Ik snap niet dat Verstappen een soort van ambassadeur is for F1 23. Hij was toch altijd zeer negatief over de F1 serie. En ik kan met niet voorstellen dat het dit jaar veel beter zal worden. Maar ja...geld, geld, geld.
Geen idee. Hij is een contract aan gegaan met EA. Buiten dat hij de f1 game niet tof vind speelt hij ook zeer veel FIFA en volgens mij ook nog op een aardig nivo.LAPJENL70 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:44:
Ik snap niet dat Verstappen een soort van ambassadeur is for F1 23. Hij was toch altijd zeer negatief over de F1 serie. En ik kan met niet voorstellen dat het dit jaar veel beter zal worden. Maar ja...geld, geld, geld.
Kan me dus voorstellen dat ze straks in de nieuwe fifa promos gaan maken met Verstappen in de hoofdrol?
[ Voor 9% gewijzigd door Oxigeon op 04-05-2023 14:22 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Nvm online werkt weer
[ Voor 74% gewijzigd door G_Dragon op 06-05-2023 09:24 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De laatste dagen ben ik veel met een maat van me aan het racen, dat levert nog wel veel geweldige momenten op.
Gisteren bijvoorbeeld op Imola, schoot ik rechtdoor bij het aanremmen van bocht 14 waardoor ik een 2 seconden tijdsstraf kreeg. Maar ik reed 0,900 voor hem na deze fout met nog 1 ronde te gaan, dus dat werd pushen als een gek als ik eerste zou willen worden. Dit is mij uiteindelijk in de laatste paar meters voor de finish gelukt met 0,047 buiten die twee seconden. We hebben wel een screenshot van deze uitslag, die ik nog nog wel even upload vanmiddag.
Zo had ik op een andere baan (weet zo snel even niet de naam) dat ik serieus even het rempunt over het hoofd zag en ik vol achterin hem klapte, hij schrok zich echt kapot want zag het natuurlijk niet aankomen. Helaas moest ik toen de race staken omdat ik teveel schade had en hij kon gelukkig de race uitrijden ondanks de grote schade aan zijn achtervleugel.
Dan hebben we nog de race op Oostenrijk waar wij beiden heel clean van start gingen en de eerste bocht samen doorgingen, na de bocht kwam ik dicht achter hem te rijden. Mijn plan was om van Links strak achter hem langs via rechts de auto ernaast te zetten, dit lukte ook zoals gepland. Alleen hij schoot rechtdoor omdat hij opeens grote schade had aan de achterkant van zijn auto en een paar honderd meter verder opeens Terminal Damage had zonder enige reden, wij hebben het opgenomen en mijn actie op hem meerdere malen opnieuw bekeken. Maar nergens zien wij dat ik hem raak, dus het is heel vreemd dat opeens uit het niets zijn achterkant zo beschadigd is dat hij DNF raakt.
Het blijft gewoon een prachtig spel om te spelen, online en offline!
Gisteren bijvoorbeeld op Imola, schoot ik rechtdoor bij het aanremmen van bocht 14 waardoor ik een 2 seconden tijdsstraf kreeg. Maar ik reed 0,900 voor hem na deze fout met nog 1 ronde te gaan, dus dat werd pushen als een gek als ik eerste zou willen worden. Dit is mij uiteindelijk in de laatste paar meters voor de finish gelukt met 0,047 buiten die twee seconden. We hebben wel een screenshot van deze uitslag, die ik nog nog wel even upload vanmiddag.
Zo had ik op een andere baan (weet zo snel even niet de naam) dat ik serieus even het rempunt over het hoofd zag en ik vol achterin hem klapte, hij schrok zich echt kapot want zag het natuurlijk niet aankomen. Helaas moest ik toen de race staken omdat ik teveel schade had en hij kon gelukkig de race uitrijden ondanks de grote schade aan zijn achtervleugel.
Dan hebben we nog de race op Oostenrijk waar wij beiden heel clean van start gingen en de eerste bocht samen doorgingen, na de bocht kwam ik dicht achter hem te rijden. Mijn plan was om van Links strak achter hem langs via rechts de auto ernaast te zetten, dit lukte ook zoals gepland. Alleen hij schoot rechtdoor omdat hij opeens grote schade had aan de achterkant van zijn auto en een paar honderd meter verder opeens Terminal Damage had zonder enige reden, wij hebben het opgenomen en mijn actie op hem meerdere malen opnieuw bekeken. Maar nergens zien wij dat ik hem raak, dus het is heel vreemd dat opeens uit het niets zijn achterkant zo beschadigd is dat hij DNF raakt.
Kan iemand een (simpel) stuur en pedalen setje aanraden die handig is voor een beginner? Zie bijvoorbeeld veel deze voorbij komen als instapmodel: product: Logitech G923 Trueforce Sim Racing Wheel
Met toetsenbord en muis is het niet speelbaar, althans niet voor mij na heel wat pogingen. Je mist de feeling met het insturen in bochten etc.. Wil er niet meteen weer teveel geld aan uitgeven, wil even kijken of het wat voor me is
.
Met toetsenbord en muis is het niet speelbaar, althans niet voor mij na heel wat pogingen. Je mist de feeling met het insturen in bochten etc.. Wil er niet meteen weer teveel geld aan uitgeven, wil even kijken of het wat voor me is
Ik heb zelf een Thrustmaster TMX. Niet duur maar prima voor een beetje racen.HWSHHZ schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:14:
Kan iemand een (simpel) stuur en pedalen setje aanraden die handig is voor een beginner? Zie bijvoorbeeld veel deze voorbij komen als instapmodel: product: Logitech G923 Trueforce Sim Racing Wheel
Met toetsenbord en muis is het niet speelbaar, althans niet voor mij na heel wat pogingen. Je mist de feeling met het insturen in bochten etc.. Wil er niet meteen weer teveel geld aan uitgeven, wil even kijken of het wat voor me is.
Dankjewel! Kom net toevallig ook deze tegen: uitvoering: Thrustmaster Open Wheel Add-on Zwart. Lijkt qua vormgeving natuurlijk wel iets op een echt F1 stuur, maar geen idee of het verder wat is. Ik ga me er nog eens verder in verdiepen.wjsiebes schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:14:
[...]
Ik heb zelf een Thrustmaster TMX. Niet duur maar prima voor een beetje racen.
Zie dat die alleen geen pedalen erbij heeft, dat is dan weer jammer

[ Voor 6% gewijzigd door HWSHHZ op 16-05-2023 14:44 ]
Let erop dat echt alleen het stuur is. Dus ook zonder base. Dit zijn add-ons om op bijvoorbeeld de T300RS te monteren i.p.v. het standaard stuurwiel.HWSHHZ schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:14:
[...]
Dankjewel! Kom net toevallig ook deze tegen: uitvoering: Thrustmaster Open Wheel Add-on Zwart. Lijkt qua vormgeving natuurlijk wel iets op een echt F1 stuur, maar geen idee of het verder wat is. Ik ga me er nog eens verder in verdiepen.
Ze hebben ook deze: uitvoering: Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Add-On ZwartHWSHHZ schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:14:
[...]
Dankjewel! Kom net toevallig ook deze tegen: uitvoering: Thrustmaster Open Wheel Add-on Zwart. Lijkt qua vormgeving natuurlijk wel iets op een echt F1 stuur, maar geen idee of het verder wat is. Ik ga me er nog eens verder in verdiepen.
Ik ben er tot heden wel over te spreken. Wel had ik gehoopt dat die TX base herkend werd net als een xbox controller (A, B, enz) maar dat is niet het geval. Op de pc heb je knop 11 etc. Altijd beetje latig met button mapping.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Goed dat je het zegt, dat had ik zelf nog niet gezien. Dan ga ik denk toch maar voor de G923, dat is met base en pedalen voor zover ik kan zien.JobKlimop schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:26:
[...]
Let erop dat echt alleen het stuur is. Dus ook zonder base. Dit zijn add-ons om op bijvoorbeeld de T300RS te monteren i.p.v. het standaard stuurwiel.
Ik heb dus nog helemaal niks, ook geen base. Dus dan kan ik beter een volledig pakket met stuur, base en pedalen kopen denk iksdk1985 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 16:29:
[...]
Ze hebben ook deze: uitvoering: Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Add-On Zwart
Ik ben er tot heden wel over te spreken. Wel had ik gehoopt dat die TX base herkend werd net als een xbox controller (A, B, enz) maar dat is niet het geval. Op de pc heb je knop 11 etc. Altijd beetje latig met button mapping.
Als je nog niks aangeschaft hebt zou ik toch ook nog echt even kijken naar de Thrustmaster T300RS GT. Wel een paar tientjes duurdar, maar met voordelen.HWSHHZ schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:27:
Goed dat je het zegt, dat had ik zelf nog niet gezien. Dan ga ik denk toch maar voor de G923, dat is met base en pedalen voor zover ik kan zien.
Het grootste verschil is dat deze d.m.v. een riem aangedreven wordt ten opzichte van de G923, welke met tandwielen aangedreven wordt. Het geeft én een soepelere ervaring, en het is een stukje stiller (gunfactor partner
Daarnaast kan je in de toekomst dus eventueel ook nog stuurtjes wisselen mocht je het echt heel leuk gaan vinden
Ik heb zelf een G29 gehad en heb nu de thrustmaster en zou eerlijk gezegd niet meer terug willen.
Of deze: uitvoering: Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition Zwart Dezelfde base alleen dan de XBOX variant samen met de betere pedals en het lederen wiel. De pedalen zijn beter en kosten los 100+ euro. Het stuur is ook beter.JobKlimop schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:41:
[...]
Als je nog niks aangeschaft hebt zou ik toch ook nog echt even kijken naar de Thrustmaster T300RS GT. Wel een paar tientjes duurdar, maar met voordelen.
Het grootste verschil is dat deze d.m.v. een riem aangedreven wordt ten opzichte van de G923, welke met tandwielen aangedreven wordt. Het geeft én een soepelere ervaring, en het is een stukje stiller (gunfactor partner).
Daarnaast kan je in de toekomst dus eventueel ook nog stuurtjes wisselen mocht je het echt heel leuk gaan vinden.
Ik heb zelf een G29 gehad en heb nu de thrustmaster en zou eerlijk gezegd niet meer terug willen.
[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 17-05-2023 01:10 ]
Dit is exact waarom ik het dus nauwelijks speel en er altijd tegenop zie om het online te spelen met een vriend van me. Met training, quali en wedstrijd ben je toch al vaak anderhalf uur kwijt. En als je dan door dit soort bugs die tijd van je leven eigenlijk kwijt bent...G_Dragon schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:40:
Alleen hij schoot rechtdoor omdat hij opeens grote schade had aan de achterkant van zijn auto en een paar honderd meter verder opeens Terminal Damage had zonder enige reden, wij hebben het opgenomen en mijn actie op hem meerdere malen opnieuw bekeken. Maar nergens zien wij dat ik hem raak, dus het is heel vreemd dat opeens uit het niets zijn achterkant zo beschadigd is dat hij DNF raakt.
Dus voor mij nog altijd geen "heerlijke game" de potentie is er maar zolang er dit soort vage bugs in zitten (vaak meerdere jaren lang, zoals de ERS deployment bug) is het gewoon niet leuk rijden.
En we hebben denk ik elke 2 races wel een race-breaking bug te pakken. Dus we hebben al meer dan een half jaar niet gespeeld. Maar morgen gaan we weer een poging wagen. Maar als we weer dit soort bugs hebben en dit in F1 23 nog steeds zo is? Dan gaat de stoel en het stuur op marktplaats

Ga er maar vanuit dat dit in f1 23 ook het geval is. Probleem is dat ze nergens vermelden dat ze een nieuwe engine gebruiken. Ze gebruiken dus hetzelfde en dan zullen er ook wel dezelfde bugs inzitten.Waah schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 06:31:
[...]
Dit is exact waarom ik het dus nauwelijks speel en er altijd tegenop zie om het online te spelen met een vriend van me. Met training, quali en wedstrijd ben je toch al vaak anderhalf uur kwijt. En als je dan door dit soort bugs die tijd van je leven eigenlijk kwijt bent...
Dus voor mij nog altijd geen "heerlijke game" de potentie is er maar zolang er dit soort vage bugs in zitten (vaak meerdere jaren lang, zoals de ERS deployment bug) is het gewoon niet leuk rijden.
En we hebben denk ik elke 2 races wel een race-breaking bug te pakken. Dus we hebben al meer dan een half jaar niet gespeeld. Maar morgen gaan we weer een poging wagen. Maar als we weer dit soort bugs hebben en dit in F1 23 nog steeds zo is? Dan gaat de stoel en het stuur op marktplaats
Anders had ook wel VR in de game gezeten op de ps5. Heb zelf geen VR-bril maar is gewoon jammer dat dit niet is toegevoegd.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Er zijn nog andere leuke race spellen hoor! Tuurlijk is de F1 voor het grote publiek het neusje van de zalm. Maar zodra je een andere racegame speelt (en even doorzet) zul je zien dat die ook erg leuk zijn om te doen.Waah schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 06:31:
[...]
Dit is exact waarom ik het dus nauwelijks speel en er altijd tegenop zie om het online te spelen met een vriend van me. Met training, quali en wedstrijd ben je toch al vaak anderhalf uur kwijt. En als je dan door dit soort bugs die tijd van je leven eigenlijk kwijt bent...
@JobKlimop @sdk1985 Dank voor jullie reacties. Ik had inderdaad iets gelezen over het verschil met die tandwielen en riem, die G923 is inderdaad met tandwielen en las in reviews dat je dat op hoge snelheid inderdaad voel trillen of iets in die richting. Goed om dat mee te nemen in de beslissing.
Zie dat die 2 die jullie aanbevelen al wel van 2015 en 2016 zijn qua releasetijd, is het niet slimmer om een recenter model te kiezen i.v.m. ondersteuning in de nieuwste F1 spellen, en ook qua nieuwe technologie? Ben ook een beetje huiverig om als beginner meteen 300+ er tegen aan te gooien, stel dat ik het niks vindt is het wel weggegooid geld. Natuurlijk kun je het dan weer doorverkopen maar zo voelt het dan wel een beetje.
Zie dat die 2 die jullie aanbevelen al wel van 2015 en 2016 zijn qua releasetijd, is het niet slimmer om een recenter model te kiezen i.v.m. ondersteuning in de nieuwste F1 spellen, en ook qua nieuwe technologie? Ben ook een beetje huiverig om als beginner meteen 300+ er tegen aan te gooien, stel dat ik het niks vindt is het wel weggegooid geld. Natuurlijk kun je het dan weer doorverkopen maar zo voelt het dan wel een beetje.
In afwachting van F1 23, toch nog even F1 22 geïnstalleerd op mijn PC.
Heb F1 22 veel gespeeld op de PS5 maar de PS5 de deur uitgedaan en een PC gebouwd, vooral vanwege betere ondersteuning voor mijn Fanatec Podium F1 stuur.
De betere Force Feedback ondersteuning is duidelijk merkbaar en na 15min. Racen sta ik meteen weer lekker op de Leaderbord.
Verder ziet de PC versie op 4K settings met Ray Tracing op Ultra er erg goed uit!
Heb F1 22 veel gespeeld op de PS5 maar de PS5 de deur uitgedaan en een PC gebouwd, vooral vanwege betere ondersteuning voor mijn Fanatec Podium F1 stuur.
De betere Force Feedback ondersteuning is duidelijk merkbaar en na 15min. Racen sta ik meteen weer lekker op de Leaderbord.
Verder ziet de PC versie op 4K settings met Ray Tracing op Ultra er erg goed uit!
:strip_exif()/f/image/HJa21EQ2uNQf0lnC2Yj8MS4q.jpg?f=fotoalbum_large)
Tja dat doorzetten is lastig met kinderen.Aartstyle schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:34:
[...]
Er zijn nog andere leuke race spellen hoor! Tuurlijk is de F1 voor het grote publiek het neusje van de zalm. Maar zodra je een andere racegame speelt (en even doorzet) zul je zien dat die ook erg leuk zijn om te doen.

Juist omdat F1 een beetje een combi is tussen een sim met iets meer arcade-elementen vind ik het concept best leuk. Alleen de uitvoering van het onlinestuk is gewoon om te huilen
Als je via de two player career speelt kun je een race herstarten door het spel af te sluiten. Wellicht dat je daar iets mee kunt? Ik zou er niet op rekenen dat de nieuwe game bug vrij isWaah schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 06:31:
[...]

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 17-05-2023 15:28 ]
Dat doen we nu ook wel eens (of deden). Maar toch voelt dat alsof je een voetbalwedstrijd speelt, je 5-0 voorstaat en de scheids opeens zegt: We doen de hele wedstrijd over!sdk1985 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:26:
[...]
Als je via de two player career speelt kun je een race herstarten door het spel af te sluiten. Wellicht dat je daar iets mee kunt? Ik zou er niet op rekenen dat de nieuwe game bug vrij is. Toevallig afgelopen vrijdag daar eens aan begonnen. Momenteel doen we dan de eerste free practice 2 van de 3 programma's en de overige 2 simuleren we dan (voor de kaartjes). Daarna een korte qualify (1 sessie) en dan een 25% race.
Vooral omdat de tijdsinvestering gewoon best groot is.
En we hebben ook wel gehad dat we de race wilden herstarten maar dat die gewoon naar het volgende weekend ging

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 17-05-2023 15:31 ]