Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Het VR gedeelte is volgensmij bugged.

EA heeft zich veel te veel gericht op F1 Life zodat ze kunnen cashen aan micro transacties.

Daardoor hadden ze natuurlijk geen tijd meer om de game wat meer op te poetsen en de carrière mode te vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:52
Alle VR previews zagen er wel super goed en soepel uit, gister nog iemand die op een preview build in vr racede zitten kijken en dat was vlekkeloos.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanMaurik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:54
Nog steeds geen steam release :(
Had gehoopt vanavond aan de gang te kunnen met F1 22, maar gok van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soji
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-11-2023
Ja hier hetzelfde, nog steeds geen groen knopje in Steam.

Zag wel weer allemaal geruchten die beweren dat Steam altijd release doet rond 18:00 en 19:00 ofzo. Maar geen idee wat daar waar van is.

Als het ze vandaag niet lukt ga ik lekker een refund aanvragen. Nu toch al aan het wachten dan lukt paar dagen extra wachten ook nog wel of misschien paar weken om goedkope versie op de kop te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het is wel het vermelden waard dat EA heeft gezegd dat de EA/Origin versie en de Steam versie voorlopig niet samen online kunnen spelen (bron):
Hey everyone,

Origin and Steam will not be able to play online together. When crossplay is introduced later in development, then all platforms can play together in supported crossplay modes (Social Play and Two-Player Career modes)

-rephii
Edit: dit lijkt ook te gelden voor de leaderboards!

[ Voor 4% gewijzigd door kiiv3H op 28-06-2022 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soji
Hmmm er lijkt hier wat te gebeuren.

Heb Steam nogmaals een keer gerestart en F1 22 is nu aan het unpacken. Zou het daarna eindelijk werken? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanMaurik
F1 22 heeft nu een download gestart op steam, het lijkt nu te werken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:58
DickvanMaurik schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:06:
F1 22 heeft nu een download gestart op steam, het lijkt nu te werken,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-2yY3HUb62bL2aV1Ar8ktzdWBE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XWVZa0PvvekpQDJG4OSK8o3W.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soji
Te vroeg gejuicht. Bij downloads is F1 22 wel verdwenen nu na het unpacken maar nog steeds geen groene play knop. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Soji schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:09:
Te vroeg gejuicht. Bij downloads is F1 22 wel verdwenen nu na het unpacken maar nog steeds geen groene play knop. Zucht.
Misschien ff files verifiëren ?

Toen ik vie ea play gedownload had startte het ook niet via origin ging ie eerst nog de install verifiëren voor ik het kon starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
Ik heb hier en daar wat gezien dat het herstarten van Steam ervoor kan zorgen dat F1 wel kan opstarten, er zijn nu in ieder geval mensen die via Steam kunnen spelen! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DickvanMaurik
Ik kan m nu spelen :) Steam opnieuw opstarten helptAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQ-h882NyWujPOLLe9YGIme4Pv0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FxoabKmZ76cJMoD0W3UVMXyr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soji
Inmiddels werkt het hier ook idd. Maar dat heeft wel nog 10 minuten of zo geduurd na het unpacken zonder dat Steam liet zien dat er nog wat gaande was. Steam restart verhielp het niet.

Maar kan aan de slag, nu ook klaar met werken dus komt mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-09 18:57

Kiwi

Gadgetfreak

DickvanMaurik schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:14:
Ik kan m nu spelen :) Steam opnieuw opstarten helpt[Afbeelding]
Yes, hij staat nu live :D
GaHard schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:54:
Ik krijg het nog niet werkend in VR. Spel start wel gewoon enzo maar draait voor geen meter zelfs met alles op laagste setting en steam vr ss op 20%. Lijkt ook gebugged want zodra ik mijn stuur beweeg in VR gaat het het spel helemaal over de zeik, ook in de menu's

Setup;
CSL DD
HP Reverb G2
2070 Super
R5 3600

Andere hier die het wel werkend krijgen in VR ?
Hier geen problemen, draait best wel soepel, moet alleen nog een beetje wennen aan de blur die ze gebruiken in de verte. Heb m'n settings ook nog niet helemaal getuned aangezien ik tijdelijk op de EA Play versie speelde totdat de Steam versie was unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Kiwi schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:17:
[...]

Yes, hij staat nu live :D

[...]

Hier geen problemen, draait best wel soepel, moet alleen nog een beetje wennen aan de blur die ze gebruiken in de verte. Heb m'n settings ook nog niet helemaal getuned aangezien ik tijdelijk op de EA Play versie speelde totdat de Steam versie was unlocked.
Wat voor setup heb je ? Heb al anderhalf uur van mn trial verkloot en nog geen meter gereden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:56
GaHard schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:22:
[...]

Wat voor setup heb je ? Heb al anderhalf uur van mn trial verkloot en nog geen meter gereden :(
2080 met i5 8600K en ik kom niet boven de 55. Fps. Maakt ook niet uit of ik high, medium of low selecteer dus er klopt iets echt niet. En dan heb ik het over Time Trial en de Reverb G2.

Ook de monitor resolutie omlaag zetten maakte geen groot verschil en geen optie gevonden om niets te renderen op de monitor :?

Morgen maar eens de 12600K inbouwen die al maanden op de kast klaar ligt met een nieuw moederbord :+

Wel fijn om te zien dat de Simagic DD mini gelijk werkt dit jaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Beakzz op 28-06-2022 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
DickvanMaurik schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:14:
Ik kan m nu spelen :) Steam opnieuw opstarten helpt[Afbeelding]
Hier nog niet hoor, Steam opnieuw gestart maar niet groen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-09 18:57

Kiwi

Gadgetfreak

GaHard schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:22:
[...]

Ryzen 5900x
Radeon 6900XT
Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Beakzz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:31:
[...]

2080 met i5 8600K en ik kom niet boven de 55. Fps. Maakt ook niet uit of ik high, medium of low selecteer dus er klopt iets echt niet. En dan heb ik het over Time Trial en de Reverb G2.

Ook de monitor resolutie omlaag zetten maakte geen groot verschil en geen optie gevonden om niets te renderen op de monitor :?

Morgen maar eens de 12600K inbouwen die al maanden op de kast klaar ligt met een nieuw moederbord :+

Wel fijn om te zien dat de Simagic DD mini gelijk werkt dit jaar.
Hmm oke.

Net de game in gewone modus geprobeerd en dat werkte ook niet dus het ligt niet aan de VR iig. Ben een fresh install aan het doen kijke of dat gaat helpen maar tot nu toe is de gehele game onspeelbaar voor mij :(

Zie ook dat zojuist nieuwe nvidia drivers gereleased zijn dus misschien die ook even proberen zo...

[ Voor 5% gewijzigd door GaHard op 28-06-2022 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19:00
Hier doet hij het nu ook via steam. Alleen mijn rig zit nog niet in elkaar, tis ook altijd wat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Edwinlzv schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:48:
Hier doet hij het nu ook via steam. Alleen mijn rig zit nog niet in elkaar, tis ook altijd wat |:(
Wat gek, waarom is spelen niet groen bij mij |:( Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZvJmPnqMYcP3cuy6vgeWTLQd1g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MemHiKvc424NwBYz9GJUvRVh.jpg?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door Albert020 op 28-06-2022 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
Albert020 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:16:
[...]

Wat gek, waarom is spelen niet groen bij mij |:( [Afbeelding]
Steam opnieuw opstarten en dan zou het moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
kiiv3H schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:25:
[...]

Steam opnieuw opstarten en dan zou het moeten werken
Heb ik al 3x gedaan, werkt niet.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vi6z4hA2l6ZHp_zllkwIS7w3Vio=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VZAvAp9IiQpApFN5GsqssUmC.jpg?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door Albert020 op 28-06-2022 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-09 19:10
Net F1 22 kunnen starten. Alle instellingen bij langs gegaan. Time trial gestart, alles werkt. Tof, heb er zin in. Toen game opnieuw gestart maar dan in VR met mijn HP Reverb G2, Game draait heel netjes, alleen als ik mijn hoofd beweeg gaat dat heel schokkerig. Moet nu even sporten en eten, daarna de tijd erin steken. Ga ook nog met mn Quest 2 proberen, kijken of dat beter draait. Daarna settings aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:04
Hebben mensen de instellingen voor hun wheelbase nog veranderd voor deze versie t.o.v. 2021? Zelf eigenlijk niets aangepast(CSL DD xbox), zag wel dat de (standaard)instellingen ingame waren gewijzigd. Heb deze gewijzigd naar FF 75 on- en off track effects naar 25 rumble strips naar 35 en wheel damper naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
Drama.

Game crasht bij het opstarten

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
ZuidJ schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:09:
Hebben mensen de instellingen voor hun wheelbase nog veranderd voor deze versie t.o.v. 2021? Zelf eigenlijk niets aangepast(CSL DD xbox), zag wel dat de (standaard)instellingen ingame waren gewijzigd. Heb deze gewijzigd naar FF 75 on- en off track effects naar 25 rumble strips naar 35 en wheel damper naar 0.
Welk stuur gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Erwintjuh schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:40:
Net F1 22 kunnen starten. Alle instellingen bij langs gegaan. Time trial gestart, alles werkt. Tof, heb er zin in. Toen game opnieuw gestart maar dan in VR met mijn HP Reverb G2, Game draait heel netjes, alleen als ik mijn hoofd beweeg gaat dat heel schokkerig. Moet nu even sporten en eten, daarna de tijd erin steken. Ga ook nog met mn Quest 2 proberen, kijken of dat beter draait. Daarna settings aanpassen.
Draai ook ff FPS VR er bij, want dat dacht ik ook voordat ik mijn hoofd bewoog maar in de praktijk kwam ik niet verder dan 55fps

Anyway ondertussen wel wat verder met de nieuwe driver update en SteamVR op 50% gezet. Met medium VR settings kom ik nu op een average van 75 fps. Nog niet best en dat is bij DLSS en de AMD variant.

Heb wel het gevoel dat Origin ook niet echt helpt. Alleen de app vraagt al 500MB idle. Heb wel 32 GB ter verschikking maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Beakzz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:35:
[...]

Draai ook ff FPS VR er bij, want dat dacht ik ook voordat ik mijn hoofd bewoog maar in de praktijk kwam ik niet verder dan 55fps

Anyway ondertussen wel wat verder met de nieuwe driver update en SteamVR op 50% gezet. Met medium VR settings kom ik nu op een average van 75 fps. Nog niet best en dat is bij DLSS en de AMD variant.

Heb wel het gevoel dat Origin ook niet echt helpt. Alleen de app vraagt al 500MB idle. Heb wel 32 GB ter verschikking maar toch.
Bedankt voor de tip. Ik ga er vanavond uitgebreid voor zitten. Ik was vorige week voor ACC onderzoek aan het doen. En een guide van iemand met meer verstand van deze zaken dan ik zei dat je in VR eigenlijk geen DLSS moet gebruiken. Wellicht dat dit hier ook geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Heb maar een refund aangevraagd.
Dit is de allereerste game die niet werkt bij mij. Jammer, keek er wel naar uit. Full motion, G-seat, VR ect in een officiele F1 game.

Nu maar wachten op de 1e patch en dan nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Heb al de hele dag problemen om het te draaien en ben tot de conclussie gekomen dat het te maken heeft met mijn stuur en/of pedalen.

Met csl dd + elite lc pedalen draait het spel op 45-55fps en zodra ik het stuur beweeg freezed het spel en crasht zowat. Met fanatec gear unplugged en met controller met dezelfde settings krijg ik constant 144fps en draait het als een zonnetje.

Alles draait op de nieuwste drivers...

Lekker dit... Gelukkig speel ik de trial en heb ik er geen geld aan uitgegeven.

[ Voor 11% gewijzigd door GaHard op 28-06-2022 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:04
Clubsport Formula V2 stuurtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:46
Bij mij werkt alles. Los van de late release moet ik zeggen na de eerste rondjes op Silverstone dat ik tevreden ben. Grafisch ok. Goede fps met ultra high. Stuur werkte out of the box. Vanavond verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Erwintjuh schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:37:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik ga er vanavond uitgebreid voor zitten. Ik was vorige week voor ACC onderzoek aan het doen. En een guide van iemand met meer verstand van deze zaken dan ik zei dat je in VR eigenlijk geen DLSS moet gebruiken. Wellicht dat dit hier ook geld.
Ja die kan je ook mee op starten in je SteamVR tegenwoordig ontdekte ik net. Eerst moest je die altijd handmatig starten.

DLSS heeft inderdaad nog nooit echt geholpen bij mij. Vreemd genoeg werkte de AMD variant vaak beter op mijn 2080.
Henkus schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:41:
Heb maar een refund aangevraagd.
Dit is de allereerste game die niet werkt bij mij. Jammer, keek er wel naar uit. Full motion, G-seat, VR ect in een officiele F1 game.

Nu maar wachten op de 1e patch en dan nog eens proberen.
Is dat nog met die 1080TI uit je sig? En de Steamversie neem ik aan?

[ Voor 24% gewijzigd door Beakzz op 28-06-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net my team en online gespeeld, ten eerste wat een fijn main menu! Het rijden is echt even wennen na jaren dezelfde soort besturing, heb net race 1 gehad bij my team en 8 online races gedaan met een maat van me.

Ik maak me wel zorgen om het feit dat ze Mercedes niet durven te kwetsen want de auto's rijden nog best hoog in de top 5 wat niet klopt, ook bij my team de 4 motor keuzes staat Mercedes te hoog in in mijn mening. MAAR wat is die Ferrari toch snel wanneer ze de bocht uitkomen en op de rechte stukken :D

Mijn grootste teleurstelling is F1 Life, want ik dacht dat het een soort career mode zou zijn waar jij het leven van een Formule 1 correur zou ervaren vanaf Super Cars en zo een heel leven op ging bouwen. Maar wat blijkt? Dat is niet het geval, het is alleen maar om je eigen plekje in te richten en microtransacties op die manier mogelijk te maken. Een gemiste kans in mijn ogen..

Ik kan alleen bij settings / assist nergens die adaptive AI instellen, heeft iemand dat toevallig al gevonden?

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 28-06-2022 19:18 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
G_Dragon schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:18:
Ik heb net my team en online gespeeld, ten eerste wat een fijn main menu! Het rijden is echt even wennen na jaren dezelfde soort besturing, heb net race 1 gehad bij my team en 8 online races gedaan met een maat van me.

Ik maak me wel zorgen om het feit dat ze Mercedes niet durven te kwetsen want de auto's rijden nog best hoog in de top 5 wat niet klopt, ook bij my team de 4 motor keuzes staat Mercedes te hoog in in mijn mening. MAAR wat is die Ferrari toch snel wanneer ze de bocht uitkomen en op de rechte stukken :D

Mijn grootste teleurstelling is F1 Life, want ik dacht dat het een soort career mode zou zijn waar jij het leven van een Formule 1 correur zou ervaren vanaf Super Cars en zo een heel leven op ging bouwen. Maar wat blijkt? Dat is niet het geval, het is alleen maar om je eigen plekje in te richten en microtransacties op die manier mogelijk te maken. Een gemiste kans in mijn ogen..

Ik kan alleen bij settings / assist nergens die adaptive AI instellen, heeft iemand dat toevallig al gevonden?
Codemasters komt uit GB dus ja.. Eigenlijk hetzelfde als de F1TV commentators die blijven geloven in de wederopstanding van Merc en alles van Ham bejubelen en dan superkritisch naar RedBull kijken :+

En stop even met dagdromen ;) Wat jij verwacht van F1 life ga je nooit zien bij EA. Inderdaad alleen maar voor extra microtransacties en gelukkig makkelijk te negeren. Mijn neefje van 12 kan het alleen nog maar daar over hebben dus er zal zeker publiek voor zijn.

Wel irritant als ik naar sp wil tabben dan opent hij steeds iets met points van F1 life. is dat een bug bij mij of heeft iedereen dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 28-06-2022 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:24:
[...]

Codemasters komt uit GB dus ja.. Eigenlijk hetzelfde als de F1TV commentators die blijven geloven in de wederopstanding van Merc en alles van Ham bejubelen en dan superkritisch naar RedBull kijken :+

En stop even met dagdromen ;) Wat jij verwacht van F1 life ga je nooit zien bij EA. Inderdaad alleen maar voor extra microtransacties en gelukkig makkelijk te negeren. Mijn neefje van 12 kan het alleen nog maar daar over hebben dus er zal zeker publiek voor zijn.
Ja want dat Merc zulke stats heeft in de game maakt het niet bepaald realistisch en dat wil je toch juist bij een simulatie.

Ik dacht dat het helemaal geen gek idee was aangezien we al Braking Point hebben gehad en de super cars erin kwamen vanwege F1 Life, wat uiteindelijk geen eens een nieuwe story is. Ik heb serieus 20 minuten het menu lopen doorzoeken of ik iets miste |:(

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:28:
[...]

Ja want dat Merc zulke stats heeft in de game maakt het niet bepaald realistisch en dat wil je toch juist bij een simulatie.

Ik dacht dat het helemaal geen gek idee was aangezien we al Braking Point hebben gehad en de super cars erin kwamen vanwege F1 Life, wat uiteindelijk geen eens een nieuwe story is. Ik heb serieus 20 minuten het menu lopen doorzoeken of ik iets miste |:(
Ik neem aan dat er binnenkort nog wel een patch komt waarin de verhoudingen wat bijgeschaafd worden. De Ferrari motor heeft bijvoorbeeld ook een enorme reliability als je het overzicht ziet bij het kiezen van de motor in My Team; dat is na de afgelopen paar races ook niet zo realistisch meer :P

F1 Life is wel een teleurstelling ja; het is letterlijk iets wat gecreëerd is om meer microtransacties in het spel te kunnen stoppen. Wellicht dat ze er in de toekomst nog wat meer van maken, maar het zou me ook niet verbazen als het weer vrij snel verdwijnt. De supercars zijn wel grappig voor een keer, maar niemand speelt een F1 game puur om met de supercars te rijden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
VR is vergelijkbaar met ACC wat betreft performance en kwaliteit, komt doordat beide games gebruik maken van TAA en geen MSAA. Daar moet je echt hele hoge resoluties hebben wil het er goed uit zien.

Ik draai op VR high met 80 FPS locked op een Q2. Alleen als ik mn hoofd beweeg lijkt het alsof de wereld in het begin een klein beetje mee draait, nog niet kunnen rectificeren.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hoe is het met Xbox controller?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgPAgopBYWfYAV9axzIl4v0sr-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7m8GAmdIuQQx9ORb8MtAZdfC.jpg?f=fotoalbum_large

Niets veranderd. Ze willen Ferrari niet voor het hoofd stoten, en idem bij Mercedes/Britten.

Het is jammer dat je de game niet voor offline kan modden zonder het online-gedeelte on beschikbaar te maken. Anders zou ik dat meteen aanpassen

Renault/alpine heeft juist enorme straight line speed dit jaar, red Bull is sneller als Ferrari op het rechte stuk. Maar Ferrari heeft de snelste motor _O-

Mercedes is nog niet 1x uitgevallen... Lijkt mij toch aardig betrouwbaar.

Sowieso is het jammer dat de motoren niet veranderen gedurende de seizoenen. Dat in seizoen 3 bijvoorbeeld Mercedes door het ijs zakt, of renault opeens een topmotor heeft. Nee, alles moet exact blijven zoals nu. Das toch wel jammer.

[ Voor 27% gewijzigd door Waah op 28-06-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eerste cijfers zijn binnen :)
  • GamersRD – 10
  • PSX Brasil – 9.5
  • Games.ch – 9.0
  • Hardcore Gamer – 9.0
  • GameSpew – 9.0
  • Trusted Reviews – 9.0
  • SomosXbox – 9.0
  • Stevivor – 9.0
  • GameGrin – 9.0
  • GameStar – 8.7
  • Multiplayer.it – 8.6
  • Xbox Achievements – 8.5
  • God is a Geek – 8.5
  • XboxEra – 8.5
  • PC Gamer – 8.4
  • SpazioGames – 8.3
  • IGN Italia – 8.2
  • Metro GameCentral – 8.0
  • Jeuxvideo – 8.0
  • TheXboxHub – 8.0
  • The Enemy – 8.0
  • Everyeye.it – 8.0
  • Gfinity – 8.0
  • Shacknews – 8.0
  • NME – 8.0
  • Dexerto – 8.0
  • Videogamechronicle – 8.0
  • Power Unlimited – 7.6
  • CGMagazine – 7.5
  • PushSquare – 7.0
  • IGN Spain – 7.0
  • TheSixthAxis – 7.0
  • Eurogamer.it – 7.0
  • PCGamesN – 7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waah schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:30:
[Afbeelding]

Niets veranderd. Ze willen Ferrari niet voor het hoofd stoten, en idem bij Mercedes/Britten.

Het is jammer dat je de game niet voor offline kan modden zonder het online-gedeelte on beschikbaar te maken. Anders zou ik dat meteen aanpassen
Hier erger ik mij ook onzettend aan, wees toch niet zo bang voor de waarheid.. B). Hoop nog wel op een update hierin!

[ Voor 26% gewijzigd door G_Dragon op 28-06-2022 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Beakzz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:17:
[...

Is dat nog met die 1080TI uit je sig? En de Steamversie neem ik aan?
Nee, met een RTX 3090. Wel op windows 10.
Heb inmiddels mijn refund gekregen via steam idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Net ook even wat lopen pielen. Ik ben alleen niet tegen gekomen waar ik ABS, remhulp, zelf schakelen etc kan veranderen, of ik heb er keihard langs gekeken.

De tijdrit op Oostenrijk viel me niks tegen, een paar tienden langzamer als 2021. Maar ook hier hoefde ik niet zelf te schakelen omdat ik die instelling niet kon vinden. Straks maar eens beter op onderzoek gaan.

Wat me wel opviel was het motorgeluid van de Red Bull, die is best gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:12
[Afbeelding]

Renault/alpine heeft juist enorme straight line speed dit jaar, red Bull is sneller als Ferrari op het rechte stuk. Maar Ferrari heeft de snelste motor _O-

Sowieso is het jammer dat de motoren niet veranderen gedurende de seizoenen. Dat in seizoen 3 bijvoorbeeld Mercedes door het ijs zakt, of renault opeens een topmotor heeft. Nee, alles moet exact blijven zoals nu. Das toch wel jammer.
Dan breng je de game pas halverwege het seizoen uit omdat je juist dit wil voorkomen, vergeet je het vervolgens aan te passen aan de actuele verhoudingen. _O-

Het nadeel dat het nu een EA titel is lijkt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
dutchgio schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:13:
[...]

Dan breng je de game pas halverwege het seizoen uit omdat je juist dit wil voorkomen, vergeet je het vervolgens aan te passen aan de actuele verhoudingen. _O-

War vorig jaar niet anders hoor :+ stond Ferrari er ook prima voor kwa motor, terwijl die toch echt niet zo geweldig was het eerste half jaar. Kijkende naar alle f1 teams met een Ferrari motor toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Mocht iemand goede settings hebben voor VR (3080), let me know. Zowel grfx als VR settings.

Net m’n quest 2 geprobeerd, wat ik ook deed het bleef er belabberd uitzien. Terwijl ik die tegenwoordig voor al mijn VR gebruik omdat het niet veel slechter is dan de HP reverb g2.
Nu de HP gepakt, ziet er echt stukken beter uit. Alleen performance wel gelijk stuk minder, door de hogere res denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Hebben meer mensen F1 22 via EA PlayPro ?
ik heb 2 vragen:

1. Bij time trial lijk ik andere tijden te zien, dan een maat van mij die via STEAM heeft gekocht
2. Mijn tijd wordt niet opgeslagen in tijdrit ? Spel al paar keer opnieuw opgestart

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:13
Lang leve 10 hour trial via EA Play.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WSjzB5x.jpg

Game lagged af en toe wel gigantisch op Series X. Zelfs tijdens Time Trial waar ik als enige op de baan ben.

[ Voor 38% gewijzigd door Rivanov op 28-06-2022 21:42 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Pykow schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:30:
ik heb 2 vragen:

1. Bij time trial lijk ik andere tijden te zien, dan een maat van mij die via STEAM heeft gekocht
2. Mijn tijd wordt niet opgeslagen in tijdrit ? Spel al paar keer opnieuw opgestart
1. Ea play heeft geen crossplay met steam blijkbaar. Stond hier ergens in het topic genoemd. Misschien later wel?
2. Heb je geen waarschuwingen voor track limits gehad? Want dan slaat die je tijd niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Waah schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:57:
[...]

1. Ea play heeft geen crossplay met steam blijkbaar. Stond hier ergens in het topic genoemd. Misschien later wel?
2. Heb je geen waarschuwingen voor track limits gehad? Want dan slaat die je tijd niet op.
Miami is niet opgeslagen
Silverstone wel

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
Pykow schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:30:
ik heb 2 vragen:

Beide zaken lijken aan het feit te liggen dat je het spel hebt via EA Play en niet via Steam. Het is al bevestigd door EA dat EA Play en Steam voorlopig niet tegen elkaar kunnen spelen, dat wordt pas later toegevoegd tegelijk met de crossplay functionaliteiten.
Ik heb er zelf ook last van dat mijn tijd niet wordt opgeslagen in tijdrit/timetrial, ook dit heb ik eigenlijk alleen zien gebeuren in de EA versie, niet in de Steam versie.

Kortom, de Steam versie lijkt mij op het moment eigenlijk de veel betere koop :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Erwintjuh schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:21:
Mocht iemand goede settings hebben voor VR (3080), let me know. Zowel grfx als VR settings.

Net m’n quest 2 geprobeerd, wat ik ook deed het bleef er belabberd uitzien. Terwijl ik die tegenwoordig voor al mijn VR gebruik omdat het niet veel slechter is dan de HP reverb g2.
Nu de HP gepakt, ziet er echt stukken beter uit. Alleen performance wel gelijk stuk minder, door de hogere res denk ik.
Je kan gewoon een custom resolutie in Steam VR aanzetten dus als je niet het nieuwste van net nieuwste hebt zou ik op 50% beginnen.

Wat ik niet meer kan vinden is die nep 45fps mode die in Steam VR zat :? Want steady 90 zit er nu niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:48
Net even de 10 uur trail versie gedownload via EA Play op de PC. en spel loopt er goed zonder VR maar met VR (Rift s) krijg ik 1 a 2 FPS te zien + zandloper. (b.v. ACC in VR loopt zeer goed). Dus blij dat ik het even kon proberen. (Intel i7 10e generatie Nvidia RTX 2060 6GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Beakzz schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:34:
[...]

Je kan gewoon een custom resolutie in Steam VR aanzetten dus als je niet het nieuwste van net nieuwste hebt zou ik op 50% beginnen.

Wat ik niet meer kan vinden is die nep 45fps mode die in Steam VR zat :? Want steady 90 zit er nu niet in.
Check, steam VR had ik inderdaad op 50% gezet. Net op het eind van mijn test sessie nog klein beetje opgeschroefd.
Game draait prima (idd geen 90fps denk ik) maar het is goed speelbaar zonder misselijk te worden en het ziet er netjes uit. Alleen ver weg wat minder, dat zou ik nog graag verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Tijdje geen F1 2021 meer gespeeld, maar nu meer dan ready om weer te gaan genieten van deze nieuwe game! Dit weekend helaas niet thuis, maar volgende week los!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:39

Oxigeon

En zo is dat!

Edwinlzv schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:04:
Net ook even wat lopen pielen. Ik ben alleen niet tegen gekomen waar ik ABS, remhulp, zelf schakelen etc kan veranderen, of ik heb er keihard langs gekeken.

De tijdrit op Oostenrijk viel me niks tegen, een paar tienden langzamer als 2021. Maar ook hier hoefde ik niet zelf te schakelen omdat ik die instelling niet kon vinden. Straks maar eens beter op onderzoek gaan.

Wat me wel opviel was het motorgeluid van de Red Bull, die is best gaaf.
Nog gevonden? Ik zeg uit mijn hoofd dat je bij de "hulpinstellingen" moet zijn. Je gaat dus naar het home menu (meen dat het zo heet). Het menu waar je terechtkomt als je de game opstart. Dan klik je op instellingen en daarna ga je naar hulpinstellingen.

Zelf gisteren via ea play ook een aantal rondes gereden. Mijn bevindingen.

- autos rijden iets zwaarder. Sturen lijkt lastiger.

- f1 life.... wtf is dit... laat het achterwege als het niets toevoegd. Dit is de cashcow van f1 22. Laat me dan ook de villa's van andere spelers ingaan zolang ik zit te wachten in een lobby. Helaas kan dit niet en kan ik alleen via het hoofdmenu naar de villa van anderen.

- bij de eerste rondjes vond ik het gek dat ik de drs en ers niet zelf kon activeren. Dit moet je dus op handmatig zetten in het menu.

- pirelli hotlaps... hier hadden ze toch wel wat meer energie in kunnen steken. Die bakken rijden niet lekker. De details in de auto vind ik ook maar matig.

- mijn eerste races ben ik meteen online gegaan. Aantal dingen die me opvielen toen ik een server joinde "voor de gezelligheid". Dit zijn dus 5 laps waarbij je 1 ronde krijgt voor de qualify. Ik speel met controller.

1e race mocht ik van de 9 personen als voolaatste starten in Engeland. In de race heb ik me 2 plaatsen naar voren geknokt. 2e race in Italië gespeeld, merkte tijdens de qualify in Engeland dat ik vrij veel buiten de baan kon komen voordat ik een warning kreeg. Dus heb ik de chicane om te proberen zeer licht afgecut zodat ik deze met meer snelheid kon nemen. Kreeg warempel een warning en mocht als 2e starten.
Jammere aan "voor de gezelligheid" is dat iedereen in ghostautos rijd. Je kan dus niet botsen met andere wat voor deze game mode misschien wel juist goed is. Vanavond/ vrijdag eens kijken in een andere game mode. Vandaag verloopt volgens mij mijn ea play

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:00

backupdevice

Boeh!

dutchgio schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:13:
[...]

Zo simpel als jij het stelt is het niet. Die performance patch maken is makkelijk, maar je hele AI gebeuren moet ook weer aangepast worden .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Gisteravond ook wat online races gedaan. Moet zeggen dat ik mij bijzonder goed vermaak, ook omdat de handling van de auto's anders zijn geworden. Normaal schakel ik in de bocht terug en nog voordat ik op het gas ga een versnelling omhoog, dat werkte in 2021 heel goed, maar in 22 is zelfs dan nog de achterkant van de auto extreem snappy.

Vermaak mij er wel mee om de auto echt goed onder controle te krijgen. Daarna maar beginnen met een seizoen.

Dat insturen bij de pits is leuk gedaan, echter ik snapte er geen pepernoot van. Bleek dat je op de actiontoets moest drukken ipv echt in te sturen |:( Dat had wel wat leuker gemaakt kunnen worden.

Adaptive AI is eigenlijk niets meer dan wat in de jaren 90 racegames zat, als je spint wacht iedereen even op je zodat je weer kan aansluiten. Had eigenlijk gehoopt op een wat geavanceerdere automatische moeilijkheidsgraad, zodat je niet voor elke baan tijden moet gaan vergelijken en daarop de AI moet aanpassen om een beetje een realistische race te krijgen, maar soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar moet je die adative Ai instellen? want in een officieel filmpje van Codemasters werd aangegeven dat je dit kon instellen, maar heb het nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Ja, laten we het er maar op houden dat ik een nieuwe bril nodig heb O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Edwinlzv schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:01:
[...]

Ja, laten we het er maar op houden dat ik een nieuwe bril nodig heb O-)
Ik dan denk ik ook. Ik ben nog opzoek naar de AI tegenstander instelllingen. Heb ze tijdens een race wel in opties kunnen vinden, maar toen kon ik ze niet aanpassen. Maar goed. Als ik wat meer tijd heb komt dat vast goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diversity
  • Laatst online: 29-08 21:27
G_Dragon schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:37:
Waar moet je die adative Ai instellen? want in een officieel filmpje van Codemasters werd aangegeven dat je dit kon instellen, maar heb het nog niet kunnen vinden.
Je moet daarvoor de racestyle op beginner of casual zetten (iig de makkelijkste). Kwam ik gister ook achter, die adaptive AI is alleen voor beginners. Als je die namelijk aanpast dan staan meteen alle assists ook aan (die je vervolgens ook niet kan aanpassen). Dus voor de wat gevorderde F1 racer totaal niet intressant, wel erg jammer, had ook verwachtingen van die Adaptive AI. Wie weet komt het nog voor de "gevorderde" racers.

[ Voor 17% gewijzigd door Diversity op 29-06-2022 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diversity schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:04:
[...]

Je moet daarvoor de racestyle op beginner of casual zetten (iig de makkelijkste). Kwam ik gister ook achter, die adaptive AI is alleen voor beginners. Als je die namelijk aanpast dan staan meteen alle assists ook aan (die je vervolgens ook niet kan aanpassen). Dus voor de wat gevorderde F1 racer totaal niet intressant, wel erg jammer, had ook verwachtingen van die Adaptive AI. Wie weet komt het nog voor de "gevorderde" racers.
Oh dat is dan net zo'n tegenvaller als F1 Life, ze hebben het allemaal wel heel mooi lopen verkopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Speelt iemand de game op PS5? Wat zijn de ervaringen met Dual Sense? Worden de Adaptive Triggers en Haptic Feedback goed gebruikt? Of is het weer meer een gimmick.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:00

backupdevice

Boeh!

Diversity schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:04:
[...]

Als je een gevorderde racer bent zet je alles op Equal en AI op minimaal 100% . Dan heb je geen adaptive AI nodig

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 15:20

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

[Afbeelding]

Alleen zegt de auto performance niet alles over de PU performance.
Een auto kan de snelste zijn met niet de sterkste motor :P
(low downforce/ander concept...)

G63 AMG heeft dezelfde motor als een AMG GT, toch is de AMG GT zeer waarschijnlijk sneller :+

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Laatst online: 29-08 21:27
backupdevice schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:36:
[...]

Als je een gevorderde racer bent zet je alles op Equal en AI op minimaal 100% . Dan heb je geen adaptive AI nodig
Deels mee eens. Ik zit nog niet op 100%, ben pas net begonnen met het zelf leren schakelen etc. Dan heb je er dus al niks aan. Daarnaast is het toch cool als de AI zelfs boven de 100% zou kunnen uitkomen en zich aanpast aan hoe goed/slecht je presteert? Op de ene baan ben je nou eenmaal beter dan op de ander. Op de ene baan rij je zo weg op bijv. 80%, maar op de andere baan word je compleet zoek gereden.

Maar als beginner zou je het dan toch ook niet "nodig" hebben? Dan kan je AI zo laag mogelijk zetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
RazorX4 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:45:
[...]

Alleen zegt de auto performance niet alles over de PU performance.
Een auto kan de snelste zijn met niet de sterkste motor :P
(low downforce/ander concept...)

G63 AMG heeft dezelfde motor als een AMG GT, toch is de AMG GT zeer waarschijnlijk sneller :+
True, maar de ferrari motor betrouwbaar? In Baku hadden we Leclerc, Sainz en Magnussen. Allen ferrari powered.

En je maakt mij niet wijs dat het lastig aan te passen is. Het is niet alsof ze de AI opnieuw moeten schrijven omdat de reliability veranderd. Idem trouwens voor power. Want als je je auto doorontwikkeld veranderd dat ook, en daar kan de AI ook prima mee overweg.

Dit is gewoon niet de werkelijke performance stats willen toepassen O-)

Ik zie eigenlijk nog geen reden om te upgraden. F1 Life stelt niets voor, Adaptive AI werkt dus niet zoals je hoopt (in expert mode), de graphics zijn IMHO nauwelijks veranderd. Alleen het geluid klinkt nu niet meer alsof er een kussen op je speaker ligt.

VR werkt slecht blijkbaar... niet scherp.

Kan je al My Team co-op doen online?
Of kan je al een career co-op doen lokaal?
Kan je al 2 race-stuurtjes aansluiten op 1 console? O-)

Ik wacht wel tot ze de problemen hebben opgelost en hij in de budget-bak ligt O-)

[ Voor 24% gewijzigd door Waah op 29-06-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Waah schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:57:
[...]

True, maar de ferrari motor betrouwbaar? In Baku hadden we Leclerc, Sainz en Magnussen. Allen ferrari powered.

En je maakt mij niet wijs dat het lastig aan te passen is. Het is niet alsof ze de AI opnieuw moeten schrijven omdat de reliability veranderd. Idem trouwens voor power. Want als je je auto doorontwikkeld veranderd dat ook, en daar kan de AI ook prima mee overweg.

Ik zie eigenlijk nog geen reden om te upgraden. F1 Life stelt niets voor, Adaptive AI werkt dus niet zoals je hoopt (in expert mode), de graphics zijn IMHO nauwelijks veranderd. Alleen het geluid klinkt nu niet meer alsof er een kussen op je speaker ligt.

VR werkt slecht blijkbaar... niet scherp.

Kan je al My Team co-op doen online?
Of kan je al een career co-op doen lokaal?
Kan je al 2 race-stuurtjes aansluiten op 1 console? O-)

Ik wacht wel tot ze de problemen hebben opgelost en hij in de budget-bak ligt O-)
Ik heb alleen nog maar time trial gedaan, maar zag wel Carreer coop staan in het menu. Dus dat kan, denk my team ook. Ga ik ook zeker doen met een vriend van me.

VR heeft er iig voor mij voor gezorgd dat ik deze heb gekocht en ook veel ga spelen. Voorgaande versies niet omdat mijn race setup gewoon geen dedicated scherm heeft. VR only.
En VR is prima speelbaar. Ja, het ziet er niet net zo mooi uit als op een high end monitor, maar dat is nooit met VR omdat het nu eenmaal meer van je pc vraagt. Maar vind het er prima uitzien en het is heel goed speelbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Erwintjuh schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:06:
[...]

Ik heb alleen nog maar time trial gedaan, maar zag wel Carreer coop staan in het menu. Dus dat kan, denk my team ook. Ga ik ook zeker doen met een vriend van me.

VR heeft er iig voor mij voor gezorgd dat ik deze heb gekocht en ook veel ga spelen. Voorgaande versies niet omdat mijn race setup gewoon geen dedicated scherm heeft. VR only.
En VR is prima speelbaar. Ja, het ziet er niet net zo mooi uit als op een high end monitor, maar dat is nooit met VR omdat het nu eenmaal meer van je pc vraagt. Maar vind het er prima uitzien en het is heel goed speelbaar :)
Ah goed op te weten dat VR toch wel werkt tenminste. Misschien maar eens via EA Play proberen dan met mijn VR headset.

Kwa co-op: Ja dat staat in het menu. Maar dat is dus online. Je kan ook split-screen co-op dacht ik. Maar dan kan je enkel losse races doen. Geen career mode of iets dergelijks.

Co-Op My Team was er in 2021 niet. Je kon wel een seizoen doen (geforceerd in hetzelfde team, of elk een eigen team) maar echt My Team kon niet. Voor 2022 ben ik benieuwd of dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Rivanov schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:33:
Speelt iemand de game op PS5? Wat zijn de ervaringen met Dual Sense? Worden de Adaptive Triggers en Haptic Feedback goed gebruikt? Of is het weer meer een gimmick.
Gisteren multiplayer gedaan op Silverstone. Op de curbs trilt de controller zo ongeveer uit mijn arm. Moet wel zeggen dat ik denk dat het in het echt ook zo kan aanvoelen. Gebeurde zo extreem ook maar in een bocht.

Triggers nu je het zegt eigenlijk niets van gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Waah schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:08:
[...]

Ah goed op te weten dat VR toch wel werkt tenminste. Misschien maar eens via EA Play proberen dan met mijn VR headset.

Kwa co-op: Ja dat staat in het menu. Maar dat is dus online. Je kan ook split-screen co-op dacht ik. Maar dan kan je enkel losse races doen. Geen career mode of iets dergelijks.

Co-Op My Team was er in 2021 niet. Je kon wel een seizoen doen (geforceerd in hetzelfde team, of elk een eigen team) maar echt My Team kon niet. Voor 2022 ben ik benieuwd of dat wel kan.
Je maakte me nieuwsgierig, dus ik heb (tijdens mijn werk) even door de menu’s gescrolled. Co-op op 1 computer niet verder gekeken want dan moest ik gelijk een speler toevoegen enzo.

Online kon je inderdaad niet kiezen voor MyTeam, maar als je een F1 carrière opzet kun je kiezen dat je met je mede speler vaste teamgenoten bent, of dat je ook vrij teams kan wisselen volgens een contracten systeem.
Als je hiervoor kiest maak je jouw eigen driver aan, dus niet kiezen voor een Max of een lewis. En daarmee ga je dan in het beste team proberen te komen.

Verder nog niet gekeken want wil ik dit weekend rustig gaan verkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Erwintjuh schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:19:
[...]

Je maakte me nieuwsgierig, dus ik heb (tijdens mijn werk) even door de menu’s gescrolled. Co-op op 1 computer niet verder gekeken want dan moest ik gelijk een speler toevoegen enzo.

Online kon je inderdaad niet kiezen voor MyTeam, maar als je een F1 carrière opzet kun je kiezen dat je met je mede speler vaste teamgenoten bent, of dat je ook vrij teams kan wisselen volgens een contracten systeem.
Als je hiervoor kiest maak je jouw eigen driver aan, dus niet kiezen voor een Max of een lewis. En daarmee ga je dan in het beste team proberen te komen.

Verder nog niet gekeken want wil ik dit weekend rustig gaan verkennen
Vorige uitgave kon je toch ook Myteam doen in coop (online). Of althans. Met onze eigen driver konden we wagen uitbouwen 3n upgraden etc. Dus ga er vanuit dat dat nu ook weer kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waah schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:57:
[...]

Dit dus en ik vraag me serieus af waarom |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 10:41
Vraagje aan de spelers op de Xbox met de champions editie. Neem je de savegame mee van de oude naar de nieuwe console en weer terug? Of heb je in feite 2 los van elkaar staande spellen? Met elk ook hun eigen achievements?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
G_Dragon schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:08:
[...]

Dit dus en ik vraag me serieus af waarom |:(
In F1 2021 duurde het ook meerdere maanden tot ze een performance update uitbrachten die o.a. Engine performance aanpakte. Behoorlijk matig is Codemasters altijd al geweest met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Solictice schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:18:
[...]

In F1 2021 duurde het ook meerdere maanden tot ze een performance update uitbrachten die o.a. Engine performance aanpakte. Behoorlijk matig is Codemasters altijd al geweest met updates.
Mensen kunnen nu eenmaal nog steeds niet toveren. En met de nieuwe reglementen lag de focus nu ergens anders vermoed ik. Ze hebben/hadden maar een jaar om dit neer te zetten, na de release nemen ze vervolgens de tijd om alles in de game aan te passen aan hoe het seizoen verloopt. Ik vind het allemaal niet heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Erwintjuh schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:20:
[...]

Mensen kunnen nu eenmaal nog steeds niet toveren. En met de nieuwe reglementen lag de focus nu ergens anders vermoed ik. Ze hebben/hadden maar een jaar om dit neer te zetten, na de release nemen ze vervolgens de tijd om alles in de game aan te passen aan hoe het seizoen verloopt. Ik vind het allemaal niet heel gek.
Het klinkt ook altijd als een easy oplossing, maar zal stiekem behoorlijk wat internal testing aanbod komen om een goede balans te vinden.

Los daarvan, effe gebruik maken in MyTeam van een OP Ferrari motor dan maar, en hopelijk bij season 2 is de patch er ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwintjuh
Solictice schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:23:
[...]

Het klinkt ook altijd als een easy oplossing, maar zal stiekem behoorlijk wat internal testing aanbod komen om een goede balans te vinden.

Los daarvan, effe gebruik maken in MyTeam van een OP Ferrari motor dan maar, en hopelijk bij season 2 is de patch er ;)
Precies! Als Ferrari die paar uitval races niet gehad had, kreeg je een heel ander seizoen. Nu kunnen we mooi simuleren hoe dat seizoen er dan uit ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostjah
  • Laatst online: 08-09 15:00
Erwintjuh schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:06:
[...]

Ik heb hem 10 uur gratis met EA play, en voor mij is de VR érg buggy. Ik heb de eerste ~5 uur van mijn trial gespendeerd aan het tweaken van de settings. Dat de beeld kwaliteit slecht is in VR is mij bekend, maar het is zelfs moeilijk om überhaupt de bochten te zien. Ook de performance is niet denderend. Met name head tracking is erg laggy, ondanks dat mijn FPS rond de 90 zitten. Daarnaast loopt bij elke keer als ik alt+tab of bepaalde settings aanpas het spel vast.

Mag ik vragen met welke settings je speelt?

Voor mij werken ze als volgt het best:

- Graphics op Low
- Oculus software resolutie op 100%, 90hz
- Steam VR op 134% resolutie
- Anti aliasing op TXAA + Fidelty (Met DLSS/AMD FSR wordt het erg blurry)

Mijn specs zijn:
i7 12700k
RTX 3070
32gb
Oculus Quest 2 met Link cable

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwintjuh
Joostjah schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:59:
[...]

Ik heb hem 10 uur gratis met EA play, en voor mij is de VR érg buggy. Ik heb de eerste ~5 uur van mijn trial gespendeerd aan het tweaken van de settings. Dat de beeld kwaliteit slecht is in VR is mij bekend, maar het is zelfs moeilijk om überhaupt de bochten te zien. Ook de performance is niet denderend. Met name head tracking is erg laggy, ondanks dat mijn FPS rond de 90 zitten. Daarnaast loopt bij elke keer als ik alt+tab of bepaalde settings aanpas het spel vast.

- Graphics op Low

Mijn specs zijn:
i7 12700k
RTX 3070
32gb
Ik geef straks een langere reactie met settings, maar voor nu:

Ik heb een Quest 2 en een HP Reverb G2. Ik begon met m’n quest omdat ik die prettiger vind. Wel eens waar niet met een link cable, maar air link werkt bij mij echt perfect in andere games.

Ik heb alles geprobeerd, maar het bleef er echt beroerd en onspeelbaar uitzien.

Toen de HP Reverb G2 geprobeerd. Idd prima framerate maar hoofdbewegingen heel schokkerig.
Settings getweaked en toen het mooi en speelbaar gekregen. Weleenswaar geen 90fps, maar prima te doen en 1-2 uur gespeeld gisteren avond.

Mijn vermoeden is dat er iets mis is met de quest 2 icm f1 22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Ik haal locked FPS (80hz) met Quest 2 op een 3070 met 9600k alleen redelijk wat micro stuttering in vergelijking met alle andere sims (AMS 2, ACC, Iracing).

Ook head tracking klopt gewoon niet, loopt gewoon ver achter met je bewegingen. Opzich als je aan het racen bent merk je het niet maar als je om je heen kijkt of in menus zit is het misselijk makend.

Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwintjuh
Joostjah schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:59:
[...]

- Graphics op Low

Mijn specs zijn:
i7 12700k
RTX 3070
32gb
Mijn settings in game:
Ik heb het spel in het Nederlands dus alvast excuus ;)
VR settings:
Steam vr schaalwaarde: aan
Schaalfactor: 50
Bloom & godrays: aan
Bewegingsonscherpte: uit
Stencil mesh: aan (snap nog niet wat dit is, maar bij uit kreeg ik zwarte ronden in beeld)

Grafische instellingen:
Detailpreser eerst op VR Hoog uit m’n hoofd:
Belichtingkwaliteit: hoog
Nabewerking: laag
Schaduwen: hoog (vaak zet men dit in vr laag, dus misschien nog tweaken)
Deeltjes: hoog (heb nog niet echt deeltjes gezien)
Publiek: hoog (niet het belangrijkste)
Spiegels: hoog (als ik meer ruimte wil zet ik deze als eerst lager)
Voertuig en helm reflectie: hoog
Weereffect: hoog (nog niet met weer gespeeld)
Bodembedekking: hoog
Remsporen: hoog
Overvloeiende sporen: aan
Omgevingsocclusie: ASSAO
Schermruimtereflectie: uit (weet ook niet wat dit is verder, denk raytracing? )
Asynchrone berekening: aan
Textuur streaming: hoog

Zoals je ziet hoop ruimte nog voor verbetering maar t draait nu al goed. Dus dan wil ik liever eerst racen ;)

Bovenaan kan je nog naar “videostand” instellingen:

Resolutie enzo zo laag mogelijk. Dan:
Anisotrope filtering: 8x (volgens mij maakt dit in vr niet heel veel uit. Maar had er behoefte aan dus dacht probeer t eens. Spel is in de verte nog wat onscherp. (Niet zo erg als met de quest).

Anti aliasing: Nvidia DLSS (ik lees altijd dat je dit niet moet doen in VR. Maar het gaf me nu wel performance en een beter plaatje.

DLSS modus: prestaties
DLSS- scherpte: 50 (nog niks mee gedaan. Nieuwe techniek voor mij dit)

That’s it. De rest staat uit.

Ik heb een:
Intel Core i7-8700K niet overklokt
16 BG ram (op 3200 mhz uit m’n hoofd)
En een RTX 3080

Ik las op steam forums al iemand die in de Nvidia settings virtual reality pre rendered frames op 2 of 3 had gezet wat zijn performance heel erg verbeterde. Dus wil ik nog naar kijken.

En in de XML zou je meer anti aliasing settings hebben (TAA uit bijvoorbeeld) wat erg schijnt te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Livestream van F1 Manager 2022.

https://www.twitch.tv/frontierdevelopments

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Hoe heb jij het spel werkend gekregen met een Quest 2? Wat ik hier (via Steam) ook probeerde, het lukte gewoon niet; ik kreeg een zwart scherm tijdens opstarten óf het was een 'slide show'. Andere games via Steam VR i.c.m. de Quest 2 werkten prima. Trouwens, dit was op mijn laptop (Ryzen 5800H, 32GB en RTX 3080).

Het spel starten in 'non-VR-modus' was ook een drama: regelmatig een connection error of een freeze.

Ik heb meteen een refund aangevraagd, want hier ga ik mijn tijd en geld niet in stoppen. Jammer, want ik heb sinds 2016 elke F1-game bij launch gekocht en keek wel uit naar F1 2022.

Oh, en dit is redelijk frustrerend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRdPqmy_jh_9bpAJEpOk_t1fAXQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xn3jpRunHWdEZMaz87I2OYjU.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwintjuh
Yonix schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:32:
[...]

Hoe heb jij het spel werkend gekregen met een Quest 2? Wat ik hier (via Steam) ook probeerde, het lukte gewoon niet; ik kreeg een zwart scherm tijdens opstarten óf het was een 'slide show'. Andere games via Steam VR i.c.m. de Quest 2 werkten prima. Trouwens, dit was op mijn laptop (Ryzen 5800H, 32GB en RTX 3080).

Het spel starten in 'non-VR-modus' was ook een drama: regelmatig een connection error of een freeze.

Ik heb meteen een refund aangevraagd, want hier ga ik mijn tijd en geld niet in stoppen. Jammer, want ik heb sinds 2016 elke F1-game bij launch gekocht en keek wel uit naar F1 2022.

[Afbeelding]
Nou, het zag er niet uit, dus weet niet of ik het als “werkend” zou bestempelen, maar:

Wat ik meestal doe om problemen te voorkomen is zorgen dat je eerste steam VR en steam Home opstart en vanuit daar f1 start. Verder weinig voor hoeven doen eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-09 18:05
Yonix schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:32:
[...]

[Afbeelding]
Idem hier. Ben ook elk jaar trouw geweest, maar deze koop ik (nog) niet tot er wat updates zijn geweest. Ik liever uit na F1 manager 2022.

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Erwintjuh schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:42:
[...]

Nou, het zag er niet uit, dus weet niet of ik het als “werkend” zou bestempelen, maar:

Weet ik meestal doe om problemen te voorkomen is zorgen dat je eerste steam VR en steam Home opstart en vanuit daar f1 start. Verder weinig voor hoeven doen eigenlijk.
En ook de Oculus-software draaiende op de achtergrond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwintjuh
Yonix schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:50:
[...]

En ook de Oculus-software draaiende op de achtergrond?
Ja, inderdaad. Dat draait allemaal al voor ik het spel start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Op de PC is F1 22 behoorlijk buggy zeg, al een aantal vastlopers gehad en spontane CTD’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En ik heb alle Super Cars in My Life, echt super easy gemaakt zeg..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kiiv3H
  • Niet online
Die supercars rij je inderdaad wel snel bij elkaar, maar ik heb het liever op deze manier dan dat je het bij elkaar moet grinden of met microtransacties moet doen :P. Vanmiddag even een paar rondjes gereden met wat verschillende supercars, ik moet zeggen dat het best een leuke afwisseling is van de F1 auto's. Wellicht leuk om een ronde mee te doen in de Time Trial challenge :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07 08:44
Ligt het nu aan mij of hebben jullie ook het idee dat de AI en practive opdrachten stukken moeilijker zijn dan F1 2021. Ik rij op Bahrein op AI niveau 80 en heb moeite met het behalen van de targets. Bij F1 2021 reed ik constant rond de 92-95 AI level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rko
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-08 09:31

Rko

Probeer deze instellingen eens. Lijkt goed te werken. YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:48
Alles geprobeerd maar krijg het niet aan de gang met een Oculus Rift S
Het speel draait super zonder VR maar het VR is het menu nog te doen.
Maar als je een race of de benchmark start kom je niet verder dan 1 a 2 FPS als het spel niet vast loopt en je ziet constant een zandloper (in VR kan je een lage FPS krijgen maar 1 a 2 is volgens mijn een Bug)
Ik heb het spel via EA Play <> Xbox game pass en het start in Steam VR
Heeft iemand de zelfde combinatie en het wel kunnen spellen in VR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Kun je in de pc versie je muis in en UI gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikGLD
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-07-2022
Geweldige game ik geniet er weer van.

Helaas wel meerdere malen een foutmelding waarna de game afsloot, maar dat ben ik inmiddels gewend in de eerste week van de release 😂

Het enige waar ik me echt aan stoor is dat ik de engineer radio output niet kan veranderen naar de oordopjes die ik in mijn ps5 controller heb, maar alleen de opties 'auto' (dit gaat altijd via de tv) en de ps5 controller speakers heb.

Bij f1 2021 afgelopen zondag werkte het nog wel gewoon.

Heel apart want meerdere van mijn vrienden hebben dit, terwijl het bij sommige wel gewoon werkt.

Verder wel een goede game, vooral tof dat je eindelijk het verschil voelt tussen een nieuw setje koude banden en een setje opgewarmde banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:46
In de game als je naar de e-mail box gaat dan staat er een mailtje van EA met een kleine compensatie voor de vertraagde release.
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste