Ja alles is afgelopen vrijdag doorgegaan.
Expert heeft stuk meegereden en gereden in zowel mijn auto als de andere 'test' auto. Helaas kwamen de echt sterke trillingen niet naar boven (nadeel dat het niet iets constant is maar zeer onregelmatig) maar was de auto wel duidelijk zeer onrustig/gevoelig op snelheden boven de 100. Dit in tegenstelling tot de andere auto die juist weer bij snelheden onder de 100 onrustig was en daarboven niet. Banden waren wel licht gecupped aan een kant, maar juist aan de kant waar volgens mij de trillingen vandaan komen weer niet.
Ze hebben de uitlijning ook nog een keer nagekeken, bleek dat de Ioniq 5 niet hun systeem stond, erg apart voor een Hyundai dealer. Dus hebben ze de waardes uitgelezen en de basiswaardes opgezocht bij Hyundai, deze bleek redelijk goed te kloppen.
@
ImreD ook deze waardes waren trouwens weer anders dan de waardes die in onze rapporten stonden.
Er is dus niet echt een touw aan vast te knopen helaas.
Auto heeft wel op de brug gestaan voordat we gingen rijden en zoals elke keer rijdt de auto daarna even iets beter in mijn beleving. Heb dit ook al opgemerkt de keren dat de banden zijn nagekeken.
Net alsof de ophanging op dat moment even opgerekt wordt en dan even lucht heeft maar gelijk weer ingedrukt wordt bij de eerste de beste bobbel.
Dus ben bang dat ik uiteindelijk niet veel opgeschoten ben met het hele probleem, lijkt gewoon alsof het onderstel zeer gevoelig is en dat bij enkele auto erg naar boven komt.
Dit weekend naar Hamburg geweest en op de Duitse autobahn reed de auto aanzienlijk beter en rustiger, net alsof de oneffenheden daar minder zijn dankzij de grote deels betonplaten ipv afvalt. En de auto dit veel beter kan verwerken.
Nu afwachten op het eindrapport van de expert en daarna uitspraak van de commissie maar heb er op dit moment weinig vertrouwen in. Een ding weet ik wel, welke uitspraak er ook komt, denk niet dat de auto lang in mijn bezit zal zijn.
Op deze manier rijden ga ik niet lang volhouden, zo'n onregelmatig weggedrag heb ik nog nooit meegemaakt met een auto, zelf niet met de Franse auto's die ik mijn bezit heb gehad.
Ga misschien nog een keer proberen om te kijken voor andere dempers, afhankelijk van de kosten, misschien dat er nog iets verbeterd.
Baal er wel gigantisch van, had dit echt niet verwacht van een auto met zulke top review qua wegligging en niet van een auto met deze prijsklasse.