Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:22
Mede-auteur:
  • kiiv3H
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

kiiv3H

[Multi] F1 2022 Topic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzNW6tKwWq52v3mTHxEEDyYXtdk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YpqlxuOHFtjUL5dlSvo77Evo.png?f=user_large
Ontwikkelaar: Codemasters
Uitgever: Electronic Arts
Platforms: Xbox One, Xbox Series X|S, PlayStation 4|5, PC
Release-datum: 01-07-2022

Betreed het nieuwe tijdperk van de Formula 1® in EA SPORTS™ F1® 22, het officiële videospel van het 2022 FIA Formula One World Championship™. F1 22 stelt spelers in staat om hun Formula 1-dromen werkelijkheid te laten worden, zowel op als buiten het circuit. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door de toevoeging van de nieuwste auto’s, regels en extra controle tijdens de verschillende momenten op een racedag’’, zei Lee Mather, F1 Senior Creative Director bij Codemasters. “F1 22 biedt spelers bovendien meer gelegenheden voor sociale interactie, ook buiten het circuit. De gepersonaliseerde ruimte binnen F1 Life stelt hen in staat om hun collectie met felbegeerde auto’s en accessoires te laten zien aan vrienden en vijanden.”

Wat is er nieuw?

Nieuw seizoen, nieuwe regels:
Neem plaats voor het nieuwe tijdperk van F1® met ongelooflijke nieuwe wagens en een nieuw rijmodel dat de intense nek-aan-nekrace tot leven brengt die ons in het Formule 1®-seizoen van 2022 op het puntje van onze stoel liet zitten.

Test daarnaast je talent onder de iconische palmbomen van Florida en in de 19 uitdagende bochten van het levendige nieuwe Miami International Autodrome, en ga helemaal los dankzij de introductie van F1® Sprint in F1® 22.

Racedag, vernieuwd:
Het raceweekend is volledig opnieuw vormgegeven en brengt extra spanning met zich mee vanaf het moment dat de coureurs het circuit betreden voor het 2022 FIA Formula One World Championship. Spelers krijgen controle over de revolutionaire auto’s van dit seizoen met verbeterde physics en vernieuwde aerodynamica. Daarnaast kunnen zij F1 Sprint ervaren en meeslepende momenten tijdens de racedag beleven in de vorm van formation laps, safety car-momenten en pitstops. De Pirelli Hot Lap met acht supercars voegt een nieuwe dimensie toe aan de circuits van dit seizoen, waaronder updates in Spanje, Australië en Abu Dhabi, en het debuut van de de nieuwe baan in Miami.

F1® 22 is op de pc tevens VR-compatible via Oculus Rift en HTC Vive om je de ultieme realistische F1® -ervaring te bieden.

Adaptive AI:
Om nieuwe spelers op weg te helpen heeft Codemasters Adaptive AI aan F1® 22 toegevoegd. Deze feature zorgt ervoor dat de race-ervaring wordt aangepast naar het niveau van de speler, waardoor deze altijd competitief kan racen ongeacht zijn ervaring in de game. Dankzij de toevoeging van accessible handling hebben spelers de mogelijkheid om verschillende complexe elementen van het racen weg te halen en de moeilijkheidsgraad tegen het einde van de race weer op te schroeven. Het verbeterde Practice Programs moedigt spelers aan om circuits beter te leren kennen met behulp van verbeterde visuals op de baan. Zo worden zij geholpen bij het neerzetten van nog betere rondetijden om uiteindelijk een plek op het podium te bemachtigen.

F1® LIFE:
F1® Life is de nieuwe social hub die spelers de mogelijkheid geeft om te pronken met hun verzameling supercars, accessoires en trofeeën. Het personaliseren van een in-game personage gaat verder dan ooit tevoren met officiële merkkleding en accessoires die kunnen worden ontgrendeld door middel van in-game uitdagingen, de Podium Pass, de brand shop en de in-game-winkel. Wanneer spelers de game starten worden zij gedropt in hun persoonlijke hub. Deze fungeert niet alleen als lobby voor het spelen van Multiplayer, maar vanuit hier kunnen zij ook avatars en collecties van hun vrienden bekijken.

Terugkerende features:
My Team en Career Mode keren terug in F1® 22 met nieuwe features, plus een splitscreen voor twee spelers, F2™, online multiplayer en alle features waar je zo van houdt.

Edities

F1® 22 Standard Edition ( PS4, Xbox One )
Pre-order F1® 22 Standard Edition en ontvang:

• F1® Life Starter Pack.
• F1® 22 New Era-content.
• 5000 PitCoin.
Niet speelbaar op de PS5, Series X|S.

F1® 22 Standard Edition ( PS5, Xbox X|S )
Pre-order F1® 22 Standard Edition en ontvang:

• F1® Life Starter Pack.
• F1® 22 New Era-content.
• 5000 PitCoin.
Alleen voor de PS5 of Series X|S.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5VJihcUjNYbJQln_McDwKGhKRdM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAZ7PyrEjyiXwubr1Mvo8r72.jpg?f=fotoalbum_large

F1® 22 Champions Cross-gen + Tijdelijke bonus
TIJDELIJK - PRE-ORDER* F1® 22 Champions Edition vóór 16 mei 2022 en ontvang:

• Tijdelijke bonus: Miami-Themed Content Pack
• 3 dagen eerder toegang
• F1® Life Starter Pack
• F1® 22 New Era-content
• Ontvang nieuwe Mijn Team-Icons: Jacques Villeneuve, Mark Webber en Nico Hülkenberg
• 18.000 PitCoin
• Dubbele Versie-upgrade, upgrade jouw exemplaar kosteloos naar de PS5 of Xbox Series X|S.
• Deze editie bevat twee bestuurbare safety cars om te gebruiken in Time Trial: de Mercedes-AMG GT Black Series en de Aston Martin Vantage
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkYmNbMJ5wWq-Vufgfbe0AHdUPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/02fzOaVAWKAEn1DWmHWvQ30S.jpg?f=fotoalbum_large

Trophies and Achievements
CompletionistUnlock all of the F1 22 Trophies/achievements
Ultimate PrizeWin the F1 Drivers’ Championship
Makes The Dream WorkWin the F1 Constructors’ Championship
All Around The WorldComplete a clean lap at all tracks in Time Trial
Always ImprovingComplete 250 successful overtakes in any game mode
Beating Them AllFinish 1st in a Ranked & Unranked multiplayer race
Fighting for 1stEarn 1st and 2nd place in a single race as players in Two Player Career
Gold All AroundEarn a gold medal in each type of Supercar Invitational
Lookin’ StylishChange the Paint Finish on all layers of a livery
Pit PerfectionPerform 25 perfect pitstops
Spotlight On MeHave your car be the focus during a Broadcast Safety Car
Supercar SuperstarFill all 6 bays in F1 Life with unlocked Supercars
You Know Our NameReach a Team Acclaim level of 20 in My Team mode
A Good DayGet on the podium
A Great DayWin your first race
All RounderDevelop a component in every R&D Department
AnnihilationWhile in 1st place, lap the driver in 2nd place in any game mode
Back OnlineRe-open a facility that has been shutdown for more than 7 days in My Team
Better TogetherComplete your first race weekend in Two Player Career
Boosted Boost your 2nd driver’s stats 10 times using Team Activities
Classic PhotographerTake a photo using Photomode at Silverstone, Spa, Monza & Monaco
Crisis ManagementComplete 25 Department Events in My Team
DriftyDrift for a total of 3 minutes in the Drift Invitational mode
Equipped With The BestUpgrade Pit Crew Equipment to the max level in My Team
Executive DecisionAgree to and complete an Ask The Driver Department Event
F2 Flyeromplete an F2 Grand Prix with a Sprint and Feature Race at 25% or greater race distance
Feels Like HomeChange the appearance of your F1 Life area
Ferrari FanWin a race at Monza with a Ferrari Engine in My Team
Get It DoneComplete a practice session using Quick Practice
Getting The Hang Of ItDrive 25 laps in a Supercar in any game mode
I Want It AllSet the fastest time in all 3 practice sessions, take pole position and win the Grand Prix
It Only Goes Skin DeepWin a 25% race in wet conditions
Just Popping In
Visit another player’s F1 Life area
Lookin’ GoodChange a piece of your Casual attire
Mercedes MasterWin a race with a Mercedes Engine in My Team
On Top Achievepole position after any qualifying session
Proud OwnerDisplay a trophy in your F1 Life trophy cabinet
Pure PowerAchieve first in the speed trap in 5 practice sessions
Racing CliqueComplete a League race
Red Bull RacerWin a race at Austria with a Red Bull Engine in My Team
Renault RacerWin a race at France with a Renault Engine in My Team
Replay That!Save a captured highlight in Theatre Mode
ScorcherComplete a race at F1’s hottest tracks (Bahrain, Abu Dhabi, Singapore, Brazil) in Clear weather Bronze
Slotting InSlot into the grid starting box 10 times
Speed DemonReach 300kph / 186.4mph at 10 different tracks
The GrindFinish 50 races in online multiplayer
The StartFinish 10 races in online multiplayer
The VeteranFinish 100 races in online multiplayer
Tunnel VisionSuccessfully complete 15 upgrades in a single R&D department
Watchful EyeSpectate an online race
Weekly WarriorParticipate in any Featured, Weekly or Esports Event
Trailers

Screenshots

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UFVdbEjBKgR4D_gl_BSi1GdVSM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7R8l5OJHREc2NmiGV6hyJHOl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxOkosS_25cHl0wloFxxGUZsEoY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cHCpAyzHcMXPG7OqNChNJHcU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hz_uuHmV16sqF6kZIlvqP31-UbM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KpYPBautzo8mZul8ue7SQqih.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pv6uqHqfIHjJgzPPyrK0qIsoOy0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LBnbrsr2E7S9EXDMjcrVYb3Q.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfi981uowWv-Q7LBnFJBRbp9sqc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EOTqeDCZXFoABVXfN7UDZjHg.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1CvqWTnWFqXqdUP_ohJ2LF9K3Tw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GQS0stxK5Iom1QMZmkWb5zmB.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dftljm7qkUb1UzV6Tqv5S5z78jA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jq828kO4ZeidSZfj7zGxeVX1.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nrk0A9UWMaQ7c0SL0qqV8pLvRBg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KoyWJKUyFnKDP1TIDavZkL8s.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/viKCtz1AHOon0q3R0lh2PbpaMMM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ShszJi0S54BxoIFW6m26DccF.png?f=fotoalbum_tile

Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een PM!
^ Naar boven ^

[ Voor 174% gewijzigd door G_Dragon op 20-06-2022 08:39 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lets go!
Ben benieuwd wat ze ervan hebben gemaakt.

[ Voor 72% gewijzigd door G_Dragon op 21-04-2022 16:59 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
Nou, er was weinig te zien in die trailer. Maar we hebben nu tenminste wel de releasedate van 1 juli :P

Edit:

WHAT’S NEW?

NEW SEASON, NEW RULES

Take your seat for the new era of F1® with the sport’s stunning new cars and a new handling model that recreates the intense wheel-to-wheel racing that’s had us on the edge of our seats so far in the 2022 Formula 1® season.

Plus, test your talent amongst the iconic Florida palm trees around the 19 challenging corners of the vibrant new Miami International Autodrome, and go flat out as F1® Sprint comes to the game for the first time in F1® 22.

RACE DAY, REDEFINED

New race options in F1® 22 will give you more control over your virtual F1® race day, with the opportunity to choose between immersive and broadcast style Formation Laps, Safety Car periods, and Pit Stops.

F1® 22 also includes VR compatibility on PC via Oculus Rift and HTC Vive to give you the ultimate immersive F1® experience.

F1® LIFE

Get a taste of the glitz and glamor of Formula 1® in F1® Life, a new space for you to unlock and show off supercars, clothing, accessories, and more for the world to see.

RETURNING FEATURES

My Team and Career Mode return in F1® 22 with fresh new features, along with two-player split screen, F2™, online multiplayer and all the features you know and love.

PRE-ORDER

F1® 22 is available to pre-order now, with a special Miami-themed content pack featuring livery, suit, helmet, gloves, a cap, t-shirt and wall art designed by a local artist, when you pre-order the game before May 16th.

The F1® 22 Champions Edition also gets you on the track early with three days early access meaning you can play starting June 28th, plus get F1® 22 New Era content, an F1® Life Starter Pack, new My Team Icons, and 18,000 PitCoin.

source: https://www.ea.com/en-gb/games/f1/f1-22/news/f1-22-announce

[ Voor 118% gewijzigd door kiiv3H op 21-04-2022 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor zo'n grote aankondiging had ik wel meer verwacht dan zo'n simpele teaser..

EDIT: Ik zie nu net dat de game ook naar de Xbox One en Playstation 4 komt, dit verbaast me wel want hoopte dat ze de volledige focus op de nieuwe consoles zouden gaan leggen. Hopelijk gebruiken ze wel de volledige kracht en zijn ze niet beperkt door de oude gen.

[ Voor 65% gewijzigd door G_Dragon op 21-04-2022 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:00

backupdevice

Boeh!

G_Dragon schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:03:

EDIT: Ik zie nu net dat de game ook naar de Xbox One en Playstation 4 komt, dit verbaast me wel want hoopte dat ze de volledige focus op de nieuwe consoles zouden gaan leggen. Hopelijk gebruiken ze wel de volledige kracht en zijn ze niet beperkt door de oude gen.
Was wel te verwachten omdat de meerderheid nog geen toegang heeft tot next gen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:43
G_Dragon schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:03:

Als ze de EA manier volgen dan krijgt de oude generatie consoles op den duur nog wel de nieuwe game, maar wordt die enkel voorzien van content updates met de juiste namen en logo's etc. en blijft de game verder gelijk aan de eerdere versie.
Maar dat zal nog wel even duren gezien het beperkte aanbod aan nieuwe consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:31
Nu mag ik hopen dat ze niet het EA Fifa effect gaan gebruiken op pc.. (huidige PC Fifa is old gen Fifa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 19:34
Ik heb hier een HP reverb G2 liggen waar ik amper wat mee doe omdat ik er snel misselijk van wordt. Ik weet dat ik mezelf wat meer moet 'trainen' hierin maar heb nooit de motivatie daarvoor gevonden. Ik denk dat deze game mij die motivatie wel gaat geven.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herman1990
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 11:39
Is er al iets bekend of de game crossplay bevat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
Ik geloof niet dat er een trailer is die minder laat zien dan deze :+

Ik heb alle laatste F1 games gekocht en ga deze ook zeker wel aanschaffen. Toch ben ik ook een beetje sceptisch als ik dingen voorbij zie komen zoals "Pitcoins" en " F1® Life Starter Pack"

In de laatste versies proberen ze al deze bijzaken ook steeds meer te pushen. Eerlijk gezegd interesseert mij al die bij zaken helemaal niet en ik zou ik willen dat ik het helemaal uit kon schakelen.

Voor wat betreft de race ervaring waren F1 2020 en F1 2021 best wel aardig af en toe, maar door het gebrek aan VR support heb ik F1 2021 maar net 20 uur gespeeld.

Dat moet dus nu gaan veranderen, in VR. Ondanks dat EA de uitgever is, zie ik dit nog steeds als een Codemasters game. En daar zit misschien ook wel het probleem of ik wel of niet ga pre-orderen.

- Is de VR support zo bar slecht als de laatste VR game nl. PCARS3 ? ( die zelfs op een RTX3090 nog ruk draait )
- Adaptive AI 8)7 Klinkt heel mooi, maar ik denk eerder dat alleen maar voor heel veel problemen gaat zorgen
- Wordt het telemetrie systeem voor motion ect weer helemaal op de schop gegooid ?
- Is het Dirt Rally 2 / F1 2021 team die hier aan gaat werken of komt deze game uit de stal die PCARS3, Grid Legends en Dirt5 heeft geproduceerd.

In het laatste geval sla ik de game dan liever over >:)

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wacht bij F1 22 nog even op meer informatie voordat ik iets beslis, want die nieuwe modus F1 Life? Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden, het idee van supercars in een F1 game hoort klopt voor mij niet...

Tot nu toe haal ik bij elke Formule 1 game wel meer dan 100 uur aan speeltijd:
  • F1 2018: 160 uur
  • F1 2019: 164 uur
  • F1 2020: 236 uur
  • F1 2021: 146 uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
herman1990 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 23:01:
Is er al iets bekend of de game crossplay bevat?
Het gerucht ging dat dit een een latere update toegevoegd zou gaan worden, sowieso niet vanaf launch.
FIFA schijnt ook eindelijk crossplay te krijgen dus het is goed mogelijk dat dat klopt.

Maar vooralsnog is het juist eerder nog meer beperkt dan dat het nu is, en kan je alleen nog met dezelfde consoles (PS5 vs PS5, PS4 vs PS4) spelen.
\Op de PS5 ben je dan verplicht om de Ultimate editie aan te schaffen en de PS4 versie te downloaden om met PS4 spelers te racen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
G_Dragon schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:28:
Ik wacht bij F1 22 nog even op meer informatie voordat ik iets beslis, want die nieuwe modus F1 Life? Ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden, het idee van supercars in een F1 game hoort klopt voor mij niet...

Tot nu toe haal ik bij elke Formule 1 game wel meer dan 100 uur aan speeltijd:
  • F1 2018: 160 uur
  • F1 2019: 164 uur
  • F1 2020: 236 uur
  • F1 2021: 146 uur
Je kan er van uit gaan dat het F1 life gedeelte waarbij je je huisje in kan richten en dergelijke 1 groot micro transaction festijn wordt.

Een max verstappen koffietafel voor €8 ofzo. Wat eigenlijk al geen 'micro' transactie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtlAntA schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:36:
[...]

Je kan er van uit gaan dat het F1 life gedeelte waarbij je je huisje in kan richten en dergelijke 1 groot micro trasaction festijn wordt.

Een max verstappen koffietafel voor €8 ofzo. Wat eigenlijk al geen 'micro' transactie is.
Daar ben ik dus ook bang voor, het spel is een racesimulator en ik ben bang dat EA teveel wil proberen.
Het schade model voor de ondervloer was een zekere winst in F1 2021, wat mij persoonlijk hoop gaf in EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herman1990
dutchgio schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:36:
[...]

Het gerucht ging dat dit een een latere update toegevoegd zou gaan worden, sowieso niet vanaf launch.
FIFA schijnt ook eindelijk crossplay te krijgen dus het is goed mogelijk dat dat klopt.

Maar vooralsnog is het juist eerder nog meer beperkt dan dat het nu is, en kan je alleen nog met dezelfde consoles (PS5 vs PS5, PS4 vs PS4) spelen.
\Op de PS5 ben je dan verplicht om de Ultimate editie aan te schaffen en de PS4 versie te downloaden om met PS4 spelers te racen...
Bedankt voor je reactie:

Ik wacht wel even geduldig af, ga de game niet pre orderen in iedergeval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Mijn grootste irritatie is het complete gemis van enige straf bij het van de baan kegelen van tegenstanders. Niet alleen online, maar ook gewoon in je eentje kan je zo makkelijk de AI gewoon van de baan tikken zonder enig gevolg.
Maar o wee als je een keer de bocht uit schiet, 10s verliest en weer terug de baan op komt, dan krijg je +3 erbij...

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:23
Enige wat ik altijd speel is Career/MyTeam en daar lijkt niet zo veel aan veranderd te zijn dus grote kans dat ik voor het eerst in jaren het spel niet tijdens de launch ga halen

F1Life en Supercars mogen mij gestolen worden want dit gaat idd een groot microtransactie verhaal worden. Verwacht ook dat het Supercars gedeelte gewoon uit GRID komt (geen idee of ze dezelfde engine hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:13
"Alongside the real-world changes, we have updated the physics to accommodate the new aero rules and reworked the tyre model, making the handling more true to life. With new and updated circuits, adaptive AI, 'F1 Life', and expanded gameplay options, there has never been a better time for players to take their seats and live the life of an F1 driver."

Race day changes allow players to customise their gameplay even more, with new 'immersive' and 'broadcast' options. Immersive mode allows players to take on risk-reward challenges while broadcast mode includes "controlled and authentic cinematics" to enhance the action.

Adaptive AI lets less-experienced players take on the challenge, with AI racers tailored to match their skill level, while accessible menus and handling also return for players who want to get into the action quickly.

Refreshed practice programmes offer more variety this time around too, while 'My Team' returns – players now given a choice of starting budget and three entry scenarios.

The 10-year career mode also returns, as does the two-player career option, and the epic online multiplayer mode.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Race day changes allow players to customise their gameplay even more, with new 'immersive' and 'broadcast' options. Immersive mode allows players to take on risk-reward challenges while broadcast mode includes "controlled and authentic cinematics" to enhance the action.
Ik heb echt geen flauw benul wat hier nu mee bedoelt wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door AtlAntA op 23-04-2022 17:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Ziet er goed uit!

En de cover voor beide edities zijn onthult:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7V2dZLquFkNkhMMvt3zZqjFPBao=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAZ7PyrEjyiXwubr1Mvo8r72.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfejPS94arRfIeHRFo7yONwq2dc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/02fzOaVAWKAEn1DWmHWvQ30S.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 80% gewijzigd door G_Dragon op 03-05-2022 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
Dat circuit ziet er goed uit qua omgeving om de baan heen. In de laatste seconde van de video zie je dus ook dat je met supercars op de circuits zult kunnen rijden, ik neem tenminste aan dat ze dat ermee willen teasen. Verder valt me op dat het motorgeluid van de auto's in de trailer een stuk beter lijkt, ik hoop dat dat in de echte game ook zo is.

In hoeverre zou het porpoising in de game zitten? :P

[ Voor 19% gewijzigd door kiiv3H op 03-05-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kiiv3H schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:14:
Dat circuit ziet er goed uit qua omgeving om de baan heen. In de laatste seconde van de video zie je dus ook dat je met supercars op de circuits zult kunnen rijden, ik neem tenminste aan dat ze dat ermee willen teasen. Verder valt me op dat het motorgeluid van de auto's in de trailer een stuk beter lijkt, ik hoop dat dat in de echte game ook zo is.

In hoeverre zou het porpoising in de game zitten? :P
Helaas krijg ik die video's niet uit me beeld, echt heel irritant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SL29JEmM6t719z7_w-9M4AQeGbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DkZjQ1VpClR28j8tgCH0ssLw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:34

Mef

Het water in de nep-marina ziet er in game echter uit dan in het echt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Waarom gaan ze eigenlijk VR alleen op de PC aanbieden, lijkt me toch dat de PS5 voldoende snel hiervoor is

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-09 18:05
Weet niet of ik het mag zeggen. Maar ik heb beelden van leaks gezien dat het net F1 2021 is maar dan gewoon met de ''nieuwe'' auto's. En ben elk jaar trouw geweest om de nieuwe game te gaan pre-orderen. Maar nu wacht ik wel af.. Beetje jammer. Maar goed,. EA kennende..

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Draaien ze niet op een andere engine dit jaar? Of was dat vorig jaar ook al?
Milan1NL schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:32:
Weet niet of ik het mag zeggen. Maar ik heb beelden van leaks gezien dat het net F1 2021 is maar dan gewoon met de ''nieuwe'' auto's. En ben elk jaar trouw geweest om de nieuwe game te gaan pre-orderen. Maar nu wacht ik wel af.. Beetje jammer. Maar goed,. EA kennende..
Sja, is dat niet elk jaar zo? Dit jaar zal in ieder geval de handling van de auto's significant anders moeten zijn.

Maar ben het verder met je eens hoor, eerst maar even aankijken. Maar dan vooral om te zien of EA er geen groot microtransactions-festijn van heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
Ik heb de gelekte videos even naar Streamable geüpload, wat de kwaliteit er overigens niet echt beter op maakt. Het is inderdaad gewoon weer een beetje oude wijn in nieuwe zakken, maarja dit jaar zijn de auto's tenminste nog daadwerkelijk heel anders. Wat me wel opvalt is dat het motorgeluid wel aanzienlijk beter klinkt.

[Streamable: f1_22_gameplay_from_alpha_tauri_twitter-fn60kfmnfhx81]

[Streamable: f1_22_hot_lap_mclaren-yev63yicrhx81]

Edit: nu ook een video van Codemasters zelf:

[ Voor 16% gewijzigd door kiiv3H op 05-05-2022 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog meer gameplay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:28
BlizzarD schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:32:
Waarom gaan ze eigenlijk VR alleen op de PC aanbieden, lijkt me toch dat de PS5 voldoende snel hiervoor is
De ps5 heeft nog geen vr. Wanneer psvr 2 uit komt verwacht ik voor dit spel een update

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ Voor 77% gewijzigd door G_Dragon op 09-05-2022 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:22
Marcievg schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:21:
[...]

De ps5 heeft nog geen vr. Wanneer psvr 2 uit komt verwacht ik voor dit spel een update
Ik denk dan eerder dat het komt voor F1 '23, aangezien de PSVR 2 waarschijnlijk wordt uitgesteld.

Overigens is het ook gewoon mogelijk om de oude PSVR aan te sluiten op de PS5. Ik kon destijds een gratis dongeltje aanvragen bij Sony. (Ik weet alleen niet in hoevere dit echt succesvol zou zijn, aangezien ik redelijk vaak de positie van het beeld moet "resetten")
Voor de geïnteresseerde: hier kan je hem aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:28
JobKlimop schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:53:
[...]

Ik denk dan eerder dat het komt voor F1 '23, aangezien de PSVR 2 waarschijnlijk wordt uitgesteld.

Overigens is het ook gewoon mogelijk om de oude PSVR aan te sluiten op de PS5. Ik kon destijds een gratis dongeltje aanvragen bij Sony. (Ik weet alleen niet in hoevere dit echt succesvol zou zijn, aangezien ik redelijk vaak de positie van het beeld moet "resetten")
Voor de geïnteresseerde: hier kan je hem aanvragen.
Die dongel is slechts om ps4 vr spellen op de ps5 te kunnen spelen. Er is nog geen enkel ps5 spel dat ondersteuning heeft voor de psvr. Stel dat psvr 2 eind dit jaar uitkomt dan is er nog een half jaar te gaan tot het nieuwe deel. De update lijkt me niet veel werk voor hun en het kan de verkopen weer even een boost geven.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop dat er veel nieuwe opties bijkomen in My Team, want daar gaan mijn meeste speeluren heen.

Zoals Pitstops managen en upgraden zou bijvoorbeeld erg vet zijn, want nu krijg je een pitcrew en kan je er verder niks mee.

Ik hoop wel dat je sneller een defect krijg bij je auto, want ik heb bij F1 2021 alle kansen op een defect zo hoog mogelijk gezet en maar 1 lekke band gekregen in 7 seizoenen my team :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
G_Dragon schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:29:
Ik hoop wel dat je sneller een defect krijg bij je auto, want ik heb bij F1 2021 alle kansen op een defect zo hoog mogelijk gezet en maar 1 lekke band gekregen in 7 seizoenen my team :/.
Is er niet iets van een reliability onderdeel in de (door)ontwikkeling van je auto? Je zou zeggen als je die niet voldoende ontwikkelt, je vaker pech hebt. Of, als dat er niet in zit, zou het misschien een aardige toevoeging zijn als je moet kiezen tijdens de winter waar je de meeste effort in steekt, snelheid of betrouwbaarheid. En dat dat vervolgens impact heeft op het volgende seizoen.

Anyway, we gaan het zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
G_Dragon schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:29:
Ik hoop dat er veel nieuwe opties bijkomen in My Team, want daar gaan mijn meeste speeluren heen.

Zoals Pitstops managen en upgraden zou bijvoorbeeld erg vet zijn, want nu krijg je een pitcrew en kan je er verder niks mee.

In mijn 3e seizoen MyTeam had ik de eerste 3 races een DNF door technisch falen. Ik had alle settings op realistisch oid staan. Tijdje geleden ook een video van Tiametmarduk gezien die hetzelfde had in seizoen 3 en op reddit waren er ook zat verhalen te vinden over onevenredig veel technisch falen in seizoen 3. Ik denk dat je gewoon erg veel mazzel had of je hebt gereden als een omaatje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-08 19:33
Mensen die op 2022 ook gaan league racen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

llovesoccerx7 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:15:
Mensen die op 2022 ook gaan league racen?
Yes, op de PS5 :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
Nou dat F1 Life ziet er wel écht uit als een functie die ik niet had willen missen hoor :'). Verder valt het me op dat ze ook in deze trailer nog steeds niet de auto's hebben aangepast, elk team lijkt een andere skin over dezelfde default auto heen. Ik neem aan dat dit nog verandert voor release

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kiiv3H schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:03:
Nou dat F1 Life ziet er wel écht uit als een functie die ik niet had willen missen hoor :'). Verder valt het me op dat ze ook in deze trailer nog steeds niet de auto's hebben aangepast, elk team lijkt een andere skin over dezelfde default auto heen. Ik neem aan dat dit nog verandert voor release
Ja? Ik sta er nog niet echt te springen om dat F1 life vanwege de Supercars, want vind dat zoiets niet in een Formule 1 game hoort. Daarin tegen ga ik het zeker wel even uitproberen, want wie weet verander ik dan van mening hierover. Ik ben benieuwd welke opties we in My Team erbij krijgen, ik zou bijvoorbeeld wel heel graag de pitsstops meer willen beïnvloeden (ja ik weet van het insturen bij pitsstops, maar dat bedoel ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11
kiiv3H schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:03:
Kijken wij naar een andere trailer? Op 1:30 in de trailer zie je de verschillen echt heel goed. Kijk maar naar de sidepods van de Merc/RB/Fer tegenover de McLaren, de lengte van de auto's, de halo, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
MuddyMagical schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:22:
[...]

Kijken wij naar een andere trailer? Op 1:30 in de trailer zie je de verschillen echt heel goed. Kijk maar naar de sidepods van de Merc/RB/Fer tegenover de McLaren, de lengte van de auto's, de halo, etc.
Nou, als ik bijvoorbeeld de Merc vergelijk met de echte W13 dan is het nogal een verschil. De auto verandert ook nauwelijks terwijl ze door de Merc/Ferrari/RedBull klikken in de trailer, alleen de livery is anders. Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2O7V2JmcCWwODtlocIdzWCl0Bfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6l5XcnGrZicw87YTS9z9xRCu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJ_XZSfaaYQjaHN6g8Z8yBzbXEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4z9ShVa3yUA5woJbl2DuqbE8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11
kiiv3H schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:30:
[...]

Nou, als ik bijvoorbeeld de Merc vergelijk met de echte W13 dan is het nogal een verschil. De auto verandert ook nauwelijks terwijl ze door de Merc/Ferrari/RedBull klikken in de trailer, alleen de livery is anders. Voorbeeldje:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat het niet voor de volle 100% overeenkomt met de werkelijkheid ben ik met je eens, maar het is niet 1 auto, 10 livery's in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 15:20

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

kiiv3H schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:30:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:P Dat is nog de Test-spec W13 sowieso...
Maar ook de anderen lijken nog de versie te zijn die ze hadden bij de onthullingen..

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:16
Volgens mij worden die wagens altijd voor release gewoon netjes geupdate. En is de gameplay in de trailer al enkele maanden oud dus ze zullen wel die concept wagen als basis gebruikt hebben daarvoor.

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:33

Meneer iCy

swarma

Ik ga F1 2022 aanschaffen en wat vaker spelen dan F1 2021, maar zit te twijfelen tussen de versies. Bied het echt meerwaarde als ik voor de championship editie gaat, de middel of de standaard?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Meneer iCy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:38:
Ik ga F1 2022 aanschaffen en wat vaker spelen dan F1 2021, maar zit te twijfelen tussen de versies. Bied het echt meerwaarde als ik voor de championship editie gaat, de middel of de standaard?
Kijk anders even in het start topic, want daar staat het heel duidelijk in een overzicht.
En het ligt er ook heel erg aan of je al die extra's een meerwaarde vind.
Want anders zou ik voor de standaard gaan en gewoon wat later spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

G_Dragon schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:42:
[...]

Kijk anders even in het start topic, want daar staat het heel duidelijk in een overzicht.
En het ligt er ook heel erg aan of je al die extra's een meerwaarde vind.
Want anders zou ik voor de standaard gaan en gewoon wat later spelen.
Bekeken en zag ook iets van preorder bonus voor 16 mei wat ik misloopt. Koop gewoon de standaard editie voor 63 euro via de xbox. 🤗

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Meneer iCy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:52:
[...]

Bekeken en zag ook iets van preorder bonus voor 16 mei wat ik misloopt. Koop gewoon de standaard editie voor 63 euro via de xbox. 🤗
:) blij dat ik je heb kunnen helpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik hoop alleen dat ze de multiplay @ xbox wat verbeterd hebben. Het is echt bedroevend om lobbies te joinen met de 21 versie, vandaar dat ik hem ook niet vaak speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Xbox series versie is duurder als de one zag ik net. Dus voor dat marginale verschil heb ik de champion versie maar besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online

Het is een wat langer filmpje, maar niettemin wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meneer iCy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:40:
Xbox series versie is duurder als de one zag ik net. Dus voor dat marginale verschil heb ik de champion versie maar besteld
Ja dan heb je een goede keus gemaakt, was het helemaal vergeten te vermelden gisteren toen ik je vraag beantwoorde mijn excuses hiervoor! Want ben blij dat je er zelf op tijd achter bent gekomen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

G_Dragon schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:15:
[...]

Ja dan heb je een goede keus gemaakt, was het helemaal vergeten te vermelden gisteren toen ik je vraag beantwoorde mijn excuses hiervoor! Want ben blij dat je er zelf op tijd achter bent gekomen _/-\o_
Scheelt ook dat er 10% korting op zit ivm ea pass die in de gamepass zit :+

Ben wel een casual controller rijder en wil wellicht in de toekomst een (simpel) stuurtje kopen, maar vooralsnog met de controller met een maat van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meneer iCy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:32:
[...]

Scheelt ook dat er 10% korting op zit ivm ea pass die in de gamepass zit :+

Ben wel een casual controller rijder en wil wellicht in de toekomst een (simpel) stuurtje kopen, maar vooralsnog met de controller met een maat van mij.
Hoelang speel je de games al als ik vragen mag en op welk AI niveau speel je ? :)
Ik speel zelf al 10 jaar lang de Formule 1 games, speel momenteel op een AI van 100% met controller.
Heb boven wel een Thrustmaster TMX Force Feedback staan maar kan er nog niet aan wennen, wat ik niet zo gek vind na 10 jaar met controller racen O-) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

G_Dragon schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:39:
[...]

Hoelang speel je de games al als ik vragen mag en op welk AI niveau speel je ? :)
Ik speel zelf al 10 jaar lang de Formule 1 games, speel momenteel op een AI van 100% met controller.
Heb boven wel een Thrustmaster TMX Force Feedback staan maar kan er nog niet aan wennen, wat ik niet zo gek vind na 10 jaar met controller racen O-) .
Ik zou het niet weten. Ben niet zo goed in het spel :+ :+ :+ :+

Gaat dit jaar verandering in komen, want ga deze versie wel vaker spelen. :D

F1 2020 was de eerste die ik begon te spelen op de XBOX, daarvoor wel wat andere racegames gespeeld, maar allemaal casual. Daarvoor was het Grand Prix 4 op de PC :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Meneer iCy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:42:
[...]

Ik zou het niet weten. Ben niet zo goed in het spel :+ :+ :+ :+

Gaat dit jaar verandering in komen, want ga deze versie wel vaker spelen. :D

F1 2020 was de eerste die ik begon te spelen op de XBOX, daarvoor wel wat andere racegames gespeeld, maar allemaal casual. Daarvoor was het Grand Prix 4 op de PC :+
Ah nog best nieuw in de Formule 1 games dus :) het zijn mooie games dus ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om ermee te beginnen, mocht je ooit vragen hebben stel ze gerust he! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Voor het eerst een paar dagen in de open lobbies rondgehangen.
Wel te doen als je de lobbies kiest voor gevorderden en achteraan start.

Leuke races gehad .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 10:41
Ik ben aan het kijken of F1 te kopen voor de Xbox. Nu heb ik een One X en een Series X en zou op beide willen spelen. Bij bol vind ik een versie van 70euro die volgens mij voor beide werkt. Maar als ik bij Microsoft zelf kijk lijk ik de champions edition te moeten aanschaffen. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
wjsiebes schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:19:
Ik ben aan het kijken of F1 te kopen voor de Xbox. Nu heb ik een One X en een Series X en zou op beide willen spelen. Bij bol vind ik een versie van 70euro die volgens mij voor beide werkt. Maar als ik bij Microsoft zelf kijk lijk ik de champions edition te moeten aanschaffen. Klopt dat?
Voor zover ik weet biedt alleen de Champions Edition de mogelijkheid om op zowel de 'oude' consoles te spelen als op de nieuwe Series X. Het zelfde geldt voor de PS4/PS5.
De normale edities werken alleen op de console waarvoor je ze koopt, als je dus de Xbox One versie koopt zal die niet werken op de Series X en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:19
[...]

Zo’n TMX stuurtje gaat je ook niet helpen om snelle tijden te zetten.

Wil je sneller zijn dan met een controller moet je echt overstappen naar een goed stuur (DD) en loadcell pedalen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56
schumi1986 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:38:
[...]

Zo’n TMX stuurtje gaat je ook niet helpen om snelle tijden te zetten.

Wil je sneller zijn dan met een controller moet je echt overstappen naar een goed stuur (DD) en loadcell pedalen.
Ik ben echt wel sneller met mijn T150 dan met een controller. Nergens voor nodig om meteen duizend euro neer te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
Marrtijn schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:23:
[...]

Ik ben echt wel sneller met mijn T150 dan met een controller. Nergens voor nodig om meteen duizend euro neer te tellen.
Mee eens. Ik heb een TMX en ben met stuurtje ook sneller dan met controller. Andere spellen (Dirt Rally, WRC) vind ik met controller helemaal niet lekker spelen en kom ik met mijn TMX aardig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
My Team / F1 Life gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Marrtijn schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:23:
[...]

De tweaker waar ik op reageerde rijdt met zijn controller tegen AI op 100%, als je zo goed met een controller kan racen zul je echt niet zomaar nog veel sneller zijn met een goedkoop stuurtje.

Voor mensen die het racen met een controller helemaal niets vinden snap ik dat zo’n stuurtje dan wel voldoende is om er snellere tijden mee te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:22

Oxigeon

En zo is dat!

Er is weer een actie met een gratis game indien je een abbo neemt op top Gear.

Ik wacht zelf even af tot ik hem elders goedkoper vind

[ Voor 27% gewijzigd door Oxigeon op 16-06-2022 15:53 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:52:
Er is weer een actie met een gratis game indien je een abbo neemt op top Gear.

Ik wacht zelf even af tot ik hem elders goedkoper vind
Mooie actie weer van in hun, maar ik kan voor die prijs de Champions Edition krijgen via Brazilië en ben zelfs zo erg dat ik hoop op een grotere prijsdaling voor release :o :D

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 16-06-2022 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjsiebes
G_Dragon schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:07:
[...]

Mooie actie weer van in hun, maar ik kan voor die prijs de Champions Edition krijgen via Brazilië en ben zelfs zo erg dat ik hoop op een grotere prijsdaling voor release :o :D
Hoe doe je dat via Brazilië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Achievements

De Trophies

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 19-06-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:08
Net effe zitten Google'en, maar niks bevestigend kunnen vinden...
Is er al iets meer nieuws over de VR compatibiliteit?

En dan met name, mijn vraag, gaat deze game speelbaar zijn met een HP Reverb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wjsiebes schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:25:
[...]

Hoe doe je dat via Brazilië?
Ik doe je wel even een pm :D
De Champions Edition is nu 67 euro in Brazilië ( twijfel om nog te wachten op een prijsdrop of hem te halen )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 22:08

johanm3

Het kan altijd slechter

[...]

Misschien wat brutaal van mij om mij hier in te mengen.., maar ik doe het toch ;)

Vroeg mij dat laatst ook af, hoeveel mensen 'serieus' de game spelen, maar dan wel met een controller. \
Zelf speel ik ook met de controller op de xbox. Heb in f1 2021 263+ uur inmiddels zitten. Dit is voornamelijk Coop Carreer met mijn broer.

Wij spelen op moeilijkheidsgraad 70 en hebben terugspoelen uiteraard uit staan. Inmiddels zitten we aan het einde van seizoen 6. Langzamerhand kunnen we eindelijk steeds vaker met de top 8 meerijden ;)

Een stuur zou ik aan de ene kant wel graag willen, maar dat betekent ook dat ik niet meer casual kan spelen beneden op de bank in de woonkamer. Ik game nu de afgelopen 24 jaar met een controller en ook heel veel racegames gespeeld. Gevalletje ik weet nu (nog) niet beter.

Ben benieuwd naar de opties/verbeteringen in de Coop carreer mode.

[ Voor 7% gewijzigd door johanm3 op 20-06-2022 19:05 ]

Gadgets fan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
@johanm3 Er zijn er die met controller toptijden rijden (van de wereld). Verder betekent een stuur niet dat je de controller niet meer kunt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
johanm3 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:59:
[...]

Misschien wat brutaal van mij om mij hier in te mengen.., maar ik doe het toch ;)

Vroeg mij dat laatst ook af, hoeveel mensen 'serieus' de game spelen, maar dan wel met een controller. \
Zelf speel ik ook met de controller op de xbox. Heb in f1 2021 263+ uur inmiddels zitten. Dit is voornamelijk Coop Carreer met mijn broer.

Wij spelen op moeilijkheidsgraad 70 en hebben terugspoelen uiteraard uit staan. Inmiddels zitten we aan het einde van seizoen 6. Langzamerhand kunnen we eindelijk steeds vaker met de top 8 meerijden ;)

Een stuur zou ik aan de ene kant wel graag willen, maar dat betekent ook dat ik niet meer casual kan spelen beneden op de bank in de woonkamer. Ik game nu de afgelopen 24 jaar met een controller en ook heel veel racegames gespeeld. Gevalletje ik weet nu (nog) niet beter.

Vragen mag altijd want anders kom je er nooit achter, ik speel de game gemiddeld 150 tot 200 uur.
Waarbij ik vaak met My team meerdere saves heb en ik race ook nog online met een vaste racebuddy van me, die echt veel beter is dan mij in de rondetijden. Maar het is een goeie motivatie voor mij om uiteindelijk vaker van hem te winnen, wat me tot nu toe een keer gelukt is.

Respect dat jullie rijden zonder terugspoelen aan, want die heb ik voor de zekerheid altijd wel aanstaan maar gebruik het 9 van de 10 keer niet. Want je weet maar nooit om welke reden je uitvalt en soms is het wel handig om te hebben. Hoe staat jullie traction control instelling? (die van mij momenteel op Medium met controller en met stuur op uit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 22:08

johanm3

Het kan altijd slechter

@sdk1985 oja! Dat wist ik niet. Nee klopt, kan stuur en controller afwisselen. Alleen het is best een investering. En relaxed op de bank hangend even racen zit er met een stuur niet bij denk ik zo ;)

Coop career kan je trouwens niet terugspoelen bedenk ik mij ineens omdat het online is.
Traction control staat op full. Stuur en rem hulp op uit.
Drive line op bochten.

Miss kunnen we nog wat gaan spelen met dat traction control. Neem aan dat blokkeren wielen dan gaat meespelen?

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johanm3 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:13:
@sdk1985 oja! Dat wist ik niet. Nee klopt, kan stuur en controller afwisselen. Alleen het is best een investering. En relaxed op de bank hangend even racen zit er met een stuur niet bij denk ik zo ;)

Coop career kan je trouwens niet terugspoelen bedenk ik mij ineens omdat het online is.
Drive line op bochten.

Miss kunnen we nog wat gaan spelen met dat traction control. Neem aan dat blokkeren wielen dan gaat meespelen?
Natuurlijk wat dom van me, in online kan je inderdaad helemaal niet terugspoelen.

Nee dat blokkeren van de wielen krijg je pas wanneer je anti-lock brakes uit zet. De Traction Control is voor de stabiliteit bij het gas geven, bij medium heb je sneller de kans om in de ronde te gaan als je te agressief gas geeft (bij de instelling full heb je hier totaal geen last van).

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 21-06-2022 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
johanm3 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:13:
Je verleert het niet hoor. Ik heb tijden lang setups per track eerst met controller getest om vervolgens met stuur te racen puur omdat ik met controller consistenter was :).

De investering van je stuur zit vooral in de tijd die het gaat kosten om het te leren. Probleem van het stuur is dat je per bocht moet leren wat de maximale stuuruitslag is. Te veel en je krijgt onderstuur en/of banden slijtage. Te weinig en je moet meer afremmen waardoor je dus veel tijd verliest. Met de controller is het altijd een kwestie van timen wanneer je maximaal instuurt en vervolgens door middel van je snelheid bepalen waar je uit komt.
Drive line op bochten.

Traction control kan prima op medium met controller. Ik zou vooral naar het AI niveau kijken. Makkelijkste is om te kijken of je met de snelste auto wint. Al dan niet door naar de kwalificatie tijden te kijken. Tegelijkertijd mag je met de traagste auto niet winnen. Klopt dat, dan zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

johanm3 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:59:
[...]

Ik speel zelf met een stuur en ben er soms na 40 uur wel klaar mee ;)
Dit komt mede door mijn gebrek aan skill met F1 auto's.

Ik speel dan toch vaker liever ACC, hoewel ik daar weer een terugspoel knop mis als casual gamer.
Soms heb je gewoon momenten dat de AI je er vanaf knalt, dan wil je terugspoelen en niet het gevoel hebben dat je na meer dan 50 minuten geraced te hebben, je tijd te hebben voldoen.

Dit jaar wil ik meer tijd proberen te steken in F1.
Ik speel op Tractie Medium, Automatic Gearbox (want dat schakelen heb ik nog niet onder de knie in F1)
ABS aan en alle overige settings uit.
AI op 85

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:06

Christiano007

Ich bin der champion

Toch kun je veel sneller als je het schakelen op manual zet. Je kunt beter op de motor remmen en je kunt door zelf snel op te schakelen sneller door bochten zonder gelijk te spinnen.

Ben heel blij dat er cross-play komt, dan kan ik tenminste tegen anderen spelen met console

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Christiano007 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:44:
Toch kun je veel sneller als je het schakelen op manual zet. Je kunt beter op de motor remmen en je kunt door zelf snel op te schakelen sneller door bochten zonder gelijk te spinnen.

Ben heel blij dat er cross-play komt, dan kan ik tenminste tegen anderen spelen met console
Hier moet ik me bij aansluiten, ik ben ook 2 jaar geleden van automatisch naar handmatig gegaan en dit scheelt je erg veel tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herman1990
Christiano007 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:44:

Cross-play is bevestigd? Ik was er naar opzoek en vond alleen cross-platform, zeg maar tussen PS4<>PS5 en Xbox<>Xbox. Ik kon nog niks vinden over cross-play.

Ik zie wel dat ze het beloven over tijd maar ik koop niks voor ik het zeker weet. Heb jij iets anders gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:06

Christiano007

Ich bin der champion

Ik had daar op gegoogled en daar kwam het heel veel voor :) Alleen dat het nog niet direct bij release was.

https://racinggames.gg/f1...launch-feature-for-f1-22/

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
Er zijn inmiddels ook wat beelden van de auto's zoals ze zullen zijn bij release, ziet er wel goed uit vind ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVKxAaytlPgLyWBdgN_gOg3_5HA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4i2K4GZq3WKslMVMY3VveUzD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvAp4lGfXSZxjl7EsAcJpklYAmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mXa4wNUHlFFI3A02Kb8G2iOp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4eQFaE737taij3C5bflVOc9XphU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNRTdHiYm1ld4cEcVawH3K4U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrKe82cfYEdix3kZdrSn2d821U0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzGVW1nhhegsvKzwYlQEdfMp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Ik heb de early access edition gekocht. Volgende week dinsdag zit ik in mijn rig👍😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!
backupdevice schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:20:
Ik heb de early access edition gekocht. Volgende week dinsdag zit ik in mijn rig👍😁
Same here!
Wat voor een rig heb je?

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 22-06-2022 18:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

G_Dragon schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:28:
[...]

Same here!
Wat voor een rig heb je?
Zelfbouw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdrjxX5m72zXvjVCT4KyLYGDbKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOd87FqPUs5eqDnEca1hEcOT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door backupdevice op 22-06-2022 19:01 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• schumi1986
Ik ben ook klaar voor F1 22

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YQ0-UsU-IR6_e2fDK8CJtgMuUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHkhcl4XMTVYJvLiVGxE8hmz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er goed uit! :)
Ik wil graag met stuur racen maar kan er nog niet genoeg aan wennen waardoor ik steeds terugval op de controller.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Hier ook er klaar voor :D. Vorige week deze upgrade aangeschaft.
Ga alleen niet voor champions edition, dus moet iets langer wachten. Al vermaak ik me nog prima met de 2021 versie :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ikc0Jl6q0n3VkKfBRVN6rfCgyJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcdtkTI6AvjfYnNKDuKQynJr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:49
De Champions Edition doet mij niks dus ik wacht ook wel tot de echte release datum. Er bestaan betere games om met supercars te rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56
Beakzz schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:25:
De Champions Edition doet mij niks dus ik wacht ook wel tot de echte release datum. Er bestaan betere games om met supercars te rijden ;)
Same, hoewel ik wel een beetje zoutig ben over het feit dat Early Access een Champions edition perk is.

Die extra content kan me gestolen worden, maar waarom moeten mensen met een normale pre-order 3 dagen langer wachten op een game die al duidelijk klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Laatst online: 15:46
Marrtijn schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:36:
[...]

Same, hoewel ik wel een beetje zoutig ben over het feit dat Early Access een Champions edition perk is.

Die extra content kan me gestolen worden, maar waarom moeten mensen met een normale pre-order 3 dagen langer wachten op een game die al duidelijk klaar is?
Om jou alsnog over de streep te trekken om de Championship Edition aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:52

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Vind het wel oprecht jammer dat 2022 geen story/campaign mode krijgt.
Development duurt te lang zeggen ze voor zo'n modus dus die zal er volgende editie waarschijnlijk wel weer in zitten. Maarja persoonlijk vind ik dat wel jammer ondanks dat niet de reden is dat ik die game speel natuurlijk.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:49
[...]

Makkelijk geld verdienen. Mensen voelen zich al snel net iets specialer als ze eerder toegang krijgen of zijn gewoon ongeduldig en daar kan EA dan €20 per verkochte game meer voor vragen. Ik kan ze geen ongelijk geven.
Ricmaniac schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:13:
Development duurt te lang zeggen ze voor zo'n modus dus die zal er volgende editie waarschijnlijk wel weer in zitten. Maarja persoonlijk vind ik dat wel jammer ondanks dat niet de reden is dat ik die game speel natuurlijk.
Zal er niet om rouwen. Als ik verhalende games wil spelen zijn er betere opties. Zolang ik maar weer lekker rondjes kan rijden en mijn team kan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
Ricmaniac schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:13:
Tsja, het is natuurlijk ook zo dat de unique selling point van de game dit jaar de nieuwe auto's is. De game verkoopt daarom toch wel, dus hoeven ze er weinig moeite voor te doen. Het is misschien een wat pessimistische kijk, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid in zit.
F1 2020 naar F1 2021 was nauwelijks een stap geweest zonder die verhaalmodus, het zelfde zal wel weer gaan gelden voor F1 22 naar F1 23. Als er geen nieuwe circuits zijn dan is er gewoon weinig nieuwe content om in de game te stoppen, op wat kleine verbeteringen na. Dus ik zou inderdaad zeggen dat de kans reëel is dat de verhaalmodus volgend jaar weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
[...]

Games zijn tegenwoordig juist eerder niet klaar op de releasedag, betaald betatesten is mij ook niet de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Beakzz schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:25:
Speel F1 alleen in een league. 3 dagen voorsprong op de rest is lekker man 😂

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste