Acties:
  • +1 Henk 'm!
nickname89 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:36:
Ligt het nu aan mij of hebben jullie ook het idee dat de AI en practive opdrachten stukken moeilijker zijn dan F1 2021. Ik rij op Bahrein op AI niveau 80 en heb moeite met het behalen van de targets. Bij F1 2021 reed ik constant rond de 92-95 AI level.
Ja klopt, ik rij nu ook op een AI van 80% omdat het op 95% niet te doen was en ik kom vaak nog steeds niet aan targets :D. Bij My Team ben ik In Australië als 10e gefinisht door een safety car waar de top 10 niet direct ging pitten voor een nieuwe band maar de achterhoede wel en in de laatste 6 laps kregen we regen wat alles veranderde, ik koos ervoor om buiten te blijven op de harde band. Pas in de laatste lap begon ik grip te verliezen op de natte stukken.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwintjuh
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 19:10
G_Dragon schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:34:
[...]

Ja klopt, ik rij nu ook op een AI van 80% omdat het op 95% niet te doen was en ik kom vaak nog steeds niet aan targets :D. Bij My Team ben ik In Australië als 10e gefinisht door een safety car waar de top 10 niet direct ging pitten voor een nieuwe band maar de achterhoede wel en in de laatste 6 laps kregen we regen wat alles veranderde, ik koos ervoor om buiten te blijven op de harde band. Pas in de laatste lap begon ik grip te verliezen op de natte stukken.
Mijn uitdaging zit voorlopig nog vooral in al die strategie keuzes te maken tijdens het racen. Ik vind het behoorlijk lastig tijdens het racen in VR om de knopjes op m’n stuur voor het menu te vinden en opdrachten te geven of race situaties te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Voor de mensen met een Quest 2, op het steam forum komen de eerste instel opties voorbij om te proberen:

https://steamcommunity.co...ns/0/3409803709038879141/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:56
Erwintjuh schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:54:
[...]

Mijn uitdaging zit voorlopig nog vooral in al die strategie keuzes te maken tijdens het racen. Ik vind het behoorlijk lastig tijdens het racen in VR om de knopjes op m’n stuur voor het menu te vinden en opdrachten te geven of race situaties te checken.
Heb je een nieuw stuurtje dan? Want dan zou ik je aanraden even een paar races op het platte scherm te rijden. Na een paar races kijk je niet eens meer naar je stuur. Of heb je een stuurtje waar je de opties gewoon niet logisch kwijt kan?

Ik probeer zelf gezien ik veel verschillende sims speel alle functies op dezelfde plaats te houden en dan is het gewoon een kwesty van muscle memory zoals blind typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Beakzz schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:48:
[...]

Heb je een nieuw stuurtje dan? Want dan zou ik je aanraden even een paar races op het platte scherm te rijden. Na een paar races kijk je niet eens meer naar je stuur. Of heb je een stuurtje waar je de opties gewoon niet logisch kwijt kan?

Ik probeer zelf gezien ik veel verschillende sims speel alle functies op dezelfde plaats te houden en dan is het gewoon een kwesty van muscle memory zoals blind typen.
Beetje van alles inderdaad. Nieuw stuurwiel gekocht waar ik nog niet aan kon wennen en de d pad zit heel onhandig laag.
Je tip van eerst zonder VR is een goede, maar ik speel nu juist eindelijk deze versie omdat mijn racesim geen plat scherm heeft (ivm ruimte en kosten). Dus heb alleen VR als optie.

Meestal is dat niet erg want voor racen heb je niet veel knoppen nodig. Maar dat is bij F1 toch iets anders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Erwintjuh schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:06:
[...]

Beetje van alles inderdaad. Nieuw stuurwiel gekocht waar ik nog niet aan kon wennen en de d pad zit heel onhandig laag.
Je tip van eerst zonder VR is een goede, maar ik speel nu juist eindelijk deze versie omdat mijn racesim geen plat scherm heeft (ivm ruimte en kosten). Dus heb alleen VR als optie.

Meestal is dat niet erg want voor racen heb je niet veel knoppen nodig. Maar dat is bij F1 toch iets anders. :)
Wat?! VR zonder plat scherm als ondersteuning? Dat klinkt echt heel onprettig in gebruik. Heb nog wel een oude 24 inch op zolder voor je hoor, maar kan mij net voorstellen dat dat de kosten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Beakzz schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:16:
[...]

Wat?! VR zonder plat scherm als ondersteuning? Dat klinkt echt heel onprettig in gebruik. Heb nog wel een oude 24 inch op zolder voor je hoor, maar kan mij net voorstellen dat dat de kosten zijn :)
De kosten (en ruimte) zit hem meer in de monitor stand.

Op zich werkt het prima. Alle menu’s en dergelijke kun je gewoon bedienen vanuit VR. Draadloos toetsenbordje met muis erin op schoot en gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Erwintjuh schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:18:
[...]

De kosten (en ruimte) zit hem meer in de monitor stand.

Op zich werkt het prima. Alle menu’s en dergelijke kun je gewoon bedienen vanuit VR. Draadloos toetsenbordje met muis erin op schoot en gaan :)
Ok ok dan heb jij vast airco :) Ik kan zelfs met de windsim aan soms niet wachten om mijn headset af te doen na een pittige race. Zelf heb ik een dedicated 11,6 inch hdmi schermpje aan mijn simrig hangen om door instellingen te bladeren. En nog een 34 inch aan een simpele Invision arm op mijn bureau er naast die ik er heen kan draaien als ik het te warm vind voor VR.

Maar respect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:38
Kan hem nog steeds niet spelen, morgen 1 juli pas grrrr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:13
Albert020 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:54:
Kan hem nog steeds niet spelen, morgen 1 juli pas grrrr :(
Dat weet je nooit met CM/EA. Ze waren dinsdag te laat, dus wellicht zijn ze dit keer te vroeg.

Maar dit is tegen beter weten in uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Aartstyle schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:17:
[...]

Dat weet je nooit met CM/EA. Ze waren dinsdag te laat, dus wellicht zijn ze dit keer te vroeg.

Maar dit is tegen beter weten in uiteraard.
Te vroeg zou vandaag betekeken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:13
Albert020 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:41:
[...]

Te vroeg zou vandaag betekeken ;)
Precies. F5 knop trekt het al bijna niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwintjuh
Zal eerder morgen rond 19:00 uur zijn vermoed ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Voor mensen die net als ik hun fanatec load cell pedalen apart hebben aangesloten op de pc wat de game compleet onspeelbaar maakt. Iemand van EA heeft aangegeven dat ze er naar gaan kijken. Nu hopen dat het snel opgelost kan worden.

https://answers.ea.com/t5...7477/highlight/true#M1667

Ben al 2 uur van mijn trial kwijt om te achterhalen waarom het spel zo belabberd draaide. Als ze dit kunnen fixen kan ik de rest gebruiken om VR eens goed te testen. Aan de hand daarvan maar eens kijken of ik het ook ga kopen.

[ Voor 23% gewijzigd door GaHard op 30-06-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:22
?? die van mij laat geen sectortijden zien, ook slaat die mijn tijden in time trial niet op. Iemand anders daar ook last van?
Heel irritant want zie dus niet of ik m'n lap tijd verbeter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:04
Heb de CSL-dd settings gebruikt van simracingsetup en deze iets aangepast naar wens(zie https://simracingsetup.co...o_Force_Feedback_Settings). Maar moet zeggen dat ik het wel wat fijner vind rijden. Heb enkel de Sen op 2520 laten staan en de force feedback op 80 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19:00
Vandaag eens wat ronden gereden met alleen ABS als hulp maar dat valt me vies tegen. Na elke langzamere bocht sta ik achterstevoren of er komt een mooie power slide tevoorschijn. Dat belooft nog wat wanneer het time trial begint _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Edwinlzv schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 21:32:
Vandaag eens wat ronden gereden met alleen ABS als hulp maar dat valt me vies tegen. Na elke langzamere bocht sta ik achterstevoren of er komt een mooie power slide tevoorschijn. Dat belooft nog wat wanneer het time trial begint _O-
Volgens mij is de oplossing: short schiften als een gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Erwintjuh schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:16:
[...]

Volgens mij is de oplossing: short schiften als een gek
Hahaha inderdaad! Heb al de nodige spinala's gehad om dat te ondervinden :+. Zelfs bij het accelereren op het rechte stuk.

Gister ook voor het eerst Miami gereden, phew yes ik ben door die leuke bochtencombo onder die tunnel. Komt op rechte stuk en trapt gas in, spinala!

[ Voor 19% gewijzigd door Diversity op 01-07-2022 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Ik hoop snel op een update.
Als ik de game start, dan moet ik ALT-TAB uit de game gaan en er terug in gaan.
wilt mijn toetsenbord en/of stuur werken.

Ook al paar keer gehad, dat de game random afsluit tijdens beginnen van een time trial.

Moet wel zeggen dat ik de eerste dag moeite had met de auto's.
Ook al staat mijn tractie assist op medium.
Maar dat gaat nu veel beter.

Andere groot verschil is dat ik compleet nieuwe PC en mijn force feedback voelt beter.
Maten zijden altijd, dat je moest voelen dat je auto aan het glijden was, maar dat had ik nooit.
Nu voel ik het uiteindelijk wel in mijn stuur en dat is echt beter.

Dit probleem had ik alleen in F1, want in ACC ging het altijd wel goed

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanMaurik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:54
na 18 uur in de game te hebben, de eerste crash gehad op mn PC...
Eerst op controller gespeeld zonder VR maar ik ga nu toch maar mn G923 weer aansluiten en mn Rift uit de kast halen, ben benieuwd hoe dat is.

Gok dat ik mn settings wel naar beneden moet zetten, (alles nu op max)

R9 5900x
RTX 3060ti
16GB Ram

Mensen hier ervaring nog met VR en nog tips qua settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:04
Het valt mij op wanneer ik een vliegende ronde start, er de eerste meters geen force feedback is. Hetzelfde fenomeen doet zich voor bij een flashback. Meerdere mensen die dit issue ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iedereen heel veel plezier met spelen vandaag!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
Vraagje voor de PS5-bezittters:

Hoe anders/beter/slechter is zijn de graphics/handling tov F1 2021?

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:14
Na wat gepruts reageert eindelijk mijn rempedaal zoals het hoort :p

Het is gewoon weer een prima racegame maar die wel het gevaar loopt een FIFA te worden door gebrek aan nieuwe goede toevoegingen.

In een out of in lap is het helaas nog steeds zo dat auto’s achter je gaan pushen en ze er niet voorbij gaan zodra je aan de kant gaat, ga je dan weer op het gas dan proberen ze weer in te halen. Dat blijft echt ongekend irritant en krijgen ze blijkbaar niet verbeterd helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Zijn sites als simracingsetup een goede leidraad voor een afstelling? Ik weet dat het redelijk persoonlijk is maar met een goede (basis) afstelling is het uiteraard makkelijker rondjes rijden als zonder. Ik ben al ruim 30 jaar F1 liefhebber maar (sim)racing heb ik nog geen kaas van gegeten ( alleen een beetje arcade racen), laat staan het afstellen van een auto.
Er zijn ook youtube filmpjes van Marcel Kiefer en Jarno Opmeer die regelmatig en afstelling laten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ZuidJ schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:46:
Het valt mij op wanneer ik een vliegende ronde start, er de eerste meters geen force feedback is. Hetzelfde fenomeen doet zich voor bij een flashback. Meerdere mensen die dit issue ervaren?
Jep, dit is mij ook al opgevallen.
Edwinlzv schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:09:
Zijn sites als simracingsetup een goede leidraad voor een afstelling? Ik weet dat het redelijk persoonlijk is maar met een goede (basis) afstelling is het uiteraard makkelijker rondjes rijden als zonder. Ik ben al ruim 30 jaar F1 liefhebber maar (sim)racing heb ik nog geen kaas van gegeten ( alleen een beetje arcade racen), laat staan het afstellen van een auto.
Er zijn ook youtube filmpjes van Marcel Kiefer en Jarno Opmeer die regelmatig en afstelling laten zien.
Jawel, die filmpjes voor afstellingen zijn ook wel een goede basis. Zelf probeer ik altijd gewoon wat dingen uit totdat ik iets tegenkom dat bevalt. Ik heb me niet verdiept in zelf afstellingen maken, dus ik probeer gewoon wat dingen uit van mensen die bovenaan de leaderboards staan. Daarvan weet je tenminste dat je met die setup in principe snel kunt zijn :P

[ Voor 58% gewijzigd door kiiv3H op 01-07-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:01
Beetje een long shot en sorry als dit al ongeveer gevraagd/beantwoord is ergens in de afgelopen 14 pagina's, maar weet iemand of/hoe F1 2022 in VR loopt op een wat ouder systeem?

Om precies te zijn :9, gaat dit fatsoenlijk speelbaar zijn op de volgende specs:

8700K
GTX1080ti
HP Reverb G1
32GB ram

(ik vind (logischerwijs) alleen maar reviews van lui op nieuwere systemen)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:31
schumi1986 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:04:
In een out of in lap is het helaas nog steeds zo dat auto’s achter je gaan pushen en ze er niet voorbij gaan zodra je aan de kant gaat, ga je dan weer op het gas dan proberen ze weer in te halen. Dat blijft echt ongekend irritant en krijgen ze blijkbaar niet verbeterd helaas..
Haha, precies mijn irritatiepunt! Dit zit er al jaren in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:39

Oxigeon

En zo is dat!

Ontzettende_Jan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:00:
Vraagje voor de PS5-bezittters:

Hoe anders/beter/slechter is zijn de graphics/handling tov F1 2021?
Heb afgelopen woensdag via ea-play de game geprobeerd op de ps5.

De auto's lijken zwaarder waardoor de wagens wat lomper/zwaarder sturen. haakse bochten zijn hierdoor iets lastiger. Maar dit lijkt me vrij realistisch.
Ik speel met een controller en kan zeggen dat het trillen vrij goed werkt. Weet de naam van de bocht niet. Maar de curbs die liggen voor de bocht waar Max er vorig jaar op Silverstone uitvloog die voel je kneiterhard in je controller. Dit leek bij de andere bochten minder het geval. Het lijkt er dus op dat dit met curb verschilt.... Of dit komt omdat de curbs op dit stuk een stuk verder al de baan op liggen en je ze in deze bocht meer meepakt.

Graphics kan ik weinig op zeggen. Het lijkt erop dat ze ietsje beter zijn. Je merkt wel als je naar dit filmpje kijkt
YouTube: F1 22 CRASHES #1 dat er flink wat is gesleuteld aan de crash physics (dit is denk ik wel PC)

EDIT:
Heb wat gezocht op internet maar niet gevonden....
Stel ik speel de pitsstops manual. Iemand anders speelt deze in broadcasting mode.
Doet de broadcasting mode alles perfect? Of is het beter om de pitstop zelf uit te voeren?

DRS Doe ik zelf maar is natuurlijk verstandiger die automatisch te laten doen. Maar ik vind het leuk dit zelf te doen.

ERS doe ik ook zelf. Ik wil bepalen wanneer dat ding aan gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Oxigeon op 01-07-2022 11:57 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Oxigeon schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:48:
[...]

Heb afgelopen woensdag via ea-play de game geprobeerd op de ps5.

De auto's lijken zwaarder waardoor de wagens wat lomper/zwaarder sturen. haakse bochten zijn hierdoor iets lastiger. Maar dit lijkt me vrij realistisch.
Ik speel met een controller en kan zeggen dat het trillen vrij goed werkt. Weet de naam van de bocht niet. Maar de curbs die liggen voor de bocht waar Max er vorig jaar op Silverstone uitvloog die voel je kneiterhard in je controller. Dit leek bij de andere bochten minder het geval. Het lijkt er dus op dat dit met curb verschilt.... Of dit komt omdat de curbs op dit stuk een stuk verder al de baan op liggen en je ze in deze bocht meer meepakt.

Graphics kan ik weinig op zeggen. Het lijkt erop dat ze ietsje beter zijn. Je merkt wel als je naar dit filmpje kijkt
YouTube: F1 22 CRASHES #1 dat er flink wat is gesleuteld aan de crash physics (dit is denk ik wel PC)

EDIT:
Heb wat gezocht op internet maar niet gevonden....
Stel ik speel de pitsstops manual. Iemand anders speelt deze in broadcasting mode.
Doet de broadcasting mode alles perfect? Of is het beter om de pitstop zelf uit te voeren?

DRS Doe ik zelf maar is natuurlijk verstandiger die automatisch te laten doen. Maar ik vind het leuk dit zelf te doen.

ERS doe ik ook zelf. Ik wil bepalen wanneer dat ding aan gaat.
Pitstop kan je sneller doen met de nieuwe manual input, maar je kan er ook naast zitten.
Ik denk dat je op Automatic altijd Groen behaald (dus middelmatige stoptijd heb) en dat je met manual paar tiende eraf kan snoepen of zelfs secondes kan verliezen.

DRS automatisch heb ik begrepen dat dit echt duizendste seconde verschil in zit.
Het is leuker om dit handmatig te doen, maar in Multiplayer zet je dit toch altijd op manual beperking

ERS wil je zelf in de hand hebben.
De game gaat er vanuit dat je iedere lap wel een ERS wilt gebruiken.
Als je inloopt op een speler, dan gaat de ERS al aan.
Doe je dit handmatig, dan heb je alles zelf in de hand.
Je kan sparen en de speler voor je opjagen en in een fout drukken.
Daarna ERS gebruiken op het moment dat jij denkt dat het nodig is.

Ik speel op de PC met stuur en ook ik voel curbs goed en beter dan in F1 21.
Auto's rijden inderdaad zwaarder en dat ligt mij wel beter.
Lijkt ook meer overstuur in te zitten en dat is meer mijn voorkeur.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
Voordat ik erg teleurgesteld raak... Waar zijn de sprint races? Ik zie ze niet. Ik doe een 2 player career en ik heb geen enkele optie gehad om een sprint race setting te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Opzouten schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:40:
Voordat ik erg teleurgesteld raak... Waar zijn de sprint races? Ik zie ze niet. Ik doe een 2 player career en ik heb geen enkele optie gehad om een sprint race setting te doen
Sprintraces zouden erin moeten zitten. Ze staan dit jaar op de kalender op de volgende circuits. Misschien ben je daar nog niet aanbeland:

Imola
Oostenrijk
Brazilie

Als het goed is kan ik straks ook spelen. Heb de game alleen afgelopen woensdag eventjes een uurtje of 2 getest. Ben toen overstag gegaan wat niet zo moeilijk is bij mij met een F1 game. Als het goed is ligt de ps5 versie thuis op de tafel nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Ik dacht dat we zelf konden aanvinken welke sprint races we wilden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Vandaag 1ste race in my team gereden, vertrokken met +1 lap fuel en kwam er na 24 van de 29 ronden achter dat ik 0,4 ronde brandstof te kort zou komen.

Ik had 6 sec voorsprong op de nr 14 dus dacht ga even zuinig rijden maar zelfs met snel doorschakelen, eerder van het gas af en met minder gas de bocht uit bespaarde ik helemaal niets.

Uiteindelijk de sessie maar gestopt.

Ook is het echt jammer dat ondanks je steeds meer zelf kunt doen bij de start er nog steeds geen normale koppeling in het spel is toegevoegd, het is helaas gewoon aan/uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46
Vanochtend besloten het spel toch nog een kans te geven, want ik blijf een groot liefhebber van de serie, en te accepteren dat VR hem gewoon (nog) niet gaat worden.

Hier en daar wat races gedaan en het loopt, los van een paar bugs hier en daar, eigenlijk prima. :) Het 'nieuwe rijden' is wel even wennen en ik rijd voor het eerst met volledige ABS - en dat kan natuurlijk niet. :') Maar goed, om nu bij elke start of het uitkomen van elke bocht meteen de muur in te vliegen is ook zo frustrerend. :P

Daarnaast kan ik 'F1 Life' wel waarderen. Ik ben, in ieder geval, blij met de toevoeging van een leuke soundtrack, want die van eerdere games was gewoon slaapverwekkend (en repetitief).

Anyhow, na wat updates kan dit best een toppertje worden. Ik moest gewoon even door de zure appel heen bijten. :)

[YouTube: F1® 22 - 4K Gameplay | Ray Tracing & DLSS (i9-10900KF + RTX 3080 Ti FE)]

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 01-07-2022 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Opzouten schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:49:
Ik dacht dat we zelf konden aanvinken welke sprint races we wilden
Ik ben dit wel tegen gekomen. Misschien een limitatie bij 2 speler championship?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:57

Christiano007

Ich bin der champion

Ik wil ook spelen maar heb de key nog niet binnen :(

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Erwintjuh schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:58:
[...]

Ik ben dit wel tegen gekomen. Misschien een limitatie bij 2 speler championship?
Hoe Ben je het tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeff1989
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-07-2022
Hallo
Klopt het dat je nog niet samen kan spelen als iemand op pc en de ander op ps4 zit?
Hoop dat het niet lang duurt als het nog toegevoegd moet worden.
Mvg jeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Opzouten schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:20:
[...]

Hoe Ben je het tegengekomen?
Aantal plaatsen. Bij het opzetten van 1 weekend. Bij het op zetten van een championship.
Bij carreer voor 1 speler kon ik kiezen of ik met f2 wilde beginnen. Daar kon ik kiezen tussen 1 of 2 sprint races per weekend. Verder dan dat ben ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Ik kon helemaal niet kiezen voor sprint weekends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Laatst online: 10-09 19:34
Yonix schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:26:
Vanochtend besloten het spel toch nog een kans te geven, want ik blijf een groot liefhebber van de serie, en te accepteren dat VR hem gewoon (nog) niet gaat worden.

Hier en daar wat races gedaan en het loopt, los van een paar bugs hier en daar, eigenlijk prima. :) Het 'nieuwe rijden' is wel even wennen en ik rijd voor het eerst met volledige ABS - en dat kan natuurlijk niet. :') Maar goed, om nu bij elke start of het uitkomen van elke bocht meteen de muur in te vliegen is ook zo frustrerend. :P

Daarnaast kan ik 'F1 Life' wel waarderen. Ik ben, in ieder geval, blij met de toevoeging van een leuke soundtrack, want die van eerdere games was gewoon slaapverwekkend (en repetitief).

Anyhow, na wat updates kan dit best een toppertje worden. Ik moest gewoon even door de zure appel heen bijten. :)

[YouTube: F1® 22 - 4K Gameplay | Ray Tracing & DLSS (i9-10900KF + RTX 3080 Ti FE)]
Waarom krijg je VR niet goed werkend?

Heb ook een 3080ti maar dan icm een 5950x. Headset is een HP reverb G2 en als ik de scaling in steamVR op 75% zet en de quality settings ingame op medium zet dan heb ik een rocksolid 90fps per oog. Wil nog wel even pielen met de settings omdat ik het liefste de scaling op 100% heb staan.

Het gekke met VR in dit spel is dat je FPS en frametimes echt snaar strak moet lopen anders krijg je gigantische jitter en stutter met het rondkijken. Hou je je hoofd helemaal stil dan valt het bijna niet op.

Het is net alsof de game engine de headtracking refresh niet synjchroniseert met de refreshrate van de display's in je headset. Dus dat de game een 90hz headtracking verwacht terwijl je display maar 60hz oid laat zien.

Vandaag in totaal wel 5 uur in VR geracet en eigenlijk geen centje pijn na de initiële trial and error van de settings. Toen ik bezig was met de settings wel enkele crashes gehad maar daarna eigenlijk niet meer.

Ben meteen met een verse career in F2 begonnen dus ik heb op een paar time trial rondes na nog niet met een F1 auto gereden. De F2 auto's rijden eigenlijk net als vorig jaar. En dat is meer dan prima. Bij de vorige editie had ik zowaar meer fun met de F2 auto's dan met de F1 auto's. Zou me niks verbazen dat dit dit jaar weer het geval is. :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Ik heb even gekeken, sprint races zijn er alleen in F2. Wat slecht zeg en teleurstellend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
jeff1989 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:30:
Hallo
Klopt het dat je nog niet samen kan spelen als iemand op pc en de ander op ps4 zit?
Hoop dat het niet lang duurt als het nog toegevoegd moet worden.
Mvg jeff
Dit klopt, dit wordt later nog toegevoegd in een update. Wanneer dat is, is nog niet bekend volgensmij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Vraag mij af of ik hem moet kopen... Ik wil (of kan) enkel in VR racen, want ik heb geen monitor.

Sommigen zeggen dat het geweldig is in VR, terwijl toch heel veel Steam reviews zeggen dat VR performance slecht is.

Weet niet goed wat ik moet geloven...

Heb een RTX3070 trouwens. Ik speel veel AMS2, maar ACC in VR is voor mij een voorbeeld van slechte VR implementatie (te blurry).

Vraag mij dan ook af wat het referentiekader is van de mensen die zeggen dat de VR in F1 22 goed is, gewoon om te weten of ik het moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Opzouten schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:44:
Ik heb even gekeken, sprint races zijn er alleen in F2. Wat slecht zeg en teleurstellend.
Ik denk dat je wat beter onderzoek moet doen. Sprint races bij de F1 zitten er gewoon in alleen je zal wel volledige lange weekends moeten spelen. Bedankt voor de correctie @Soji

[ Voor 5% gewijzigd door AtlAntA op 01-07-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Ben er al achter. In F1 mode hebben de 3 sprintrace tracks standaard een sprint race. De rest niet, en je kunt het niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 20:32
kiiv3H schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:49:
[...]

Dit klopt, dit wordt later nog toegevoegd in een update. Wanneer dat is, is nog niet bekend volgensmij
Het is zelfs zo erg dat je niet eens kan spelen samen op PC als de één Origin heeft en de ander Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soji
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-11-2023
Sprint races zitten er gewoon in ook voor de F1. Had het eerst niet door tijdens mijn Team carreer. Maar op Imola na FP1 had ik gelijk de Quali, daarna FP2 en toen de Sprint race en de echte race. Ik speel op 25% met 1 Quali sessie en dan full free practice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
Hier nog aan het wachten tot hij binnenkomt... Gister de PS5 versie besteld bij Coolblue, maar vertraging bij PostNL :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
Het zal eens niet, hebben we hier ook zeer regelmatig last van. Aan de andere kant zal de vreugde denk ik des te groter zijn als hij binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Flying Hawkic schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:06:
Vraag mij af of ik hem moet kopen... Ik wil (of kan) enkel in VR racen, want ik heb geen monitor.

Sommigen zeggen dat het geweldig is in VR, terwijl toch heel veel Steam reviews zeggen dat VR performance slecht is.

Weet niet goed wat ik moet geloven...

Heb een RTX3070 trouwens. Ik speel veel AMS2, maar ACC in VR is voor mij een voorbeeld van slechte VR implementatie (te blurry).

Vraag mij dan ook af wat het referentiekader is van de mensen die zeggen dat de VR in F1 22 goed is, gewoon om te weten of ik het moet geloven.
Je kan toch gewoon een gamepass abbo nemen voor €1 de eerste maand en de 10 uur trial proberen. Kan je het zelf gewoon proberen.

https://www.xbox.com/nl-NL/xbox-game-pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
GaHard schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:44:
[...]

Je kan toch gewoon een gamepass abbo nemen voor €1 de eerste maand en de 10 uur trial proberen. Kan je het zelf gewoon proberen.

https://www.xbox.com/nl-NL/xbox-game-pass
Werkt dat dan samen met SteamVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Flying Hawkic schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:01:
[...]

Werkt dat dan samen met SteamVR?
Jup zo heb ik het eerst ook geprobeerd. Je moet wel weer via de EA app installeren en spelen maar als je de game opstart dan wordt SteamVR gewoon opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
AtlAntA schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:03:
[...]

Jup zo heb ik het eerst ook geprobeerd. Je moet wel weer via de EA app installeren en spelen maar als je de game opstart dan wordt SteamVR gewoon opgestart.
Dus zowel Gamepass en EA play installeren zou moeten volstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Flying Hawkic schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:10:
[...]

Toen het net uit was werkte het alleen als je via origin opstartte, maar kan zijn dat het ondertussen wel werkt via ea app. Als je het spel opstart krijg je gewoon de mogelijkheid om te kiezen tussen normaal of VR mode. Werkt gewoon met steam vr idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Flying Hawkic schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:10:
[...]

Ik heb de game opgezocht in de xbox app op win10 en vanuit daar moest ik de EA app installeren en vanuit daar kon ik de game dan weer installeren. Moest het hele zooitje nog even toegang tot elkander geven zodat mijn data lekker doorverkocht kan worden. De game zelf wordt vanuit de EA app opgestart. Je krijgt dan de keuze om de VR of de gewone versie te starten. Als je de VR versie kiest dan wordt SteamVR automagisch opgestart.

fpsVR vond ik erg handig te kijken of mijn fps en frametimes wel goed waren omdat ik erg veel jitter had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Thanks @AtlAntA en @GaHard !

Hoe heb je die jitter opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Flying Hawkic schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:20:
Thanks @AtlAntA en @GaHard !

Hoe heb je die jitter opgelost?
Settings en eventueel scaling verlagen totdat je rocksolid fps en frametimes hebt. Fluctuaties en lagere dan native refreshrates lijkt de engine niet zo goed mee om te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Maar klopt het dat enkel de 3 circuits die sprint hebben in real LIFE ook alleen sprint hebben in de game? Ik kan dus helaas niet selecteren bij het maken van een Carreer welke tracks een sprint race moeten bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soji
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-11-2023
Heb nog geen heel seizoen gedaan maar eerste was Imola. Dus lijkt wel real life te volgen.

Geen optie gezien waar je kan opgeven welke je een Sprint zou willen doen. Maar zijn best wat opties tijdens het aanmaken van je carreer, dus durf niet te zeggen of je er zelf nog invloed op hebt.

[ Voor 52% gewijzigd door Soji op 01-07-2022 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
D8 even kijken of ie speelbaar was, krijgen weer een update van 44,1 GB, nou laat maar downloaden speel morgen wel, hier gaan we niet op zitten wachten.... ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mi60wdz7na_bt9P3qazfAG65-VM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jzieBZOTRLsYIHZEVtaII22.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Albert020 op 02-07-2022 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:55
Albert020 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 01:47:
D8 even kijken of ie speelbaar was, krijgen weer een update van 44,1 GB, nou laat maar downloaden spreel morgen wel, hier gaan we niet op zitten wachten.... ;)
[Afbeelding]
Als ik me niet vergis is dit gewoon de game en geen update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Heb hem gisteren in VR geprobeerd... Wat een drama. Alles blurry, FFB onbestaande een het beeld trilt constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog nooit zoveel moeite gehad met de prachtige programs in my team, verlies nu zoveel tijd en voltooi ze soms gewoon niet op ai 80%. Meer mensen hier last van?

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 02-07-2022 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
pipapaulus schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:30:
[...]

Als ik me niet vergis is dit gewoon de game en geen update ;)
Kan idd, uitpakken van de game waarschijnlijk, maar had 2 dagen geleden ook 35,65GB gedownload.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
I'm ready! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d126PAvISnDznC3ZABm0LQ8WbVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJB7a0wxF4CADF36Dlt4VJXa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EH5eIJPl5oJmecXNnzkoSjyeZ1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jj6EDZZoP5IfU3hatWo2Ip1l.jpg?f=fotoalbum_large
Bij mij is in de 'Grand Prix-modus' de optie voor sprint races gewoon beschikbaar. Dit is @Silverstone:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYeUFOpNAkrvjBmwVcthCg539VI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sTMn6csho0kXqd9fVZLn0AWh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yb6IrvFXp50sEuPX5AEzGX1-XO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sOR9lfn67jyQAEuXtHhnGX9g.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Yonix heel veel plezier!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Yes! Ik val uit op Imola met een kapotte ICE, eindelijk meer random dingen die ook werken. In F1 2021 was deze optie er ook maar zelfs op high gebeurde het mij amper en nu al vrij vroeg in My Team. Hamilton zijn motor plofte ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMshWTQK_gCwUi_SLvY3pHsTXJg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TdQrMztIlqkM6IlYAFyFFrGC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door G_Dragon op 02-07-2022 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Trouwens, iemand enig idee waar ik mijn avatar en team een naam kan geven? Bij mij lijkt bij 'Customization' beide opties te ontbreken; om één of andere reden heet ik dan ook 'Eén' in-game, terwijl bij mijn avatar duidelijk 'Yonix' staat (want SteamID).

Oh, en presenting Delta Racing DR-22. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaUwe7GLAO_whx5vPh5tG4pxsVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KtGc0gp0MTTNZRRpt8xfUTHK.jpg?f=fotoalbum_large

Coming for you, Max. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De voorgaande F1 games kon ik prima meekomen met een controller, ik weet niet wat er veranderd is maar ik heb echt moeite met zo'n beetje elke bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downsize
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 18:43
Gisterenavond in eerste instantie erg teleurgesteld in de VR implementatie. Ik snap niet dat EA dit zo heeft uitgebracht zonder te communiceren dat het nog niet af is, of wat de issues zijn. En dan de problemen met USB pedals. Hebben ze uberhaupt getest? ik snap dat echt niet.

Anyway, de truc is om je settings zo te balanceren zodat je constant 90 fps haalt en het er redelijk uitziet. Dit is voor iedereen anders. Het lijkt net alsof ze een soort fixed timing hebben geimplementeerd, wordt dit niet gehaald dan loopt alles in de soep.

Ik heb nog geen hele race gereden, alleen maar zitten tweaken. Vanavond de eerste sessies denk ik.

De mogelijkheid om alle F1 circuits in VR te kunnen rijden is wel top. Laat het patchen beginnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwintjuh
shoombak schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:50:
De voorgaande F1 games kon ik prima meekomen met een controller, ik weet niet wat er veranderd is maar ik heb echt moeite met zo'n beetje elke bocht.
Uhm… de auto zelf is behoorlijk veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zat net vast op een curbstone nadat iemand mij wou inhalen en liet spinnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

G_Dragon schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:57:

[YouTube: F1 22 someone lets me spin and then stuck on Curb]
Heb in een review gelezen dat als je auto zwaar is (veel benzine) je de onderkant van de auto kan beschadigen op curbs. Zou het kunnen zijn dat he met de vloer oo de curb vast staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:58:
[...]

Heb in een review gelezen dat als je auto zwaar is (veel benzine) je de onderkant van de auto kan beschadigen op curbs. Zou het kunnen zijn dat he met de vloer oo de curb vast staat?
Ja klopt dat sta ik ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:09

jbbrans

G_Dragon schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:57:

[YouTube: F1 22 someone lets me spin and then stuck on Curb]
Ik heb gisteren wat time trial gedaan en de auto werd onbestuurbaar op het moment dat ik met de bodem op een hogere curbstone strook kwam. De auto gleed rechtdoor en wou niet rechtsaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Gisteren ook mijn eerste my team race gereden op 50% afstand met volledige trainingen en quali, ondanks eerdere problemen met de game is het toch wel weer genieten :)

Normaal altijd AI op 100, maar na de eerste vrije training terug gezet naar 80 omdat ik dacht dat de AI dit jaar gewoon wat moeilijker was, uiteindelijk was het meer het wennen aan de nieuwe auto omdat ik de race al als 6e over de streep kwam.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi1986 op 02-07-2022 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
schumi1986 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 14:06:
Gisteren ook mijn eerste my team race gereden op 50% afstand met volledige trainingen en quali, ondanks eerdere problemen met de game is het toch wel weer genieten :)

Normaal altijd AI op 100, maar na de eerste vrije training terug gezet naar 80 omdat ik dacht dat de AI dit jaar gewoon wat moeilijker was, uiteindelijk was het meer het wennen aan de nieuwe auto omdat ik de race al als 6e over de streep kwam.
Ja datzelfde ervaar ik ook. In de versie van vorig jaar had ik de AI op 80 (verschil moet er blijven ;)) en nu dacht ik dat ik rond de 50 moest zitten maar ik finish in mijn huidige F2 seizoen steeds alweer als eerste. Heb nog maar amper in de F1 auto's gereden dus misschien komt dat ook wel omdat ik al een hele tijd niet meer gereden had.

Was het tyre model en nog iets met de physics dit jaar ook niet verandert? Misschien is dat ook wel wat wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
downsize schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:01:
Gisterenavond in eerste instantie erg teleurgesteld in de VR implementatie. Ik snap niet dat EA dit zo heeft uitgebracht zonder te communiceren dat het nog niet af is, of wat de issues zijn. En dan de problemen met USB pedals. Hebben ze uberhaupt getest? ik snap dat echt niet.

Anyway, de truc is om je settings zo te balanceren zodat je constant 90 fps haalt en het er redelijk uitziet. Dit is voor iedereen anders. Het lijkt net alsof ze een soort fixed timing hebben geimplementeerd, wordt dit niet gehaald dan loopt alles in de soep.

Ik heb nog geen hele race gereden, alleen maar zitten tweaken. Vanavond de eerste sessies denk ik.

De mogelijkheid om alle F1 circuits in VR te kunnen rijden is wel top. Laat het patchen beginnen.
Inderdaad. Ik ben blij dat ik hem getest via gratis trial en dat ik hem niet heb gekocht. De VR is echt teleurstellend. Het is zo blurry... Ik begrijp niet dat er mensen zijn die zeggen dat de VR geweldig is. Ofwel doe ik iets fout. Ik speel op Quest 2 met virtual desktop en met AMS2 werkt dat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Flying Hawkic schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 14:50:
[...]

Inderdaad. Ik ben blij dat ik hem getest via gratis trial en dat ik hem niet heb gekocht. De VR is echt teleurstellend. Het is zo blurry... Ik begrijp niet dat er mensen zijn die zeggen dat de VR geweldig is. Ofwel doe ik iets fout. Ik speel op Quest 2 met virtual desktop en met AMS2 werkt dat perfect.
Zet in de video settings je AA maar eens op TAA en de blurryness verdwijnt. Je fps ook trouwens.. :P
Ik heb de instelling op TAA+Fidelitynogwat staan en dat werkt redelijk goed.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik nog maar een handjevol andere games in VR heb gespeeld waarvan geen enkele racegame. Tenminste niet op deze GPU (3080ti). Op mijn oudere 1080ti wel maar die kon de HP reverb G2 helemaal niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 19:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Vraagje, ik heb de digitale versie. Zijn er mensen met een disc versie? Zo ja, zit er nog een kortingscode voor f1tv bij? Zat namelijk wel bij de 2021 versie 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

SpeedfreakR schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:15:
Vraagje, ik heb de digitale versie. Zijn er mensen met een disc versie? Zo ja, zit er nog een kortingscode voor f1tv bij? Zat namelijk wel bij de 2021 versie 😅
Bij mijn ps5 versie zat geen kortingscode. Heb de normale editie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:38
Iemand enig idee hoe je die bizar dikke lijnen uit krijgt bij traingingsprogramma’s zoals banden management.. Het zit over me racelijn en ik zie letterlijk de track niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
AtlAntA schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:03:
[...]

Zet in de video settings je AA maar eens op TAA en de blurryness verdwijnt. Je fps ook trouwens.. :P
Ik heb de instelling op TAA+Fidelitynogwat staan en dat werkt redelijk goed.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik nog maar een handjevol andere games in VR heb gespeeld waarvan geen enkele racegame. Tenminste niet op deze GPU (3080ti). Op mijn oudere 1080ti wel maar die kon de HP reverb G2 helemaal niet aan.
In de settings van de game of van virtual desktop?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GaHard
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2mYG5FtGWd7IVGh_AZLDj-7j4U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CW5QWqcrU5aKFGTilQCVRVUO.png?f=user_large

Zag deze op Reddit voorbij komen, moest lachen. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:23
dglavimans schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:18:
Iemand enig idee hoe je die bizar dikke lijnen uit krijgt bij traingingsprogramma’s zoals banden management.. Het zit over me racelijn en ik zie letterlijk de track niet meer
Bij settings in het on-screen menu de optie heat map display uitzetten.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Flying Hawkic schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:13:
[...]

In de settings van de game of van virtual desktop?
Settings van de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:40
Heb een paar uur gespeeld, speelt op zich wel lekker, maar ik had liever gehad dat ze meer tijd hadden gestoken in het fixen van de sectordelta's of de FFB-bugs in plaats van de hele IKEA in het spel te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Mis ik iets met de FFB? Naar mijn idee werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Edwinlzv schreef op zondag 3 juli 2022 @ 00:06:
Mis ik iets met de FFB? Naar mijn idee werkt het prima.
Ik heb helemaal geen FFB (T300RS). Blijkbaar ben ik niet de enige als ik online kijk en is er ook geen fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Flying Hawkic schreef op zondag 3 juli 2022 @ 06:37:
[...]

Ik heb helemaal geen FFB (T300RS). Blijkbaar ben ik niet de enige als ik online kijk en is er ook geen fix.
Dat is wel minder.
Ik heb hetzelfde stuur en wel FFB. Vind het wel zwak maar in de thrustmaster software het omhoog geschroefd en ik f1 22 ook. Nu een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:22
Erwintjuh schreef op zondag 3 juli 2022 @ 08:29:
[...]

Dat is wel minder.
Ik heb hetzelfde stuur en wel FFB. Vind het wel zwak maar in de thrustmaster software het omhoog geschroefd en ik f1 22 ook. Nu een stuk beter.
Die ga ik ook proberen, bedankt voor de tip.
Heb idd ook een T300 met "zwakke" FFB.

En idd wat Marrtijn zegt: geen sectortijden en soms ook geen delta tijden....
En het af en toe niet opslaan van de snelste tijd in TimeTrial :(

[ Voor 6% gewijzigd door Andries155 op 03-07-2022 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Flying Hawkic schreef op zondag 3 juli 2022 @ 06:37:
[...]

Ik had dat ook met mijn TS-PC. Codemasters kennende (en de vorige releases in het achthoofd houdende) ben ik even door de bugs en fixes van vorig jaar aan het zoeken geweest. Wat voor mij werkte was de Auto Center Settings op "by the wheel" te zetten. Je merkt ingame verder niks van deze settings behalve dan dat de FFB werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTLeJgGeyTl-3iVcFFmDqIB4aOY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eWXb3Ycjtt3hTYr2MUGGCCnz.jpg?f=user_large

Als het net zo gaat als vorig jaar dan moeten we nog een paar patches aanhoren dat de wheel makers een patch uit moeten brengen totdat er een patch voor de game uitkomt waar ergens onderaan staat dat de wheel issue's in sommige gevallen opgelost is.

edit: random screenshot van het internet geplukt maar die settings zijn bij elke wheelbase hetzelfde. Zou ook bij Logitech en Fanatec spul kunnen werken.

[ Voor 7% gewijzigd door AtlAntA op 03-07-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Toch raar dat ze dat niet fatsoenlijk voor elkaar hebben. De één heeft er last van de andere weer niet, Het ene merk stuur werkt goed en met een ander merk is het hopeloos. Je zou toch zeggen dat die software één op één over te zetten is naar een nieuw spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gewoon even geduld hebben. Speel op ps5 maar een patch gaat er zeker komen voor de stuurtjes.

Denk dat het een combo is van het systeem/stuur/game. Op hun systemen zal het wel allemaal werken.

We weten allemaal dat diegene wat de champions editie spelen gewoon een betatester zijn van het geheel. De game is pas 3 dagen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Edwinlzv schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:40:
Toch raar dat ze dat niet fatsoenlijk voor elkaar hebben. De één heeft er last van de andere weer niet, Het ene merk stuur werkt goed en met een ander merk is het hopeloos. Je zou toch zeggen dat die software één op één over te zetten is naar een nieuw spel.
Ja ik vind het ook wat vreemd dat bugs die in de editie van vorig jaar gefixed zijn nu weer terugkomen. Net alsof er 2 afdelingen niet goed samenwerken of niet goed communiceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Vanochtend nog wat rondjes Zandvoort gedaan, was goed voor plek 899 in de ranglijst. :)

[YouTube: RJ Gaming Shorts | F1® 22 - A lap around Zandvoort! (i9-10900K + RTX 3080 Ti)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Na de patch van 1 juli toch weer even de settings in gedoken. Merkte weinig verschil, maar toch wat aanpassingen gegaan.

Ik speel in VR met een HP Reverb g2.
Men zegt dat DLSS geen zin heeft dus had dat uit staan. Maar nu met wat meer tijd toch eens gekeken, beeld is met DLSS inderdaad wel iets minder scherp maar hierdoor had ik wel een stuk meer fps, dus alle andere settings omhoog gezet. Had nu VR Very high en dat draait super lekker EN ziet er echt goed uit.

Helaas liep ik nu tegen game crashes aan. Elke 6-8 rondes sloeg het spel vast. Even op Google gezocht en als men van very high terug ging naar high was t weg. Ik heb hetzelfde geprobeerd en inderdaad geen crashes meer.

Later maar eens uitzoeken welke very high settings wel kunnen en welke niet.
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste