning-tracks-in-f1-games/). En dat merk je ook in de FFB. Door een gebrek aan detail in het circuit, kan er niet voldoende informatie worden doorgegeven aan het stuur. En de supercars zijn helemaal gevoelloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Liggen de servers down? Ik krijg geen verbinding met de Online servers namijk...

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:18

Oxigeon

En zo is dat!

G_Dragon schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:05:
Liggen de servers down? Ik krijg geen verbinding met de Online servers namijk...
Kan zelf niet kijken. maar als ik naar alle storingen kijk lijkt het er wel op

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:08:
[...]

Kan zelf niet kijken. maar als ik naar alle storingen kijk lijkt het er wel op
Oke thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Laatst online: 16-05 23:47
G_Dragon schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:05:
Is standaard elke maandag voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Flying Hawkic schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:03:
[...]

Nee, niet echt, of toch niet op het niveau van een sim zoals AMS2. De strength is niet noodzakelijk het probleem, vooral de informatie die het geeft en het gebrek in detail.

Je merkt ook heel goed de kwaliteit in het detail van de circuits en misschien heeft dat ook met de belabberde FFB te maken. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn enkel de voor dit seizoen aangepaste circuits laser-scanned (zie: https://racinggames.gg/f1...nning-tracks-in-f1-games/). En dat merk je ook in de FFB. Door een gebrek aan detail in het circuit, kan er niet voldoende informatie worden doorgegeven aan het stuur. En de supercars zijn helemaal gevoelloos.
Ja AMS2 heb ik ook wel eens gespeeld maar dan met een andere base en niet met deze TS-PC. Ben wel met je eens dat het allemaal wel wat communicatiever had gemogen maar tot nu toe vind ik het zeker goed werkbaar. Maar ben absoluut geen kenner of expert in wat wel of niet goede FFB is. Ik ben maar een 'sim'racer. ;)

Wat ik wel graag zou willen is een beter gevoel over wat de achterwielen doen. Misschien toch maar eens verdiepen in een buttkicker of mijn rig op zo'n motion systeem zetten. :9

Edit: Kan trouwens niet wachten tot deze werkdag voorbij is en ik vanavond de VR bril weer op kan zetten. ben gepromoveerd uit de F2 naar Alpine en heb nu Alonso als mijn teamgenoot. Heb nu 2 FP sessie's gedaan en vanavond dan FP3 en de Q en de race doen.

Het verschil tussen F2 en F1 is dit jaar bijna andersom vergeleken met vorig jaar. Vorig jaar had ik het gevoel dat je met de F1 auto's veel meer grip had overall en dit jaar lijken de F2 auto's qua grip wat beter in balans. De F1 auto's hebben in de high speed echt giga veel grip maar elke low speed bocht en exit zijn 1 grote glijpartij.

[ Voor 18% gewijzigd door AtlAntA op 04-07-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
AtlAntA schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:13:
[...]

Ja AMS2 heb ik ook wel eens gespeeld maar dan met een andere base en niet met deze TS-PC. Ben wel met je eens dat het allemaal wel wat communicatiever had gemogen maar tot nu toe vind ik het zeker goed werkbaar. Maar ben absoluut geen kenner of expert in wat wel of niet goede FFB is. Ik ben maar een 'sim'racer. ;)

Wat ik wel graag zou willen is een beter gevoel over wat de achterwielen doen. Misschien toch maar eens verdiepen in een buttkicker of mijn rig op zo'n motion systeem zetten. :9

Edit: Kan trouwens niet wachten tot deze werkdag voorbij is en ik vanavond de VR bril weer op kan zetten. ben gepromoveerd uit de F2 naar Alpine en heb nu Alonso als mijn teamgenoot. Heb nu 2 FP sessie's gedaan en vanavond dan FP3 en de Q en de race doen.

Het verschil tussen F2 en F1 is dit jaar bijna andersom vergeleken met vorig jaar. Vorig jaar had ik het gevoel dat je met de F1 auto's veel meer grip had overall en dit jaar lijken de F2 auto's qua grip wat beter in balans. De F1 auto's hebben in de high speed echt giga veel grip maar elke low speed bocht en exit zijn 1 grote glijpartij.
Ik weet niet of zo'n motion systeem je gaat helpen bij het ontdekken wat de achterkant doet. Maar neem mijn mening met een korreltje zout, want ik heb zelf geen motion systeem. Ik heb wel bass shakers gemonteerd op mijn stoel, en die geven wel super feedback als je wielen blokkeert. Buttkicker is momenteel lastig te verkrijgen omdat er een nieuw model is en die in de Benelux pas na de zomer leverbaar is. Ook best duur. De oplossing die ik heb gedaan is twee bass shakers en een Nobsound versterker. Online vind je veel informatie en guides hierover. De setup die ik heb gemaakt kost ongeveer 150 EUR (voor twee bass shakers, één voor feedback voor en één voor achter), dus maar een fractie van één Buttkicker. Maar ik kan niet vergelijken of een Buttkicker veel beter is, want ik heb nooit een Buttkicker gehad.

Een tijdje geleden heb ik in dit topic Rigs, cockpits en wheelstands een gesprek gehad over Buttkickers vs. bass shakers. Ik zal daar even mijn ervaring posten.

Maar mijn bass shakers werken trouwens niet met F1 22 :). Weet niet of de game gegevens stuurt naar Simhub (de software die de bass shakers aanstuurt). Heb nochtans de laatste versie gedownload met ondersteuning voor F1 22.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Weet niet of het al is gepost, maar helaas volgend seizoen waarschijnlijk geen Spa meer... (en dus ook niet in de F1 23 game...)

Bron: https://www.hln.be/formul...volgend-seizoen~a184a4cc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Flying Hawkic schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:01:
Weet niet of het al is gepost, maar helaas volgend seizoen waarschijnlijk geen Spa meer... (en dus ook niet in de F1 23 game...)

Ok zag dit Idd voorbij komen. Heb moeite met dit te geloven. Zou vast een mooie aankondiging komen en tijdens het spa weekend dit jaar.

Ze gaan niet de baan enorm duur verbouwen en dan niet meer mee doen met het grootste race event

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Erwintjuh schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:04:
[...]

Ze gaan niet de baan enorm duur verbouwen en dan niet meer mee doen met het grootste race event
Helaas gaan onze zuiderburen daar niet over. Ik vind het ook jammer dat hij niet op de voorlopige kalender staat maar het is al een tijd bekend dat ze liever naar landen/gebieden gaan waar het grote geld zit. Of naar landen waar ze zogenaamd iets kunnen betekenen aangaande discriminatie/vrouwenrechten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Erwintjuh schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:04:
[...]

Ok zag dit Idd voorbij komen. Heb moeite met dit te geloven. Zou vast een mooie aankondiging komen en tijdens het spa weekend dit jaar.

Er zijn al jarenlang geruchten in die zin. De verbouwingen hadden voornamelijk te maken met het hosten van moto races. Oke die tribune niet per se, maar de aanpassingen aan de baan zelf een de grindbakken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Flying Hawkic schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:01:

Tja en de optocht die Monaco GP heet mag blijven.. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Zojuist de game gekocht en geïnstalleerd.

Meteen een probleem: niet alle instellingen zijn aan te passen bij graphics. Ray tracing is bijvoorbeeld greyed out. Weet iemand hoe ik alle instellingen kan aanpassen?

Bij de eerste start van de game kon ik kiezen hoe geavanceerd ik de instellingen wilde hebben, deze had een tandje verder gezet, maar niet op zn verst. Ik kan dit nu nergens meer aanpassen.

Weet iemand desnoods hoe ik de game opnieuw kan instellen via Origin? Bedankt alvast!

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:47

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

je moet wel een vga kaart hebben die ray tracing kan handlen.. een gtx 460 gaat dat niet lukken

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 11:29
mijn eerste F1 game ooit. Lastig om te starten door best veel simulatie en asssist opties in game.
Hier en daar nu wat aan het oefenen. Nog best lastig! Wel verslavend om steeds nog even een extra rondje te oefenen :)!

Speel het op de PS5.

[ Voor 5% gewijzigd door Downstar2 op 04-07-2022 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Eerste poging samen met een vriend een online carreer te spelen. Niet heel succesvol. Trage verbinding en veel crashes (van t spel niet de auto). Ook meer framedrops dan in single player.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-05 09:45

Pykow

Angelo OTR

Flying Hawkic schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:14:
[...]

Ik weet niet of zo'n motion systeem je gaat helpen bij het ontdekken wat de achterkant doet. Maar neem mijn mening met een korreltje zout, want ik heb zelf geen motion systeem. Ik heb wel bass shakers gemonteerd op mijn stoel, en die geven wel super feedback als je wielen blokkeert. Buttkicker is momenteel lastig te verkrijgen omdat er een nieuw model is en die in de Benelux pas na de zomer leverbaar is. Ook best duur. De oplossing die ik heb gedaan is twee bass shakers en een Nobsound versterker. Online vind je veel informatie en guides hierover. De setup die ik heb gemaakt kost ongeveer 150 EUR (voor twee bass shakers, één voor feedback voor en één voor achter), dus maar een fractie van één Buttkicker. Maar ik kan niet vergelijken of een Buttkicker veel beter is, want ik heb nooit een Buttkicker gehad.

Een tijdje geleden heb ik in dit topic Rigs, cockpits en wheelstands een gesprek gehad over Buttkickers vs. bass shakers. Ik zal daar even mijn ervaring posten.

Maar mijn bass shakers werken trouwens niet met F1 22 :). Weet niet of de game gegevens stuurt naar Simhub (de software die de bass shakers aanstuurt). Heb nochtans de laatste versie gedownload met ondersteuning voor F1 22.
Spa en Paul gaan er waarschijnlijk uit.
Zuid-africa komt erbij.

Ik zie toch echt liever Zandvoort weer vertrekken dan spa van de kalender.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:20
Ik snap echt niet dat die optocht (straten) circuits blijven zoals las vegas, miami, monaco, azerbeijdjan.
Meestal niet echt de meest leuke om naar te kijken (of op te rijden).
En normale circuits waar je kan inhalen moeten wijken 8)7 :?

Maar wss willen ze meer verspreid over de continenten races houden, vandaar dus 3x in amerika 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:15
Heb F1 2022 afgelopen weekend toch maar aangeschaft op Origin, na redelijk wat tijd in F1 2021 te hebben gestoken. Moet zeggen dat ik de auto's echt een stuk lekkerder door de bochten vind rollen dan vorig jaar. Daardoor kom ik wat beter in de flow en voelt het rijden soepeler aan. Minder vind ik wel dat ook maar een beetje te veel gas meteen een spin oplevert, en ook de starts verlopen bij mij een stuk minder soepel. Dus online speel ik voor nu maar met TC gedeeltelijk aan, anders is het te frustrerend. Offline career doe ik dat niet maar dan heb ik de terugspoelknop wel regelmatig nodig.

Voorlopig dus gematigd positief, al had dat hele gedoe met die supercars voor mij echt achterwege gelaten kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:08
Andries155 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:52:
Ik snap echt niet dat die optocht (straten) circuits blijven zoals las vegas, miami, monaco, azerbeijdjan.
Meestal niet echt de meest leuke om naar te kijken (of op te rijden).
En normale circuits waar je kan inhalen moeten wijken 8)7 :?

Maar wss willen ze meer verspreid over de continenten races houden, vandaar dus 3x in amerika 8)7
Is toch ook niet zo gek? De VS is een nieuwe (grote) markt.

We hebben voor 2022:
1 race in Australia,
2 in Azië,
3 in het Midden Oosten,
1 in Zuid Amerika en
3 in Noord amerika
0 in Afrika
11 (en daar is Rusland al af) in Europa.

We hebben meer races in Europa, dan in de rest van de wereld bij elkaar :D

https://felt.com/map/2022...LNdM6O2cR6S9BH2OlC9BM9CtA

Ik snap trouwens vanuit financieel oogpunt wel dat ze enkel de tracks van dat seizoen in de game stoppen. Maar uit een gameplay oogpunt? Waarom niet alle banen die je ooit in deze engine hebt gebouwt (en dat zijn er wat!) gewoon mogelijk maken? Inclusief de alternatieve versies?

Zeker voor een carriere zou het toch supergaaf zijn als bepaalde tracks van de kalender gaan en er "nieuwe" bij komen. Er alternatieve track layouts gebruikt worden... En dat er ook disruptieve veranderingen komen na X seizoenen zoals nu met de wijzigingen aan de auto's, zodat de grid er opeens volledig anders voor staat... en je dus slim moet verhuizen als je die mogelijkheid krijgt aangeboden.

Daar zouden ze zoveel meer mee kunnen doen IMHO _/-\o_

Maar dat gaat niet gebeuren natuurlijk O-) want financieel niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben vooral verbaast over hoeveel fouten de AI maakt tijdens een race op 85%, gisteren ook een mega crash mee gemaakt (filmpje komt nog). Ook ben ik blij dat je eindelijk veel meer last hebt van random Mechanical failures, dit werkte in F1 2021 nog niet altijd zo goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
G_Dragon schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:31:
Ik ben vooral verbaast over hoeveel fouten de AI maakt tijdens een race op 85%, gisteren ook een mega crash mee gemaakt (filmpje komt nog). Ook ben ik blij dat je eindelijk veel meer last hebt van random Mechanical failures, dit werkte in F1 2021 nog niet altijd zo goed.
Ja over de AI heb ik ook nog wat dubbele gevoelens. Aan de ene kant is het fantastisch dat ze echt andere lijnen rijden om te verdedigen en aan te vallen maar aan de andere kant zie ik ze toch best vaak do-or die acties doen in vooral snelle bochten waar je eigenlijk niet met 2 man doorheen kunt.

De foutjes zijn wel leuk om te zien. Dat iemand zich verremt in T1 op Bahrein bijvoorbeeld of dat ze ergens een bocht te strak aansnijden en dan naar buiten stuiteren door de sausage kerbs. Of net wat teveel gas bij het uitkomen van de bocht waardoor ze een beetje dwars gaan. Ben het wel met je eens dat het soms net wat te vaak gebeurt.
Giel1 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:03:
Heb F1 2022 afgelopen weekend toch maar aangeschaft op Origin, na redelijk wat tijd in F1 2021 te hebben gestoken. Moet zeggen dat ik de auto's echt een stuk lekkerder door de bochten vind rollen dan vorig jaar. Daardoor kom ik wat beter in de flow en voelt het rijden soepeler aan. Minder vind ik wel dat ook maar een beetje te veel gas meteen een spin oplevert, en ook de starts verlopen bij mij een stuk minder soepel. Dus online speel ik voor nu maar met TC gedeeltelijk aan, anders is het te frustrerend. Offline career doe ik dat niet maar dan heb ik de terugspoelknop wel regelmatig nodig.

Voorlopig dus gematigd positief, al had dat hele gedoe met die supercars voor mij echt achterwege gelaten kunnen worden.
Grip bij bocht uitkomen is echt alsof je op ijs rijdt inderdaad. Zelfs met softs op 100 graden. En dat je dan de AI die voor je rijdt op hards van 20 rondjes oud aan de horizon ziet verdwijnen is echt frustrerend soms.
Weet niet zeker of dit aan de game ligt of dat het gewoon gewenning is maar het vergt vele malen meer concentratie dan vorig jaar bij de corner exits imho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
AtlAntA schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:43:
[...]

Ja over de AI heb ik ook nog wat dubbele gevoelens. Aan de ene kant is het fantastisch dat ze echt andere lijnen rijden om te verdedigen en aan te vallen maar aan de andere kant zie ik ze toch best vaak do-or die acties doen in vooral snelle bochten waar je eigenlijk niet met 2 man doorheen kunt.

De foutjes zijn wel leuk om te zien. Dat iemand zich verremt in T1 op Bahrein bijvoorbeeld of dat ze ergens een bocht te strak aansnijden en dan naar buiten stuiteren door de sausage kerbs. Of net wat teveel gas bij het uitkomen van de bocht waardoor ze een beetje dwars gaan. Ben het wel met je eens dat het soms net wat te vaak gebeurt.
Nou.. Ik vind juist niet dat het te vaak gebeurd, vind het juist mooi hoe het nu gaat. Want het zorgt ervoor dat er genoeg gebeurd tijdens een race, iets wat ik miste in F1 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
schumi1986 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:04:
Na wat gepruts reageert eindelijk mijn rempedaal zoals het hoort :p

Het is gewoon weer een prima racegame maar die wel het gevaar loopt een FIFA te worden door gebrek aan nieuwe goede toevoegingen.

In een out of in lap is het helaas nog steeds zo dat auto’s achter je gaan pushen en ze er niet voorbij gaan zodra je aan de kant gaat, ga je dan weer op het gas dan proberen ze weer in te halen. Dat blijft echt ongekend irritant en krijgen ze blijkbaar niet verbeterd helaas..
Ik ben er nu achter hoe je ze er toch langs kunt laten gaan. Als je een paar seconden echt stapvoets links of rechts gaat rijden dan gaan ze er wel langs. Je moet dan even wachten tot ze wat verder weg zijn en dan kun je er weer achteraan. Ze blijven op snelheid op weg naar start/finish voor de snelle ronde.

[ Voor 5% gewijzigd door LAPJENL70 op 05-07-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
schumi1986 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:04:
Na wat gepruts reageert eindelijk mijn rempedaal zoals het hoort :p

Het is gewoon weer een prima racegame maar die wel het gevaar loopt een FIFA te worden door gebrek aan nieuwe goede toevoegingen.

In een out of in lap is het helaas nog steeds zo dat auto’s achter je gaan pushen en ze er niet voorbij gaan zodra je aan de kant gaat, ga je dan weer op het gas dan proberen ze weer in te halen. Dat blijft echt ongekend irritant en krijgen ze blijkbaar niet verbeterd helaas..
Tja wanneer ze optionele supercars toevoegen is het commentaar direct dat heet niet hoeft. Ze zitten al aardig tegen de grens aan van wat mogelijk is. Het blijft een gelicenceerde sport game die draait om het kunnen rijden van grand prix met de auto's van jaar x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
G_Dragon schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:48:
[...]

Nou.. Ik vind juist niet dat het te vaak gebeurd, vind het juist mooi hoe het nu gaat. Want het zorgt ervoor dat er genoeg gebeurd tijdens een race, iets wat ik miste in F1 2021.
Hier ook, in Myteam nu 2 races gehad en voor mij doen enorme gevechten gehad met Ocon, Ricciardo en Vettel. Continu van positie wisselen, ook doordat hun elkaar in de weg rijden.
Voor me gevoel is dit nu meer workout en "echter" dan 2021 :9
Ook de handling vind ik nu na een beetje wennen, eigenlijk prettiger dan de 21.

Nu alleen nog de fix voor de niet registrenen van de timetrial en deltatijden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier de video van de mega crash die ik gisteren achter me zag gebeuren in My Team

En een mooie battle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 15:43
Heeft niemand hier last van die EA sign in loop? (PS5)

Ik krijg alleen maar meldingen mn wachtwoord te resetten en daar blijft het bij. Om gek van te worden.
Hopelijk komen ze met een oplossing tot die tijd is online dus niet te doen...

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
G_Dragon schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:44:
Hier de video van de mega crash die ik gisteren achter me zag gebeuren in My Team

[YouTube: F1 22 mega Crash]
Wat ging daar aan vooraf? Op een recht stuk was de AI op het gras beland? Toch vreemd :). En zeker een penalty voor onveilig terug op de baan komen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Er zijn nieuwe drivers voor Thrustmaster bases uitgekomen.
https://support.thrustmaster.com/en/product/tspcracer-en/
Important notes regarding F1 2022 - PC:
In addition to installing this new driver, it is also recommended to disconnect your other USB gaming devices (such as USB shifter, USB handbrake, USB gamepad, etc.) in order to avoid any conflicts with USB wheels and/or USB pedal sets.
If you are using a Ferrari F1 Wheel Add-On simultaneously with a T-LCM Pedals set connected via USB, you must select NORMAL Mode (and not ADVANCED MODE) in the Thrustmaster Control Panel. You can select ADVANCED MODE only if the T-LCM Pedals set is connected directly to the Thrustmaster wheel base with the RJ12 cable.

Changes made in new driver version [2022_TTRS_1]
Fixed some compatibility issues with F1 2022 - PC:
When used with a T-LCM Pedals set connected via USB simultaneously with a Thrustmaster wheel base.
When used with a T-LCM Pedals set connected via USB simultaneously with a base from another brand (such as Logitech, Fanatec, etc.).
When used with a Thrustmaster wheel base (even if it is not a Force Feedback wheel, T80 racing wheel, Ferrari Racing Wheel Red Legend Edition, e.g.).
https://answers.ea.com/t5...iver-update/td-p/11611937

Persoonlijk wacht ik nog wel even met het updaten. Mijn TS-PC met TL-CM pedalen icm Ferrari F1 Wheel Add-On werkt prima en dat lijkt te komen doordat ik mijn pedalen op de wheelbase heb aangesloten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwintjuh
G_Dragon schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:44:

[YouTube: F1 22 mega Crash]
Hij doet ook wel zijn best werkelijk iedereen te raken _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:35
sdk1985 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:02:
[...]

Tja wanneer ze optionele supercars toevoegen is het commentaar direct dat heet niet hoeft. Ze zitten al aardig tegen de grens aan van wat mogelijk is. Het blijft een gelicenceerde sport game die draait om het kunnen rijden van grand prix met de auto's van jaar x.
Ik ben het niet met je eens dat ze op een grens zitten wat mogelijk is.

-Carrière mode is al jaren hetzelfde
-Oude bugs worden maar niet opgelost
-Grafisch elk jaar slechts kleine updates

Iedereen vraagt al jaren om de classic f1 wagens terug te laten keren, nu krijgen we supercars die op zijn zachts gezegd erg belabberd rijden en er puur inzitten voor het cashen van het F1 Life gedeelte.

En dan zijn er ook nog de influencers die voorheen voor de overname van EA lekker kritisch waren op de game maar nu helemaal door EA worden ingepakt (gratis naar gp’s, vroegtijdige toegang van de game) en dus vervolgens massaal aan het roepen zijn hoe geweldig en vernieuwend de game is.

Mijn voorspelling is dat er volgend jaar nog steeds minimale wijzigingen zijn en de game gemiddeld Max een 7 krijgt, het jaar daarna een 6. Om het spel in 2025 een grote update te geven en dan weer een dikke 9 zal scoren.

De FIFA van de Racegames dus…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-05 20:39

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
schumi1986 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:58:
[...]

Iedereen vraagt al jaren om de classic f1 wagens terug te laten keren, nu krijgen we supercars die op zijn zachts gezegd erg belabberd rijden en er puur inzitten voor het cashen van het F1 Life gedeelte.

En dan zijn er ook nog de influencers die voorheen voor de overname van EA lekker kritisch waren op de game maar nu helemaal door EA worden ingepakt (gratis naar gp’s, vroegtijdige toegang van de game) en dus vervolgens massaal aan het roepen zijn hoe geweldig en vernieuwend de game is.

Mijn voorspelling is dat er volgend jaar nog steeds minimale wijzigingen zijn en de game gemiddeld Max een 7 krijgt, het jaar daarna een 6. Om het spel in 2025 een grote update te geven en dan weer een dikke 9 zal scoren.

Akkoord. Ze investeren niet in de kern van de game. Ik was verbaasd om vast te stellen dat de circuits niet eens met een laser gescand zijn. Sommige verhoudingen van bochten lijken gewoon ook niet te kloppen. Oneffenheden in het wegdek kloppen niet... Dat is toch allemaal essentieel in racing voor mij. En ook dat er pas nu ondersteuning voor VR is die niet eens serieus genomen is. De reviews zijn inderdaad nochtans grotendeels positief, ook op Tweakers. Maar die supercars zijn belachelijk en rijden voor geen meter en heel dat F1 Life gebeuren, daar heeft niemand om gevraagd, maar niemand die de game hierop afrekent. Het argument zal wel zijn: gebruik het dan niet, maar het probleem is dat er ontwikkelingstijd wordt gespendeerd aan nutteloze zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
schumi1986 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 16:58:
[...]

Ik wil je niet kosten wat kost overtuigen hoor maar ik zie die dingen toch wel wat genuanceerder. Grafisch vind ik dat ze best wel innovatief zijn. De engine schaalt goed en ze lopen vooraan met nieuwe technieken. Wellicht dat Ultra nog een stapje beter kan voor mensen met een RTX 3000 series.

Qua career heb ik toch 2 nieuwe dingen gezien. De verhaal modus (f1 2020?) en de myteam modus (f1 2021?). Dat is iets wat er de eerste 9 games niet in zat.

Ik ben vooral blij dat er een spel is. We hebben letterlijk een decennia lang geen formule 1 games kunnen spelen omdat er een exclusieve playstation licentie was :X . Het Age of Empires effect ligt hier op de loer. Age 3 was een toffe game maar door de zure meningen is de hele serie geschrapt.

Classic cars heb ik zo ver ik mij herriner in f1 2020 nog mee gereden. Kan me voorstellen dat mensen ze terug willen. Maar ik schaar het dan niet onder vernieuwing. Echt vernieuwen lijkt mij gewoon erg lastig. Wellicht kunnen ze nog wat doen met online in combinatie met myteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-04 23:00
Ik merkte op dat het amper invloed had dat ik zonder voorvleugel reed. Dit deed zich online voor, kon de bochten net niet perfect aansnijden maar kon nog vol gas door Eau Rouge..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:07
Op de PS4 loopt de game wel echt veel vast. Heb nu in bij Australie in de vrije training en in de opwarm ronde gehad dat hij vast loopt. Hiervoor is hij ook al 2 keer vast gelopen. Hopelijk komt er snel een update want lees het enkel bij de ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
drusloos schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:09:
Op de PS4 loopt de game wel echt veel vast. Heb nu in bij Australie in de vrije training en in de opwarm ronde gehad dat hij vast loopt. Hiervoor is hij ook al 2 keer vast gelopen. Hopelijk komt er snel een update want lees het enkel bij de ps4
PC loopt heel vaak vast als je de settings hoger zet dan dat het spel t liefste heeft. als dit verholpen kan worden zet ik mijn settings zeker weten hoger.

Ik kan mij voorstellen dat de ps4 best moet zweten om deze game te draaien. Als die dan dezelfde bug heeft is het wel te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudjuhnl
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 23:50
Wie weet voor dit euvel de oplossing als dit er is. Speel af en toe met vrienden time trial iedereen krijgt een X aantal rondjes. Wie het snelste is wint. Is het mogelijk om tijdens de time trial iedereen zijn eigen naam krijgt en wordt geregistreerd. Nu is het handmatig opschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:17:
[...]

Wat ging daar aan vooraf? Op een recht stuk was de AI op het gras beland? Toch vreemd :). En zeker een penalty voor onveilig terug op de baan komen lijkt mij.
Ik heb werkelijk geen idee, want ik reed er een stuk voor.
Heb helaas de opname iets te laat gemaakt waardoor ik niet kan zien wat ervoor gebeurde, maar het lijkt op controle verlies.

EDIT:

Ik zit te kijken hoe ik de achievement '' Beating Them All '' ga halen, aangezien er in ranked veel goede racers zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 06-07-2022 08:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:39

backupdevice

Boeh!

Voor de mensen die last hebben van spinnen.

On & off throttle diff setting tussen de 50 -60 houden , en voorzichtig met het gaspedaal onder de 4e versnelling.

Ik vind het een heerlijke game hoor. Speel alleen online met een league maar Ik vind alles een stap vooruit tov F1 21 .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-05 08:19
Idd, de diff setting is het geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Lekker man. Tractie is key , maar een zware voet zorgt voor spinnen . Suspension voor hard en achter zacht, idem voor de rolbar.

Dus totaal andere beleving en aanpak.

[ Voor 46% gewijzigd door backupdevice op 06-07-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001

Christiano007

Ich bin der champion

Hebben jullie een overzichtje van je instellingen?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Christiano007 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:00:
Hebben jullie een overzichtje van je instellingen?
Welke instellingen zoek je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001

Christiano007

Ich bin der champion

backupdevice schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:02:
[...]

Welke instellingen zoek je precies?
On & off throttle diff setting
Rollbar etc.
:)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil me heel graag nog een keer verdiepen in de opties bij setups, ziet er soms nog wel wat ingewikkeld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Ik heb niet perse een vaste lijst met setups.

Wat ik meestal doe is vanuit TT leadership bord een setup kopieren. Aangezien ik in een league rij pak ik een setup uit die lijst en ga er een paar TT rondjes in rijden. Dan pas ik de dingen aan die ik wil aanpassen qua handling.

In dit geval is dat dus Diff, Suspension en Rolbar. Dan ga ik weer een paar rondjes TT rijden. Daarna doe ik een offline of online GP om te zien hoe de setup zich houdt tov de AI of echte mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:35
sdk1985 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:02:
[...]

Waarom geen legendarische f1 wagens of tracks van vorige jaren toevoegen? Je weet wel, het voordeel van een gelicenseerde F1 game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Marrtijn schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:00:
[...]

Waarom geen legendarische f1 wagens of tracks van vorige jaren toevoegen? Je weet wel, het voordeel van een gelicenseerde F1 game.
We hadden het over vernieuwing toch? Is dat vernieuwend, die oude wagens opnieuw toevoegen? Dan is het geen Fiffa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Marrtijn schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:00:
[...]

Omdat zij een veel bredere groep mensen willen benaderen die meer dan alleen maar willen racen. Die willen daarnaast ook met randzaken zoals My life enzo bezig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
backupdevice schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:06:
[...]

Omdat zij een veel bredere groep mensen willen benaderen die meer dan alleen maar willen racen. Die willen daarnaast ook met randzaken zoals My life enzo bezig houden.
Denk je? Zou er echt iemand zijn die zo'n game koopt precies voor F1 life? Ik betwijfel dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Flying Hawkic schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:31:
[...]

Denk je? Zou er echt iemand zijn die zo'n game koopt precies voor F1 life? Ik betwijfel dat.
Dat is niet wat ik zeg. Er zijn mensen die het idee eromheen ook leuk vinden.

Ik zelf niet, want ik focus mijzelf alleen maar op Online league racen. Heb ik last van My life? Nee. Baal ik ervan dat ik ervoor moet betalen? Niet echt.... ik speel gemiddeld 250 to 300 uur per jaar met veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Christiano007 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:02:
[...]

On & off throttle diff setting
Rollbar etc.
:)
YouTube: F1 22 Setup Explanation - How Does It Work?

Vind ik een mooie plek om te beginnen

[ Voor 12% gewijzigd door Erwintjuh op 06-07-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
backupdevice schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:38:
[...]

Dat is niet wat ik zeg. Er zijn mensen die het idee eromheen ook leuk vinden.

Ik zelf niet, want ik focus mijzelf alleen maar op Online league racen. Heb ik last van My life? Nee. Baal ik ervan dat ik ervoor moet betalen? Niet echt.... ik speel gemiddeld 250 to 300 uur per jaar met veel plezier.
Klopt, dat was inderdaad niet wat je zei - sorry!

Alleen zonde dat ze tijd verspillen aan zaken zoals F1 life die niets met het racen te maken hebben terwijl de VR-implementatie zo belabberd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Flying Hawkic schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:06:
[...]

Klopt, dat was inderdaad niet wat je zei - sorry!

Alleen zonde dat ze tijd verspillen aan zaken zoals F1 life die niets met het racen te maken hebben terwijl de VR-implementatie zo belabberd is.
Zij hebben nou eenmaal een andere route bedacht die zij willen gaan nemen.

Heel pragmatisch bekeken, is VR slecht volgens jou dan is dit niet de juiste game voor je .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik kijk sinds een aantal jaar F1 en ben een casual gamer die zo nu en dan de pc of PS4 aan zet. Het lijkt me leuk om af en, zo voor een F1 weekend het circuit te rijden en zo nu en een zondagmiddag beetje te racen. Maar ik wil niet altijd teveel moeten rommelen met auto instellingen etc.

Ik heb de demo van vorig jaar geprobeerd op de PS4 maar met controller en dat was niet zo'n succes.

Dus nu zit ik er aan te denken om een G29 te kopen en F1 22 op de pc, aangezien ik ook een HTC Vive heb en het mij ook leuk lijkt dat eens te proberen. Al is niet iedereen even positief.

Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Is F1 22 simpel/casual genoeg om mee te beginnen, en soms snel een paar rondjes te rijden, maar uiteindelijk ook uitdagend/afwisselend genoeg om een jaartje plezier van te hebben?

Het lijkt me dat met een stuurtje al snel makkelijker en leuker speelt dan met een PS4 controller. Maar is dat ook gewoon plug en play? Misschien heeft iemand hier ook ervaring met de G29 en F1 22.

Hoop dat de vragen beetje op z'n plek zijn hier, excuses als dat niet zo is. Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-04 23:00
Kid_Stevie schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:37:
Ik kijk sinds een aantal jaar F1 en ben een casual gamer die zo nu en dan de pc of PS4 aan zet. Het lijkt me leuk om af en, zo voor een F1 weekend het circuit te rijden en zo nu en een zondagmiddag beetje te racen. Maar ik wil niet altijd teveel moeten rommelen met auto instellingen etc.

Ik heb de demo van vorig jaar geprobeerd op de PS4 maar met controller en dat was niet zo'n succes.

Dus nu zit ik er aan te denken om een G29 te kopen en F1 22 op de pc, aangezien ik ook een HTC Vive heb en het mij ook leuk lijkt dat eens te proberen. Al is niet iedereen even positief.

Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Is F1 22 simpel/casual genoeg om mee te beginnen, en soms snel een paar rondjes te rijden, maar uiteindelijk ook uitdagend/afwisselend genoeg om een jaartje plezier van te hebben?

Het lijkt me dat met een stuurtje al snel makkelijker en leuker speelt dan met een PS4 controller. Maar is dat ook gewoon plug en play? Misschien heeft iemand hier ook ervaring met de G29 en F1 22.

Hoop dat de vragen beetje op z'n plek zijn hier, excuses als dat niet zo is. Alvast bedankt!
Ben zelf ook gestart met een g29. Is een prima stuur om mee te starten; is het iets wat je vaker gaat doen dan upgrade je vanzelf of blijf je dit stuur juist met enige regelmaat gebruiken(vrees de eerste optie ;) ). Qua instellingen kun je het zo gek maken als je zelf wilt, je kunt bijna alles naar wens instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

G29 is top. En je hoeft niet perse met setups te rommelen. Je kan gewoon presets laden voor elke track. Super simpel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
@Kid_Stevie
Stuurtje is denk ik plug en play want als het goed is herkend het spel je stuur. Het enigste wat je moet doen is instellen naar eigen smaak (stuuruitslag, ffb, etc).
Er zitten standaard instellingen in het spel waar je mee kunt spelen dus afstellen is niet perse noodzakelijk. Ik ben ook meer een casual gamer en vermaak me opperbest met het spel, ben ook zeker niet de snelste.
Je kunt kiezen of je bepaalde hulpmiddelen aan of uit wil hebben om het jezelf wat makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Vandaag lekker wezen stoeien in Oostenrijk. Verschillende dingen uitgeprobeerd qua afstellingen en kwam er al vlug achter dat als je hem iets te laag zet dat je hem constant hoort schrapen over het asfalt. Buiten dat kom je ook vast te staan op de curbs als je een bocht verkeerd neemt. Wat dat aangaat ben ik een echte ezel want dat is me 3x gebeurt |:( |:(
Al met al heb ik me vandaag weer prima vermaakt en het spinnen na een bocht is ook al een heel stuk minder met TC af. Tijden zijn nog niet om over naar huis te schrijven met een 1.06.843 dus nog maar even blijven oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:02

Qu3st

Hebben meer mensen connectie problemen met een carrière voor 2 personen? Terwijl we allebei goed internet hebben, klapt de verbinding er tot nu toe elke sessie er wel minimaal 1 keer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985

Eerlijk gezegd is een controller makkelijker om te leren. Kwestie van timing. Ik zou gewoon even volhouden en de terugspoel functie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-05 08:19
sdk1985 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:37:
[...]

Eerlijk gezegd is een controller makkelijker om te leren. Kwestie van timing. Ik zou gewoon even volhouden en de terugspoel functie gebruiken.
Ik weet dat hier kritiek op gaat komen. Maar als je besluit om over te stappen van controller naar stuur dan zet meteen al je assists uit. Je koopt een stuur toch om zoveel mogelijk de echte wereld na te bootsen?

Wat ook daarvoor spreekt is dat je anders gewend gaat raken aan assists en als je die dan later weer uit wil zetten moet je daar weer lang de tijd voor nemen.

Dus zet meteen al je assists uit en ga rustig je rondjes rijden (je zou eventueel nog de ideale lijn even aan kunnen laten). Pak een circuit dat je goed kent en bouw het rustig op. Eerste doel is gewoon auto rijden zoals in het echte leven. Je zal zien dat het vrij snel goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-04 18:45
sdk1985 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:37:
[...]

Makkelijker, maybe, maar is dat de ervaring die je zoekt? Het gevoel met een stuurtje vind ik zo veel leuker dan met een controller, of het nu moeilijker is of niet (het is maar net wat je gewend bent, denk ik). We spelen deze games niet omdat ze "makkelijk" of "moeilijk" zijn, maar om de ervaring van racen enigszins te kunnen proeven, right?

En dan nog, je kunt deze games helemaal op je eigen niveau afstellen, dus zelfs al vind je het moeilijker (maar wel leuker?) met een stuur, dan pas je de difficulty iets aan.

Ik snap dat er mensen zijn die zo gewend zijn aan racen met de controller dat het lastig is over te stappen. Maar voor iemand die wil instappen en vooral op zoek is naar fun en een toffe ervaring (en als je de middelen/ruimte hebt): Ga voor een stuur. Geen twijfel aan.

Gedeeltelijk eens met Aartstyle wat betreft assist trouwens. Maar het hangt er ook vanaf wat je van het spel wilt. Wil je enkel af en toe een single player race doen, dan lekker spelen met de assists die je wilt. Maar als je ook online wilt racen of je wilt meten met andere spelers, is het van belang dat je jezelf geen slechte eigenschappen aanleert. En dat is precies wat de assists doen: je slechte dingen aanleren.
Dan nog zou eerst eens lekker wat rondjes op de default instellingen spelen. En als je het gevoel krijgt dat je alles wel onder controle hebt, ga je assists uitzetten. Niet te lang mee wachten, je wilt niet teveel wennen aan de assists. Zonder is heel goed te doen, je moet alleen iets voorzichtiger zijn met gas en remmen. Maar dat maakt je uiteindelijk wel sneller. En benadert meer de realistische ervaring (voor zover dat kan binnen F1 2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Aartstyle schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:43:
Idd, de diff setting is het geheim.
Ik wou al jubelend hier in dit topic komen verkondigen dat ik het gouden ei had gevonden maar anderen waren me alweer voor.

Waar ik vorig jaar steeds met grofweg 90% on throttle diff reed lijkt het er nu op dat een setting van 50-70% een goede oplossing is. meteen al een race gewonnen die ik eigenlijk niet had mogen winnen dus de difficulty kan weer richting de 80 a 90.

Over de stuur discussie hierboven, mijn advies is ook om meteen al de assists uit te zetten vanaf het begin. ik heb dat bij de 2020 versie niet gedaan (later wegens meer realisme drang wel) en daardoor was het extra moeilijk om te wennen aan rijden zonder assists. Als je het rijden een klein beetje onder de knie krijgt dan is rijden zonder assist ook merkbaar sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:53
Gisteren toch f12022 aangeschaft.
Mij laatste deel was 2016 en daarna geen sim gehad tot nu. Ben benieuwd hoe de verschillen tussen rFactor 2 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:18

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren met mijn broer nog wat races online gereden. Dan zoeken we een server waar flink wat personen inzitten en gaan we racen.

Het begon met een race in Saoedi Arabië met wat regen. Deze race was zonder Qualify en gelukkig mocht ik achteraan starten. Moet zeggen dat SA niet mijn circuit is. Maar ik starte als 16e en werd uiteindelijk 4e.

Volgende race was op Monza. Lag 4e. Was een stuk sneller dan de nummer 3 omdat die een voorvleugel miste. Toen die in het vizier kwam kwam ik ook nog sneller dichtbij. Op het rechte stuk wilde ik hem inhalen. Doet hij een Brakecheck op me waardoor ik op zijn achterband rij. Mijn wiel breekt af waardoor mijn race over is. Je weet dat dit kan gebeuren online, maar heb deze gast wel gerapporteerd. Iemand enigsinds blokkeren heb ik vrede mee. Maar moedwillig iemand laten crashen door te brakechecken midden op het rechte stuk kan ik niet hebben.

Je weet ook gewoon als je met 2 man door een bocht gaat je altijd naar buiten wordt gedrukt. Hier heb ik ook vrede mee. Je weet dat je gewoon beter kan wachten tot er een recht stuk komt. Al zijn er ook gasten die je gewoon laten passeren.

Speel zelf met controller en merk omdat ik tractiecontrol gewoon aan heb staan ik VEEEL sneller weg ben als het licht op groen springt bij de start van de race. Ik pak hier met gemak een plaats of 3-6.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sdk1985
Ik zie en aantal puristen hun intrede doen en dat is prima. Maar ik vind het beeld wel een tikkeltje eenzijdig.

In de eerste plaats even een misverstand uit de wereld helpen. Assist maken je in de F1 games niet trager. Als jij een top 20% kunt rijden in de time trial zonder assists dan kun je die ook rijden met ABS aan en TC op medium. Het is niet, zoals bijvoorbeeld in Forza, dat het uitschakelen van assist je ineens een seconde per ronde sneller maakt. Het zorgt er wel voor dat je een stuk consistenter bent in de races.

Verder is er ongetwijfeld een groep mensen die het leuk vinden om met race handschoenen aan in hun kuipstoel te doen alsof ze max verstappen zijn. Daar is verder helemaal niks mis mee. Maar je hebt ook gamers die gewoon een game willen spelen. Iemand die aangeeft af en toe een paar rondjes te willen rijden zal niet meteen in de eerste categorie vallen. Voor de eerste groep zal het einddoel ongetwijfeld het rijden zonder assist zijn. Voor de groep gamers, de mensen die gewoon willen racen, is dat niet het geval.

Zelf heb ik overigens zowel een controller als een playseat met stuur. Daar zit wel een barrière verschil tussen. Als ik gewoon even een uurtje wil racen dan pak ik de controller die permanent achter mijn toetsenbord ligt en dan vind ik dat helemaal prima. Wordt het een langere sessie dan zet ik het stuur neer.

Wanneer je nog niet snel bent denk ik dat het beter is om met controller te starten. In het echt kun je natuurlijk meer dingen voelen (met je kont/rug). De controller pakt dat op met 3 soorten haptic feedback. Een gemiddeld stuur is daar een stuk beperkter in. De controller geeft meer feedback terug. Je hebt bij gripverlies tijdens het remmen vibratie vóór je een lockup krijgt in de remtrigger. Bij te veel gas bij het uitaccelereren krijg je ook hier vibratie in de acceleratietrigger vóór je achterstevoren staat (alsnog moet je snel zijn). De meeste sturen hebben geen actuatoren. Overstuur door te veel gas moet je zien, en dat gaat dan beter vanuit de cockpit dan vanuit de TV pod. Te veel remdruk moet je zien aan de wielanimatie, maar dan ben je al te laat en beschadig je je banden.

Voor wie het doel is zonder assists te rijden vraag ik mij alsnog af wat het nut is van starten zonder assist. In het begin ben je namelijk al druk genoeg met de baan leren en het racen zelf. Iemand die zich beperkt tot een paar rondjes per sessie kan dan ook beter de boel aan laten staan totdat dit goed gaat. Iemand die achter elkaar 90 rondjes in time trial gaat rijden kan het natuurlijk beter direct uitzetten. Dat hangt echt van je insteek af. Ben je een gamer of een simmer?

TLDR:
-Assists vertragen de speler niet (noemenswaardig)
-Controller geeft 3 soorten haptische feedback (rem, gas, hobbels)
-Bij controller moet je anders sturen. De game bepaalt de stuurhoek afhankelijk van je snelheid. Tijdens de bocht je snelheid managen bepaald grotendeels je curve.
-Bij een stuur moet je op basis van de force feedback even leren hoe ver je moet insturen
-Een stuur is wel even een ding om in te stellen en te installeren, ook moet je de knoppen leren. Een Xbox controller is direct klaar voor gebruik.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 07-07-2022 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Beempje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:25:
[...]

Makkelijker, maybe, maar is dat de ervaring die je zoekt? Het gevoel met een stuurtje vind ik zo veel leuker dan met een controller, of het nu moeilijker is of niet (het is maar net wat je gewend bent, denk ik). We spelen deze games niet omdat ze "makkelijk" of "moeilijk" zijn, maar om de ervaring van racen enigszins te kunnen proeven, right?
Ik vind de game niet persé leuker met mijn stuurtje. Merk wel dat ik het bij deze game nu makkelijker vind om een snelle tijd te rijden met het stuur dan met de controller. Tijdens f1 2020 heb ik de overstap gemaakt en deed ik altijd time trial met de controller om de setup te vinden puur omdat ik daar het meest consistent mee was. Daarna speelde ik verder met het stuur. F1 2021 heb ik maar 50 uur gespeeld en alles met het stuur. Ik merk nu dat ik direct een seconde sneller was met het stuur dan met de controller omdat het insturen nogal cluncky ging.

Heb trouwens zo'n f1 stuurtje gekocht nu dat is wel lekker in de scherpe bochten :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
sdk1985 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:47:
Ik zie en aantal puristen hun intrede doen en dat is prima. Maar ik vind het beeld wel een tikkeltje eenzijdig.

In de eerste plaats even een misverstand uit de wereld helpen. Assist maken je in de F1 games niet trager. Als jij een top 20% kunt rijden in de time trial zonder assists dan kun je die ook rijden met ABS aan en TC op medium. Het is niet, zoals bijvoorbeeld in Forza, dat het uitschakelen van assist je ineens een seconde per ronde sneller maakt. Het zorgt er wel voor dat je een stuk consistenter bent in de races.

Verder is er ongetwijfeld een groep mensen die het leuk vinden om met race handschoenen aan in hun kuipstoel te doen alsof ze max verstappen zijn. Daar is verder helemaal niks mis mee. Maar je hebt ook gamers die gewoon een game willen spelen. Iemand die aangeeft af en toe een paar rondjes te willen rijden zal niet meteen in de eerste categorie vallen. Voor de eerste groep zal het einddoel ongetwijfeld het rijden zonder assist zijn. Voor de groep gamers, de mensen die gewoon willen racen, is dat niet het geval.

Zelf heb ik overigens zowel een controller als een playseat met stuur. Daar zit wel een barrière verschil tussen. Als ik gewoon even een uurtje wil racen dan pak ik de controller die permanent achter mijn toetsenbord ligt en dan vind ik dat helemaal prima. Wordt het een langere sessie dan zet ik het stuur neer.

Wanneer je nog niet snel bent denk ik dat het beter is om met controller te starten. In het echt kun je natuurlijk meer dingen voelen (met je kont/rug). De controller pakt dat op met 3 soorten haptic feedback. Een gemiddeld stuur is daar een stuk beperkter in. De controller geeft meer feedback terug. Je hebt bij gripverlies tijdens het remmen vibratie vóór je een lockup krijgt in de remtrigger. Bij te veel gas bij het uitaccelereren krijg je ook hier vibratie in de acceleratietrigger vóór je achterstevoren staat (alsnog moet je snel zijn). De meeste sturen hebben geen actuatoren. Overstuur door te veel gas moet je zien, en dat gaat dan beter vanuit de cockpit dan vanuit de TV pod. Te veel remdruk moet je zien aan de wielanimatie, maar dan ben je al te laat en beschadig je je banden.

Voor wie het doel is zonder assists te rijden vraag ik mij alsnog af wat het nut is van starten zonder assist. In het begin ben je namelijk al druk genoeg met de baan leren en het racen zelf. Iemand die zich beperkt tot een paar rondjes per sessie kan dan ook beter de boel aan laten staan totdat dit goed gaat. Iemand die achter elkaar 90 rondjes in time trial gaat rijden kan het natuurlijk beter direct uitzetten. Dat hangt echt van je insteek af. Ben je een gamer of een simmer?
Prima dat je mensen wil corrigeren. Maar dat een controller meer feedback geeft dan een stuur is gewoon niet waar. Of je hebt echt zo’n Intertoys stuur van 2 tientjes. Als je feedback mist staan je instellingen gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Erwintjuh schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:52:
[...]

Prima dat je mensen wil corrigeren. Maar dat een controller meer feedback geeft dan een stuur is gewoon niet waar. Of je hebt echt zo’n Intertoys stuur van 2 tientjes. Als je feedback mist staan je instellingen gewoon niet goed.
In een controller voel je heel duidelijk of je linker vinger, rechter vinger of de hele controller die met een bepaalde intensiteit trilt. Bij een stuur is dat echt een ander verhaal. Je kunt understeer enhance aanzetten maar dan heb je nog geen voelbare feedback voor wielspin/overstuur en remdruk.

Ze bestaan wel, pedals met haptic feedback. Maar je ziet het AFAIK niet zo veel.

Ik heb overigens de pricewatch: Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition Zwart, dat is de Xbox versie van de T300 RS en dan meteen met de 'betere' T3PA pedalen en het leren wiel. Tegenwoordig heb ik de F1 variant erop zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door sdk1985 op 07-07-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
sdk1985 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:58:
[...]

In een controller voel je heel duidelijk of je linker vinger, rechter vinger of de hele controller die met een bepaalde intensiteit trilt. Bij een stuur is dat echt een ander verhaal. Je kunt understeer enhance aanzetten maar dan heb je nog geen voelbare feedback voor wielspin/overstuur en remdruk.

Ze bestaan wel, pedals met haptic feedback. Maar je ziet het AFAIK niet zo veel.

Ik heb overigens de pricewatch: Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition Zwart, dat is de Xbox versie van de T300 RS en dan meteen met de 'betere' T3PA pedalen en het leren wiel. Tegenwoordig heb ik de F1 variant erop zitten.
Bij mijn weten zijn de enige pedalen met trilmotoren (standaard) de Fanatec V3, maar die trilmotoren zijn onvoldoende krachtig. In een rig moet je dan met aparte bass shakers werken, of sommige mensen monteren een bass shaker onder hun pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-04 18:45
sdk1985 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:47:
Misschien heb je gelijk hoor, het is al wat jaartjes geleden dat ik het meeste uitgezet heb (en misschien haal ik eea door elkaar, so correct me if I'm wrong). Maar ik was in de veronderstelling dat:
- je zonder ABS meer de limiet op kunt zoeken en harder kunt remmen dan met ABS, waardoor je later kunt remmen. Met risico op blokkeren uiteraard.
- je zonder TC sneller en harder op het gas kunt, dus sneller de bocht uit kan accelereren. Zolang je je auto op de baan houdt natuurlijk :P
- automatic gearbox vaak niet de optimale rpm geeft in verschillende situaties waardoor je tijd verliest tov iemand die goed kan manual shiften
- de "ideale" racelijn vaak niet de optimale racelijn is en de rempunten te conservatief

Om maar wat dingen te noemen. Niet dat je langzamer wordt van assists, maar je kunt potentieel sneller zonder. Volledig afhankelijk van hoe comfortabel je zonder kunt rijden natuurlijk, als t je niet bevalt wordt je ook niet sneller. Het blijft een voorkeursdingetje.

Nogmaals, best kans dat mijn info achterhaald of in mijn brein door elkaar is gehusseld met info uit andere games :P Ik speel F1 niet meer zo veel.

Edit: Wat betreft de feedback controller vs stuur: Het is vooral anders denk ik. Een stuur kan absoluut details doorgeven die je op een controller nooit zult voelen. Maar controllers (en vooral de PS5 controller) kunnen feedback geven mbt je pedalen, op een manier die je bij een stuur weer zelden ziet. Uiteindelijk proberen ze dezelfde informatie te geven, maar op verschillende manieren. Als je weet waar je naar moet "luisteren" kan je uit beiden de info halen die je wilt, I'm sure.

[ Voor 19% gewijzigd door Beempje op 07-07-2022 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Beempje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:35:
[...]

Misschien heb je gelijk hoor, het is al wat jaartjes geleden dat ik het meeste uitgezet heb (en misschien haal ik eea door elkaar, so correct me if I'm wrong). Maar ik was in de veronderstelling dat:
- je zonder ABS meer de limiet op kunt zoeken en harder kunt remmen dan met ABS, waardoor je later kunt remmen. Met risico op blokkeren uiteraard.
- je zonder TC sneller en harder op het gas kunt, dus sneller de bocht uit kan accelereren. Zolang je je auto op de baan houdt natuurlijk :P
- automatic gearbox vaak niet de optimale rpm geeft in verschillende situaties waardoor je tijd verliest tov iemand die goed kan manual shiften
- de "ideale" racelijn vaak niet de optimale racelijn is en de rempunten te conservatief

Om maar wat dingen te noemen. Nogmaals, best kans dat mijn info achterhaald of in mijn brein door elkaar is gehusseld met info uit andere games :P Ik speel F1 niet meer zo veel.
In de context van wat andere racegames doen is het inderdaad niet zo logisch. Maar in het echt sta je ook sneller stil als je zo remt dat de ABS (nog) niet ingrijpt dan dat je domweg het pedaal in één keer maximaal in drukt. (Heb ooit zo'n slipcursus dag bij zandvoort gedaan, best leuk.) Hoef je alsnog die ABS niet voor uit te schakelen. Dus als jij gaat trail braken in f1 dan kan dat prima met ABS ingeschakeld. ABS inschakelen is niet hetzelfde als verplicht als een dolle op die rem trappen. Maar goed, probeer het vooral zelf een keer in time trail. Doe je 5 ronden zonder ABS en 5 ronden met.

Zo'n racelijn kun je als referentie gebruiken in plaats van de fysieke referenties (afstandsborden etc), die ga je niet blind volgen. Je kunt er prima een offset op rijden. Wat heel goed werkt tot er in de race 3 auto's over je referentie rijden :P .

Wat wel niet lekker gaat in de combinatie van géén tc en automatisch schakelen want dan gaat hij midden in de bocht schakelen, krijg je meer vermogen op de wielen en dan vlieg je de bocht uit.

Verder heb je natuurlijk automatisch remmen en sturen (breaking assist, steering assist), daar moet je niet aan beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 07-07-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Beempje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:35:
[...]

Edit: Wat betreft de feedback controller vs stuur: Het is vooral anders denk ik. Een stuur kan absoluut details doorgeven die je op een controller nooit zult voelen. Maar controllers (en vooral de PS5 controller) kunnen feedback geven mbt je pedalen, op een manier die je bij een stuur weer zelden ziet. Uiteindelijk proberen ze dezelfde informatie te geven, maar op verschillende manieren. Als je weet waar je naar moet "luisteren" kan je uit beiden de info halen die je wilt, I'm sure.
Het stuur geeft veel feedback over het sturen. De controller geeft daar helemaal geen feedback op. De game zorgt ervoor dat je met controller nooit te veel instuurt. Die informatie heb je bij de controller dus niet nodig. In die zin mis je die feedback dus niet. Omgekeerd mis je bij het stuur de informatie over het verliezen van grip aan de achterkant (gas) en voorkant (rem). Dat wordt dus visueel. Of kun jij de remdruk in je stuur voelen wanneer je in een rechte lijn remt? (oprechte vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
sdk1985 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:09:
[...]

Het stuur geeft veel feedback over het sturen. De controller geeft daar helemaal geen feedback op. De game zorgt ervoor dat je met controller nooit te veel instuurt. Die informatie heb je bij de controller dus niet nodig. In die zin mis je die feedback dus niet. Omgekeerd mis je bij het stuur de informatie over het verliezen van grip aan de achterkant (gas) en voorkant (rem). Dat wordt dus visueel. Of kun jij de remdruk in je stuur voelen wanneer je in een rechte lijn remt? (oprechte vraag).
Ik weet niet hoe het in F1 22 is, maar bij andere games voel je bij wheel slip (wat jij bedoelt denk ik) een subtiele trilling in de controller. Op de Xbox controller heb je ook trillingen in de triggers, wat ook helpt bij de inschatting. Als je niet op een controller zit, kan je het missen van die feedback op andere manieren opvangen, maar dan heb je meer nodig dan alleen een stuurtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
Ben benieuwd.
Word niks gezegd over het missen van de delta tijden of het niet werken van het saven van de timetrial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Net weer een crash gehad in de laatste 2 ronden tijdens een spannende race in Australië. :(
Ik hoop dat mijn ergernissen/bugs dan onder 'Various fixes' vallen want van deze changelog word ik niet blij.

Had ook verwacht dat men VR wat uitgebreider zou aanpakken. Misschien de game toch maar even een paar weken op de plank laten liggen..

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste