Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Klinkt alsof de noordelijke tang in de buurt komt.

Het is iig wel duidelijk dat bij Bakhmut meer troepen met gevechtservaring aanwezig zijn aan UA kant.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
YakuzA schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:16:
Klinkt alsof de noordelijke tang in de buurt komt.
[Twitter]

Het is iig wel duidelijk dat bij Bakhmut meer troepen met gevechtservaring aanwezig zijn aan UA kant.
De Oekrainers hebben dan ook maandenlang troepen lopen roteren in die regio om de verliezen te verspreiden. Volgens mij was het een week in Bakhmoet, daarna terug naar de achterhoede om uit te rusten en dan een tijdje ergens in de linies op de flanken. Daar zitten een paar zeer ervaren brigades die nu eindelijk de tegenaanval kunnen inzetten. Ze zullen het terrein zelf kennen en de motivatie zal er ook wel zijn denk ik zo. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:11

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

teacup schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:37:
Een levensteken van Oekraïne.

Ze hadden vorderingen gemaakt, maar dit had ik ook nog niet verwacht.

Oekraïne claimt heroveringen bij Bachmoet

Volkskrant Liveblog

[...]
Het is hier ook zeer de vraag hoe recent dit bericht is. Het kan ook goed zijn dat er verwezen wordt naar eerdere veroveringen. Als er 10 dagen op rij door verschillende bronnen wordt beweerd dat ze 1,4 kilometer zijn opgeschoten, maakt dat niet gelijk dat ze 14 kilometer zijn opgeschoten, zeker niet als alle 10 de bronnen het over hetzelfde feit hebben :)

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Freakertje schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:08:
[...]

Het is hier ook zeer de vraag hoe recent dit bericht is. Het kan ook goed zijn dat er verwezen wordt naar eerdere veroveringen. Als er 10 dagen op rij door verschillende bronnen wordt beweerd dat ze 1,4 kilometer zijn opgeschoten, maakt dat niet gelijk dat ze 14 kilometer zijn opgeschoten, zeker niet als alle 10 de bronnen het over hetzelfde feit hebben :)
Bij de Volkskrant mag je er vanuit gaan dat de officiële statements van de Oekraïense overheid direct worden doorgezet. Dan zou de statement van vandaag zijn.

Hoe we die statement dan moeten lezen is weer een tweede, Zoals je hiervoor kan lezen is de houding van anderen nog een beetje van "eerst zien dan geloven". Die begrijp ik ook wel. Er kunnen meerdere redenen zijn dat Oekraïne de statement maakt. Is het heel nodig om en resultaat te leveren dan wordt er misschien niet op 100 meter meer of minder gekeken.

Zelf betrap ik mijzelf er wat op dat ik bij dit soort statements vaak nog minder naar de inhoud zelf kijk maar meer geïnteresseerd ben waarom die statement nu zou zijn gedaan, en waarom ze überhaupt wordt gedaan.

Het bericht is ook zo weinig specifiek, daar geef ik je inderdaad gelijk dat het niet makkelijk aan een concreet nieuwsfeit is te koppelen. Een van de bronnen waar je op doelt, de Ukrainska Pravda is altijd heerlijk expliciet op dat vlak:

Ukraine's Armed Forces advance another 1,400 metres on Bakhmut front
The Armed Forces of Ukraine were able to advance up to 1,400 metres on different parts of the Bakhmut front during the day, Serhii Cherevatyi, the spokesman for the eastern group of the Armed Forces of Ukraine, said.
Source: Serhii Cherevatyi, spokesman for the eastern group of the Armed Forces of Ukraine, on air during the national joint 24/7 newscast
Nou, dit is geen wazige bron. Een specifieke spokesman van een specifieke legergroep. Geen schimmig gerucht dus.
Quote from Cherevatyi: "In total [in a day - ed.] there were six combat clashes, during which our Defence Forces killed 138 occupiers, 236 were injured, and one was taken prisoner."
De precieze getallen geven een suggestie van betrouwbaarheid. Zo wil Oekraïne ook zijn, U geeft ons spullen, en DIT is wat we ermee doen.
Details: According to Cherevatyi, the Russians are building up their defences and trying to counterattack the positions of the Armed Forces of Ukraine, but are failing.

The spokesman announced that they have information about the potential, command, and capabilities of the Russians.
Aan het eind dan nog een cliffhanger die bij de lezer tot de interpretatie leidt dat het helemaal goed gaat komen. Die interpretatie kan terecht zijn. Op dit moment in de tijd bestaat daarover alleen nog geen zekerheid.

Voor alle duidelijkheid, de kans is heel groot dat dit bericht volledig waarachtig is. Wat ik daarnaast ook in het bericht doorlees is de spagaat tussen het informeren van de ondersteunende landen en het Rusland in het duister laten tasten over de status en bedoelingen.

Zo krijgen we een heel precieze status van Russische verliezen (informatie die de Russen ook kunnen deduceren) en er wordt een opmerking gemaakt over welke informatie ze beschikken. Hierbij wordt niets gezegd over wat Oekraïne met die informatie van plan is. Dat is voor de Russen om te gissen.

De crux zit denk ik in die laatste regel. Die verliezen zijn tegenwoordig bijna business as usual, en die 1,4 km, daar hebben we ook wel een beeld bij. Vooral dat laatste zinnetje is denk ik van belang. Dat slaat twee vliegen in een klap. De zin geeft ons westerlingen de indruk: "Ah, Oekraïne heeft het onder controle" en de Russen drukt het misschien in een reactie waar Oekraïne voordeel mee kan doen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Scherp beeldmateriaal rond Bakhmut:

En dan een recente update van de frontlinie:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FySblkXWIAIdvsi?format=jpg&name=small

[ Voor 48% gewijzigd door XWB op 11-06-2023 01:34 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Wederom een Russische positie veroverd rond Bakhmut:

AFU: Update from Bakhmut Flanks in captured Russian position
The dude tells they just took another position, fucked up faggots and ready to "meet" new faggots with captured weapons. Also small talk about dead faggot and greetings. No important words, but shows the highest moral rate of defenders

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ook beelden van een UA aanval
[Twitter: https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1667909182777962496] Misschien dat iemand dit kan geolocaten.

Verder weinig te zien dan wat schieten op een stel bomen, geen rus te zien. Hoe dan ook, positie lijkt wel veroverd te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

UA blijft doorgaan met het livebloggen van de Bachmoet situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Aanvulling op bovenstaande
Bemoedigend signaal. Wel opvallend dat de geolocated beelden uitblijven. Maar misschien komt dat omdat UA in deze richting nog geen dorpen heeft bevrijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bij Avdiivka blijkbaar ook progressie:
The Armed Forces of Ukraine seized a Russian position in the Avdiivka direction, thus moving the front line.
https://www.ukrinform.net...sition-near-avdiivka.html

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bij Bakhmut blijven ze de linie langzaam doordrukken:
Three combat clashes took place in the Bakhmut direction over the past day, where 66 invaders were killed, and another 83 were injured in action. Ukraine’s forces advanced some 250 to 700 meters along the flanks, pushing the enemy back.
https://www.ukrinform.net...ther-700-meters-spox.html

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

6 juni was Wagner uit Bakhmut toch? Straks hebben ze in 3 weken terug gepakt waar Wagner 9 maanden over heeft gedaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TrekDr0p schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:08:
[...]
6 juni was Wagner uit Bakhmut toch? Straks hebben ze in 3 weken terug gepakt waar Wagner 9 maanden over heeft gedaan :X
UA gaat niet door de stad Bakhmut heen, maar er omheen.

Je kan dat niet echt vergelijken met elkaar.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 13:56
YakuzA schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:19:
[...]

Inderdaad, echter de sovjets wonnen de slag om stalingrad ook via een encirclement en niet doordat men via die stad optrok.

Dus nee een voetbalveld veroveren in de stad is indd anders dan er buiten qua intensiteit, maar qua oppervlakte is het beiden het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:34
YakuzA schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:19:
[...]

Ik moet nog zien dat de russen in de stad blijven zitten als die omcirkeling nog wat verder gaat. Vanuit die omcirkeling is alles in de stad te raken en is het heel lastig om materieel en munitie aan te voeren. Rusland heeft uiteindelijk Bakhmut ook grotendeels veroverd doordat ze de omsingeling steeds verder rond kregen.

Maar we zullen zien, ik verwacht nl. dat Oakraine voorlopig Bakhmut nog steeds als afleiding gebruikt om russische troepen vast te pinnen.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

redwing schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:36:
[...]

Ik moet nog zien dat de russen in de stad blijven zitten als die omcirkeling nog wat verder gaat. Vanuit die omcirkeling is alles in de stad te raken en is het heel lastig om materieel en munitie aan te voeren. Rusland heeft uiteindelijk Bakhmut ook grotendeels veroverd doordat ze de omsingeling steeds verder rond kregen.

Maar we zullen zien, ik verwacht nl. dat Oakraine voorlopig Bakhmut nog steeds als afleiding gebruikt om russische troepen vast te pinnen.
Jups, tijd zal het leren, alle Russische troepen die daar vast zitten kunnen niet helpen om de push richting Mariupol/Berdiansk te stoppen.

Heb eigenlijk het idee dat de afleidingsmanoeuvres rondom Bakhmut beter gaan dan vooraf verwacht.
(of dat dat zo in de pers gebracht wordt om Rusland op het verkeerde been te zetten)

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 12-06-2023 14:46 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Rond Bakhmut worden fox holes opgeruimd. De video zegt 18+ maar ik zie geen NSFW beelden.

De video duurt ongeveer 20 minuten, maar laat vooral zien dat het een tijdrovende klus is om die Russen één voor één uit de fox holes te krijgen. Aan dit tempo moet het toch erg lang duren om Bakhmut te omsingelen.

[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 12-06-2023 16:24 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:58

_Eend_

🌻🇺🇦

XWB schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:23:
Rond Bakhmut worden fox holes opgeruimd. De video zegt 18+ maar ik zie geen NSFW beelden.

De video duurt ongeveer 20 minuten, maar laat vooral zien dat het een tijdrovende klus is om die Russen één voor één uit de fox holes te krijgen. Aan dit tempo moet het toch erg lang duren om Bakhmut te omsingelen.

[YouTube: Бій з GoPro: як Третя штурмова розбила 72-гу бригаду рф під Бахмутом]
Er zijn wel (geblurde) gewonden, lijken en bloed te zien, maar ze hebben het goed weggeblurd. In het begin zie je her en der wat vage plekken, het werd me na een paar minuten pas duidelijk dat het lichamen zijn.

Verder is er ook een YPR-765 te zien, de ondertiteling heeft het over een M113, maar het is duidelijk een YPR (Is het duidelijkste te zien @ 18:29) :):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWCAMzVwGETkBh5p7Yyxsn_4weQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jHFTUOtpB9yuQFAoVW3ezdZt.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
_Eend_ schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:02:
[...]

Er zijn wel (geblurde) gewonden, lijken en bloed te zien, maar ze hebben het goed weggeblurd. In het begin zie je her en der wat vage plekken, het werd me na een paar minuten pas duidelijk dat het lichamen zijn.

Verder is er ook een YPR-765 te zien, de ondertiteling heeft het over een M113, maar het is duidelijk een YPR (Is het duidelijkste te zien @ 18:29) :):

[Afbeelding]
En er worden er een paar geraakt (dood/gewond), maar inderdaad allemaal goed geblurred. Je ziet wel dat ongeacht hoe gecontroleerd je zoiets aanpakt, er altijd doden/gewonden zullen vallen als je zulke vuurgevechten krijgt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

redwing schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:22:
[...]

En er worden er een paar geraakt (dood/gewond), maar inderdaad allemaal goed geblurred. Je ziet wel dat ongeacht hoe gecontroleerd je zoiets aanpakt, er altijd doden/gewonden zullen vallen als je zulke vuurgevechten krijgt.
Het geeft ook aan hoe moeilijk de gevechten daar zijn, dit is nog maar een stom strookje bos, de vijand kan maar aan een kant zitten. Laat staan als je in een groot bos of stad zit, dan kan de vijand overal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

_Eend_ schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:54:
[...]
Het geeft ook aan hoe moeilijk de gevechten daar zijn, dit is nog maar een stom strookje bos, de vijand kan maar aan een kant zitten. Laat staan als je in een groot bos of stad zit, dan kan de vijand overal zitten.
Ik denk dat een dom strookje bos flink moeilijk is.
Van alle kanten uitzicht op wie jou wil bestormen.

In een compleet bos kun je een stuk beschutter oprukken.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:42
redwing schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:22:
[...]

Volgens mij zag ik op 7:07 toch een niet geblurde beenwond?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Oekraïne zou een schaarse T90M Proryv vernietigd hebben in Bakhmut:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FyhvDAhWIAAB7TA?format=jpg&name=medium

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[Twitter: https://twitter.com/parrot_soldier/status/1669414856703787032?s=20] We horen veel van UA kant hoe ze rondom Bachmoet langzaam terrein terugwinnen, maar er was nog weinig beeld van. Vandaag kwamen er een aantal filmpjes naar buiten van hoe dicht ze bij de stad zijn. Dit is er een mooi voorbeeld van. En twee dure radars vernietigen/beschadigen is altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:21
RoD schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:59:
[Embed] [Embed] We horen veel van UA kant hoe ze rondom Bachmoet langzaam terrein terugwinnen, maar er was nog weinig beeld van. Vandaag kwamen er een aantal filmpjes naar buiten van hoe dicht ze bij de stad zijn. Dit is er een mooi voorbeeld van. En twee dure radars vernietigen/beschadigen is altijd goed.
Het grote voordeel van deze tactiek is relatief weinig slachtoffers aan UA zijde. Heel verstandig deze aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ze zijn geolocated hier: https://goo.gl/maps/jYmUACvDceNU6KwK6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eerst zag ik dit, maar het leek me russische paniek, en verder onzin.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FysIwYgX0BIhkG3?format=jpg&name=medium
Maar toen kwam ik dit tegen:
Beelden met geluiden van explosies en geweerschoten. Dus er gebeurt in ieder geval iets daar.

Edit: Def Mon denkt dat het gewoon schermutselingen zijn over de rivier heen. Dus niet heel spannend. Maar russische paniek is altijd goed. Een amfibische landing door UA lijkt mij ook niet logisch.

[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 15-06-2023 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

rusland zit blijkbaar ook niet stil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:40:
[Embed] rusland zit blijkbaar ook niet stil.
Meer 'zuidelijk van siversk' dan 'noordelijk van bakhmut'.

Maar dat dorpje van 3 huizen zat voor UA idd aan de verkeerde kant van de rivier toen ze die terug veroverden :)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
De Russen laten opnieuw reserves aanrukken:

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klein nieuws, maar positief dat ze in de aanval zijn, gezien dit moeilijke deel van het front bij Donetsk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bijzonder:

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zag het net ook, vrij specifieke info van een relatief betrouwbaar kanaal. Maar ik kan het vooralsnog nergens anders vinden. En linies van 2014 oversteken is toch wel een ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:47
update van Deepstate 22-6 at 19:12 laat het ook zien.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:27:
[...]

Ik zag het net ook, vrij specifieke info van een relatief betrouwbaar kanaal. Maar ik kan het vooralsnog nergens anders vinden. En linies van 2014 oversteken is toch wel een ding.
Kleine verschuiving op Deepstate:
https://deepstatemap.live/en#13/47.9798/37.5498
Maar nog wel ergens rond de oude grens.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RF lijkt in Bakhmut zelf nu Wagner weg is ook zelf niet meer te pushen?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
YakuzA schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:24:
RF lijkt in Bakhmut zelf nu Wagner weg is ook zelf niet meer te pushen?
[Twitter]
Het punt is dat Oekraine de hoogten ten noordwesten van Bakhmoet heeft heroverd. Ze kunnen de stad in kijken en troepenbewegingen, zeker overdag, makkelijk volgen en meteen afstraffen met artilleriesalvo's. Dit is een belangrijke factor waarom Oekraine uiteindelijk Bakhmoet grotendeels uitgedreven werd en waarom ze nu weer kunnen oprukken en de Russen er weinig tegenin kunnen brengen. Het is een brute uitputtingsslag met artillerie en een partij heeft een fors voordeel in observatievermogen om hun artillerie beter in te zetten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:53:
[...]

Het punt is dat Oekraine de hoogten ten noordwesten van Bakhmoet heeft heroverd. Ze kunnen de stad in kijken en troepenbewegingen, zeker overdag, makkelijk volgen en meteen afstraffen met artilleriesalvo's. Dit is een belangrijke factor waarom Oekraine uiteindelijk Bakhmoet grotendeels uitgedreven werd en waarom ze nu weer kunnen oprukken en de Russen er weinig tegenin kunnen brengen. Het is een brute uitputtingsslag met artillerie en een partij heeft een fors voordeel in observatievermogen om hun artillerie beter in te zetten.
ik neem even aan dat je dan als Oekraïne zijnde niet persé Bakhmoet wil innemen nu, maar liever gewoon vanuit de huidige posities Russische troepen blijft bestoken?

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
polthemol schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:25:
[...]

ik neem even aan dat je dan als Oekraïne zijnde niet persé Bakhmoet wil innemen nu, maar liever gewoon vanuit de huidige posities Russische troepen blijft bestoken?
Ligt eraan wat beschikbaar is daar. Bakhmoet heroveren is namelijk wel een enorme opsteker qua moraal. Maar of het ook de middelen waard is, tja die vraag is moeilijker in te schatten. Want wat kost het je als je Bakhmoet heroverd? Het zou in ieder geval niet ten koste moeten gaan van wat er nu in het zuiden aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

polthemol schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:25:
[...]

Ja, UA beheerst nu Bakhmut zonder dat ze kostbare, bloederige gevechten moet aangaan in verstedelijkt gebied. Een tijdje geleden zijn er foto's gepost vanuit de UA stellingen rondom Bakhmut. Je de hele stad overzien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ze zijn toch vrij constant aan de flanken van Bachmoet bezig? Ik had gedacht dat ze op Krasna Hora zouden gaan focussen aangezien die hoger gelegen gebied is. Bachmoet komt dan vanzelf als je de russen grotendeels in een omsingeling dwingt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Aan de noordkant via Berkhivka naar Krasna Hora idd
Aan de zuidkant is er nog ver te gaan voordat ze de snelweg aan de oostkant in zicht krijgen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is schrapen momenteel, maar UA claimt alvast een klein succesje in Bachmoet. Hopelijk gaan we meer zien gezien de situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Nog meer geruchten uit Bachmoet:

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:28

Auredium

Informaticus Chaoticus

XWB schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 15:43:
Nog meer geruchten uit Bachmoet:

[Twitter]
Met de flanken compromised en waarschijnlijk ook voorzien van enig nieuws wat er in Rusland gebeurd zou ik als soldaat niet mijn leven op het spel zetten. Waarom? Omdat iemand die wellicht binnenkort niet meer aan de macht is zo nodig een oorlogje moest beginnen? Misschien toen die persoon nog de macht had om mij te laten doden of erger maar het is nu lang niet zeker of die macht er nog is.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Iig ‘progress’

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CV90 schijnbaar opgedoken in omgeving Bakhmut:

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 26-06-2023 10:22 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Niet echt nieuw, maar wel een duidelijk kaartje.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FziSfC5aMAEfhhc?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
In feite zien wij hetzelfde gebeuren rond Avdiivka.

High ground in het noorden:

En in het zuiden, een opmars richting Pisky:

Samengevat, blauw is recent heroverd:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FzeZjBOXoAIMsDV?format=jpg&name=medium
https://twitter.com/Andre...tatus/1672974645773869060

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Opnieuw progressie rond Bakhmut:

[ Voor 16% gewijzigd door XWB op 27-06-2023 23:59 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[Twitter: https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1673987842937167874]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FzszEZPXoAEj1-t?format=jpg&name=900x900

Recent het bericht dat alle russische posities op de right bank waren bevrijd. Nu russische meldingen over een bridgehead voor de AFU. Gestage opmars aan het Bachmoet front, zo lijkt het althans.

UA comment er maar even bij:

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 28-06-2023 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog een aanval op ru logistiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

A serious fuel shortage has arisen in the occupied territories of the Donetsk and Luhansk regions.

This was reported by the Center of National Resistance, according to Ukrinform.
It is noted that due to criminal mobilization in the temporarily occupied territories, there is a shortage of male labor. In particular, there is a shortage of miners, metallurgists, engineers, builders, mechanics, drivers, as well as doctors and other professionals.
https://www.ukrinform.net...al-resistance-center.html

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Als Rusland dan zelf in Rostov ook nog een opslag in de fik zet, dan kan ik me voorstellen dat ze iets zuiniger met de brandstof om moeten springen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Goed nieuws vanuit Oekraïense soldaten :)

Het aantal berichten rondom Bakhmut gaat naar mijn idee momenteel wat rapper. Vorderingen in het noorden zuidwaarts richting Soledar, deze vorderingen in het zuiden bij Klishchiivka en iets zuidelijker nog ook het kanaal overgestoken naar Kurdiumivka... Neem dat samen met die schaarsteberichten en ik krijg een voorgevoel dat hier wel eens mooie berichten tevoorschijn kunnen gaan komen de komende tijd. Fingers crossed!

Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Freakertje schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:56:
Goed nieuws vanuit Oekraïense soldaten :)
[Twitter]
Het aantal berichten rondom Bakhmut gaat naar mijn idee momenteel wat rapper. Vorderingen in het noorden zuidwaarts richting Soledar, deze vorderingen in het zuiden bij Klishchiivka en iets zuidelijker nog ook het kanaal overgestoken naar Kurdiumivka... Neem dat samen met die schaarsteberichten en ik krijg een voorgevoel dat hier wel eens mooie berichten tevoorschijn kunnen gaan komen de komende tijd. Fingers crossed!
VDV is ook niet niks. Dat zijn professionele soldaten in speciale eenheden met een zekere mate van prestige. Die geven zichzelf niet zomaar over. Tweede gedachte is dat er volgens mij ook wat VDV eenheden waren die verklaarde voor de Wagner opstand. Misschien behoord deze compagnie daar ook toe en hebben ze besloten dat ze er klaar mee zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ben benieuwd naar de beelden. Die zullen ze ongetwijfeld maken na zo'n succes.

Mbt de opmars rond Bachmoet, nog een officieel bericht:
"Our military conducted offensive operations in the areas of Rozdolivka, north of Soledar, south of Paraskoviivka, Zaliznianska, Berkhivka, Klishchievka, Kurdyumivka. They were successful,"- he said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:20:
[...]

VDV is ook niet niks. Dat zijn professionele soldaten in speciale eenheden met een zekere mate van prestige. Die geven zichzelf niet zomaar over. Tweede gedachte is dat er volgens mij ook wat VDV eenheden waren die verklaarde voor de Wagner opstand. Misschien behoord deze compagnie daar ook toe en hebben ze besloten dat ze er klaar mee zijn.
Veel VDV eenheden waren vorig aangevuld met gemobiliseerden, er zitten dus mensen tussen die nog geen jaar gevechtservaring hebben.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:34:
Ben benieuwd naar de beelden. Die zullen ze ongetwijfeld maken na zo'n succes.

Mbt de opmars rond Bachmoet, nog een officieel bericht:
[Embed]
[...]
Wat extra kilometers:

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bachmoet lijkt in een soort stroomversnelling te komen. Fingers crossed voor een echte doorbraak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Aanvulling
"Defenders of Ukraine actually are working to take control of Klishchiivka and Berkhivka and its strategic heights near the city. After their capture, Bakhmut can be taken into an operational encirclement," he added.

[ Voor 58% gewijzigd door RoD op 29-06-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:22
Deze vraag zal al 100x voorbij gekomen zijn. Maar waarom 'stuk lopen' op Bakhmut? Het is nog een hoopje stenen en gruis. Er omheen insluiten snap ik nog wel maar waarom QBC op een plek zonder meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:19
Kadett schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:00:
Deze vraag zal al 100x voorbij gekomen zijn. Maar waarom 'stuk lopen' op Bakhmut? Het is nog een hoopje stenen en gruis. Er omheen insluiten snap ik nog wel maar waarom QBC op een plek zonder meerwaarde?
Het is ondertussen denk ik meer een belangrijke symbolische plaats geworden.
Als Bachmut zou vallen, dan is dat een enorme domper voor RU en een opsteker voor UA.
en Prigozyhn gaat dan zijn gelijk halen.
Maar waanzin is het wel, zoveel doden voor niets ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
De frontlinie loopt nu eenmaal door Bakhmut. Als Oekraïne geen aanvallen zou uitvoeren, dan rukken de Russen verder op.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

UA gaat voorlopig ook Bakhmut niet in.
Ze zijn momenteel alleen bezig met omcirkelen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:41
Omdat:

1. Ze Bakhmut kunnen veroveren op een verstandige manier: terrein winnen rondom Bakhmut ipv city warfare
2. Ze veel Russen / materieel kunnen vernietigen vanuit posities rond Bakhmut
3. Een (groot) deel van de Russische verdedigskracht gebonden blijft aan Bakhmut en niet naar een ander front kan

En de belangrijkste reden: Rusland gaat volledig af als UA Bakhmut in korte tijd terugveroverd nadat Rusland er bijna een jaar over gedaan heeft ten koste van tien duizenden doden. Het is echt een morele klap als Bakhmut (terug) veroverd wordt.

Op dit moment in de oorlog wordt het breken van de moraal (en de wil) van de tegenstander een van de belangrijkste doelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het militaire antwoord op deze vraag laat ik aan anderen die daar meer over kunnen vertellen. Ik heb zelf de indruk dat met de wisseling van Wagner-troepen er kansen zijn om relatief voordelig de boel in te nemen via omsingeling.

Mijn non-militaire antwoord zou zijn dat de zwakheden van de tegenstander vooral buiten het militaire domein gezocht moet worden. Concreet: als Bakhmut valt, dan heeft Rusland--ik ben het even kwijt, 100.000?-- man verloren in het grote offensief van deze winter. Het was het enige resultaat van Rusland. Als dit straks ongedaan gemaakt wordt, wordt de druk op het leger, het Kremlin en Putin alleen maar groter.

Onthoud, de Rus is iha niet tegen genocide, maar dan wel graag succesvol. M.i. is dat na ontwikkelingen de vraag onder de bevolking steeds pregnanter gaat worden: hoe verder? Het antwoord heeft Putin ongeveer een maand geleden zelf gegeven: Rusland is rijk aan bronnen, om precies te zijn menselijke bronnen.
Tegen dat antwoord is in principe geen bezwaar, maar dan moet er wel resultaat geboekt worden. Zakt het geloof weg, dan zakt het want-to-believe weg, dan zakt de kracht van propaganda weg. Deze dynamiek beperkt het Kremlin nu al in de wijze waarin ze propaganda bedrijft. Teveel de werkelijkheid ontkennen stuurt mensen naar alternatieven die wel succes beloven.

tldr: Bakhmut veroveren is een lont in het kruitvat dat heel ergens anders staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit is een bekende UA bron bij Bachmoet
Ik blijf het toch opvallend vinden hoe alles rondom Bachmoet wordt geliveblogd. Tot nu toe happen de russen niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het lijkt me een van de weinige lokaties aan het front waar de Russen niet de tijd hebben gehad uitgebreide mijnenvelden en andere verdedigingswerken aan te leggen. Hier zijn ze non stop in de aanval geweest sinds begin dit jaar en op vrijwel alle andere sectoren zijn ze alleen maar bezig geweest zich voor te bereiden op een verdediging.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

En ik denk vooral de onrust die het in het Russische leger en de bevolking veroorzaakt goud waard is. Wagner is weg en het gewone leger kan het niet eens vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De greep van het regime in Rusland op de media is wel zo sterk dat een verlies van Bakhmut kan worden gepresenteerd als tactische meesterzet in tegenstelling tot Oekraine die daar zogenaamd 100.000 soldaten verloren. Wat het leger er van zal denken is lastiger in te schatten. Tenslotte hebben niet zij maar Wagner het meeste gebloed voor Bakhmut.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
IJzerlijm schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:33:
De greep van het regime in Rusland op de media is wel zo sterk dat een verlies van Bakhmut kan worden gepresenteerd als tactische meesterzet in tegenstelling tot Oekraine die daar zogenaamd 100.000 soldaten verloren. Wat het leger er van zal denken is lastiger in te schatten. Tenslotte hebben niet zij maar Wagner het meeste gebloed voor Bakhmut.
Het blijft toch een winst die meerdere keren groots verkondigt is (al voordat ze het echt veroverd hadden). En er zal inderdaad wel een draai aan gegeven worden, maar elke keer loopt het vertrouwen toch weer iets terug.

En het leger zal er ook echt niet blij mee zijn. Ook al heeft Wagner daar het meeste gedaan, komt een heel gedeelte van de verliezen alsnog uit het normale leger. En heel simpel gezegd, als het enige stadje dat er de afgelopen tijd veroverd is weer net zo snel over gaat naar Oekraine wordt ook een rus daar niet blij van.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Omdat je tijdens fase 1 van je offensief op meerdere, wezenlijk strategische punten aan moet vallen, en Bakhmut is er eentje van vanwege het gigantische gezichtsverlies. Strategisch is was het zoals @XWB stelt een voorstad voor het front tov de andere steden aldaar maar dat is het dan ook, voor de propagandadoeleinden is het van groot belang. En ze hoeven Bakhmut (of wat er van over is) niet in. Omsingelen en uitroken.

De frontlinie is breed. Waarom moeten ze op meerdere, wezenlijk strategische punten aanvallen? Omdat dit de resources van de verdedigende partij (en die zou kraken) verspreid, en het de Oekraïners toestaat om de logistiek uit te dunnen. In de begindagen van de oorlog werd Oekraïne op meerdere punten aangevallen, dit had eenzelfde effect. Maar de Russen zijn ver voorbij hun culminatiepunt gegaan.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Niet alleen rond Bachmoet is er activiteit:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FzzEGMQagAATtTL?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RoD schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:41:
Niet alleen rond Bachmoet is er activiteit:
[Twitter]
[Afbeelding]
Ik had Vesele in eerdere berichten idd ook al eens gezien afgelopen week.
XWB in "Het Donbass front"
According to DeepState, the AFU managed to take up advanced positions near the small hamlet Vesele, north of Avdiivka. No visual confirmation yet.

[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 29-06-2023 18:17 ]

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Elke dag een beetje voortgang.

Aanvulling:

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 01-07-2023 16:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nieuwe dag, nieuwe vorderingen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Aanvulling, hier een kaartje met posities die zijn ingenomen door UA ten oosten van de rivier ten zuiden van Bachmoet.

UA bevestigt zelf ook officieel dat er verdere progressie is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een nieuwe dag, en weer een kleine vordering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit is van vannacht, UA claimt dat het bos bij Klishchievka is ingenomen. Dan zijn ze nu echt bij het dorp.
[Twitter: https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1676141922748964864?s=20]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Reporting from Ukraine geeft nog wat meer inzicht, de bossen ten noorden van Klischiivka lijken inderdaad ingenomen, maar aan de zuidkant ervan zijn ook belangrijke stappen genomen. Mogelijk nemen de Russen vandaag of morgen de benen uit het dorp om omsingeling te voorkomen. Als alle berichtigevingen kloppen that is :)

Totale Modjesgekte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Freakertje schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:34:
Reporting from Ukraine geeft nog wat meer inzicht, de bossen ten noorden van Klischiivka lijken inderdaad ingenomen, maar aan de zuidkant ervan zijn ook belangrijke stappen genomen. Mogelijk nemen de Russen vandaag of morgen de benen uit het dorp om omsingeling te voorkomen. Als alle berichtigevingen kloppen that is :)
[YouTube: 03 Jul: Finally! Ukrainians UNLEASH THEIR TANKS AND PENETRATE RUSSIAN DEFENSE | War in Ukraine]
We zullen het zien :P
die fantasie pijlen in het youtube image zijn voornamelijk dat, mogelijke toekomstige progressie?
https://deepstatemap.live/en#12/48.5306/37.9231

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Grey zone ziet het ook niet al te positief in voor de Russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

user109731 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:12:
[Twitter]
Grey zone ziet het ook niet al te positief in voor de Russen.
Schijnbaar hebben ze nu ook de VDV bij Kreminna weg gehaald en naar Bakhmut gestuurd.
Bij Kreminna zijn die vervangen door 'local defense forces' schijnbaar.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:19
YakuzA schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:15:
[...]

Schijnbaar hebben ze nu ook de VDV bij Kreminna weg gehaald en naar Bakhmut gestuurd.
Bij Kreminna zijn die vervangen door 'local defense forces' schijnbaar.
Tja Bachmut verliezen zou een grote vernedering zijn voor de Russen en eigenlijk ook het gelijk van Prigozhin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Storm Shadow o'clock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Eerder HiMARS o clock ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RoD schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:15:
Dit is van vannacht, UA claimt dat het bos bij Klishchievka is ingenomen. Dan zijn ze nu echt bij het dorp.
[Embed]
En vervolg:
[Twitter: https://twitter.com/parrot_soldier/status/1676514165551165440] [Twitter: https://twitter.com/JayinKyiv/status/1676517615697551360?s=20] tekst: "Other report saying some Russians still there but completely surrounded."

Langzaam maar steady wordt er progressie gemaakt.

Edit: nog een bericht van UA kant

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 05-07-2023 12:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Naast die mega bavovna van gisteren gaat UA vrolijk door
Dit is net buiten Donetsk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RoD schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:56:
[...]

En vervolg:
[Embed] [Embed] [Embed] tekst: "Other report saying some Russians still there but completely surrounded."

Langzaam maar steady wordt er progressie gemaakt.

Edit: nog een bericht van UA kant
[Embed]
Def Mon is altijd wat conservatief

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog eentje. UA is aardig bezig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vooruit, nog eentje
[Twitter: https://twitter.com/NOELreports/status/1676614255322300417?s=20]

Edit: zucht, embedden mag weer eens niet. Tekst: Just minutes ago, locals from occupied Volnovakha report that the local administration building was hit. Presumably by HIMARS rockets.

Ten zuiden van Donetsk.

Edit, beeld:
Die was goed raak.

[ Voor 67% gewijzigd door RoD op 05-07-2023 19:14 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als jullie het niet erg vinden, ga ik gewoon even door met bavovna :P
Lijkt een oliedepot te zijn.

Edit: beelden van dichtbij

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 05-07-2023 22:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:54
Google maps is aardig bij de tijd. Het loopgraven netwerk net buiten Klishchiivka staan er al op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWlxMZpTIuO47S9wrpbVcrwV7Vc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WlrpzUUTTl5qQGOmrqxCFFzX.png?f=fotoalbum_large

https://goo.gl/maps/9c47RoB6G7sfmKYr5

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De russische paniek is wat voorbarig geweest. Dit is de UA update van zonet.
Ze zeggen ook weer 1km opgeschoven te zijn in de richting van Bachmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Weinig nieuws, ook vandaag weer. Ik had de bevrijding van Klishchievka toch al wel verwacht. Jammer dat de russische verdediging daar toch taai blijkt te zijn.

Het schaarse nieuws van vandaag:

Edit, deze er ook nog bij voor context

[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 08-07-2023 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje

Freakertje

Ik lees er verder helemaal niks over (niet om de minste reden, omdat Twitter de boel heeft dichtgetimmerd voor accountlozen zoals ik), maar als ik ten noorden van Bakhmut kijk, zie ik vandaag op de DeepStateMap opeens tussen de plaatsen Rozdolivka en Vesele een gaatje van 2 kilometer naar het zuiden geslagen worden, van maximaal 2 kilometer breed.
Met het oog op de algemene voortgang, is dat toch een behoorlijke vooruitgang als deze bron klopt. Heeft iemand hier meer bevestiging over?

edit:
Mits het klopt, is de voortgang des te meer significant, omdat hiermee Soledar in de tang genomen kan worden en in mijn geheugen begon de val van Bakhmut met de inname van Soledar en vervolgens Krasna Hora

[ Voor 16% gewijzigd door Freakertje op 10-07-2023 09:57 ]

Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
(((Tendar))) op twitter lijkt te bevestigen dat men verder getrokken is inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:57
@Freakertje goed opgemerkt, ik heb er geen verdere informatie over, maar wat opvalt iets naar het zuiden:
Berkhivka wordt ook als bevrijd ingetekend en daar werd al een tijd om gevochten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is inderdaad problematisch voor de russen, maar het gaat helemaal goed komen voor ze
Het tiktok bataljon komt helpen om Bachmoet te verlossen van de weinige stoplichten en lantaarnpalen die er nog zijn.
Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste