locloc schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:51:
[...]
Nee, zo werkt het niet:
bij laagfrequent geluid hoor je het wel degelijk door oordoppen heen. En nogmaals: op andere locaties is niks te horen, alleen in huis. En: mijn zoontje hoort het dus inmiddels ook, nadat ik gister een vergelijkbaar geluid hoorde en vertelde dat dit leek op Het Geluid. Daarna kon hij het in de slaapkamer ook horen (hij wist eindelijk welk geluid ik bedoelde), en net als bij mij hoort hij het iets duidelijker bij het raam dan bij muren. Hij kon het ook nadoen, dus óf er een geluid is, is absoluut geen issue.
ik wil even benadrukken dat ik mijn vragen kritisch stel aan je met als doel je te helpen dus hier komt de volgende:
Jij stelt dat je zelfs met oordoppen of vingers in je oren Het Geluid nog hoort.
Dat zou betekenen dat Het Geluid aanzienlijk hoog qua volume moet zijn, oftewel, Het Geluid moet hard zijn wat het vreemder maakt dat jij als enige (muv je zoontje dan nu ook) hoort.
Een geluidvolume dat je nog hoort met oorkappen of vingers in je oren dan hebben we het niet over een zeer zacht geluid van nog geen 30-40 dB(A) ofzo. Ook niet in het geval van laagfrequent zonder dat andere mensen dit niet kunnen waarnemen.
Ik zit hier nu op mijn werk en hoor de ventilator in de PC.....en mijn collega''s die met 15 man taart eten, koffie drinken en ouwehoeren met een hoop rumoer...druk ik mijn vingers in mijn oren dan hoor ik alleen nog maar mijn bloed stromen.
Kan het echt niet zijn dat je je woning (onbewust) gekoppeld hebt aan stress, trauma, verdriet, verlies, pijn, burenruzies...... noem het allemaal maar op...misschien van zelfs jaren terug?.
Ik wil hier alles behalve de amateur psych uithangen maar ik weet hoe confronterend het kan zijn om persoonlijke zaken onder ogen te moeten komen in mijn hulptraject.
Let wel...nog steeds bedoelt als helpende hand en allesbehalve als vervelend bedoelt.

@
locloc Ook reageer je niet op bovenstaande opmerking van @
42erik
Hoe vervelend zo'n confronterende zo'm vraag dan ook mag zijn, je komt voor advies en als er dan terecht kritisch gevraagd wordt naar tegenstrijdige verhalen dan dien je daar op zijn minst even op te reageren.
locloc schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:12:
ook al ben ik de enige in ons gezin die het hoort: ik heb sinds april zeven keer elders geslapen (schoonouders, vakanties etc) en nergens heb ik er last van. Maar zodra de voordeur thuis open gaat: bingo.
Er zijn hier nota bene Tweakers die jouw als volslagen onbekende willen komen helpen door langs te gaan en te luisteren. Dat je niet reageert op een aantal andere opmerkingen (zoals het kicken op aandacht) dat ga ik snappen, maar de rest zou je even moeten waarderen door op zijn minst te reageren.
Hoe zit het nu met wie het allemaal hoort? Inmiddels meer mensen?
Kun je het even testen bij je zoontje door hem te zeggen dat het geluid ineens weg is. Kijken of hij het dan nog steeds hoort?
Aan het einde nog even de disclaimer herhalen....ik kan begrijpen dat het heel erg frustrerend voor je moet zijn om hier last van te hebben en ten einde raad kan zijn. Dat is echt niet leuk voor je en zo'n situatie is heel vervelend om in te zitten ongeacht de oorzaak. Mijn vragen zijn bedoelt om je in elk geval te proberen te helpen, en 99,9% van de rest van de reacties hier ook.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison