• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58
Ze hoeven op zich maar een km of 20-30 en dan zijn ze bij de Antonovski brug. De Russen hebben geen Himars, dus vermoedelijk gaat die pontonbrug dan tegen de Russen gebruikt worden. Betwijfel of de Russen eraan gedacht hebben om ook die kant op zich in te graven, dus Oekraïne valt de Russen vermoedelijk vol in de flank aan.

Smart move.

Nonsensical line goes here <---

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:17

bloody

0.000 KB!!

NiGeLaToR schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:45:
[...]

Maar Kherson bevrijden op deze manier en de offensieve capaciteit voor dit doel klaargezet hebben klinkt bijna te slim/mooi/briljant om waar te zijn?
Idd wel ERG mooi, daarom zei ik al hierboven "Het kan natuurlijk een toneelstukje zijn, om de Russen het hoofd gek te laten maken."
Hoe gaan ze dit praktisch doen? Er zitten enkele 10k's RU soldaten aan het begin van het schiereiland, UA heeft geen boten om tanks etc mee te vervoeren, etc.

nope

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:13

Jiffy

God, you're ugly!

Als dát waar is... Ik ben benieuwd. UA heeft nauwelijks landingsvaartuigen/schepen om zwaar materieel over te zetten. Aan de andere kant: ze zitten daar gedekt door artillerie vanaf de westoever van de Dnipr.

Gedurfd, héél gedurfd. High risk-high reward scenario als het klopt èn lukt... _/-\o_

Ze kunnen beperkt manschappen met hooguit lichte voertuigen overzetten. Snelle SOF-acties achter Russische linies om een ineenstorting te veroorzaken? Ik hoop er nog maar niet teveel op, maar áls het lukt neem ik er een kop extra sterke thee op... ;)

[Voor 29% gewijzigd door Jiffy op 12-11-2022 20:05]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:04
CoronelHimself schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:54:
[...]

Misschien is de aanval ook bedoelt om de aandacht af te leiden van een andere grotere aanval (en dan is het handig om het wat groter in het nieuws te brengen). Ik zie niet hoe Oekraïne, groot materieel kan overvaren en bevoorraden. Er zijn daar geen havens, dus alles zal met helikopters en/ of landingsvaartuigen moeten worden overgebracht. Dus die doorsteek richting Melitopol lijkt me lastig om te doen (logistiek dan).
Maar ik laat me graag verrassen. :9
Het kan net zo goed een hersenscheet van iemand zijn - we gaan het horen. Dat is niet de meest logische plek om over te steken, maargoed, wie weet wat voor verrassing ze in petto hebben. Een bruggehoofd is wel goed binnen artilleriebereik waar Ukraine al een tijdje overwicht heeft. Dus wellicht kunnen ze redelijk ongestoord heen en weer varen.

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:15
bloody schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 20:01:
[...]
Hoe gaan ze dit praktisch doen? Er zitten enkele 10k's RU soldaten aan het begin van het schiereiland, UA heeft geen boten om tanks etc mee te vervoeren, etc.
Jawel, donaties:
- Frankrijk "Motorised floating bridges"
- Duitsland "17 heavy and medium bridge systems"
- Duitsland "Brückenlegepanzer Biber Bridgelayers"

Misschien dat Amerika, Engeland of andere ook zoiets heeft gedoneerd maar kan ik momenteel niet vinden.

Edit:
Ohh, wacht. De oversteek is wat langer. Daar gaat het niet mee lukken.

[Voor 6% gewijzigd door Ingelogd op 12-11-2022 20:18]

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:04
Ingelogd schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 20:17:
[...]

Jawel, donaties:
- Frankrijk "Motorised floating bridges"
- Duitsland "17 heavy and medium bridge systems"
- Duitsland "Brückenlegepanzer Biber Bridgelayers"

Misschien dat Amerika, Engeland of andere ook zoiets heeft gedoneerd maar kan ik momenteel niet vinden.
Ze zitten een beetje met hetzelfde probleem als de Russen. Een brede snel stromende rivier. Daar ga je niet zo makkelijk overheen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Ingelogd schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 20:17:
[...]

Edit:
Ohh, wacht. De oversteek is wat langer. Daar gaat het niet mee lukken.
Ik wou net hetzelfde typen, de smalste oversteek is al 3KM :)

nope

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
P_de_B schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:40:
[Twitter]

Mike Martin heeft het vaak juist gehad...
Dat zou een stunt zijn. Maar al zou het waar zijn, met dat soort boten krijgen ze geen zwaar materiaal ovet de rivier. Willen ze de Russen dan flanken zonder tanks en ander geschut? En logistieke aanvoer?

La Batterie des Hommes sans Peur

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gewoon wachten op confirmation.
Ik zou het meer als mogelijke afleidings actie zien initieel. Een echte legermacht of offensief is daar erg moeilijk te supporten iig.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:56
bloody schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 20:20:
[...]

Ik wou net hetzelfde typen, de smalste oversteek is al 3KM :)
Dat valt wel mee. Hier is de oversteek maar een kleine 300meter. (dan heb ik een punkt gekozen wat aan beide kanten een gravelweg heeft.

46.782018272447566, 33.12853974039162

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Rene schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 20:30:
[...]

Dat valt wel mee. Hier is de oversteek maar een kleine 300meter. (dan heb ik een punkt gekozen wat aan beide kanten een gravelweg heeft.

46.782018272447566, 33.12853974039162
Nee, dat is niet Kinburn Spit.
Die kun je ongeveer hier vinden op google maps.

nope

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
r_bleumer schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:59:
Ze hoeven op zich maar een km of 20-30 en dan zijn ze bij de Antonovski brug. De Russen hebben geen Himars, dus vermoedelijk gaat die pontonbrug dan tegen de Russen gebruikt worden. Betwijfel of de Russen eraan gedacht hebben om ook die kant op zich in te graven, dus Oekraïne valt de Russen vermoedelijk vol in de flank aan.

Smart move.
De Russen hebben geen HIMARS maar wel een hoop artillerie, ze kunnen de landende AFU flink onder vuur nemen. Er klopt gewoon iets niet.

• Rene
bloody schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 20:33:
[...]

Nee, dat is niet Kinburn Spit.
Die kun je ongeveer hier vinden op google maps.
I know. Ik heb gewoon het smalste punt opgezocht wat met zwaar materiaal wellicht aan te rijden is. Dan moet er een 300m lange pontonbrug gebouwd worden om de oversteek te maken.

• redwing
  • Laatst online: 22:15
XWB schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 20:34:
[...]

De Russen hebben geen HIMARS maar wel een hoop artillerie, ze kunnen de landende AFU flink onder vuur nemen. Er klopt gewoon iets niet.
Alleen komt de artillerie van Oekraine verder en kunnen die dus gelijk counteren, dus wat artillerie betreft zal het niet zo'n heel groot probleem zijn.

Maar het lijkt me niet een plek voor een grote aanval, gezien ze daar waarschijnlijk niet genoeg troepen over kunnen zetten en zeker geen groot materieel.

[removed]

• NiGeLaToR

Drone beelden van de beruchte brug. Opvallende dingen: ze bliezen een aantal delen dichts bij de kant van Kherson op, terwijl aan de andere kant zwaar beschadigde brugdelen zijn. Verder is er nog maar weinig over wat doorvaarbaar is nu. Wordt nog wel een klusje om te repareren dus.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

NiGeLaToR schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 20:49:

Wordt nog wel een klusje om te repareren dus.
Ik heb er geen verstand van maar is het dan niet handiger om (na de oorlog) gewoon een nieuwe brug ernaast te bouwen?

• Rene

Zoiets bedoelde ik @bloody

• asing
downtime schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:08:
[...]

Ik heb er geen verstand van maar is het dan niet handiger om (na de oorlog) gewoon een nieuwe brug ernaast te bouwen?
Zeker, de integriteit van die oude is niet meer wat het was na alles wat er gebeurd is.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zie ze gaan, "onze" YPR-765 voertuigen :9

• asing
XWB schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:12:

[Twitter]
Tax dollars at work ;)

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

XWB schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:12:

[Twitter]
Is dat een NAVO vlag op de laatste YPR? Laat de Russen het niet zien!

And to think they once said that computers would take away jobs.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

IJzerlijm schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:31:
[...]

Is dat een NAVO vlag op de laatste YPR? Laat de Russen het niet zien!
Kan het niet goed zien maar het lijkt mij een soort zeeroversvlag.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:27
Lijkt meer op het emblem van de National Guard of Ukraine

[Voor 8% gewijzigd door Barfman op 12-11-2022 21:52]

System | Racing is in my Blood

• bloody

bloody

0.000 KB!!

uhuh ze laten er geen gras over groeien zeg... bizar snel!
14 powerful explosions sounded. We are waiting for visuals. This is a serious attack.

[Voor 28% gewijzigd door bloody op 12-11-2022 22:39]

nope

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In combi met het filmpje van de NL YPR's op hoge snelheid onderweg... Denk dat ons belastinggeld aan het werk is gezet...
Zitten veel eenheden in dat gebied... Wel berichten gezien dat er ook al veel zijn doorgereisd naar Marioepol, maar zullen er ongetwijfeld nog veel eenheden en materiaal daar staan.

[Voor 42% gewijzigd door IJsbeer op 12-11-2022 22:43]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
bloody schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:38:
[Twitter]

[...]
Ik gok dat Oekraïne al langer wist waar de munitiedepots in dat gebied staan, maar die waren voorheen buiten HIMARS bereik.

• Barfman
bloody schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:38:
[Twitter]

[...]
Daar zit een grote Russische basis met vliegveld

• bloody

bloody

0.000 KB!!

XWB schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:42:
[...]

Ik gok dat Oekraïne al langer wist waar de munitiedepots in dat gebied staan, maar die waren voorheen buiten HIMARS bereik.
Ja maar mijn punt is eigenlijk dat ze al zo snel dure HIMARSen verplaatst hebben richting Cherson. Wellicht in de nacht ofzo.

nope

• asing
bloody schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:49:
[...]

Ja maar mijn punt is eigenlijk dat ze al zo snel dure HIMARSen verplaatst hebben richting Cherson. Wellicht in de nacht ofzo.
HIgh Mobility.... Het zit wel een beetje in de naam.

Maar die dingen zouden er niet meer moeten zijn. Rusland had er 42 vernietigd. :9

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

bloody schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:49:
[...]
Ja ze hadden een HIMARS meetup in Cherson:

(Dunno of het filmpje klopt en ook daar echt op dat moment was.)

[Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 12-11-2022 23:38]

PSN

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

https://nitter.it/AKamyshin/status/1591537118677204992

Mooi draadje over het herstellen van het treinverkeer. Prachtig om te zien hoe gemotiveerd deze mensen zijn in hun werk.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Update van Arestovych:
There are some areas on the right bank of the Dnieper which Ukrainian defense forces have not yet entered. Stabilization measures take place to capture Russian soldiers in civilian clothes. The low rate of UA advance is explained by dense mining of the territory.

Russia abandoned equipment and ammunition. So far, UA reported 5 sizable weapon depots, 50+ trucks, 1 helicopter, at least 5 air defense systems, 10+ artillery systems, a lot of small arms, grenade launchers, mines, and ammunition.

Presently, the newly liberated territories are not massively shelled from RU positions on the left bank.

The road bridge at the Nova Kakhovka dam was blown up. The Antonovsky bridge was destroyed during HIMARS attack on a convoy, possibly hitting a truck with ammunition which denoted and/or hitting an explosive load set by Russians to destroy the bridge later.

The bridge was destroyed when 10-12 K RU troops were still trapped on the right bank. This explains a lot of abandoned equipment as troops rushed to Nova Kakhovka and walked across.
Het had niet veel gescheeld of 10K Russische troepen hadden vast gezeten :X

[Voor 3% gewijzigd door XWB op 13-11-2022 12:44]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wat die mogelijke landing van gisteren betreft:

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:45

Tens

fits the description

XWB schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:23:

[Twitter]
Kwam het ook tegen, Zie niet echt een strategisch doel (of het moet het stukje MyKolaiv oblast zijn). Lijkt een niet houdbare situatie qua aanvoer materiaal.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:49

Malantur

BBG'er
Tens schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:30:
[...]

Kwam het ook tegen, Zie niet echt een strategisch doel (of het moet het stukje MyKolaiv oblast zijn). Lijkt een niet houdbare situatie qua aanvoer materiaal.
Iemand suggereert dat men op die manier geen brug nodig heeft maar een vaarroute wil gebruiken.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:01
Malantur schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:46:
[...]

Iemand suggereert dat men op die manier geen brug nodig heeft maar een vaarroute wil gebruiken.
[Twitter]
Dit had ik een Amerikaan ook horen zeggen en je flanked de defends line

• Tens

Tens

fits the description

Mektheb schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:48:
[...]

Dit had ik een Amerikaan ook horen zeggen en je flanked de defends line
ik begrijp de mogelijkheid van een nieuw front, alleen heeft UA niet de middelen om zo'n operatie te volbrengen. De enige aanvoer is via water (genoemd dorpje heeft zo te zien geen haven), ze hebben maar en heel beperkt aantal landingsvaartuigen, er loopt maar één weggetje naar het oosten waar street view nog niet eens is geweest. Het is wel binnen bereik van artillerie, maar dat is ook het enige pluspunt wat ik zie.

[Voor 7% gewijzigd door Tens op 13-11-2022 19:58]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:03
Ja, maar even gekeken naar wegen en dergelijke in dat gebied, zijn 2 zandpaden zo lijkt het die vanaf dat dorpje richting de oost gaan, zet ook geen zoden aan de dijk, en het diner 1 km breed, leuk chokepoint. Als je het echter gebruikt om iets verderop richting kherosn te landen, kun je oog uit die hoek niet geflanked worden.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Malantur schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:46:
[...]

[Twitter]
Het grootste nut dat ik kan bedenken is dat dit graan transporten vanuit Mikolaiv mogelijk maakt.

Dan heb je geen troepen op land die die schepen kunnen bestoken.

[Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 13-11-2022 21:08]

PSN

• redwing
Tens schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:55:
[...]

ik begrijp de mogelijkheid van een nieuw front, alleen heeft UA niet de middelen om zo'n operatie te volbrengen. De enige aanvoer is via water (genoemd dorpje heeft zo te zien geen haven), ze hebben maar en heel beperkt aantal landingsvaartuigen, er loopt maar één weggetje naar het oosten waar street view nog niet eens is geweest. Het is wel binnen bereik van artillerie, maar dat is ook het enige pluspunt wat ik zie.
Het zorgt er iig voor dat rusland er troepen moet laten zitten, want met artillerie wegjagen zal lastig worden aangezien dan binnen bereik van counterartillerie staan.

[removed]

• asing
XWB schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:23:

[Twitter]
Iets meer info:

In de draad eronder wordt ook een plausibele reden gegeven om daar een actie uit te voeren.

• Barfman
Ukrainian Special Operations Forces steken de Dniper over. Aangezien de video al een paar dagen oud is, kun je binnenkort goed nieuws verwachten.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Barfman schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:06:
Ukrainian Special Operations Forces steken de Dniper over. Aangezien de video al een paar dagen oud is, kun je binnenkort goed nieuws verwachten.
[Twitter: title]
UA MoD post het filmpje ook. Dat betekent dat er toch wel echt iets gaande is, lijkt mij.

• asing
Wat ik her en der op Twitter zie is dat er in de buurt van Heroiske wat drijvende (mobiele) steigers liggen en er is ook een jachthaven bij Pokrovske. Als het Russische leger iets wil doen liggen ze meteen onder vuur vanaf het vaste land. Die afstand is maar 15km.

• Tens

Tens

fits the description

zie nu de mogelijke reden:
Kinburnska spit cleared to the village of Geroiskoe, - local media.

During October, Russian kamikaze drones were launched from the spit at Nikolaev, Ochakovo and other targets.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:05
Barfman schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:06:
Het idee achter SOF is dat ze hun nuttige werk in stilte doen, waarom zou je de vijand wijzer maken dan hij is?

Daarnaast is de suggestie dat een amfibische landing komt onderdeel van het spel, zo dwing je de Russen om in elke uithoek een serieuze troepenmacht te stationeren.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

hoevenpe schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:45:
[...]

Het idee achter SOF is dat ze hun nuttige werk in stilte doen, waarom zou je de vijand wijzer maken dan hij is?

Daarnaast is de suggestie dat een amfibische landing komt onderdeel van het spel, zo dwing je de Russen om in elke uithoek een serieuze troepenmacht te stationeren.
Voorlopig is het allemaal nog 'smoke and mirrors', in het filmpje zelf is het niet eens duidelijk of het op de Dnipro is etc.

PSN

• hoevenpe
YakuzA schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:04:
Voorlopig is het allemaal nog 'smoke and mirrors', in het filmpje zelf is het niet eens duidelijk of het op de Dnipro is etc.
Dit dus:

• Tens

Tens

fits the description

hoevenpe schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:45:
[...]

pcies
hm, wat is de amfibische capaciteit van UA? Hoeveel landingsvaartuigen hebben ze?

Denk niet dat RU grote aantallen militairen daar stationeert. Wel een tijdje geleden gezien dat ze ook daar langs de kust van die pill boxes (lees aangepaste sepictanks) plaatsten.
Dit type:

[Voor 14% gewijzigd door Tens op 14-11-2022 11:02]

• Qwerty-273
  • Laatst online: 18:18

Qwerty-273

Meukposter

Zelensky is in Cherson vandaag?

Van https://t.me/V_Zelenskiy_official/3975

Zo te zien wel : Kherson: President Zelensky visits liberated city

[Voor 45% gewijzigd door Qwerty-273 op 14-11-2022 11:21]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Jupz, foto's etc staan in het maandelijkse topic voornamelijk :)

PSN

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tens schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:53:
[...]
pcies

[...]

hm, wat is de amfibische capaciteit van UA? Hoeveel landingsvaartuigen hebben ze?

Denk niet dat RU grote aantallen militairen daar stationeert. Wel een tijdje geleden gezien dat ze ook daar langs de kust van die pill boxes (lees aangepaste sepictanks) plaatsten.
Dit type:
[Afbeelding]
Dit zouden de bootjes zijn:

https://twitter.com/Milit...tatus/1592081402899709953

Lijkt me niet iets waarmee een offensief uitgevoerd kan worden.

• redwing
XWB schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:23:
[...]

Dit zouden de bootjes zijn:

https://twitter.com/Milit...tatus/1592081402899709953

Lijkt me niet iets waarmee een offensief uitgevoerd kan worden.
Maar ze kunnen wel genoeg man over zetten om ervoor te zorgen dat de russen daar troepen in de verdediging moeten houden. En doordat de hoek goed verdedigd kan worden met artillerie kunnen de russen ze ook niet echt aanvallen. Dus of ze daar nu alleen kamp opzetten, of echt gaan gebruiken voor een aanval maakt weinig uit, hoe dan ook zetten ze weer een groep russen vast.

[removed]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:15
Naast bovengenoemde redenen om de Kinburn Spit te bevrijden, breken ze zo ook de blokkade van de haven van Mykolajiv, een van de grootste havens van Oekraïne. Dat kan, zeker nu de graan en zonnebloem oogst wordt binnengehaald, wel eens een doorslaggevende argument zijn geweest.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Peskov vind het allemaal maar wat raar dat Zelensky langs gaat in Cherson ;)

PSN

• asing
Ze zouden ook vanaf Kinburn Spit naar het oosten kunnen gaan. Dat hele stuk hebben ze rugdekking van hun eigen artillerie op het vaste land. Als ze vervolgens bij een smaller deel van de rivier zijn kunnen ze daar een bruggehoofd opzetten.

Ik zie echter nog geen berichten dat ze ook richting Melitopol gaan, iets wat wel nodig is om Rusland pijn te doen.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:44
asing schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:25:
Ze zouden ook vanaf Kinburn Spit naar het oosten kunnen gaan. Dat hele stuk hebben ze rugdekking van hun eigen artillerie op het vaste land. Als ze vervolgens bij een smaller deel van de rivier zijn kunnen ze daar een bruggehoofd opzetten.

Ik zie echter nog geen berichten dat ze ook richting Melitopol gaan, iets wat wel nodig is om Rusland pijn te doen.
Het lijkt mij dat Oekraine de komende weken gaat consolideren. Er is een fors gebied waar de de orde weer hersteld moet worden en infrastructuur gerepareerd moet worden. Het zou me verbazen als ze voor de winter nog een groot offensief starten, maar ik heb er ook helemaal geen verstand van.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

ph4ge schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:35:
[...]

Het lijkt mij dat Oekraine de komende weken gaat consolideren. Er is een fors gebied waar de de orde weer hersteld moet worden en infrastructuur gerepareerd moet worden. Het zou me verbazen als ze voor de winter nog een groot offensief starten, maar ik heb er ook helemaal geen verstand van.
Consolideren zal voor het grootste gedeelte door andere troepen gedaan worden dan die normaal de speerpunten zijn voor de offensieven.
Maar het blijft idd de vraag waar de volgende opportunity zich aan bied.

PSN

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Het lijkt mij dat Oekraine de komende weken gaat consolideren. Er is een fors gebied waar de de orde weer hersteld moet worden en infrastructuur gerepareerd moet worden.
Dat is geen werk wat militairen moeten doen. Die kunnen gewoon verder.

• asing
[...]

Herstellen van de infra wordt gedaan, maar niet door de Special Forces. Ieder heeft zijn taken, waarbij het opruimen van mijnen, depots en trophies waarschijnlijk door het leger worden gedaan. Het oppakken van Russen weer door anderen.

We gaan nu langzaam de winter in. Dat betekent dat de grond weer begaanbaar wordt voor zware voertuigen dus de winter (en de zomer) zijn uitstekende seizoenen om te vechten. De herfst en lente niet wegens de Rasputitsa.

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:12
asing schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:01:
[...]

Herstellen van de infra wordt gedaan, maar niet door de Special Forces. Ieder heeft zijn taken, waarbij het opruimen van mijnen, depots en trophies waarschijnlijk door het leger worden gedaan. Het oppakken van Russen weer door anderen.

We gaan nu langzaam de winter in. Dat betekent dat de grond weer begaanbaar wordt voor zware voertuigen dus de winter (en de zomer) zijn uitstekende seizoenen om te vechten. De herfst en lente niet wegens de Rasputitsa.
Waarbij de lente erger is dan de herfst voor Rasputitsa.

game pc

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:40
Graag voortaan zonder reactie in het topic. Uiteindelijk komen die posts op hun plek terecht.

[Voor 82% gewijzigd door teacup op 14-11-2022 21:56]

• tyrunar
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-02 11:44
Vlassie1980 schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:35:
[...]

In de wetenschap dat Zelensky nu in Cherson is
Zelenskyy was alweer weg voordat het in het nieuws kwam.
Rusland wel pissed dat Zelenskyy op staatsbezoek was in de RF zonder uitnodiging van Rusland.

schokkende beelden van dode mensen en/of dieren horen hier niet thuis

[Voor 49% gewijzigd door polthemol op 14-11-2022 18:54]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Jammer van een goed paar schoenen. Daar kun je nu niks meer mee.

[Voor 25% gewijzigd door polthemol op 14-11-2022 18:59]

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Bijzonder, zoals altijd, waiting for confirmation.

Maar er waren ook al eerdere raporten van UA kant dat daar geen RU militairen zaten nu?
Dus zou kunnen dat het gebrek aan RU militairen door die burgemeester wordt gebruikt voor een statement oid dat ze ook bevrijd willen worden?

[Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 14-11-2022 17:29]

PSN

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:33
Het beschieten van RU munitiedepots gaat gewoon door.
Ditmaal eentje in Hola Prystan aan de 'tijdelijk Russische kant' van de Dnjepr.
Bron: LiveUAmap

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De restanten van Kherson International Airport :/

https://pbs.twimg.com/media/FhicwaXWYAEfQOx?format=jpg&name=medium

https://pbs.twimg.com/media/FhicwybXkAkHZkN?format=jpg&name=medium

https://twitter.com/Maks_...tatus/1592194836320620545

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:03
Wat natuurlijk ook zo kunnen is dat de Russen vergeten zijn om troepen op de linkeroever neer te zetten. Kherson zat er immers voor en de grens lag ergens noord van Kherson, geen reden om daar een grote bezetting te houden.

Zou mij niets verbazen als ze iedereen uit Kherson buiten artillery bereik hebben terug getrokken, maar vergeten zijn om de linkeroever te bemannen.

• NiGeLaToR
YakuzA schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:27:
[Twitter]

Maar er waren ook al eerdere raporten van UA kant dat daar geen RU militairen zaten nu?
Dus zou kunnen dat het gebrek aan RU militairen door die burgemeester wordt gebruikt voor een statement oid dat ze ook bevrijd willen worden?
Ik zie al twee dagen dit soort beelden:
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

‘Amphibious raid on Kinburn’ waar ik weinig mee kan omdat ik steeds mensen in bootjes op water zie varen. Iemand wil heel graag dat we tenminste denken dat ze daar aanvallen. En wellicht ook daadwerkelijk doen, maar zal moeten blijken.

• Nox
  • Laatst online: 15:08

Nox

Noxiuz

Auredium schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:55:
Er komt geen nuke, de hele oorlog niet. Dit is de echte wereld en niet Red Alert 2 waar iedere 3 minuten in een Multiplayer potje een nuke ergens land. Een nuke betekend NATO erbij betrekken. Een nuke betekend dat al je vrienden en grijze zone landen je verlaten. Een nuke betekend geen India en China die nog olie van je afnemen. Een nuke betekend dat Rusland de oorlog heeft verloren.

Ik denk dat Rusland zich als een teek gaat ingraven langs wat ze nu hebben. Ik denk dat ze doorhebben dat deze oorlog nog maar 1 kant uit gaat en het is niet in hun voordeel. Ik vermoed dat Rusland gaat proberen om het zo lang mogelijk uit te houden in de hoop dat de VS ergens volgend jaar als de verkiezingen beginnen te duwen daar gaat aansturen op vredesbesprekingen en druk zal zetten op Oekraïne om Rusland te laten hebben wat ze hebben.

Dat betekend dus loopgraven, verschillende achter elkaar. Bunkers en luchtafweer (als ze dat nog hebben).

Maar nogmaals; Er komt geen Nuke.
Maar nogmaals; het is betekent

Ontopic:
Het enige wat er waarschijnlijk wel gaat komen is een (poging) tot vergelding. Meer drones naar water/elektra/gas of treinstations. Of die dan wel/niet doel treffen is weer de vraag maar ik verwacht betrekkelijk weinig. Of een artilleriebarrage richting het een of ander.

Ik ben wel zeer benieuwd naar wat de SOF aan het doen is over de rivier, waar ze erover gaan en de vervolgstappen. Ik vermoed dat ze de zandbak rondom vrij gaan maken zodat er materiaal rustig de rivier over kan. Als ze lichte pantsereenheden de rivier over kunnen krijgen hebben ze kans om aanwezigheid op te bouwen onder dekking van de artillerie uit de rechter oever, een vorm van een herstel van een brug te maken en de westerse artillerie over te hevelen en bevoorrading op te zetten. Ze hebben dan rap een 2e front als ze bij Zaporizhia ook een front starten. Maargoed, ik heb er geen verstand van, ik kijk alleen maar naar de resultaten :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• tyrunar
YakuzA schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:27:
[Twitter]

yup daar gaan we weer.
Insert meme:

honey come to bed
I can't! Noël posted something about Oleshky

Ligt pal aan de overkant van de Antondinges-brug.
Zou wel een stunt zijn als ze daar gewoon over trekken.
Zou betekenen dat de Russen gewoon nog verder zijn teruggetrokken? Ik zou verwachten dat ze in al die prefab pillboxen zitten op de linkeroever.
NiGeLaToR schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:14:
[...]

Ik zie al twee dagen dit soort beelden:
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

‘Amphibious raid on Kinburn’ waar ik weinig mee kan omdat ik steeds mensen in bootjes op water zie varen. Iemand wil heel graag dat we tenminste denken dat ze daar aanvallen. En wellicht ook daadwerkelijk doen, maar zal moeten blijken.
en toch zal het me niks verbazen. Elke centimeter grond die UA nog kan pakken voor de winter echt invalt is het waard om te pakken.
Never waste a good crisis... nu de Russen op de vlucht zijn, snel zoveel mogelijk pakken.

[Voor 48% gewijzigd door tyrunar op 14-11-2022 19:22]

• NiGeLaToR
Draadje van Trent die stelt dat het de Russen toch niet zo goed is vergaan met terugtrekken uit Kherson en ze nu een groter probleem hebben: ze kunnen het zuiden van Ukraine niet bezet houden.

Het is speculatie, toch ben ik na die eerder genoemde twee dagen overtocht video's van Ukrainse zijde optimistisch aan het worden over de mogelijkheden die Ukraine heeft om de rivier simpelweg over te steken. De eerste vraag die we hadden is natuurlijk: wat als Rusland de rivier over gaat - ze blijven binnen bereik van artillerie en kunnen de oevers dus niet bezet houden. Dus kan Ukraine oversteken, wat ze ook doen.

Oke, geen tanks, geen bevoorrading en zeer kwetsbaar voor tegenaanvallen, alleen op dit moment lijkt Rusland helemaal niet eens in staat te zijn om de oversteekpogingen te verstoren of wat dan ook te doen en dreigt er een offensief op een andere plek richting het oosten. Zouden ze erop gegokt hebben dat Ukraine de oversteek niet zou maken oid? Heb dan slecht nieuws voor ze: ik verwacht dat op smallere delen van de rivier er vast een manier gevonden gaat worden om voertuigen over te zetten.

• NiGeLaToR
tyrunar schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:19:
[...]

yup daar gaan we weer.
Insert meme:

honey come to bed

Zou betekenen dat de Russen gewoon nog verder zijn teruggetrokken? Ik zou verwachten dat ze in al die prefab pillboxen zitten op de linkeroever.
Ja dit! Maar zover we kunnen zien, is er niemand, niets.

• tyrunar
NiGeLaToR schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:22:
[...]

Ja dit! Maar zover we kunnen zien, is er niemand, niets.
komt omdat die journalisten weggestuurd zijn >:)

Als de zuidbank leeg is zou UA er goed aan doen om zsm een mechanised brigade naar de overkant te sturen en zich in te graven. Gewoon de gok wagen.
Maar Zalushny zal het wel weten *O*

• user109731
  • Niet online
tyrunar schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:19:
yup daar gaan we weer.
Insert meme:

honey come to bed

Ook deze:

Hopelijk geen dolle dinsdag geruchten. Zou wel typisch Oekraïns zijn, iedereen denkt "ze gaan nooit de rivier over, zal vanaf de andere kant gaan", en het dan toch doen. Afwachten weer :)

• tyrunar
user109731 schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:25:
[...]

Ook deze:
[Twitter]
Hopelijk geen dolle dinsdag geruchten. Zou wel typisch Oekraïns zijn, iedereen denkt "ze gaan nooit de rivier over, zal vanaf de andere kant gaan", en het dan toch doen. Afwachten weer :)
misschien geen voertuigen maar wel infanterie die naar de overkant is gevaren om de boel eens goed te bekijken en onrust te zaaien bij de Russen, wie weet gaat de halve zuidbank wel compleet weer op de vlucht.
Mocht er een tegenaanval komen dan kunnen ze snel weer terugsneaken met bootjes over de rivier.

• Tens

Tens

fits the description

user109731 schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:25:
[...]

Ook deze:
[Twitter]
Ze zitten natuurlijk wel met hetzelfde probleem als wat de Russen hadden: heel beperkte logistiek over de rivier. Totdat ze het gebied ook vanaf het oosten kunnen bereiken is het heel moeilijk te verdedigen. (mocht RU nog aan aanvallen toekomen)

edit: zie dat Nigelator eigenlijk hetzelfde al had gezegd. Anyways, eerst maar uitvinden wat er werkelijk aan de hand is. RU zal de kerncentrale toch niet gemakkelijk opgeven?

[Voor 12% gewijzigd door Tens op 14-11-2022 19:42]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

NiGeLaToR schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:21:

Oke, geen tanks, geen bevoorrading en zeer kwetsbaar voor tegenaanvallen, alleen op dit moment lijkt Rusland helemaal niet eens in staat te zijn om de oversteekpogingen te verstoren of wat dan ook te doen en dreigt er een offensief op een andere plek richting het oosten. Zouden ze erop gegokt hebben dat Ukraine de oversteek niet zou maken oid? Heb dan slecht nieuws voor ze: ik verwacht dat op smallere delen van de rivier er vast een manier gevonden gaat worden om voertuigen over te zetten.
Misschien hebben ze gewoon hoger gelegen locaties opgezocht zodat hun troepen niet verzuipen als die dam opgeblazen wordt (door wie dan ook).

• tyrunar
downtime schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:36:
[...]

Misschien hebben ze gewoon hoger gelegen locaties opgezocht zodat hun troepen niet verzuipen als die dam opgeblazen wordt (door wie dan ook).
in dat geval zitten ze een stuk zuidelijker. Oleshky begint een klein beetje hogerop te liggen (logisch dat daar dus een dorpje/stadje ligt).
En is direct goed te zien dat de weg naar het zuiden, naar de Krim een lagergelegen weg is geflankeerd door iets hoger gelegen terrein.
Die zandduinen zijn volgens mij vervelend oorlog voeren.

[Voor 35% gewijzigd door tyrunar op 14-11-2022 19:48]

• hoevenpe
Waarschijnlijk SOF en een hoop geruchten om de Russen te dwingen aanzienlijke hoeveelheden troepen te stationeren.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zie weer parallellen met Izyum/Lyman. Waar eerder de omsingeling en overgave van duizenden soldaten niet uitkwam, zie ik nu dezelfde claims over bevrijdingen die ongeloofwaardig lijken. Zoals Hayday die claimde dat ze Lysychansk aan het binnentrekken waren.

Ongetwijfeld psyops, dus prima om de terugtrekkende russen in verwarring te brengen. Maar ik geloof pas dat er nieuwe veroveringen zijn als we daar beelden van zien.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ze overdrijven nu wel een beetje met de geruchten:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tens schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:36:
[...]

Ze zitten natuurlijk wel met hetzelfde probleem als wat de Russen hadden: heel beperkte logistiek over de rivier. Totdat ze het gebied ook vanaf het oosten kunnen bereiken is het heel moeilijk te verdedigen. (mocht RU nog aan aanvallen toekomen)

edit: zie dat Nigelator eigenlijk hetzelfde al had gezegd. Anyways, eerst maar uitvinden wat er werkelijk aan de hand is. RU zal de kerncentrale toch niet gemakkelijk opgeven?
In beginsel correct, maar probleem is bij gelijke mogelijkheden kleiner:
- RU is vooralsnog niet erg effectief gebleken in het verstoren van UA logistiek. Andersom des te meer.
- RU moet het hebben van massa - massa's troepen, massale hoeveelheden niet al te nauwkeurige artillierie

UA doet het gerichter waardoor de aanvoer midner groot hoeft te zijn, en de eerste tientallen kms geeft Himars goede dekking. Maar goed, Antonovsky is kapot, dus makkelijk gaat het sowieso niet zijn. Toch is manier van oorlog voeren verschillend genoeg dat niet uit te sluiten is dat ze het wel voor elkaar krijgen.

Soittakaa Paranoid!

• tyrunar

Blackout in Enerhodar en omgeving

❗️Energodar and surrounding villages - the light has disappeared❗️

There is also no light in Bilmak and the area

Melitopol district and Tokmak are also without electricity.

Polog and the surrounding villages are without electricity

Water supply also disappears
https://t.me/info_zp/21317

https://liveuamap.com/en/...hodar-and-nearby-villages

Himars o clock?

Vuurgevechten in Holiya Prystan en explosies in Skavosk:
У Голій Пристані чутно автоматні постріли, повідомляють місцеві жителі.
У Скадовську чутно вибухи, повідомляють місцеві жителі.

Automatic shots are heard in Goliya Prystan, local residents report.
Explosions are heard in Skadovsk, local residents report.

[Voor 53% gewijzigd door tyrunar op 14-11-2022 21:33]

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Modbreak:Ter informatie: Zojuist een aantal reactie naar het Nucleaire dreiging Rusland topic verplaatst.
Edit......en nog een paar meer :/

[Voor 13% gewijzigd door teacup op 14-11-2022 22:00]

• tyrunar
Arestovich zou hebben verklaard dat Oleshky in handen van UAF is.

Maxar beeld van eind maart 2022.

[Voor 78% gewijzigd door tyrunar op 14-11-2022 22:30]

• hoevenpe
tyrunar schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:22:
Arestovich zou hebben verklaard dat Oleshky in handen van UAF is.
Het zit toch anders:

• asing
XWB schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:02:
Ze overdrijven nu wel een beetje met de geruchten:

[Twitter]
tyrunar schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:08:

Blackout in Enerhodar en omgeving

[...]

https://t.me/info_zp/21317

https://liveuamap.com/en/...hodar-and-nearby-villages

Himars o clock?

[Afbeelding]

Vuurgevechten in Holiya Prystan en explosies in Skavosk:

[...]

[Twitter]

[Twitter]
Check de locatie uit de eerste tweet van @XWB eens met de livemap van @tyrunar :P

Het lijkt hetzelfde dorp te zijn :o

• tyrunar
ha, Arestovich weer met z'n vaagheid. Dat is het nadeel van niet Oekraiens kunnen verstaan :(

Of een psyop om de Russen in Chaplynka even flink te laten schrikken.

• RoD
  • Niet online

RoD

Meer psyops. Ik geloof hier helemaal niets van.

• tyrunar
asing schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:32:
[...]

[...]

Check de locatie uit de eerste tweet van @XWB eens met de livemap van @tyrunar :P

Het lijkt hetzelfde dorp te zijn :o
ik zeg: UA is de rivier overgestoken en via Oleshky doorgereden naar Hola Prystan waar wat geschoten wordt en misschien zijn ze al wel onderweg naar het zuiden waar explosives plaatsvinden in Skadovsk.

Balaklia - Shevchenkove - Kupiansk all over again :P
Maar dat zou wel mooi wensdenken zijn. O-)
RoD schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:35:
[Embed]
ik geloof het wel. UA heeft wel vaker gespookt zo tegen de avond toen in Charkiv oblast en de volgende ochtend stonden ze in Kupiansk.
Als het Russische front bij Kherson echt is ingestort en UA gaat spoken 's nachts met night vision dan pakken ze gewoon de hele linkerkant, zeker als ze ook al op de Spit geland zouden zijn en daar een stelling hebben gemaakt...

22 mins ago: Kozatske. Bij daglicht.
https://liveuamap.com/en/...n-kozatske-kherson-region

Nova Khakovka ligt aan de overkant....
echt, ik geloof het best.
Als het niet zo is, ook goed, maar ik geloof het wel.
Als het Russische front is ingestort ook aan de overkant dan is dit het moment om de sprong te wagen.

[Voor 46% gewijzigd door tyrunar op 14-11-2022 22:40]

• asing
RoD schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:35:
[Embed]

Deze route lijkt mij fysiek onmogelijk. Daarnaast zullen de Russen toch niet zo stom zijn om geen troepen/uitkijk neer te zetten bij de Antonovski brug of de dam bij Nova Kakhovka? :F

Of hebben ze echt de hele oever verlaten? Dat daar gewoon geen Rus meer te vinden is?

• tyrunar
asing schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:39:
[...]

[Afbeelding]

Deze route lijkt mij fysiek onmogelijk. Daarnaast zullen de Russen toch niet zo stom zijn om geen troepen/uitkijk neer te zetten bij de Antonovski brug of de dam bij Nova Kakhovka? :F

Of hebben ze echt de hele oever verlaten? Dat daar gewoon geen Rus meer te vinden is?
een amphibische landing op meerdere plaatsen.
Wat SOF op de spit met bootjes zoals eerder getoond vandaag en de rest rondom Kherson erover vanavond...
Kan allemaal.

Het hoeft niet, en het is een psyop.
of het is wel zo en de Russen worden in slaap gesukkeld door Arestovich terwijl ze ondertussen gewoon aan het oversteken zijn.

[Voor 9% gewijzigd door tyrunar op 14-11-2022 22:47]

• asing
tyrunar schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:41:
[...]

een amphibische landing op meerdere plaatsen.
Wat SOF op de spit met bootjes zoals eerder getoond vandaag en de rest rondom Kherson erover vanavond...
Kan allemaal.
Spit hadden ze misschien niet verwacht, wij ook niet. Maar dat ze rond Kherson en Nova Kakhovka iets zouden kunnen proberen is te verwachten. Als er dan geen Russisch welkomt comitee is verbaast me echt.

En als er inderdaad geen Rus te vinden is dan zien we snel genoeg vorderingen. :P

• tyrunar
asing schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:47:
[...]

Spit hadden ze misschien niet verwacht, wij ook niet. Maar dat ze rond Kherson en Nova Kakhovka iets zouden kunnen proberen is te verwachten. Als er dan geen Russisch welkomt comitee is verbaast me echt.

En als er inderdaad geen Rus te vinden is dan zien we snel genoeg vorderingen. :P
UA zou hebben aangegeven dat er geen operationele pauze zou zijn.
Dus nu erop en erover zowel Kherson-front als bij Svatove.

Het is gewoon te mooi om waar te zijn *O*

- Arestovich may refer to:

- IF Mayor Oleshek told the truth, and Oleshki was released, then this means that no one was going to give respite to the occupiers. We are waiting for confirmation from the General Staff.

Mass media and telegram channels:

- Arestovich said that Oleshki was released!!!

——-

Oh, people.)

[Voor 31% gewijzigd door tyrunar op 14-11-2022 22:50]

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-03 13:33
Kakhova en Nova Kakhova zijn alzo onderdeel van een spraakverwarring:
Blijft de vraag of de burgemeester van Oleshky voor z'n beurt heeft gesproken, onderdeel is van een psyop of gewoon jaloers is op het feest in Cherson :+
Hij veroorzaakt iig een hoop verwarring!

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• tyrunar
Maestro schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:51:
[Twitter]Blijft de vraag of de burgemeester van Oleshky voor z'n beurt heeft gesproken, onderdeel is van een psyop of gewoon jaloers is op het feest in Cherson :+
net als met Kherson.
Gewoon net zo lang lekker hard roepen, en Arestovich er ook geheimzinnig over laten doen...dat de Russen vanzelf wegtrekken. Kan je zo naar binnen lopen 8)7

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
We zien gewoon hetzelfde gebeuren toen Izium heroverd werd: er wordt een overload aan informatie op social media geplaatst, heus niet alles daarvan zal waar zijn.

• asing
Maestro schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:51:
[Twitter]Blijft de vraag of de burgemeester van Oleshky voor z'n beurt heeft gesproken, onderdeel is van een psyop of gewoon jaloers is op het feest in Cherson :+
Khlan schijnt regelmatig valse berichten te posten. De foto in de tweet komt ook rechtstreeks van zijn facebook dus het is niet de spoorlijn over de Dnjepr.

• redwing
XWB schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:53:
We zien gewoon hetzelfde gebeuren toen Izium heroverd werd: er wordt een overload aan informatie op social media geplaatst, heus niet alles daarvan zal waar zijn.
Ik schat eenzelfde verhaal als ze al een paar keer eerder hebben gedaan, waarbij ze verwarring zaaien na een stuk grond terug gewonnen te hebben. Daarbij verstoor je het terugtrekken, zorg je voor verwarring waardoor je de russen dwingt op meerdere fronten op te splitsen en je hebt zelf tijd om te hergroeperen.

Dat wil niet zeggen dat ze niet aan de overkant zitten, want dat geloof ik best. Ik verwacht dan ook dat ze daar met wat kleinere groepen zitten en mocht blijken dat de russen echt verder teruggetrokken zijn komen er wel meer. Maar nu al een grote aanval geloof ik niet zo.

[removed]

Pagina: 1 ... 28 29 30 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee