Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 10:05
Ik heb misschien echt een beginners vraag, maar hoe kan ik sprintrace weekenden selecteren in carrière? Ik zie nergens een optie om het te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:04
Readdy schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 19:08:
Ik heb misschien echt een beginners vraag, maar hoe kan ik sprintrace weekenden selecteren in carrière? Ik zie nergens een optie om het te selecteren.
Het is hier wel ergens besproken, kan het niet zo snel terugvinden. Ik speel carrière op 25% distance, daarbij heb ik gewoon de officiële sprintraces van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Jammer ik heb f1 22 geprobeerd. Het is niet mij race game.

Jammer dat elke keer wordt gevraagd om een EA account te nemen en dat op de pc versie geen muis beschikbaar is.

Ik vindt te veel arcade ben meer echte sims gewent.

Dan is het een mooi systeem dat je via steam je geld kan terug vragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Evertt schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:19:

Jammer dat elke keer wordt gevraagd om een EA account te nemen en dat op de pc versie geen muis beschikbaar is.

Sims 4? :P

Maar even zonder gekheid op een stokje, gaat dat automatisch met een EA account? Want ik heb die vraag nog niet eens gehad namelijk.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 19:34
Ik weet dat de patch voor PC nog maar net live is maar wat zijn de ervaringen tot nu toe? VR?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb vanmorgen bij my team de kwalificatie van Baku nog even gereden voor werk aan en ben uiteindelijk 18e geworden ( AI op 88% ), maar ik heb twee AI spelers die voor mij reden tijdens mijn snelle ronde hard de muur in zien crashen. Zelf vind ik die nieuwe AI echt een flinke verbetering want er gebeurd nu zoveel meer tijdens kwalificaties en de race zelf.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Metian schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:05:
[...]

Sims 4? :P

Maar even zonder gekheid op een stokje, gaat dat automatisch met een EA account? Want ik heb die vraag nog niet eens gehad namelijk.
Ik moet hem gelijk geven. De selectie meubelen die je bij de Sims kunt kiezen is toch wel wat uitgebreider dan F1 life. Hopelijk fixen ze dat snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:39

Oxigeon

En zo is dat!

Flying Hawkic schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:50:
[...]

Ik moet hem gelijk geven. De selectie meubelen die je bij de Sims kunt kiezen is toch wel wat uitgebreider dan F1 life. Hopelijk fixen ze dat snel.
Dat is toch de bedoeling. Gewoon betalen voor die meubeltjes.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flying Hawkic schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:50:
[...]

Ja want ze willen graag dat je er geld aan uit gaat geven, persoonlijk vind ik die hele F1 Life een grote teleurstelling. Had er zelf totaal andere verwachtingen bij, want ik hoopte op een verhaalmodus waarbij je in een supercar begint en je omhoog werkt totdat je in de Formule 1 rijdt want die kant leek het ook op te gaan in de trailers. Maar je kan er nu echt net niks mee dan alleen even de boel een kleurtje te geven, je meubels kiezen en opscheppen met je Super Cars (die je in heeeeeel snel unlocked en daarna nog steeds tokens vrijspeelt waarmee je niks kan) / gewonnen Trophies.

Afbeeldingslocatie: https://img.memecdn.com/meanwhile-in-ea_o_1254009.gif

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:22
Mijn ervaring met nieuwe patch tot nu:
Bug van de delta tijden die niet verschijnt, lijkt opgelost.
Nieuwe verbeterde hotlap in TimeTrial wel opslaan (deed die eerst niet) lijkt nu ook goed te gaan. :*)
Helaas nog steeds geen sectortijden in beeld of kleurtjes erbij.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Laatst online: 22:31
Andries155 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:47:
Helaas nog steeds geen sectortijden in beeld of kleurtjes erbij.... :(
Dit is idd best irritant. Nu weet je niet of het zin heeft een snelle ronde af te maken omdat je geen info hebt of je sneller op pad bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 19:10
LAPJENL70 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:08:
[...]

Dit is idd best irritant. Nu weet je niet of het zin heeft een snelle ronde af te maken omdat je geen info hebt of je sneller op pad bent.
Ik speel met de cockpit camera en dan zie je dit op je stuur. Je ronde tijd + een groen of rood getal die aangeeft of je beter onderweg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
Erwintjuh schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:12:
[...]

Ik speel met de cockpit camera en dan zie je dit op je stuur. Je ronde tijd + een groen of rood getal die aangeeft of je beter onderweg bent.
Haha ok. Ik rijd ook in cockpit mode. Goede tip! Ik kijk niet zoveel op mijn stuur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwintjuh
LAPJENL70 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:39:
[...]

Haha ok. Ik rijd ook in cockpit mode. Goede tip! Ik kijk niet zoveel op mijn stuur :)
Deed ik eigenlijk ook nooit, maar het is wel immersive zo. Doordat de HUD voor mij standaard niet aan stond en het me nog niet lukt alles goed aan te krijgen wordt je redelijk gedwongen je stuur info te gebruiken, wat weer een stukje "realisme" brengt.
Zo ben ik er (pas) sinds gisteren achter dat het vreemde getal rechts bovenin je stuur je resterende benzine is. best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
Erwintjuh schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:12:
[...]

Klopt de delta geeft wel rood of groen, de sectoren doen t niet 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13

Van mij mag je het niks vinden. Maar wat moet ik me voorstellen bij te veel arcade? Zonder assist doet die wagen IMO wel wat je kan verwachten van een formule 1 wagen. Wat is het stukje dat je mist?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:40
Andries155 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:57:
[...]

Klopt de delta geeft wel rood of groen, de sectoren doen t niet 😉
Ik vind het echt onzettend kneuzig dat dit niet gefixt is in de patch van gisteren. Zo moeilijk kan dit toch niet zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA

Gelukkig weet jij precies hoe een echte F1 auto rijdt en kan je het daarom een arcade game noemen. :p

Zonder gekheid, sommige dingen lijken en voelen alsof ze in het echt ook zo zouden gaan en voelen en sommige dingen weer niet. Maar dat is zelfs bij de meest hoog gewaardeerde simrace games zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:38
Is de patch ondertussen al uit voor de Xbox? Wil opnieuw beginnen met F1 myteam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
AtlAntA schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:23:
[...]

Gelukkig weet jij precies hoe een echte F1 auto rijdt en kan je het daarom een arcade game noemen. :p

Zonder gekheid, sommige dingen lijken en voelen alsof ze in het echt ook zo zouden gaan en voelen en sommige dingen weer niet. Maar dat is zelfs bij de meest hoog gewaardeerde simrace games zo.
Laat iedereen zijn of haar mening hebben. prima toch. Als het niet bevalt dan ga iets anders doen. No issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:55
Evertt schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:39:
Gisteren toch f12022 aangeschaft.
Mij laatste deel was 2016 en daarna geen sim gehad tot nu. Ben benieuwd hoe de verschillen tussen rFactor 2 zijn.
Buiten de verschillen van de afgelopen jaren tussen de games. Kan je rF2 niet vergelijken met de F1 series van CM / EA. Dit moet je gewoon zien als gewoon ff potje racen zonder enige simulatie als hoe het zou moeten rijden. Nja, oké... Wel een heel stuk minder. Zie het als een tussendoortje. :)

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elano_045
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-07-2022
Hallo ik zit met een probleem. Bij het uitgaan van de bochten verlies ik veel grip en kom ik niet goed weg. Ik heb tractiecontrole volledig aanstaan en nog blijft die dit doen. Ik speel met controller. Is er iemand die hetzelfde probleem heeft? En iemand die weet wat hier tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Elano_045 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 22:45:
Hallo ik zit met een probleem. Bij het uitgaan van de bochten verlies ik veel grip en kom ik niet goed weg. Ik heb tractiecontrole volledig aanstaan en nog blijft die dit doen. Ik speel met controller. Is er iemand die hetzelfde probleem heeft? En iemand die weet wat hier tegen te doen?
Misschien net omdat de TC ingrijpt? Minder hevig op het gas gaan zodat de TC niet inspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Ik moet zeggen dat ik dit ook heb. Zowel met traction control aan als uit.

Men zegt dat de gouden tip differentieel lager zetten is. Dit heb ik ook gedaan maar t wil nog niet echt lukken bij mij.

Of ik spin, of in rijd als een slak uit een bocht. En slakken rijden heel langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:00

backupdevice

Boeh!

Low diff is key om zo min mogelijk wheelspin te hebben. Dus trail brake de bocht in, daarna voorzichtig gas erop.

Als je spint bocht uit dan geef je te veel gas.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Weet niet zeker of ik het hier mag benoemen maar ik denk dat ik daar vanzelf wel achter kom. ;)

1.05 is blijkbaar per abuis zonder Denuvo geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ik moet opnieuw beginnen, mijn My Team savefile is beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
G_Dragon schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:20:
En ik moet opnieuw beginnen, mijn My Team savefile is beschadigd.
Dat is mooi k*t zeg. Vorig jaar met F1 2021 ook 2 keer gehad na een patch. Daarom nu nog niet met MyTeam begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46
Ik ben vanochtend begonnen aan 'My Team', heb de instellingen van het spel gebruikt. Echter, ik vind het vervelend dat de kwalificatie ingesteld staat op 'One-Shot'. Is dit nog aan te passen? Ik heb liever een 'full qualifying'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik hoop dat er in de volgende patch iets gefinetuned gaat worden aan de practice programs.
Als slechtste team op het veld word ik makkelijk P1 als ik de practice programs net aan haal.

Het is dus kiezen tussen de practice programs bij lange na niet te halen maar wel een beetje een realistische race qua AI difficulty, of smooth sailing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
Ik pas daarom de AI aan voor de qualy en de wedstrijd.
Bij mij is dat 10 punten verschil, dan haal ik de opdrachten net.
En de race blijft uitdagend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Vr head tracking nog niet gefixt.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Furfoot schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 11:53:
Zal helaas ook niet gebeuren vrees ik. Het was duidelijk dat VR geen prioriteit was, maar wel hevig mee werd uitgepakt in de marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 15:32

Qu3st

Yonix schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:49:
Ik ben vanochtend begonnen aan 'My Team', heb de instellingen van het spel gebruikt. Echter, ik vind het vervelend dat de kwalificatie ingesteld staat op 'One-Shot'. Is dit nog aan te passen? Ik heb liever een 'full qualifying'.
Ja, zodra je een race weekend begint kan je dat aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 15:32

Qu3st

Furfoot schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 11:53:
Ik heb hier dus geen last van moet ik zeggen. Maar kan ook gewoon m'n ouwe questje zijn :9 dat ik het daardoor niet merk.

[ Voor 6% gewijzigd door Qu3st op 09-07-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtlAntA schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:44:
[...]

Dat is mooi k*t zeg. Vorig jaar met F1 2021 ook 2 keer gehad na een patch. Daarom nu nog niet met MyTeam begonnen.
Ja ben er ook even goed flauw van, had net Abu Dabi gehad. Maar we gaan weer gewoon opnieuw beginnen, die achievement "Beating Them All" is wel echt een pain in the ass omdat je een ranked match moet winnen :D

Want het gaat hard met de achievements hier..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLIBWw3fEECY8Cfv86uEgoO5JAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6I3s20foKGfFxYHSPs87aSW8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door G_Dragon op 09-07-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 16:22
Erwintjuh schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 23:57:
Ik moet zeggen dat ik dit ook heb. Zowel met traction control aan als uit.

Men zegt dat de gouden tip differentieel lager zetten is. Dit heb ik ook gedaan maar t wil nog niet echt lukken bij mij.

Of ik spin, of in rijd als een slak uit een bocht. En slakken rijden heel langzaam.
Klinkt alsof je dan toch even met de setup moet klooien, misschien iets meer camber achter? Hoewel ik op stuur speel, speel ik soms op controller (ps4) als ik de hele race setup niet heb uitstaan maar wel een rondje wil racen. En op beide is het gas prima te regelen. Je moet gewoon nooit vol het gas in willen trappen als je niet in z’n 3/4 zit en je stuur recht hebt. Altijd remmen voor de bocht, met insturen misschien nog 1/4 rem in houden, en dan gelijk de bocht uitkomen met 1/4 gas tot je steeds je stuur meer recht hebt en dan opbouwen naar vol gas.

Kijk anders op youtube naar mensen die een footcam hebben, of de footcam van norris vorig weekend. Daar zie je dat hij ook bijna nooit in een bocht meer dan half gas heeft, en pas laat zijn gas volledig intrapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-09 03:43
Ik had de championseditie gepreorderd voor ps5.
Nu de game gedownload en geïnstalleerd maar het hele champions gedeelte ontbreekt?

En als ik in de ps store zoek, dan staat er doodleuk dat de championscontentbundle niet beschikbaar is.

Ben ik nu mijn geld kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Aomi schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:04:
Ik had de championseditie gepreorderd voor ps5.
Nu de game gedownload en geïnstalleerd maar het hele champions gedeelte ontbreekt?

En als ik in de ps store zoek, dan staat er doodleuk dat de championscontentbundle niet beschikbaar is.

Ben ik nu mijn geld kwijt?
Dus je hebt niet de 2 safetycars in F1 life en je hebt niet de keuze uit icons in de MyTeam mode?

Dat het (voor jou) in de PS store niet beschikbaar is betekent dat je het al in bezit hebt. Wat ik hierboven beschrijf is wat er in de championsbundle zit. Erg summier voor wat je ervoor betaalt eerlijk gezegd. Maar goed ik heb het zelf ook gekocht. ;)

Edit: Je krijgt ook nog 18k pitcoin plus wat outfits. En ook nog F1 22 New Era-content. Wat dat ook moge zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door AtlAntA op 09-07-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
AtlAntA schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:28:
[...]

Dus je hebt niet de 2 safetycars in F1 life en je hebt niet de keuze uit icons in de MyTeam mode?

Dat het (voor jou) in de PS store niet beschikbaar is betekent dat je het al in bezit hebt. Wat ik hierboven beschrijf is wat er in de championsbundle zit. Erg summier voor wat je ervoor betaalt eerlijk gezegd. Maar goed ik heb het zelf ook gekocht. ;)

Edit: Je krijgt ook nog 18k pitcoin plus wat outfits. En ook nog F1 22 New Era-content. Wat dat ook moge zijn.
Ja al die zaken heb ik niet. Ik heb 0 pitcoins zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Aomi schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:45:
[...]

Ja al die zaken heb ik niet. Ik heb 0 pitcoins zelfs.
Dan zou ik even de PS support een mail aanschieten. Heb al jaren geen Playstation meer maar de enkele keer dat ik hun hulp bij een aankoop nodig had ben ik vlotjes en goed geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
[YouTube: RJ Gaming Shorts | F1© 22 - Close call at Jeddah! (i9-10900KF + RTX 3080 Ti)]
^Dit was leuk! 8) Speel nu met AI op 70% difficulty en dat geeft, voorlopig, voldoende uitdaging in 'My Team'. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jaCTO8rK4KbW1ol1xpRACDffBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GWbi2zCrUmNQyW7Xx0VQqg5i.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zAAWyst4Gx9-G2smcxmXgsyJzk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h7LJDaIgbcst3137WC7pVKUr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door Yonix op 09-07-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
Ik moet zeggen dat het rijden mij in de 2022 auto's mij beter bevalt. Echter heb ik wel de ai iets terug moeten zetten. Ik rijd meestel in de Red Bull (heel raar) maar ik vind het dit jaar lastiger om bij te blijven als ik het ai niveau instel die ik in F1 2021 had. Wel irritant blijft dat de ai blijft insturen wanneer je er al echt naast zit. Daar moet je op anticiperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
YES _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sinds de 1.05 patch start de game nu eindelijk op bij mij. 8)

Ik heb nog maar heel kort een rondje gereden en moet nog heel veel instellen, maar de game ziet er schitterend uit in VR en draait super

Strak 90fps op high VR settings met de Valve Index, zelfs in de regen

Morgen alles naar wens instellen en dan eindelijk een F1 game in VR met motion *O*

Nu nog een vraagje : In F1 2021 kon je de positie in de cockpit veranderen, kan dit in F1 22 ook ?

Ik kan deze instelling namelijk niet vinden en zit bij een "reset VR" te ver naar achter

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:04
Henkus schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 19:15:

Nu nog een vraagje : In F1 2021 kon je de positie in de cockpit veranderen, kan dit in F1 22 ook ?

Ik kan deze instelling namelijk niet vinden en zit bij een "reset VR" te ver naar achter
Dat kan bij camera settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
Is er een manier om de AI op te schroeven mid-season in MyTeam? Ik heb het gevoel dat MyTeam makkelijker is dan de gewone Grand Prix modus, mijn backmarker start na twee races al p4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 13:09

jbbrans

Yonix schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:34:
[YouTube: RJ Gaming Shorts | F1© 22 - Close call at Jeddah! (i9-10900KF + RTX 3080 Ti)]
^Dit was leuk! 8) Speel nu met AI op 70% difficulty en dat geeft, voorlopig, voldoende uitdaging in 'My Team'. (y)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat heb je met de voorvleugel van de Ferrari gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
jbbrans schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:25:
[...]

Wat heb je met de voorvleugel van de Ferrari gedaan?
Die heeft SAI helemaal zelf kapotgemaakt door in bocht 17-18 de muur te kussen. True story. :>

Bewijs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v130rtlBvTzY98R8FrwljHycOV4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/yntSTHKZCcbVbji4jNh7jKeX.gif?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door Yonix op 10-07-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
De usb pedal bug is gefixt met de update. Kan nu iig spelen. Maar VR wil niet echt lekker draaien bij mij. Moet steam SS (Reverb G2) helemaal terug schroeven tot 20% en settings op ultra low zetten wil ik een stabiele 90fps halen. Kan op zich wel leven met de lage settings maar de resolutie is wel jammer. Ben bang dat mijn pc gewoon niet goed genoeg is (2070S R5 3600 16GB ram).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Vanavond met de PS F1 league een 100% race op Miami 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
backupdevice schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:46:
Vanavond met de PS F1 league een 100% race op Miami 8)
Pittig! Succes en have fun!
Bij mij staat Silverstone op het programma vanavond! Ik háát die baan! Ik kom daar nooit lekker in.

[ Voor 20% gewijzigd door Timbox88 op 10-07-2022 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
GaHard schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:03:
De usb pedal bug is gefixt met de update. Kan nu iig spelen. Maar VR wil niet echt lekker draaien bij mij. Moet steam SS (Reverb G2) helemaal terug schroeven tot 20% en settings op ultra low zetten wil ik een stabiele 90fps halen. Kan op zich wel leven met de lage settings maar de resolutie is wel jammer. Ben bang dat mijn pc gewoon niet goed genoeg is (2070S R5 3600 16GB ram).
Ik heb een RTX3070 en het draait nog steeds voor geen meter in VR. Denk niet dat het aan de hardware ligt, eerder aan de software. Head tracking is onstabiel en de game blijft blurry, ongeacht de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Flying Hawkic schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:26:
[...]

Ik heb een RTX3070 en het draait nog steeds voor geen meter in VR. Denk niet dat het aan de hardware ligt, eerder aan de software. Head tracking is onstabiel en de game blijft blurry, ongeacht de settings.
Met een RTX 3090 & 12900K en de Valve Index heb ik een strakke 90fps met SteamVR SS op 200%
Bij de Anti-Aliasing setting heb TAA & Fidelity FX sharpening in gesteld voor een (veel) scherper beeld.

Valt me echt alles mee en het ziet er goed uit, loopt mooi soepel en stabiel.

Deze versie van F1 ga ik dan ook veel meer spelen dan de voorgaande versies vanwege de VR ondersteuning.

Wat ik echt vooral top vind van EA, is de VR performance extreem goed gebalanceerd is.
90fps haal ik overdag, in de regen en ook 's nachts. Bij de meeste sims zakt de performance in de nacht of bij regen enorm in elkaar, maar bij F1 22 blijft de framerate mooi stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:57

Christiano007

Ich bin der champion

Nou ik ben eindelijk begonnen met F1 22 Origin versie.

Alleen online....ik heb nu 2 keer een lobby geprobeerd. 1 x blijft hij hangen op spelers die gewoon niet verder klikken. En je kunt niet terug dus moet je maar ALT-F4 :')

En de andere keer blijft hij maar loaden en loaden.

Is er nog een trucje om online wél te kunnen spelen via Origin? :P

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:56
Henkus schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:06:
[...]

Met een RTX 3090 & 12900K en de Valve Index heb ik een strakke 90fps met SteamVR SS op 200%
Bij de Anti-Aliasing setting heb TAA & Fidelity FX sharpening in gesteld voor een (veel) scherper beeld.

Deze versie van F1 ga ik dan ook veel meer spelen dan de voorgaande versies vanwege de VR ondersteuning.

Wat ik echt vooral top vind van EA, is de VR performance extreem goed gebalanceerd is.
90fps haal ik overdag, in de regen en ook 's nachts. Bij de meeste sims zakt de performance in de nacht of bij regen enorm in elkaar, maar bij F1 22 blijft de framerate mooi stabiel
Huh jij had toch een refund aangevraagd? Heeft de laatste patch zoveel opgelost dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Henkus schreef op zondag 10 juli 2022 @ 21:06:
[...]

Welke headset gebruik je en is je headtracking stabiel?

Kan je vergelijken met AMS2? Dat is mijn go-to sim en dat draait toch veel beter in VR, ongeacht wat ik met de settings van F1 22 doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Flying Hawkic schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:09:
[...]

Kan je vergelijken met AMS2? Dat is mijn go-to sim en dat draait toch veel beter in VR, ongeacht wat ik met de settings van F1 22 doe.
Mijn headtracking stottert ook een beetje. Maar zodra je de pits uit rijd merk je daar echt helemaal niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Beakzz schreef op maandag 11 juli 2022 @ 01:34:
[...]

Huh jij had toch een refund aangevraagd? Heeft de laatste patch zoveel opgelost dan?
Klopt, ik had een refund aangevraagd en daarna via EA play (1 maand) de 10 uur trial geïnstalleerd zodat ik 1 maand lang kon kijken of het opgelost werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Flying Hawkic schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:09:
[...]

Ik heb de Valve Index met Steam VR tracking.
Tracking is prima en vergelijkbaar met AMS2 (wat ook mijn go-to sim is)
Beeld in de Index is vergelijkbaar met AMS2, alleen bij AMS2 heb je natuurlijk de optie om zelf met het sharping effect te experimenten.

Bij AMS2 zakt de frame rate enorm zodra je in de avond of met nat weer rijdt en dat maakt bij F1 22 helemaal geen verschil.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Timbox88
Net als we voor F1 2021 hebben gedaan - toen een succes met uiteindelijk meer dan vijftig deelnemers die wekelijks raceten om de snelste tijd - zullen @G_Dragon en ik weer een Time Trial Championship opzetten voor F1 2022!

We zullen tien weken lang iedere week op een andere baan rijden, waarbij je (met door jou gekozen instellingen en met stuur of controller én op welk platform dan ook) een zo snel mogelijke tijd probeert neer te zetten. Iedere week krijgen de snelste tien coureurs punten (puntentelling gelijk aan F1 in real life) en per baan worden de punten opgeteld in een totaalklassement, zodat we na tien weken een overall klassement hebben!

Banen worden willekeurig gekozen door mij en iedere week bekendgemaakt. We werken nu aan een special forumtopic voor dit klassement, omdat dat vorig jaar ook een groot succes was. Die zullen we waarschijnlijk morgen online gooien, zodat we dit weekend de eerste baan kunnen aankondigen (en kunnen starten!).

Topic zal hier op korte termijn worden gedeeld, maar bereid je maar vast voor op mooie battles onderling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19:00
Eén week de tijd is wel jammer. Doordeweeks heb ik werkdagen van 13 a15 uur dus blijft er wel heel erg weinig tijd over. Maar ik snap ook wel dat je niet met iedereen rekening kan houden.

[ Voor 21% gewijzigd door Edwinlzv op 11-07-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Edwinlzv schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:35:
Eén week de tijd is wel jammer. Doordeweeks heb ik werkdagen van 13 a15 uur dus blijft er wel heel erg weinig tijd over. Maar ik snap ook wel dat je niet met iedereen rekening kan houden.
We zullen af en toe iets langer doen (deden we vorige keer ook). Houd het topic maar ff in de gaten, maar we gaan er wat leuks van maken! Lekker vrijblijvend ook gewoon, voor de fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Edwinlzv schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:35:
Elke dag 15 uren werken? Hoe kan je dat volhouden :)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
Flying Hawkic schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:25:
[...]

Elke dag 15 uren werken? Hoe kan je dat volhouden :)?
Gelukkig niet elke dag hoor, mag ook niet. Ben chauffeur. Werkdagen liggen tussen de 13 a 15 uur, ook afhankelijk van de files.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
Timbox88 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:09:
[...]

We zullen af en toe iets langer doen (deden we vorige keer ook). Houd het topic maar ff in de gaten, maar we gaan er wat leuks van maken! Lekker vrijblijvend ook gewoon, voor de fun :)
Ik doe zeker mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
Ik merk dat het F1 life gedeelte me meer en meer gaat storen. Vooral omdat ik dagelijks de itemshop checkte voor een toffe livery en hij nu elke dag vol staat met lampen en vloerbedekkingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Laatst online: 22:51
gisteren met my team reed ik op p2, russel op p1.
Elke drs zone had hij drs.. 8)7 en ik die binnen een seconde zat niet.. hahaha

En dat f1 life mag er van mij weer uit, wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Aankomende donderdag maken we de eerste baan bekend voor ons Time Trial Championship! Aankomende vrijdag starten we met racen.

Vorig jaar hadden we meer dan vijftig deelnemers, dus laten we daar dit jaar eens dunnetjes overheen gaan! Het topic is alvast geopend en daarin vind je alle regels!

[Multi] F1 2022 GoT TimeTrial Kampioenschap - Seizoen 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Timbox88 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 19:01:
[...]

Pittig! Succes en have fun!
Bij mij staat Silverstone op het programma vanavond! Ik háát die baan! Ik kom daar nooit lekker in.
Haha was er eentje om snel te vergeten.

Gelukkig begint Zondag de Zomer League , en is Miami de eerste baan van de serie :o

Deze keer in de Sprint weekend variant, dus ;

18 min Quali
Spint race
50% race

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Moge,

Sinds kort ben ik een trots bezitter van een PS5 en ik heb middels de standaard game die geïnstalleerd is de toffe nieuwe features van de controller ontdekt (adaptive triggers zijn awesome!).
Nu vroeg ik mij af, omdat ik sturen met de joysticks in race games gewoon ruk vind: ondersteunt F1 22 ook motion steering via de controller? Beetje ala de Wii vroeger deed?
Iemand die dat weet? Online kon ik het zo gauw niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlmr91
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-08 14:19

jlmr91

PSN Jellybeezy

JEightyFive schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:47:
Moge,

Sinds kort ben ik een trots bezitter van een PS5 en ik heb middels de standaard game die geïnstalleerd is de toffe nieuwe features van de controller ontdekt (adaptive triggers zijn awesome!).
Nu vroeg ik mij af, omdat ik sturen met de joysticks in race games gewoon ruk vind: ondersteunt F1 22 ook motion steering via de controller? Beetje ala de Wii vroeger deed?
Iemand die dat weet? Online kon ik het zo gauw niet vinden.
Ja dit wordt volgens mij nog steeds ondersteund. Ik gebruikte het bij 2020 ook wel eens.

PSN Jellybeezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan sinds ik mijn savefile van My Team ben kwijtgeraakt nog niet echt de motivatie vinden om weer opnieuw te beginnen dus weinig gespeeld sinds het weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 05:02

Cidious

The Bloody Gent

G_Dragon schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:47:
Ik kan sinds ik mijn savefile van My Team ben kwijtgeraakt nog niet echt de motivatie vinden om weer opnieuw te beginnen dus weinig gespeeld sinds het weekend.
Ik ben al 6 keer opnieuw gestart omdat de balans zo zoek is met de AI in My Team. Als ik de AI op 85 zet kan ik de practice programmas niet halen. Als ik naar 70 ga dan is de race en quali vaak te makkelijk. Ben dus enorm op zoek geweest naar de juiste moeilijkheids graag maar deze is nog meer zoek dan in 2021 haha.

Ben nu op AI 80 in Australia aangekomen. Imola was BELACHELIJK moeilijk op 75 al.

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 09:48
Cidious schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:34:
[...]

Ik ben al 6 keer opnieuw gestart omdat de balans zo zoek is met de AI in My Team. Als ik de AI op 85 zet kan ik de practice programmas niet halen. Als ik naar 70 ga dan is de race en quali vaak te makkelijk. Ben dus enorm op zoek geweest naar de juiste moeilijkheids graag maar deze is nog meer zoek dan in 2021 haha.

Ben nu op AI 80 in Australia aangekomen. Imola was BELACHELIJK moeilijk op 75 al.
Ik heb een keer gelezen dat de AI voor elke baan op een ander niveau ligt. Waar je de ene race met AI 80 relatief eenvoudig kan winnen, kan het zijn dat in de volgende race de AI werelrecord laps rijdt.

Misschien heb je hier wat aan: https://www.f1laps.com/ar...rack-difficulty-averages/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

HansPatat050 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:54:
[...]

Ik heb een keer gelezen dat de AI voor elke baan op een ander niveau ligt. Waar je de ene race met AI 80 relatief eenvoudig kan winnen, kan het zijn dat in de volgende race de AI werelrecord laps rijdt.

Misschien heb je hier wat aan: https://www.f1laps.com/ar...rack-difficulty-averages/
Dit is correct. Ik vind het ook niet erg dat de auto wat sterker is op bepaalde circuits dan anderen. Maar ik moet wel gewoon de oefen programmas redelijkerwijs kunnen afhandelen.

Ben me bekend met F1Laps. voor F1 2021 vond ik hun lijst onbruikbaar voor My Team. Was waarschijnlijk meer voor Driver Career.

Tis weer een nieuwe versie. Lekker pioneren haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
Cidious schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:57:
[...]

Dit is correct. Ik vind het ook niet erg dat de auto wat sterker is op bepaalde circuits dan anderen. Maar ik moet wel gewoon de oefen programmas redelijkerwijs kunnen afhandelen.

Ben me bekend met F1Laps. voor F1 2021 vond ik hun lijst onbruikbaar voor My Team. Was waarschijnlijk meer voor Driver Career.

Tis weer een nieuwe versie. Lekker pioneren haha.
voor F1 2021 gebruikte ik vaak de practice qualifying of the race pace om een indicatie te krijgen van de difficulty. En FP3 is vaak ook wel redelijk op niveau.

Dus daar kan je ook naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Weten we welke track(s) de AI op z’n best is? Dan ga ik daar het niveau op afstellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Cidious schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:34:
[...]

Je kunt de AI gewoon per sessie veranderen hoor hoef je niet steeds opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Je moet de AI toch aanpassen voordat je een raceweekend begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
Nee hoor als je in het weekend scherm zit (waar je de volgende sessie kan kiezen) kan ik, op de pc dan, op F2 drukken en kom ik in alle menus voor simulatie e.d. terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

GaHard schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:08:
[...]

Je kunt de AI gewoon per sessie veranderen hoor hoef je niet steeds opnieuw te beginnen.
Uiteraard, maar ik wil gewoon door het seizoen heen zonder hier over te hoeven na te denken en al deze tijd te spenderen om ELKE track weer de AI te moeten afstellen. Dat gaat nergens over. Ik vind het niet erg dat er een verschil zit tussen tracks maar geen 2-3 seconden verschil. Dat is zot.

EA heeft al toegegeven dat er een probleem is met de AI. Mid augustus komt er een patch voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Bij vorige jaren had ik er ook wel eens last van, maar nu lijkt het helemaal extreem te zijn: rondetijden niet halen bij de trainingen.

Ik doe de racestrategie oefening, ik rij de 4e!!! tijd in een Haas!!! in FP3 maar toch is mijn tijd niet snel genoeg om de training af te ronden. Wat is dit voor gekkigheid?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
Ik zie dat men het ook nog heeft over dat extra tracks in een toekomstige patch beschikbaar komen :9

Ik heb F1 22 nu al meer gespeeld dan zijn voorganger.

Komt alleen maar door de VR support. Het is geweldig, de combinatie van F1 in VR met motion en belt tensioner en windsimulatie.

Nu eindelijk de HUD goed werkend gekregen en de race engineer verstaat mij beter dan crew chief.
Zelfs op volle snelheid met veel wind werkt het nog

Alleen jammer van de automatische vr reset na elke rewind of pauze. Met motion is dat erg onhandig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 09:04
Cidious schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:17:
[...]

Uiteraard, maar ik wil gewoon door het seizoen heen zonder hier over te hoeven na te denken en al deze tijd te spenderen om ELKE track weer de AI te moeten afstellen. Dat gaat nergens over. Ik vind het niet erg dat er een verschil zit tussen tracks maar geen 2-3 seconden verschil. Dat is zot.

EA heeft al toegegeven dat er een probleem is met de AI. Mid augustus komt er een patch voor.
Mid augustus is helaas wel erg ver weg. Ik heb hierdoor ook mijn career even stop gezet, AI steeds bijstellen voelt toch als een vorm van "cheaten" voor mij. Wetende dat ik normaal het niveau redelijk makkelijk haal, en nu de game iets raars doet, de AI maar makkelijker zetten om te winnen? Voelt niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:20
Prachtig hoe er ieder jaar weer bugs opstaan die er het jaar voordien ook waren ( verhoogde wear in simulatie,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
stijn014 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:34:
[...]

Prachtig hoe er ieder jaar weer bugs opstaan die er het jaar voordien ook waren ( verhoogde wear in simulatie,...)
Idd. Verhoogde ICE/MGU/GB wear is elk jaar weer een issue :+

Die straightline speed after slow corner viel mij ook al op. Ik dacht dat ik iets verkeerd deed omdat ik elke keer zo langzaam uit de bocht kwam (vooral in de regen :o ) totdat ik erachter kwam dat ik in Multiplayer amper tijd verloor op dezelfde stukken.

Maakt voor mij de game wel onspeelbaar nu. Ik kan een Williams amper bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:28
Henkus schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:09:
Ik zie dat men het ook nog heeft over dat extra tracks in een toekomstige patch beschikbaar komen :9

Ik heb F1 22 nu al meer gespeeld dan zijn voorganger.

Komt alleen maar door de VR support. Het is geweldig, de combinatie van F1 in VR met motion en belt tensioner en windsimulatie.

Nu eindelijk de HUD goed werkend gekregen en de race engineer verstaat mij beter dan crew chief.
Zelfs op volle snelheid met veel wind werkt het nog

Alleen jammer van de automatische vr reset na elke rewind of pauze. Met motion is dat erg onhandig
Ik heb nooit een f1 game gehad maar deze trekt mij wel vanwege vr.
Welke bril gebruik je en is het een soepele ervaring?

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 15:27
Marcievg schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:42:
[...]

Ik heb gister de game gekocht en gespeeld in VR met de Oculus Rift. Opstarten was al een drama, game sloot zichzelf af zonder foutmelding. Uiteindelijk een VR Setting file weggegooid en vervolgens kon de game wel starten.

Ik vond alles erg blurry, vooral in de diepte. Nu heb ik al een tijdje geen VR racegame meer aangeraakt, maar kan mij niet herinneren dat het zo blurry was, vanavond maar even Assetto Corsa proberen.

Verder 5 races geprobeerd waarvan de game 4 keer gecrasht is, en dan gaat de lol er wel snel vanaf. Toevallig ook elke keer in de voorlaatste ronde. (hebben meer mensen hier last van?)

Op het moment dat de game wel werkt is het heel leuk. Voor mijn gevoel lag ik ook minder vaak in de muur op Monaco als dat ik de voorgaande jaren gedaan heb. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:28
Chris1994 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:30:
[...]

Ik heb gister de game gekocht en gespeeld in VR met de Oculus Rift. Opstarten was al een drama, game sloot zichzelf af zonder foutmelding. Uiteindelijk een VR Setting file weggegooid en vervolgens kon de game wel starten.

Ik vond alles erg blurry, vooral in de diepte. Nu heb ik al een tijdje geen VR racegame meer aangeraakt, maar kan mij niet herinneren dat het zo blurry was, vanavond maar even Assetto Corsa proberen.

Verder 5 races geprobeerd waarvan de game 4 keer gecrasht is, en dan gaat de lol er wel snel vanaf. Toevallig ook elke keer in de voorlaatste ronde. (hebben meer mensen hier last van?)

Op het moment dat de game wel werkt is het heel leuk. Voor mijn gevoel lag ik ook minder vaak in de muur op Monaco als dat ik de voorgaande jaren gedaan heb. :) :)
Beter nog even wachten dus. Ik heb zelf de reverb g2 en heb me al vermaakt met project cars 3 in vr. Het was geen hoogvlieger maar het rijden in vr is gewoon leuker. Ik hoop dat ze het nog zullen verbeteren met f1 en dan zal ik me er eens aan wagen.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
[...]

Het vast slaan zoals jij dat ervaart had ik precies zo als ik mijn grfx settings op VR Very High had staan. Mijn pc trekt dit prima maar het spel sloeg elke keer vast rond ronde 8. Nu settings op VR High gezet en draait het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Marcievg schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:44:
[...]

Beter nog even wachten dus. Ik heb zelf de reverb g2 en heb me al vermaakt met project cars 3 in vr. Het was geen hoogvlieger maar het rijden in vr is gewoon leuker. Ik hoop dat ze het nog zullen verbeteren met f1 en dan zal ik me er eens aan wagen.
Ik speel nu eindelijk f1 omdat het VR ondersteuning heeft. Mijn race rig heeft geen eigen monitor namelijk. Dus ik ben er heel blij mee.

Het valt mij op dat iedereen die het spel als onspeelbaar bestempelen een oculus headset gebruiken. Ik heb een Quest 2 en een HP Reverb g2. Ik begon met de Quest 2 en dat zag er inderdaad niet uit. Settings aanpassen deed niks. Heel vervelend. Op mijn Reverb is het prima in te stellen dat het goed speelbaar is. Ja het kan zeker beter (in verhouding met andere race sims) maar het is prima te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 20:37

Knetterhard

Dedicated

[...]

Dat blurry gedoe had ik ook last van. Het updaten naar de nieuwste nvidia drivers en spelen met de AA settings heeft bij mij geholpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwintjuh
Knetterhard schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:54:
[...]

Dat blurry gedoe had ik ook last van. Het updaten naar de nieuwste nvidia drivers en spelen met de AA settings heeft bij mij geholpen!
En anders staat er op steam een thread waarbij veel settings gegeven worden die voor een aantal mensen geholpen hebben:

https://steamcommunity.co...ns/0/3409803709038879141/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 15:27
@Erwintjuh & @Knetterhard

Thanks de tips, vanavond maar even uitproberen! Ik heb idd ook de settings op very high staan.

Laatste drivers had ik al, maar nog niet met de AA settings gespeeld. Zal ook ff de steamlink checken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
[...]

Ik heb de Valve Index en ja het is een soepele ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 10:28
Ik heb 'last van het probleem' dat de ai mij regelmatig van de baan af rijdt. Het lijkt wel alsof de ai op een rails rijdt en daar geen milimeter van af wijkt. Regelmatig word ik in bochten en rechte stukken van achter aangetikt waardoor ik spin en achteraan kan aansluiten. Het gebeurt zelfs op rechte stukken en ik niet aan het weaven ben. Alsof de auto's door me heen willen rijden. Als ik een paar auto's heb ingehaald begint het verhaal weer opnieuw.

Laatst werd ik zelfs aangetikt maar kon ik de auto redelijk houden, maar kwam uiteindelijk dwars te staan op de baan met een andere rijder in mijn zijkant, die gewoon door reed. Het gevolg was dat ik tientallen meters zijwaards werd meegesleurd.

AI staat op 70/75.

Rijden met collision uit lijkt me niet leuk, maar dit verpest mijn plezier enorm.

Kan iemand mij tips teven? Of wat doe ik verkeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door Nielster op 20-07-2022 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
[...]

Draait niet al te best in VR.

Op mijn CV1 is het te doen maar mijn Quest 2 heeft meer last van de head tracking bug.

Ook op de CV1 merk je gewoon dat de head tracking een beetje achter loopt op de bewegingen i.t.t. alle andere VR games, of je dat erg vind kun je alleen zelf ondervinden maar alle headsets hebben het.

Heeft overigens niks met framerate te maken ik zie in oculus overlay gewoon 90 FPS constant met mijn RTX 3070.

Goede test is in een race op pauze drukken zodat je het menu ziet en dan met je hoofd op en neer je ziet dan het menu op een hele rare manier bewegen t.o.v. de 3d wereld dit zie je niet in de standaard menus.

[ Voor 22% gewijzigd door Furfoot op 20-07-2022 17:30 ]

Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwintjuh
Inderdaad irritant, maar een goede uitdagende AI programmeren lijkt me ook heel uitdagend.

Om dit soort dingen te voorkomen heb ik flashback gewoon aan staan op onbeperkt. Gebeurd er iets echt absurds op de baan dan spoel ik een stukje terug. Het liefst heb ik alles extreem realistisch, maar op deze manier is dat niet te doen zonder eindeloze frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Furfoot schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:31:
[...]

Draait niet al te best in VR.

Op mijn CV1 is het te doen maar mijn Quest 2 heeft meer last van de head tracking bug.

Ook op de CV1 merk je gewoon dat de head tracking een beetje achter loopt op de bewegingen ivm. alle andere VR games, of je dat erg vind kun je alleen zelf ondervinden maar alle headsets hebben het.

Heeft overigens niks met framerate te maken ik zie in oculus overlay gewoon 90 FPS constant met mijn RTX 3070.

Goede test is in een race op pauze drukken zodat je het menu ziet en dan met je hoofd op en neer je ziet dan het menu op een hele rare manier bewegen t.o.v. de 3d wereld dit zie je niet in de standaard menus.
Dit kan ik bijtreden. Hier ook een Quest 2 en een RTX 3070, maar presteert zeer slecht in VR (en daarom speel ik de game niet). Ik heb ook last van de head tracking die "wiebelt". Dat maakt mij misselijk.

Je kunt 10 uur gratis spelen via EA Play om het zelf te testen.
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste