Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
DaViDoViTsCh schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:40:
Hoeveel verschil zit er in de performance van de auto's als je op equal of realistic performance instelt? Ik rij graag met mijn eigen livery namelijk.
In voorgaande edities was het volgens mij zo dat je bij "equal performance" de prestaties gelijk aan de beste auto op de grid kreeg, aka de Mercedes. Neem aan dat dat dit jaar vergelijkbaar is, maar nu op niveau van de RB/Ferrari.
Dus het verschil tussen de equal performance auto's en de realistic performance van de RB/Ferrari zal klein/verwaarloosbaar zijn. Maar het verschil tussen equal performance en de realistic performance van het middenveld zal vergelijkbaar zijn met het verschil tussen de top teams en het middenveld.

Does that make sense?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beempje schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:08:
[...]

Dit issue had ik vandeweek ook. Bleek dat in de OSD config de spiegel uit stond (heb ik zelf nooit gedaan). Heb m daar weer aangezet en toen deed hij het weer. Dus mogelijk moet je daar even kijken. Het is een beetje een tricky scherm waar je dan in terecht komt; je kunt er alle elementen die op je scherm staan in verschillende situaties verplaatsen en aan/uit zetten. Uit mijn hoofd navigeer je met de schouder buttons naar het gewenste element en dan kun je dingen als opacity instellen, maar ook of het element uberhaupt aan staat.
Heb de spiegel weer terug, bedankt voor je tip! :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
Misschien weten jullie het. Ik speel F1 22 op de Xbox series X met een Logitech G920 stuur. De force feedback werkt niet. In andere games wel (Horizon, Grid Legends, etc).

Volgende dingen al gedaan:
- Stuur volledig afgekoppeld
- Xbox aan uit
- F1 volledig afsluiten opnieuw opstarten
- Andere stuur in settings
- Force feedback uit/aan in setting voor stuur
- game opnieuw geinstalleerd.

Niks blijkt te werken. Jullie de goude tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 18:57
@Vecodo

Misschien kijken op de site van logitech of er een firmware update is voor het stuur?

PSN: riznind

Acties:
  • +3 Henk 'm!
My Team, GP Frankrijk (Circuit Paul Ricard):

Tijdens de kwalificatie reed ik de 2e tijd met een auto die op het middenveld hoort te rijden (AI 95%), ik zou bij de race dus achter Verstappen starten. Bij de start staat Verstappen op de medium en ik op de softs, toen de lichten uitgingen kwam ik erg goed weg en wist ik er bij de eerste bocht naast te zitten waardoor Verstappen niet kon insturen en ik er met P1 vandoor ging. De laps hierna werden echt een strijd aangezien de auto van Verstappen sneller en beter was dan mijn middenveld auto, waardoor al vrij snel binnen 3 rondes hij mij voorbij ging op het rechte stuk. Toen genoegen genomen met P2 en hopen dat ik mijn P2 kon behouden tot de pitsstop, wat met veel verdedigingen en laat remmen uiteindelijk lukte.

Ik ging uiteindelijk ronde 6/7 naar binnen om naar nieuwe mediums te gaan, toen zag ik Verstappen nog 4 tot 5 rondes doorrijden op zijn mediums en toen wist ik al dat ik mijn P1 kon gaan inleveren wanneer hij naar binnen zou gaan voor nieuwe softs. En ja zoals mijn gevoel al zei, Verstappen ging naar binnen voor nieuwe softs met nog 4 rondes op de teller (25%) en toen wist ik dat het alles of niets zou gaan worden want fouten mocht ik niet meer maken omdat Verstappen nu de snellere auto en de snellere band heeft. Vraag me niet hoe, maar op de een of andere manier lukte mij het om hem tot de laatste lap buiten mijn DRS te houden. Toen ik de laatste bocht voor de finish uitkwam zag ik zijn auto (ongeveer 0,250) in mijn achteruitkijk spiegel waardoor ik echt begon te zweten want er was geen ruimte meer voor een verdedigende actie op het rechte stuk dus het kwam echt aan op geluk, gelukkig was ik de laatste 3 rondes mijn batterij gaan sparen waardoor ik 40% van mijn overtake nog had om te gebruiken.

We kwamen zo ontzettend close over die finish...
Ik zag zijn voorband al bijna voorbij mijn linker voorband gaan toen ik bij de finishlijn kwam met kletsnatte handen van alle concentratie en sensatie, maar P1 toch weten te behalen!! :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:42
Kan iemand helpen, ik kan mijn stuurwiel wel het raam uit donderen. Heb een G29, en voorheen werkte het wiel goed, ook de wheel rotation had op maximaal 300 graden staan en dat werkte prima. Nu is dat plotseling anders en werkt het niet meer. Ongeacht welke settings ik in de game heb ingesteld, het wiel blijft altijd de volle 900 graden houden. Nu moet ik in de Logitech Gaming Software (wat een verschrikkelijk gedoe trouwens) de as zelf instellen, en dit moet ik elke keer weer veranderen als ik een andere game opstart. Waar kan dit opeens aan liggen?

P.s. waarschijnlijk de veroorzaker.. Ik heb ook Project Cars 2 gespeeld tussendoor, dit spel heeft er zelfs voor gezorgd dat mijn gaspedaal en koppeling in het register werden omgedraaid.. wtf. Schijnt een bekend probleem te zijn. Misschien herkennen users dit probleem met PC2? Nu heb ik dat online wel gevonden en weten op te lossen in het register, maar nu blijft dit probleem dus staan. Moet ik misschien álle informatie over het stuur uit mijn register gooien, en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59
De g29 is doorspekt van problemen met settings die vergeten of veranderd worden. Helaas mee leven of vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTH-34
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 17:18
Er zijn verschillende manieren om je ronde te analyseren, maar ik moet zeggen dat deze het je toch wel erg makkelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Laatst online: 11-09 13:09

jbbrans

MTH-34 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:17:
Er zijn verschillende manieren om je ronde te analyseren, maar ik moet zeggen dat deze het je toch wel erg makkelijk maakt.
[YouTube: EA's New F1 Analysis Tool Is SO GOOD]
Het lijkt wel alsof ze de data erg hebben gecomprimeerd.
Voorheen was de data vloeiend, nu zit er erg veel fluctuatie en mismetingen in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3O_cRfI77IgJOJmxFt4MR3eNogM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g0W4LUZtlTlvsNtKygiSi1kD.png?f=fotoalbum_large
Let op de fluctuatie in de snelheid, op een recht stuk (vol gas) verspringt de snelheid gewoon met 10km/u omhoog en omlaag.
De dip in de throttle op ongeveer 1/3 van de grafiek is ook niet echt gebeurd.
Als je dan met iemand vergelijkt, verspringen de auto's zo dat je niet meer kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit even te zoeken, maar ik heb helaas geregeld dat het stuur blijft 'hangen'. Beeld loopt zonder haperen door, maar de stuurpositie zit zeg maar vast. Dat is redelijk onrijdbaar.

Meer mensen last van toevallig?

Heb een Fanatec CSL Elite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:52
jbbrans schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:13:
[...]

Het lijkt wel alsof ze de data erg hebben gecomprimeerd.
Voorheen was de data vloeiend, nu zit er erg veel fluctuatie en mismetingen in.
[Afbeelding]
Let op de fluctuatie in de snelheid, op een recht stuk (vol gas) verspringt de snelheid gewoon met 10km/u omhoog en omlaag.
De dip in de throttle op ongeveer 1/3 van de grafiek is ook niet echt gebeurd.
Als je dan met iemand vergelijkt, verspringen de auto's zo dat je niet meer kan vergelijken.
Kan je trouwens alleen maar met 'vrienden' vergelijken? Ik zag in het filmpje van Gillon dat hij met iedereen op het leaderboard kan vergelijken maar dat lijkt mij niet te lukken?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans
  • Laatst online: 11-09 13:09

jbbrans

AtlAntA schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 06:56:
[...]

Kan je trouwens alleen maar met 'vrienden' vergelijken? Ik zag in het filmpje van Gillon dat hij met iedereen op het leaderboard kan vergelijken maar dat lijkt mij niet te lukken?
Ik kan ook met iedereen op de leaderboard vergelijken.

- kies je baan.
- select a comparison lap.
- choose from leaderboard.
- kies dan weer de baan.
- kies een persoon.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFoR4VPdGx6W_QlGGrD_tQaxz3M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mY9vgAbu7U0z0gTtB8rSA12D.png?f=fotoalbum_large

Tooo closeee... (Ik was de orange auto)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
G_Dragon schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:51:
[Afbeelding]

Tooo closeee... (Ik was de orange auto)
Die F2 auto's zijn zoveel mooier imho :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 09:04
Ik weet niet of ik dit mag plaatsen hier, kon hiervan niks vinden in de regels van dit forum object.

Maar wij racen al een aantal jaren met een vriendengroep op de Playstation F1 online op vrijdagavond. Uiteindelijk is er een splitsing van de groep van 24 man ontstaan, omdat meer en meer het grappig vonden elkaar een beetje te beuken, terwijl anderen wel fair en competitief willen racen. Nu is onze groep 8 man groot, en zoeken we eigenlijk een 3-4tal nieuwe mensen die het leuk vinden elke vrijdagavond mee te racen.

- De races starten elke week om 22:00
- Om 20:00 wordt het circuit bekend gemaakt in Whatsapp, iedere week wordt iemand gekozen die het circuit mag kiezen.
- We rijden een quali van 20 minuten, daarna een race van 50%
- We rijden met de F1 seizoen 22 auto's, Vaste setup, equal performance.
- Stuur hulp, rem hulp, ers hulp en drs hulp zijn uitgeschakeld
- Schade staat op simulatie
- Rules staan op strict
- Grotendeels rijdt iedereen op een PS5 met een stuur, er zijn er echter ook bij die met de controller mee racen
- Races worden op Twitch gestreamd.

De groep bestaat nu uit een aantal Limburgers en Brabanders. Leeftijden ergens boven de 35, vrijwel allemaal in de ICT werkzaam. En er rijden tevens 2 zonen van spelers mee, van 12 en 14 jaar) . We zijn als groep competitief maar fair, elkaar van de baan duwen of rammen is een no-go! Fair en gezellig racen is ons motto! Gevechten op de baan zijn leuk, maar als iemand 2 seconden sneller per ronde is, kiezen we er onderling vaak voor gewoon degene dan langs te laten. Ligt uiteraard altijd aan de situatie. Maar dat is een beetje een indruk van hoe wij over fair racen denken.

Het racen is vooral gezelligheid! Even lekker ouwehoeren, en een lekker potje racen.

Lijkt het je leuk? Ik kan altijd even de twitch stream met je delen zodat je kunt kijken hoe de races er nu aan toe gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Raikkonen_WC op 14-10-2022 18:36 . Reden: Regels van de race ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 16:22
Ik speel normaal altijd met stuurtje, maar had de setup niet uit staan en dacht laat ik weer eens met controller proberen. Nou niet te doen. Een regenrace in brazillie. Werkelijk niet te rijden. Ook totaal niet geloofwaardig dat een auto in z'n 8 nog spint met 75% gas. Bij gran turismo kan ik nagenoeg dezelfde tijd rijden mrt controller als met stuur, maar hier is er echt niet mee te rijden. Laatste keer dat ik met controller reed was in f1 2018, en daar kon ik tot AI 100 mee komen met controller.

[ Voor 4% gewijzigd door drusloos op 17-10-2022 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:20
Free to play weekend op Steam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
Ook op de XBox

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13
Weet iemand waar de wheel settings van de EA play versie van F22 staan opgeslagen (savegame)?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johb2000
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-01-2023
Flying Hawkic schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:01:
[...]

Dit kan ik bijtreden. Hier ook een Quest 2 en een RTX 3070, maar presteert zeer slecht in VR (en daarom speel ik de game niet). Ik heb ook last van de head tracking die "wiebelt". Dat maakt mij misselijk.

Je kunt 10 uur gratis spelen via EA Play om het zelf te testen.
Marcievg schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:18:
[...]

Dit heb ik even geprobeerd en ondanks dat het soepel loopt heb ik wanneer ik mijn hoofd beweeg dat alles heel kartelig en vaag wordt.
Afgezien daarvan is de ervaring goed te noemen maar het haalt mijn twijfel niet weg omdat ik wel mijn hoofd willen kunnen bewegen.

Ik speel hem met een 3090 wat waarschijnlijk geen voordeel is omdat ik een beetje dezelfde dingen ervaar. Ik zal eens zoeken op internet of er iets te doen is met instellingen
Misschien dat ik laat ben en iemand anders al heeft gereageerd maar ik had hetzelfde probleem. Heb afgelopen weekend uitgevonden dat je wat aanpassingen moet doen in de oculus software. Als je daar naar devices gaat, quest 2 aanklikt en vervolgens de grafische instellingen (resolutie en FPS) omlaag aanpast dan gaat het een stuk beter. Ben zelf nog aan het fine tunen dus kan nog niet zeggen wat voor mij het beste werkt. Ik zou het eerst op 72 of 90 hz zetten en de resolutie wat standjes omlaag en vanaf daar kijken wat het beste werkt in combinatie met de in-game settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
johb2000 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:52:
[...]

[...]

Misschien dat ik laat ben en iemand anders al heeft gereageerd maar ik had hetzelfde probleem. Heb afgelopen weekend uitgevonden dat je wat aanpassingen moet doen in de oculus software. Als je daar naar devices gaat, quest 2 aanklikt en vervolgens de grafische instellingen (resolutie en FPS) omlaag aanpast dan gaat het een stuk beter. Ben zelf nog aan het fine tunen dus kan nog niet zeggen wat voor mij het beste werkt. Ik zou het eerst op 72 of 90 hz zetten en de resolutie wat standjes omlaag en vanaf daar kijken wat het beste werkt in combinatie met de in-game settings.
Ik had snel opgegeven door de teleurstelling :). Met veel toeters en bellen aankondigen dat er VR komt en dan zoiets afleveren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johb2000
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-01-2023
Flying Hawkic schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:49:
[...]

Ik had snel opgegeven door de teleurstelling :). Met veel toeters en bellen aankondigen dat er VR komt en dan zoiets afleveren...
Ik inderdaad ook. Het is eigenlijk schandalig dat ze dit gewoon met zo'n slechte kwaliteit durven af te leveren. Heb er maanden niks mee gedaan (in ieder geval op gebied van VR). Wilde dat nu toch graag doen, dus ben toen gaan stoeien en kwam uiteindelijk hierop uit, maar het is eigenlijk teveel moeite voor iets wat in andere sims en racing games toch een stuk beter word geïmplementeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 21:56
Kwam weer eens checken of VR al opgeknapt was, maar ze hebben dus helemaal niets gefixt begrijp ik? Nog steeds blij met die 10 test uren, want dat heeft mij €60 bespaard, maar ik had gehoopt (had beter moeten weten met EA) dat ze het nog zouden opknappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond even een snelle Grand Prix gedaan op Mexico met de AI op 110%.
Heb gekozen voor geen kwalificatie, maar juist te starten van de plek die de game mij gaf.
Ik begon vanaf P2 als Max Verstappen, met Sainz op P1.

Bij de start was ik goed weg en wist in de eerste bocht aan de binnenkant van Sainz te zitten waardoor we samen wiel aan wiel de bocht in gingen en zelfs elkaar even raakten met de banden zonder dat er schade ontstond, de bocht er na was de binnenbocht voor Sainz dus ik moest hem laten gaan. Na een paar rondes op P2 te hebben gereden kwam ik elke ronde een klein stukje dichterbij Sainz en toen de DRS actief werd in de 3e ronde kon ik naar hem toe rijden. Een paar rondes gingen we wiel aan wiel de bocht in en uit en werd er echt heftig gestreden om die P1, tot ik in ronde 10 besloot om de pit in te gaan aangezien ik Sainz op dat moment echt bijna kan aanraken en nu flink wat voordeel eruit zou kunnen halen met een vroege pit.

Deze pitsstop ging gelukkig goed en ik ging van Medium naar Softs, waar ik dan vervolgens nog 8 rondes op moest rijden (25%). 2 rondes later ging Sainz pas naar binnen om van Softs naar Mediums te gaan, maar zijn pech was dat mijn gokje goed was geweest en ik hem voorbij ging met Softs die op temperatuur zijn toen hij de pit uitkwam op verse Mediums die nog niet op temperatuur waren. Pas in ronde 17 kwam de nummer 2 genaamd Russel bij me in de buurt omdat mijn Softs wat minder werden, het slotstuk van de race was nog best spannend ook want door het gevecht om P1 die ik moest verdedigingen tegen Perez en Russel kreeg ik schade aan mijn voorvleugel en heb ik uiteindelijk genoegen moeten nemen met P3. In een ronde zag ik mijn P1 verloren gaan door schade, veroorzaakt door Perez die het handig vond om op het rechte stuk Russel en mij tegelijk in te willen halen maar door een inschattingsfout te laat remde bij de bocht en hierdoor de wielen blokkeerde en mij ramde.

Dit spel blijft echt geweldig en genieten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgljTlRqPsFlDG33jRRQ_1hBJl4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zXhkINaMS3nyePFLULTzVb2S.png?f=fotoalbum_large

Edit: zie net aan de eind score dat het Russel was en Sainz uit is gevallen.

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 26-10-2022 16:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 14:13
Hoe kan jij nou de AI op 110% hebben staan en tijdens de time trial kampioenschappen op GOT niet bovenaan meedoen. Daar snap ik dus helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aartstyle schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:48:
Hoe kan jij nou de AI op 110% hebben staan en tijdens de time trial kampioenschappen op GOT niet bovenaan meedoen. Daar snap ik dus helemaal niks van.
In Time Trial rij je natuurlijk altijd wel iets anders, je hoeft maar net verkeerd buiten de baan te komen doordat je het limiet opzoekt waardoor je tijd ongeldig word. Dit heb ik in de race ook wel maar dan kan je gewoon door, dit is wel een groot verschil die je niet moet vergeten. Het lukt mij namelijk heel vaak niet wanneer ik echt moet om een goede tijd neer te zetten :D, gisteren was echt puur voor de ontspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:25
110%?! Ik heb al veel moeite met 55%....
Ik zie de tips om van 55 naar 110 te groeien graag tegemoet! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
G_Dragon schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:52:
[...]

In Time Trial rij je natuurlijk altijd wel iets anders, je hoeft maar net verkeerd buiten de baan te komen doordat je het limiet opzoekt waardoor je tijd ongeldig word. Dit heb ik in de race ook wel maar dan kan je gewoon door, dit is wel een groot verschil die je niet moet vergeten. Het lukt mij namelijk heel vaak niet wanneer ik echt moet om een goede tijd neer te zetten :D, gisteren was echt puur voor de ontspanning.
Nou is de AI in de race wel wat langzamer dan in kwali ten opzichte van de meeste speers. Ik heb de AI op 102 staan en gebruik geen assists. In race gaat het opzicht wel prima, in een one shot quali meestal wel top 10, in short kwali top vijf (allemaal wel in een red bull)
Maar 110 AI als je toch zover van de toppers zit in TT is wel erg extreem hoor. Wellicht wat vaker ontspannen TT doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Aartstyle op 26-10-2022 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aartstyle schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:03:
[...]

Nou is de AI in de race wel wat langzamer dan in kwali ten opzichte van de meeste speers. Ik heb de AI op 102 staan en gebruik geen assists. In race gaat het opzicht wel prima, in een one shot quali meestal wel top 10, in short kwali top vijf (allemaal wel in een red bull)
Maar 110 AI als je toch zover van de toppers zit in TT is wel erg extreem hoor. Wellicht wat vaker ontspannen TT doen :)
Ik heb wel assists aanstaan, moest zo onwijs omschakelen bij de nieuwe besturing van deze auto's dat ik eerst met assists weer op het oude niveau wou komen. Ik wil nu gaan kijken of ik langzaam weer dingen kan gaan uitzetten, want ik speel Formule 1 games nu al 8 tot 9 jaar en speelde al een tijdje F1 2021 met veel uit.

Om wat vaker TimeTrial te gaan spelen was mijn bedoeling ook, maar ik merk dat ik vaak toch weer terugval op Grand Prix omdat je daar tegen andere auto's rijd en meer gevechten hebt. Dat vind ik ergens toch veel leuker dan alleen op de baan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robb. schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:57:
110%?! Ik heb al veel moeite met 55%....
Ik zie de tips om van 55 naar 110 te groeien graag tegemoet! ;)
Ervaring en veel enorm veel oefenen, ik leer ook elke Grand Prix die ik doe weer bij.
Verder zou ik aanraden om elke ronde te kijken waar jij jezelf kan verbeteren, zoals je remzone en hoe je de bocht uitkomt. Want het is belangrijk om met veel snelheid een bocht uit te komen, je kan beter iets meer remmen voor de bocht dan dat je in de bocht nog moet remmen tijdens het accelereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Laatst online: 22:31
Aartstyle schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:48:
Precies wat ik dacht. Op 110% AI ben ik echt nergens. In F1 2021 was het AI niveau lager dan in F1 22. Had het in 2021 op 95% en nu op 85 om nog een beetje lol te hebben van gevechten met tegenstanders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robb.
G_Dragon schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:26:
[...]

Ervaring en veel enorm veel oefenen, ik leer ook elke Grand Prix die ik doe weer bij.
Verder zou ik aanraden om elke ronde te kijken waar jij jezelf kan verbeteren, zoals je remzone en hoe je de bocht uitkomt. Want het is belangrijk om met veel snelheid een bocht uit te komen, je kan beter iets meer remmen voor de bocht dan dat je in de bocht nog moet remmen tijdens het accelereren.
Ik race pas vanaf februari dit jaar. Ik race met alle assist e.d. uit, dat gaat meer dan prima. Alleen het starten is wel een dingetje, daar heb ik regelmatig wel een paar flashbacks voor nodig om goed weg te komen.
Ik volg momenteel wat youtube filmpjes om de strategie van o.a. racelijnen in bochten te snappen. En verder idd heel veel oefenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
LAPJENL70 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:28:
[...]

Precies wat ik dacht. Op 110% AI ben ik echt nergens. In F1 2021 was het AI niveau lager dan in F1 22. Had het in 2021 op 95% en nu op 85 om nog een beetje lol te hebben van gevechten met tegenstanders.
Yep, ik reed in F1 2021 ook op 85% en nu nog maar op 75%.

Voor mij is wel het grootste verschil dat ik nu alleen nog maar in VR rij waar ik dat vorig jaar nog alleen in de cockpit view deed. Zonder assists in beide versie's natuurlijk.

De hoofdreden dat ik de versie van dit jaar nog maar weinig speel is het rijgedrag van de auto's zelf. Ik spin zo ontiegelijk makkelijk tov vorig jaar dat ik er na een paar rondjes meestal al wel weer klaar mee ben. Ik kan er maar niet aan wennen en ben simpelweg te koppig om TC aan te zetten. Ik heb wel weer wat nieuwe set-ups van de workshop gehaald en heb sinds de laatste patch nog niet weer gereden dus zal het nog eens een kans moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
AtlAntA schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:17:
[...]

De hoofdreden dat ik de versie van dit jaar nog maar weinig speel is het rijgedrag van de auto's zelf. Ik spin zo ontiegelijk makkelijk tov vorig jaar dat ik er na een paar rondjes meestal al wel weer klaar mee ben. Ik kan er maar niet aan wennen en ben simpelweg te koppig om TC aan te zetten. Ik heb wel weer wat nieuwe set-ups van de workshop gehaald en heb sinds de laatste patch nog niet weer gereden dus zal het nog eens een kans moeten geven.
Was dat niet vrijwel helemaal op te lossen door met de diff settings te spelen? (meen ik ergens gelezen te hebben, speel het zelf nauwelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
Beempje schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:37:
[...]

Was dat niet vrijwel helemaal op te lossen door met de diff settings te spelen? (meen ik ergens gelezen te hebben, speel het zelf nauwelijks)
Dat werkt inderdaad, ik gebruik het voornamelijk voor de start, dan staat de diff op 55%. Na de 1e ronde zet ik de diff op 85%. Soms vergeet ik dit, ik heb nou niet echt het idee dat ik daardoor wat langzamer oid ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Beempje schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:37:
[...]

Ja bij de versie van vorig jaar kon ik relatief betrouwbaar inschatten in welke situatie's ik mijn diffs hoger of lager moest zetten. Nu heb ik het gevoel dat het per bocht en gewicht gigantisch kan verschillen. Misschien is dat wel extra realistisch en zal ik voor elke bocht aan mijn rotary's moeten draaien maar het voelt niet correct iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syDMoHrh1sbYbfJl59W4dYvpdxw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XZz3wVWHw6PlIzftdcGiEgxJ.png?f=fotoalbum_large

Net de Grand Prix van Portugal gereden :), denk dat ik inderdaad maar eens moet gaan beginnen met het uitzetten van Assists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robb.
Ik ben opzoek naar wat serieuze online groepen om mee te racen. Dus niet de standaard online races met alleen botsauto's debielen... Ik heb bijvoorbeeld racestars.nl al gevonden. Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ik heb de kwalificatie van Mexico eens vergeleken met het spel. Daarbij heb ik gelet op het in welke versnelling coureurs een bocht ingaan, en weer op het gas en weer op volgas. Zelf rij ik altijd met alle hulpmiddelen uit, behalve ABS aan. Er klopt werkelijk niks van. In bocht 2 en 3 nemen coureurs veel curb mee, dat is in het spel bijna onmogelijk zonder te spinnen. In het stadion rijden de meeste coureurs in zijn 3 volgas het stadion uit terwijl ze de curb meenemen links. Ook dat is onmogelijk in het spel. En dan zijn er nog wat bochten waar bij uitkomen de coureurs gelijk volgas gaan met soms het stuur nog een tikje gedraaid, terwijl in het spel met je stuur recht je in zijn 3/4 niet eens volgas kan zonder te spinnen. Terwijl in de kwalificatie zullen ze op vol vermogen rijden, en ik heb het over de race waarin ik dus met minder vermogen rijdt omdat ik niet continu de elektromotor gebruik. Ze mogen van mij echt wel eens her spel herzien in realiteit, want eigenlijk is het nu niet realistisch en daardoor juist moeilijker. Het lijkt soms alsof je continu bezig bent met op ijs te rijden. Terwijl zo’n f1 auto in het echt prima de bochten door gesmeten kan worden en genoeg tractie heeft. In f1 2018 was dat met de klassieke auto’s ook, die kon je elke bocht doorrammen en sloot veel meer aan bij de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11-09 19:00
Bocht 2 en 3 stond ik vanmiddag ook elke keer achterstevoren terwijl de kurbs toch redelijk vlak zijn (maar dat ligt ook grotendeels en mijn rijkunsten hoor)

In zijn 3 volgas het stadion uit is wel te verklaren. De F1 auto's kunnen afstellen hoe agressief het gaspedaal reageert. Je kunt dus (bijna) volgas het stadion uit, en andere bochten als je hem niet zo agressief hebt afgesteld. Met andere woorden hoe minder agressief hoe soepeler het vermogen wordt afgegeven, dus niet ineens het volle vermogen.
Bij het spel heb je alleen traction control. Volledig, middel en uit. Staat traction control uit heb je dus ook het volle vermogen tot je beschikking dit in tegenstelling tot een echte F1.

Het spel herzien in realiteit lijkt me een utopie. Het spel is gemaakt zodat iedereen er plezier van zou moeten hebben. De casual rijder maar ook de meer geoefende rijder. Wat jij wil is meer een echte sim maar dan denk ik dat er heel veel mensen af gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Edwinlzv schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:27:
Bocht 2 en 3 stond ik vanmiddag ook elke keer achterstevoren terwijl de kurbs toch redelijk vlak zijn (maar dat ligt ook grotendeels en mijn rijkunsten hoor)

In zijn 3 volgas het stadion uit is wel te verklaren. De F1 auto's kunnen afstellen hoe agressief het gaspedaal reageert. Je kunt dus (bijna) volgas het stadion uit, en andere bochten als je hem niet zo agressief hebt afgesteld. Met andere woorden hoe minder agressief hoe soepeler het vermogen wordt afgegeven, dus niet ineens het volle vermogen.
Bij het spel heb je alleen traction control. Volledig, middel en uit. Staat traction control uit heb je dus ook het volle vermogen tot je beschikking dit in tegenstelling tot een echte F1.

Het spel herzien in realiteit lijkt me een utopie. Het spel is gemaakt zodat iedereen er plezier van zou moeten hebben. De casual rijder maar ook de meer geoefende rijder. Wat jij wil is meer een echte sim maar dan denk ik dat er heel veel mensen af gaan vallen.
In het stadion uitkomen heb ik met 30% gas al dat ik spin in z’n 3. Dat moet gewoon niet kunnen. Juist door het onrealistisch te maken heb ik het idee dat het moeilijker is, tenzij je idd met tractie rijd. Maar daar vind ik persoonlijk niks aan. Ze kunnen volgens mij prima een sim ontwikkelen waarbij je assist aan kan zetten, zo blijft het ook voor mensen die minder kunnen rijden makkelijker. Maar ik snap wel wat je zegt

Ik zou er wel 150-200 euro voor over hebben als er een echte simulator zou komen. Maar dat is helaas dromen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizn
robb. schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 06:59:
Ik ben opzoek naar wat serieuze online groepen om mee te racen. Dus niet de standaard online races met alleen botsauto's debielen... Ik heb bijvoorbeeld racestars.nl al gevonden. Hebben jullie nog tips?
Als je op playstation rijdt ben je bij ons van harte welkom.

http://f1-playstation-league.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robb.
Top bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:30

backupdevice

Boeh!

robb. schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:33:
[...]

Dat werkt inderdaad, ik gebruik het voornamelijk voor de start, dan staat de diff op 55%. Na de 1e ronde zet ik de diff op 85%. Soms vergeet ik dit, ik heb nou niet echt het idee dat ik daardoor wat langzamer oid ben.
Diff zou je altijd max op 60 moeten houden. Ook rear anti rolbar & suspension op 1 geeft veel stabiliteit.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Rizn schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:36:
[...]

Als je op playstation rijdt ben je bij ons van harte welkom.

http://f1-playstation-league.nl
Yeah :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RD-Arnhem
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-01-2023
robb. schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 06:59:
Ik ben lid van een Discord die zowel vriendschappelijke races als League Races organiseert.

In deze Discord wordt eigenlijk elke avond onderling wel lobby’s op uit uitnodiging gemaakt waar je aan kunt deelnemen. Daar heb je geen bepaalde ervaring voor nodig. Het is de bedoeling dat je zo clean mogelijk rijdt, doe je dit niet zul je ook snel verwijderd worden uit de Discord. Doe je dit wel, kan je de Clean Driver rol krijgen, waarmee je toegang krijgt tot League Racing.

Tuurlijk zullen er ongelukken zijn, maar dit wordt altijd netjes in de chat op Discord uitgesproken

League Racing is echt super tof om aan mee te doen. Wordt op een professionele manier georganiseerd en zelfs uitgezonden op Twitch.

Je kan dus zelf kiezen wat je wilt. Vriendschappelijk rijden, maar wel serieus en zonder “elkaar eraf rijden” idee, of een stop verder en mee gaan doen aan league racing.

Zitten ook behoorlijk wat Nederlanders in, maar iedereen is welkom!

Mocht je een uitnodiging willen, stuur me maar een DM!

[ Voor 7% gewijzigd door RD-Arnhem op 05-12-2022 04:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

G_Dragon schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:44:
Gisteravond even een snelle Grand Prix gedaan op Mexico met de AI op 110%.
Heb gekozen voor geen kwalificatie, maar juist te starten van de plek die de game mij gaf.
Ik begon vanaf P2 als Max Verstappen, met Sainz op P1.

Bij de start was ik goed weg en wist in de eerste bocht aan de binnenkant van Sainz te zitten waardoor we samen wiel aan wiel de bocht in gingen en zelfs elkaar even raakten met de banden zonder dat er schade ontstond, de bocht er na was de binnenbocht voor Sainz dus ik moest hem laten gaan. Na een paar rondes op P2 te hebben gereden kwam ik elke ronde een klein stukje dichterbij Sainz en toen de DRS actief werd in de 3e ronde kon ik naar hem toe rijden. Een paar rondes gingen we wiel aan wiel de bocht in en uit en werd er echt heftig gestreden om die P1, tot ik in ronde 10 besloot om de pit in te gaan aangezien ik Sainz op dat moment echt bijna kan aanraken en nu flink wat voordeel eruit zou kunnen halen met een vroege pit.

Deze pitsstop ging gelukkig goed en ik ging van Medium naar Softs, waar ik dan vervolgens nog 8 rondes op moest rijden (25%). 2 rondes later ging Sainz pas naar binnen om van Softs naar Mediums te gaan, maar zijn pech was dat mijn gokje goed was geweest en ik hem voorbij ging met Softs die op temperatuur zijn toen hij de pit uitkwam op verse Mediums die nog niet op temperatuur waren. Pas in ronde 17 kwam de nummer 2 genaamd Russel bij me in de buurt omdat mijn Softs wat minder werden, het slotstuk van de race was nog best spannend ook want door het gevecht om P1 die ik moest verdedigingen tegen Perez en Russel kreeg ik schade aan mijn voorvleugel en heb ik uiteindelijk genoegen moeten nemen met P3. In een ronde zag ik mijn P1 verloren gaan door schade, veroorzaakt door Perez die het handig vond om op het rechte stuk Russel en mij tegelijk in te willen halen maar door een inschattingsfout te laat remde bij de bocht en hierdoor de wielen blokkeerde en mij ramde.

Dit spel blijft echt geweldig en genieten!

[Afbeelding]

Edit: zie net aan de eind score dat het Russel was en Sainz uit is gevallen.
Als je op 110% AI nog steeds top 3 rijdt dan zou ik eens Equal perfomance aanzetten. Dat geeft al genoeg uitdaging op 100% AI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb het spel (en een nieuwe fanatec stuurtje) op black friday aangeschaft en ben er nu wat mee aan het spelen om te leren verder in te stellen. Eerste indruk van spelen in VR met de quest 2 is dat het er gehoorlijk goed uitziet (3080Ti) Kwaliteit wordt goed vastgehouden door veel condities heen (veel/weinig autos, licht/zon etc) wat vaak wel anders is bij andere games.

Maar: soms krijg ik enorm stuiterend beeld, vaak in de pitbox al heel veel, maar soms ook on track. Dan gaat het weer een tijd goed, om dan weer even heel heftig te stuiteren. Het lijkt niet als framedrops. Lijkt mij de vaker genoemde head tracking 'bug'? Het is af en toe wel storend, maar niet dat het het spelen onmogelijk maakt, maar het moet er wel uit. Oculus wired/air link maakt geen verschil.

Nu verder zoeken naar setting die de kwaliteit met FPS goed balanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Blijft inderdaad een leuk spel. Heb nu sinds 3 maanden alle hulpmiddelen uit staan en ben met de Torro Rosso net geen hekkensluiter op 55% AI. Terwijl ik bij de F2 op 70% stond. :P Heb een hekel aan Miami. Met name bochten 11 t/m 16.

Net weer Spanje gereden en merk dat ik met kwalificatie echt wel 1 tot 2 sec. sneller ben dan als met de testrondes

[ Voor 5% gewijzigd door Hugo op 22-12-2022 16:05 . Reden: Geen Japan maar Miami.. ]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
Waar sommige met controller echt snel zijn is mij dat nooit gelukt, koop elk jaar de nieuwe F1 en zat altijd op AI 80-85%

Sinds F1 22 heb ik een Fanatec DD pro bundel met F1 stuurtje gekocht en en al snel zette ik de AI op 90-100%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvZudSVghGJH8KEapZ7Q5E2QXKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSZAAm7PJMnW7OcaNb9ZlqP8.jpg?f=fotoalbum_large

Vorige maand mijn DD Pro omgewisseld voor een Podium F1 met v3 pedalen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vShREiucbVL3ndYBuOs-qOg6D0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYsBUecFZijC96Mb5PwSAq4Z.jpg?f=fotoalbum_large

Met deze upgrade sta ik bij veel circuits in de top 5% in TT en heb de AI op 110% in my team staan.

Ik ben echt enorm vooruit gagaan van controller naar stuur, dit had ik nooit gedacht omdat je toch steeds verhalen leest dat je met een controller ook snel kunt zijn en dacht altijd dat ik gewoon niet heel goed in het spel F1 was :p

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 13:08
Misschien iemand hier een idee. Ik heb XBox Gamepass voor de PC. Daar zit EA Play bij waarmee je F1 22 voor 10 uur mag spelen. Nu heb ik het spel geinstalleerd, maar ik krijg de melding dat mijn Freeplay session expired is en ik het spel moet kopen in de Playstation Store. Iemand een idee? Ik heb geen Playstation, wel een XBox, maar daar geldt de Gamepass niet voor.

Blijkbaar was mijn account niet meer gelinkt aan mijn pc, maar aan een Playstation. Is nu aangepast en doet het weer.

[ Voor 14% gewijzigd door Kloever op 22-12-2022 11:39 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Norris tikt me even van de baan, gelukkig kon ik nog doorrijden.

• Edwinlzv
Wel mooi opgevangen en die kerb waar je overheen ging hielp ook niet echt volgens mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RD-Arnhem
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-01-2023
Wellicht zijn er mensen geinteresseerd:

Over CRL (Clean Racing League)
We zijn begonnen met het opzetten van CRL om online racen leuker te maken. Wat we online vaak tegenkomen is dat er weinig TOT GEEN intentie is om clean te rijden, zonder elkaar express er af te beuken. Wij willen dit graag veranderen. Ons belangrijkste doel is om te dienen als vervanging voor de open lobby's in het spel. Het wordt alleen op uitnodiging gehost in crossplay. We zullen wekelijks evenementraces op 50% of 100% houden en in de toekomst mogelijk een volledige league.

New Driver:
Iedereen die zich aansluit bij deze Discord zal starten onder de rol ''New Driver''. Met deze rol kun je deelnemen aan open lobby's georganiseerd door onze leden. Iedereen die lid is van CRL kan in #algemeen zo'n lobby aanmaken. In deze lobby's wordt van iedereen verwacht dat hij netjes rijdt volgens de regel. Doe je dat niet, dan word je door onze stewards of medewerkers daar op gewezen. Stewards en stafleden zullen deze lobby's zoveel mogelijk proberen bij te wonen. Een fout maken die schade toebrengt aan uzelf of andere bestuurders is geen probleem, deze dingen gebeuren. Maar praat dit netjes uit, een simpele sorry kan genoeg zijn.

Clean Driver:
Door deel te nemen aan de hierboven beschreven open lobby's, kunt u uzelf bewijzen. Als je hebt bewezen een clean driver te zijn, word je beloond met de ''Clean Drive Rol''. Met deze rol is het mogelijk om deel te nemen aan onze georganiseerde evenementen.

We zijn net nieuw, en zullen dus nog moeten groeien.
Echter hebben we al een aantal zeer actieve rijders, en met voldoende promotie hopen we dit in de toekomst flink uit te kunnen breiden.

In het kort:
- Crossplay
- Organiseer open lobby's met onze Discord-leden waaraan alleen leden kunnen deelnemen
- Verdien je weg naar speciale evenementen door te laten zien dat je een clean driver bent
- Stewards om te skills te beoordelen
- Nieuwe league/community, dus veel mogelijkheden voor eigen inbreng.

Mocht je geinteresseerd zijn, stuur me dan even een DM.

[ Voor 8% gewijzigd door RD-Arnhem op 07-01-2023 20:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vraag me niet hoe want ik ben zelf nog steeds vol verbazing hoe dit mij gelukt is, verloor mijn voorvleugel in lap 17 van de 18. Maar denk ik gok het erop en rij door..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnWgrOym5X50LOiOrHjHSmxOIaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9b7zJbNQqApTH1Yb98PiHYAC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Iemand enig idee waarom we in een multiplayer race niet kunnen ouwehoeren met elkaar? We maken maar een party aan in de PS en zo kunnen we wel praten. Ik zie niks fout staan bij instellingen, dus geen idee.

In de lobby zie je ook geen luidspreker icoons achter de namen van de deelnemers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Game teaser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbhEe4ZMhFVEV27vdchKNrYm13w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dy7DK6QTGMhzckRThBf7Or2b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:32
@G_Dragon En ga je het spelen met Mercedes op de cover? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 21:20
Ik hoop dat ze de co-op season eens op orde krijgen zonder allerlei game-breaking of erger: season breaking bugs.

Heb 2022 overgeslagen, aangezien 2021 het plezier in de game ontnomen heeft om co op te spelen en er nog steeds issues waren. Hoop dat ze het met 2023 recht trekken en dan wil ik best de volle mep betalen. Maar dan moet het wel werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:48
Resultaten uit het verleden... leert dat de kans groot is dat dezelfde bugs met de release er in zitten als begin van de games elk jaar :P maar hoop het mis te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F1 22 is nu ook beschikbaar in EA Play voor console en pc d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEIZubZwgwLObAf4y7VzL4O1kFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DU9d92fv0qZIvAEUi70hJX9u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 118% gewijzigd door G_Dragon op 02-03-2023 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RigolleM schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:01:
@G_Dragon En ga je het spelen met Mercedes op de cover? :+
Haha don't judge a book by its cover :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltro
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 23:09
Vraagje: voor een hobby project ben ik bezig met het bouwen van dashboards op basis van live data uit de game. Hierin is het mogelijk om enorm veel interessante data te laten zien zoals laptimes, verschillen met andere rijders, gegevens van de auto etc. Het zou enorm gaaf zijn om ook een dashboard te bouwen voor aerodynamics: hoe doet mijn auto het ten opzichte van andere auto's en waar rijden die andere auto's dan mee. Op basis van artificial intelligence zou je dan aanbevelingen kunnen doen om setup technische aanpassingen te doen.

Echter zit ik met het volgende probleem: de AI rijdt allemaal met dezelfde setup, ongeacht of je op een ander niveau rijdt of realistic/equal performance aan zet. Zijn er mogelijkheden om de setup van de AI te beinvloeden, om zodoende interessante vergelijkingen te kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kreeg een ongelukkige klapband, ging al niet helemaal goed in de bocht zelf zoals je ziet. Veel te wijd in de bocht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 20:39

Oxigeon

En zo is dat!

G_Dragon schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:01:
Ik kreeg een ongelukkige klapband, ging al niet helemaal goed in de bocht zelf zoals je ziet. Veel te wijd in de bocht..

[Streamable]
Nooit geweten dat je ook een klapband kan krijgen. Maar buiten alles blijven het wel mooi beelden.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:05:
[...]

Nooit geweten dat je ook een klapband kan krijgen. Maar buiten alles blijven het wel mooi beelden.
Ja als je band met hoge snelheid lek raakt kan je best spektaculair de baan afvliegen, ik weet niet of het specifiek een klapband te noemen is want mijn band raakte gewoon lek op hoge snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Sinds weekend deze game ook maar gekocht in de sale, binnenkort de carriere modus maar even proberen.
Even snel wat gespeeld, maar best lastig nog.

Vond wel irritant, eerste 3 trainingen duren 30minuten. Doe maar gewoon quick, ga toch niet 1,5uur trainen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Is geen Tweakers League op F1 22?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pilskes schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:52:
Er is een wel een F1 2022 GoT TimeTrial Kampioenschap geweest, maar door tijd te kort hebben @Timbox88 ,@kiiv3H en ik besloten om pas bij F1 23 weer een nieuw seizoen te gaan houden. Zie dit bericht van @Timbox88

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Jammer, altijd leuk om met serieuze mensen te racen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Die was er wel voor PC, maar het animo is wat minder geworden door alles wat er omtrent de game gebeurd.

Wellicht gaan we voor f1 23 weer een nieuwe poging wagen, maar dat hangt af van de kwaliteit van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Gisteren even online gespeeld, wat een drama zeg! De meeste lopen alleen maar te beuken als ze niet kunnen winnen! Ook ik maak wel eens een foutje, maar dit sloeg nergens op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diversity
  • Laatst online: 29-08 21:27
Online moet je inderdaad niet zijn om een leuke race te hebben, al als je ranked speelt en je hebt een beetje een hoge safety rating dan kan het wel leuk zijn. Maar over het algemeen is het voornamelijk heel frustrerend.

Ik speel zelden online maar race samen met een vriendengroepje het complete seizoen af (50% races) :). We zijn ondertussen bij Singapore aangekomen. Grootste probleem is om allemaal te kunnen op een afgesproken moment, daarom duurt 1 seizoen meestal 2 bij ons, als we het al voor elkaar krijgen hem uit te krijgen voor het volgende spel uitkomt.

Wie weet kan dit straks ook met tweakers mensen voor f1 23 georganiseerd worden? En volgens mij zijn er ook wel redelijk wat community's, die voor verschillende niveau's, dit soort races organiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

GOT Playstation League is een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ben begonnen in de carriere modus, F2, maar wat een makkie is dat allemaal ja. Elke race / kwalificatie 1e geworden zonder enige spanning.

Word dat in de F1 moeilijker of moet ik misschien de moeilijkheidsgraad nog instellen, zo is het ja niks aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
G.Scholtens schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:13:
Ben begonnen in de carriere modus, F2, maar wat een makkie is dat allemaal ja. Elke race / kwalificatie 1e geworden zonder enige spanning.

Word dat in de F1 moeilijker of moet ik misschien de moeilijkheidsgraad nog instellen, zo is het ja niks aan
Je moet wel de moeilijkheidsgraad aanpassen naar wat voor jou voldoende uitdaging geeft :) Dat kan even zoeken zijn, vooral omdat de AI op verschillende banen sterker is dan op anderen. Als je echt makkelijk wint kan je de moeilijkheidsgraad wel met 10 of misschien zelfs 15 omhoog zetten. Daarna doe ik meestal increments van 5 totdat ik op een hoeveelheid uitkom die ik goed vind. Vervolgens blijf ik het gehele spel de moeilijkheidsgraad tweaken, aangezien je zelf beter wordt maar wel een gelijkwaardige uitdaging wilt blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Beempje schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:01:
[...]

Je moet wel de moeilijkheidsgraad aanpassen naar wat voor jou voldoende uitdaging geeft :) Dat kan even zoeken zijn, vooral omdat de AI op verschillende banen sterker is dan op anderen. Als je echt makkelijk wint kan je de moeilijkheidsgraad wel met 10 of misschien zelfs 15 omhoog zetten. Daarna doe ik meestal increments van 5 totdat ik op een hoeveelheid uitkom die ik goed vind. Vervolgens blijf ik het gehele spel de moeilijkheidsgraad tweaken, aangezien je zelf beter wordt maar wel een gelijkwaardige uitdaging wilt blijven houden.
Zal eens kijken waar ik dit kan aanpassen, nu meestal voorsprongen van 3 a 9 seconden. Wisselt inderdaad beetje per baan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rizn
Diversity schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:26:

Wie weet kan dit straks ook met tweakers mensen voor f1 23 georganiseerd worden? En volgens mij zijn er ook wel redelijk wat community's, die voor verschillende niveau's, dit soort races organiseren.
De GoT F1 Playstation league bestaat al sinds F1 2019

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2104484

Wij rijden op Donderdagavond 20.30uur en op Zondagavond 20.00uur. 50% races met een professionele race control en een penalty systeem vergelijkbaar met de echte F1. Bij ons is het belangrijkste dat er clean gereden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit nu in mijn 3e seizoen van My Team en ben gelukkig nog geen een keer wereldkampioen geworden, probeer dit ook zo lang mogelijk uit te stellen omdat het anders wel makkelijker word. Vind juist de uitdaging en weinig geld veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
G.Scholtens schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:17:
[...]

Zal eens kijken waar ik dit kan aanpassen, nu meestal voorsprongen van 3 a 9 seconden. Wisselt inderdaad beetje per baan
Zelf heb ik de AI op 88 staan, per circuit verschilt het of je "makkelijk" wint of er soms zelfs totaal niet bij komt.

Ook heb ik samen met een vriend CO-OP geprobeerd, maar de AI maakt er ook een beukpartij van in de meeste races, dus geen succes. Daarna samen een competites aangemaakt met alleen wij er in, aangevuld met AI. Het beuken is minder, maar nog meer als in solo kampioenschap.

We kunnen hier zelf toch een competitie opzetten? Moeten we wel even '1 en ander afspreken zoals:
  • moeilijkheidsgraad
  • racedag
  • hulpmiddelen
    etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
pilskes schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:49:
[...]

Zelf heb ik de AI op 88 staan, per circuit verschilt het of je "makkelijk" wint of er soms zelfs totaal niet bij komt.

Ook heb ik samen met een vriend CO-OP geprobeerd, maar de AI maakt er ook een beukpartij van in de meeste races, dus geen succes. Daarna samen een competites aangemaakt met alleen wij er in, aangevuld met AI. Het beuken is minder, maar nog meer als in solo kampioenschap.

We kunnen hier zelf toch een competitie opzetten? Moeten we wel even '1 en ander afspreken zoals:
  • moeilijkheidsgraad
  • racedag
  • hulpmiddelen
    etc
Zal vanavond eens kijken, mocht ik gaan spelen. Heb op YT al even snel gekeken hoe ik de AI kan aanpassen. Ben benieuwd, wil wel beetje spanning hebben. Anders zo saai, geen auto's die je tegenkomt 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

G.Scholtens schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:58:
[...]

Zal vanavond eens kijken, mocht ik gaan spelen. Heb op YT al even snel gekeken hoe ik de AI kan aanpassen. Ben benieuwd, wil wel beetje spanning hebben. Anders zo saai, geen auto's die je tegenkomt 8)7
Zet de AI eens op 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Whehe zoals hij al aangeeft. Ook dan kom je geen AI tegen als je pas met begint haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Heb hem nu op 45 ofzo gezet, moeilijk genoeg. Nu al moeite om naar p1 te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
G.Scholtens schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:07:
[...]

Imo is het spel het leukste als je zorgt dat je net niet meedoet voor de winst. Middenveld en net achter de top levert de leukste races op. Vooraan rijden is saai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Beempje schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:11:
[...]

Imo is het spel het leukste als je zorgt dat je net niet meedoet voor de winst. Middenveld en net achter de top levert de leukste races op. Vooraan rijden is saai :)
Rijd nu dus ook niet meer voorraan, rijd nu in top 10 groep. Maar je speelt voor het winnen toch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 11-09 21:20
Ik rij meestal zo dat ik wel kan winnen, maar als ik wil winnen moet ik geen grote fouten maken want dan wordt ik eigenlijk geen eerste meer.

Zelf zou ik aanraden eerst de hulpmiddelen een voor een uit te zetten, en als je dan zonder de gewenste hulpmiddelen kan om dan de moeilijkheidsgraad te verhogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

G.Scholtens schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:07:
[...]

Ai op 100 en dan equal performance . Dan een race rijden met achteraan starten . :) :9

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 30-03-2023 09:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beempje
G.Scholtens schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:19:
[...]

Maar je speelt voor het winnen toch
Niet persé. Ik speel voor de leuke gevechten. Winnen an sich is maar saai, vooral als je met overmacht wint. Winnen terwijl je er hard voor moet knokken is al veel leuker. Maar "winnen" hoeft niet persé ter betekenen dat je als eerste over de finish komt. Een mooi gevecht in het middenveld waar je anderen verslaat is ook "winnen". Maar een mooi gevecht waar je uiteindelijk nét het onderspit delft is imo net zo leuk!

Voordeel van racen in het middenveld is dat je wat ruimte houdt om te groeien zonder dat je direct aan de AI moeilijkheid hoeft te zitten. Maar op het moment dat je races gaat winnen in een middenveld auto wordt het tijd om de AI weer wat moeilijker te zetten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik probeer altijd enigsinds realistisch te rijden. In de game wil ik met een Alpha tauri geen eerste worden in het eerste seizoen. Indien mijn order is om 15 te kwalificeren voor de race wil ik mijn moeilijkheidsgraad zo instellen dat ik moeite moet doen om die p15 voor elkaar te krijgen. Als ik met gemaak p3 haal is bij mij de lol er zo vanaf...

Indien tijdens een race de AI een fout maakt en ik daardoor 3e wordt vind ik dat totaal niet erg natuurlijk haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:49:
Ik probeer altijd enigsinds realistisch te rijden. In de game wil ik met een Alpha tauri geen eerste worden in het eerste seizoen. Indien mijn order is om 15 te kwalificeren voor de race wil ik mijn moeilijkheidsgraad zo instellen dat ik moeite moet doen om die p15 voor elkaar te krijgen. Als ik met gemaak p3 haal is bij mij de lol er zo vanaf...

Indien tijdens een race de AI een fout maakt en ik daardoor 3e wordt vind ik dat totaal niet erg natuurlijk haha.
Ja dit is inderdaad wel het leukste om te doen, ik kijk bij my team altijd naar het performance overzicht en probeer de moeilijkheidsgraad zo te zetten dat ik rond dat tabel rij kwa plek. Zoals nu in mijn 3e seizoen heb ik een middelveld auto na veel upgrades en dan wil ik toch in het middenveld kwalificeren :D, kijk als ik mijn kwalificatie niet goed doe moet het natuurlijk wel zo zijn dat ik buiten het middenveld kom te liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat ik precies dezelfde tijd rij als de nummer 2 heb ik nog nooit meegemaakt in de tijd dat ik Formule 1 spellen speel...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yph-A0itz3xV-uD_88AE9Wlbn9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HCjjcrAay246ek2VJRfQNDEm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vraag mij soms toch af waar ik nog meer tijd en snelheid kan winnen..

(Rij met controller)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diversity
Voor de geen die hem gemist hebben, de reveal trailer van F1 23.
We krijgen rode vlaggen ^^.

YouTube: F1® 23 | Official Reveal Trailer

En wat meer info;
https://www.ea.com/games/...3-reveal?isLocalized=true

Verschillen tussen de 2 edities (details als je op jou gewenste te spelen platform klikt).
https://www.ea.com/games/f1/f1-23/buy?isLocalized=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
De rode vlag terug is wel een dikke prima, geeft toch wat extra's aan het spel.
Maar mocht je in een race van die "beukers" hebben ligt wel om de haverklap het spel stil, dat is dan weer een nadeel.
Ik zal weer eens wat gaan oefenen want ik heb F1 2022 al maanden niet gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
G_Dragon schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:56:
Ik vraag mij soms toch af waar ik nog meer tijd en snelheid kan winnen..

(Rij met controller)
Ik ga heel stilletjes in een hoekje zitten en hou me gedeisd. Zelfs met stuur kom ik bij lange na niet aan die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diversity schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:31:
Voor de geen die hem gemist hebben, de reveal trailer van F1 23.
We krijgen rode vlaggen ^^.

YouTube: F1® 23 | Official Reveal Trailer

En wat meer info;
https://www.ea.com/games/...3-reveal?isLocalized=true

Verschillen tussen de 2 edities (details als je op jou gewenste te spelen platform klikt).
https://www.ea.com/games/f1/f1-23/buy?isLocalized=true
Er is ook al een F1 23 topic voor de liefhebbers!

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 04-05-2023 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diversity
G_Dragon schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:03:
[...]

Er is ook al een F1 23 topic voor de liefhebbers!
Oh, excuses. Had niet gezien dat die er al was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diversity schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:19:
[...]

Oh, excuses. Had niet gezien dat die er al was :).
Oh geen excusses voor nodig hoor haha, je kan niet alles meekrijgen toch? :)

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste