Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 18:28
Flying Hawkic schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:01:
[...]

Je kunt 10 uur gratis spelen via EA Play om het zelf te testen.
Dit heb ik even geprobeerd en ondanks dat het soepel loopt heb ik wanneer ik mijn hoofd beweeg dat alles heel kartelig en vaag wordt.
Afgezien daarvan is de ervaring goed te noemen maar het haalt mijn twijfel niet weg omdat ik wel mijn hoofd willen kunnen bewegen.

Ik speel hem met een 3090 wat waarschijnlijk geen voordeel is omdat ik een beetje dezelfde dingen ervaar. Ik zal eens zoeken op internet of er iets te doen is met instellingen

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Helaas is het eigenlijk niet te fixen met instellingen, je kunt het alleen een beetje verminderen maar dan nog is het gewoon niet zoals andere VR games.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Furfoot schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:54:
Helaas is het eigenlijk niet te fixen met instellingen, je kunt het alleen een beetje verminderen maar dan nog is het gewoon niet zoals andere VR games.
Klopt, ook mijn ervaring na lang knoeien met verschillende instellingen. Niets kon het oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 18:28
Het blijft jammer dat vr in deze staat verkeert. Ik wacht wel op een volgende update die hopelijk verbetering geeft

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 16:22
Zodra ik in de regen rijd is het spel echt niet speelbaar. Ik speel met een stuurtje, en in f1 2021 was het prima om in de regen te rijden. Maar nu heb ik het idee dat zodra het regent ik de AI 15 punten naar beneden moet zetten. Ik kan op geen enkele manier meekomen. En vooral irritant als je dan in een ruime bocht probeert met 35% gas rustig door te komen maar je gewoon blijft spinnen en de AI echt makkelijk die bocht door komt. Vroeger vond ik het juist leuk als er ineens regen tijdens een race kwam, tegenwoordig baal ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:39

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Sinds vorige week een G29 setje.
Direct F1 22 gefixt en wat is dat gaaaf zeg.

Een stuurtje maakt zo'n verschil.
Playseat is de volgende op het lijstje.

Nu ben ik langzaam aan steeds meer hulpmiddelen aan het uitzetten.
Traction control staat nu op minimaal maar nog niet uit :P

Schakelen is ook nog wel even wennen maar gaat opzich redelijk goed.

Heb wel moeite met het inschatten van remafstand en kracht als er andere auto's voor me rijden. vaak genoeg mijn frontwing beschadigd haha.

Nou ben ik verder nog helemaal niet de settings ingedoken van het rembalans aanpassen etc etc maar eerst dit maar even onder controle krijgen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drusloos
Ricmaniac schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:35:
Sinds vorige week een G29 setje.
Direct F1 22 gefixt en wat is dat gaaaf zeg.

Een stuurtje maakt zo'n verschil.
Playseat is de volgende op het lijstje.

Nu ben ik langzaam aan steeds meer hulpmiddelen aan het uitzetten.
Traction control staat nu op minimaal maar nog niet uit :P

Schakelen is ook nog wel even wennen maar gaat opzich redelijk goed.

Heb wel moeite met het inschatten van remafstand en kracht als er andere auto's voor me rijden. vaak genoeg mijn frontwing beschadigd haha.

Nou ben ik verder nog helemaal niet de settings ingedoken van het rembalans aanpassen etc etc maar eerst dit maar even onder controle krijgen.
Het beste kan je beginnen met gelijk tractie control uit zetten. Want je vertraagd nu alleen maar het “leren” er mee om te gaan. Want nu wen je eigenlijk aan dat je vroeger op je gas kan, terwijl straks als die uit is moet je weer leren om maar 20% gast te geven en langzaam op te bouwen. Althans, zo ervaarde ik het toen ik net m’n stuurtje had.

Rembalans moet je beetje tussen de 50 en 54% houden. In f1 2022 heb ik hem bijna altijd op 50% staan omdat je dan minder onderstuur hebt. Hoe hoger je remkracht op de voorwielen, hoe meer kans op onderstuur. En straks als je doorhebt hoe laat je kan remmen zal je zien dat het soms chill is om iemand er uit te remmen en dan in de bocht nog wat kunnen remmen zonder onderstuur. Terwijl als je hem wat hoger zet dan moet je eigenlijk al voor de bocht klaar zijn met remmen.

En vooral veel oefenen, dan gaat het steeds beter. Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:00

backupdevice

Boeh!

Nieuwe patch heeft de handling echt verneukt

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11-09 19:00
backupdevice schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:40:
Nieuwe patch heeft de handling echt verneukt
Valt wel mee toch? Nu ben ik ook geen diehard racer hoor dus het verschil merk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Edwinlzv schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:56:
[...]

Valt wel mee toch? Nu ben ik ook geen diehard racer hoor dus het verschil merk ik niet.
Het hele leuke van de tractie is weg. Zoals iemand bij ons in de league zei, alsof je met TC aanrijdt. Weer die onderstuur van de vorige versie terug ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 10:28
Nielster schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:00:
Ik heb 'last van het probleem' dat de ai mij regelmatig van de baan af rijdt. Het lijkt wel alsof de ai op een rails rijdt en daar geen milimeter van af wijkt. Regelmatig word ik in bochten en rechte stukken van achter aangetikt waardoor ik spin en achteraan kan aansluiten. Het gebeurt zelfs op rechte stukken en ik niet aan het weaven ben. Alsof de auto's door me heen willen rijden. Als ik een paar auto's heb ingehaald begint het verhaal weer opnieuw.

Laatst werd ik zelfs aangetikt maar kon ik de auto redelijk houden, maar kwam uiteindelijk dwars te staan op de baan met een andere rijder in mijn zijkant, die gewoon door reed. Het gevolg was dat ik tientallen meters zijwaards werd meegesleurd.

AI staat op 70/75.

Rijden met collision uit lijkt me niet leuk, maar dit verpest mijn plezier enorm.

Kan iemand mij tips teven? Of wat doe ik verkeerd?
Niemand die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Geen idee wat het is, maar sinds de update is het weer onmogelijk om de tijden te halen in de trainingen. Afgelopen races telkens geen probleem, makkelijk te halen. En sinds de update begin ik aan Hongarije en werkelijk onmogelijk om te halen. Tot wel 2 seconden te langzaam, welke setup ik ook probeer. En het zou best kunnen dat het onderstuur probleem hier weer een oorzaak van is, maar het is vrij frustrerend dat je auto’s voor je de bocht uit ziet scheuren en jij werkelijk geen grip kan vinden.

En kan je in f12022 wel lekke banden krijgen? Ik heb het nog geen een keer gehad terwijl ik in f1 2021 dat toch wel regelmatig had

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTH-34
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 17:18
Wat een frustratie aan deze kant. Ik heb vandaag F1 22 binnen gekregen voor de PS5. Kan ik het niet spelen omdat mijn EA account gedeactiveerd is en aan een emailadres van Casema was gekoppeld (ja, dat is al een aantal jaar geleden). Dat is allemaal nog niet zo erg, ware het niet dat dit EA account aan mijn PSN account is gekoppeld…
Na een middag prutsen is er nog maar 1 mogelijkheid, een nieuw EA account aan een nieuw PSN account hangen. Wat een BS. Pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:28
MTH-34 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:09:
Wat een frustratie aan deze kant. Ik heb vandaag F1 22 binnen gekregen voor de PS5. Kan ik het niet spelen omdat mijn EA account gedeactiveerd is en aan een emailadres van Casema was gekoppeld (ja, dat is al een aantal jaar geleden). Dat is allemaal nog niet zo erg, ware het niet dat dit EA account aan mijn PSN account is gekoppeld…
Na een middag prutsen is er nog maar 1 mogelijkheid, een nieuw EA account aan een nieuw PSN account hangen. Wat een BS. Pfff
Hier liep ik ook tegenaan toen ik de trial via PSN speelde. Na 1,5 uur met EA Support te hebben gesproken was de conclusie duidelijk: EA kon niets voor mij betekenen en ik moest een nieuw PSN-account maken.

Totaal klantonvriendelijk, in mijn ogen en ik snap niet waarom EA dit zo onnodig moeilijk moet maken.

Heb het spel uiteindelijk via Steam gekocht en daar werkt het zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTH-34
Yonix schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:17:
[...]

Hier liep ik ook tegenaan toen ik de trial via PSN speelde. Na 1,5 uur met EA Support te hebben gesproken was de conclusie duidelijk: EA kon niets voor mij betekenen en ik moest een nieuw PSN-account maken.

Totaal klantonvriendelijk, in mijn ogen en ik snap niet waarom EA dit zo onnodig moeilijk moet maken.

Heb het spel uiteindelijk via Steam gekocht en daar werkt het zonder problemen.
En natuurlijk, wat ik niet had overzien, na een nieuw EA account en PSN account aangemaakt te hebben heb je ook nog Playstation Plus nodig om online te kunnen rijden 8)7 8)7 |:( |:(
Het spel is uit de seal, retourneren kan niet meer. Mijn laatste EA aankoop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:39

Oxigeon

En zo is dat!

MTH-34 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:41:
[...]

En natuurlijk, wat ik niet had overzien, na een nieuw EA account en PSN account aangemaakt te hebben heb je ook nog Playstation Plus nodig om online te kunnen rijden 8)7 8)7 |:( |:(
Het spel is uit de seal, retourneren kan niet meer. Mijn laatste EA aankoop!!
Je kan toch meerdere psn accounts koppelen aan je ps5. Of althans... dit was bij de ps4 het geval. Dan hoefde je maar op 1 account ps+ te nemen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTH-34
Oxigeon schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:48:
[...]

Je kan toch meerdere psn accounts koppelen aan je ps5. Of althans... dit was bij de ps4 het geval. Dan hoefde je maar op 1 account ps+ te nemen
Je hebt gelijk! Bedankt dat je me er op wees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ik kan enkel voor de ps4 spreken, maar het spel is echt totaal onspeelbaar voor mijn gevoel sinds de update. Ik speel ondertussen op AI 76 (2021 nogop AI 98). In de regen is er gewoon niet te rijden met de auto. Ik heb weliswaar nooit in een f1 auto gereden, maar ik geloof ook niet dat een f1 coureur zo zou kunnen rijden. Hele seizoen in de top 3 met Red Bull, en dan is er een regen race en kwalificeer ik p13 en vervolgens de hele race rijd ik op plek 7-9. Eke bocht uitkomen geef ik 25% gas, en de AI scheurt er alweer vandaan terwijl ik uitbrekend nog moet corrigeren. Diff op 50%, full wett zoals iedereen, geen inhalen extra batterij aan, en toch is er gewoon niet mee te rijden. Kan moeilijk elke bocht ingaan en uit laten rollen tot ik recht sta voor ik weer gas geef. En als je in z’n 5 een bocht neemt met 80km/h en dan nog met 25% gas spint dan klopt er gewoon iets niet. Alle setups had ik al geprobeerd in de vrije trainingen (ook in de regen). En het onderstuur slaat ook nergens op, de auto stuurt zo vaak gewoon niet in op de ideale lijn met lagere snelheid dan de AI. En de topsnelheid is al tijden een probleem. Na deze race leg ik het spel maar een paar weken in de kast en hoop dat het dan is gefikst, want dit slaat werkelijk nergens op.

Hoe ervaren jullie dit? Ik speel met logitech g29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

drusloos schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:03:
Ik kan enkel voor de ps4 spreken, maar het spel is echt totaal onspeelbaar voor mijn gevoel sinds de update. Ik speel ondertussen op AI 76 (2021 nogop AI 98). In de regen is er gewoon niet te rijden met de auto. Ik heb weliswaar nooit in een f1 auto gereden, maar ik geloof ook niet dat een f1 coureur zo zou kunnen rijden. Hele seizoen in de top 3 met Red Bull, en dan is er een regen race en kwalificeer ik p13 en vervolgens de hele race rijd ik op plek 7-9. Eke bocht uitkomen geef ik 25% gas, en de AI scheurt er alweer vandaan terwijl ik uitbrekend nog moet corrigeren. Diff op 50%, full wett zoals iedereen, geen inhalen extra batterij aan, en toch is er gewoon niet mee te rijden. Kan moeilijk elke bocht ingaan en uit laten rollen tot ik recht sta voor ik weer gas geef. En als je in z’n 5 een bocht neemt met 80km/h en dan nog met 25% gas spint dan klopt er gewoon iets niet. Alle setups had ik al geprobeerd in de vrije trainingen (ook in de regen). En het onderstuur slaat ook nergens op, de auto stuurt zo vaak gewoon niet in op de ideale lijn met lagere snelheid dan de AI. En de topsnelheid is al tijden een probleem. Na deze race leg ik het spel maar een paar weken in de kast en hoop dat het dan is gefikst, want dit slaat werkelijk nergens op.

Hoe ervaren jullie dit? Ik speel met logitech g29
Ik speel geen my team maar weet wel dat het onderstuur sinds de nieuwe patch komt door te hoge banden temps . Zet eens die pressures helemaal
op minimaal . Dan zou het een stuk beter moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
Zijn er mensen die 2-player career spelen?

Momenteel doe ik nog F1 2021 met 2-player career, maar het aantal bugs verpest de lol gewoon compleet.

- ERS die blijft hangen, en dus niet uit kan (gebeurt soms, nu voorkomen door "Hold to use" in te stellen)
- AI kwalificeert in 1:40, ik in 1,38. Na de finish sta je opeens p9. Blijkt de AI opeens 1:27 te rijden 8)7 en de andere helft nog 1:40 8)7
- Kies je mediums, zet die er doodleuk softs onder. Alweer. Dus een extra pitstop doen. Leuk met 25% race.
- De meest debiele strategische keuzes (net gewisseld van medium naar soft op lap 7-15, wil die je in lap 8 weer terug op used medium 8)7 )
Zo langzamerhand al de helft van de punten door de PC door mijn neus geboord.

Mensen die het buggy karakter nog herkennen in F1 2022? Wil gewoon een leuke race hebben. En als er geen bugs zijn en je de AI goed ingesteld hebt is het echt leuk racen met mijn maat, want ongeveer gelijk niveau. Maar de bugs.... verpest de hele game gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
backupdevice schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:12:
[...]

Ik speel geen my team maar weet wel dat het onderstuur sinds de nieuwe patch komt door te hoge banden temps . Zet eens die pressures helemaal
Ik speel geen my team, maar gewoon carriere als in je stapt in het huidige seizoen in zeg maar. Maar het ging in het begin nog wel, ik was laaiend enthousiast over de nieuwe auto’s. In Bahrein had ik echt het idee dat de auto een raket was die je heerlijk door de bochten kon smijten met zoveel grip enzo. En dan verwacht ik dat langzamerhand ik de AI steeds moeilijker kon zetten, maar sinds de laatste updates moet de AI steeds lager en rijden de auto’s slechter. Zelfs al een paar keer 2 keer een volle vrije training van 1 uur alle denkbare setups geprobeerd, maar dan rijdt nog steeds lecrerc 2 seconden onder jouw tijd. Terwijl dus in het begin van het seizoen juist ik samen met max en de ferrari’s op echt 0.016-0.080 sec zaten van elkaar in de kwali…

Overigens, met de banden helemaal op zacht te zetten; ik verwacht iets sneller te zijn met lagere bandenspanning, maar je banden slijten dan toch super snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
backupdevice schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 20:12:
[...]

Minder bandendruk = hogere temperatuur.

Maar geen idee of F1 22 daar realistisch genoeg voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

drusloos schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 23:37:
[...]

Overigens, met de banden helemaal op zacht te zetten; ik verwacht iets sneller te zijn met lagere bandenspanning, maar je banden slijten dan toch super snel?
Je moet gewoon ff spelen met de druk totdat je ziet dat de banden niet warmer worden als 100 graden. Dat was in F1 2021 ook al. Hoe het pre patch was , was totaal niet realistisch he.

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 28-07-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Flying Hawkic schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:00:
[...]

Minder bandendruk = hogere temperatuur.

Maar geen idee of F1 22 daar realistisch genoeg voor is.
In de game is het altijd hoger banden druk = hogere temp geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
backupdevice schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:28:
[...]

In de game is het altijd hoger banden druk = hogere temp geweest.
Dat is vreemd. Of ik zie iets over het hoofd. Minder druk = groter vlak dat de baan raakt = meer wrijving = hogere temperatuur (en sneller). Maar er zijn natuurlijk nog heel veel andere variabelen met een impact op de bandentemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Flying Hawkic schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:14:
[...]

Dat is vreemd. Of ik zie iets over het hoofd. Minder druk = groter vlak dat de baan raakt = meer wrijving = hogere temperatuur (en sneller). Maar er zijn natuurlijk nog heel veel andere variabelen met een impact op de bandentemperatuur.
Wat je over het hoofd ziet is dat de game geen Sim is .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
No way..

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 28-07-2022 13:04 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:39

Oxigeon

En zo is dat!

Ik snap niet wat hier nu precies gebeurd. Hij zit ervoor omdat de weg naar de finish korter is via de pitlane?

Of is dit een bug? De finishlijn ligt toch ook gewoon in de pitstraat of heb ik het gewoon mis? Of kun je in het echt ook een race niet winnen via de pitlane?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
backupdevice schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:54:
[...]

Wat je over het hoofd ziet is dat de game geen Sim is .
Zo blijkt inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben weer begonnen met een nieuwe my team nadat ik alles kwijt was geraakt door een update, had er even geen zin meer in aangezien ik voorbij de zomerstop was op dat moment.

Maar ik heb de AI Difficulty al terug moeten zetten van 95% naar 80% omdat ik de trainingsprograms gewoon niet in het groen wist te halen, zelfs nu bij de GP van Saedi-Arabië haal ik amper een groene tijd. De auto wil niet met de snelheid die ik gewend ben in sturen en de achterkant glijd me steeds weg, ik ben bang dat zolang de auto amper upgrades heeft en daardoor minder soepel instuurt ik tijd blijf verliezen.

Wel heel gaaf om te voelen/zien wat het verschil is tussen de auto's van de officiële teams en je basic My Team auto.

Even een paar leuke momenten uit de race van Bahrein:

Leclerc vast in de grindbak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lT_5TIQHNayPJCiu2EE2ZJF8NXA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JbG6lsyQlJ2QnR1kSYbfL4Wp.png?f=fotoalbum_large

Russel spint omdat Bottas in de bocht staat:

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even weer met stuur een timetrail geprobeerd, ben niet tevreden maar een 1:07.600 staat in ieder geval

Video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 15:58
Zou ik deze moeten kopen?
Ik speel 2018 en heb geen VR.
Of is versie 2020 of 20221 goed genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
pejoar schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:21:
Zou ik deze moeten kopen?
Ik speel 2018 en heb geen VR.
Of is versie 2020 of 20221 goed genoeg
Dat hangt er vanaf. Als je online wilt spelen lijkt me het zinvol te upgraden, want ik neem aan dat de lobbies van oudere versies rap minder worden (aanname). Ook is de handling van de auto's dit jaar (zowel in het echt als in de game) flink anders, dus als je "net als in het echt" belangrijk vindt: upgraden (zelfde geldt natuurlijk voor rijders/teams/liveries/performance/etc).

Als dat je niet boeit, dan kan je prima lol hebben met de oudere versies. 2021 was top, die kan je nu vast voor een prikkie oppikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pejoar
  • Laatst online: 16-08 15:58
Bedankt voor deze nuttige tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Anekdotisch misschien maar ik vond het gevoel van snelheid in f1 2021 een stuk beter dan f1 22. Komt misschien omdat de auto's ook daadwerkelijk ietwat langzamer zijn maar toch is het verschil imho wat groter dan dat.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 18:22
Ik ben benieuwd, Mijn Myteam/carriere was juist door die rare AI op een laag pitje gekomen, wss is dat aangepast dus.
Tijd om weer verder te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 20:22
Net gekocht. En gelijk een bug:
- commentaar en radio sounds werken niet. Mijn geluid loopt via een audio interface, maar aangezien de rest van de sounds wel werken lijkt me dat het probleem niet. Configuratie al gewijzigd naar TV-luidsprekers, headphone etc. Iemand een idee?

Verder is het online echt een drama. Lang geleden dat ik een racespel heb gespeeld (laatste was Rfactor 2), maar de online ervaring daar was echt zoveel beter qua aantal beschikbare servers en doorspeeltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sV5VrMy8k0K-gEvqpoKrlFR23JI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y65EskxEltMXgtzazd2bKmwR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
Zo zijn er meer menu's die broken zijn.
Zag het al bij de trial version en d8 dat het met de full version er wel uit zou zijn.
bedenk me ineens, zou het kunnen dat mijn ps5 het te warm heeft ?
Staat in een kastje met het deurtje open maar het is natuurlijk al warmer dan normaal in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
  • Laatst online: 10-09 19:10
Andries155 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:19:
Ik ben benieuwd, Mijn Myteam/carriere was juist door die rare AI op een laag pitje gekomen, wss is dat aangepast dus.
Tijd om weer verder te gaan
In addition to the fixes above, the development team believes it has identified the issue regarding AI speed gains on the straights. Changes to throttle application in this patch will help, and the team is working to bring parity to AI and player car performance. We will update you as soon as we have more news.
Zoals ik het begrijp is het dus nog niet opgelost. Ze hebben gevonden wat het probleem is, maar een volgende patch zal t pas oplossen hopen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
diazull37 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 23:24:
Zo zijn er meer menu's die broken zijn.
Zag het al bij de trial version en d8 dat het met de full version er wel uit zou zijn.
bedenk me ineens, zou het kunnen dat mijn ps5 het te warm heeft ?
Staat in een kastje met het deurtje open maar het is natuurlijk al warmer dan normaal in huis
Hangt er vanaf. Gaan de fans als een malle tekeer? Onder normale omstandigheden zou je de PS5 fan niet tot nauwelijks moeten horen. Als deze flink aan het blazen is, dan wordt hij warmer dan hij zou willen (en dat zou in theorie kunnen leiden tot vreemde grafische dingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diazull37
This is likely due to a settings mismatch between your TV and console.
Make sure that your settings for HDR and RGB Range are the same on both your TV and console.

Reactie van ea community manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:16
Wat blijft het my team mode toch ongelofelijk slecht gebalanceerd zeg…

Per circuit de juiste AI niveau zoeken variërend van 80-100.

En dat komt niet omdat het ene circuit je beter ligt dan het andere maar gewoon omdat de AI op sommige circuits echt onrealistisch snel is.

Japan weer een mooi voorbeeld FP1,2,3 ongeveer plek 13, dan denk je zo ik zit er lekker bij

Begint Q1 en dan ben je ineens 0,900 langzamer dan nr 21…..

En wachten op updates heeft echt geen zin hoor, dit zit er al in sinds my team in de f1 game gepropt is :+

[ Voor 11% gewijzigd door schumi1986 op 05-08-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:25
Ik heb het clubsport f1 esport v2 stuur.
Momenteel bezig met het uitzoeken van de beste button mapping voor f1 22. Ben ook op diverse fora aan het kijken voor tips en hoe andere de buttons hebben ingesteld. Zijn er tweakers die dit stuur hebben en wat is jouw fijnste button mapping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13
schumi1986 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:31:
Wat blijft het my team mode toch ongelofelijk slecht gebalanceerd zeg…

Per circuit de juiste AI niveau zoeken variërend van 80-100.

En dat komt niet omdat het ene circuit je beter ligt dan het andere maar gewoon omdat de AI op sommige circuits echt onrealistisch snel is.

Japan weer een mooi voorbeeld FP1,2,3 ongeveer plek 13, dan denk je zo ik zit er lekker bij

Begint Q1 en dan ben je ineens 0,900 langzamer dan nr 21…..

En wachten op updates heeft echt geen zin hoor, dit zit er al in sinds my team in de f1 game gepropt is :+
Als je op dit circuit een time trial doet, welk % haal je dan? Hoe verhoudt dit zich tot een circuit waar je niet 0.9 achter nr21 zit?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:16
sdk1985 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:53:
[...]

Als je op dit circuit een time trial doet, welk % haal je dan? Hoe verhoudt dit zich tot een circuit waar je niet 0.9 achter nr21 zit?
Mijn laatste 3 races in my team

Nederland top 16% in TT, AI my team 90 finish 10
Italië top 18 % in TT, AI my team op 90 finish 5
Japan tot 19 % in TT, AI my team op 80 finish 22

Aan de hand van vlug wat rondjes TT verschilt mijn niveau op deze 3 circuits niet heel veel maar het verschil in my team vooral in Japan is gigantisch.

In my team ben ik het 1 naar langzaamste team op de Grid, in Nederland en Italië staat de AI met 90 dus eigenlijk veel te laag en in Japan staat de AI met 80 dus te hoog B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
schumi1986 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:04:
[...]

Mijn laatste 3 races in my team

Nederland top 16% in TT, AI my team 90 finish 10
Italië top 18 % in TT, AI my team op 90 finish 5
Japan tot 19 % in TT, AI my team op 80 finish 22

Aan de hand van vlug wat rondjes TT verschilt mijn niveau op deze 3 circuits niet heel veel maar het verschil in my team vooral in Japan is gigantisch.

In my team ben ik het 1 naar langzaamste team op de Grid, in Nederland en Italië staat de AI met 90 dus eigenlijk veel te laag en in Japan staat de AI met 80 dus te hoog B)
Haha dat is echt belachelijk 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPyROTSWN748SoBuA26wbitMn34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7WBsy7E9ewiq5naaK9kEEwUz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwintjuh
Gisteren voor het eerst met een aantal vrienden online geracet. Aan het begin lukte het niet om te joined. Je moet dus crossplay in het menu onder crossplay aanzetten om nu multiplayer te kunnen spelen. Ook als je allen op hetzelfde platform zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erwintjuh schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:41:
[...]

Gisteren voor het eerst met een aantal vrienden online geracet. Aan het begin lukte het niet om te joined. Je moet dus crossplay in het menu onder crossplay aanzetten om nu multiplayer te kunnen spelen. Ook als je allen op hetzelfde platform zit.
Wel fijn dat ze de speler de keus geven en niet dwingen om cross-play te moeten spelen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 06-08-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11-09 19:00
Dus als ik het goed heb en juist lees zouden we hier tussen de diverse coureurs in spe een onderlinge race kunnen houden? Lijkt me wel grappig, alhoewel ik denk ik de meesten wel in de weg zou rijden (iets met blauwe vlaggen en zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
G_Dragon schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:44:
[...]

Wel fijn dat ze de speler de keus geven en niet dwingen om cross-play te moeten spelen _/-\o_
Ik weet niet of dit een juiste conclusie is. Als je het niet aan zet kun je dus helemaal niet meer MP spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erwintjuh schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:16:
[...]

Ik weet niet of dit een juiste conclusie is. Als je het niet aan zet kun je dus helemaal niet meer MP spelen.
Jawel toch? Als je hem niet aanzet kan je nog wel met spelers van dat platform spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:20
Hoe zit het ondertussen met de bugs? Zou hem kopen voor singleplayer, maar hoor nog steeds verontrustende berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwintjuh
G_Dragon schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:22:
[...]

Jawel toch? Als je hem niet aanzet kan je nog wel met spelers van dat platform spelen :D
Misschien moet je nog eens lezen wat ik als eerste schreef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erwintjuh schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:20:
[...]

Misschien moet je nog eens lezen wat ik als eerste schreef :)
Ik lees het inderdaad, jemig dat zal de speelervaring flink kunnen beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het heeft even mogen duren, maar als het goed is heeft update 1.08 van vandaag de AI straight line speed bug eindelijk opgelost:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDgq2SRcosI-UmX6--RNdwM3ok4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C5vh86ld7C4m8QLU0ev7h8UH.png?f=user_large

Volgens de patchnotes verlaagt dit de moeilijkheidsgraad van de AI met ongeveer 5 punten, dus wat voorheen 100 was is nu 105.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
Ik snap eigenlijk niet hoe ze de AI aanpassing hebben bedacht. Mij lijkt dat de top speed gewoon hetzelfde zou moeten zijn zoals het in het echt is, en of je nou AI 5 speelt of AI 110. Het verschil zou moeten zijn dat de AI eerder remt, zachter door de bocht gaat, en later op het gas gaat waardoor rondetijden sneller of trager zijn. Dan had dit probleem van voor deze patch ook nooit opgetreden. In het echt zou iemand ook nooit 80% gas geven op een recht stuk, hoogstens eerder remmen of later op het gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
drusloos schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:22:
Ik snap eigenlijk niet hoe ze de AI aanpassing hebben bedacht. Mij lijkt dat de top speed gewoon hetzelfde zou moeten zijn zoals het in het echt is, en of je nou AI 5 speelt of AI 110. Het verschil zou moeten zijn dat de AI eerder remt, zachter door de bocht gaat, en later op het gas gaat waardoor rondetijden sneller of trager zijn. Dan had dit probleem van voor deze patch ook nooit opgetreden. In het echt zou iemand ook nooit 80% gas geven op een recht stuk, hoogstens eerder remmen of later op het gas.
Als je een betere exit hebt dan is je topsnelheid veel hoger. Daar kun je gerust 1-1.5 seconde mee winnen.

Verder is het natuurlijk een game en het blijft het makkelijkste om iemand op het rechte stuk in te halen met een groot snelheidsverschil. Dus dat de lagere moeilijkheidsgraad een lagere topsnelheid heeft snap ik wel vanuit game perspectief. Dat zie je bij een game als Forza eigenlijk ook (sterker nog, daar gaat de ai op unbeatable harder dan eigenlijk kan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
sdk1985 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:58:
[...]

Als je een betere exit hebt dan is je topsnelheid veel hoger. Daar kun je gerust 1-1.5 seconde mee winnen.

Verder is het natuurlijk een game en het blijft het makkelijkste om iemand op het rechte stuk in te halen met een groot snelheidsverschil. Dus dat de lagere moeilijkheidsgraad een lagere topsnelheid heeft snap ik wel vanuit game perspectief. Dat zie je bij een game als Forza eigenlijk ook (sterker nog, daar gaat de ai op unbeatable harder dan eigenlijk kan?).
Ik ben van mening dat het niet zo zou moeten zijn dat de topsnelheid lager is dan in het echt. Als je eerder op je gas gaat zal je top snelheid soms ook hoger liggen op lange rechte stukken, dus zou de AI met bochten vooral geremd moeten worden. Uiteindelijk zal in het echt ook iemand met circuit ervaring sneller door een bocht durven en later remmen dan iemand die dit niet zo vaak heeft gedaan.

Wat mij betreft mag het meer een simulator worden dan wat het nu is. Of een tweede game uitbrengen die een simulator is. Denk dat veel mensen die een beetje gevoel voor racen hebben vaak al tegen dingen aan lopen in dit spel. En er zal een groep zijn die het wel leuk vind om te rijden maar gewoon niet zo goed is, dan is dit spel ideaal. Maar een meer realistische ervaring zou tof zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

drusloos schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:40:
[...]

Ik ben van mening dat het niet zo zou moeten zijn dat de topsnelheid lager is dan in het echt. Als je eerder op je gas gaat zal je top snelheid soms ook hoger liggen op lange rechte stukken, dus zou de AI met bochten vooral geremd moeten worden. Uiteindelijk zal in het echt ook iemand met circuit ervaring sneller door een bocht durven en later remmen dan iemand die dit niet zo vaak heeft gedaan.

Wat mij betreft mag het meer een simulator worden dan wat het nu is. Of een tweede game uitbrengen die een simulator is. Denk dat veel mensen die een beetje gevoel voor racen hebben vaak al tegen dingen aan lopen in dit spel. En er zal een groep zijn die het wel leuk vind om te rijden maar gewoon niet zo goed is, dan is dit spel ideaal. Maar een meer realistische ervaring zou tof zijn
Ik kan je nu al vertellen zonder dat ik dan ook maar iets te maken heb met EA dat dit nooit gaat gebeuren. Probleem hiermee is namelijk dat je hiermee een grote groep buitensluit, en dat is nou juist de doelgroep van EA. Die willen geld verdienen, zoals nu ook te zien is met F1 Life.

Wanneer ze er meer simulator van zouden maken zal een deel van de spelers afhaken omdat het 'te moeilijk' wordt of 'te veel instellingen' heeft. Die willen voornamelijk gewoon rijden zonder elke bocht in de muur te belanden.

Er zit veel potentie in een F1 game, maar zolang het onder het hoedje van EA blijft zal het meer richting arcade gaan, om geld te verdienen.

Ik deel overigens wel je mening hoor, er mag best wat meer diepgang in een F1 zitten. Denk ook dat het lastig is om een goede balans te vinden tussen Sim of Arcade zonder beide kampen negatief te laten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Metian op 10-08-2022 16:43 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Metian schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:41:
[...]

Ik kan je nu al vertellen zonder dat ik dan ook maar iets te maken heb met EA dat dit nooit gaat gebeuren. Probleem hiermee is namelijk dat je hiermee een grote groep buitensluit, en dat is nou juist de doelgroep van EA. Die willen geld verdienen, zoals nu ook te zien is met F1 Life.

Wanneer ze er meer simulator van zouden maken zal een deel van de spelers afhaken omdat het 'te moeilijk' wordt of 'te veel instellingen' heeft. Die willen voornamelijk gewoon rijden zonder elke bocht in de muur te belanden.

Er zit veel potentie in een F1 game, maar zolang het onder het hoedje van EA blijft zal het meer richting arcade gaan, om geld te verdienen.

Ik deel overigens wel je mening hoor, er mag best wat meer diepgang in een F1 zitten. Denk ook dat het lastig is om een goede balans te vinden tussen Sim of Arcade zonder beide kampen negatief te laten zijn.
Ik zou ook liever zien dat een andere ontwikkelaar dan EA een F1 game ontwikkeld. Maar je hebt gelijk, je verliest dan veel mensen. Als ik naar de tweakers videoreview kijk vind ik de rijstijl al echt bar slecht, en dat is denk ik nog bovengemiddeld haha

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:22
kiiv3H schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:31:
Het heeft even mogen duren, maar als het goed is heeft update 1.08 van vandaag de AI straight line speed bug eindelijk opgelost:

[Afbeelding]

Volgens de patchnotes verlaagt dit de moeilijkheidsgraad van de AI met ongeveer 5 punten, dus wat voorheen 100 was is nu 105.
Waar kun je zien of deze patch 1.08 al actief is op Xbox? Kon me van eerdere edities herinneren dat je ergens het versienummer kon zien van de game. Kan hem nu niet vinden thanx.

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-07-2024
hallo vraagje is er bij iemand bekend hoelang de site van thrustmaster er al uit ligt
want ik moet drivers downloaden anders kan ik mijn t300rsgt edition race stuur niet gebruiken
hoop op snel een berichtje groetjes michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56
feyenoord40 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:44:
hallo vraagje is er bij iemand bekend hoelang de site van thrustmaster er al uit ligt
want ik moet drivers downloaden anders kan ik mijn t300rsgt edition race stuur niet gebruiken
hoop op snel een berichtje groetjes michel
de chinese site doet het gewoon en daar kan je zo te zien ook de drivers downloaden
http://support.thrustmaster.cn/en/product/t300rs-en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
Gh0stw4lk3r schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:23:
[...]

de chinese site doet het gewoon en daar kan je zo te zien ook de drivers downloaden
http://support.thrustmaster.cn/en/product/t300rs-en/
ik zat net te kijken op die site maar volgens mij om de drivers en firmware te downloaden word je weer door verwezen naar de site die momenteel offline is. of zit ik verkeerd te kijken. op die chinese site ik zag dat je alleen maar pdf bestanden kan bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56
feyenoord40 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:47:
[...]

ik zat net te kijken op die site maar volgens mij om de drivers en firmware te downloaden word je weer door verwezen naar de site die momenteel offline is. of zit ik verkeerd te kijken. op die chinese site ik zag dat je alleen maar pdf bestanden kan bekijken
Je kijkt niet goed ;)
Dit is de directe link naar de drivers
http://ts.thrustmaster.cn...te/T500RS/2022_TTRS_1.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
bedankt de server was gelukkig weer online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlmr91
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-08 14:19

jlmr91

PSN Jellybeezy

Meer mensen met een ps5 die na de nieuwe update geen cross-play optie hebben in de settings?

PSN Jellybeezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Laatst online: 11-09 13:09

jbbrans

jlmr91 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:38:
Meer mensen met een ps5 die na de nieuwe update geen cross-play optie hebben in de settings?
Het was 2 weekenden een proef en wordt eind deze maand definitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlmr91
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-08 14:19

jlmr91

PSN Jellybeezy

jbbrans schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 07:30:
[...]

Het was 2 weekenden een proef en wordt eind deze maand definitief.
Ja maar ze schreven er over in deze patchnotes... ik zie alleen dat er nu bijstaat dat dit later deze week er bij komt :)

PSN Jellybeezy

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben gisteren uitgevallen vanaf P3 doordat mijn ICE van 40% opeens naar 99% sprong, die deed wel flink pijn maar aan de andere kant hou ik er ook wel van dat ze dit in F1 22 wat vaker laten voorkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
Vandaag is crossplay uitgerold en beschikbaar tussen alle platforms. Vooralsnog is dit alleen in co-op career en het online racen, patchnotes zijn hier te lezen op de site van EA.

Een ander punt wat het benoemen waard is, is dat men er in deze Reddit thread achter is gekomen dat hoe erg je auto over een kerb af stuitert af hangt van hoeveel FPS je hebt. Als je op de PC speelt is het nu dus de beste strategie om je FPS te locken op 60. Dit zou kunnen verklaren waarom er verschillen zaten tussen de PC en de PS5 en Xbox in hoeverre je de kerbs kunt nemen. 8)7

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
Gaming breaking patch voor mij.

Sinds patch 1.09 crasht de game na de "press a button" :(

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:25
Sinds ik begin dit jaar een fanatec setje heb ben ik verslaafd aan dit spel. Ik heb ook GT7 en sinds kort assetto corsa competizione (ps5), maar ligt dat nou aan mij dat de auto's in die games niet vooruit te branden zijn? Vind er niks aan, enerzijds wel jammer maar geef mij maar de snelheid en wendbaarheid van f1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Laatst online: 11-09 13:09

jbbrans

robb. schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:15:
Sinds ik begin dit jaar een fanatec setje heb ben ik verslaafd aan dit spel. Ik heb ook GT7 en sinds kort assetto corsa competizione (ps5), maar ligt dat nou aan mij dat de auto's in die games niet vooruit te branden zijn? Vind er niks aan, enerzijds wel jammer maar geef mij maar de snelheid en wendbaarheid van f1.
Je praat over auto's 2x het gewicht en de helft van het vermogen, nogal wiedes dat het langzamer voelt.
Maar het verschil tussen F1 22 en assetto corsa (niet competizione) met een f1 2022 mod is nog groter, waarbij F1 22 weer langzaam lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@kiiv3H

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 29-08-2022 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
Ik had dat filmpje langs zien komen ja, echt heel bijzonder dat het zo'n enorme invloed heeft. Het lijkt ook nog eens meer invloed te hebben dan alleen de kerbs, ik heb het idee dat je ook meer grip hebt. Simon Weigang (F1 Esports voor Aston Martin) was dat ook al opgevallen. Ik ben benieuwd of Codemasters dit nog gaat fixen, geen idee of dat veel werk gaat zijn voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:33

Meneer iCy

swarma

Hoi Allen, Hebben jullie tips om beter te worden aan deze controller spelende guy? Ik heb diverse hulpmiddelen uitgezet zoals brake assist, stuur assist.

Ik ben nog bezig met de traction control, maar zelfs op medium heb ik moeite. Hebben jullie de gouden tip of is traction control aanpassen voor een controller speler gewoonweg lastig?

Ik rij op dit moment het meest op Oostenrijk en ik rij daar met moeite 1 rondje met medium traction control. Ik haal dan 1:06.668 als snelste ronde. Wel sneller als met volledig traction control, maar heb daar ook echt al de nodige tijd in zitten en gaat nog met regelmaat mis qua te vroeg op gas (of te langzaam wegrijden) sinds ik de traction control op medium heb gezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Meneer iCy op 30-08-2022 13:47 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
Meneer iCy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:44:
Hoi Allen, Hebben jullie tips om beter te worden aan deze controller spelende guy? Ik heb diverse hulpmiddelen uitgezet zoals brake assist, stuur assist.

Ik ben nog bezig met de traction control, maar zelfs op medium heb ik moeite. Hebben jullie de gouden tip of is traction control aanpassen voor een controller speler gewoonweg lastig?

Ik rij op dit moment het meest op Oostenrijk en ik rij daar met moeite 1 rondje met medium traction control. Ik haal dan 1:06.668 als snelste ronde. Wel sneller als met volledig traction control, maar heb daar ook echt al de nodige tijd in zitten en gaat nog met regelmaat mis qua te vroeg op gas (of te langzaam wegrijden) sinds ik de traction control op medium heb gezet.
Ik rij al een tijdje met eens stuur, maar tot f1 2021 reed ik met controller. Ik zou zelf tractiecontrol uitzetten. Dan leer je het in een keer goed. Wat doe je als je weer op je gas gaat? Vol gas? Half gas? De truc is om 1 of 2 versnellingen hoger te zitten dan je nu zit. Dus op de Red Bull ring moet je bij de eerste bocht in zijn 3, dan net over of langs de binnenste curb, en 25% gas geven als je dan van de binnenste curb af bent gas opbouwen naar 50% en op naar z’n 4e versnelling en dan zo door. Die tweede bocht moet je bedenken dat je daar heuvel opgaat dus in een te lage versnelling spint. Dus die pak je zeker in z’n 3 en dan pas in z’n 4 weer volgas en in z’n 5 de electro motor erbij. Die bochten erna zijn allemaal in z’n 4 en 5.

Je moet dus met je vingers goed kunnen opbouwen van L2 en R2. Als je de remt langzaam afbouwt met de bocht uitkomen dan moet je met gas langzaam opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeluZzz
  • Laatst online: 07-03-2023
Hoi,

Ik zou graag eens willen proberen om zonder de ABS te rijden en gewoon zelf alles te ‘doen’. Gewoon eens kijken hoe dat is.

Echter, bij instellingen en onder assists; heb ik enkel de ‘Steer assist’ staan. Verder helemaal niks.
Als ik het op google op zoek staan er veel meer opties tussen.

Iemand enig idee?

E: gebruik de Thrustmaster T300 RS GT

[ Voor 5% gewijzigd door NeluZzz op 30-08-2022 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
NeluZzz schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:44:
Hoi,

Ik zou graag eens willen proberen om zonder de ABS te rijden en gewoon zelf alles te ‘doen’. Gewoon eens kijken hoe dat is.

Echter, bij instellingen en onder assists; heb ik enkel de ‘Steer assist’ staan. Verder helemaal niks.
Als ik het op google op zoek staan er veel meer opties tussen.

Iemand enig idee?

E: gebruik de Thrustmaster T300 RS GT
Waarschijnlijk staan je instellingen niet op "Racing Style: Expert" (rechts bovenin staat dat). Als je die op iets anders hebt staan heb je niet alle opties.

Driving proficiency heet het in het engels. Bovenste optie boven Steer Assist.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 30-08-2022 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeluZzz
  • Laatst online: 07-03-2023
Via Reddit kwam ik er inderdaad ook al achter. Totaal gemist! :) thanks voor je reactie!!

Het racen op deze manier voelt wel leuker zo. Moeilijker, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
zijn er mensen die een co-op online spelen? Co-op career?
Doe het nu in F1 2021 maar ik word echt stapelgek van de bugs zo langzamerhand... in 7 races al 4 races door bugs door de neus geboord... Plezier is echt tot een nulpunt gedaald zo'n beetje.

1x gehad dat ik mediums had geselecteerd, maar softs (alweer) kreeg. Dus moest nog een pitstop maken voor het bandenregelement.
2x gehad dat de ERS bleef hangen, waardoor je erg lastig op het gas kan omdat ERS aan staat.
1x gehad dat ik niet aan het bandenregelement zou hebben voldaan terwijl dit wel zo was. Extra pitstop was het nog niet goed en werd ik gediskwalificeert.

en al 2x gehad dat ik te horen kreeg "Er komt geen safetycar" en als ik dan voorbij pit entry was "safetycar". Waardoor het hele veld naar binnen kon behalve ik. En op 25% races is dat meteen einde race als je nog een pitstop moet maken.

en de difficulty past ook niet altijd aan.

Is F1 22 een beetje bugvrij van dit soort issues? Of kan ik dezelfe onzin verwachten.

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13
Waah schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:57:
zijn er mensen die een co-op online spelen? Co-op career?
Doe het nu in F1 2021 maar ik word echt stapelgek van de bugs zo langzamerhand... in 7 races al 4 races door bugs door de neus geboord... Plezier is echt tot een nulpunt gedaald zo'n beetje.

1x gehad dat ik mediums had geselecteerd, maar softs (alweer) kreeg. Dus moest nog een pitstop maken voor het bandenregelement.
2x gehad dat de ERS bleef hangen, waardoor je erg lastig op het gas kan omdat ERS aan staat.
1x gehad dat ik niet aan het bandenregelement zou hebben voldaan terwijl dit wel zo was. Extra pitstop was het nog niet goed en werd ik gediskwalificeert.

en al 2x gehad dat ik te horen kreeg "Er komt geen safetycar" en als ik dan voorbij pit entry was "safetycar". Waardoor het hele veld naar binnen kon behalve ik. En op 25% races is dat meteen einde race als je nog een pitstop moet maken.

en de difficulty past ook niet altijd aan.

Is F1 22 een beetje bugvrij van dit soort issues? Of kan ik dezelfe onzin verwachten.
Sorry, maar vrees dat f1 22 niet veel beter is voor je. Het blijft toch een spel met redelijk wat bugs.

• Waah
Aartstyle schreef op donderdag 1 september 2022 @ 07:44:
[...]

Sorry, maar vrees dat f1 22 niet veel beter is voor je. Het blijft toch een spel met redelijk wat bugs.
ik lees het ja.... Het is gewoon tijd voor een nieuwe engine, al jaren. Zowel om de bugs opgelost te krijgen, als het feit dat F1 2022 manager er beter uit ziet en ook betere motion capture heeft. Dat is toch echt wel pijnlijk IMHO. :X

Dan toch maar eens kijken of we niet een andere racegame kunnen spelen... Speel het liefst een F1 game maar elke week ben ik gefrustreerd en das niet de bedoeling van een f1 game.

Als je dan nog de rewind functie zou kunnen gebruiken zou een aantal "bugs" nog op te lossen zijn. Maar dat kunnen ze niet met 2 player online co-op.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Zijn er al mensen met veel cross platform ervaring hier? Is het makkelijk een race op te zetten voor mensen op verschillende platformen?

Vriendengroep hier zit nu allemaal op verschillende platformen en jaargangen en overweegt allemaal 2022 aan te schaffen zodat we eindelijk online samen kunnen racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Philip Ross schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:35:
Zijn er al mensen met veel cross platform ervaring hier? Is het makkelijk een race op te zetten voor mensen op verschillende platformen?

Vriendengroep hier zit nu allemaal op verschillende platformen en jaargangen en overweegt allemaal 2022 aan te schaffen zodat we eindelijk online samen kunnen racen.
geen problemen tegen gekomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:08
Hoop dat er een update komt voor Zandvoort en dat de DRS open kan voor de Arie Luyendijk bocht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Dankjewel, de groep is overtuigd. Mijn spel ligt met een beetje geluk dinsdagochtend in de brievenbus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:20
Hoe zit het ondertussen met de bugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 21:27
Ik heb de game gekocht, ben geen fan van de verhaallijn/career dus ik speel gewoon “normaal”.

Maar, nu start ik een volledig kampioenschap, maar er is maar één save mogelijk in solo? Dus als ik nu in Grand Prix 5 zit van het seizoen, kan ik geen losstaande Grand Prix in Monza rijden omdat dat dan mijn save wordt overschreven… wtf? Is daar nog een omweg voor of mis ik iets?

En andere vraag, ik probeerde de multiplayer, een social game voor beginners. Zeker 20 keer geprobeerd, maar in geen enkele game terecht gekomen? Unable to join, failed to connect, server is full,.. error na error na error. Werkt dit gewoon niet? En zo nee… hoe is dit acceptabel van een game die al zo lang uit is :@

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drusloos
Dit spel kan ook nooit eens fatsoenlijk worden gekalibreerd. De AI staat op 95, in de race zelf is het daarmee redelijk spannend, en elke paar races gaat de AI wat omhoog omdat ik steeds beter word. Maar bij de vrije trainingen lukt het me telkens niet om de streeftijden te halen van de opdrachten. Dan denk je weer oke ik moet de AI omlaag zetten, maar dan win je de race weer te makkelijk. En bij de kwalificatie sta ik soms in q2 net aan 8ste. En ineens met Q3 op pole position.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit gezeik.

En verder speel ik graag zonder het on screen display enzo, dat je dus gewoon in de cockpit zit en het van je stuur allemaal moet aflezen. Maar als je dat uit zet dan wordt er ineens ook niet meer gezegd van pas op je hebt de baangrenzen overschreden, en Jeff roept het ook niet meer om. Dus ineens heb ik aan het eind van de race blijkbaar een 3 seconde straf. Je kan nergens instellen dat je geen on screen display wilt, maar wel meldingen als je bijvoorbeeld een waarschuwing krijgt.

In plaats dat ze dit soort dingen fiksen en het een volwassen spel maken, kan je voiceovers vrijspelen waarin iemand verdrietig zegt dat hij echt niet huilt. Wat is dit voor spel, zelfs een 2 jarige zou dat kinderachtig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij werkt al maanden de rear view mirror niet, heb echt al van alles gesprobeerd. (Speel op Xbox)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
G_Dragon schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:17:
Bij mij werkt al maanden de rear view mirror niet, heb echt al van alles gesprobeerd. (Speel op Xbox)
Dit issue had ik vandeweek ook. Bleek dat in de OSD config de spiegel uit stond (heb ik zelf nooit gedaan). Heb m daar weer aangezet en toen deed hij het weer. Dus mogelijk moet je daar even kijken. Het is een beetje een tricky scherm waar je dan in terecht komt; je kunt er alle elementen die op je scherm staan in verschillende situaties verplaatsen en aan/uit zetten. Uit mijn hoofd navigeer je met de schouder buttons naar het gewenste element en dan kun je dingen als opacity instellen, maar ook of het element uberhaupt aan staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Beempje op 19-09-2022 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beempje schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:08:
[...]

Dit issue had ik vandeweek ook. Bleek dat in de OSD config de spiegel uit stond (heb ik zelf nooit gedaan). Heb m daar weer aangezet en toen deed hij het weer. Dus mogelijk moet je daar even kijken. Het is een beetje een tricky scherm waar je dan in terecht komt; je kunt er alle elementen die op je scherm staan in verschillende situaties verplaatsen en aan/uit zetten. Uit mijn hoofd navigeer je met de schouder buttons naar het gewenste element en dan kun je dingen als opacity instellen, maar ook of het element uberhaupt aan staat.
Dank je wel! Ik zal er vanavond even naar kijken :D

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Hoeveel verschil zit er in de performance van de auto's als je op equal of realistic performance instelt? Ik rij graag met mijn eigen livery namelijk.

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 13:32
Heeft iemand voice chat via crossplay voor elkaar gekregen? Ik speel op PC, maat op PS4. We kunnen elkaar niet horen/ er verschijnt geen microfoon symbooltje o.i.d.
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste