mb78tweakers schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:48:
[...]
Op de snelweg met netjes 100 kmh op de cruisecontrol rijden is het mij tot op heden nog niet gelukt om onder de 19 kWh/100km uit te komen. En daarvoor moet ik dan echt extreem mijn best doen. Heb geen stuur- of stoelverwarming aan staan. Wel de automatische airco op de 1e stand op 21 graden. Gister nog met de dealer besproken en die kan niet verder komen dan dat het met rijgedrag te maken heeft en met het gebruiken van verwarming etc etc.
Uiteraard maak ik wel eens gebruik van de fijne acceleratie, maar gezien mijn woonwerk (85km waarvan ca. 65km snelweg) en de drukte op de weg kan ik niet anders dan rustig met het verkeer meerijden.
Na het ophalen bij de dealer eind februari kwam ik direct bij de 1e volledige laadbeurt niet verder dan 325km actieradius. Nu 3 maanden verder en de afgelopen weken prima weer is dat niet verder opgelopen dan max 375km. Al met al vrij teleurstellend gezien ik bewust voor de Ionic 5 gekozen heb met groter accupakket ivm de ruime actieradius
Ja, dat is met het soort rit dat je beschrijft niet bijster veel. Ik heb nu na de laatste paar laadbeurten steeds 450-462 km range gezien. Dat was wel obv zuinig rijden (veel uitrollen) en max 100 op de snelweg en een mix van stad, provinciaal en snelweg (ongeveer 40%).
Gisteren 400 km (waarvan >300 snelweg met hele stukken 130 in NL, 120 in B en 110 in F) gereden en toen kwam ik net iets onder 200 Wh/km uit.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik erg gespitst ben op zuinig rijden. Dus heel langzaam optrekken, anticiperen op files en stoplichten door al vroeg naar niveau 0 regeneratie (=uitrollen) te flipperen, etc.
Zie voor meer info hier:
bilgy_no1 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Dat brengt ons dan meteen naar het topic waar verbruik wél on topic is...
[
Voor 11% gewijzigd door
bilgy_no1 op 30-04-2022 20:56
]