[F1 2022] Testdagen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste
Acties:
  • 125.398 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:39
Ik moet zeggen dat ik los van de beeldkwaliteit (ik kijkt toch op 1080p en 43 inch) ik de Viaplay uitzending wel informatief en afwisselend vind. Leuk, zo in de studio met Guido en die dame, en dan twee man op de baan.

En die Merc! Die schetsen zaten er niet ver vanaf, en ik ben erg benieuwd hoe die zich gaat verhouden tot de meer conventionele auto's.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Plenkske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:49:
De F1TV Pro commentators vinden de Mercedes in ieder geval wel helemaal geweldig.
Zo geweldig dat ze een stuiterende Hamilton (in de eerste rondes) totaal niet opmerkte, terwijl het duidelijk te zien was.

Ik ben erg benieuwd of deze Mercedes nou top of flop is.
Sowieso vind ik de 2022 auto's er wel mooi uit zien. En het is toch top dat de teams zoveel verschillen met deze nieuwe regels :)

De Alfa sidepod en hele zijkant heeft wel iets weg van de RB, maar de RB lijkt net wat extremer doorgevoerd.
Mercedes is niet gek, dus het zal vast werken. Ik kan me van dat team onmogelijk voorstellen dat ze de plank compleet mis slaan. Wat je vaker ziet bij nieuwe regels is dat meerdere concepten werken, maar uiteindelijk één concept verder/makkelijker door te ontwikkelen is waardoor uiteindelijk iedereen overstapt. Wat dat betreft natuurlijk de vraag welk team nu op het juiste spoor zit.

Geruchten waren 1 seconde per ronde sneller, dat zou ik wel met een korreltje zout nemen. De FIA had namelijk al aangegeven dat ze alle concepten gezien hebben en er geen extreme vondsten waren zoals de double diffuser, ik verwacht mede daardoor dus geen auto die een seconde per ronde sneller is dan de rest van de grid.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Waar je hoopt dat met zo'n overstap van de rechten naar een nieuwe partij het een en ander op kan schudden en wellicht direct 4K de standaard kan worden, wordt nu juist een stap terug gedaan met een 720p stream.

Een commentatorduo werkt wel beter, ook het duo van nu voor de vrije trainingen. Dat is beter dan wanneer je nu als eenling 4 uur vol moet praten in dialoog met jezelf.
Ook kun je meteen de ander corrigeren als die er even naast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
XyritZz schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:57:
[...]

Mercedes is niet gek, dus het zal vast werken. Ik kan me van dat team onmogelijk voorstellen dat ze de plank compleet mis slaan. Wat je vaker ziet bij nieuwe regels is dat meerdere concepten werken, maar uiteindelijk één concept verder/makkelijker door te ontwikkelen is waardoor uiteindelijk iedereen overstapt. Wat dat betreft natuurlijk de vraag welk team nu op het juiste spoor zit.

Geruchten waren 1 seconde per ronde sneller, dat zou ik wel met een korreltje zout nemen. De FIA had namelijk al aangegeven dat ze alle concepten gezien hebben en er geen extreme vondsten waren zoals de double diffuser, ik verwacht mede daardoor dus geen auto die een seconde per ronde sneller is dan de rest van de grid.
In principe is geen één team gek natuurlijk, dus echt floppen zullen ze niet doen.
Maar inderdaad, het is even afwachten welk team er nu heel goed voorstaat en welk team snel/goed kan ontwikkelen.
Dat wordt nog leuk dit jaar met telkens updates en aanpassingen :)

De Williams heeft trouwens ook wel een aparte sidepod. Niet smal maar wel vrij kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
dutchgio schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:58:
Waar je hoopt dat met zo'n overstap van de rechten naar een nieuwe partij het een en ander op kan schudden en wellicht direct 4K de standaard kan worden, wordt nu juist een stap terug gedaan met een 720p stream.

Een commentatorduo werkt wel beter, ook het duo van nu voor de vrije trainingen. Dat is beter dan wanneer je nu als eenling 4 uur vol moet praten in dialoog met jezelf.
Ook kun je meteen de ander corrigeren als die er even naast zit.
Stap terug qua kosten en kwaliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
Is het circuit aangepast tov vorig jaar eigenlijk? Benieuwd of we de tijden kunnen vergelijken met het testen van vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
Plenkske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:01:
[...]

In principe is geen één team gek natuurlijk, dus echt floppen zullen ze niet doen.
Maar inderdaad, het is even afwachten welk team er nu heel goed voorstaat en welk team snel/goed kan ontwikkelen.
Dat wordt nog leuk dit jaar met telkens updates en aanpassingen :)

De Williams heeft trouwens ook wel een aparte sidepod. Niet smal maar wel vrij kort.
Gek zijn ze inderdaad niet, maar het zou me bijv. niet verbazen als een team als AM de plank mis slaat en t.o.v. vorig jaar minder gaat presteren.

De Williams is inderdaad een bijzondere; de sidepods die toch al compact zijn hebben ook nog eens een forse opening aan de achterkant waardoor een deel van de lucht die er in stroomt meteen weer naar buiten gejaagd wordt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Zo die Alpine stuitert ook lekker zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hmm, de merc valt uitelkaar. :P (Wapperend stukkie livery o.i.d.)

[ Voor 35% gewijzigd door Illegal_Alien op 10-03-2022 09:09 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ook een hele strakke vloer vergeleken met de vorige testweek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWriUqNuH89eDHN6nk0neIJPXCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMvIznrQ33tWOs799rhcJEZL.jpg?f=fotoalbum_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Zijn er beelden van dat hobbelen bij MER?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 05-09 13:48
Mog schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:09:
Ook een hele strakke vloer vergeleken met de vorige testweek
[Afbeelding]
Die zwarte gills waren afgetaped en kwam los

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
JB schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:09:
Op Reddit staat een video: https://www.reddit.com/r/...sing_and_sparking_in_w13/

Het is al vrij vroeg op het rechte stuk, en hij hobbelt echt heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Nog weinig gezien van de Red Bull maar dat is dus zo goed als dezelfde auto als in Barcelona?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
JB schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:09:
Ja Guido bij Viaplay liet het net weer zien. Via Reddit:

https://streamable.com/mil5tm

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

De Red Bull updates komen vrijdag en zaterdag volgens Newey tegen AMuS (https://www.auto-motor-un...wintertests/?clearCache=1)
Adrian Newey erzählt uns, dass die Red Bull-Upgrades erst am Freitag und Samstag kommen. "Ihr werdet sie mit bloßem Auge erkennen." Der Red Bull von heute ist mehr oder weniger Stand Barcelona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik vind de autos extreem nerveus lijken op de baan. Of ligt dat aan mij?

Ik kijk trouwens Viaplay en de beeldkwaliteit is perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

@RBH Gefeliciteerd!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Kenny_026 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:13:

Op je beeldbuis? Hier echt slechte kwaliteit

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Kenny_026 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:13:

Ik kijk op een iPad Pro, maar zie op het oog geen verschil met de F1TV stream. Een iPad doet natuurlijk een upscaling naar 1668p. Lijkt 1080p.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
JB schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:18:
[...]

beeldbuis..... hallo 1990 _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Die Alpine stuitert ook flink zeg. Ik vraag me af of dat zo'n goede auto gaat zijn. Die zouden bijvoorbeeld (wel echt op basis van een paar ronden) bijvoorbeeld wel wat terug kunnen gaan vallen. Ook in combi met die betrouwbaarheidsverhalen over de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Chrosser schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:22:
Die Alpine stuitert ook flink zeg. Ik vraag me af of dat zo'n goede auto gaat zijn. Die zouden bijvoorbeeld (wel echt op basis van een paar ronden) bijvoorbeeld wel wat terug kunnen gaan vallen. Ook in combi met die betrouwbaarheidsverhalen over de motor.
Teams kunnen de auto natuurlijk meer clearance geven per circuit, maar dan lever je downforce in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
JB schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:18:
[...]

Ja de kwaliteit op de tv is goed. En ik ben van de categorie jankbal dat er geen 4k meer is…

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• loekf2
Gaan we weer:

Newey komt morgen en zaterdag pas met "zichtbare upgrades":
Red Bull-engineer Adrian Newey vertelt bij hetzelfde Duitse medium dat zijn renstal pas op vrijdag en zaterdag met significante upgrades komen. ,,Je zult ze met het blote oog herkennen", aldus de Brit. Hetzelfde geldt voor McLaren.
via AD.nl

[ Voor 36% gewijzigd door loekf2 op 10-03-2022 09:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Heerlijk toch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
loekf2 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:26:
Gaan we weer:

[Embed]

[...]

via AD.nl
toch mooi dit, straks is al het harde werk van mercedes voor jan met de korte achternaam geweest. zou het humor vinden en de toon is dan gelijk gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 19:18
Ik schakel nu pas in. Dat stuiteren van de Mercedes.. je hoort ook het geluid van de motor er op reageren. Ben benieuwd wat de gevolgen daarvan zijn tijdens de eerste Q.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Ik zie nu Perez rijden, het wiebelen vind ik meevallen. Het circuit is ook hobbelig.

Ferrari heeft het duidelijk niet helemaal opgelost.

[ Voor 24% gewijzigd door loekf2 op 10-03-2022 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
loekf2 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:32:
Ik zie nu Perez rijden, het wiebelen vind ik meevallen. Het circuit is ook hobbelig.
Inderdaad, je ziet dat het circuit ook hobbels heeft.
Even ervoor zag je Hamilton en Vettel rijden, daarbij zag je wel duidelijk het stuiteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gaan we weer:

[Embed]

[...]

via AD.nl
Dat klinkt toch heel erg alsof ze zich kansloos achten als de Mercedes zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

Op F1TV hebben zij het ook over de nieuwe Merc en het protest. Kan niet echt terug vinden wat precies het probleem zou zijn

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Exocet schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:34:
[...]

Dat klinkt toch heel erg alsof ze zich kansloos achten als de Mercedes zo blijft.
Tactiek via de media. Mercedes doet exact hetzelfde.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Als je kijkt naar turn 10 dan lijken de auto's in relatief langzame bochten wel echt niet goed in te sturen. Worstelt volgens mij wel zo goed als iedereen mee.
sjaool schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:35:
[...]

Tactiek via de media. Mercedes doet exact hetzelfde.
Van Mercedes kun je eigenlijk nooit op aan in de testen. Zelfs tot de allerlaatste ronde sandbaggen die al jaren. Denk ook dat je niet echt kunnen zeggen op die paar rondes van vanochtend of ze een gigantische voorsprong hebben. Kan ook zijn dat Redbull een dergelijk concept overwogen hebben, maar het niet aangedurfd vanwege verwachtte protesten.

[ Voor 62% gewijzigd door Chrosser op 10-03-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

backupdevice schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:35:
Op F1TV hebben zij het ook over de nieuwe Merc en het protest. Kan niet echt terug vinden wat precies het probleem zou zijn
Voor zover ik het nu kan zien is het vooral een "Christiian Horner"-probleem. 'Spirit of the regulations' is natuurlijk een slecht argument. Newey heeft er nog geeneens naar gekeken dus van een protest is helemaal nog geen sprake.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 22:16

Edd

Simpelweg gezegd: tegen de geest van de regels.
Waar het om zou gaan is dat de Merc weer dirty-air achter de auto gooit. Dat zou tegen de geest van de regels in zijn, volgens Horner/RB

P.S. Don't shoot the messenger

-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:57
Een deels naakte Ferrari motor.

Afbeeldingslocatie: https://www.tickaroo.com/api/mediaproxy/v1/external-image/ThumbnailatorCropResizeCenterFillFilter/w1280dp-h720dp?url=imageservice%3A%2F%2Fmedia-mkG9yfSL5CnJ5PRJ3qpL

bron:AMuS

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Mercedes sidepots naast elkaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a334I4zF4DvdMdQREtoKAP3pN9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j1D8iYUnDNvTAC1uDP1llyOv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Laatst online: 09:35

jpiwf

licenced pepernootaddict

Ik ben ook benieuwd hoe de FIA dit bekijkt vanuit een veiligheids-aspect. Ik lees dat ze een bijzondere vloeistof gebruiken in de radiatoren, wat gebeurt daarmee bij een crash? Daarnaast: Die hoge side-impact structure zit nu zo los van de rest dat hij bij de meeste aanrijdingen van opzij niet meedoet in de kreukelzone, en er dus meer kracht op de onderste crash-balk komt.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Ik kan me alleen voorstellen dat er mogelijke issues zijn crash impact structures. Vind ook de term "chemical cooling" wat verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Gaan we weer:

[Embed]

[...]

via AD.nl
FIAt voor gekregen natuurlijk net zoals ze Masi ook geslachtofferd hebben. DAS logisch :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

jpiwf schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:43:
Ik ben ook benieuwd hoe de FIA dit bekijkt vanuit een veiligheids-aspect. Ik lees dat ze een bijzondere vloeistof gebruiken in de radiatoren, wat gebeurt daarmee bij een crash? Daarnaast: Die hoge side-impact structure zit nu zo los van de rest dat hij bij de meeste aanrijdingen van opzij niet meedoet in de kreukelzone, en er dus meer kracht op de onderste crash-balk komt.
Wie is ze? MER? Andere koelvoeistof samenstelling dan de rest?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Mercedes meldt dat de wagen zich nerveus gedraagt en dat Hamilton last heeft van onderstuur. De wagen werkt nerveus bij het aanremmen.

[ Voor 16% gewijzigd door Chocoball op 10-03-2022 09:53 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Heerlijk dit. Echt genieten. Ik had niet verwacht dat de teams zo van elkaar zouden verschillen. En meteen gezeur van de team principals. Kan niet wachten tot volgende week zaterdag.

[ Voor 0% gewijzigd door Mog op 10-03-2022 09:49 . Reden: Dikke typo. Thanks @Tleilaxu. ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Chocoball schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:44:
Mercedes meldt dat de wagen zich nerveus gedraagt en dat Hamilton last heeft van onderstuur.

Is ook duidelijk te zien op de beelden, ik heb nog geen één stabiele ronde gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Mog schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:45:
Heerlijk dit. Echt genieten. Ik had niet verwacht dat de teams zo van elkaar zouden verschillen. En meteen gezeur van de team principles. Kan niet wachten tot volgende week zaterdag.
Teambaas, of team principal. Principle gaat over principes en dat hebben die teambazen niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

JB schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:44:
[...]

Wie is ze? MER? Andere koelvoeistof samenstelling dan de rest?
Ja Mer idd, zie ook de comment van @loekf2. Ze hebben de koeling superklein gemaakt door wat ze zelf "Chemical Cooling" noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

jpiwf schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:47:
[...]

Ja Mer idd, zie ook de comment van @loekf2. Ze hebben de koeling superklein gemaakt door wat ze zelf "Chemical Cooling" noemen.
De sidepod gezien inderdaad maar wist niet dat ze ook chemical koeling toepassen. Benieuwd wat dat dan weer betekent allemaal...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik vraag mij bij die W13B af of die complete vleugel waar de spiegel op gemonteerd is wel mag van de FIA. Dat is geen gewoon steuntje meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Toto pareert terug hoe kan Christian na een half uur al bepalen dat de Mercedes illegaal is?
"Wie will er eine halbe Stunde nachdem er das Auto zum ersten Mal gesehen hat wissen, dass unser Auto illegal sein soll?"
bron: AMuS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Mooie ronde van Leclerc

[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 10-03-2022 09:50 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

sjaool schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:49:
[...]

Ik vraag mij bij die W13B af of die complete vleugel waar de spiegel op gemonteerd is wel mag van de FIA. Dat is geen gewoon steuntje meer.
Inderdaad, dacht dat de spiegel maar met max 2 steunen vast mocht zitten zonder dat dit aerodynamische componenten zijn

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Bij die Merc is dan hobbelen wel heel erg, in het donker zou het er waanzinnig uitzien. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

sjaool schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:49:
[...]

Die "vleugel" heeft de verplichte side impact structure (kreukelzone balkje) in zich verstopt zitten. Ze moeten daar dus een element hebben zitten van de regels. FIA zal het dus daarom alleen al wel ok moeten vinden. dat die zo in het luchtledige hangt en niet samenwerkt met de rest van de side-impact structuur (in de vloer) lijkt me dan wel weer iets waar ze iets van kunnen vinden als FIA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
jpiwf schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Die "vleugel" heeft de verplichte side impact structure (kreukelzone balkje) in zich verstopt zitten. Ze moeten daar dus een element hebben zitten van de regels. FIA zal het dus daarom alleen al wel ok moeten vinden. dat die zo in het luchtledige hangt en niet samenwerkt met de rest van de side-impact structuur (in de vloer) lijkt me dan wel weer iets waar ze iets van kunnen vinden als FIA
Maar die 'pootjes' waarmee de spiegel op dat balkje zit lijken dan wel verdacht veel op aerodynamische elementen, en dat zou tegen de regels zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Terwijl mensen weer beginnen over Mercedes denk ik maar zo.
Hoe meer je auto stuitert, hoe hoger je de auto moet afstellen en hoe langzamer je dus in de bochten zal zijn. En zowel Ferrari als RBR lijken dat gewoon veel beter voor elkaar te hebben.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Wellicht domme vraag maar waarom rijdt HAM in RUS zijn auto? Of zeggen die blitse kleuren op t-cam en langs de wielen (ook) nog niks?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

JB schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:58:
Wellicht domme vraag maar waarom rijdt HAM in RUS zijn auto? Of zeggen die blitse kleuren op t-cam en langs de wielen (ook) nog niks?
Voor tests is max 1 wagen beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

JB schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:58:
Hebben ze niet maar 1 auto bij zich nu? Ja toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Haribo112 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Maar die 'pootjes' waarmee de spiegel op dat balkje zit lijken dan wel verdacht veel op aerodynamische elementen, en dat zou tegen de regels zijn.
De nieuwe regels zijn daar wat soepeler in geworden dan de oude. Zolang de elementen van vooraf gezien binnen de afmetingen van de spiegel vallen mag er een boel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Mijn God wat is die Merc lelijk. Lijkt wel op zo’n plastic vlees bakje van de supermarkt die je dan net iets te dicht bij het vuur houd waardoor het gaat krimpen. En die commentators maar zeggen hoe beautiful hij wel niet is :-/ Ik vind het maar niks.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
DaniëlWW2 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:58:
Terwijl mensen weer beginnen over Mercedes denk ik maar zo.
Hoe meer je auto stuitert, hoe hoger je de auto moet afstellen en hoe langzamer je dus in de bochten zal zijn. En zowel Ferrari als RBR lijken dat gewoon veel beter voor elkaar te hebben.
Maar is het niet zo dat de RBR en Ferrari standaard wat hoger zijn ? Maakt ze dat niet automatisch langzamer in de bochten, of werkt het niet zo ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
  • Laatst online: 04-12-2024
Leclerc is trouwens wel heerlijk aan het vegen met die auto in de langzamere bochten. Flink de banden laten spinnen om de bocht door te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

jpiwf schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:52:
[...]

Ze hebben de sidepod in tweeën opgedeeld waardoor die steun voor de spiegel echt een deel van de aerodynamica is uit gaan maken. Het lijkt mij niet zoveel met de side-impact structuur van doen te hebben alswel een mogelijkheid om de lucht meer te kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:16

codex

Geen OpenAI agent :)

Plenkske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:01:
[...]

Maar is het niet zo dat de RBR en Ferrari standaard wat hoger zijn ? Maakt ze dat niet automatisch langzamer in de bochten, of werkt het niet zo ?
Nu niet meer, alle auto's liggen vrij dicht tegen de grond. De high rake van RB is weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Damian schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:00:
Mijn God wat is die Merc lelijk. Lijkt wel op zo’n plastic vlees bakje van de supermarkt die je dan net iets te dicht bij het vuur houd waardoor het gaat krimpen. En die commentators maar zeggen hoe beautiful hij wel niet is :-/ Ik vind het maar niks.
Dat moet dan het F1TV commentaar geweest zijn.. die vinden alles wat merc is geweldig. Het blijven ergens toch (oud?) sky medewerkers / Britten. :>

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
codex schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:02:
[...]

Nu niet meer, alle auto's liggen vrij dicht tegen de grond. De high rake van RB is weg.
Dat weet ik.
Zoals ik het nu zie op de beelden ligt de Mercedes echter dichter bij de grond dan de RB (en andere teams).
Ze zijn dus, denk ik, op zoek naar een balans daarin. Dicht bij de grond, maar te dicht geeft stuiteren. Verder van de grond af geeft misschien weer andere nadelen ?

edit

De F1TV commentators hebben het er nu ook over.
Ze geven aan: verhogen helpt tegen het stuiteren, maar je verliest "performance".

[ Voor 12% gewijzigd door Plenkske op 10-03-2022 10:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De Mercedes ziet er uit alsof hij te lang in te zon gestaan heeft en half is gesmolten. Wat een lelijk ding is dat. En de Ferrari blijft een lust voor het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:01:
[...]

Ze hebben de sidepod in tweeën opgedeeld waardoor die steun voor de spiegel echt een deel van de aerodynamica is uit gaan maken. Het lijkt mij niet zoveel met de side-impact structuur van doen te hebben alswel een mogelijkheid om de lucht meer te kunnen sturen.
Dat uitsteeksel (of in ieder geval wat er in het aerodynamische element zit, is een door de FIA verplichte side impact structure. Zie ook het plaatje wat in het algemene topic gepost is door @CAPSLOCK2000 uit de quote hieronder. Het zit er dus echt, omdat het verplicht is. Aerodynamisch optimaal gezien hadden ze het wellicht liever helemaal weggelaten.
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:01:
[...]

Zo'n impact structure is volgens mij een balk die helemaal niet zo groot is.
Ik kan geen goede foto vinden maar deze tekening is vrij duidelijk:

[Afbeelding]

Er zal nog steeds een uitsteeksel moeten zitten maar dat kan fors kleiner zijn dan een sidepod.
In de vloer zitten ook side impact structures en daarvan zie je niet veel meer dan een ribbel in de vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
  • Laatst online: 04-12-2024
Plenkske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:04:
[...]

Dat weet ik.
Zoals ik het nu zie op de beelden ligt de Mercedes echter dichter bij de grond dan de RB (en andere teams).
Ze zijn dus, denk ik, op zoek naar een balans daarin. Dicht bij de grond, maar te dicht geeft stuiteren. Verder van de grond af geeft misschien weer andere nadelen ?
Verder van de grond = minder downforce. Hoe meer je de lucht op kunt sluiten onder de vloer hoe meer downforce.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Een hele mooie drift (ook mooi in beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:48

Quad

Doof

Ik zit net even te spieken in de VP app, maar de auto van Mercedes is een totaal andere auto dan de rest? Het middelste gedeelte weidt naar buiten naar de vloer toe ipv naar binnen en volledig andere spiegels.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:44
Quad schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:08:
Ik zit net even te spieken in de VP app, maar de auto van Mercedes is een totaal andere auto dan de rest? Het middelste gedeelte weidt naar buiten naar de vloer toe ipv naar binnen en volledig andere spiegels.
Jij hebt het internet afgelopen uurtje gemist ;) :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Meer dichtbij foto's van de Mercedes
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-W13-Bahrain-Test-2022-169Gallery-c7caffcc-1879710.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-W13-Bahrain-Test-2022-169Gallery-201ffc55-1879711.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-W13-Bahrain-Test-2022-169Gallery-19021172-1879718.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-W13-Bahrain-Test-2022-169Gallery-f15227f5-1879722.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-W13-Bahrain-Test-2022-169Gallery-55111ef7-1879725.jpg

Meer foto's en uitleg
https://www.auto-motor-un...itenkasten-trick-bahrain/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

renegrunn schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:10:
[...]

Jij hebt het internet afgelopen uurtje gemist ;) :+
Ook. :P
Maar ik vind het wel stoer dat teams dit doen en durven.

PVOutput☀️

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chocoball
Haas heeft toestemming van de FIA gekregen om zondag een halve dag te testen voor het verlies van vandaag. Mick zal achter het stuur zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:28
Als dit de 'silver bullet' is, dan zit het seizoen er al snel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 22:39
Chocoball schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:14:
Haas heeft toestemming van de FIA gekregen om zondag een halve dag te testen voor het verlies van vandaag. Mick zal achter het stuur zitten.

Bijzonder, maar fair.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:03
Fair is inderdaad heel bijzonder bij de FIA :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Quad schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:12:
[...]

Ook. :P
Maar ik vind het wel stoer dat teams dit doen en durven.
Absoluut - maar dat het iedereen vandaag zo verrast, als in commentatoren / blogs / etc is wel bijzonder? Dit kwam enkele dagen geleden al voorbij...

[Twitter: https://twitter.com/MF1motorsports/status/1501110911896936452]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 00:32

Vuvuzela

My spire is forming

NotSoSteady schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:15:
Als dit de 'silver bullet' is, dan zit het seizoen er al snel op.
Je zou maar net je contract hebben verlengd bij een team dat met sidepods rijdt _O-

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Als Mercedes hiermee veel sneller is, zullen de rest van de teams snel volgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Ik verwacht geen nieuw '2014' voor Merc, da's once in a lifetime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Jackson6 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:20:
Als Mercedes hiermee veel sneller is, zullen de rest van de teams snel volgen toch?
Mwah, denk niet dat Mercedes dit in een weekje heeft ontworpen. Gaan wel wat maanden aan vooraf gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

renegrunn schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:19:
[...]

Absoluut - maar dat het iedereen vandaag zo verrast, als in commentatoren / blogs / etc is wel bijzonder? Dit kwam enkele dagen geleden al voorbij...

[Embed]
Ik zit er eerlijk gezegd niet zo bovenop. Ik heb de presentaties her en der gevolgd en de vorige testdagen iets bekeken, daartussen weinig F1 nieuws gezien vanwege andere actualiteiten. Dus ja, als je alleen wat uitzenddagen hebt gezien is dit wel verrassend.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Vuvuzela schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:19:
[...]

Je zou maar net je contract hebben verlengd bij een team dat met sidepods rijdt _O-
Je kan die zin dubbel lezen. Het zijn testdagen, iets met testdagen zeggen niks. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Quad schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:22:
[...]

Ik zit er eerlijk gezegd niet zo bovenop. Ik heb de presentaties her en der gevolgd en de vorige testdagen iets bekeken, daartussen weinig F1 nieuws gezien vanwege andere actualiteiten. Dus ja, als je alleen wat uitzenddagen hebt gezien is dit wel verrassend.
Oh maar daarom schreef ik ook commentatoren / blogs / etc, die verwacht ik er wel bovenop te zitten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

renegrunn schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:24:
[...]

Oh maar daarom schreef ik ook commentatoren / blogs / etc, die verwacht ik er wel bovenop te zitten ;)
Ik schaarde mijzelf onder de etc. 8) :+

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
renegrunn schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:19:
[...]

[Embed]
Tja, er zijn zo vaak geruchten. Het is aan de blogs om het naar buiten te brengen, of te wachten tot het echt is.
Die "over a second faster": waarmee vergelijken ze dat ? Staat volgens mij niet in die tweets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Ross Brown op sky die vond de Mercedes sidepods een extreme vorm van het interpreteren van de regels.
Ze hebben zoveel mogelijk proberen af te schermen maar kunnen nooit voorkomen dat teams met ingenieuze inzichten op de regels komen.
De Mercedes sidepods zal naar gekeken worden of alles conform de regels is.
Daarnaast kan het zijn als 80% van de teams dit niet fair vind met het interpreteren van de regels dit ongedaan kan worden gedurende het seizoen.
Nu heb ik het over Mercedes maar dat kan ook voor andere teams gelden met bepaalde zaken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Plenkske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:26:
[...]

Tja, er zijn zo vaak geruchten. Het is aan de blogs om het naar buiten te brengen, of te wachten tot het echt is.
Die "over a second faster": waarmee vergelijken ze dat ? Staat volgens mij niet in die tweets.
Die seconde komt uit de simulator testen, na vergelijking met Barcelona..

Maar eens, als ik zo google, zijn er toch nog wel wat blogs die er afgelopen 2 dagen al over hadden geschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
d-vine schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:31:

Daarnaast kan het zijn als 80% van de teams dit niet fair vind met het interpreteren van de regels dit ongedaan kan worden gedurende het seizoen.
probleem is beetje dat toto/merc wel aardig vinger in de pap hebben bij veel andere teams dat je nooit aan die 80% gaat komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:28
d-vine schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:31:
Ross Brown op sky die vond de Mercedes sidepods een extreme vorm van het interpreteren van de regels.
Ze hebben zoveel mogelijk proberen af te schermen maar kunnen nooit voorkomen dat teams met ingenieuze inzichten op de regels komen.
De Mercedes sidepods zal naar gekeken worden of alles conform de regels is.
Nu heb ik het over Mercedes maar dat kan ook voor andere teams gelden met bepaalde zaken natuurlijk.
Tja, je hebt vier teams die met Mercedes-motoren rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 13-09 22:01

Chiron

Moderator Discord
renegrunn schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:21:
[...]

Mwah, denk niet dat Mercedes dit in een weekje heeft ontworpen. Gaan wel wat maanden aan vooraf gok ik zo.
Dit ontwerp hebben ze net als met DAS destijds zonder het publiek te maken voorgelegd aan de FIA, en toen vond de FIA het blijkbaar ok. Inmiddels zijn ze die mening rap aan het bijstellen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Chiron schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:34:
Dit ontwerp hebben ze net als met DAS destijds zonder het publiek te maken voorgelegd aan de FIA, en toen vond de FIA het blijkbaar ok. Inmiddels zijn ze die mening rap aan het bijstellen.
Mijn indruk is dat FIA er eigenlijk niet echt blij mee was maar er niet veel aan kon/wilde doen omdat er geen regels gebroken worden. Nu hebben ze wel wat vrijheid om de "geest" van de sport na te leven maar daar moet je niet te vaak gebruik van maken want dan trap je de innovatieve kant van F1 dood.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 10-09 11:54

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

tja, het zegt helemaal niets, maar de Mercedes ziet er uit als een misvormde walrus, de red bull als een snelle haai

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Wel grappig dat de hele wereld nu ineens roept dat de Mercedes zonder sidepods het ei van Columbus is. Dat ding rijdt amper twee uur rond en is er nog niks bekend wat het design doet qua performance.

Ik vind het wel erg gaaf om te zien dat ze totaal iets afwijkends toepassen, ben alleen wel benieuwd of ze de koeling voldoende kunnen garanderen. Met name de hete circuits kan dan wel een dingetje gaan worden of we gaan een heleboel ploffende torretjes zien bij Mercedes, dat zou ook wel eens wat anders kunnen zijn :P.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:33
Schakel net in... wat rijdt die Mercedes nerveus...

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nee, ook dit seizoen hoeft het gezeur over Hamilton niet.