Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
ph4ge schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:59:
[...]

Cherson was de enige plek waar de invasie volgens plan leek te verlopen, er is vrij weinig verzet geweest omdat het voorwerk dat de Russen deden voldoende was en de situatie voor de Oekrainers hopeloos leek. De Russen hadden een dergelijke ontvangst in heel Oekraine verwacht. Het is zeker een zwaar symbolisch verlies als het zover komt dat ze zelf ook de stad moeten verlaten, maar mijn gevoel zegt dat het een val is.
Er waren wel protesten onder de bevolking van Cherson tegen de Russische bezetting, maar landverraders zoals Stremousov hebben de Russen gewoon binnengelaten:
Following the 2022 Russian invasion of Ukraine and the occupation of Kherson Oblast, Stremousov took a pro-Russian position. On 16 March 2022, Stremousov and other local pro-Russian activists held a meeting of the collaborationist Salvation Committee for Peace and Order in the building of the Kherson Regional Administration. On 17 March 2022, the Ukrainian government accused Stremousov of treason for his role in this meeting and opened criminal proceedings against him.
De Oekraïense regering wou deze man heel graag berechten, maar hij zou vandaag omgekomen zijn:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:15

flessuh

Set sail for fail!

XWB schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:46:
[...]

Er waren wel protesten onder de bevolking van Cherson tegen de Russische bezetting, maar landverraders zoals Stremousov hebben de Russen gewoon binnengelaten:

[...]

De Oekraïense regering wou deze man heel graag berechten, maar hij zou vandaag omgekomen zijn:

[Twitter]
Zou het een ongeluk zijn geweest of een "ongeluk" met een open raam in de hoofdrol? :+

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:22

bloody

0.000 KB!!

Tja, geen gordels he :z
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YUcO-X8_z8rEbykg9n2bCbwoPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDWfXeHP8WhNKRZINqaMxnQI.jpg?f=fotoalbum_large

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De Oekraïense vlag zou inmiddels wapperen in Snihurivka:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FhIELUPXgAEysyO?format=jpg&name=small
https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1590338213000130562

Mogelijke geolocatie: https://twitter.com/noredhat1/status/1590340660389113856

Ook Kalynivske zou bevrijd zijn:

Er zou vannacht ook 'belangrijk' nieuws uit Cherson komen, afwachten dus:

[edit]

De AFU zou inmiddels bij één van de vernielde bruggen staan:

[ Voor 12% gewijzigd door XWB op 09-11-2022 15:06 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
De lokale baas is 200:
Voor een valstrik gaan ze wel heel ver... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hoevenpe schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:45:
De lokale baas is 200:
[Twitter]Voor een valstrik gaan ze wel heel ver... :)
De enige die belangrijk is is Putin. De rest mag zich opofferen voor “The greater good”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 15:16

En toch geloof ik geen woord dat die man zegt, dus eerst zien.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Het lijkt echt te gebeuren:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Hadden de Russen daar in de buurt ook niet een dam vol geplakt met explosieven? Zou nu wel zorgenpuntje zijn in mijn ogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 21:48
Waar ik bang voor ben dat aan de andere kant van de rivier verschrikkelijk grote russischie linies met moderne artilerie staan te wachten. Hierdoor maakt je minder kans om zelf een defensieve lijn op te zetten langs de dnipr.
Er is nog weinig bevolking + eigen materiaal dus je kan op alles schieten wat zich richting de dnipr zal bewegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:55
StormRider schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:27:
Waar ik bang voor ben dat aan de andere kant van de rivier verschrikkelijk russchie linies met moderne artilerie staan te wachten. Hierdoor maakt je minder kans om zelf een defensieve lijn op te zetten langs de dnipr.
Er is nog weinig bevolking + eigen materiaal dus je kan op alles schieten wat zich richting de dnipr zal bewegen.
moeten ze wel die moderne artillerie + munitie hebben, met een bereik groter dan dat van de AFU (Phz 2000, krab, himars).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:17

Sebje

Makelaartje

inmiddels meerdere bronnen die dit nieuws melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 21:48
Aragnut schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:29:
[...]

moeten ze wel die moderne artillerie + munitie hebben, met een bereik groter dan dat van de AFU (Phz 2000, krab, himars).
Ja klopt, maar bij een vooruitbewegende aanval heb je hier volgens mij minder aan. Je moet eerst wel in range komen van hun artilerrie en zelf een offensieve linie opbouwen.

Himars zijn kostbaar..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Zou nu toch interessant zijn als Oekraïne reeds de locatie heeft van deze voorbereide posities en er een flinke barrage op kan gooien om even dat laatste zetje te geven voor het moraal >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 17:06
StormRider schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:30:
[...]

Ja klopt, maar bij een vooruitbewegende aanval heb je hier volgens mij minder aan. Je moet eerst wel in range komen van hun artilerrie en zelf een offensieve linie opbouwen.

HIMARS zijn kostbaar..
Niet echt, het moderne westerse spul kun je binnen een paar minuten neerzetten,afvuren en weer verder rijden. Als rusland daar dus echt een batterij artillerie bij elkaar heeft staan, zal dat heel snel verdwijnen door counter-artillerie. Uiteindelijk is het dus eerder andersom, de russen kunnen beter zorgen dat er wat ruimte zit tot de rivier, omdat ze anders door Oekrainse artillerie kapot worden geschoten.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Sebje schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:29:
[...]

inmiddels meerdere bronnen die dit nieuws melden
Yep. Ik heb er hier een paar verzameld:
bloody in "Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M11"

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ze moeten dus toegeven dat ze de troepen niet (voldoende) meer kunnen bevoorraden:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

flessuh schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:34:
[...]
Zou nu toch interessant zijn als Oekraïne reeds de locatie heeft van deze voorbereide posities en er een flinke barrage op kan gooien om even dat laatste zetje te geven voor het moraal >:)
Die hebben ze vast al, en die locaties zitten allemaal binnen huidige himars range.

Voor Rusland is dit toch weer een inkorting van het front met een 400 km. dus beide kanten zullen geconcentreerder op een aantal locaties komen te zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 09-11-2022 16:44 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

:+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Nice. De komende 24H complete chaos en mayhem dus.. :X

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
De grootste vraag blijft natuurlijk wel hoeveel materieel ze nu weg hebben kunnen halen. Ik ga er van uit dat er niet veel meer staat omdat je je anders niet zo zou terug trekken. Je weet met de russen echter nooit.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

flessuh schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:34:
[...]

De satellietfoto's ervan zijn allang op Twitter gezien. Gewoon loopgraven en bunkers en die kun je niet zo heel goed verstoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

redwing schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:53:
De grootste vraag blijft natuurlijk wel hoeveel materieel ze nu weg hebben kunnen halen. Ik ga er van uit dat er niet veel meer staat omdat je je anders niet zo zou terug trekken. Je weet met de russen echter nooit.
Het lichte materieel is grotendeels terug gehaald maar de vraag is of tanks en ander zwaar materiaal ook op die manier weggehaald konden worden. Een T-72 van 50 ton is nu eenmaal een grotere uitdaging dan een oude Lada.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 20:51
Wel vrij bijzonder dat Rusland nu zo gemakkelijk eigen grondgebied opgeeft. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als het waar is dat ze uit Cherson zijn (eerst zien, dan geloven, misschien is het gewoon een huge ambush), dan komen er wel aardig wat troepen vrij voor Rusland. Er stonden 40.000 man op de westbank, dacht ik?

Ben benieuwd waar Rusland de druk op wil voeren, in het midden of in het oosten.
Prosac schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:05:
Sterker nog, volgens mij mág dit niet eens van de Russische grondwet en moet men Russisch grondgebied koste wat het kost verdedigen. Maar ik ben geen expert op het gebied vand e Russcihe grondwet, dus ik kan ernaast zitten. Daarnaast zal de Russische grondwet ook niet zoveel waard zijn :+

[ Voor 45% gewijzigd door anandus op 09-11-2022 17:08 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 17:46
anandus schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:07:
Als het waar is dat ze uit Cherson zijn (eerst zien, dan geloven, misschien is het gewoon een huge ambush), dan komen er wel aardig wat troepen vrij voor Rusland. Er stonden 40.000 man op de westbank, dacht ik?

Ben benieuwd waar Rusland de druk op wil voeren, in het midden of in het oosten.
Dat is niet helemaal waar, je kunt de andere kant van de rivier namelijk niet onbeschermd laten. Dan zou Oekraïne zou oversteken :) Daarnaast gaat die vlieger ook voor Oekraïne op. Ik verwacht een drukker Melitopol front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:09:
[...]

Dat is niet helemaal waar, je kunt de andere kant van de rivier namelijk niet onbeschermd laten. Dan zou Oekraïne zou oversteken :)
Uiteraard, maar het is echt stukken makkelijker te verdedigen, zeker met kapotgeschoten bruggen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:19

Shabbaman

Got love?

Maar dit topic kan dus even op slot? O-)

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:46

Er waren de afgelopen maanden regelmatig berichten over Russische eenheden die tot 10% van de nominale of zelfs feitelijke pre-invasie gevechtssterkte waren gereduceerd. Ben dus benieuwd tot in hoeverre de troepen die vrijkomen kwantitatief nog wat voorstellen, om het nog niet te hebben over kwalitatief: Groot deel van je eenheid overleden of gewond, tijden lang niet geroteerd worden, bij sommige POW uit Kherson werd zelfs ondervoeding gemeld, etc.
[...]
Sterker nog, volgens mij mág dit niet eens van de Russische grondwet en moet men Russisch grondgebied koste wat het kost verdedigen. Maar ik ben geen expert op het gebied vand e Russcihe grondwet, dus ik kan ernaast zitten. Daarnaast zal de Russische grondwet ook niet zoveel waard zijn :+
Meen dat de grondwet (voor wat het waard is) vooral zei dat het illegaal was om in een vredesverdrag "eigen" grondgebied op te geven, betwijfel of dat ook geldt voor de frontlinie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Shabbaman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:28:
Nog niet. ;)

Maar ik vraag me af wat er gebeurd zodra Russische formaties hun posities beginnen te verlaten. Laten de Oekraïners ze gaan of gaan ze bijvoorbeeld het vuur op die pontonbruggen gaan openen zodat de Russen niet meer in voorbereide posities zitten en ook niet meer kunnen ontsnappen met hun materieel.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het topic is voor de provincie Cherson, niet alleen voor de stad Cherson ;)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakertje
  • Laatst online: 13:27

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Pas als ze vanuit het westen voor de poorten van Melitopol en de Zaporizhzhia kerncentrale staan en de grens van de Krim hebben bereikt...
Edit: Ik was vergeten dat er inderdaad een ander fronttopic voor alles oost van de Dnjepr was 8)7
Met dank aan @Shabbaman voor het herinneren.

[ Voor 27% gewijzigd door Freakertje op 09-11-2022 20:52 ]

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:31:
Maar ik vraag me af wat er gebeurd zodra Russische formaties hun posities beginnen te verlaten. Laten de Oekraïners ze gaan of gaan ze bijvoorbeeld het vuur op die pontonbruggen gaan openen zodat de Russen niet meer in voorbereide posities zitten en ook niet meer kunnen ontsnappen met hun materieel.
Alles wat ongeschonden de Dnipro over komt gaat linea recta door naar de Donbass en Zaporizhia.

Waarom zouden ze niet schieten als ze in de gelegenheid zijn? Als het niet gebeurd is het eerder een kwestie van niet kunnen, er zoveel verzet geboden wordt dat artillerie (nog) niet vrijelijk kan opereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:19

Shabbaman

Got love?

Freakertje schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:56:
[...]

Pas als ze vanuit het westen voor de poorten van Melitopol en de Zaporizhzhia kerncentrale staan en de grens van de Krim hebben bereikt...
Nee, daar hebben we het Zaporizhia/Krim topic voor.

EDIT:
Het Zaporizhzhia front bevind zich in in het zuiden van Oekraïne. Het gaat hier om vrijwel de gehele Zaporizhzhia oblast alsmede de Cherson oblast ten oosten van de Dnipro.
Ik heb het ook niet bedacht hoor ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Shabbaman op 09-11-2022 19:51 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ik ben zo bang voor wat ze daar weer gaan aantreffen :'(

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 15:16
Goeie naam voor een propagandist, dat dan weer wel.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Laatst online: 15:35
Prosac schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:05:
Ukraine is ook van eerst zien, dan geloven

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

Dit is gewoon slopen om het slopen.

Ze laten wel weer zien wat voor kudde kinderen ze daar in Oekraine hebben rondlopen onder de noemer van "Leger". Ik ga denk ik maar alle namen van hun eenheden vertalen naar Kleuterklas.

2e Garderegiment Gemotoriseerde Kleuterklas
31e Air Assault Kleuterklas
810e Kleuterklas Mariniers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die Rybar.. die blijft niet blij:

https://nitter.it/rybar_en/status/1590369628353884160#m
It's not about winning, it's about participating
In combinatie dat Rusland vandaag (weer) heeft aangegeven open staan voor onderhandelingen:
The Russian Foreign Ministry once again confirmed that Russia is ready to negotiate with Ukraine.

There is even the caveat: "...taking into account the realities currently unfolding.
Amid the growing news about the surrender of Kherson (is this what is meant by "realities"?) such an announcement sounds extremely mocking to the Russian army and the Russian people

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
lost95 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:06:
[...]

Ukraine is ook van eerst zien, dan geloven [Twitter]
Ik kan het me voorstellen dat rusland belangrijk materiaal en hoge piefen terugtrekt, om het kanonnenvoer achter te laten om Oekraïne nog zo lang mogelijk tegen te houden. Echter, het feit dat de russen publiekelijk zo'n vernederende boodschap moeten afleveren, vertelt mij wel dat de terugtrekking onvermijdelijk is. Ik zie niet in dat rusland in staat is tot geavanceerde psyops, waarbij het allemaal een grote truc is. Het is te vernederend voor rusland om dit zo aan te moeten kondigen.

/armchair general

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Laatst online: 13:27

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Shabbaman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:43:
[...]

Nee, daar hebben we het Zaporizhia/Krim topic voor.

EDIT:

[...]

Ik heb het ook niet bedacht hoor ;)
Zullen we gewoon @DaniëlWW2 de schuld geven van de verwarring? :+
Dit draadje was namelijk oorspronkelijk het Krimfront en ging in eerste instantie zelfs tot aan Marioepol. Zo staat het ook nu nog in de topicstart.
Maar je hebt een punt, ik slik mijn post in :>

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:51
RoD schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:32:
[...]

Ik kan het me voorstellen dat rusland belangrijk materiaal en hoge piefen terugtrekt, om het kanonnenvoer achter te laten om Oekraïne nog zo lang mogelijk tegen te houden. Echter, het feit dat de russen publiekelijk zo'n vernederende boodschap moeten afleveren, vertelt mij wel dat de terugtrekking onvermijdelijk is. Ik zie niet in dat rusland in staat is tot geavanceerde psyops, waarbij het allemaal een grote truc is. Het is te vernederend voor rusland om dit zo aan te moeten kondigen.

/armchair general
Vergeet daarnaast niet dat de VS mee kijkt via satellieten en daarover Oekraïne informeert voor een deel. Ook al weet de VS niet alles omtrent wat Oekraïne altijd tot in de detail van plan is. De Russen kunnen hierdoor geen psyops doen, want het valt meteen op

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Emryte schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:40:
[...]

Vergeet daarnaast niet dat de VS mee kijkt via satellieten en daarover Oekraïne informeert voor een deel. Ook al weet de VS niet alles omtrent wat Oekraïne altijd tot in de detail van plan is. De Russen kunnen hierdoor geen psyops doen, want het valt meteen op
Dat is een relevante opmerking, gezien:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Een ding zit me wel dwars. Waarom kondig je dit zo aan?
Het mist namelijk elke militaire rationeel om dit te gaan verkondigen en ik begrijp ook waarom de Oekraïners er sceptisch tegenover staan. Want als de Russen zich nu terug gaan trekken dan komen ze onherroepelijk tegen een knelpunt aan bij de paar oversteekpunten van de rivier waarna ze zonder enige tactische diepste of waarschijnlijk voorbereide stellingen, compleet kansloos zijn om over te steken. Immers manoeuvreren ze zichzelf dan binnen artilleriebereik van hun enige ontsnaproute.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

DaniëlWW2 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:43:
Het mist namelijk elke militaire rationeel om dit te gaan verkondigen en ik begrijp ook waarom de Oekraïners er sceptisch tegenover staan. Want als de Russen zich nu terug gaan trekken dan komen ze onherroepelijk tegen een knelpunt aan bij de paar oversteekpunten van de rivier waarna ze zonder enige tactische diepste of waarschijnlijk voorbereide stellingen, compleet kansloos zijn om over te steken. Immers manoeuvreren ze zichzelf dan binnen artilleriebereik van hun enige ontsnaproute.
Ik vind dat een goede vraag.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de Wagner kant zoveel macht heeft gekregen dat zij tegen Shoigu gezegd hebben dat hij dat publiekelijk moet bekend maken.
Voor Wagner is het heel wat waard dat de 'oude' militaire tak te kakken gezet wordt.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Ik vind die baas van Wagner een erg gevaarlijke gast. Wat Bloody zegt, ik ben bang dat hij straks te veel macht krijgt en wellicht gaat proberen de macht te grijpen?
Ik weet niet wat erger is. Prigozjin of Poetin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan het niet verkopen aan je eigen bevolking als ineens 4000km2 wordt 'heroverd', want dat is wat de oekrainers dan gaan roepen... En dan komt het ook internationaal weer in beeld en daarmee de bereidheid om wapens te sturen naar oekraine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Close-up van de pontonbrug, die heeft wat klappen gehad :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FhJr-EzWQAESS_K?format=jpg&name=900x900

[ Voor 22% gewijzigd door XWB op 09-11-2022 23:05 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:20
In ieder geval is de DeepState Map weer eens bijgewerkt. In plaats van verduidelijking is er in de laatste 2 dagen 170km2 (ruwweg de oppervlakte van Amsterdam) veroverd.

Edit : bedenk dat de grond zeer drassig is en ook mobiks nog iets kunnen. Ook is het allemaal landerijen zonder bossen.

[ Voor 26% gewijzigd door asing op 09-11-2022 23:10 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Visueel bewijs uit Kalynivs’ke:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En Pravdyne:

March of the Eagles

Verwijderd

Heel erg geheim zouden ze een terugtrekking toch niet kunnen houden, dus militair gezien maakt zo een aankondiging niet zo veel uit. Je zult de redenen voor de aankondiging dus eerder in de propaganda hoek moeten zoeken. Als later blijkt dat er verder niks achter zat gaan ze in Rusland natuurlijk luid verkondigen dat de Oekraïense propaganda er flink naast zat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2022 08:12 ]

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:55
Dit is mijn speculaas kan het wellicht zo zijn dat ze Cherson gaan gebruiken om een nucleaire wapen in te gaan zetten zodat ze toch kunnen laten zien dat ze hem indien hun nodig achten gebruiker en niet bang zijn om deze een volgende keer ook in te gaan zetten om zo nog meer druk uit te gaan oefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Ninjaman schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:36:
[...]

Dit is mijn speculaas kan het wellicht zo zijn dat ze Cherson gaan gebruiken om een nucleaire wapen in te gaan zetten zodat ze toch kunnen laten zien dat ze hem indien hun nodig achten gebruiker en niet bang zijn om deze een volgende keer ook in te gaan zetten om zo nog meer druk uit te gaan oefenen.
En die dan op eigen grondgebied inzetten waarna je hele vloot met nog heel wat ander materieel de lucht ingaat omdat de VS + EU dan moeten reageren, en ook China al heeft aangegeven hier niet blij mee te zijn? Logisch zou dat niet zijn omdat rusland zich dan pas echt isoleert en de grond in boort (maar ja, hoe logisch is rusland tot nu toe geweest....). Maar hier is een ander topic voor.

[removed]

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:43
Humor, de obligate wasmachine en de teringbende die Russische militairen maken. Dat hele leger is van dezelfde onderaardse kwaliteit.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 17:46
Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Het feit dat er nog weinig plaatsen bevrijd zijn geeft wel aan dat Oekraïne inziet dat het allemaal niet zo rooskleurig is. Ik vermoed dat Oekraïne moeilijk in de buurt van Kherson kan komen doordat de stad dan onder artillery vuur komt te liggen van de andere kant van de rivier. Maar dat is op dit moment nog even speculeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:58:
Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Het feit dat er nog weinig plaatsen bevrijd zijn geeft wel aan dat Oekraïne inziet dat het allemaal niet zo rooskleurig is. Ik vermoed dat Oekraïne moeilijk in de buurt van Kherson kan komen doordat de stad dan onder artillery vuur komt te liggen van de andere kant van de rivier. Maar dat is op dit moment nog even speculeren.
Ik denk in twee scenario's:
1) Rusland heeft een hinderlaag in Kherson met troepen. Oekraïne weet dat de bevoorrading van die troepen slecht is en wilt liever wachten tot ze door hun voorraden heen zijn en zich overgeven / terugtrekken. In dat geval is het hele mediaspektakel wat Rusland gisteren opvoerde bedoeld om Oekraïne aan te sporen in de hinderlaag te laten lopen voordat de voorraden in Kherson op zijn en hun troepen verhongeren.

2) Ze trekken Kherson niet in en blijven deze omsingeld houden tot een ander offensief aan de verre zijne de Russen dwingt om de verdediging aan de Djnepr op te geven. Bijvoorbeeld een offensief vanuit het noordoosten naar Melitopol.Het heeft geen haast om Kherson in de nemen als Rusland het al effectief niet meer kan gebruiken. Als je de stad heel wilt innemen zal Rusland eerst weg moeten zijn aan de oostzijde van de Djnepr.

Alternatief kun je Kherson wel innemen en de barrages op de stad vanuit drones en rakketten voor lief nemen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Er is nu natuurlijk ook nul haast om de stad en gebied in te trekken. De tijd werkt tegen de vijand die er nog wel zit.

Ondertussen kun je je richten op militair belangrijkere doelen.

Edit: wat die persoon boven mijn dus ook al zegt :+

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 10-11-2022 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:58:
Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Het feit dat er nog weinig plaatsen bevrijd zijn geeft wel aan dat Oekraïne inziet dat het allemaal niet zo rooskleurig is.
Er zit nu best wat schot in.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dit soort filmpjes zullen wel weer common place worden komende dagen, Oryx mag weer aan de bak ;)
[Twitter: https://twitter.com/JayinKyiv/status/1590627699076145153]
Abandoned ivm een paar lekke banden blijkbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 10-11-2022 10:14 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Auredium schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:04:
[...]

2) Ze trekken Kherson niet in en blijven deze omsingeld houden tot een ander offensief aan de verre zijne de Russen dwingt om de verdediging aan de Djnepr op te geven. Bijvoorbeeld een offensief vanuit het noordoosten naar Melitopol.Het heeft geen haast om Kherson in de nemen als Rusland het al effectief niet meer kan gebruiken. Als je de stad heel wilt innemen zal Rusland eerst weg moeten zijn aan de oostzijde van de Djnepr.

Alternatief kun je Kherson wel innemen en de barrages op de stad vanuit drones en rakketten voor lief nemen.
Ze zullen Kherson moeten innemen zodat het niet een plek blijft waar de Russen gewoon in en uit kunnen lopen omdat ze beide oevers van de Dnjepr in handen hebben. Anders blijft het een zwakke plek in de Oekraiense linies.

Maar ze zullen voorzichtig moeten zijn. De Russische aftocht is weken voorbereid en Oekraine moet dus aannemen dat er volop boobytraps en andere narigheid in Kherson is achtergelaten.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

downtime schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:14:
[...]

Ze zullen Kherson moeten innemen zodat het niet een plek blijft waar de Russen gewoon in en uit kunnen lopen omdat ze beide oevers van de Dnjepr in handen hebben. Anders blijft het een zwakke plek in de Oekraiense linies.

Maar ze zullen voorzichtig moeten zijn. De Russische aftocht is weken voorbereid en Oekraine moet dus aannemen dat er volop boobytraps en andere narigheid in Kherson is achtergelaten.
Daar gaat ook punt 1 over die je weg laat uit de quote.:)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Auredium schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:15:
[...]

Daar gaat ook punt 1 over die je weg laat uit de quote.:)
Ik heb punt 1 nog een keer gelezen maar ik zie het niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
[...]

1) Rusland heeft een hinderlaag in Kherson met troepen. Oekraïne weet dat de bevoorrading van die troepen slecht is en wilt liever wachten tot ze door hun voorraden heen zijn en zich overgeven / terugtrekken. In dat geval is het hele mediaspektakel wat Rusland gisteren opvoerde bedoeld om Oekraïne aan te sporen in de hinderlaag te laten lopen voordat de voorraden in Kherson op zijn en hun troepen verhongeren.

Ik vind het heel knap van Ukraine hoeveel zelfbeheersing en intelligentie ze laten zien in hun militaire strategie. Het zou niet de eerste keer zijn dat een leider de overwinning ruikt en, tegen alle ratio in, z'n legers aanspoort om te gaan bewegen, om vervolgens in een val te trappen. De Ukrainers lijken echt heel rustig, slim en rationeel naar het hele front te kijken, en hebben echt een plan waar ze zich aan houden. Erg knap, volgens mij komt dat ook terug van ervaren NATO en US top-militairen, die echt met ontzag kijken naar hoe Ukraine dit aanvliegt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 20:51
Ik snap heel goed dat de Oekrainers sceptisch zijn. Het lijkt een grote PR-show te worden van de Russen die terugtrekking. Gelikte beelden van vlaggen die weg worden gehaald, filmpjes van overtochten met boten, vaarwel en tot ziens tegen de stad.
Natuurlijk klopt het deel wel dat ze de oever logistiek gezien niet meer kunnen behouden, maar voor mij voelt het ook als een schaakzet, waarvan onduidelijk is wat men er nou mee wil. Het past ook niet in de woorden en doctrine die men in de maanden hiervoor heeft gebezigd.

Dat zou ik ook niet vertrouwen. If it's to good to be true..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:40
Lekker man geniet ervan.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:46
[...]

Voor Oekraïne zijn beide scenario's lastig: Zij proberen niet alleen een stel stenen te veroveren, maar ook de nog aanwezige inwoners, waar Oekraïne (in tegenstelling tot Rusland) waarde aan hecht. Dat er militair-strategisch geen haast is bij het bevrijden van Kherson wil niet zeggen dat er geen andere overwegingen zijn waardoor ze meer haast gaan maken dat puur militair noodzakelijk is. Dat lijkt me op dit front eigenlijk de meest waardevolle troefkaart vanuit Russische optiek.
Geen fijne gedachte, want tot nu toe was het bijzonder onprettig om als burger te moeten dienen als troefkaart voor het Russische leger. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
onkl schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:36:
[...]

Voor Oekraïne zijn beide scenario's lastig: Zij proberen niet alleen een stel stenen te veroveren, maar ook de nog aanwezige inwoners, waar Oekraïne (in tegenstelling tot Rusland) waarde aan hecht. Dat er militair-strategisch geen haast is bij het bevrijden van Kherson wil niet zeggen dat er geen andere overwegingen zijn waardoor ze meer haast gaan maken dat puur militair noodzakelijk is. Dat lijkt me op dit front eigenlijk de meest waardevolle troefkaart vanuit Russische optiek.
Geen fijne gedachte, want tot nu toe was het bijzonder onprettig om als burger te moeten dienen als troefkaart voor het Russische leger. :|
Dat gebied is al zo lang in russische handen dat het voor de bewoners weinig uitmaakt of het een aantal weken langer duurt of niet. Daarnaast heeft Oekraine al meerdere keren laten zien dat ze zich niet overhaasten voor dit soort zaken. Aan de ene kant natuurlijk cru voor de bewoners, maar uiteindelijk voor heel Oekraine wel de beste manier. Je kapot lopen om een paar burgers eerder te bevrijden betekend simpelweg dat je langer bezig bent om heel Oekraine te bevrijden. En uiteindelijk kost je dat nog veel meer burgers.

Rusland probeert burgers al vanaf het begin van deze oorlog hiervoor te gebruiken, maar het is intussen wel duidelijk dat zowel het leger als de burgers zelf daar niet in mee gaan.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
olafmol schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:26:
[...]

Ik vind het heel knap van Ukraine hoeveel zelfbeheersing en intelligentie ze laten zien in hun militaire strategie. Het zou niet de eerste keer zijn dat een leider de overwinning ruikt en, tegen alle ratio in, z'n legers aanspoort om te gaan bewegen, om vervolgens in een val te trappen. De Ukrainers lijken echt heel rustig, slim en rationeel naar het hele front te kijken, en hebben echt een plan waar ze zich aan houden. Erg knap, volgens mij komt dat ook terug van ervaren NATO en US top-militairen, die echt met ontzag kijken naar hoe Ukraine dit aanvliegt.
Het gebied ligt vol met mijnen en hier en daar loopt nog een verdwaalde Rus. Daarom lopen de special forces voorop en wordt dorp voor dorp eerst veilig gesteld. Van Dudchany naar Cherson is nog altijd iets van 80 km met dorpjes tussenin, er gaat wat tijd overheen om het hele gebied veilig te stellen. De AFU lijkt stap voor stap te werk te gaan in plaats van direct op Cherson af te stormen :P

March of the Eagles

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:00:
[...]

Het gebied ligt vol met mijnen en hier en daar loopt nog een verdwaalde Rus. Daarom lopen de special forces voorop en wordt dorp voor dorp eerst veilig gesteld. Van Dudchany naar Cherson is nog altijd iets van 80 km met dorpjes tussenin, er gaat wat tijd overheen om het hele gebied veilig te stellen. De AFU lijkt stap voor stap te werk te gaan in plaats van direct op Cherson af te stormen :P
Dit filmpje van gisteren bevestigt dat denk ik wel. Gewoon dorpje voor dorpje.. Zoals mijn moeder vroeger zei "haastige spoed, is zelden goed".

Dat betekent, stam + t .

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:00:
[...]
Met een weg vol met potentiële anti-tank mijnen en dorpjes met booby traps zal het idd wel langzaam vooruit gaan zijn.

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Apache4u schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:19:
[...]

Dit filmpje van gisteren bevestigt dat denk ik wel. Gewoon dorpje voor dorpje.. Zoals mijn moeder vroeger zei "haastige spoed, is zelden goed".
[Embed]
Zalushny maakt er een speurtocht van:
Zaluzhny: Armed Forces of Ukraine took control of 12 settlements near Kherson on Nov 9
There are the colossal efforts of the Armed Forces of Ukraine behind every Russia’s so-called "gesture of goodwill". Only over the past day, Ukrainian troops took control of 12 settlements near Kherson.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 10-11-2022 13:53 ]

PSN

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Denk dat ze het voor zichzelf beter kunnen verkopen dat ze "een stuk" terugtrekken als dat ze in dat gehele gebied verslagen worden, wat er toch wel aan zet te komen.
Nu kunnen ze zeggen dat alles nog steeds allemaal volgens plan verloopt.

• hoevenpe
  • Nu online
Was toch al 5 weken geleden bevrijdt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:52:
[...]

Ten noorden van die water oversteek wel idd.
Dat was toen het eindpunt van de opmars/terugval?

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het gaat hard nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
hoevenpe schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:52:
[...]

Het stuk tussen Dudchany en Mylove is bij de meeste kaarten contested gebleven (oftewel de verdedigingslijn van Oekraine zat bij Dudchany net voor het water en die van de russen achter het water bij Mylove). Nu geven ze aan dat het zuidelijke stuk van Dudchany niet meer als contested geldt en ook is ingenomen. De grens schuift daar dus een stukje op.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[Twitter: https://twitter.com/markito0171/status/1590711291576217610?s=20&t=w8fJ3evUa0IviZ-9-4hnFQ] Het blijft binnendruppelen. Ben benieuwd hoe snel ze bij de stad zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog eentje

• RoD
  • Niet online

RoD

Ok nog eentje dan
[Twitter: https://twitter.com/markito0171/status/1590713834821496832?s=20&t=w8fJ3evUa0IviZ-9-4hnFQ] Veel vorderingen aan de westkant van het Cherson front en bij de Inhulets. Lijkt erop dat met het bevrijden van Snigurivka de AFU zo door kon stoten naar de omliggende dorpen.

• asing
De Deepstate Map wijzigt nu een paar keer per dag zie ik.

Resultaat : vanaf bevrijd gebied tot hartje Cherson is nog geen 18km. Het gaat hard nu! 450 km2 terreinwinst*.

* Het rode deel is 450km2 kleiner geworden sinds vanmorgen.

[ Voor 22% gewijzigd door asing op 10-11-2022 15:44 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

RoD schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:37:
Ok nog eentje dan
[Embed] Veel vorderingen aan de westkant van het Cherson front en bij de Inhulets. Lijkt erop dat met het bevrijden van Snigurivka de AFU zo door kon stoten naar de omliggende dorpen.
Ga gerust door, vlaggenregen = genieten!

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:26
Voor wie denkt dat het een walk in the park is:
(geen video in tweet, één geblurred plaatje)

waren:

Ishchenka🇺🇦
Bezvodne🇺🇦
Sadok🇺🇦

al genoemd?

[ Voor 19% gewijzigd door Tens op 10-11-2022 15:54 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Next! Chkalove 🇺🇦

En hier een filmpje van één van de strijders die gisteren al in een bevrijdingsvideo met blije bewoners te zien was. Omschrijft hier (in het Engels) zijn ervaringen van de afgelopen dagen (en geeft aan dat er nog meer videomateriaal is, met de vraag of en wanneer dat beschikbaar komt.)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
Maestro schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:06:
Next! Chkalove 🇺🇦
[Twitter]
En hier een filmpje van één van de strijders die gisteren al in een bevrijdingsvideo met blije bewoners te zien was. Omschrijft hier (in het Engels) zijn ervaringen van de afgelopen dagen (en geeft aan dat er nog meer videomateriaal is, met de vraag of en wanneer dat beschikbaar komt.)
[Twitter]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9M1JmOtVbx7x_I6Mf-qczp-BC4Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7GVH7DA2aGWTFkfjpbnn4sNV.png?f=fotoalbum_large

Zo dan! :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Waardevolle toevoeging (y). Maar had je niet even een actuele kaart kunnen gebruiken? >:) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:44
Ook in het dorpje Novokairy, aan de westkant van de Dnipro rivier, 30 km ten noordoosten van Nova Kakhovka hangt inmiddels de Oekraïnse vlag.
Bron: LiveUAmap

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30
Hmm tweet al weer verwijderd, was ook wel heel optimistisch dat Tomaryne was ingenomen.

Twitter

[ Voor 107% gewijzigd door SiErRa op 10-11-2022 17:11 ]

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:01
SiErRa schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:58:
Hmm tweet al weer verwijderd, was ook wel heel optimistisch dat Tomaryne was ingenomen.

Twitter
Maar staat wel op https://liveuamap.com/en/...omaryne-of-kherson-region

Nu ook daar aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door motogp op 10-11-2022 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:44
Volgens LiveUAmap komen er rapportages binnen dat de Russen in Kherson belangrijke civiele infrastructuur aan het opblazen zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• asing
Yaksa schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:44:
Volgens LiveUAmap komen er rapportages binnen dat de Russen in Kherson belangrijke civiele infrastructuur aan het opblazen zijn.
Dat was te verwachten. Alles dient onleefbaar achtergelaten te worden denk ik. Wij geen Cherson, jullie ook geen Cherson. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Yaksa schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:44:
Als er iets volkomen voorspelbaar was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9M1JmOtVbx7x_I6Mf-qczp-BC4Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7GVH7DA2aGWTFkfjpbnn4sNV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7Kx1olDPCpzTXEJicLHf05KUwA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1ldWsfbGBVWfG7WzXweUEZ4o.png?f=fotoalbum_large

Ze gaan echt hard nu!

[ Voor 13% gewijzigd door asing op 10-11-2022 18:58 ]

• Raf1994
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Ik ben geen pro-Rus.

Maar stop ééns met het Oekraïens leger zo op te hemelen. Zonder financiële en materiële steun van het Westen maakt dit leger geen schijn van kans.

Je hele post is off-topic. Dit topic gaat specifiek over het Cherson front.

Om toch de moeite te nemen: Het bovenstaande geeft een ongenuanceerd beeld. Zou je de Oekraïene fora vanaf maart hebben gevolgd dan had je kunnen weten dat er meer factoren zijn dan westerse wapens alleen.

*knip* Je opmerkingen over de Russische luchtmacht en de beginsituatie van het 2022 conflict zijn verwijderd. Die onderwerpen zijn in deze fora al uitgebreid aan de orde geweest. Het opnieuw droppen van enkele kreten hierover voegt niets toe aan de discussie erover.

[ Voor 67% gewijzigd door teacup op 11-11-2022 10:38 ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52
Raf1994 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:05:
Ik ben geen pro-Rus.

Maar stop ééns met het Oekraïens leger zo op te hemelen. Zonder financiële en materiële steun van het Westen maakt dit leger geen schijn van kans.

De Russische luchtmacht ging Oekraïne lam maken. Waar was het Oekrainse leger in februari toen de Russen de grenzen voorbij liepen langs 3 fronten?
Een leger wat zijn vaderland terug aan het veroveren is? Het zijn f*cking helden... dat ze onze wapens en geld hiervoor nodig hebben. So be it....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:48
Raf1994 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:05:
[...]
De Russische luchtmacht ging Oekraïne lam maken. Waar was het Oekrainse leger in februari toen de Russen de grenzen voorbij liepen langs 3 fronten?
Op strategische plekken zoals het vliegveld dichtbij de hoofdstad waar de Russen wel even een bruggenhoofd zouden realiseren en compleet in de pan werden gehakt.

En welke Russische luchtmacht? Ze hebben vliegtuigen ja, maar echt een macht noemen kan je het volgens mij niet. Ze vliegen in ieder geval ruimschoots voor de levering van wapens al niet meer effectief over Oekraïne.

Oekraïne heeft het Westen nodig om grondgebied terug te krijgen, maar ook zonder dat had Rusland weinig meer kunnen pakken dan wat ze in de eerste 2-3 weken hadden gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:18
*knip* Off topic

[ Voor 96% gewijzigd door teacup op 11-11-2022 10:44 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 31 Laatste