Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het moment dat de Antonovsky brug opgeblazen werd:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Kippenvel. 🇺🇦💪

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:57
Ik krijg er kippenvel van als ik de blijdschap van die mensen zie. Ik ben bang dat wij ons niet kunnen voorstellen wat zij hebben doorstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Maestro schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:10:
Net als je denkt dat de dag niet veel beter kan worden...
[Twitter]
[Twitter]
Zouden ze de dam bij Nova Kakhovka al volledig onder controle hebben dan?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De luchthaven dan, benieuwd wat ze daar gaan aantreffen :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FhTQbtWWAAknEda?format=jpg&name=small

March of the Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:00
Was deze al langs gekomen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
En dit was dan, volgens Russische propaganda de manier waarop de Russische troepen binnengehaald zouden worden voor het bevrijden van zgn Nazi’s. :+

Prachtige beelden allemaal!
Hele goeie dag zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
Maar morgen weer naar de realiteit van het nieuws van de oorlogsmisdaden, plunderingen, verkrachtingen en martelingen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:57
Wat een beelden. Dat is toch schitterend. Als alle pro-Russen al zo blij zijn is het hoog tijd om de gedeporteerde Oekraïners terug te halen!

Ze zouden zich de ogen uit de kop moeten schamen daar in Moskou. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit zonder gevolgen blijft. Pickwick zal bij hoge uitzondering wel wat nieuwe thee mogen leveren.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Ook een verdwaalde Russische vlag wordt verbrand op het eind :+

[ Voor 4% gewijzigd door user109731 op 11-11-2022 19:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:57
user109731 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:42:
[Twitter]
Ook een verdwaalde Russische vlag wordt verbrand op het eind :+
Verbrand? Lijkt erop dat die vlag meer vlamvertragend is dan het gemiddelde RU uniform ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Voor wat betreft de opgeblazen brug, ik lees op telegram dat deze vanmorgen om 05:56u is opgeblazen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10
downtime schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:07:
[...]

Die Russen in Transnistrië was toch maar 1500 man ofzo? En waarschijnlijk zonder zware wapens. Ik denk niet dat die van zich zullen laten horen.
Dat hele kleine clubje zit op een munitiedepot waar "ze" volledig UA 1 tot 3 weken pijn mee kunnen doen.

Locatie: https://www.openstreetmap.org/#map=13/47.7738/29.1236

Indien bakoem heb je meer schade dan in Enschede -- wel een leuke voor HIMARS :+

[ Voor 17% gewijzigd door D_Jeff op 11-11-2022 20:22 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:35
Tens schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:37:
[...]

Maar morgen weer naar de realiteit van het nieuws van de oorlogsmisdaden, plunderingen, verkrachtingen en martelingen.
Eerste berichten waren er vandaag al.

Overigens plausibele theorie over waarom de Russen konden gaan en waarom Kherson nu niet in de brand staat:

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Wat een mooie beelden allemaal van de vreugde bij de mensen. Het doet me echt denken aan het onthaal na de bevrijdingen in WW2.

Grote stap gezet naar de finale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:38
XWB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 18:33:
Hier nog een video, files omdat de bevolking de AFU tegenhield :P

[Twitter]
Mooi! En dan te bedenken dat de Russische soldaten was wijsgemaakt dat zij op deze manier ontvangen zouden worden. Blijft bizar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:26
NiGeLaToR schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:10:
Overigens plausibele theorie over waarom de Russen konden gaan en waarom Kherson nu niet in de brand staat:
Neig er ook steeds meer naar, heel het gebied lijkt met minimale verliezen door de Russen ontruimd.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

[Embed]
Dat is altijd mogelijk, zolang we maar onthouden dat Rusland zich niet altijd aan afspraken houdt.

Theoretisch kan de stad nu vanaf de andere kant van de rivier bestookt worden met artillerie. Of er komen drone- en raketaanvallen.

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 11-11-2022 20:30 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
Tom Paris schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:10:
[...]

Er wordt al een tijdje gespeculeerd dat de volgende aanval vanuit Zaporizhzhia richting Melitopol zou zijn om het Russische front in tweeën te splitten, ik denk dat dit kaartje prima aangeeft waarom.
Gaat ook zeker gebeuren, net als de Krim voor Donbass los komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ook Def Mon denkt dat Russen al eerder begonnen waren met terugtrekken:

Er zijn namelijk satellietfoto's die laten zien dat ferryboten al in oktober druk in de weer waren:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
[...]

[Embed]
Daarover, het is mogelijk, gezien dit bericht van een Russische bron: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
XWB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:30:
[...]

Dat is altijd mogelijk, zolang we maar onthouden dat Rusland zich niet altijd aan afspraken houdt.
Dit zou zo'n beetje de eerste keer zijn, maar de geruchten gaan al een tijdje inderdaad.
Theoretisch kan de stad nu vanaf de andere kant van de rivier bestookt worden met artillerie. Of er komen drone- en raketaanvallen.
RU is raketten aan het sparen zodat ze in één keer heel veel kunnen afschieten om de afweer te overbelasten. Hopelijk heeft UA de AA snel op orde. UA artillerie is onderhand beter dan wat de Russen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 16:02
Het is en blijft een nederlaag voor de Russen. Vind het allemaal wel erg makkelijk gaan.
Je weet nooit wat die Russen voor plannen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Deze trophy kregen ze ook niet meer over de brug blijbkaar:

https://nitter.it/NOELreports/status/1591154084056551425#m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tens schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:40:
[...]
Dit zou zo'n beetje de eerste keer zijn, maar de geruchten gaan al een tijdje inderdaad.

[...]

RU is raketten aan het sparen zodat ze in één keer heel veel kunnen afschieten om de afweer te overbelasten. Hopelijk heeft UA de AA snel op orde. UA artillerie is onderhand beter dan wat de Russen hebben.
AA is wel veel bijgekomen laatste weken. Noorwegen heeft wat serieus spul geleverd, de spanjaarden een flink aantal systemen... Geeft hoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
eerste heli 'overgenomen' van RU:

Spuit elf

[ Voor 6% gewijzigd door Tens op 11-11-2022 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
3raser schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:00:

Ik ben ook wel benieuwd hoe het offensief nu verder gaat verlopen. Zet UA door of blijft het hier nu even bij?
Hoewel Cherson Oblast onder de rivier nog in handen is van de Russen, denk ik niet dat het Cherson offensief verder gaat. Ik zie de AFU de rivier niet oversteken, en de Russen hebben aan de andere kant maar liefst drie verdedigingslinies aangelegd. Dan blijven er niet veel opties over, Oekraïne zal eerst een nieuw offensief in Zaporizhzhia moeten beginnen en Melitopol veroveren. Pas van daaruit kunnen ze Cherson verder oppakken.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
XWB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:30:
[...]

Check deze bewegende beelden: het hele gebied was niet meer bezet, er waren geen troepen meer. Er is niet of beperkt gevochten tot en met de rivier.

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Voor mij wel een duidelijke situatie waarbij er blijkbaar toch een mogelijkheid bleek te zijn voor terug geven van Kherson in ruil voor Russische troepen. Wat het betekent voor de toekomst van Kherson moeten we zien, maar in een ander scenario had de stad nu ongetwijfeld in de brand gestaan.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
asing schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:18:
[...]

Zouden ze de dam bij Nova Kakhovka al volledig onder controle hebben dan?
Nog niet, dit zou de huidige stand zijn:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FhSwIgvUAAAn1PA?format=jpg&name=medium
https://twitter.com/mhmck/status/1591090719489675265

Oversteken wordt sowieso lastig:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FhTtDmEXgBY_y_Z?format=jpg&name=medium
https://twitter.com/NOELreports/status/1591157219420033024

[ Voor 18% gewijzigd door XWB op 11-11-2022 20:55 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[...]

[Embed]
Guardian meldde dat de terugtrekkende troepen flink beschoten werden. Eigen correspondent, op dat moment in Mylove.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Eerste berichten waren er vandaag al.

[Embed]
Waren ze dan uberhaupt binnen bereik van de reguliere artillerie? Ik dacht dat de Oekraïners nog wel op redelijke afstand van Cherson zelf waren, helemaal van de rivier. En ze hoewel een paar keer een Himars schieten op een ponton brug wel uit kan, ga je niet grootschalig Himars raketten sturen op terugtrekkende infanterie. Met de vraag in hoeverre ze zitten te wachten op stadsgevechten tegen een vijand die niet kan terugtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Sissors schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:59:
[...]

Waren ze dan uberhaupt binnen bereik van de reguliere artillerie? Ik dacht dat de Oekraïners nog wel op redelijke afstand van Cherson zelf waren, helemaal van de rivier. En ze hoewel een paar keer een Himars schieten op een ponton brug wel uit kan, ga je niet grootschalig Himars raketten sturen op terugtrekkende infanterie. Met de vraag in hoeverre ze zitten te wachten op stadsgevechten tegen een vijand die niet kan terugtrekken.
De video (eigenlijk indrukwekkend geluidsfragment) in deze tweet van gisteravond geeft toch een ander beeld: dat de Russen soms letterlijk naar de overkant geschoten lijken te worden. Er zijn meer soortgelijke filmpjes gepost gisteravond.
https://nitter.it/i/status/1590845348419076100

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Maestro schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:23:
[...]

De video (eigenlijk indrukwekkend geluidsfragment) in deze tweet van gisteravond geeft toch een ander beeld: dat de Russen soms letterlijk naar de overkant geschoten lijken te worden. Er zijn meer soortgelijke filmpjes gepost gisteravond.
[Twitter]https://nitter.it/i/status/1590845348419076100
Noch Oryx, nog iemand anders heeft bevestigde verliezen gemeld. Ook Ukraine zelf niet. Ik heb mijn twijfels, maar zoals altijd zal de tijd het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tens schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:37:
[...]

Helaas wel:

[Twitter: https://twitter.com/TpyxaNews/status/1591112495447838720]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

Het zal nog wel even doorgaan vannacht :) Hopelijk kunnen ze de elektriciteit, water etc snel herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verslag uit Stanislav, een dorpje 40 km van Cherson city:

How my aunt’s village is celebrating liberation from the Russians

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Ik hoop alleen oprecht dat deze mensen ook wat rust krijgen nu. Uiteraard, we hebben afgelopen tijd ook veel raketaanvallen op burgerdoelen gezien, maar hoop dat dit deze mensen nu verder bespaard blijft en dat er niet dagelijkse artillerie beschietingen volgen de komende weken/maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het gevaar is zeker niet voorbij, daar kunnen de mensen in Mykolaiv alles over vertellen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:43
Het opblazen van de brug over de dam

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

XWB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 23:45:
Het gevaar is zeker niet voorbij, daar kunnen de mensen in Mykolaiv alles over vertellen.
Het stokje wordt idd doorgegeven.
De beschietingen op mykolaiv en krivviy rih zullen stoppen en vervangen worden door dagelijkse beschietingen van cherson.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Komende dagen wordt een filmpjes feest van achter gelaten equipment gok ik:

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Tens schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:46:
eerste heli 'overgenomen' van RU:
[Twitter]

Spuit elf
Blijkt een afgeschreven/niet reparabele ex-UA heli te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:51
YakuzA schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:47:
[Twitter]
Ik blijf me gewoon nog steeds verbazen over de enorme bende die de Russen altijd maar achterlaten op hun posities… lijkt alsof ze het heerlijk vinden om op een vuilnisbelt te leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
YakuzA schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:47:
[Twitter]
Hopelijk meer dan alleen voertuigen die ze niet meer aan de praat konden krijgen, tot nu toe niets van gezien.

Ook die helikopter schijnt een UA-model van pre-februari te zijn geweest die ze niet aan de praat konden krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
RoD schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 09:42:
[...]

Hopelijk meer dan alleen voertuigen die ze niet meer aan de praat konden krijgen, tot nu toe niets van gezien.

Ook die helikopter schijnt een UA-model van pre-februari te zijn geweest die ze niet aan de praat konden krijgen.
Tis zo’n enorm gebied en er zouden zo enorm veel mensen en materieel zijn. Kunnen er van vinden wat we willen maar Kherson is bevrijd en nog in tact en wellicht in ruil voor terugtrekking van Rusland met zelfbehoud.

Maakt het wel een bizarre wending dit conflict. En een vooral morele overwinning van Ukraine: al vrees ik nog voor wraak vanaf de oever. Ik lees echter ook niets over aanvallen op Russische posities vanaf niet herwonnen terrein. Alsof er een staakt het vuren is, welhaast.

Edit, ter illustratie:

[Twitter: https://twitter.com/TpyxaNews/status/1591356043988439041?s=20&t=Q_qDAo7gp94EmfDFsdZxuA]

[Twitter: https://twitter.com/markito0171/status/1591353756758646785?s=20&t=Q_qDAo7gp94EmfDFsdZxuA]

En ze hebben hun heli weer terug. Verder genoeg kapotte spullen, maar het is totaal geen massale achterlating zoals we eerder zagen.

[Twitter: https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1591298475752583169?s=20&t=Q_qDAo7gp94EmfDFsdZxuA]

Interessanter vind ik dit verhaal:

Vanuit Russische kanalen:
Die 87% voor annexatie, klopt dat.. wel?

Tis bijzonder om te zien hoe de realiteit in Rusland heeeel langzaam begint in te dalen. Alsof ze opnieuw moeten leren denken.

[ Voor 33% gewijzigd door NiGeLaToR op 12-11-2022 10:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

NiGeLaToR schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:02:
[...]

Tis zo’n enorm gebied en er zouden zo enorm veel mensen en materieel zijn. Kunnen er van vinden wat we willen maar Kherson is bevrijd en nog in tact en wellicht in ruil voor terugtrekking van Rusland met zelfbehoud.
Het blijft een fantastische overwinning, maar na Izyum hoopte ik gewoon op meer. Al kan het natuurlijk best zijn dat de filmpjes met grote hoeveelheden achtergelaten tanks op een of ander depot nog moeten komen.

Iets anders, UA MoD heeft een compilatiefilmpje gemaakt van de bevrijding van Cherson. Geen nieuwe beelden maar wel mooi om te zien.

https://nitter.it/Defence...&t=Rg8rP7Qw-OhdI7idyZSyVw

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 12-11-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
Lijkt het nu in dit filmpje dat ze ook de achterliggende electriciteitsinfrastructuur hebben vernietigd?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@RoD helemaal eens hoor, nu moeten ze deze Russen en hun materieel elders opnieuw verslaan helaas.

En langere afstand mlrs zou nu toch echt wel een keer tijd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jassy schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:10:
[...]

Lijkt het nu in dit filmpje dat ze ook de achterliggende electriciteitsinfrastructuur hebben vernietigd?
Lijkt nog mee te vallen, maar de schade is wel significant:
https://nos.nl/l/2451554#UPDATE-container-65351227

Het was niet zorgvuldig alleen het wegdek opblazen..

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

RoD schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:06:
[...]

Het blijft een fantastische overwinning, maar na Izyum hoopte ik gewoon op meer. Al kan het natuurlijk best zijn dat de filmpjes met grote hoeveelheden achtergelaten tanks op een of ander depot nog moeten komen.

Iets anders, UA MoD heeft een compilatiefilmpje gemaakt van de bevrijding van Cherson. Geen nieuwe beelden maar wel mooi om te zien.
[Embed]

https://nitter.it/Defence...&t=Rg8rP7Qw-OhdI7idyZSyVw
Of die Russen hebben gewoon niet zo heel veel spullen meer. Wat je niet hebt kun je niet achterlaten en wat je nog wel hebt daar ben je zuinig op... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een wat ongemakkelijke Britse oorlogscorrespondent ontmoet blije Oekraïense mensen. Geweldig filmpje.

https://nitter.it/SkyNews...&t=Rg8rP7Qw-OhdI7idyZSyVw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zie in mijn twitter-tijdlijn toch wel eea aan RU hardware voorbij komen vandaag. Sterkste claim is een werkend s-300 systeem. Maar de geposte foto kan natuurlijk oud zijn of het is de opblaasbare versie 😉. Teveel allemaal om hier te posten, maar de trend is opwaards vandaag.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RoD schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:25:
[Embed] Een wat ongemakkelijke Britse oorlogscorrespondent ontmoet blije Oekraïense mensen. Geweldig filmpje.

https://nitter.it/SkyNews...&t=Rg8rP7Qw-OhdI7idyZSyVw
Toch fijn wanneer journalisten weer het gebied in mogen en verslag mogen doen. Een typerend verschil tussen Rusland en Oekraïne.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Apache4u schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:45:
Ik zie in mijn twitter-tijdlijn toch wel eea aan RU hardware voorbij komen vandaag.
In hoeverre nog in werkende staat?

Er is daar in de afgelopen maanden een hoop kapotgeschoten, ben vooral benieuwd naar munitie en opnieuw inzetbaar spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Munitiedepots zou ik niet teveel op rekenen, Oekraïne heeft de afgelopen maanden veel depots opgeblazen met HIMARS en het Kremlin was niet in staat om voldoende te bevoorraden. Onderschepte communicatie van Russische troepen liet zien dat ze klaagden over tekorten.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
hoevenpe schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:05:
In hoeverre nog in werkende staat?
Niet zo vreselijk relevant toch? In elk geval niet meer in RU handen. :)F :)B

(zou er ook een UA vlaggetje bij kunnen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Tens schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:53:
[...]

En veel kapot spul kan weer gerepareerd worden in Tsjechië of zo. _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Niet zo vreselijk relevant toch? In elk geval niet meer in RU handen.
Nog beter als het tegen de Russen ingezet kan worden toch? ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Laatst online: 17-09 11:14
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYAnwZQ86IsM_nKukelzexlSKqU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/n4yqyIzThZRfB4Tk7M0vhg8F.gif?f=user_large

Zoiets? heb denk ik alleen geen transparent background.

Ben hem transparent aan het maken moment.

Zo nu wel transparant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeECJCqddUYSmj-r1HEptU5rvN4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/UZfMfvnlqsUOnew0GKm9P0eS.gif?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door The-Priest-NL op 12-11-2022 13:12 . Reden: transparant gemaakrt ]

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 21:22
Sky News is live in Cherson

YouTube: Watch Sky News live

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
Lees ook dat nu Cherson bevrijdt is, ongeveer de hele krim in bereik van de HIMARS is gekomen, inclusief Kerch en de Kerchbrug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
LZ86 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:09:
Lees ook dat nu Cherson bevrijdt is, ongeveer de hele krim in bereik van de HIMARS is gekomen, inclusief Kerch en de Kerchbrug
Kerch lijkt me helaas momenteel nog steeds “a bridge too far”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Nog niet, een standaard raket haalt net de rand van de Krim. Met ATACMS zou inderdaad heel de Krim plus brug geraakt kunnen worden maar dan moet die wel van erg dicht bij de Russen aan de overkant van de rivier afgevuurd worden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
Dat leidt je dan waarschijnlijk af van een verkeerd kaartje of zo. De Krim is groter dan je denkt en Himars hebben maar een bereik van zo'n 70 km.
(Gisteravond ook al discussie over geweest in dit forum trouwens).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Tis nog niet helemaal over dus.

Langzamerhand vinden ze wel wat dingen. Hoop dat de som van de kleine dingen substantieel blijkt.

[Twitter: https://twitter.com/raging545/status/1591401064003416065?s=20&t=hHad_ORdBJRFLzoMRoo7XQ]

En toch ook Russische eenheden die zich overgeven na omsingeld geraakt te zijn.

Wisten jullie trouwens dat de inwoners van Kherson feest vieren na hun bevrijding? :+

(Ja, gewoon in de herhaling :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:10:
Munitiedepots zou ik niet teveel op rekenen, Oekraïne heeft de afgelopen maanden veel depots opgeblazen met HIMARS en het Kremlin was niet in staat om voldoende te bevoorraden. Onderschepte communicatie van Russische troepen liet zien dat ze klaagden over tekorten.
Je ziet wel soms de 50 kisten ammo arty posities in de bosjes langs komen.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ondertussen aan de andere kant van de rivier:

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
YakuzA schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:34:
[...]

Je ziet wel soms de 50 kisten ammo arty posities in de bosjes langs komen.
Het zijn wel altijd mooie kistjes.. Zou er best een paar willen hebben. Als ik het goed zie, dan zijn de kistjes zo'n beetje het meest hoogwaardige product dat de Russen kunnen produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
XWB schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:36:
Ondertussen aan de andere kant van de rivier:

[Twitter]
Opvallend dat Rusland dus letterlijk op schootsafstand blijft rondhangen langs de rivier.

[Twitter: https://twitter.com/raging545/status/1591405267694096388?s=20&t=hHad_ORdBJRFLzoMRoo7XQ]

Toch vraag ik mij af: wat weerhoudt Rusland er van over de rivier Kherson in te schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NiGeLaToR schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:44:
[...]
Opvallend dat Rusland dus letterlijk op schootsafstand blijft rondhangen langs de rivier.

[Embed]

Toch vraag ik mij af: wat weerhoudt Rusland er van over de rivier Kherson in te schieten?
Gebrek aan ammo?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
NiGeLaToR schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:44:

liveuamap meldt wel beschietingen over de rivier:
At Pivdenny Buh direction Russian army shelled Vyschetarasivka of Dnipropetrovsk region and Havrylivka, Dudchany, Zolota Balka, Mykhaylivka and Novooleksandrivka of Kherson region, - General Staff of Armed Forces of Ukraine says in the morning report
Alleen nog niet verder zuidelijk richting Kherson

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
Mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Mooie beelden nu waar locals de situatie beschrijven :)

Zie de video hier voor een fragment hieruit: https://news.sky.com/stor...tid=4855562#liveblog-body

Of CNN, prachtig:

[ Voor 43% gewijzigd door user109731 op 12-11-2022 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb datzelfde kaartje gezien denk ik, maar dat ging over HIMARS met ATACMS munitie. Indien ATACMS geleverd gaat worden valt nu de gehele Krim inderdaad binnen bereik. Helaas zijn sommige politieke leiders nog steeds bang voor Rusland dus zullen die dingen niet geleverd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFv_Np1IqFE9BDqn6TFX99fUitk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oii1iueYDR6xB6CtHxyIwIS5.jpg?f=fotoalbum_large

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
Apache4u schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:19:
[...]

Ik heb datzelfde kaartje gezien denk ik, maar dat ging over HIMARS met ATACMS munitie. Indien ATACMS geleverd gaat worden valt nu de gehele Krim inderdaad binnen bereik. Helaas zijn sommige politieke leiders nog steeds bang voor Rusland dus zullen die dingen niet geleverd worden.

[Afbeelding]
Ja, ik had inderdaad over het ATACMS heen gelezen. Maar het stond er inderdaad wel.
Hopen maar dat ze over het schroom heenstappen en gaan leveren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54

pro_6or

amateur_60r

Rusland gewoon laten weten. Nog een raket op infrastructuur ver in de binnenlanden en de ATACMS gaan komen.

Of gewoon doen, alle launchers bevoorraden en dan in een keer alle doelen pakken. Militaire vliegvelden, de schepen in de haven, command en communications, AA en evt kruisraket launch sites.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
pro_6or schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:45:
Rusland gewoon laten weten. Nog een raket op infrastructuur ver in de binnenlanden en de ATACMS gaan komen.

Of gewoon doen, alle launchers bevoorraden en dan in een keer alle doelen pakken. Militaire vliegvelden, de schepen in de haven, command en communications, AA en evt kruisraket launch sites.
Er zit helaas meer achter het hele ATACMS debacle - omdat bijvoorbeeld Moskou maar 400km noordelijk ligt van de meest noordelijke regio's. Er zijn dus diverse plekken in Rusland bereikbaar en niet alleen bezette gebieden - dat dit ook geldt voor de 80km bereik raketten klopt maar als je op de kaart kijkt is dat risico kleiner blijkbaar.

Verder heeft Rusland voor de zoveelste keer gedreigd met enge dingen als Ukraine langere afstandswapens zou krijgen. In mijn beleving is die schaal al tig keer opgerekt, maar iets weerhoudt de VS er toch van ze te leveren en niemand anders heeft ze of wil ze leveren.

Geen idee of ze te geofencen zijn, maar dan nog, voor Rusland zou dat niet uitmaken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:10:
:+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik zie hier optimistische berichten, maar de verovering van Kherson is helaas geen 'game changer':

https://www.nrc.nl/nieuws...ding-van-cherson-a4148048

Het zit achter een paywall maar de zinsnede;
Hoe spectaculair ook, analisten beschouwen de Russische terugtrekking niet als een game changer, een omslag in de oorlog. De winst voor Oekraïne is evident. Net als de eerdere militaire tegenslagen voor Rusland – en het wordt een aardig rijtje – is de bevrijding van de enige provinciehoofdstad die Rusland wist te bezetten, een enorme opsteker. Juist nu in het Westen ‘Oekraïne-moeheid’ dreigt toe te slaan, is Oekraïens succes een drijfveer om wapens te blijven leveren. Dat de stad gespaard is gebleven – afgezien van door de Russen verwoeste infrastructuur – is een grote meevaller.
Mijn inschatting als leunstoelgeneraal is dat we de winter gewoon een bak ellende gaan zien waarin niemand wint, maar waarin Oekraine voorzichtig overwint. Maar dit is echt nog lang lang lang niet voorbij helaas.

*knip* Opmerkingen over brandstof prijzen in Hoe afhankelijk zijn we echt van het Russisch gas

Daarbij zie ik wel een video terug van mezelf van februari waar de hele dam vol stond met protesterende burgers. Hierbij een van mijn Russische vrienden. Het is een strijd van de lange adem en ik ben nog lang niet moe.

[ Voor 18% gewijzigd door teacup op 12-11-2022 20:17 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:30
Michael_OsGroot schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:22:
Ik zie hier optimistische berichten, maar de verovering van Kherson is helaas geen 'game changer':

[...]

Mijn inschatting als leunstoelgeneraal is dat we de winter gewoon een bak ellende gaan zien waarin niemand wint, maar waarin Oekraine voorzichtig overwint. Maar dit is echt nog lang lang lang niet voorbij helaas.

Overigens, ik zag net 1,90 aan de pomp. Het is een beetje een proxy maar ik steun mezelf bij de gedachte dat de kosten voor onze huishoudens, en indirect dus de steun aan oekraine, gelinkt zijn aan de brandstofprijs. En lagere brandstofkosten betekent hopelijk indirect hogere steun.

Daarbij zie ik wel een video terug van mezelf van februari waar de hele dam vol stond met protesterende burgers. Hierbij een van mijn Russische vrienden. Het is een strijd van de lange adem en ik ben nog lang niet moe.
Optimistisch denk ik dat Melitopol of Mariupol nog wel te doen is voor het nieuwe jaar, wenselijk ook om het gebied in 2en te snijden voor de harde winter toeslaat, dan is hun bevoorrading helemaal naar de kloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:02:
[...]
Geen idee of ze te geofencen zijn, maar dan nog, voor Rusland zou dat niet uitmaken.
Zoiets is wel voorgesteld, las ik een aantal weken geleden. De VS zou dan mee mogen kijken met de doelen die UA uitkiest, en een vetorecht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
TheekAzzaBreek schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:32:
[...]

Zoiets is wel voorgesteld, las ik een aantal weken geleden. De VS zou dan mee mogen kijken met de doelen die UA uitkiest, en een vetorecht krijgen.
Praktisch heel slim, maar politiek gezien lijkt mij dit een gevoelig punt. Dan kan de VS niet meer volhouden dat ze 'alleen maar wapens sturen'. Wat ze volgens mij ook niet alleen doen, maar doelselectie gaat nog een stapje verder wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 18:19
dakka schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:28:
[...]

Optimistisch denk ik dat Melitopol of Mariupol nog wel te doen is voor het nieuwe jaar, wenselijk ook om het gebied in 2en te snijden voor de harde winter toeslaat, dan is hun bevoorrading helemaal naar de kloten.
Als je die in 2en snijdt heb je eigenlijk een 2x zo grote linie om aan te vallen/verdedigen. Zou het niet logischer zijn het resterende Kherson Oblast van de kust links langzaam aan rechting Melitopol/krim te verplaatsen. Heb je een front alleen voor je ipv voor en achter je als je probeert de kust te halen vanuit Zaphorizia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:17
Zie je wel, geef het een paar dagen en de filmpjes van het Lend-Lease programma komen toch wel los.
Ook steeds meer beelden van overgegeven of gedode Russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
NiGeLaToR schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:02:
[...]

Er zit helaas meer achter het hele ATACMS debacle - omdat bijvoorbeeld Moskou maar 400km noordelijk ligt van de meest noordelijke regio's. Er zijn dus diverse plekken in Rusland bereikbaar en niet alleen bezette gebieden - dat dit ook geldt voor de 80km bereik raketten klopt maar als je op de kaart kijkt is dat risico kleiner blijkbaar.

Verder heeft Rusland voor de zoveelste keer gedreigd met enge dingen als Ukraine langere afstandswapens zou krijgen. In mijn beleving is die schaal al tig keer opgerekt, maar iets weerhoudt de VS er toch van ze te leveren en niemand anders heeft ze of wil ze leveren.

Oekraïne gebruikt HIMARS toch ook niet om bijvoorbeeld Belgorod te bestoken. Ik denk dat de VS en Oekraïne prima afspraken zouden kunnen maken wat betreft het gebruik van ATACMS. Ik denk dat er andere redenen zijn waarom de VS er niet aan wil beginnen, maar wat zou het kunnen zijn?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
it burns too little.....

[ Voor 15% gewijzigd door Tens op 12-11-2022 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Kadett schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:39:
[...]

Als je die in 2en snijdt heb je eigenlijk een 2x zo grote linie om aan te vallen/verdedigen. Zou het niet logischer zijn het resterende Kherson Oblast van de kust links langzaam aan rechting Melitopol/krim te verplaatsen. Heb je een front alleen voor je ipv voor en achter je als je probeert de kust te halen vanuit Zaphorizia.
De linie van Zaporizhia naar het zuiden zal toch een keer gesplit worden. Met de Kerch brug half uitgeschakeld, is het met een knip bij Melitopol redelijk gevaarlijk voor RU.
De Dnipro over steken is volgens mij een stuk moeilijker dan naar Melitopol rijden voor UA.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:44
Michael_OsGroot schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:22:

[...]
als dat dezelfde (soort) analisten zijn als van dit artikel (eind januari 2022)... :+ :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKzWara_ybIlpwO-erW4-QgvoDU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dzJbejWvblelGB5CuIIGMmSc.png?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wat een ontlading moet dat zijn om je eigen familie te kunnen bevrijden van de bezetter:

[ Voor 12% gewijzigd door XWB op 12-11-2022 19:10 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05

bloody

0.000 KB!!

Dit zou wel heel gedurfd zijn... Ik ben benieuwd wat er van waar is.
Kaartje van de locatie van Kinburn Spit zit in de tweet.

[Twitter: https://twitter.com/TpyxaNews/status/1591418001915785216]

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
dakka schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:28:
[...]

YakuzA schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:55:
[...]

De linie van Zaporizhia naar het zuiden zal toch een keer gesplit worden. Met de Kerch brug half uitgeschakeld, is het met een knip bij Melitopol redelijk gevaarlijk voor RU.
De Dnipro over steken is volgens mij een stuk moeilijker dan naar Melitopol rijden voor UA.
Stel dat ze de knip kunnen maken vanaf Zaporizhzha via Melitopol naar het zuiden, dan zitten de Russen in een heel lastig parket. De Kerch brug is bij mijn weten niet geschikt voor bevoorrading via trein. Bevoorrading vanuit het oostelijke deel gaat ook niet meer. Er blijft letterlijk 1 weg over, via water. Wat ze nodig hebben is een fatsoenlijke haven met een spooraansluiting.

Als ik Wikipedia: Rail transport in Russia en https://www.marinetraffic...:37.8/centery:45.8/zoom:8 combineer dan zie ik 3 opties.
Rostov-na -danu, Novorossijk en Tuapse.

Dan moet het ook weer uitgeladen worden, liefst met een trein erbij. Daarvan zijn er 4 https://crimeaports.ru/en/.

Als je dat echter bekijkt op de railkaart Wikipedia: Crimea Railway, dan zie je een probleempje. Zodra je het knooppunt bij Djankoï weet plat te leggen is het gedaan met het rail transport.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
bloody schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:10:
Dit zou wel heel gedurfd zijn... Ik ben benieuwd wat er van waar is.
Kaartje van de locatie van Kinburn Spit zit in de tweet.

[Twitter]
Misschien dat de special forces al geland zijn:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05

bloody

0.000 KB!!

XWB schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:16:
[...]

Misschien dat de special forces al geland zijn:

[Twitter]
Het kan natuurlijk een toneelstukje zijn, om de Russen het hoofd gek te laten maken.
Anyway, prima actie - links of rechtsom :)

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De commandant van het Cherson offensief is in de stad aangekomen:

[Twitter: https://twitter.com/TpyxaNews/status/1591494162695819269]

Zelensky zal ook wel een keer opdagen. De stad is echter nog niet veilig verklaard, er zijn checkpoints opgezet en mensen kunnen er niet zomaar in.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Mike Martin heeft het vaak juist gehad...

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:29

_Eend_

🌻🇺🇦

P_de_B schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:40:
[Twitter]

Holy crap. Dat is een gedurfde actie als het waar is -en het lukt ze om daar een bruggenhoofd op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
P_de_B schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:40:
[Twitter]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uviR_0o4kF-CC41rxlFk5pd2Ur0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K0zXipExVFpG6XiByTVMjgDE.png?f=fotoalbum_large

Dit idee dus.

Zouden ze die boten bijv al beschikbaar hebben? Maar serieus, zou gedurfd zijn - ook wel jammer dat we dit hier kunnen lezen en er geen stilte is. Hoor het liever later als dat succesfactor vergroot zeg maar.

Maar Kherson bevrijden op deze manier en de offensieve capaciteit voor dit doel klaargezet hebben klinkt bijna te slim/mooi/briljant om waar te zijn?

Post realtime dingen die tot nu toe gewoon gebeuren, geen speculatie. Ben benieuwd.

[ Voor 8% gewijzigd door NiGeLaToR op 12-11-2022 19:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 09:16

CoronelHimself

Division Brabant

NiGeLaToR schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:45:
[...]

[Afbeelding]

Dit idee dus.

Zouden ze die boten bijv al beschikbaar hebben? Maar serieus, zou gedurfd zijn - ook wel jammer dat we dit hier kunnen lezen en er geen stilte is. Hoor het liever later als dat succesfactor vergroot zeg maar.

Maar Kherson bevrijden op deze manier en de offensieve capaciteit voor dit doel klaargezet hebben klinkt bijna te slim/mooi/briljant om waar te zijn?
Misschien is de aanval ook bedoelt om de aandacht af te leiden van een andere grotere aanval (en dan is het handig om het wat groter in het nieuws te brengen). Ik zie niet hoe Oekraïne, groot materieel kan overvaren en bevoorraden. Er zijn daar geen havens, dus alles zal met helikopters en/ of landingsvaartuigen moeten worden overgebracht. Dus die doorsteek richting Melitopol lijkt me lastig om te doen (logistiek dan).
Maar ik laat me graag verrassen. :9

Steam - PTR83

Pagina: 1 ... 27 ... 31 Laatste