Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RoD schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:59:
Het is inderdaad problematisch voor de russen, maar het gaat helemaal goed komen voor ze
[Embed] Het tiktok bataljon komt helpen om Bachmoet te verlossen van de weinige stoplichten en lantaarnpalen die er nog zijn.
Die zijn inderdaad speciaal. Zoals alles in deze speciale militaire operatie, speciaal is. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Prosac schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:53:
(((Tendar))) op twitter lijkt te bevestigen dat men verder getrokken is inderdaad.
De tekst:
mbt Berkhivka kwam gisteren wel een filmpje naar buiten waar meerdere UA soldaten KIA en een paar als POW zijn vastgezet door de russen. Bevestigde wel dat UA in en om het dorp zit, maar gemakkelijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Freakertje schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:50:
Ik lees er verder helemaal niks over (niet om de minste reden, omdat Twitter de boel heeft dichtgetimmerd voor accountlozen zoals ik), maar als ik ten noorden van Bakhmut kijk, zie ik vandaag op de DeepStateMap opeens tussen de plaatsen Rozdolivka en Vesele een gaatje van 2 kilometer naar het zuiden geslagen worden, van maximaal 2 kilometer breed.
Met het oog op de algemene voortgang, is dat toch een behoorlijke vooruitgang als deze bron klopt. Heeft iemand hier meer bevestiging over?

edit:
Mits het klopt, is de voortgang des te meer significant, omdat hiermee Soledar in de tang genomen kan worden en in mijn geheugen begon de val van Bakhmut met de inname van Soledar en vervolgens Krasna Hora
Ze hebben idd op meerdere plekken rondom Bakhmut van ‘RU controle’ naar ‘grey zone’ verschoven.
The situation near Novoselivske, Andriivka, Rozdolivka and Berkhivka is under review.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 10-07-2023 10:22 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 11:12
RoD schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:59:
Het is inderdaad problematisch voor de russen, maar het gaat helemaal goed komen voor ze
[Embed] Het tiktok bataljon komt helpen om Bachmoet te verlossen van de weinige stoplichten en lantaarnpalen die er nog zijn.
Een slopersbedrijfje dus? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Syrsky ziet het weer eens iets te positief denk ik :)
The enemy is trapped in Bakhmut, with Ukraine's defense forces taking the city "under fire control."

Ukrainian Ground Forces Commander, Colonel-General Oleksandr Syrskyi said this in a Telegram post, according to Ukrinform.

"Bakhmut. The enemy is trapped. The city is under fire control of the Defense Forces," Syrskyi wrote.
https://www.ukrinform.net...fire-control-syrskyi.html

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Tja, wat is de definitie van fire-control? Kijkend naar deepstatemap zit heel Bakhmut ruim in artilerie bereik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53nJXYCyJCeHjVr8AKuoIidDGu0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/55VXMw9qkobOXyZBMY6Ln5a3.png?f=fotoalbum_large
Als ze nog iets verder zijn dan deepstatemap aangeeft, dan zitten ze ook bovenop heuvels, en kan je ook nog zien waarop je schiet. Maar ik denk dat het nog lang niet waterdicht is.

[ Voor 10% gewijzigd door SiErRa op 10-07-2023 15:29 . Reden: Plaatje te optimistisch, vervangen. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Maljar zegt ook ongeveer zoiets.
Ik kan er echter niet uit opmaken of dit nieuwe vorderingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 15:23
Ik lees er verder helemaal niks over (niet om de minste reden, omdat Twitter de boel heeft dichtgetimmerd voor accountlozen zoals ik)
Dit is intussen alweer ongedaan gemaakt.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:00
Als je de timelapse van liveuamap.com erbij pakt zie je dat er eigenlijk alleen een verschuiving heeft plaatsgevonden rond het dorp Klischiivka in de afgelopen 10 dagen. Ten noorden van het dorp is er terrein gewonnen, en in het dorp zelf. Die verschuivingen ten noorden van Bakhmut zie ik niet terug, nu kan het wel zijn dat de kaart wat achterloopt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 16:28

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Ik lees er verder helemaal niks over (niet om de minste reden, omdat Twitter de boel heeft dichtgetimmerd voor accountlozen zoals ik), maar als ik ten noorden van Bakhmut kijk, zie ik vandaag op de DeepStateMap opeens tussen de plaatsen Rozdolivka en Vesele een gaatje van 2 kilometer naar het zuiden geslagen worden, van maximaal 2 kilometer breed.
Met het oog op de algemene voortgang, is dat toch een behoorlijke vooruitgang als deze bron klopt. Heeft iemand hier meer bevestiging over?

edit:
Mits het klopt, is de voortgang des te meer significant, omdat hiermee Soledar in de tang genomen kan worden en in mijn geheugen begon de val van Bakhmut met de inname van Soledar en vervolgens Krasna Hora
Als aanvulling hierop, direct aangrenzend ten westen van dit gebied is er nog zo'n gat geslagen in de frontlijn, deze is zelfs al blauw gemaakt als in onder controle van Oekraïne. Als het inderdaad klopt dan lijkt het nu toch serieus te worden dat de Russen in Soledar alvast mogen beginnen met een 'tactische verbranding van documenten' als voorbereiding op 'een geordende tactische terugtrekking'.
offtopic:
Wishfull thinking

Ik heb geen flauw idee waarop dit gebaseerd wordt, dus ik hou nog wel een flinke slag om de arm.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Freakertje schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:30:
[...]

Als aanvulling hierop, direct aangrenzend ten westen van dit gebied is er nog zo'n gat geslagen in de frontlijn, deze is zelfs al blauw gemaakt als in onder controle van Oekraïne. Als het inderdaad klopt dan lijkt het nu toch serieus te worden dat de Russen in Soledar alvast mogen beginnen met een 'tactische verbranding van documenten' als voorbereiding op 'een geordende tactische terugtrekking'.
offtopic:
Wishfull thinking

Ik heb geen flauw idee waarop dit gebaseerd wordt, dus ik hou nog wel een flinke slag om de arm.
Op Deepstate verschijnen normaal gesproken alleen verified dingen, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het op die locatie iig klopt:
https://deepstatemap.live/en#12/48.6700/38.0563

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[Twitter: https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1678686110971576320?s=20] Dit is toch echt wel minder mooi nieuws. Volgens mij doet UA niet veel om dit te verdedigen, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
RoD schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:40:
[Embed] Dit is toch echt wel minder mooi nieuws. Volgens mij doet UA niet veel om dit te verdedigen, maar toch.
Dat zou betekenen dat de Russen nog maar ~10km van Lyman zijn verwijderd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:05
[Embed] Dit is toch echt wel minder mooi nieuws. Volgens mij doet UA niet veel om dit te verdedigen, maar toch.
De russen zijn wel al een tijdje actiever in het noorden, maar ik zie nog geen andere bronnen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tens schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:40:
[...]

De russen zijn wel al een tijdje actiever in het noorden, maar ik zie nog geen andere bronnen.
Ropcke heeft een video geanalyseerd en op basis daarvan een conclusie getrokken. De vraag is of rusland die posities consolideert. Het is niet te hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
RoD schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:51:
[...]

Ropcke heeft een video geanalyseerd en op basis daarvan een conclusie getrokken. De vraag is of rusland die posities consolideert. Het is niet te hopen.
Mja, Bij berichten van Ropke wil ik altijd wel wat extra bevestiging zien. Hij werkt wel voor de Duitse Telegraaf natuurlijk.

Liveuamap geeft wel de eerste paar beschadigde schuren van Torske een rode kleur.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:03
Gezien de ligging kan UA makkelijk wat terug vallen, om daarna vanuit beide zijdes de boel weer af te snijden. Taktisch gezien vraag ik me dan ook af of het voor de russen wel slim is om daar verder te pushen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:24

Shabbaman

Got love?

Tens schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:26:
[...]

Mja, Bij berichten van Ropke wil ik altijd wel wat extra bevestiging zien. Hij werkt wel voor de Duitse Telegraaf natuurlijk.

Liveuamap geeft wel de eerste paar beschadigde schuren van Torske een rode kleur.
Noel had dit vanmorgen ook:

Althans, dat ging over een strook ten oosten van Tors'ke. En het ging over een paar dagen geleden, toen ook al het bericht kwam dat het hele gebied rond Lyman werd beschoten.

Dit is trouwens niet "noord-Donetsk", maar Het noord Loegansk front

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Shabbaman schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:29:
[...]

Noel had dit vanmorgen ook:

[Twitter]

Althans, dat ging over een strook ten oosten van Tors'ke. En het ging over een paar dagen geleden, toen ook al het bericht kwam dat het hele gebied rond Lyman werd beschoten.

Dit is trouwens niet "noord-Donetsk", maar Het noord Loegansk front
voor het gemak het kaartje van Noel van vanmorgen erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9aZRHM6DmUjJ8MzL87CPnF6NQAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNPK6SkTHVumjwrdVUDpA03o.jpg?f=fotoalbum_large
wat je doet afvragen: wie beschiet wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ten zuiden van Bakhmut is het front blijkbaar weer vooruit gekropen:
"In the directions Bila Hora-Andriivka and Bila Hora-Kurdiumivka (the Defense Forces - ed.) have achieved certain success, they are entrenching themselves on the achieved lines," the spokesman said.
https://www.ukrinform.net...akhmut-general-staff.html

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:15:
Ten zuiden van Bakhmut is het front blijkbaar weer vooruit gekropen:

[...]
Het is kruipen inderdaad. Dit is wat Maljar er nu over zegt:

En verder analyse mbt Tors'ke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01:44
Nog een toevoeging daarop. Als onderstaande klopt dan zal het niet lang duren de aanval van de Russen.
russian TG is saying that
ukraine knew about the upcoming attack from the 1GTA
they have prepped the battle field.
they knew the attack rout
and they knew the units
and when they were going to attack....

so what could go wrong there????
just how long do you think it will take to get to 300k??? only 64K to go... and the 1GTA with the rest of the central military district has about... 75K alone.

or its about 1.333 troops per cluster bomb.
and yes they are attacking in the open.
Daarop volgend:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F07qEv0WwAAZJuo?format=png&name=900x900

[ Voor 63% gewijzigd door Emryte op 13-07-2023 20:26 ]

game pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Terra heeft weer een video gemonteerd:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:58

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Een russisch offensief in de richting van Kupiansk. Volgens meerdere Telegram kanalen. -O-

Even afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ben wel benieuwd hoe lang Rusland de flanken van Bakhmut vast kan houden.
Als klishiivka in de komende weken valt dan hebben ze niet veel opties meer aan de zuid kant?

[ Voor 127% gewijzigd door YakuzA op 17-07-2023 19:15 ]

PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De heuvels/trenches ten westen van klishiivka lijken nu onder UA controle:
https://deepstatemap.live/en#13/48.5230/37.9658

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 19-07-2023 08:28 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
De situatie bij Storozjeve:
In de velden rondom Storozjeve staan wrakken van kapotgeschoten tanks en pantservoertuigen. Rusland maar ook Oekraïne heeft hier flinke verliezen geleden. In The New York Times zei een Oekraïense soldaat dit weekend dronebeelden te hebben gezien van een half dozijn westerse pantservoertuigen die ten zuiden van de stad Velyka Novosilka in een spervuur van artillerie terecht waren gekomen.

"Ze zijn allemaal verbrand", zei de soldaat, die zichzelf tegenover de NYT identificeerde als sergeant Igor. De krant kwam na onderzoek tot de conclusie dat bijna twintig procent van het materieel dat is ingezet in het offensief is vernield of vernietigd in de strijd. Ook westerse apparatuur.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Grote woorden maar ze hebben nog niet eens Klishchievka in handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 12:12
RoD schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:47:
[Embed] Grote woorden maar ze hebben nog niet eens Klishchievka in handen.
Oorlog voeren doe je niet alleen met kogels & granaten ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Weer 1 loopgraaf dichterbij:

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
RoD schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:47:
[Embed] Grote woorden maar ze hebben nog niet eens Klishchievka in handen.
Nog niet, met de Cluster ammo gaat het wel al sneller merk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

en weer wat dichterbij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nu ook bevestigd door deep state:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F1z3K67XwAUbacD?format=jpg&name=small

(Tweet heeft ook een afbeelding met de oude situatie.)

[ Voor 13% gewijzigd door user109731 op 24-07-2023 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Deepstate is idd naar de lijn verschoven zoals aangegeven door warmonitor:

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Inmiddels is er beeldmateriaal van Russische doden ten zuiden van Klishchiivka, geolocated op 48.5212, 37.9544. Ik kan ze niet delen want NSFW, maar het zou bevestigen dat de AFU in de buitenwijken van Klishchiivka is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjN-AA79kqMmOwck29RwNvCIJtU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BKurz4GGAmD6qX3pXMgBMobg.png?f=user_large

[edit]

Mogelijk is de AFU al verder:

[ Voor 42% gewijzigd door XWB op 24-07-2023 23:32 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Vuurtje in Makiivka:

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Het lijkt langzaam maar zeker toch de goede kant op de gaan ik Bakhmut voor UA :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hopelijk betekent het dan ook een doorbraak gevolgd door gestures of goodwill. De operationele situatie is er rijp voor, mits de berichten kloppen. We kunnen alleen maar hopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bevestiging van UA kant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emryte
Mogelijke breakthrough ten zuiden van Bakhmut.

[Twitter: https://twitter.com/warmonitor3/status/1683802001098907648?s=46&t=V1kXBhoiHWfRuUhY5LnMeA]

game pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Emryte schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:35:
Mogelijke breakthrough ten zuiden van Bakhmut.

[Twitter]

[Twitter]
Altijd goed om even verder te kijken, maar dit lijkt te worden bevestigd.
Als zelfs Ropcke het al zegt.

Dit is, samen met wat er nu in Klishchievka gebeurt wel iets om hoopvol van te worden, eindelijk weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hoopvolle berichten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Wat betekent het bevrijden van deze twee dorpen voor het grotere plaatje? Kunnen we op korte termijn ook een doorbraak verwachten in de stad Bakhmut hierdoor?

[ Voor 3% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 25-07-2023 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:08:
Wat betekent het bevrijden van deze twee dorpen voor het grotere plaatje? Kunnen we op korte termijn ook een doorbraak verwachten in de stad Bakhmut hierdoor?
Ze kunnen vanaf hier doorstoten naar Opytne en daarmee een zuidelijke toevoer naar Bachmoet van de russen afsnijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31
Aragnut schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:11:
[...]

Ze kunnen vanaf hier doorstoten naar Opytne en daarmee een zuidelijke toevoer naar Bachmoet van de russen afsnijden.
Waarna de Russen hopelijk zelf de stad verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Aragnut schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:11:
[...]

Maar ik zie in het Oosten echt nog wel veel wegen de 'stad' (wat er over is...) in gaan.

Dat is een kaart, het terrein is wellicht anders, maar zo ben je toch nog wel even bezig?

Weet iemand of het hier ook zo vol ligt met mijnen of is hier eventueel een snellere doorbraak mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
Snow_King schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:43:
[...]

Maar ik zie in het Oosten echt nog wel veel wegen de 'stad' (wat er over is...) in gaan.

Dat is een kaart, het terrein is wellicht anders, maar zo ben je toch nog wel even bezig?

Weet iemand of het hier ook zo vol ligt met mijnen of is hier eventueel een snellere doorbraak mogelijk?
De weg uit het oosten moet in Bachmoet de rivier over (en daar is de brug kapot). Ik denk dat dat de reden is waarom de weg uit het zuiden zo belangrijk is. Verder enkel gelezen/gehoord dat de weg belangrijk is voor aanvoer (niet het waarom) dus ook een gok aan mijn kant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Samenvatting van wat de russische kanalen zeggen over Klishchievka https://twitter.com/Arche.../1683829586444836865?s=20
Kots: "The enemy captured part of the heights near Klishchiivka, which gave him the opportunity to enter the southwestern part of the village."

Military Informant: "extremely difficult situation in the Klishchiivka area near Bakhmut."

Rusich: "The mobilized abandoned their positions."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:08:
Oekraïne gaat echt niet Bakhmut intrekken. Wat ze wel kunnen doen is de stad omsingelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86a8fkkPQa8pu7C2smX4KNCTSa8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pj7zHKpFxcJSZMUtv6rsAbvv.png?f=fotoalbum_large

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

XWB schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:23:
[...]

Oekraïne gaat echt niet Bakhmut intrekken. Wat ze wel kunnen doen is de stad omsingelen.

[Afbeelding]
Precies, en dat is wat ik bedoelde met een gesture of goodwill, op een gegeven moment moeten ze zich terugtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog wat recente berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Ter ondersteuning, de beelden

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Allemaal leuk en aardig Goed goed, al is de vijand in het noordoosten wel behoorlijk aan het drukken volgens Deepstate Map (melding op app)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyjfZlvfd2qBKPeYGvL5GVwQVbc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hNrgrZWtNqm813nUyRX6Fa4U.png?f=fotoalbum_large
Ten westen van Svatove. Ik vraag me dan af wat de situatie is daar. Zit UA daar dik ingegraven of is het slechts een handvol verdedigers? Hebben ze de strijders nodig in hierboven genoemde (succesvolle) gebieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mir4dor schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:00:
Allemaal leuk en aardig Goed goed, al is de vijand in het noordoosten wel behoorlijk aan het drukken volgens Deepstate Map (melding op app)
[Afbeelding]
Ten westen van Svatove. Ik vraag me dan af wat de situatie is daar. Zit UA daar dik ingegraven of is het slechts een handvol verdedigers? Hebben ze de strijders nodig in hierboven genoemde (succesvolle) gebieden?
Zie andere topic:
q-enf0rcer.1 in "Het noord Loegansk front"

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
Ah dank je, helaas (nofi) zijn er best veel topics voor dit onmenselijke gedoe. Soms heb ik moeite de juiste te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het rommelt nu vooral aan het Zaporizhzhia front, maar ik vind het gek dat we al even niets meer gehoord hebben over de doorbraak ten zuiden van Bachmoet. Zou UA consolideren of toch nog stevige russische tegenstand zijn tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Er lijkt hier wat beweging te zijn, een aantal woningblokken die naar Oekraïne zijn gegaan zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:35:
Het rommelt nu vooral aan het Zaporizhzhia front, maar ik vind het gek dat we al even niets meer gehoord hebben over de doorbraak ten zuiden van Bachmoet. Zou UA consolideren of toch nog stevige russische tegenstand zijn tegengekomen?
Ik denk dat ze nu iig consolideren op de 'bergrug' die Klishiivka en het achterland overziet.
Daar vandaan kun je alle toegangswegen onder controle houden waar mogelijk troepen zich over willen terug trekken.

/edit:
En een kleine bevestiging, maar niet duidelijk over welke richting hier gepraat wordt.
The spokesperson also noted that Ukrainian soldiers are getting entrenched in new positions while artillery is inflicting fire damage on identified enemy targets, as well as engaging in counter-battery combat.

[ Voor 28% gewijzigd door YakuzA op 27-07-2023 11:59 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Richting Pisky:

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Geolocatie van Akhmat die terug trekken uit Andriivka:

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
De AFU zou in de buurt van Kurdyumivka gespot zijn:

[ Voor 22% gewijzigd door XWB op 29-07-2023 12:42 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tens
Russian sources report:
Russian source reports that Novodonetske and Novomaiors'ke settlements are under Ukrainian control

Reasons for leaving: lack of supplies and low morale of the mobilized
[Twitter: https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1685914171857158144]

nog meer Russian sources report, 5 km westelijker:
47°44′N 36°47′E
Representative of Russian occupation authorities claim control over Staromayorske in Donetsk region
Voor beide gevallen; laten we maar even wachten op bevestiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tens schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:50:
Russian sources report:
[...]

[Twitter]

nog meer Russian sources report, 5 km westelijker:
[...]
Voor beide gevallen; laten we maar even wachten op bevestiging
De novomaiorske zou me iig verbazen.
Die ligt een flink stuk oostelijker en heeft een eigen weg naar het zuiden toe:
https://deepstatemap.live/en#11/47.7317/37.0057

Novodonetske is te begrijpen, naar het schijnt is de enige toegangsweg van RU bezet gebied afgesneden.

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 31-07-2023 12:17 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tens schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:50:
Russian sources report:

[...]

[Twitter]
Als dit klopt, en dat moeten we inderdaad nog maar afwachten, dan is dit wel een dingetje. Terugtrekken van het front ivm supplies en moraal? Dat zou betekenen dat de attritie strategie nu ook aan het front begint door te werken.

Ik kan alleen maar hopen dat het klopt.

Mbt Staromaiorske, dat lijkt me russische copium.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 31-07-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:05

jdh009

FP ProMod
Video's van Klishchievka waar de Oekraïense 80th Air Assault Brigade huizen langsloopt na gevechten. Lijkt me werk waar je continu aan staat en moet letten op beweging, boobytraps, mijnen, stabiliteit van waar je loopt en ook nog rekening moet houden met hoe je met je team een gebouw benaderd omdat in elk gebouw iemand zou kunnen zitten.

Part 2:
https://twitter.com/Bodbe6/status/1685739408572428289

Part 3:
https://twitter.com/Bodbe6/status/1685739806419017728

Ik dacht bij part 1 ergens lichamen gezien te hebben dus die heb ik niet gelinkt.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:05

jdh009

FP ProMod
RoD schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:05:
[...]

Als dit klopt, en dat moeten we inderdaad nog maar afwachten, dan is dit wel een dingetje. Terugtrekken van het front ivm supplies en moraal? Dat zou betekenen dat de attritie strategie nu ook aan het front begint door te werken.

Ik kan alleen maar hopen dat het klopt.

Mbt Staromaiorske, dat lijkt me russische copium.
Dat deed het al redelijk, regelmatig komen er berichten naar buiten van (kleine) groepjes die zich overgaven omdat ze al een tijdje geen eten en drinken hadden en artilleries support niet goed was, mede door de range advantage en precisie bij sommige stukken front. Munitie is lastig en troepen rotatie is er amper waarbij de inzet van cluster munitie effectief lijkt om dit alles te versterken.

De Oekraïense tactiek om zich op artillery, trucks, depots, EWS en AA systemen te richten lijkt vrij effectief. Iets wat NAVO landen normaal eigenlijk met een lucht/bombardment campaign doen maar helaas heeft Oekraïne die mogelijkheid niet.

Edit: daarnaast hoor je steeds meer geklaag van Russische soldaten en officieren via Twitter en Telegram die dit bovenste lijken te bevestigen.

Edit2: Veel loopgraven liggen in deze regio ook bezaaid met lichamen omdat het Rusland niet lukt om ze daar weg te halen (of niet wil, i.v.m. de vergoeding die dan betaald zou moeten worden. Dat laatste is volgens mij deels speculatie en ook off-topic). Wat ook niet goed is voor het moraal van je troepen.

[ Voor 29% gewijzigd door jdh009 op 31-07-2023 17:12 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Klishchiivka zou verlaten zijn door de Russen, maar eerst moet elke hoek en elke loopgraaf gecontroleerd worden. Het duurt dus even alvorens een dorp officieel bevrijd is.

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 03-08-2023 10:34 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Ten zuiden van Vuhledar:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F2ivRUbXcAwkSYL?format=jpg&name=medium

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit is op basis van de welbekende Bachmoet demon
En nog een bron:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Gevechten bij Klishchiivka:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
De moeizame situatie rond Novomykhailivka, in de buurt van Marinka:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F3P-n6RWgAATkbz?format=jpg&name=large

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Vernietiging van Russische artillerie, exacte locatie onbekend:
Destruction of 4 "Msta-S" self-propelled guns from HIMARS in Donetsk region.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 20:00

gws24

Thinking is hard!

XWB schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 13:38:
Vernietiging van Russische artillerie, exacte locatie onbekend:

[...]
Helaas zijn dit al wat oudere beelden ook al blijft het mooi om te zien; tweet van 1 juli dus waarschijnlijk vond dit in juni ergens plaats:

[Twitter: https://twitter.com/TreasChest/status/1675248131951284224]

edit: artikel van 1 juli over deze aktie: https://www.newsweek.com/...-himars-howitzers-1810303

[ Voor 18% gewijzigd door gws24 op 13-08-2023 13:49 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Russen voeren een tegenaanval uit in Klishchiivka, met verse troepen uit Kherson:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

XWB schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 20:49:
Russen voeren een tegenaanval uit in Klishchiivka, met verse troepen uit Kherson:

[Twitter]

[Twitter]
Volgens Def Mon was het een hit en run. Schijnt ook door het terrein te komen: het dorp lijkt makkelijk vanaf de hoogten rondom beschoten te kunnen worden, waardoor dus zowel ru als UA nauwelijks in staat zijn posities in te nemen in het dorp.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Na de Bradley parking lot, is er nu gelukkig ook een T90M parking lot:

;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

YakuzA schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:08:
Na de Bradley parking lot, is er nu gelukkig ook een T90M parking lot:
[Twitter]
;)
Volgens mij tel ik zes voertuigen met mijn ongetrainde oog. Ben benieuwd of daar nog wat nieuws bij zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:31:
[...]

Volgens mij tel ik zes voertuigen met mijn ongetrainde oog. Ben benieuwd of daar nog wat nieuws bij zit.
Militaryland houd het op 5, waarvan 3 T90-M :)

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Nog wat foto's van die laatste aanval:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

XWB schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:09:
Nog wat foto's van die laatste aanval:

[Twitter]
In het filmpje zie je ook een mbt een ander mbt of ifv beschieten. Dus ze waren loaded terwijl ze aan het rijden waren. Bizar om te zien dat zo een tank door vuur nog even een laatste salvo afgeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

*knip* zie onze guidelines, dit is nsfw

[ Voor 89% gewijzigd door polthemol op 24-08-2023 21:10 ]

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Shabbaman schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:28:
Filmpje van een succesvolle Oekrainse push aan de noordflank van Bakhmut:

*knip*

Lijkt een paar dagen geleden te zijn geweest.
Hier had wel een waarschuwing bij gemogen…

[ Voor 16% gewijzigd door teacup op 24-08-2023 23:18 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:06
*knip*gebruik tr hiervoor

[ Voor 94% gewijzigd door polthemol op 24-08-2023 22:01 ]

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hier iig het kaartje:

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Dat was een snelle en krachtige aanval, de Russen daar werden overdonderd.

Hier nog een kaartje met de locatie:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4UMe_6X0AAAQIC?format=jpg&name=medium

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4UMfA-WwAEYE0d?format=jpg&name=medium

https://twitter.com/AndrewPerpetua

March of the Eagles

• RoD
  • Niet online

RoD

XWB schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:26:
Dat was een snelle en krachtige aanval, de Russen daar werden overdonderd.

Hier nog een kaartje met de locatie:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://twitter.com/AndrewPerpetua
Als ze daar de verdediging zouden kunnen overrompelen, dan is dat wel relevant, gezien dit op de doorgaande weg naar Krasna Gora ligt. En die is, zoals de naam al doet vermoeden, relevant vanwege de hogere ligging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Edit: verkeerde topic.

[ Voor 93% gewijzigd door Shabbaman op 25-08-2023 06:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
De huidige stand van zaken in Klishchiivka, gebaseerd op geolocated beelden:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F4erO1lW4AED4Zb?format=jpg&name=medium

[ Voor 28% gewijzigd door XWB op 26-08-2023 21:14 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het blijft een gevaarlijk stukje front:

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Het centrum van Klishchiivka wordt schoongeveegd:

En:

[Twitter: https://twitter.com/region776/status/1698597122613101008]

[ Voor 37% gewijzigd door XWB op 04-09-2023 20:03 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:15:
Het blijft een gevaarlijk stukje front:
[Twitter]
Er is nu ook een video beschikbaar:

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

XWB schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:01:
Het centrum van Klishchiivka wordt schoongeveegd:

[Twitter]

En:

[Twitter]

[Twitter]
Is het inmiddels met goede bronnen bevestigd dat het russen waren die zich hebben overgeven? Toen ik vanmiddag keek was er nog wat twijfel (oa Noel wist het niet zeker). Ik hoop niet dat het Oekraïners waren in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
RoD schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:46:
[...]

Is het inmiddels met goede bronnen bevestigd dat het russen waren die zich hebben overgeven? Toen ik vanmiddag keek was er nog wat twijfel (oa Noel wist het niet zeker). Ik hoop niet dat het Oekraïners waren in ieder geval.
er is wel geolocatie die aangeeft dat het in noord Klishchiivka was maar timestamp is niet vrijgegeven, dus kan recent of al wat ouder zijn.
Het aantal geeft wel een hint dat het eerder Russen zijn dan Oekraïners

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb zelf nog niet op Deepstate gekeken om het te verifiëren, maar dit circuleert nu en zou erg mooi zijn
Edit, kom toevallig nu een gifje tegen die het verschil laat zien
Niet te embedden, dus even op de tweet klikken.

[ Voor 33% gewijzigd door RoD op 08-09-2023 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:57:
Ik heb zelf nog niet op Deepstate gekeken om het te verifiëren, maar dit circuleert nu en zou erg mooi zijn
[Embed] Edit, kom toevallig nu een gifje tegen die het verschil laat zien
[Embed] Niet te embedden, dus even op de tweet klikken.
Stond idd vanaf vannacht op deepstate:
https://deepstatemap.live/en#14/48.1056/37.7225

Zoals ook in die tweet zo te zien :)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 08-09-2023 13:28 ]

PSN

Pagina: 1 ... 14 ... 20 Laatste