Ondefineerbaar geluid: ten einde raad

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 113.074 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
locloc schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:32:
Oh zo! Daar moet je zijn dus? Ik ga dat eens bekijken, het is zo'n wandmontageding, waar dus een tegel omheen zit zeg maar
Zorg dat je een stop op je afvoer plaatst (tegen de stank).
locloc schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:32:
- Bedieningspaneel wc er af gehaald: er komt tocht omhoog, maar er is géén geluid te horen. Zeker niet het fluitende/suisende geluid dat er nu dus 24/7 is.
Haal dan ook het bedieningspaneel er weer af.

Luister dan of het geluid weg is, want die tocht omhoog is natuurlijk wel een "energielabel" isolatiepuntje met de huidige stookkosten.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32
Kanaalplaatvloeren waarvan een of meer doppen ontbreken en die ergens "doortochten"?

Catch a smile out there!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ok, hoe ver wil je gaan?

Je hebt elektrisch al alles uitgesloten door de hoofdschakelaar om te zetten. (en alles met batterijen het huis uitgekieperd...)
Je hebt watertechnisch al de hoofdkraan uitgezet en de leidingen ontlucht (lees: alle kranen open gezet).

Dan zijn er nog 2 logische dingen over:
• Wind, tocht van buiten huis.
• Iets met het riool.

Dat eerste kun je vrij eenvoudig uitsluiten met windrichting en windkracht.

Die 2e is in een middag ook uit te sluiten: Zoek de hoofdaansluiting van jou op het riool in de tuin. Hoop dat het PVC is, zaag dat doort, dop het riool af en luister binnen. Als dat het probleem verhelpt weet je iig in welke richting je moet zoeken en is het waarschijnlijk een verkeerd afschot of een verstopt riool.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 15:16
Ik hoop dat je het vind. Ik hoor zo nu en dan een hele zware brom, heel zachtjes. Ik werd daar echt gestoord door. Vreemd genoeg ben ik er pas vanaf gekomen toen ik het geluid accepteerde. Nu denk ik " ik hoor wat , er is leven om me heen en dat is goed" dat doe ik enkele minuten en dan heb ik het geaccepteerd en voor ik het weet slaap ik weer. Denk dat het van een hogedruk waterleiding afkomt die vlakbij mijn huis loopt.

Hoog sissend geluid is vaak water wat loopt. Dat geleid als een malle. Radiatorkraantjes zijn hier berucht om!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:48

Agent47

I always close my contracts.

Niks persoonlijks. Maar is het niet iets zwaar mentaals geworden? Heeeeeeel ver geschoten: Blow je toevallig? Ik ken iemand die blowde en die heeft zoiets één keer gehoord na een joint en dat heeft hem maanden in het hoofd gezeten ook.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:43
Onderdruk in het rioolstelsel (als dat het is) is op te lossen door op een of meer punten een beluchter te monteren. Doorgaans bovenaan de standleiding(en). En als ze er al zitten, dan kijken of ze nog goed functioneren.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06 17:11

Glewellyn

is er ook weer.

locloc schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

yes, dank je. Ik ga dat even aan mijn vader vragen, of die er naar kan kijken (zelf drie linkerhanden)

Overigens: de pot leeg krijgen lukte vorige week per ongeluk: de 4-jarige had daar een luier in gegooid. Die zoog meteen vol, haha. Heb toen alleen suf genoeg niet opgelet of dat iets met Het Geluid deed, maar toen wist ik natuurlijk ook nog niet dat dat iets zou kunnen zijn. ;)
Om erachter te komen of dit mogelijk het probleem zou kunnen zijn kan je ook het water uit de pot halen en dan luisteren. Even een paar handschoenen aan, dan kan je meteen spons die je kunt missen het water er zo uithalen.

Het stinkt misschien even totdat je weer doortrekt, maar je weet wel of het geluid hiervandaan komt.

*zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 19:17
Ik kwam hier volgens mij jaren geleden een topic tegen van iemand die compleet gek werd omdat hij in zijn huis elke x minuten een harde piep hoorde. Bleek een oude CO/rookmelder te zijn die de vorige bewoners in de kruipruimte gelegd hadden, maar waarvan de batterijen dus bijna leeg waren.

Zou het niet een rookmelder / CO-melder, of ander apparaat op batterijen kunnen zijn die gewoon 'stuk' is gegaan een daardoor een hoogfrequent piepend geluid maakt? Misschien is het zelfs een stuk speelgoed van de kids?
Ja misschien niet heel logisch als je dat een verdieping erboven ook nog hoort, maar ik denk dat je inmiddels zo ver bent dat álles met een batterij erin even verzamelen en de batterijen er uit halen ook geen gek gek idee is..

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:41
locloc schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:31:
[...]

We hebben het net een jaar en ik ben de enige die er lást van heeft (net zoals ik de enige ben in het gezin die van die muizen/rattenverjagers kan horen cq er meteen gillend gek van hoort, van die apparaatjes met zo'n hoge piep). We hebben veel verbouwd, er veel in geïnvesteerd, ik wéét dat het ergens iets mechanisch moet zijn, want tot maart was het er niet... wil het gewoon opgelost hebben.. :/
Ja ik zou ook doorzoeken tot ik een ons weeg. :)

De hoofdschakelaar uitzetten had je al gedaan, maar ook langere tijd? (een hele nacht)
Koelkasten produceren soms ook een suizend geluid alsof je vloeistof hoort.

Het riool zou ik zelf uitsluiten door een rioolafsluiter in de buis te stoppen waar hij je huis binnen komt.
Leuk klusje voor het weekend, gat spitten > rioolbuis doorzagen > ontstoppings-stuk plaatsen > rioolafsluiter erin en oppompen maar.

Een rioolafsluiter is een soort bal die je kan oppompen en daarmee sluit je de buis af.

Overigens kan het wel dat er wind uit het riool blaast en door je rioolbuizen in huis heen suizen en dan via de ontluchting naar buiten afgevoerd word.

Dit zou je kunnen oplossen met een terugslagklep waar het riool het huis binnen komt.
Hiermee maak je het riool eenrichtingsverkeer.
https://leidingshop.nl/on...2vigD4EAQYAyABEgJzLvD_BwE

[ Voor 16% gewijzigd door FRANQ op 29-08-2022 14:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

SmiGueL schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:02:
Ik kwam hier volgens mij jaren geleden een topic tegen van iemand die compleet gek werd omdat hij in zijn huis elke x minuten een harde piep hoorde. Bleek een oude CO/rookmelder te zijn die de vorige bewoners in de kruipruimte gelegd hadden, maar waarvan de batterijen dus bijna leeg waren.

Zou het niet een rookmelder / CO-melder, of ander apparaat op batterijen kunnen zijn die gewoon 'stuk' is gegaan een daardoor een hoogfrequent piepend geluid maakt? Misschien is het zelfs een stuk speelgoed van de kids?
Ja misschien niet heel logisch als je dat een verdieping erboven ook nog hoort, maar ik denk dat je inmiddels zo ver bent dat álles met een batterij erin even verzamelen en de batterijen er uit halen ook geen gek gek idee is..
Nu ben ik wel heel benieuwd naar dit topic :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Ik ga toch nog een idee opperen: ik heb een wekkerradio, een goedkoop ding, die een hoogfrequent geluidje produceert. Ik hoor het alleen als deze onder een bepaalde hoek staat. Best irritant en ik ben dan de enige die het hoort. Het helpt meteen als dat ding op een zakdoek staat, dus dat is mijn oplossing.

Aan zoiets kun je ook denken, alleen zul jij a) gevoeliger zijn dan ik en zal b) je bron wel wat groter zijn dan mijn radiootje.

Man. Wat een ellende zeg, ik hoop dat je het vindt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:00
Ja of eigenlijk ieder elektrisch apparaat dat op batterijen werkt.

Ik heb een keer 's-nachts een hele kast overhoop moeten halen omdat hier een weegschaal verstopt zat die het nodig vond om te melden dat hij geen batterij meer had. 8)7

Misschien moet TS eens wat werk maken in het hercreeeren van mijn beepinator:
HenkEisDS in "Bron 900 Hz pieptoon vinden"
aka richtmicrofoon. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Nu online
HenkEisDS schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:22:
[...]

Ja of eigenlijk ieder elektrisch apparaat dat op batterijen werkt.

Ik heb een keer 's-nachts een hele kast overhoop moeten halen omdat hier een weegschaal verstopt zat die het nodig vond om te melden dat hij geen batterij meer had. 8)7

Misschien moet TS eens wat werk maken in het hercreeeren van mijn beepinator:
HenkEisDS in "Bron 900 Hz pieptoon vinden"
aka richtmicrofoon. :9
Ik bedoel geen wekkerradio die op batterijen werkt hoor, gewoon een 230V model. Misschien een of ander weerstandje of condensatortje dat vervelend doet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:10
Gramser schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:26:
[...]

Ik bedoel geen wekkerradio die op batterijen werkt hoor, gewoon een 230V model. Misschien een of ander weerstandje of condensatortje dat vervelend doet...
De TS had er al alle stroom afgehaald :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
  • Nu online
Arjantje72 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:27:
[...]

De TS had er al alle stroom afgehaald :)
Whoeps 8)7 . Nou ja, dan wel iets op een batterij :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• locloc
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-06-2024
Agent47 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:50:
Niks persoonlijks. Maar is het niet iets zwaar mentaals geworden? Heeeeeeel ver geschoten: Blow je toevallig? Ik ken iemand die blowde en die heeft zoiets één keer gehoord na een joint en dat heeft hem maanden in het hoofd gezeten ook.
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
Agent47 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:24:
[...]

Nu ben ik wel heel benieuwd naar dit topic :o
het is al sinds maart... batterij die al 4 maanden 24/7 per dag geluid maakt omdat ie bijna leeg is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
locloc schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

yes, dank je. Ik ga dat even aan mijn vader vragen, of die er naar kan kijken (zelf drie linkerhanden)

Overigens: de pot leeg krijgen lukte vorige week per ongeluk: de 4-jarige had daar een luier in gegooid. Die zoog meteen vol, haha. Heb toen alleen suf genoeg niet opgelet of dat iets met Het Geluid deed, maar toen wist ik natuurlijk ook nog niet dat dat iets zou kunnen zijn. ;)
Je zou een lading dekens/geluidsdempend materiaal even over de wc heen kunnen hangen om te kijken of het ook maar enig verschil maakt (op die verdieping)?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:36
locloc schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:12:
... Heb je dan onderdruk in het riool dan kan daar lucht tussendoor blijven suizen." ...
als je zo'n afvoer aan de wasbak in het toilet hebt kan je ook het siphon los draaien.
Dan heb je ook een open verbinding naar het riool, en kan je met een lucifers (uitblazen) vaststellen of er onderdruk in zit (rook trekt er dan in).

Maar in principe hebben afvoerkanalen alleen onderdruk als er water doorheen stroomt. Elk afvoer systeem moet een afvoer op het dak hebben zitten.

Ook oorzaken als wind, tocht lijken me onwaarschijnlijk, dan moet je verschil merken met de hoeveelheid wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
com2,1ghz schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:30:
Je WC pot kan er toch gewoon af zonder je tegels te slopen? Zijn 2 moertjes. Wellicht moet er opnieuw gekit worden.
Inderdaad. En als je de pot met beleid van de wand aftrekt, dan blijft het water er netjes in. Ik heb dit meerdere keren gegaan. Je kunt je pot dan legen in een grote emmer of even naar buiten lopen om te legen.

Overigens, laat de pot niet vallen, want porcelein is extreem scherp. Ik heb meerdere hechtingen opgelopen door een bidet.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
Atlas schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:43:
Ok, hoe ver wil je gaan?

Je hebt elektrisch al alles uitgesloten door de hoofdschakelaar om te zetten. (en alles met batterijen het huis uitgekieperd...)
Je hebt watertechnisch al de hoofdkraan uitgezet en de leidingen ontlucht (lees: alle kranen open gezet).

Dan zijn er nog 2 logische dingen over:
• Wind, tocht van buiten huis.
• Iets met het riool.

Dat eerste kun je vrij eenvoudig uitsluiten met windrichting en windkracht.

Die 2e is in een middag ook uit te sluiten: Zoek de hoofdaansluiting van jou op het riool in de tuin. Hoop dat het PVC is, zaag dat doort, dop het riool af en luister binnen. Als dat het probleem verhelpt weet je iig in welke richting je moet zoeken en is het waarschijnlijk een verkeerd afschot of een verstopt riool.
Toevallig hebben we wat rioolproblemen gehad, dus riool is ontstopt geweest, dop er af geweest, maar maakte geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 06:46
Kan je niet een geluid expert inhuren ?
Neem aan dat je niet het huis gaat verkopen als je er verder prima woont.

ik neem aan dat een geluid expert wel het een en ander kan op pikken.
Kost misschien wat maar is het misschien wel waard.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkEisDS
The_Vice schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:07:
[...]

Dan heb je ook een open verbinding naar het riool, en kan je met een lucifers (uitblazen) vaststellen of er onderdruk in zit (rook trekt er dan in).
Een plek vol met gassen gaan testen op luchtstroom met een brandende lucifer in de buurt. Klinkt als het domste wat ooit heb gelezen hier op got. Volstaat een strookje papier niet?

Wikipedia: Sewer gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
Jeroenzer schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:04:
Kan je niet een geluid expert inhuren ?
Neem aan dat je niet het huis gaat verkopen als je er verder prima woont.

ik neem aan dat een geluid expert wel het een en ander kan op pikken.
Kost misschien wat maar is het misschien wel waard.
Ja graag, maar wie dan? Welk bedrijf doet zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
HenkEisDS schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:36:
[...]

Een plek vol met gassen gaan testen op luchtstroom met een brandende lucifer in de buurt. Klinkt als het domste wat ooit heb gelezen hier op got. Volstaat een strookje papier niet?

Ik ruik geen gaslucht ofzo dus dát zal wel meevallen lijkt me?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkEisDS
Je weet hopelijk dat veel gassen van nature geurloos zijn toch? Het gas uit je keuken bijvoorbeeld wordt voordat het verspreid wordt voorzien van een kunstmatige geurstof. Maar als iets in het riool ligt te rotten en borrelen komt die geurstof er niet bij.

Zal allemaal wel los lopen in de praktijk, maar om er een gewoonte van te maken is vragen om problemen. Verder bij een open riool altijd heel goed ventileren, maar ook dat lijkt me een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 06:46

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kijk eens bij https://www.ardea.nl/
Wim Soede heeft riant veel kennis van geluidsoverdracht, -overlast en vooral ook het menselijk gehoor.

En als je aangeeft waar je ongeveer woont valt er ook wel een tweakers luistersessie te organiseren, man/vrouw of 6 moet genoeg zijn. :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
Die werken voor overheden en bedrijven en doen niks wat lijkt op onderzoek naar de herkomst van zo'n bron.. het is een adviesbureau..:/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• locloc
teacher schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:21:
Kijk eens bij https://www.ardea.nl/
Wim Soede heeft riant veel kennis van geluidsoverdracht, -overlast en vooral ook het menselijk gehoor.

En als je aangeeft waar je ongeveer woont valt er ook wel een tweakers luistersessie te organiseren, man/vrouw of 6 moet genoeg zijn. :Y
Wim gemaild!
En qua locatie: buurt van Leiden, luistersessie ben ik helemaal voor... mensen met superoren/handige harry's.. zou briljant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Voor de geïnteresseerden: stuur locloc een dm!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
locloc schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:13:
[...]
Mijn man hoort het niet.
Kinderen ook niet.

Ik hoor het 24/7
En nee, het zit niet in mijn oren, anderen in huis horen het ook..Degene die het mysterie op weet te lossen krijgt taart.
het is écht geen tinnitus. Dat laatste weet ik zeker nu, ook al ben ik de enige in ons gezin die het hoort: ik heb sinds april zeven keer elders geslapen (schoonouders, vakanties etc) en nergens heb ik er last van. Maar zodra de voordeur thuis open gaat: bingo.
Ik vind dit allemaal wat tegenstrijdig... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
HenkEisDS schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:36:
[...]

Daarom stond er uitblazen, en dan alleen met de rook testen. Niet de vlam het riool inprakken. En er is ook nog iets als explosie concentratie (LEL, UEL) , tussen de 5% en 16%. Je moet wel erg je best doen om dat één twee drie in een ruimte te bereiken als je de even de opening open doet. Als je het een lange tijd open laat staan dan wordt het anders.
locloc schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:46:
[...]
Ik ruik geen gaslucht ofzo dus dát zal wel meevallen lijkt me?
Methaan zelf is reukloos, vandaar dat ze aan aardgas iets toevoegen, dat is wat je normaal ruikt. Normaal zou je iets van onderdruk in het systeem moeten hebben door de natuurlijke trek naar de opening op het dak.

Maar ik denk nog steeds niet dat het de oorzaak is van het probleem.

[ Voor 48% gewijzigd door The_Vice op 29-08-2022 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
Net geprobeerd: siphon los, lucifer uitgeblazen, rook werd niet naar binnen gezogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
locloc schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:11:
Net geprobeerd: siphon los, lucifer uitgeblazen, rook werd niet naar binnen gezogen.
Kan dat ook als oorzaak de bak in.

Over riolen gesproken, er loopt toch niet één of andere transportleiding onder /langs je huis door? Om een héél vergezochte oorzaak uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
The_Vice schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:14:
[...]

Kan dat ook als oorzaak de bak in.

Over riolen gesproken, er loopt toch niet één of andere transportleiding onder /langs je huis door? Om een héél vergezochte oorzaak uit te sluiten.
Bij 'alle kaarten' aan: niks in de buurt nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-06 21:44
Heb je een schoorsteen? Doet me denken aan rijdende rechter aflevering waar (auto) verkeer van ver was die je door schoorsteen met goed gehoor alleen kon horen

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid11
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:13
Toevallig een draaiende schoorsteenkap? Of de buren? Zoiets https://www.ventilatielan...64elZvxTtVxRoCu84QAvD_BwE

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04:21

DevWouter

Creator of ThenNext

@locloc
Gezien het probleem ontstaat is bij het monteren van het nieuwe toeliet vermoed ik dat er iets aan de constructie van het huis is veranderd is waardoor geluidstrilling verder door het huis kan verspreiden dan de bedoeling is. En ik vermoed vanwege het stromend water dat het de inkomende of uitgaande waterleiding is die het geluid produceert. Het probleem is dus waarschijnlijk de interactie die leidingen met de rest van het huis hebben.

Vergelijk het met piano. Je huis is de klankkast en de leidingen zijn de snaren. Normaal zijn de snaren altijd gedempt maar bij de verbouwing is er iets veranderd waardoor de leidingen wat vrijer zijn gekomen en nu makkelijker kunnen trillen. Als er dus iets in de omgeving is wat trilt (zoals het waternet/rioleringen buiten, langsrijdend verkeerd, et cetera) dan trilt er altijd wel iets en als dat in aanraking komt met een waterleiding dan zal de leiding (ook zonder water) het geluid verspreiden over de andere leidingen. De leiding zweven niet in de lucht maar het contact met vloer en muren. En die kunnen daardoor ook gaan trillen waardoor de lucht in het huis gaat trillen en jouw oren het opvangen.

Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom het afsluiten van de waterkraan niet heeft gewerkt. De pijp is dan wel dicht maar de leiding staat nog steeds in fysiek contact met wat er buiten plaats vindt. Overigens kan het ook iets zijn dat een paar 100 meter verder plaats vindt maar gezien het continue is lijkt me dat onwaarschijnlijk.

Wat betreft het tinnitus argument, ik vermoed dat eerder dat je juist een uitstekend gehoor hebt gezien de andere het pas in de gaten kregen toen zij wisten waar ze op moesten letten. Uit eigen ervaring: Goed nieuws, je bent niet gek, slecht nieuws, je kan goed er behoorlijk gek van worden.

Als tijdelijke oplossing zou ik adviseren om een ventilator of iets anders aan te zetten welke op de juiste afstand (kan ook in een andere kamer) het geluid kan maskeren. Is niet super, maar het voorkomt dat je oren zich concentreren op het geluid. Eventueel kan je ook een white/pink noise generator op een mobiel zetten en dat in andere kamer laten spelen. Dat soort ruis geluiden is iets waar je hersens vaak weinig mee kunnen en dus automatisch negeren. En als het precies even luid is als wat je nu hoort dan zou het "stromend water" niet meer hoorbaar zijn tenzij jij je uiterst best doet.

Qua permanente oplossing vermoed ik dat het lastig wordt. Het is namelijk behoorlijk lastig om een huis compleet stil te krijgen. Hopelijk kan Wim het exact probleem vinden en is er maar een kleine aanpassing nodig. Ik wens je in elk geval succes.

Oh ja... Geluid meten is echt een wetenschap. Zo kan een geluid dat aan één kant van de kamer gemaakt wordt harder klinken aan de andere kant. Natuurkunde is maf ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
DevWouter in "Ondefineerbaar geluid: ten einde raad"

Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom het afsluiten van de waterkraan niet heeft gewerkt. De pijp is dan wel dicht maar de leiding staat nog steeds in fysiek contact met wat er buiten plaats vindt. Overigens kan het ook iets zijn dat een paar 100 meter verder plaats vindt maar gezien het continue is lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Dan zou de waterleiding afsluiten en alle kranen open (en de wc doorspoelen) totdat er geen water meer uit komt de toonhoogte van het geluid (een klein beetje?) moeten veranderen.
Dat zou nog een semi snelle poging zijn om deze theorie te toetsen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Vice
DevWouter schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:52:
@locloc
...En ik vermoed vanwege het stromend water dat het de inkomende of uitgaande waterleiding is die het geluid produceert. Het probleem is dus waarschijnlijk de interactie die leidingen met de rest van het huis hebben.
...
In die theorie zou je het met een stethoscoop op de watermeter moeten kunnen waarnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-06 16:18
“Meester drank visser doet uitspraak” heeft vaak een geluidsexpert op locatie. Misschien via die kanalen eens een bedrijfsnaam weten te ontfutselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
teacher schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:33:
Voor de geïnteresseerden: stuur locloc een dm!
Is dat dan na zelf een frequentie oortest gedaan te hebben?
@locloc hoort een kattenverjager, dat zou rond de 20,000 Hz moeten zitten.
Ik haak af bij 14,000 reeds, afhankelijk van het volume van mijn speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04:21

DevWouter

Creator of ThenNext

dyrc schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:00:
[...]

Dan zou de waterleiding afsluiten en alle kranen open (en de wc doorspoelen) totdat er geen water meer uit komt de toonhoogte van het geluid (een klein beetje?) moeten veranderen.
Mogelijk, maar de vraag is hoe het zicht uit en of het invloed heeft. De pijpleiding is maar een klein onderdeel ervan. Een kast die tegen de muur staat heeft ook invloed.
The_Vice schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:02:
[...]

In die theorie zou je het met een stethoscoop op de watermeter moeten kunnen waarnemen?
Ja, maar dan is het nog de vraag of het geluid binnen of buiten geproduceerd wordt. De enige reden waarom ik gok dat het van buiten komt is omdat ze een soort van "stromend geluid" hoort. Geluid beweegt alle kanten uit en kan zelfs interactie met zichzelf hebben. In theorie kan je de stethoscoop op elk oppervlak in je huis leggen. Plaats voor de gein maar eens glas tegen je oor en een andere oppervlak (zoals een deur) en laat iemand aan de andere kant wat zeggen (of gebruik een radio). Dan werkt de deur als microfoon en het glas als speaker.

Afbeeldingslocatie: https://www.jobat.be/uploadedImages/pictures/afluisteren.jpg

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:13

paQ

Leiden is niet om de hoek, maar ik ben nu toch wel serieus nieuwsgierig! :+
Alleen al of ik het hoor. ik ben ook een enorme piet lut als het aankomt op omgevingsgeluidjes. Niet als je 'leeft', maar juist op de momenten dat je rust wilt. Of inderdaad zo'n irritant achtergrondgeluidje dat enorm irriteert.

@locloc Stomme vraag, maar als je je oren afsluit, of oordopjes in je oren doet, of bijv een noise canceling hoofdtelefoon inschakelt, is het geluid dan direct weg?

of

heb je altijd een smartwatch om bijv? of een telefoon in je handen. Een apparaat bij/aan je lichaam dus.

of

PIR / alarmsysyeem

[ Voor 19% gewijzigd door paQ op 29-08-2022 22:48 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkEisDS
locloc schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:18:
[...]

Bij 'alle kaarten' aan: niks in de buurt nee
Ik denk dat ie transport gas/water leidingen bedoelt. Hier kun je een ‘klic melding’ (moet je doen als je gaat graven om te voorkomen dat je leidingen raakt) voor doen geloof ik en dan krijg je een uitgebreide kaart van wat er er in de grond zit. Best de moeite waarde om ff te checken. Of even bij de gemeente vragen.

Ik wil best anderhalf uur van mijn tijd investeren om te komen luisteren, woon in Alphen dus redelijk om de hoek. Alleen is mijn gehoor op de hoge tonen niet zo goed. Kan tot max 20khz horen zo uit mijn hoofd.

Off/on-topic:
* HenkEisDS zit in een hotel in Belgie en er piept hier ook iets heel irritants:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoMuLFW8uJCSrQ8QXYdi1cSyd2Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/l1vzgg374TkIZ5CPAzHq2fmk.png?f=fotoalbum_large

Edit: fak het begint nu zelfs te, ja hoe noem je dat, suizen/vibreren/nietconstanttezijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-ngSihQj-C84raADV61O5dUShg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KUlvL60M9PLsUNTLlcpHe9ZC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door HenkEisDS op 30-08-2022 01:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02:55

OmeJoyo

This is me

Ik snap je helemaal en een hoop is al gezegd en genoemd. Wel bied ik me ook aan om te komen luisteren, vanuit Alphen aan den Rijn moet dat geen lange rit zijn :)

Ik heb gelukkig alle piepjes en kraakjes en wat dan ook altijd kunnen vinden en oplossen, ik zou ook gek worden.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Bookmarked. Nu wil ik weten wat het is ook :O

Wanneer hoor je het geluid het vaakst? 's nachts, 's avonds? Of de gehele dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Vind het maar een vreemd verhaal.

Al maanden bezig, psychisch last van hebben maar even googelen en een partij in de arm nemen om daadwerkelijk te meten ho maar.

Google Geluidsmeting Woning en kies een partij en als je het te duur vind, is het dus niet zo belangrijk. Blijf jezelf dan maar gek maken met halfslachtige onderzoeken die je zelf uitvoert.

[ Voor 13% gewijzigd door Henvar op 30-08-2022 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
Stef87 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:28:
Heb je een schoorsteen? Doet me denken aan rijdende rechter aflevering waar (auto) verkeer van ver was die je door schoorsteen met goed gehoor alleen kon horen
Ja, eentje die niet meer aangesloten is (kachel al jaar weg). Of er nog luchtinlaat is weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Niet echt een oplossing, maar kun je niet gewoon een ander geluid aanzetten als je gaat slapen? Ik zet zelf vaak een podcast van Maarten van Rossem aan, dan val ik altijd zo in slaap (niet dat het zo saai is, maar de stem van die man :p ).

Het enige waar dat niet bij hielp was een hele lage bromtoon die ik een tijdje gehoord heb (maar bij jou is het ruisen zeg je dus misschien dat het dan wel werkt). Het kan ook tussen je oren zitten, dat zei mijn vrouw tenminste die het niet hoorde (ik was het daar natuurlijk niet mee eens ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
DevWouter schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:52:
@locloc
Gezien het probleem ontstaat is bij het monteren van het nieuwe toeliet vermoed ik dat er iets aan de constructie van het huis is veranderd is waardoor geluidstrilling verder door het huis kan verspreiden dan de bedoeling is. En ik vermoed vanwege het stromend water dat het de inkomende of uitgaande waterleiding is die het geluid produceert. Het probleem is dus waarschijnlijk de interactie die leidingen met de rest van het huis hebben.

Vergelijk het met piano. Je huis is de klankkast en de leidingen zijn de snaren. Normaal zijn de snaren altijd gedempt maar bij de verbouwing is er iets veranderd waardoor de leidingen wat vrijer zijn gekomen en nu makkelijker kunnen trillen. Als er dus iets in de omgeving is wat trilt (zoals het waternet/rioleringen buiten, langsrijdend verkeerd, et cetera) dan trilt er altijd wel iets en als dat in aanraking komt met een waterleiding dan zal de leiding (ook zonder water) het geluid verspreiden over de andere leidingen. De leiding zweven niet in de lucht maar het contact met vloer en muren. En die kunnen daardoor ook gaan trillen waardoor de lucht in het huis gaat trillen en jouw oren het opvangen.

Wat betreft het tinnitus argument, ik vermoed dat eerder dat je juist een uitstekend gehoor hebt gezien de andere het pas in de gaten kregen toen zij wisten waar ze op moesten letten. Uit eigen ervaring: Goed nieuws, je bent niet gek, slecht nieuws, je kan goed er behoorlijk gek van worden.

Als tijdelijke oplossing zou ik adviseren om een ventilator of iets anders aan te zetten welke op de juiste afstand (kan ook in een andere kamer) het geluid kan maskeren. Is niet super, maar het voorkomt dat je oren zich concentreren op het geluid. Eventueel kan je ook een white/pink noise generator op een mobiel zetten en dat in andere kamer laten spelen. Dat soort ruis geluiden is iets waar je hersens vaak weinig mee kunnen en dus automatisch negeren. En als het precies even luid is als wat je nu hoort dan zou het "stromend water" niet meer hoorbaar zijn tenzij jij je uiterst best doet.

Qua permanente oplossing vermoed ik dat het lastig wordt. Het is namelijk behoorlijk lastig om een huis compleet stil te krijgen. Hopelijk kan Wim het exact probleem vinden en is er maar een kleine aanpassing nodig. Ik wens je in elk geval succes.

Oh ja... Geluid meten is echt een wetenschap. Zo kan een geluid dat aan één kant van de kamer gemaakt wordt harder klinken aan de andere kant. Natuurkunde is maf ;)
Ik vind dit een aannemelijk scenario, maar ja, is geen oplossing nog. Eigenlijk is alleen het bestaande inbouwcloset vervangen door een nieuwe. Je voelt een zwakke luchtstroom als je afdekklepje van wc-bedieningspaneel (hoe héét dat!) er afhaalt, maar er ís toch ook lucht nodig, omdat je in een vacuum anders geen water zou kunnen verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
dyrc schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:00:
[...]

Ga ik eind van de middag proberen, maar kan pas als mijn man thuis is, want dan moet hij alles afsluiten en dan kan ik luisteren. Als ik het zelf doe maak ik teveel herrie en dan kan ik misschien niet horen of en wanneer het geluid verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
paQ schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:45:
Leiden is niet om de hoek, maar ik ben nu toch wel serieus nieuwsgierig! :+
Alleen al of ik het hoor. ik ben ook een enorme piet lut als het aankomt op omgevingsgeluidjes. Niet als je 'leeft', maar juist op de momenten dat je rust wilt. Of inderdaad zo'n irritant achtergrondgeluidje dat enorm irriteert.

@locloc Stomme vraag, maar als je je oren afsluit, of oordopjes in je oren doet, of bijv een noise canceling hoofdtelefoon inschakelt, is het geluid dan direct weg?

of

heb je altijd een smartwatch om bijv? of een telefoon in je handen. Een apparaat bij/aan je lichaam dus.

of

PIR / alarmsysyeem
nee, nee en nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
Agent47 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:58:
Bookmarked. Nu wil ik weten wat het is ook :O

Wanneer hoor je het geluid het vaakst? 's nachts, 's avonds? Of de gehele dag?
24/7
en momenteel wordt het vervuild met ook een piepgeluid wat ergens van buiten komt. Overdag valt het vaker weg doordat er meer omgevingsgeluiden zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• locloc
Henvar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:08:
Vind het maar een vreemd verhaal.

Al maanden bezig, psychisch last van hebben maar even googelen en een partij in de arm nemen om daadwerkelijk te meten ho maar.

Google Geluidsmeting Woning en kies een partij en als je het te duur vind, is het dus niet zo belangrijk. Blijf jezelf dan maar gek maken met halfslachtige onderzoeken die je zelf uitvoert.
Ik héb al meerdere bedrijven gemaild, maanden terug al, maar die geven dan aan dat ze 'dit soort dingen' niet doen, maar geluidsmetingen voor bedrijven enzo, dan juist vaak om maximale volumes etc vast te stellen. Niet om vage geluiden op te sporen. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• locloc
Marzman schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:09:
Niet echt een oplossing, maar kun je niet gewoon een ander geluid aanzetten als je gaat slapen? Ik zet zelf vaak een podcast van Maarten van Rossem aan, dan val ik altijd zo in slaap (niet dat het zo saai is, maar de stem van die man :p ).

Het enige waar dat niet bij hielp was een hele lage bromtoon die ik een tijdje gehoord heb (maar bij jou is het ruisen zeg je dus misschien dat het dan wel werkt). Het kan ook tussen je oren zitten, dat zei mijn vrouw tenminste die het niet hoorde (ik was het daar natuurlijk niet mee eens ;) )
Ik heb af en toe de ventilator de hele nacht aan, maar dat vind ik ook qua energieverbruik maar een suboptimale oplossing en in de winter wordt dat helemaal belachelijk. :)
Kan door dat geluid overigens ook niet écht lekker slapen. Dat heb ik de afgelopen maanden alleen op andere locaties gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henvar
  • Niet online
locloc schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:17:
[...]

Ik héb al meerdere bedrijven gemaild, maanden terug al, maar die geven dan aan dat ze 'dit soort dingen' niet doen, maar geluidsmetingen voor bedrijven enzo, dan juist vaak om maximale volumes etc vast te stellen. Niet om vage geluiden op te sporen. :(
https://strooming.nl/geluidsmeting/

Letterlijk de eerste die bovenaan staat.
Ik weet niet hoor maar zo moeilijk is het allemaal niet.
Ja het kost geld maar als je al zo lang bezig bent zou ik het onderhand wel weten en gewoon echt onderzoek laten plegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@locloc kijk even naar de antwoorden die je geeft op Paq

of

of

PIR / alarmsysyeem
Op de vragen van Paq geef je als antwoorden : Nee, Nee en Nee.
Maar als het antwoord NEE is op deze vraag:

dan zou het betekenen dat het geluid NIET van buiten komt, maar dat je bijv oorsuizen hebt of een andere oorzaak.

Zou je namelijk je vingers in je oren stoppen dan zou je het geluid moeten kunnen blokkeren.

Ik weet dat je hebt aangegeven dat je het op andere plekken niet hoort, maar als zodra je de voordeur door bent wel. Ik zou je toch adviseren om via je huisarts bij een KNO-arts langs te gaan. Die kunnen met gehoortesten even verder kijken, en zijn specialisten die je allicht verder kunnen helpen.

Toch wil ik ook graag even stress als factor willen meegeven, het valt namelijk op dat jij de enige bent in je huishouden die het thuis hoort.
Ongemerkt kun je door spanningen, onrust, of wat voor oorzaak dan ook dit soort klachten, haast ongemerkt, ontwikkelen.

Let wel: bovenstaande is goedbedoeld hoor, ikzelf ben aan het re-integreren na een depressie, dus ik weet uit eerste hand van wat voor gekkigheid je allemaal last kunt hebben als je je "niet helemaal senang" voelt

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
Henvar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:36:
[...]

https://strooming.nl/geluidsmeting/

Letterlijk de eerste die bovenaan staat.
Ik weet niet hoor maar zo moeilijk is het allemaal niet.
Ja het kost geld maar als je al zo lang bezig bent zou ik het onderhand wel weten en gewoon echt onderzoek laten plegen.
Strooming was de eerste die ik benaderde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
Fraggert schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:38:
@locloc kijk even naar de antwoorden die je geeft op Paq

[...]

Op de vragen van Paq geef je als antwoorden : Nee, Nee en Nee.

[...]

Maar als het antwoord NEE is op deze vraag:

[...]

dan zou het betekenen dat het geluid NIET van buiten komt, maar dat je bijv oorsuizen hebt of een andere oorzaak.

Zou je namelijk je vingers in je oren stoppen dan zou je het geluid moeten kunnen blokkeren.

Ik weet dat je hebt aangegeven dat je het op andere plekken niet hoort, maar als zodra je de voordeur door bent wel. Ik zou je toch adviseren om via je huisarts bij een KNO-arts langs te gaan. Die kunnen met gehoortesten even verder kijken, en zijn specialisten die je allicht verder kunnen helpen.

Toch wil ik ook graag even stress als factor willen meegeven, het valt namelijk op dat jij de enige bent in je huishouden die het thuis hoort.
Ongemerkt kun je door spanningen, onrust, of wat voor oorzaak dan ook dit soort klachten, haast ongemerkt, ontwikkelen.

Let wel: bovenstaande is goedbedoeld hoor, ikzelf ben aan het re-integreren na een depressie, dus ik weet uit eerste hand van wat voor gekkigheid je allemaal last kunt hebben als je je "niet helemaal senang" voelt
Nee, zo werkt het niet: bij laagfrequent geluid hoor je het wel degelijk door oordoppen heen. En nogmaals: op andere locaties is niks te horen, alleen in huis. En: mijn zoontje hoort het dus inmiddels ook, nadat ik gister een vergelijkbaar geluid hoorde en vertelde dat dit leek op Het Geluid. Daarna kon hij het in de slaapkamer ook horen (hij wist eindelijk welk geluid ik bedoelde), en net als bij mij hoort hij het iets duidelijker bij het raam dan bij muren. Hij kon het ook nadoen, dus óf er een geluid is, is absoluut geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Niet online
locloc schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:49:
[...]

Ja? En ze zeggen blijkbaar volgens jou dat ze geen particulieren helpen? Terwijl dit letterlijk hun business is?
Of je hebt je probleem niet goed uitgelegd of je verteld hier niet het hele verhaal.

*snip*dit hoef je niet te melden

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 30-08-2022 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-06 10:11
locloc schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:49:
[...]

Dit snap ik dan niet inderdaad, op hun site:
Redenen voor akoestisch advies

Geluidsoverlast door buren
Geluidsoverlast laag frequent geluid
Geluidsoverlast contactgeluiden
Onbekende oorzaak geluidsoverlast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
locloc schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:51:
[...]

Nee, zo werkt het niet: bij laagfrequent geluid hoor je het wel degelijk door oordoppen heen. En nogmaals: op andere locaties is niks te horen, alleen in huis. En: mijn zoontje hoort het dus inmiddels ook, nadat ik gister een vergelijkbaar geluid hoorde en vertelde dat dit leek op Het Geluid. Daarna kon hij het in de slaapkamer ook horen (hij wist eindelijk welk geluid ik bedoelde), en net als bij mij hoort hij het iets duidelijker bij het raam dan bij muren. Hij kon het ook nadoen, dus óf er een geluid is, is absoluut geen issue.
Als je je zoontje niet stuurt, kan hij dan achterhalen waar het geluid vandaan komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• locloc
Henvar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:53:
[...]

Ja? En ze zeggen blijkbaar volgens jou dat ze geen particulieren helpen? Terwijl dit letterlijk hun business is?
Of je hebt je probleem niet goed uitgelegd of je verteld hier niet het hele verhaal.

*snip*
Nee, zij zeiden dat ze geluiden kunnen meten, maar dat ze dan niet per se weten waar het vandaan komt. A 1500 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 30-08-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
FRANQ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:06:
[...]

Als je je zoontje niet stuurt, kan hij dan achterhalen waar het geluid vandaan komt?
Heeft hij geprobeerd, maar hij loopt op hetzelfde vast als ik: zodra je búiten komt, zijn er teveel omgevingsgeluiden waar het in verdrinkt en bínnen is de bron onduidelijk. Zelfs niet duidelijk of het binnen of buiten het huis zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
pennywiser schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:01:
[...]

[...]
Ik zie dat ze de prijzen hebben aangepast (was 1500, nu 'vanaf 1420') én dat ze tevredenheidsgarantie op de site hebben staan nu. Ik ga ze nog eens benaderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-06 10:11
locloc schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:24:
[...]

Nee, zij zeiden dat ze geluiden kunnen meten, maar dat ze dan niet per se weten waar het vandaan komt. A 1500 euro.
Zoeken naar geluid is heel wat anders inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
locloc schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:25:
[...]

Heeft hij geprobeerd, maar hij loopt op hetzelfde vast als ik: zodra je búiten komt, zijn er teveel omgevingsgeluiden waar het in verdrinkt en bínnen is de bron onduidelijk. Zelfs niet duidelijk of het binnen of buiten het huis zit.
Zijn de omgevingsgeluiden snachts om 3 uur ook nog te hard?

Merk zelf dan altijd dat het heel stil is buiten waardoor ik veel meer hoor.
Maar dat kan bij ons komen omdat schiphol dan nagenoeg stil ligt.

Zelf hoor ik ook veel geluiden die anderen niet horen.
Zo hoorde ik altijd dat de tv beneden op standby stond, in plaats van uit.
Met de huidige lcd tv's is dat gelukkig niet meer zo :D

Maar hoor nu vaak ook nog geluidjes die mijn vrouw niet kan horen ook niet als ik haar erop attendeer wanneer het geluid te horen is. (wij hadden een geluidje wat elke zoveel minuten aan of uit ging)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

locloc schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:51:
[...]

ik wil even benadrukken dat ik mijn vragen kritisch stel aan je met als doel je te helpen dus hier komt de volgende:

Jij stelt dat je zelfs met oordoppen of vingers in je oren Het Geluid nog hoort.

Dat zou betekenen dat Het Geluid aanzienlijk hoog qua volume moet zijn, oftewel, Het Geluid moet hard zijn wat het vreemder maakt dat jij als enige (muv je zoontje dan nu ook) hoort.

Een geluidvolume dat je nog hoort met oorkappen of vingers in je oren dan hebben we het niet over een zeer zacht geluid van nog geen 30-40 dB(A) ofzo. Ook niet in het geval van laagfrequent zonder dat andere mensen dit niet kunnen waarnemen.

Ik zit hier nu op mijn werk en hoor de ventilator in de PC.....en mijn collega''s die met 15 man taart eten, koffie drinken en ouwehoeren met een hoop rumoer...druk ik mijn vingers in mijn oren dan hoor ik alleen nog maar mijn bloed stromen.

Kan het echt niet zijn dat je je woning (onbewust) gekoppeld hebt aan stress, trauma, verdriet, verlies, pijn, burenruzies...... noem het allemaal maar op...misschien van zelfs jaren terug?.

Ik wil hier alles behalve de amateur psych uithangen maar ik weet hoe confronterend het kan zijn om persoonlijke zaken onder ogen te moeten komen in mijn hulptraject.

Let wel...nog steeds bedoelt als helpende hand en allesbehalve als vervelend bedoelt. :)
42erik schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:46:
[...]

[...]

[...]

Ik vind dit allemaal wat tegenstrijdig... :?
@locloc Ook reageer je niet op bovenstaande opmerking van @42erik

Hoe vervelend zo'n confronterende zo'm vraag dan ook mag zijn, je komt voor advies en als er dan terecht kritisch gevraagd wordt naar tegenstrijdige verhalen dan dien je daar op zijn minst even op te reageren.
locloc schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:13:
Mijn man hoort het niet.
Kinderen ook niet.
En nee, het zit niet in mijn oren, anderen in huis horen het ook..Degene die het mysterie op weet te lossen krijgt taart.
ook al ben ik de enige in ons gezin die het hoort: ik heb sinds april zeven keer elders geslapen (schoonouders, vakanties etc) en nergens heb ik er last van. Maar zodra de voordeur thuis open gaat: bingo.
Er zijn hier nota bene Tweakers die jouw als volslagen onbekende willen komen helpen door langs te gaan en te luisteren. Dat je niet reageert op een aantal andere opmerkingen (zoals het kicken op aandacht) dat ga ik snappen, maar de rest zou je even moeten waarderen door op zijn minst te reageren.

Hoe zit het nu met wie het allemaal hoort? Inmiddels meer mensen?

Kun je het even testen bij je zoontje door hem te zeggen dat het geluid ineens weg is. Kijken of hij het dan nog steeds hoort?

Aan het einde nog even de disclaimer herhalen....ik kan begrijpen dat het heel erg frustrerend voor je moet zijn om hier last van te hebben en ten einde raad kan zijn. Dat is echt niet leuk voor je en zo'n situatie is heel vervelend om in te zitten ongeacht de oorzaak. Mijn vragen zijn bedoelt om je in elk geval te proberen te helpen, en 99,9% van de rest van de reacties hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
FRANQ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:41:
[...]

Zijn de omgevingsgeluiden snachts om 3 uur ook nog te hard?

Merk zelf dan altijd dat het heel stil is buiten waardoor ik veel meer hoor.
Maar dat kan bij ons komen omdat schiphol dan nagenoeg stil ligt.

Maar hoor nu vaak ook nog geluidjes die mijn vrouw niet kan horen ook niet als ik haar erop attendeer wanneer het geluid te horen is. (wij hadden een geluidje wat elke zoveel minuten aan of uit ging)
Ik ben meerdere keren 's nachts rond gaan lopen, maar er is een snelweg in de verte die het dan nog steeds overstemt, dus dat blijft lastig. Binnen hoor je Het Geluid dan juist extra duidelijk uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
Fraggert schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:48:
[...]

ik wil even benadrukken dat ik mijn vragen kritisch stel aan je met als doel je te helpen dus hier komt de volgende:

Jij stelt dat je zelfs met oordoppen of vingers in je oren Het Geluid nog hoort.

Dat zou betekenen dat Het Geluid aanzienlijk hoog qua volume moet zijn, oftewel, Het Geluid moet hard zijn wat het vreemder maakt dat jij als enige (muv je zoontje dan nu ook) hoort.

Een geluidvolume dat je nog hoort met oorkappen of vingers in je oren dan hebben we het niet over een zeer zacht geluid van nog geen 30-40 dB(A) ofzo. Ook niet in het geval van laagfrequent zonder dat andere mensen dit niet kunnen waarnemen.

Ik zit hier nu op mijn werk en hoor de ventilator in de PC.....en mijn collega''s die met 15 man taart eten, koffie drinken en ouwehoeren met een hoop rumoer...druk ik mijn vingers in mijn oren dan hoor ik alleen nog maar mijn bloed stromen.

Kan het echt niet zijn dat je je woning (onbewust) gekoppeld hebt aan stress, trauma, verdriet, verlies, pijn, burenruzies...... noem het allemaal maar op...misschien van zelfs jaren terug?.

Ik wil hier alles behalve de amateur psych uithangen maar ik weet hoe confronterend het kan zijn om persoonlijke zaken onder ogen te moeten komen in mijn hulptraject.

Let wel...nog steeds bedoelt als helpende hand en allesbehalve als vervelend bedoelt. :)

[...]

@locloc Ook reageer je niet op bovenstaande opmerking van @42erik

Hoe vervelend zo'n confronterende zo'm vraag dan ook mag zijn, je komt voor advies en als er dan terecht kritisch gevraagd wordt naar tegenstrijdige verhalen dan dien je daar op zijn minst even op te reageren.

[...]

[...]

[...]

Er zijn hier nota bene Tweakers die jouw als volslagen onbekende willen komen helpen door langs te gaan en te luisteren. Dat je niet reageert op een aantal andere opmerkingen (zoals het kicken op aandacht) dat ga ik snappen, maar de rest zou je even moeten waarderen door op zijn minst te reageren.

Hoe zit het nu met wie het allemaal hoort? Inmiddels meer mensen?

Kun je het even testen bij je zoontje door hem te zeggen dat het geluid ineens weg is. Kijken of hij het dan nog steeds hoort?

Aan het einde nog even de disclaimer herhalen....ik kan begrijpen dat het heel erg frustrerend voor je moet zijn om hier last van te hebben en ten einde raad kan zijn. Dat is echt niet leuk voor je en zo'n situatie is heel vervelend om in te zitten ongeacht de oorzaak. Mijn vragen zijn bedoelt om je in elk geval te proberen te helpen, en 99,9% van de rest van de reacties hier ook.
Ik probeer gewoon overal op te reageren, maar mijn zoontje hoort het dus 100% zeker. Hij ging het geluid zelfs nadoen zónder dat ik zelf had gezegd hoe het klonk. Het is er gewoon, het is een miljard procent zeker niet iets tussen mijn oren, en het is wel degelijk zo dat je bepaalde frequenties ook ondanks oordoppen nog hoort. Wel ietsje gedempt, maar dat is echt (helaas) verwaarloosbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

pennywiser schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:01:
[...]

[...]
Ik denk dat ze "overlast" kunnen meten, aantonen en in de omgeving kunnen zoeken waar het vandaan komt. Dit zijn dan zaken die te traceren zijn naar een andere partij die echt overlast veroorzaakt.

Hier lijkt het echter te gaan om iets in het huis, dat is wel een hele andere expertise dus ik snap wel dat ze dit niet op kunnen/willen pakken.

Jammer dat sommige hier in het topic zo naar erover doen trouwens. Totaal onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-06 13:18
Je hebt getest met oordoppen zei je, heb je toevallig een goede silencer in huis? Hoor je het dan alsnog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

FRANQ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:41:
[...]

Nee hoor, power supplies van TV's kunnen nog steeds piepen helaas. Uiteraard heeft de alleen de TV in de slaapkamer bij ons er last van. Nu een klikaanklikuit ertussen en probleem opgelost. Scheelt meteen weer stroom omdat die TV niet veel wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
ThAZiP schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:53:
Je hebt getest met oordoppen zei je, heb je toevallig een goede silencer in huis? Hoor je het dan alsnog?
nee heb ik niet (is ook lastig mee te slapen) :)
Maar het maakt allemaal niet uit, want het geluid komt uit een externe bron. Ik wil die bron weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

locloc schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

Ik probeer gewoon overal op te reageren, maar mijn zoontje hoort het dus 100% zeker. Hij ging het geluid zelfs nadoen zónder dat ik zelf had gezegd hoe het klonk. Het is er gewoon, het is een miljard procent zeker niet iets tussen mijn oren, en het is wel degelijk zo dat je bepaalde frequenties ook ondanks oordoppen nog hoort. Wel ietsje gedempt, maar dat is echt (helaas) verwaarloosbaar.
De reden dat ik je ook expliciet vraag om op anderen iedereen te reageren is het verloop van een ander topic van jouw hand.

Hoor buur bijna woordelijk, wat nu?

Daarin reageer je niet op de gestelde vragen en uiteindelijk bloed het daar dood.

Je opmerking over dat je bepaalde frequenties nog wel hoort, en dan met name Het Geluid, neem ik maar even gewoon aan van je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• locloc
Fraggert schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:04:
[...]

De reden dat ik je ook expliciet vraag om op andere te reageren is het verloop van een ander topic van jouw hand.

Hoor buur bijna woordelijk, wat nu?

Daarin reageer je niet op de gestelde vragen en uiteindelijk bloed het daar dood.

Je opmerking over dat je bepaalde frequenties nog wel hoort, en dan met name Het Geluid, neem ik maar even gewoon aan van je.
Dat is inderdaad doodgebloed omdat de conclusie was dat we daar niks fundamenteels aan kunnen veranderen zonder hele dure ingrepen waar geen geld voor is. Wel geprobeerd afspraken te maken, wat redelijk gelukt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThAZiP
locloc schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:04:
[...]

nee heb ik niet (is ook lastig mee te slapen) :)
Maar het maakt allemaal niet uit, want het geluid komt uit een externe bron. Ik wil die bron weten.
Nou, je denkt dat het daar vandaan komt... Ik heb je hele draadje gelezen (en je andere topics) en zit eerlijk gezegd meer in de hoek van dat het niet per-se uit een externe bron komt... Je gaf eerder aan dat je met oordoppen het geluid ook gewoon hoorde. En dat vind ik erg lastig te koppelen aan jouw "feitelijke waarheid" dat het moet gaan om een externe bron.

[ Voor 3% gewijzigd door ThAZiP op 30-08-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
ThAZiP schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:09:
[...]

Nou, je denkt dat ie daar vandaan komt... Ik heb je hele draadje gelezen en zit eerlijk gezegd meer in de hoek van dat het niet per-se uit een externe hoek moet komen... Je gaf eerder aan dat je met oordoppen het geluid ook gewoon hoorde. En dat vind ik erg lastig te koppelen aan jouw "feitelijke waarheid" dat het moet gaan om een externe bron.
Ja dat is leuk voor je, maar ik geef aan dat het 100% zeker uit een externe bron komt. Het zit niet in mijn oren. Ik ben niet gek. Het is een heel duidelijk, helder geluid, mijn zoontje hoort het ook.

En nogmaals: ik hoor bijvoorbeeld ook die hele hoge frequentie van muizenverjagers, die de rest van mijn gezin níet hoort. Laagfrequente geluiden en oordoppen, daar is veel over geschreven, zie oa https://www.laagfrequentgeluid.nl/tips-en-maskering-lfg/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-05 20:14
locloc schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:51:
.. Het is er gewoon, het is een miljard procent zeker niet iets tussen mijn oren, en het is wel degelijk zo dat je bepaalde frequenties ook ondanks oordoppen nog hoort. Wel ietsje gedempt, maar dat is echt (helaas) verwaarloosbaar.
Ik vind het toch bijzonder dat je die mogelijke oorzaak zo stellig uitsluit. Dat helpt doorgaans niet in het zoeken naar een oplossing..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

locloc schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

Dat is inderdaad doodgebloed omdat de conclusie was dat we daar niks fundamenteels aan kunnen veranderen zonder hele dure ingrepen waar geen geld voor is. Wel geprobeerd afspraken te maken, wat redelijk gelukt is.
[offtopic]
Dan is het wel zo netjes dat daar te melden. Hier op Tweakers wordt er een een bepaalde inspanning verwacht van je als je hier een hulpvraag stelt.

Ook als het antwoord "nee" is op de vraag die iemand stelt of dat je het niet eens bent met iemand en dat netjes meld zodat die discussie dan stopt.

Net als dat jij je ongetwijfeld gefrusteerd kan voelen door dit topic, voelen posters dit ook als ze je goedbedoeld vragen stellen of suggesties aandragen maar dat er niet of maar half wordt ingegaan op suggesties.
[offtopic]

Voor nu heb ik in elk geval de zaken die bij mij opkwamen bij je aangedragen.

Succes in elk geval en ik hoop dat je er achter komt wat de oorzaak is, het lijkt mij een hele vervelende situatie voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauwPet
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-11-2022
Ga eens een paar dagen ergens anders wonen, in een ander dorp of stad, en kijk of je daar ook dergelijke dingen hoort. Dan weet je zeker dat het toch niets iets van tinnitus is. Misschien hoor je daar juist wel weer andere dingen die jou opvallen maar anderen niet. Ben zelf bijv. erg gevoelig voor stemgeluid en lage frequenties. Als iemand 's nachts 2 straten verder met iemand buiten staat te praten wordt ik wakker. Ik kan het niet verstaan, maar ik hoor het wel. Dat soort gekkigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JGro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-06 20:36
locloc schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

Is het niet een constant geluid vanaf de buren dan? Aangezien geluid vanaf de buren zo helder te horen is bij jou in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThAZiP
locloc schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:12:
[...]

Ja dat is leuk voor je, maar ik geef aan dat het 100% zeker uit een externe bron komt. Het zit niet in mijn oren. Ik ben niet gek. Het is een heel duidelijk, helder geluid, mijn zoontje hoort het ook.

En nogmaals: ik hoor bijvoorbeeld ook die hele hoge frequentie van muizenverjagers, die de rest van mijn gezin níet hoort. Laagfrequente geluiden en oordoppen, daar is veel over geschreven, zie oa https://www.laagfrequentgeluid.nl/tips-en-maskering-lfg/
Je hoeft je niet direct zo aangevallen te voelen; ik kan best begrijpen dat het iets is wat je niet wil horen... Echter kun je niet ontkennen dat je verre van objectief naar deze situatie kijkt. Daarbij zijn je berichten om de haverklap anders. Daarbij wil ik heel duidelijk stellen dat ik, noch iemand anders, je voor gek verklaart. Dit heb en zal je me nooit horen zeggen. Wat ik daarentegen wel zeg is dat ik je verhaal inconsequent vind en je koste wat kost zoekt naar een externe bron, waarvan ik twijfel of dat de oorzaak is. De bronnen die je aanhaalt om je eigen verhaal te onderstrepen zijn een klassiek staaltje confirmation bias. Daar hecht ik totaal nul waarde aan, temeer omdat je verhaal niet consistent is. Tenslotte dat je zoontje het zegt te horen, betekent niet dat hij het hoort. Ik heb zelf een zoontje en die kan ik in principe hetzelfde laten zeggen door een bepaalde manier van vraagstelling waarbij hij het denkt te horen...

Heeft je man geen silencer in de schuur liggen voor het klussen, of iemand in de familie? Je hoeft er niet mee te slapen, het uitsluiten van of je het dan hoort is denk ik belangrijker...

[ Voor 14% gewijzigd door ThAZiP op 30-08-2022 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
OmeJoyo schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

Nee hoor, power supplies van TV's kunnen nog steeds piepen helaas. Uiteraard heeft de alleen de TV in de slaapkamer bij ons er last van. Nu een klikaanklikuit ertussen en probleem opgelost. Scheelt meteen weer stroom omdat die TV niet veel wordt gebruikt.
Gelukkig piept die van ons niet dan :)
(of het is een frequentie die ik niet hoor)

Een beeldbuis tv hoor ik nog altijd wel, maar die beginnen zeldzaam te worden.
Tot vorig jaar stond er nog een op mijn werk in de kantine, die hoorde ik ook altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 12:16
Ik heb tinnitus en ben heel gevoelig voor geluid, maar dat laatste is hooguit minder geworden dan daarvoor. Elk apparaat met een transformator zat me dwars, omdat er nooit meer stilte was. Philips Hue is bijvoorbeeld echt een nachtmerrie wat dat betreft.

Ik geloof van harte dat dit geluid extern is en dat iedereen een andere perceptie van verschillende frequenties heeft die dit verklaart. Er worden ook steeds oplossingen aangedragen die locloc al heeft afgeschoten, zoals eens ergens anders logeren (is al behandeld).

Een goeie richtmicrofoon en versterker zou denk ik een hoop kunnen oplossen, maar dan heb je wel de spullen en iemand die er mee om kan gaan nodig.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• locloc
BlauwPet schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:18:
Ga eens een paar dagen ergens anders wonen, in een ander dorp of stad, en kijk of je daar ook dergelijke dingen hoort. Dan weet je zeker dat het toch niets iets van tinnitus is. Misschien hoor je daar juist wel weer andere dingen die jou opvallen maar anderen niet. Ben zelf bijv. erg gevoelig voor stemgeluid en lage frequenties. Als iemand 's nachts 2 straten verder met iemand buiten staat te praten wordt ik wakker. Ik kan het niet verstaan, maar ik hoor het wel. Dat soort gekkigheid.
dat gaf ik in mijn post van een paar dagen geleden al aan: de afgelopen maanden heb ik op 7-8 andere plaatsen geslapen (op vakantie, schoonouders etc), en nergens anders is het te horen. Ook niet in andere gebouwen zoals op kantoor etc. Ik weet dus zéker dat het hier in/om het huis iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
JGro schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:24:
[...]

Is het niet een constant geluid vanaf de buren dan? Aangezien geluid vanaf de buren zo helder te horen is bij jou in huis.
Nope, helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
ThAZiP schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:25:
[...]

Je hoeft je niet direct zo aangevallen te voelen; ik kan best begrijpen dat het iets is wat je niet wil horen... Echter kun je niet ontkennen dat je verre van objectief naar deze situatie kijkt. Daarbij zijn je berichten om de haverklap anders. Daarbij wil ik heel duidelijk stellen dat ik, noch iemand anders, je voor gek verklaart. Dit heb en zal je me nooit horen zeggen. Wat ik daarentegen wel zeg is dat ik je verhaal inconsequent vind en je koste wat kost zoekt naar een externe bron, waarvan ik twijfel of dat de oorzaak is. De bronnen die je aanhaalt om je eigen verhaal te onderstrepen zijn een klassiek staaltje confirmation bias. Daar hecht ik totaal nul waarde aan, temeer omdat je verhaal niet consistent is. Tenslotte dat je zoontje het zegt te horen, betekent niet dat hij het hoort. Ik heb zelf een zoontje en die kan ik in principe hetzelfde laten zeggen door een bepaalde manier van vraagstelling waarbij hij het denkt te horen...

Heeft je man geen silencer in de schuur liggen voor het klussen, of iemand in de familie? Je hoeft er niet mee te slapen, het uitsluiten van of je het dan hoort is denk ik belangrijker...
Nogmaals: op werkelijk elke andere plek dan ons huis is het niet te horen... en mijn zoontje kwam zélf ermee dat hij het geluid bij de ramen iets harder hoorde dan op andere plekken. Ik heb hem nergens in gestuurd. En er is echt een externe bron, juist om dat zeker te weten ben ik op andere plekken gaan slapen én zelfs in de achtertuin. Ik ben dit al maanden aan het testen. Het is extreem vermoeiend om elke keer déze discussie weer aan te gaan terwijl het gewoon al uitgesloten is. Ik ben niet gek. Dus denk wat je wilt, maar please, begin er niet meer over, het helpt niet echt zo ben ik bang. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
Mijn vader is net langs geweest. We hebben de hoofdwaterkraan dichtgedraaid en daarna alle kranen/wc's door/leeg laten lopen om te kijken of dat het kon zijn. Dat was ook een suggestie van meerdere mensen hier. Helaas: dat is het ook niet. Weer iets afgestreept.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:13

paQ

Sja, ik zou toch ook wel durven stellen, dat wanneer een goede ANC hoofdtelefoon, of fiks dempende oorkappen (15 euro bij bouwmarkt) het geluid niet doen stoppen, dat het lastig wordt een externe oorzaak aan te wijzen.
Dat je een brom "hoort" (voelt / transponeert via schedel) is een ander verhaal, maar een fluit / sis moet dan echt wel vertrekken. Als ik klanten afdrukmateriaal in hun oren spuit, zijn alle geluiden boven een bepaalde frequentie vrijwel uitgeschakeld. Stiller dan dat wordt het simpelweg niet. Al het geluid dat overblijft komt via borstkas en schedel binnen. (resonantie dus)

Als er nou een (of meer) geluidjesnazi is die onafhankelijk hetzelfde kan vaststellen, dan kun je verder naar een oorzaak extern zoeken. Maar 'jezelf uitsluiten' is wel eenvoudiger dan zomaar iemand tegen het lijf lopen die het hoort. En dan kun je wellicht beter in de nacht eens buiten op zoek gaan wellicht, wanneer meterkast en water uit geen effect heeft.

Vlak stress niet uit overigens. Ik heb regelmatig periodes dat ik er van overtuigd ben/was dat er een droger stond te draaien als ik in bed lag. Maar dat geluid verhuisde net zo makkelijk mee naar een hotel. 8)7
Ik kan haast niet meer slapen zonder slaapdopjes, maar het vervelende is dat ik 'de droger' beter hoor met slaapdopjes in dan zonder.
Het komt en het gaat overigens. Er zijn ook soms maanden dat ik nergens last van heb.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-06 16:18
Idem voor je stroom aansluiting, gooi in de meterkast alle groepen naar beneden, dan kun je ook uitsluiten of het iets elektrisch is (excuus als dit al geopteerd en geprobeerd is)

Idem voor de gaskachel, stekker er uit en luister

[ Voor 12% gewijzigd door barry86 op 30-08-2022 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 17:11

Barrycade

Through the...

Ah er zijn inwonende buren, heb je daar al een keer de groepen er af gegooid? Hoe weet je zo zeker dat ze het niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
barry86 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:08:
Idem voor je stroom aansluiting, gooi in de meterkast alle groepen naar beneden, dan kun je ook uitsluiten of het iets elektrisch is (excuus als dit al geopteerd en geprobeerd is)

Idem voor de gaskachel, stekker er uit en luister
Dat hebben we ook al gedaan, was het helaas ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
Barrycade schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:11:
Ah er zijn inwonende buren, heb je daar al een keer de groepen er af gegooid? Hoe weet je zo zeker dat ze het niet zijn?
Omdat we precies dat gedaan hebben inderdaad.. dus helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 22:43
Misschien al gezegd hoor, maar alle (binnen)deuren en ramen als eens open gehad? Veranderd het geluid dan?

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnA3 op 30-08-2022 12:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
paQ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:03:
Sja, ik zou toch ook wel durven stellen, dat wanneer een goede ANC hoofdtelefoon, of fiks dempende oorkappen (15 euro bij bouwmarkt) het geluid niet doen stoppen, dat het lastig wordt een externe oorzaak aan te wijzen.
Dat je een brom "hoort" (voelt / transponeert via schedel) is een ander verhaal, maar een fluit / sis moet dan echt wel vertrekken. Als ik klanten afdrukmateriaal in hun oren spuit, zijn alle geluiden boven een bepaalde frequentie vrijwel uitgeschakeld. Stiller dan dat wordt het simpelweg niet. Al het geluid dat overblijft komt via borstkas en schedel binnen. (resonantie dus)

Als er nou een (of meer) geluidjesnazi is die onafhankelijk hetzelfde kan vaststellen, dan kun je verder naar een oorzaak extern zoeken. Maar 'jezelf uitsluiten' is wel eenvoudiger dan zomaar iemand tegen het lijf lopen die het hoort. En dan kun je wellicht beter in de nacht eens buiten op zoek gaan wellicht, wanneer meterkast en water uit geen effect heeft.

Vlak stress niet uit overigens. Ik heb regelmatig periodes dat ik er van overtuigd ben/was dat er een droger stond te draaien als ik in bed lag. Maar dat geluid verhuisde net zo makkelijk mee naar een hotel. 8)7
Ik kan haast niet meer slapen zonder slaapdopjes, maar het vervelende is dat ik 'de droger' beter hoor met slaapdopjes in dan zonder.
Het komt en het gaat overigens. Er zijn ook soms maanden dat ik nergens last van heb.
Ik heb tig keer buiten gelopen, tig keer elders geslapen, in andere gebouwen geweest, bewust (van dat het geluid er zou kunnen zijn) ons eigen huis in gelopen of juist onbewust (druk bezig met andere dingen) en echt ALLEEN in huis hoor ik het. Niet in andere huizen, gebouwen, kantoren, etc. Buiten ook rondgelopen. Teveel omgevingsruis. Er staat veel info op https://www.laagfrequentgeluid.nl/tips-en-maskering-lfg/ over dat je binnen bepaalde frequenties juist wel kunt horen die je in de tuin niet kunt horen, dat herken ik allemaal. Helaas. Ik heb dus niet zoals jij ergens last van wat ik soms wel, soms niet hoor. Ik hoor het sinds maart (daarvoor niet) áltijd in huis en verder nergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locloc
MartijnA3 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:16:
Misschien al gezegd hoor, maar alle (binnen)deuren en ramen als eens open gehad? Veranderd het geluid dan?
Ja, dan komt er veel omgevingsgeluid bij waardoor het wat verder 'wegzakt'. Maar niet genoeg 's nachts om er doorheen te kunnen slapen (lukt wel als ik een ventilator aan heb staan, maar dat slaapt ook niet echt lekker en in de winter wordt dat nog raarder). ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees het topic. We hebben nu al meerdere berichten met '... ik heb het topic niet gelezen, maar is het niet...' reacties waarbij het een herhaling van zetten wordt. Bekijk de gepinde berichten om een beeld te krijgen wat er gaande is.