Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Wee iemand trouwens of je ook iets van bookmarks kan maken, om locaties te onthouden, zijn er namelijk nogal veel
Je kunt met looten volgens mij zelfs in plaats van "take" op "transfer" klikken om het in 1 weg naar je schip te looten.PuckStar schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:14:
[...]
Held! Ik dacht dat ik enkel dat Captains lockertje had vlakbij de pilotenstoel. Maar die was vrij snel vol. De cargo hold nog niet en heb ik door jou nu ontdekt!
Loot ze!!
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Is ff wennen als je van non-RPG games komt wellicht. Voor vele is het natuurlijk maar kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen zo is.WhateverSuitsU schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:59:
De frustraties beginnen toch ook wel aardig op te stapelen, misschien dat ik wat uitleg heb gemist.
Ik kan nooit ergens naartoe fast travelen, omdat ik te veel spullen heb?
En mijn CO2 meter is na 30 stappen gezet te hebben volledig in het rood en mijn health vliegt er met chunks vanaf.
Wat is hier de lol precies van?
In dit soort games kan je in principe eindeloos veel spullen vasthouden, maar je kan dan alleen bijna niet meer bewegen. Meestal zijn er skills of outfits die de hoeveelheid kilogram die je kan dragen kunnen verhogen.
Het is niet zoals in andere games dat de inventory op een gegeven moment gewoon zegt: sorry ik zit vol, er kan niks meer bij.
dit werkt dus niet. je kunt de standard edition niet upgraden via steam. enige wat je kunt doen is refunden , wachten tot het verwerkt is (je mag hem niet dubbel kopen) en dan de premium kopen. beetje stom, maar goed.Visgek82 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:16:
ik probeer de steam edition te upgraden naar de premium editie, maar ik krijg die optie niet te zien.. iemand enig idee?
Steam helemaal afsluiten en opnieuw opstarten.huntedjohan schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:08:
als je de amd premium editie heb, dan zou je toch vandaag moeten kunnen spelen?
heb net update gedaan, maar blijft aangeven dat het 6 september te spelen is
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Wat is ongeveer de prestatie winst met deze DLSS mod ?Rivanov schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:33:
[...]
De DLSS mod werkt op de GamePass versie.
[Afbeelding]
Zal per systeem verschillen en deels afhankelijk van de rest van je componenten. Zit minimaal op 70FPS buiten en binnen zit ik op 110/120FPS.nFo schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:31:
[...]
Wat is ongeveer de prestatie winst met deze DLSS mod ?
M’n CPU zit overigens maximaal op 2% load.
Graphics op 100% Resolution Scale, Dynamic Resolution Off en alles op Ultra.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
volgens mij is dat optisch bedrog. ziet er toch vrij recht uit.BlazeMuis schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:34:
[...]
De kap van je Ikea/sonos lamp is scheef.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Vermaak me prima, enkel de daily Xbox gamepass achievements werken niet met Starfield.
Waarschijnlijk omdat de game nog niet officieel uit is op gamepass, tis de early access natuurlijk.KBE91 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:59:
Heb toch klein deeltje mogen herspelen, gelukkig was het niet super veel.
Vermaak me prima, enkel de daily Xbox gamepass achievements werken niet met Starfield.
Je moet steam idd opnieuw opstarten dat was vannacht ook! Veel plezierhuntedjohan schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:08:
als je de amd premium editie heb, dan zou je toch vandaag moeten kunnen spelen?
heb net update gedaan, maar blijft aangeven dat het 6 september te spelen is
Bedankt. Dacht steam afgesloten te hebben, maar na nog een poging is het gelukt.
Stay hungry, stay foolish!
Prima te spelen dus! Ik heb ongeveer het zelfde aan fps. Speel met 7900XT alles op ultra en de rest allemaal off. Speelt prima maar er kan nog wel wat meer geoptimaliseerd worden lijkt mij.Rivanov schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:41:
[...]
Zal per systeem verschillen en deels afhankelijk van de rest van je componenten. Zit minimaal op 70FPS buiten en binnen zit ik op 110/120FPS.
M’n CPU zit overigens maximaal op 2% load.
Graphics op 100% Resolution Scale, Dynamic Resolution Off en alles op Ultra.
Net even je optie gecheckt, maar Helaas, ik kan wel vanaf overal naar de cargo van het schip en vanuit daar ook naar mijn eigen inventory, maar geen mogelijkheid om daarheen op te slaan. Zo nog even proberen als ik dicht bij m'n of in mijn schip ben, ws gaat het dan welFrez schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:10:
[...]
Jazeker.
Open het menu, navigeer naar links onder, daar zie je de naam van je ship. Dan zit je in het ship menu. Klik met controller dan op X (Cargo Hold). Dan zit je in het cargo menu van je schip. Klik dan op. LB (inventory). Dan kun je alles uit je inventory storen in je schip. Met name resources bijvoorbeeld kosten een hoop gewicht.
Let wel op, je schip kan dus ook vol raken. Je moet keuzes maken of je een snel wendbaar schip of groot log vrachtschip wilt.
Er is een hoop mogelijk maar gun jezelf de tijd de diepgang van de game te leren kennen
Companions kunnen spullen dragen, je ship heeft een locker waarin je oneindig kunt stallen. Bij new atlantis docking bay heb je een verkoop punt gelijk bij bet schip. Gaat een stuk beter dan bij de vorige Bethesda games.Atmosfeer schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:19:
[...]
Is ff wennen als je van non-RPG games komt wellicht. Voor vele is het natuurlijk maar kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen zo is.
In dit soort games kan je in principe eindeloos veel spullen vasthouden, maar je kan dan alleen bijna niet meer bewegen. Meestal zijn er skills of outfits die de hoeveelheid kilogram die je kan dragen kunnen verhogen.
Het is niet zoals in andere games dat de inventory op een gegeven moment gewoon zegt: sorry ik zit vol, er kan niks meer bij.
Oneindig kunt stallen? Lijkt me niet.CHKYBSTRD schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:07:
[...]
Companions kunnen spullen dragen, je ship heeft een locker waarin je oneindig kunt stallen. Bij new atlantis docking bay heb je een verkoop punt gelijk bij bet schip. Gaat een stuk beter dan bij de vorige Bethesda games.
Limiet iig nog niet bereikt maar misschien komt dat omdat ik redelijk gestructureerd te werk ga met het verkopen van items.
De customization mogenlijkheden om alles aan te passen, van je schip, tot kleding, wapens, enz. is heel uitgebreid.
Het hoarden van items vergt planning want er zijn zoveel items dat je in het begin niet weet wat je echt nodig hebt. Heb t gevoel dat het ivm. Fallout en Skyrim het verdubbeld is.
Heb tot nu toe slechts 1 crash gehad bij het maken van een warp naar een andere planeet.
Enige kritiek puntje vind ik dat het ruimte reizen niet zo soepel aanvoelt als dat van no mans sky. Hopelijk wordt dit nog verbeterd. Nu is het meer een map klik en korte animatie. Je kan ook niet laag over een planeet heenvliegen.
Slechts 2 bugs tegengekomen. Piraat zat in een muur vast en dat ik uit een locked wapenrek via de zijkant toch t wapen kon pakken zonder unlock.
Het vechten is ook goed uitgevoerd en spannend.
Begrijp niet dat vele review sites dit spel een 7.5 geven, ik geef het momenteel in deze staat zonder mods zeker een 8.5
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
idd, locker op ship heeft 450 max.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik vermoed dat jij deze game een deze dagen toch gaat kopen[of gamepass].Zelfs in 30fps op de console is dit een must-have!Timothy3000 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:21:
Dat het geen open geheel is is voor mij echt een pro. Begin steeds nieuwsgieriger te worden.
Ik denk het ook. Mezelf beloofd te wachten op een 60fps patch, of het nou deze of volgende gen wordt, maar of ik dat ga waarmaken is een tweede haha.jori040 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:30:
[...]
Ik vermoed dat jij deze game een deze dagen toch gaat kopen[of gamepass].Zelfs in 30fps op de console is dit een must-have!
Dit lukt (mij in ieder geval) niet als je niet bij je schip bent.Frez schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:10:
[...]
Jazeker.
Open het menu, navigeer naar links onder, daar zie je de naam van je ship. Dan zit je in het ship menu. Klik met controller dan op X (Cargo Hold). Dan zit je in het cargo menu van je schip. Klik dan op. LB (inventory). Dan kun je alles uit je inventory storen in je schip. Met name resources bijvoorbeeld kosten een hoop gewicht.
Op moment dat je het er bij neer legt dat het op elke console 30fps is dan ga je zeker genieten.Dat punt waar jij mee zit herken ik bij mezelf ook.Timothy3000 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:40:
[...]
Ik denk het ook. Mezelf beloofd te wachten op een 60fps patch, of het nou deze of volgende gen wordt, maar of ik dat ga waarmaken is een tweede haha.
Gewoon gaan voor deze game.
Ik ben ook een heikneuter als het gaat om fps. Maar moet zeggen dat de game goed speelbaar is on 30 fps!Timothy3000 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:40:
[...]
Ik denk het ook. Mezelf beloofd te wachten op een 60fps patch, of het nou deze of volgende gen wordt, maar of ik dat ga waarmaken is een tweede haha.
Niet op letten en genieten!
Ik vind het wel jammer dat je zoveel tijd kwijt bent met het verkopen van spullen want de ene vendor betaalt veel meer dan een andere voor items dus je loopt je te barsten. Of zie ik iets over het hoofd?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik denk dat daarvoor de Captain's Locker is. Daarin doen wat je niet per ongeluk wilt verkopen.
[ Voor 8% gewijzigd door PuckStar op 01-09-2023 20:06 ]
Ik zweer dat Pete hynes of Todd vertelde dat hij dit deed in 1 van de interviews.
:fill(white):strip_exif()/f/image/MIKUfx1ZOgZP4r8CSB9JvoH3.png?f=user_large)
Ja oke, niet letterlijk €0,48, maar de rest met Microsoft Rewards betaald, en maar €0,48 cent Cash hoeven te betalen
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Die bij de landingsplaats zal wel het ongunstigst zijn danLekker Ventje schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:58:
Snapte niet dat mijn gewicht zo hoog bleef. Heb toen al mijn craftingspul in het schip er uitgegooid en dat scheelt 120 kilo😊
Ik vind het wel jammer dat je zoveel tijd kwijt bent met het verkopen van spullen want de ene vendor betaalt veel meer dan een andere voor items dus je loopt je te barsten. Of zie ik iets over het hoofd?
Of gewoon doorgaan, je hebt geen leven capRicmaniac schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:08:
je kan niet respeccen... keuses maken waar je achter staat dus
De games redacteur van tweakers was op vakantie de afgelopen maand. En de voorwaarde van een review key krijgen was dat je de review ook op de releasedag post. Dus dat ging niet lukken.TheVMaster schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:03:
Wat ik me trouwens afvroeg vandaag, is er geen review van de game op Tweakers? Of heb ik die gemist? 🫣
Er zijn toch wel meer mensen die games reviewen bij Tweakers? Maar goed, dat verklaart het dan wel. Wel jammer dat ze deze topper dus hebben moeten laten schieten.RocketKoen schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:12:
[...]
De games redacteur van tweakers was op vakantie de afgelopen maand. En de voorwaarde van een review key krijgen was dat je de review ook op de releasedag post. Dus dat ging niet lukken.
[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 01-09-2023 20:14 ]
Ben eigenlijk wel blij dat ik geen enkele review heb gelezen. Blanco begonnen.TheVMaster schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:13:
[...]
Er zijn toch wel meer mensen die games reviewen bij Tweakers? Maar goed, dat verklaart het dan wel. Wel jammer dat ze deze topper dus hebben moeten laten schieten.
Haha nice, ik wou hier net vragen, gaan jullie de Frontier uitbouwen of een ander schip of meerdere kopen?
Die krengen zijn duur
Ik zou ook nooit meer naar 30fps kunnen gaan. Ook al kan een ander nog zo vaak zeggen dat het een kwestie van wennen is, het is voor iedereen anders.Dingdong schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:41:
Heb een refund aangevraagd. Werd enorm misselijk van de 30FPS. Heb daar normaal geen last van, maar sinds ik een VR headset heb geprobeerd word ik echt misselijk van die lage framerate. Baal er van, maar hopelijk komt er ooit een 60FPS versie. Daar maar op wachten dan, als die al ooit komt. Of een pc kopen hmmm...
Deze heeft een waarde van 98k, maar heb hem wel niet gekocht.Sipio schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:48:
[...]
Haha nice, ik wou hier net vragen, gaan jullie de Frontier uitbouwen of een ander schip of meerdere kopen?
Die krengen zijn duur
[ Voor 7% gewijzigd door KBE91 op 01-09-2023 20:53 ]
Als Long Hauler zijnde zeker! Nu aan het sparen om een groot cargo schip te bouwen.Sipio schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:48:
[...]
Die krengen zijn duur
Bedankt voor de oplossing! Heb de hele dag gespeeld, niks aan de hand, en nu kreeg ik ineens dezelfde melding.Rivanov schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:37:
@Beakzz
I just figured out how to fix this
Xbox app install's these DLC's outside of the main starfield folder for some stupid reason
if you copy paste these folders into the starfield folder. It works
[Afbeelding]
If it bleeds, it can be killed!
Je kunt ook een schip “overnemen”. Naar een schip met piraten toe lopen, piraten uitmoorden en je het ship vervolgens toe-eigenen.Sipio schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:48:
[...]
Die krengen zijn duur
Catch a smile out there!
Dacht dat ik ook filmpjes had gezien dat iemand een ander schip boarde in space?Glenfiddich schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:54:
[...]
Je kunt ook een schip “overnemen”. Naar een schip met piraten toe lopen, piraten uitmoorden en je het ship vervolgens toe-eigenen.
Weet niet zeker, kan morgen pas spelen
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Is het normaal dat bijv. een Grendel in mijn inventory een waarde heeft van 1500, maar bij traders slechts 175? Zelfde voor alle andere items, lijken maar 10-20% op te leveren.
Wat voor nut heeft die Value dan?
In andere RPG's is er een mechanisme zoals charisme of hoe graag je door bepaalde fracties of merchants gezien wordt die de koopwaarde dan verhoogt.Angeloonie schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:29:
Ok voordat ik 100 vendors afga en geen steek verder kom:
Is het normaal dat bijv. een Grendel in mijn inventory een waarde heeft van 1500, maar bij traders slechts 175? Zelfde voor alle andere items, lijken maar 10-20% op te leveren.
Als iets een waarde heeft van 1500, dan gaan ze u geen 1500 geven om eens je dan zaken gedoneerd hebt (waardoor ze u liever zien) of je member geworden bent van vb de dievengroep of de merchantsfractie of... dat je dan 2500 gaat krijgen.
Logischer als dat mechanisme erin zit, om u van die waarde maar een fractie te geven om eens je dat hebt opgebouwd of uitgebouwd om dat dan langzaamaan op te bouwen naar 30 - 60% van die waarde.
Maar of het zo werkt, weet ik niet. Heb het spel nog niet, ik wacht nog tot de launchdatum.
Ff wat bad guys omleggen, zo nu en dan kan je een spacesuit van een lijk afhalen.richards3 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:10:
shit, blijkbaar per ongeluk mijn spacesuit verkocht, hoe kom ik nou weer aan een andere?
Catch a smile out there!
In het begin en bij de algemene traders nog wel ja. Met de Commerce skill kun je dit verschil al kleiner maken en een item-specifieke (bv wapens) merchant betaalt altijd beter dan de alles-merchant.Angeloonie schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:29:
Ok voordat ik 100 vendors afga en geen steek verder kom:
Ik heb in ieder geval ontzettend veel lol met deze game. Vorig jaar heb ik FO4 gespeeld op een Xbox One X, dus de laadschermen vallen mij op Series X alleszins mee. Ik ben ook een redelijke absolutist als het om fps gaat, maar 30 vind ik in deze game prima te doen. Ik heb er hetzelfde gevoel bij als RDR2: een patch zou geweldig zijn maar deze game is goed genoeg om door de 30 heen te kijken. Heerlijk vol content, kan niet wachten tot ik er écht in zit.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ja, jemig wat een spel!
Echt fucking vet! blij dat je code op tijd was!
Ik speel op de Xbox Series X.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ja daar was ik ook zeker van. Red dead redemprion 2, Mafia remake en AC Black Flag trok ik allemaal niet op de Xbox en Starfield op de 1 of andere manier welschumi1986 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:50:
[...]
Ik zou ook nooit meer naar 30fps kunnen gaan. Ook al kan een ander nog zo vaak zeggen dat het een kwestie van wennen is, het is voor iedereen anders.
Ik heb ook simpelweg geen keuze, want de 2080 icm met een I5 11600 trekt dit spel gewoon niet op 1440 ultrawide of ik moet het zo laag zetten dat het er niet uit ziet als ik het met de Xbox versie vergelijk (heel veel grain en stutters).
En ik heb echt veel mooiere games gespeeld op deze PC, maar de creation engine vraagt altijd veel power voor weinig eyecandy imo.
Eenmaal in de ruimte is echt vliegen en verkennen er niet echt bij. Snap ook trouwens waarom er geen landvoertuigen 😀
Alles is trouwens ook washed out en niet inky black, grote teleurstelling op Oled. Geen eens hdr settings, pfff.
[ Voor 16% gewijzigd door rutgergron op 01-09-2023 21:55 ]
Niet iedereen en het kan toch gewoon dat het niet voor jou is? Bij Bethesda games moet je altijd dingen accepteren die je liever anders zou willen zien, maar ze bieden wel iets wat weinig andere games doen. Na een uur of 5 spelen ben ik ook nog steeds geen grote fan. Vermaak mij wel, maar geen klassieker tot nu toe.rutgergron schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:53:
Snap niet dat iedereen zo lyrisch is, de ene laad moment na de andere. Haalt de hele immersie weg. Zelfs een laad moment als je uit de ruimteschip stapt op een planeet.
Eenmaal in de ruimte is echt vliegen en verkennen er niet echt bij. Snap ook trouwens waarom er geen landvoertuigen 😀
Je laatste punt is wel echt balen idd. Space ziet er niet uit op de OLED.
[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 01-09-2023 21:57 ]
Geen idee heb ze nog nergens gevondenMog schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:50:
Die skins die je bij de premium editie zou krijgen, moet je die nog ergens ophalen? Is het wat?
Heb je voor deze game weer een Xbox gehaald?rutgergron schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:53:
Snap niet dat iedereen zo lyrisch is, de ene laad moment na de andere. Haalt de hele immersie weg. Zelfs een laad moment als je uit de ruimteschip stapt op een planeet.
Alles is trouwens ook washed out en niet inky black, grote teleurstelling op Oled. Geen eens hdr settings, pfff.
Deze man is echt de ultieme troll, irritant ook.Timothy3000 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:01:
[...]
Heb je voor deze game weer een Xbox gehaald?
Verwijderd
Ik ben wel blij met m'n nieuwe build (4090 7900x3d) want ik haal op 4k 80-100fps, in de stad is het soms behelpen, dus ik ga gewoon voor stabiel 60fps, dat zou toch mogelijk moeten zijn.
Wel al enkele reshade mods want zonder native HDR is het op een OLED wel afzien met de zwartwaarden, sommige grotten zijn wel heel grijs. En jammer van fov en contrast enzo. Maar goed, het is duidelijk dat deze game xboxen moet pushen en dat gaat ie zeker ook doen.
Gelukkig beginnen er al wat mods te komen die high end pcs nog wel een stapje vooruit zullen helpen dus!
Waar staan die mappen? Ik kan ze nl. niet vinden op mijn pc. Volgens de xbox app is de premium content geinstalleerd.FrankoNL schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:23:
iemand al een oplossing voor de melding dat bepaalde content niet beschikbaar is (constellation en old nog iets) als je switched tussen xbox en pc? Ik heb geprobeerd de twee mappen naar de map met starfield te verplaatsen maar dat helpt niet.
Je weet inmiddels wel dat je FOV via ini file kan instellen?Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:08:
Echt een fantastisch spel, ben begonnen om 2u vannacht en tot half acht zitten spelen.. ben zelfs niet in constellation geraakt, of uberhaupt in de buurt.
Ik ben wel blij met m'n nieuwe build (4090 7900x3d) want ik haal op 4k 80-100fps, in de stad is het soms behelpen, dus ik ga gewoon voor stabiel 60fps, dat zou toch mogelijk moeten zijn.
Wel al enkele reshade mods want zonder native HDR is het op een OLED wel afzien met de zwartwaarden, sommige grotten zijn wel heel grijs. En jammer van fov en contrast enzo. Maar goed, het is duidelijk dat deze game xboxen moet pushen en dat gaat ie zeker ook doen.
Gelukkig beginnen er al wat mods te komen die high end pcs nog wel een stapje vooruit zullen helpen dus!
Dat hielp voor mij wel heel erg.
Hmm dan zou ik toch investeren in een pc. Dit zal niet de enige grote console titel zijn op 30fps. Grote kans dat GTA6 ook geen 60fps is..Dingdong schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:41:
Heb een refund aangevraagd. Werd enorm misselijk van de 30FPS. Heb daar normaal geen last van, maar sinds ik een VR headset heb geprobeerd word ik echt misselijk van die lage framerate. Baal er van, maar hopelijk komt er ooit een 60FPS versie. Daar maar op wachten dan, als die al ooit komt. Of een pc kopen hmmm...
Cool had even namen opgezocht en zag dat mijn irl naam er tussenstond als ik 1 letter anders schreefAngeloonie schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:26:
Trouwens, extracoole feature is dat je character naam (als hij niet te debiel is) ook uitgesproken wordt! Dat voelt zoveel cooler als je die naam ineens echt hoort
Volgens mij heb ik zojuist de Constellation Gear gekregen (na de 2e main mission).
[ Voor 94% gewijzigd door Chaoss op 02-09-2023 14:53 ]
Stukje copy paste van PC gamer, hier sluit ik mij ook bij aan. No Man Sky heeft zelfs meer de immersie van echt vliegen en planeten ontdekken. Alleen jammer dat het wat cartoony overkomt.Chris, who has played a lot more than me, said it best in our Starfield review:
"I never felt excitement or awe, no goosebumps as my engines fired, no sense of grandeur as I set down on a new world. That's because despite cruising from one end of the galaxy to the other in Starfield, I never felt like I was really going anywhere."
And that's pretty much been my takeaway trying to play Starfield as a space sim enjoyer: stick to the quests, because none of my deeper space adventuring fantasies will be realized by fast traveling between systems for hours.
What pulls me out of Starfield's star-hopping fantasy more than anything else is how my spaceship doesn't really feel like a spaceship—it's a teleporting house that I occasionally steer.
For as much as Bethesda has emphasized the freedom to go anywhere, you're actually tethered pretty tightly to your ship: there are no ground vehicles, and you can't even fly around a planet's atmosphere. This was a particularly painful discovery for me because I really enjoyed flying low to the ground in No Man's Sky, spotting something from the cockpit that caught my eye, and landing to investigate. Even within the bounds of Starfield's abbreviated ship travel, I never felt anything close to that level of freedom
Persoonlijk vind ik het wel jammer dat het meer tiles zijn dan dat je hele planeet kunt crossen. En dat je niet naar een planeet kunt vliegen zoals in no man's sky. Deze indie game is door een klein team van 30 man gemaakt. Ik kan mij dan niet voorstellen dat je met paar honderd man niet zelfde kan
[ Voor 30% gewijzigd door rutgergron op 01-09-2023 22:40 ]
Hier was ik wel een beetje bang voor. Het zou niet de eerste Bethesda game zijn die gewoon een beetje tegenvalt. Ook is er met aardig wat poehaa gezegd dat het spel op versie 1.5.nogwat zou launchen en dat het op launch al heel volwassen en bug vrij ish zou moeten zijn, maar niets lijkt minder waar. De forums staan vol met problemen.rutgergron schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:29:
[...]
Stukje copy paste van PC gamer, hier sluit ik mij ook bij aan. No Man Sky heeft zelfs meer de immersie van echt vliegen en planeten ontdekken. Alleen jammer dat het wat cartoony overkomt.
Hoeveel uur heb je gespeeld?rutgergron schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:29:
[...]
Stukje copy paste van PC gamer, hier sluit ik mij ook bij aan. No Man Sky heeft zelfs meer de immersie van echt vliegen en planeten ontdekken. Alleen jammer dat het wat cartoony overkomt.
Verwijderd
Ik kan niet meer schieten.
Verwijderd
Er gaat niets boven Elite Dangerous als het over ontdekken en vliegen gaat, daar heb ik makkelijk 500 uur insteken. Dat is niet te vergelijken met Starfield.rutgergron schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:29:
[...]
Maar dat hoef je ook niet te vergelijken met starfield, het is een totaal andere game. ik had ook schrik voor immersie problemen wegens no flight maar het is totaal niet nodig, ik ben volledig verteerd door de omgeving en de verhalen, het vliegen is geen gemis. Dan ga ik wel terug ED spelen als ik drie uur wil docken.
In de XboxGames map.RedNas74 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:15:
[...]
Waar staan die mappen? Ik kan ze nl. niet vinden op mijn pc. Volgens de xbox app is de premium content geinstalleerd.
En je moet je ze vervolgens in XboxGames/Starfield plaatsen. Niet in XboxGames/Starfield/Content. @FrankoNL
En hoe ervaar je dit spel, is het een 'Fallout in space' zoals sommigen dachten of is het spel significant anders?G_Dragon schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:41:
Wat eeeeen spel, wajo!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is dat inderdaad. Het is een Bethesda game met 8 jaar oude mechanics in een opgepoetst jasje.XWB schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:45:
[...]
En hoe ervaar je dit spel, is het een 'Fallout in space' zoals sommigen dachten of is het spel significant anders?
Niet baanbrekend maar wel ontzettend leuk en fans van Fallout e.d. worden op de wenken bediend.
Klopt dat wat?
Het speelt echt oud en vertrouwd, daarmee bedoel ik de controls en de wereld, je herkend als Fallout 3 & 4 / Skyrim speler veel terug. Vind het echt een leuke mix tussen beide spellen, alleen wel lastig inkomen.XWB schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:45:
[...]
En hoe ervaar je dit spel, is het een 'Fallout in space' zoals sommigen dachten of is het spel significant anders?
De eerste planeet waar ik heen mocht ben ik uren aan het looten geweest en had verschillende ziektes opgelopen waarvan ik nog niet wist hoe ik deze moest genezen, dus snel maar de basis ingegaan voor de main quest. Vol met enemies heb ik natuurlijk geen ammo meer, dus dan maar met de hakbijl erop af en dat ging best wel lekker (aan het einde van de rit 1HP over, maargoed ze waren dood).
Toen ik weer bij het schip was even alle loot in de storage gedaan, want was met 300+ over mijn gewicht heen dus mijn zuurstof ging natuurlijk ook veel te snel op tijdens de wandeling terug naar het schip.
Wat een spel
Speel trouwens op hard..
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.
:strip_exif()/f/image/mmHcJG4oRigZN7e8xp9ZedJz.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/P4nbL7w8Fn3EEB672O3WajoY.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d1cgJLuTyLTpOketrT1ZMNrd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZxyJ7zVE6qwa7A2VQRJcsqr5.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/06zA6TTfQsOKr4bkyO0kQDuM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zCGdVbnto6z4wkuumSvoB6Gz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1gdCKJ9A7ogJ1t0P9KrV5a5M.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tDNY7S4P0PWp7xSZDCidI83i.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QgmiHaOiZWPnFotq3nnMgLto.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5IVGZbJ5sGbiQ52EUHtMZTiN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Qv3j3EYHFBFeuxHtGqATg7fw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GJVKMBmw9BXfEQ7PreYdahHN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FNGhpU3R4sY410ql5nUB20Ei.png?f=fotoalbum_large)