[Alfen Laadpaal] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste
Acties:

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:30

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Fouadz schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:13:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem. Heb jij misschien de kleurcode en kun je aangeven op welke pinnen ik deze moet aansluiten op de RJ11/12- en RJ45-connector, zodat ik dit ook kan uitvoeren op mijn Alfen-laadpaal? Alvast bedankt!
RJ45: oranje-wit/oranje/groen-wit/leeg/leeg/groen/leeg/leeg.

RJ12: 4 overige aders ‘straight’ aangesloten op de middelste 4 pinnen.

Tegenwoordig heb ik de P1 poort niet meer in gebruik omdat ik de paal compleet via IP aanstuur en is dus de RJ45 weer ‘normaal’ aangesloten met alle 8 pinnen (ondanks dat 100Mbps maar 4 pinnen vereist).

[ Voor 17% gewijzigd door MisteRMeesteR op 09-01-2026 16:24 ]

www.google.nl

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:27

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Heeft iemand dit al aan de hand gehad ?

Mijn EVE SIngle Pro draait nu firmware 7.0.5. ZOwel in ACE Installer als in MyEVE krijg ik de melding dat de firmware geupdate kan worden.
Zowel in MyEVE als in ACE kan ik dan netjes de firmware update starten, en uiteindelijk zegt MyEVE of ACE dan dat de update gereed is, maar de paal blijft op FW 7.0.5 staan. Ook na een reboot staat die nog steeds op 7.0.5.

Hoe krijg ik de FW nou ge-update ?

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Fouadz
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 22:07
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:21:
[...]

RJ45: oranje-wit/oranje/groen-wit/leeg/leeg/groen/leeg/leeg.

RJ12: 4 overige aders ‘straight’ aangesloten op de middelste 4 pinnen.

Tegenwoordig heb ik de P1 poort niet meer in gebruik omdat ik de paal compleet via IP aanstuur en is dus de RJ45 weer ‘normaal’ aangesloten met alle 8 pinnen (ondanks dat 100Mbps maar 4 pinnen vereist).
Oké, super, dank je wel! Dan ga ik dat eens proberen.

Zoals onderstaand:

RJ45: oranje-wit / oranje / groen-wit / leeg / leeg / groen / leeg / leeg

RJ12: de 4 overige aders straight aangesloten op de middelste vier pinnen:
leeg / blauw / blauw-wit / bruin-wit / bruin / leeg

Hoe bedoel je “via IP aansturen”?

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
HyperBart schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:05:
[...]

@Kris jij hebt blijkbaar dat kaartje? Daar zit toch de PRC ook bij, daar kan je het wachtwoord normaal mee resetten.
SSA had aangezet moeten worden of gecontroleerd worden voor dat ze alles over lieten aan
Ja dat kaartje met de PRC code heb ik. Maar de ACE installer en MY EVE geven aan dat deze code niet klopt (wat raar is toch?)

SSA staat aan, geeft de MY EVE app aan bij de melding als je klikt op ‘geen prc code’ in de MY EVE app. Kunnen ze er dan wel bij?

• ed-win
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-01 17:55
Kris schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:12:
[...]

Inmiddels heb ik een mail gehad van Eneco met een wachtwoord. Dit wachtwoord is hetzelfde als het wachtwoord dat op de leaflet staat en dus niet werkt. Eneco heeft ook de SIM gedeactiveerd (was nodig om het wachtwoord te krijgen) en kan mij niet meer verder helpen.

Ik heb een niet werkend wachtwoord en een niet werkende password reset code. maw; ik heb geen enkele manier om de settings van de paal aan te passen en de paal te kunnen gebruiken.

Alfen zegt mij niet te kunnen helpen omdat Eneco in hun systeem de beheerder is. Eneco helpt me niet omdat ze zeggen de beheerder niet meer te zijn. Ze kunnen dus ook niet overdragen naar een andere beheerder (er is geen actieve SIM kaart).
In mijn situatie werkte het Default Password wat op de sticker op het bijgeleverde leaflet stond ook niet. Toen ik de QR-code die er naast stond scande, bleek dat de geprinte code afweek. Vermoedelijk omdat een deel van een teken was weggevallen, en de kleine letter "L" er daardoor uitzag als "J."

Scan dus in ieder geval ook even de QR-code en kijkt wat daar uit komt.

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
ed-win schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:55:
[...]

Scan dus in ieder geval ook even de QR-code en kijkt wat daar uit komt.
Helaas geen oplossing. Ik ben er wel klaar mee en ga het moederbord laten vervangen, het is niet anders. Is er ergens een bedrijf met installateurs van Alfen of heeft iemand goede ervaringen met een bedrijf?
Pagina: 1 ... 100 101 Laatste