Ik weet niet of het een bug is in de firmware ofniet, maar bij de laatste firmware, gaat die automatisch switchen van 1 fase naar 3 fase door een reboot, als men voor het reboot aan het laden is (bv op 1 fase) en bij een reboot gaat die dan naar een 3 fase, om deze terug naar 1 fase te krijgen, moet men die uitpluggen en terug inpluggen. Probleem hier bij mij hier, ik gebruik 100% solar. Mijn zonnepaneel kan max 3,3WP, dus als die op 3 fase aan het laden ben, gaat de load balancer zien dat ik niet 100% op zonne energie zit, dus valt die uit en na x aantal seconden. Daarna probeer die nog een keer op 3 fase laden (omdat ik meer dan 1400w beschikbaar heb om te starten). Zo zie je op het grafiek dat er up en downs zijn.
Contact opgenomen met pluginvest, maar krijg hier een nutteloze antwoord. Zelf kan ik geen ticket openen bij alfen omdat ik niet de "eigenaar" ben.
effe kleine update. Je kan hieronder duidelijk via de tijdstip zien wanneer die van 1 fase naar 3 fase gaat
om 14:39 zie je dat die gereboot is
en op grafiek om 14:43 zie je dat die de min van 3 fase aan het laden is, dus 6A op 3 fase is ongeveer 4kw
rond 14:55 zag ik het, heb de kabel uitgetrokken en terug ingestoken.
[
Voor 21% gewijzigd door
leeyuentuen op 25-06-2023 15:05
]