Dennis 1 schreef op maandag 21 april 2025 @ 10:57:
[...]
@
HyperBart
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de inloggevens opgevraagd bij Awesems zodat ik inderdaad met ICE installer kan kijken of ik de laadpaal kan benaderen. Ze zijn echter niet zo snel

Ik heb wel aangeven dat ik nog niet weet wat ik zal gaan doen.
Kijk, dit is dus echt van het grootste belang. Zie dat je die inloggegevens of het kaartje hebt, vraag op welke firmware je laadpaal zit. Controleer of je laadpaal met een netwerkkabel is aangesloten op je netwerk.
Zoek de laadpaal in je netwerk op (IP adres) en laad ACE Installer (niet ICE

) al eens draaien en kijk of je de laadpaal "ziet".
ICE installer is voor mij ook helemaal nieuw dus dien me er nog in te verdiepen.
De eerdere posts had ik nog niet gezien. Het was nog vanochtend

Ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt met prefix en hangen aan een backend zoals EVC

Geen probleem. Iedere laadpaal van Alfen heeft altijd een nummer. Mijne is bv iets met ACE en dan ACE123456 ofzoiets. Bij Rexel verkochtte laadpalen is dat dan REX987654.
Op die manier kan je vaak zien wie de verkopende partij van een Alfen laadpaal is.
Die verkopende/verdelende partij kan dus helemaal anders zijn dan de monteur of de "overkoepelende grote organisatie" die via jouw werkgever de laadpaal laat installeren. Deze grote organisaties baten vaak hun eigen backend uit of nemen een whitelabel af van een backend provider zoals EVC-NET (zoek maar even).
Ik weet niet waar Awesems zijn materiaal inkoopt. Dit kan ik eventueel nog navragen.
Voor mij is het nu de vraag hoe het gaat met mogelijke reparaties als de laadpaal in eigen beheer is en hoe dat de procedure dan kan zijn.
Verkeerde vraag of prioriteit, slap to the back of the head

: eerst zorgen dat je toegang hebt tot de laadpaal en daarna kan je je zorgen gaan maken over reparaties.
Ik zal het nog iets helderder verwoorden: als je die inloggegevens niet meer hebt moet je je straks geen zorgen maken over reparaties want eender welke monteur zal redelijk snel vragen "euh login aub?". Als er echt iets grondig fout zit of je wilt die paal later zelfs wat herconfigureren eens je het backend abonnement hebt opgezet dan is het helemaal over en out want dan kan de paal niet meer aan een backend gekoppeld worden, want... je raad het al? Juist ja, je moet inloggen op die paal.