Iemand echte ervaring met Midea Warmtepompen?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:16

con1

Energiefreak

verkeerslicht schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:27:
@Cimpel @con1

Beetje oud bericht waar ik op reageer, maar Interessant, als ik een aantal radiatoren dichtzet boven, dan krijg ik ook soms de flow storing. Met alles open, nergens last van.

Maar bij mijn WP (monoblock Ferroli Omnia M3.2 10) is 't zo (zelfde dipswitch (S2 - 3/4):
00 = variable speed pump (Max head: 8,5m - Grundfos)
01 = constant speed pump (WILO)
10 = variable speed pump (Max head: 10,5m - Grundfos)
11 = variable speed pump (Max head: 9,0m - Grundfos)

Ik ga eens kijken wat instelling 0b10 bij mij gaat doen.
Maar als de pomp zijn water niet kwijt kan dan maken die dipswitches ook niet uit.
Ik denk dat, als je een buffervat hebt, deze in serie staat.
Maar of je nu een buffervat in serie hebt of geen buffervat, je zal altijd een
overstort (bij-pass) moeten hebben om de minimale flow te garanderen.
En al helemaal als je nageregelde groepen hebt.

Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
con1 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:04:
[...]

Maar als de pomp zijn water niet kwijt kan dan maken die dipswitches ook niet uit.
Ik denk dat, als je een buffervat hebt, deze in serie staat.
Maar of je nu een buffervat in serie hebt of geen buffervat, je zal altijd een
overstort (bij-pass) moeten hebben om de minimale flow te garanderen.
En al helemaal als je nageregelde groepen hebt.
Flow is ansich geen probleem. Hij haalt gerust 30l/m als het nodig is, ook met een paar radiatoren dicht. Een bypass is m.i. uit den boze als er altijd gegarandeerd afgifte open staat.

Ik heb daarom enige hoop dat het wel uit maakt. De flow sensor is namelijk een mechanisch palletje op een schakelaar. Als de flow beneden een bepaalde snelheid komt, dan valt het palletje terug en is er een error. Het is dus een heel domme check.
Als de pomp per definitie iets harder aan het werk is, dan zal de flow minder snel onder een bepaalde snelheid vallen.

p.s. Geen naregeling trouwens, slechts een handmatige actie van vrouwlief die het boven niet te warm wil hebben (en dat moet kunnen als de het grootste deel van de afgifte volledig open staat).

[ Voor 3% gewijzigd door verkeerslicht op 24-02-2025 15:36 ]

Zelfinstallatie warmtepomp Omnia M3.2 10, Warmtemeter Sensostar + ESP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Niet online
Misschien een denkfout van mijn kant trouwens wat betreft de juiste instelling, misschien zorgt juist instelling 00 voor de hoogste flow, omdat er dan gecompenseerd wordt voor de lagere opvoerhoogte. We gaan 't zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cimpel
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:50
Gewoon proberen. Zo ben ik er ook achter gekomen.
Al een jaar geen storing meer gehad, daarvoor om de haverklap.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

verkeerslicht schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:26:
Misschien een denkfout van mijn kant trouwens wat betreft de juiste instelling, misschien zorgt juist instelling 00 voor de hoogste flow, omdat er dan gecompenseerd wordt voor de lagere opvoerhoogte. We gaan 't zien.
Ik wist niet dat je 30l/m had. Dat is idd meer dan zat.
Bij mijn Wellea van 14kW is 12 l/m minimaal.
Kun je de flow niet monitoren?

En een bij-pass dient alleen open te gaan indien te
weinig flow. En dan is het zéker geen onding hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Niet online
con1 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:01:
[...]

Ik wist niet dat je 30l/m had. Dat is idd meer dan zat.
Bij mijn Wellea van 14kW is 12 l/m minimaal.
Kun je de flow niet monitoren?
Ik monitor de flow. Ik zie tussen de 12 en 30l/m op mijn 10kW model. Dus die flow switch is denk ik sowieso iets te aggresief afgesteld (een veel voorkomend probleem volgens mij met deze warmtepompen)
En een bij-pass dient alleen open te gaan indien te
weinig flow. En dan is het zéker geen onding hoor.
't is geen onding, maar het is een wel lapmiddel (in ieder geval in deze context). Als er te weinig flow is, dan is de oplossing meer afgifte/dikkere leidingen. Als iemand besluit alles dicht te zetten, dan is er als het goed is altijd nog een overstort als laatste redmiddel, en een flow switch om de warmtepomp (of cv) uit te schakelen. Van verwarmen is dan immers geen sprake meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

verkeerslicht schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:16:
[...]

Ik monitor de flow. Ik zie tussen de 12 en 30l/m op mijn 10kW model. Dus die flow switch is denk ik sowieso iets te aggresief afgesteld (een veel voorkomend probleem volgens mij met deze warmtepompen)

[...]

't is geen onding, maar het is een wel lapmiddel (in ieder geval in deze context). Als er te weinig flow is, dan is de oplossing meer afgifte/dikkere leidingen. Als iemand besluit alles dicht te zetten, dan is er als het goed is altijd nog een overstort als laatste redmiddel, en een flow switch om de warmtepomp (of cv) uit te schakelen. Van verwarmen is dan immers geen sprake meer.
Ik heb één keer meegemaakt dat de flowswitch was "opgeblazen" maar leg ik uit.
De situatie was een monoblock aan de ende kant van de buitenmuur, het buffervat
aan de andere kant van de buitenmuur. Er zat geen spat weerstand voor de wp pomp.
Daardoor ontstond er een enorme flow die de lepel (vaan) tot het uiterste duwde en
daardoor regelmatig "vast kleefde". Met een inregelafsluiter hebben we dat toen bedwongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
verkeerslicht schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:16:
[...]

[...]

Vervelende van het uitschakelen door de flow switch is natuurlijk wel dat na drie keer de storing definitief is en de unit pas na een power cycle weer gaat werker. Als dat gebeurd als je niet thuis bent kan het best koud worden in huis.

Overigens lijk mij 5 kW 10l/minuut nog acceptabel te vinden. Mijn versie heeft geen geregelde pomp, daar is de flow puur afhankelijk van wat die kwijt kan, met een maximum van 19,5l/minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Niet online
con1 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:32:
[...]

Ik heb één keer meegemaakt dat de flowswitch was "opgeblazen" maar leg ik uit.
De situatie was een monoblock aan de ende kant van de buitenmuur, het buffervat
aan de andere kant van de buitenmuur. Er zat geen spat weerstand voor de wp pomp.
Daardoor ontstond er een enorme flow die de lepel (vaan) tot het uiterste duwde en
daardoor regelmatig "vast kleefde". Met een inregelafsluiter hebben we dat toen bedwongen.
Das weer het andere uiterste inderdaad:) een zwak punt in het ontwerp, die flowswitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Niet online
ErnstvV schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:52:
[...]

Vervelende van het uitschakelen door de flow switch is natuurlijk wel dat na drie keer de storing definitief is en de unit pas na een power cycle weer gaat werker. Als dat gebeurd als je niet thuis bent kan het best koud worden in huis.

Overigens lijk mij 5 kW 10l/minuut nog acceptabel te vinden. Mijn versie heeft geen geregelde pomp, daar is de flow puur afhankelijk van wat die kwijt kan, met een maximum van 19,5l/minuut.
Wat dat eerste betreft, klopt inderdaad. Best omhandig! Vooral als het vriest buiten. Dan moet ie door de defrosts heen alles weer op temperatuur krijgen.

Met een vaste pompsnelheid weet je wel direct waar je aan toe bent. Maar jij krijgt er niet meer dan 10l/m door heen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Niet online
verkeerslicht schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:02:
[...]

Wat dat eerste betreft, klopt inderdaad. Best omhandig! Vooral als het vriest buiten. Dan moet ie door de defrosts heen alles weer op temperatuur krijgen.

Met een vaste pompsnelheid weet je wel direct waar je aan toe bent. Maar jij krijgt er niet meer dan 10l/m door heen?
Nee, gelukkig niet, mijn maximum is bijna 20l/m, minimaal lijkt die met 10 nog wel tevreden te zijn. Dat is als bijna alle radiatoren dicht staan, ik heb er twee die altijd open staan, de rest met TADO knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Misschien een tipje. Tijdens de defrost zet ik de cv pomp uit.
Dan wordt alleen het buffervat afgekoeld en niet een deel van
de installatie.
De pomp komt weer in als het vat op temperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Niet online
Ik vind dat mijn Midea een defrost eigenlijk prima doet zonder buffervat, binnen een paar minuten heeft die weer zijn oude temperatuur bereikt. En zo vaak doet die ook weer geen defrost, laatst met -5, 4 keer in de 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Niet online
con1 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:34:
Misschien een tipje. Tijdens de defrost zet ik de cv pomp uit.
Dan wordt alleen het buffervat afgekoeld en niet een deel van
de installatie.
De pomp komt weer in als het vat op temperatuur is.
Dank voor de tip. Ik heb geen buffer (en geen tweede pomp), maar moet zeggen dat ik eigenlijk de defrosts binnenshuis totaal niet opmerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Niet online
@Cimpel @con1

Vannacht weer een flow-error gehad. Daarom vandaag de stoute schoenen aangetrokken.

de data:
In de oude situatie met dipswitches op 0b11 (zo stonden ze fabriek af bij mijn warmtepomp):
De flow begint met 24,8/m tijdens de opwarmfase richting de setpoint-temperatuur.
Eenmaal daar aangekomen blijft de flow stabiel op 12l/m
dT tussen aanvoer/retour ongeveer 4,5°C

Nieuwe situatie met dipswitches op 0b00
De flow begint met 31,5l/m tijdens de opwarmfase richting de setpoint-temperatuur.
Eenmaal daar aangekomen blijft de flow stabiel op 15,4l/m
dT tussen aanvoer/retour ongeveer 4,1°C

De lagere dT leidt tot een ietwat hogere COP, dus dat is een mooie bijkomstigheid.
Omdat de afgifte door de hogere flow iets meer wordt, wordt de kans op pendelen ook ietwat verlaagd (zij het marginaal).

Dit is uiteraard een eerste steekproef, want de flowsnelheid wordt ook door de stooklijn/buitentemp bepaald. Tot zo ver is de uitwerking positief. Ben met name benieuwd of de flow-errors uitblijven.

Wordt vervolgd...

p.s. data wordt om de twee minuten gelogd met een externe kWh-meter en gecalibreerde Ultrasoon warmtemeter.

[ Voor 40% gewijzigd door verkeerslicht op 03-03-2025 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_65
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 19-04 07:18
Ben ook bezig om een MIDEA MHC-V12W/D2RN8-B samen te stellen en te plaatsen.
Tot dusver krijg ik het prima bij elkaar gevonden dank zij de beschrijving en deze discussie. Echter wat ik mis is wat voor driewegklep ik moet monteren om mijn SWW buffervat te verwarmen. Vraag dus aan de techneuten of het een 24V of 220V driewegklep moet zijn.
Mijn dank s groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

230 Volt, die kun je gelijk aansturen vanaf de print.
Althans, bij een Wellea. Even de print checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_65
kwam dit weerstandje??? ook tegen. iemand een idee waar die op aangesloten moet worden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tL4MUCPnj_Jzs055QOP3FjpP2w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MWPALrOnJW9F7EaYLrehMxPI.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Niet online
Dat zou op T1B kunnen zijn, de watertemperatuur na eventuele mixer, wat dus je systeem in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_65
Goedemorgen. Heb de midden WP geïnstalleerd.
werkt perfect en is best wel heel erg stil:)
Zit nu alleen nog met de Midea app. Welke App kan ik gebruiken om de info op mijn tablet te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Niet online
Ik lees die van mij uit via de modbus interface van de controller met ESPHOME. Dat is bij mijn unit ook de enige mogelijkheid, die heeft nog geen eigen app ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Bij een Wellea heb je de app iLetComfort.
Je kunt deze app wellicht proberen. Immers
Wellea en Midea hebben veel overeenkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cimpel
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:50
De officiële Midea app is SmartHome (MSmartHome)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matsuda
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-09 07:52
Bespaar jezelf de ellende van de apps en ga voor Modbus.
Ook meteen veel flexibeler om de pomp aan te sturen. De apps die ik geprobeerd heb voor mijn Wellea waren dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-09 22:01
Heeft iemand al de propaan Midea draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Technician- schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:58:
Heeft iemand al de propaan Midea draaien?
Ben ik zelf ook wel nieuwsgierig naar, maar ik verwacht dat deze hardwarematig niet veel verschilt van de r32, behalve dat hij wat makkelijker hogere temperaturen haalt.
Ik zit voor een l/l mhi nog te wachten tot hij uit komt, maar het laat allemaal op zich wachten.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unixguru
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:33
Ted_65 schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:03:
Goedemorgen. Heb de midden WP geïnstalleerd.
werkt perfect en is best wel heel erg stil:)
Zit nu alleen nog met de Midea app. Welke App kan ik gebruiken om de info op mijn tablet te krijgen?
Mocht je home assistent gebruiken, dan kan ik je een Esphome gebaseerde oplossing aanraden. Hiervoor heb ik een config beschikbaar, https://github.com/Mosibi/Midea-heat-pump-ESPHome die je op een eigen esp32 board kan laden of je kan voor een kant en klare oplossing gaan als je het jezelf makkelijk wilt maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

unixguru schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 22:45:
[...]

Mocht je home assistent gebruiken, dan kan ik je een Esphome gebaseerde oplossing aanraden. Hiervoor heb ik een config beschikbaar, https://github.com/Mosibi/Midea-heat-pump-ESPHome die je op een eigen esp32 board kan laden of je kan voor een kant en klare oplossing gaan als je het jezelf makkelijk wilt maken.
Dat kan ik bevestigen, ben erg tevreden over de kant en klare oplossing.
Ook leuk om mee te stoeien in HA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LG_Max
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18-06 14:57
Beste midea groep.

Ik was deze topic aan het lezen, op zoek naar ervaringen met Aretec controllers (plum en ECONET24)

Iemand maakte ''reclame'' met een mooie foto over deze thermostaat, maar ik wil u erop wijzen dat de Aretec controller nog in development is. Na een software update via het internet kunnen spontaan functies uitvallen.
probeer dan maar eens contact te krijgen met de leverancier.

Mijn schema instellingen werken niet, dus dient u handmatig de thermostaat s'avonds en s'morgens op de gewenste temperatuur in te stellen.
Tevens staat er een foutcode voor de thermostaat genoemd, maar helaas is deze code niet bekend in de documentatie. De documentatie is in het pools geschreven en vervolgens naar Engels vertaald, dat zie je veel terug komen. Vele interpretaties zijn mogelijk als men over circuit schrijft. alles noemt men circuit.

Over Midea ben ik tot nu toe tevreden. Ik heb beide, Panasonic en Midea laten installeren.
De bijgeleverde thermostaat van Panasonic en Midea zijn identiek, alleen is de software iets anders.

De huidige behuizingen zijn van gelijke kwaliteit. eind 2024.

De FAN van de Midea is veel stiller dan de Panasonic, maar wellicht komt dit omdat de Panasonic al wat jaartjes geleden is ontwikkeld. de COP van Midea is ook beter.

De Panasonic bevat dan weer een intern vuil filter terwijl je deze bij Midea extern dient te monteren.

Beide warmtepompen presteren beter dan vele Nederlandse producten.
Maar ja, ik ben geen verkoper, alleen maar een kritische engineer.

Over 10 jaar kan ik pas oordelen welke keuze de betere was, mocht er service nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekos
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-09 22:44
Hoi. Onze Midea warmtepomp is komend najaar 2 jaar in gebruik. Vandaag de buitenunit eens met water schoongemaakt.
Mijn oog viel op enige roestaantasting op het rooster voor het rotorblad. Dit is al wel erg snel toch?
Naast de Midea WP staat ook een Mitsubishi Electric airco buitenunit. Die is al wat jaartjes ouder. En daar is geen greintje roest te zien.
Is de roest bij meer van jullie?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpXFqHDbdDImOR9Ghai7lnRBhiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TvSkwA2gAR4wMXueeDm85Nr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q86wv66o4J8rd4e0zvIPJljy_l8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1hjih0xaOGpj86WbNTk8eBc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door vandiekos op 05-08-2025 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Niet online
vandiekos schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:09:
Hoi. Onze Midea warmtepomp is komend najaar 2 jaar in gebruik. Vandaag de buitenunit eens met water schoongemaakt.
Mijn oog viel op enige roestaantasting op het rooster voor het rotorblad. Dit is al wel erg snel toch?
Naast de Midea WP staat ook een Mitsubishi Electric airco buitenunit. En daar is geen greintje roest te zien.
Is de roest bij meer van jullie?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die van mij heeft een kunstofroster dus nee, geen roest bij die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandiekos
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 08-09 22:44
Hoi Ernst.
En wat heb jij voor Midea buitenunit staan dan?
Dankjewel alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unixguru
Met deze warme dagen ervaar ik dat de water tank niet verwarmd wordt als de buitentemperatuur 25 graden of hoger is. Wij hebben een Airwell (split) en ik heb een soortgelijk issue ook al gehoord van iemand anders, die ook een Airwell heeft.

Zijn er meer die dit zien?

Helaas reageren zowel de importeur (ACR) als mijn installateur (nog) niet op mijn vraag. Gebaseerd op deze en vorige ervaringen met zowel installateur als ACR zou ik in ieder geval geen Airwell aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

unixguru schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:25:
Met deze warme dagen ervaar ik dat de water tank niet verwarmd wordt als de buitentemperatuur 25 graden of hoger is. Wij hebben een Airwell (split) en ik heb een soortgelijk issue ook al gehoord van iemand anders, die ook een Airwell heeft.

Zijn er meer die dit zien?

Helaas reageren zowel de importeur (ACR) als mijn installateur (nog) niet op mijn vraag. Gebaseerd op deze en vorige ervaringen met zowel installateur als ACR zou ik in ieder geval geen Airwell aanraden.
Ik beheer min of meer een Airwell op afstand en stuur de boiler aan
middels een flow in Node Red van Home assistant.
Het is gebleken dat de procedure niet zomaar start boven de 25℃.
Daarom heb ik gezorgd dat ik de boost voor 10 minuten activeer en
dan gaat de wp over op het verwarmen van het warme water.
Ik weet dat nóg iemand hier last van had.
Ik heb de situatie voorgelegd bij ACR maar die zijn al 2 maanden stil...
Het is typsch een softwarefout naar mijn bescheide mening.
Wat je wél kunt doen is in de app "iLetComfort" de gewenste
temparatuur instellen incusief de boost.

Dit is de flow;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQDMQWySE-dTPsi7OJulnhhKDbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNAGWY4tbFrfMKAkRMWoS8al.jpg?f=fotoalbum_large

Er gebeurt hier meer maar voor jou niet boeiend. Wat doe ik?
Met de cronjob wordt zowel snachts om 01:00 en op de dag om 13:00 uur
het setpoint verhoogd van de boiler naar 60℃ en de boost wordt geactiveerd.
Dan wordt er gewacht tot de temperatuur boven de 54℃ komt, dus 55℃ is
en dan stopt hel hele proces. (de boost staat nog op 5 minuten maar is te kort
gebleken en moet op 10 minuten staan.
Wat ik nog meer doe is onder andere tijdens de opwarming de cv pomp uitzetten
en daarna, indien er energievraag is, weer aan. Hier wordt ook rekening
gehouden met een eventuele defrost.

[ Voor 29% gewijzigd door con1 op 19-08-2025 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unixguru
con1 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:59:
[...]

Ik beheer min of meer een Airwell op afstand en stuur de boiler aan
middels een flow in Node Red van Home assistant.
Het is gebleken dat de procedure niet zomaar start boven de 25℃.
Daarom heb ik gezorgd dat ik de boost voor 10 minuten activeer en
dan gaat de wp over op het verwarmen van het warme water.
Ik weet dat nóg iemand hier last van had.
Ik denk dat ik diegene ben Con? 😄
Ik heb de situatie voorgelegd bij ACR maar die zijn al 2 maanden stil...
Ik heb ze ook gemaild, inderdaad geen reactie.
Het is typsch een softwarefout naar mijn bescheide mening.
Wat je wél kunt doen is in de app "iLetComfort" de gewenste
temparatuur instellen incusief de boost.
Helaas krijg ik die en de officiële app niet aan de gang. Meerdere debug logs naar Airwell gestuurd, maar daar komt ook niets zinnigs uit.

Vanavond reactie van de installateur gehad, binnenkort komen ze kijken. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

unixguru schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:27:
[...]

Ik denk dat ik diegene ben Con? 😄
[...]
Oops, dat had ik even niet in de gaten!!!
Maar dan weet je gelijk hoe ik het heb opgelost. Toch? :)

Heb net toch maar een reminder gestuurd met jou in de BCC.

[ Voor 10% gewijzigd door con1 op 19-08-2025 23:14 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unixguru
con1 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 22:43:
[...]

Oops, dat had ik even niet in de gaten!!!
Maar dan weet je gelijk hoe ik het heb opgelost. Toch? :)

Heb net toch maar een reminder gestuurd met jou in de BCC.
De boost aanzetten werkt helaas niet bij mij, ik moet wachten tot de temperatuur onder de 25 komt. Alhoewel ik ook een paar keer heb gezien dat hij wel DHW sessie start terwijl het 25+, maar meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Ik zal vandaag mijn parameters eens plaatsen,
wellicht heb je er wat aan.
Ik heb een telefonisch terugbelverzoek van ACR
ontvangen... moet nog gebeuren.

EN, ik zet bij ww verwarmen het setpoint op 60℃
en dan de boost aan. En verwarm tot 55℃.
Want mijn ervaring was ooit dat er een flink verschil
moet zijn in de ww temperatuur en het setpoint
alvorens de wp startte.

[ Voor 42% gewijzigd door con1 op 20-08-2025 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• con1

con1

Energiefreak

Nog even een aanvulling, ik verwarm het water om 01:00 snacht's
en dat gaat natuurlijk altijd goed.
En om 13:00 uur en daar ligt een kritisch punt, zowieso worden
dan vaak de 2 heaters bijgezet, weliswaar één voor één, nooit
beiden tegelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMgkEOcE8Y6JvePP4rtXi1_5QsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWEr8oS3OpNSmbtHuG4u4koX.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste