[F1 2022] Testdagen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:
  • 125.061 views

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2022 - GP-Topic Pre-Season testdagen

0. Pre-Season testdagen Week 1
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/5yQuK3rc6kCqYpU1e3nFAscJ/full.jpg

Data

Week 1: 
Wo 23 feb08:00-17:00
Do 24 feb08:00-17:00
Vrij 25 feb08:00-17:00

Circuit:Circuit de Catalunya
Lengte: 4655 m

0. Pre-Season testdagen Week 2
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/LrEbpn6D7y7O5KLWdbwQzsvj/full.jpg

Data

Week 2: 
Do 10 mrt08:00-17:00
Vrij 11 mrt08:00-17:00
Za 12 mrt08:00-17:00

Circuit:Bahrain International Circuit
Lengte:5412 m

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/427461df6a2edab374a986d05499b05f8af36796/?url=https%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia%2FFMNND3jXIAINjuD%3Fformat%3Djpg%26name%3Dlarge
Tijdens de testdagen zijn alle compounds (5+2*) vrij beschikbaar(c1-c5):
*+2 zijn de regen en natweer banden

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-02-2022 15:17 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Is er al iets van een uitzendschema bekend van F1 TV voor Barcelona? Hoe laat kunnen we bijvoorbeeld de samenvattingen verwachten? Ik hoop toch echt dat ergens een liveticker gaat zijn die ik zo nu en dan kan raadplegen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-05 20:43
Ben benieuwd!
Vooral naar de nieuwe updates die teams gaan brengen als ze weer terug komen naar Barcelona voor de GP.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Luckeh schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:53:
Is er al iets van een uitzendschema bekend van F1 TV voor Barcelona? Hoe laat kunnen we bijvoorbeeld de samenvattingen verwachten? Ik hoop toch echt dat ergens een liveticker gaat zijn die ik zo nu en dan kan raadplegen.
Dit is denk ik de perfecte demonstratie dat mensen inderdaad de topicwaarschuwing niet lezen. ;)
Nee laat maar. Het is niet mijn dag en ik onthoud vandaag alles verkeerd. -O-

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-02-2022 17:06 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-05 08:04
Volgens mij worden er toch wel samenvattingen uitgezonden of heb ik dat compleet verkeerd gelezen?

Edit:

Toch goed gelezen: ‘ As previously reported by RacingNews365.com, the first test will not be broadcast live on television. In the absence of live coverage, a 60-minute summary will be broadcast via F1 TV each day.’

Bron: https://racingnews365.com...-season-testing-dates/amp

[ Voor 62% gewijzigd door RRCreations op 21-02-2022 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:28

JB

Cédric roelt!

RRCreations schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:01:
Volgens mij worden er toch wel samenvattingen uitgezonden of heb ik dat compleet verkeerd gelezen?
F1TV heb ik van horen zeggen.

ViaPlay doet nog niet veel volgens mij :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:16
Begint nu toch wel echt serieus te jeuken hoor. En dat terwijl we het vorige seizoen nog maar amper hebben afgesloten voor mijn gevoel.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:11
JB schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:03:
[...]

F1TV heb ik van horen zeggen.

ViaPlay doet nog niet veel volgens mij :+
The first week of testing in Barcelona, scheduled for 23 to 25 of February, will be attended by journalists, but the sessions will not be broadcast live on TV. Instead, a 60-minute summary will be broadcast via F1 TV each day.
https://racingnews365.com...ays-of-pre-season-testing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Laatst online: 23:30
Links waar in ieder geval informatie over de testdagen in Barcelona komen:

Formula 1 (Engels)
https://www.formula1.com/...Season-Track-Session.html

Auto, Motor und Sport (Duits)
https://www.auto-motor-un...cker-barcelona-test-2022/

Mochten er meer zijn geef ze door dan vul ik het lijstje aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 15:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

AtlAntA schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:04:
Begint nu toch wel echt serieus te jeuken hoor. En dat terwijl we het vorige seizoen nog maar amper hebben afgesloten voor mijn gevoel.
Ik merk ook dat ik er heel anders in sta dan vorig jaar. Toen voelde de winterpause eindeloos en kon ik haast niet wachten. Nu ben ik mentaal nog bezig met afgelopen seizoen. Dat Verstappen kampioen is geworden zal er ook wel iets mee te maken hebben. Aan de top kan je nog maar één kant op.

Vorig jaar wisten we ook dat het spannend zou worden omdat ze met ongeveer dezelfde auto's reden als het jaar er voor. Gevoelsmatig is het dit jaar minder spannend, iedereen verwacht grote verschillen tussen de auto's en met vorig jaar. Welke team bovenaan uitkomt kan nog niemand zeggen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:51
Die 60 minute summary elke dag is wel netjes, ik had minder minuten verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Plenkske schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:14:
Die 60 minute summary elke dag is wel netjes, ik had minder minuten verwacht.
Ja, best acceptabel. Met 60 minuten per dag kan ik denk ik wel toe. Heel spannend zijn die dagen nu ook weer niet, het grootste deel van de tijd is toch vrij suf rondje rijden zonder enige spanning of informatie waar je als kijker iets aan hebt.

Toch kriebelt ergens iets van "toen ik mijn abonnement afsloot mocht ik nog alles zien". Maar goed, ik heb altijd wat te klagen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:10
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:27:
Toch kriebelt ergens iets van "toen ik mijn abonnement afsloot mocht ik nog alles zien". Maar goed, ik heb altijd wat te klagen ;)
Toen je het abonnement afsloot kon je de testdagen kijken, en die kun je dit jaar nog steeds kijken. Maar die paar daagjes Barcelona hebben ze een andere naam gegeven, dus dan klopt het. Testdagen zijn in Bahrein, en die mag je zien.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Daniel Avocado op het rechte stuk:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ikkmv324u7j81.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Humma Kavula op 21-02-2022 17:49 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:44:
[...]

Toen je het abonnement afsloot kon je de testdagen kijken, en die kun je dit jaar nog steeds kijken. Maar die paar daagjes Barcelona hebben ze een andere naam gegeven, dus dan klopt het. Testdagen zijn in Bahrein, en die mag je zien.
Die staat al klaar in F1TV

Bahrain
FORMULA 1 ARAMCO PRE-SEASON TESTING 2022
10 MAR - 12 MAR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:55
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind de achterspoilers echt gigantisch ogen, zeker van voren af gezien. Alsof er een muur achterop hangt. Misschien omdat ze naar beneden toe afbuigen?

Niet alleen bij McLaren hoor, bij allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:14
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:10:
[...]

Ik merk ook dat ik er heel anders in sta dan vorig jaar. Toen voelde de winterpause eindeloos en kon ik haast niet wachten. Nu ben ik mentaal nog bezig met afgelopen seizoen. Dat Verstappen kampioen is geworden zal er ook wel iets mee te maken hebben. Aan de top kan je nog maar één kant op.

Vorig jaar wisten we ook dat het spannend zou worden omdat ze met ongeveer dezelfde auto's reden als het jaar er voor. Gevoelsmatig is het dit jaar minder spannend, iedereen verwacht grote verschillen tussen de auto's en met vorig jaar. Welke team bovenaan uitkomt kan nog niemand zeggen.
Het afgelopen seizoen is ook pas 2 maanden geleden afgelopen, en was tot de laatste ronde van de laatste race dat het voor het kampioenschap alle kanten op kon. Vergelijk dat met de jaren daarvoor, waarin Mercedes beide kampioenschappen al ruim voor het einde binnen had en andere teams niet eens in de buurt konden komen, dan is het niet zo gek dat de winterpauze nu zo kort voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:14
Toch beelden, dat is fijn
@DaniëlWW2 thx voor het topic

[ Voor 41% gewijzigd door Snowhite0901 op 21-02-2022 21:36 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Haas in actie:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/orqhu0l919j81.jpg

En de Mclaren boys:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/97ktowxm19j81.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Humma Kavula op 21-02-2022 23:28 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Reactie Norri S
https://twitter.com/mclar.../1495880550049005568?s=21

[ Voor 30% gewijzigd door Humma Kavula op 22-02-2022 00:30 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:43

Damian

Insane Obtrusion

Hopen op toch stiekem wat periscope inside streams oid 😬

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
YoupS schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:10:
[...]

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind de achterspoilers echt gigantisch ogen, zeker van voren af gezien. Alsof er een muur achterop hangt. Misschien omdat ze naar beneden toe afbuigen?

Niet alleen bij McLaren hoor, bij allemaal wel.
Dat viel mij bij bovenstaande foto van de McLaren pas voor het eerst op, ik had tot nu toe het idee dat de auto's er dit jaar prachtig uit zien, maar vanuit deze hoek zien ze er gek uit. Ach ja, als ze maar snel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 16:09

TrekDr0p

QR niet scannen

Komt die summary ook nog op YouTube of alleen op F1TV app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Kriebels!!!!

Ben benieuwd wie dit jaar de uitschieters zijn, zowel naar boven als naar beneden.
Een ander team dat mee kan doen voor de prijzen zou toch wel leuk zijn, dus Williams/Haas/Alpine/Alfa Romeo doe je ding!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 12:05

sjaool

Every life should have 9 cats

De testdagen zijn net zoiets als FP1 in een race weekend. Ze zeggen uiteindelijk nog niks over waar iedereen staat in Bahrein.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-05 12:14

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

sjaool schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:45:
De testdagen zijn net zoiets als FP1 in een race weekend. Ze zeggen uiteindelijk nog niks over waar iedereen staat in Bahrein.
Volgens welingevoerde bronnen binnen tweakers zeggen de resultaten van de testdagen niets (of hoe ging die ook weer) :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
sjaool schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:45:
Is dit het officiële startschot voor "testen zegt niets"? Eerste keer dat het in dit topic gezegd wordt! *O* :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DeKaerften schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:17:
[...]

Is dit het officiële startschot voor "testen zegt niets"? Eerste keer dat het in dit topic gezegd wordt! *O* :+
Yep. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

DeKaerften schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:17:
[...]

Een shotje elke keer als je het leest in dit topic. :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:01

Bezulba

Formerly known as Eendje

kevlar01 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Een shotje elke keer als je het leest in dit topic. :9B
en een shotje als er toch conclussies getrokken worden uit de testtijden/uiterlijk van de auto's.

blup

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:20:

Formula 1 Seizoen 2021 - GP-Topic Pre-Season testdagen

+1 :P Letterlijk.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

"testen zegt niks". Laten we dat eens nader bekijken op https://www.skysports.com...-season-starts-in-bahrain

Ik ga niet alle data ovenemen, maar wat observaties: in testing was Max Verstappen overtuigend de snelste en Haas de langzaamste. Dat begint goed maar verder klopt er echt geen fluit van, zo was Yuki Tsunoda tweede. Maar als ik me goed herinner had die een hele ronde met DRS open gereden dus die tijd is niet representatief want buiten testen mag dat niet.
Wat het lastig maakt is dat ze op verschillende banden en op verschillende tijdstippen hebben gereden waardoor je ze niet één op één kan vergelijken. Zelfs als je daar voor compenseert blijft de lijst min of meer willekeurig, behalve dat de voorsprong van Verstappen dan nog groter wordt en dat Haas en Williams sowieso onderaan bungelen.

Dan over naar de uitslag van de eerste race:
1. Mercedes
2. Redbull
3. McLaren
4. Ferrari
5. Alphatauri
6. Aston Martin
7. Alfa Romeo
8. Alpine
9. Williams
10. Haas

Dat lijkt dan weer behoorlijk veel op de uiteindelijke uitslag. Aan de bovenkant zitten teams er maximaal 1 plaats naast en aan de onderkant ongeveer 2, maar daar is het moelijk te zeggen omdat er teams met 0 punten zijn (die heb ik op gevoel ingedeeld op grond van tijden en DNFs). Alpine is het enige team dat echt op een andere plek is gekomen. Als er geen DNFs waren geweest van (oa) Alonso en Gasly denk ik dat de uitkomst van die eerste race nog dichter bij de seizoensuitslag zou hebben gelegen.

[ Voor 4% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 22-02-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 21:01

Bezulba

Formerly known as Eendje

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:08:
"testen zegt niks". Laten we dat eens nader bekijken op https://www.skysports.com...-season-starts-in-bahrain

Ik ga niet alle data ovenemen, maar wat observaties: in testing was Max Verstappen overtuigend de snelste en Haas de langzaamste. Dat begint goed maar verder klopt er echt geen fluit van, zo was Yuki Tsunoda tweede. Wat het lastig maakt is dat ze op verschillende banden en op verschillende tijdstippen hebben gereden waardoor je ze niet één op één kan vergelijken. Zelfs als je daar voor compenseert blijft de lijst min of meer willekeurig, behalve dat de voorsprong van Verstappen dan nog groter wordt en dat Haas en Williams sowieso onderaan bungelen.

1. Mercedes
2. Redbull
3. McLaren
4. Ferrari
5. Alphatauri
6. Aston Martin
7. Alfa Romeo
8. Alpine
9. Williams
10. Haas

Dat lijkt dan weer behoorlijk veel op de uiteindelijke uitslag. Aan de bovenkant zitten teams er maximaal 1 plaats naast en aan de onderkant ongeveer 2, maar daar is het moelijk te zeggen omdat er teams met 0 punten zijn (die heb ik op gevoel ingedeeld op grond van tijden en DNFs). Alpine is het enige team dat echt op een andere plek is gekomen. Als er geen DNFs waren geweest van (oa) Alonso en Gasly denk ik dat de uitkomst van die eerste race nog dichter bij de seizoensuitslag zou hebben gelegen.
had Kimi niet de 4de tijd ofzo iets belachelijks met 150 rondjes gereden in testing vs 50 gemiddeld van de rest? Dat is ook niet een random outlyer, dan heb je dus gewoon meerdere auto die bij het testen veel beter "presteren" dan in de race en kan je gewoon concluderen dat testen niets zegt.

En je kan dan al helemaal niets zeggen of de grotere sidepods van team A beter zijn dan de pushrods van team B. Maar we gaan wel 3x 60 minuten "samenvatting" krijgen waar exact dat zal gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Bezulba op 22-02-2022 12:14 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Wanneer een team langdurig snelle rondjes kan rijden kan je met een kleine zekerheid zeggen dat ze er bij staan. Teams die maar bijvoorbeeld 1 snelle rondje doen op een lege tank is vaak een stunt om sponsoren tevreden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

NeverSettle schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:18:
Wanneer een team langdurig snelle rondjes kan rijden kan je met een kleine zekerheid zeggen dat ze er bij staan. Teams die maar bijvoorbeeld 1 snelle rondje doen op een lege tank is vaak een stunt om sponsoren tevreden te houden.
Nu valt me weer in dat Tsunoda zo snel was omdat hij met DRS open reed. Tijdens testing mag dat maar tijdens de wedstrijd niet, daarom doet niemand het. Maar wel een mooie manier om op te vallen op je eerste dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:26

Vuvuzela

My spire is forming

NeverSettle schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:18:
Dit.

En "analyses" van met iemand met een scherp oog langs de baan die ziet hoe de verschillende auto's rijden. De oud f1 coureur analisten zien wel het verschil met hoeveel vertrouwen een coureur een bocht in kan gaan en hoe de auto vervolgens reageert en wat voor lijnen ze kunnen rijden.

En dan krijg je toch wel beetje een beeld. Maar puur naar de tijden kijken werkt niet.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:27:
[...]

Nu valt me weer in dat Tsunoda zo snel was omdat hij met DRS open reed. Tijdens testing mag dat maar tijdens de wedstrijd niet, daarom doet niemand het. Maar wel een mooie manier om op te vallen op je eerste dag.
Behalve als je qualificatie runs wil testen natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik denk dat er genoeg live updates zullen zijn vanaf de baan. Zo'n beetje alle F1 journo's zijn onderweg naar Barcelona vandaag.

Dit is wat Chris Medland vermeld over de live verslaglegging:

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Damian schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:02:
Hopen op toch stiekem wat periscope inside streams oid 😬
Jááá, jammer dat die niet meer bestaat, waren altijd wel leuke beelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:27
Plenkske schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:31:
[...]

Dan ga je niet voor de lijn je DRS openen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Inspired schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:06:
[...]

Dan ga je niet voor de lijn je DRS openen.
Dat niet nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Nee, in qualificatie mag DRS alleen aan in de daarvoor aangewezen stukken, de DRS-zones. Yuki reed ook buiten de DRS-zones met z'n vleugel open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:08:

Ik ga niet alle data ovenemen, maar wat observaties: in testing was Max Verstappen overtuigend de snelste en Haas de langzaamste. Dat begint goed maar verder klopt er echt geen fluit van, zo was Yuki Tsunoda tweede. Maar als ik me goed herinner had die een hele ronde met DRS open gereden dus die tijd is niet representatief want buiten testen mag dat niet.
Wat het lastig maakt is dat ze op verschillende banden en op verschillende tijdstippen hebben gereden waardoor je ze niet één op één kan vergelijken. Zelfs als je daar voor compenseert blijft de lijst min of meer willekeurig, behalve dat de voorsprong van Verstappen dan nog groter wordt en dat Haas en Williams sowieso onderaan bungelen.

1. Mercedes
2. Redbull
3. McLaren
4. Ferrari
5. Alphatauri
6. Aston Martin
7. Alfa Romeo
8. Alpine
9. Williams
10. Haas

goede analyse!

Ik vraag me wel af, of dat nog steeds zo is met de nieuwe wagens. De auto's van vorig jaar waren al voor zeg 90% uit ontwikkelt binnen de marge die de regels toelaten. Nu beginnen ze met een volledige nieuwe wagen en begint het ontwikkelen van de wagen weer opnieuw in de zin van dat de spelregels nu volledig opnieuw onderzocht worden om randjes op te gaan zoeken. Kan me voorstellen dat dat nog flinke veranderingen kan opleveren gedurende het seizoen. Wellicht dat er door ervaringen op het circuit ook nog aanpassingen aan de motor gaan plaatsvinden t.b.v. koeling of andere zaken waar ze nog tegenaan gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
[...]

Zelfs dan is het niet relevant om DRS de heletijd te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:10:
[...]

Nee, in qualificatie mag DRS alleen aan in de daarvoor aangewezen stukken, de DRS-zones. Yuki reed ook buiten de DRS-zones met z'n vleugel open.
Dat laatste was ik alweer vergeten en haalde ik in eerste instantie niet uit je vorige reactie.
NeverSettle schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:42:
[...]

Zelfs dan is het niet relevant om DRS de heletijd te openen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:55
Bandjes voor de test in Barcelona:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FMNND3jXIAINjuD?format=jpg&name=large

Steam

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Morgen en donderdag is het daar zonnig + 18/19 graden.
Vrijdag is het regenachtig + 13 graden. Voor testdagen een prima mix lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 04-05 22:44
Ik mis de oude kleurtjes nog steeds :|

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:34
Oooh zo zin in het seizoen!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FMN6CnTWYAE7JfS?format=jpg&name=4096x4096

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 16:34
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FMN3G3vXMAENXmP?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FMN4f21X0AUccxS?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FMN4f8_WYAE57x_?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FMN4gTHXMAMoubh?format=jpg&name=4096x4096

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Bewegend beeld van de Alpha Tauri en de rest wordt volgepraat door het team.

Zo is er een andere voorvleugel dan bij de presentatie.
Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/the-race-com.appspot.com/1/2022/02/Shakedown-vs-render-At03-FW-copy-2048x1365.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Chocoball op 22-02-2022 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Ook die intake voor de koeling bij de wielen is verdwenen. Hele andere vorm / breedte neus ook. Wel echt een mooie wagen die AT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Chocoball schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:57:
Bewegend beeld van de Alpha Tauri en de rest wordt volgepraat door het team.
[YouTube: AT03's First Laps on Track for F1 2022!]
Zo is er een andere voorvleugel dan bij de presentatie.
[Afbeelding]
Die voorwielophanging ziet er ook nogal anders uit.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Help!!!! schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:34:
[...]

Die voorwielophanging ziet er ook nogal anders uit.
Die eerste renders waren dan ook puur een livery reveal. Kijk naar de rest van details, compleet anders.
Pas nu leren we een beetje de auto's kennen maar de F1 kenner weet dat natuurlijk allang.

Ben nog steeds erg benieuwd naar de Red Bull, eerste aardappel foto's leken toch dat ze wel weer een ander ontwerp dan de rest hebben.

-edit-
Frontwing in beter beeld:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FMOA5D8X0AQO9Cr?format=jpg&name=medium

Side pods met Craig Scarborough
https://twitter.com/Scarb...?cxt=HHwWhoC98dK4wMMpAAAA
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FMOA3cJXIAEhDF0?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FMOA4CPXsAEbrdt?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/hye6f8744fj81.jpg?width=4096&format=pjpg&auto=webp&s=d234965d636fd3361a013793c90413ce9c9e4af6

[ Voor 40% gewijzigd door Humma Kavula op 22-02-2022 22:42 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 01:10
Eerste keer dat ik nu zie hoe de voorvleugel aan de neus zit. Vroeger konden ze die "aan de stokken" vervangen, Ferrari heeft nu de volledige neus die uit twee segmenten bestaat, en Alpha Tauri zie ik nu dat de vleugel elementen ook weer aan een apart deel bevestigd zitten dat vervolgens in de neus valt en daar zit vast geschroefd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 21:53
Oja dat is makkelijk, was dat vorig jaar ook al zo? Hoe wil je met 300km/h zien of het met of zonder brackets is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[YouTube: F1 2022 Testing - Barcelona Day 1 Live Chattalong]

P.S. verwacht geen beelden van het circuit. ;)

https://nl.motorsport.com...1-test-barcelona/1112944/ (Nederlands)

[ Voor 26% gewijzigd door sjaool op 23-02-2022 08:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:22

Edd

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FMRDIZ1XEAIKyfw?format=jpg&name=900x900

Hebben ze een aardappelfilter in die RB18 gebouwd ofzo.. Altijd maar slechte kwaliteit foto's :+

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:42
Eerste wat duidelijker foto van de sidepod van de red bull.
Toch wel een uniek concept

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1HHgPWGF6dXVnO5M2wrgRByOVg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wMwh6xPoipopULtLh2DaC8Qy.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Edd schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:04:
[Twitter]
[Afbeelding]

Hebben ze een aardappelfilter in die RB18 gebouwd ofzo.. Altijd maar slechte kwaliteit foto's :+
je was sneller ;)
ik had nog een verbeter filter erover heen geprobeerd.. best I can get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 03-05 19:55
d-vine schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:05:
Eerste wat duidelijker foto van de sidepod van de red bull.
Toch wel een uniek concept

[Afbeelding]
Weird, zijn ze nou voor koeling via de bovenkant gegaan ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• d-vine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRYv9Mp8bAPqTJdWgI_AxnuxaUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dU6BCWpZ7bapE7qJTbd3zvTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6SPj3gixoyG996j7bPvMv0IWis=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hK9QTL5bpv0Yu88xJFEjkA6u.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-K5EKw3tV8zXnfq3Yi2bHCO168=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Vw7lY2rhBTdA51aGNroML1z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/racingnews-v2-prod/2022/Verstappen/_1095xAUTO_crop_center-center_75_none/Image-from-iOS-2.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Je zou bijna denken dat er een naaimachinemotortje in zit.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• d-vine
Heb de helderheid wat extreem verhoogd zodat je de red bull lijnen goed kunt zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZpUKMYfv3TOCcliCjvZejk3IwH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6w7BC2FllhmIhraexHHFpv2k.jpg?f=fotoalbum_large

er zit gewoon een extra vleugel op de vloer aan de zijkant.... })

[ Voor 7% gewijzigd door d-vine op 23-02-2022 09:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TAA
  • Laatst online: 07-05 16:24

TAA

Liever IRC

De afgelopen dagen steeds meer het gevoel van wat is dat bij RB... Is het gewoon PR of hebben ze echt iets anders als de rest. Of het nu werkt of niet is dan niet eens zo spannend. Tof dat er inderdaad 'iets' bijzonders te zien is en dat het niet puur een media hype was. Benieuwd wat de rest van de week gaat laten zien, de échte test over een paar weken en dan alweer het nieuwe seizoen. Bring it on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Conclusie. Ferrari en Red Bull hebben meest uitdagende nieuwe design, Mercedes conservatief.

Ik hou meer van de laatste aanpak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joehoe900
d-vine schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:13:
Heb de helderheid wat extreem verhoogd zodat je de red bull lijnen goed kunt zien

[Afbeelding]

er zit gewoon een extra vleugel op de vloer aan de zijkant.... })
Wat een beauty. Heel apart die sidepods

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Newey heeft overduidelijk niet stilgezeten. En als ik het goed zie...zowel voor als achter pushrod? Nee lijkt toch op pullrod voor, push achter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 21:27
Joehoe900 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:18:
Conclusie. Ferrari en Red Bull hebben meest uitdagende nieuwe design, Mercedes conservatief.

Ik hou meer van de laatste aanpak!
Vind het juist wel leuk als teams iets nieuws proberen en wat meer risico nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Krijg de indruk van behoorlijk wat zaken die Red Bull duidelijk anders doet dan de meeste andere teams. Of het snel is, geen idee natuurlijk. Wat mij opvalt is dat de auto lang oogt op deze foto's (kan ook aan de hoek liggen) en dat ik me nog weinig kan voorstellen bij hoe de radiators in de sidepods zitten (en dat er geen louvres op zitten). En de uitsteeksels naar achter aan de achtervleugel heb ik ook nog niet bij anderen gezien, net als de "scoops" voor de sidepod-luchtinlaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 23-02-2022 09:22 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
JP_Frost schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:20:
[...]

Vind het juist wel leuk als teams iets nieuws proberen en wat meer risico nemen.
Inderdaad vind ik ook, in deze sport is het toch wel "no guts no glory" :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joehoe900
En ook de achtervleugel is heel anders dan de andere 9 teams.

Red Bull heeft echt niet stil gezeten. Wow!

Kijk die cut in het midden bij de achtervleugel

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/G065SH1/0397-AAFB-414-F-4182-8-B55-9-BE889-C0-ECC4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Alfa Romeo rijdt met een camouflage livery omdat ze blijkbaar nog niet alle sponsoren rond hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Zie je wel, testen zegt niks:
1. George Russell (Mercedes): 1:25.548 min
2. Charles Leclerc (Ferrari): 1:35.600
3. Max Verstappen (Red Bull): 1:37.633 min

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Laatst online: 16:17
Tleilaxu schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:24:
Zie je wel, testen zegt niks:
1. George Russell (Mercedes): 1:25.548 min
2. Charles Leclerc (Ferrari): 1:35.600
3. Max Verstappen (Red Bull): 1:37.633 min
Mercedes 10s sneller, het is alweer gedaan :+

Ik wacht op een Haas die hier zo 5s onder duikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

ParaDroid2 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:25:
[...]

Mercedes 10s sneller, het is alweer gedaan :+

Ik wacht op een Haas die hier zo 5s onder duikt.
Glory runs van Mercedes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joehoe900
Ook kleinere voorvleugel dan de rest de red bull lijkt het

https://www.racefans.net/...sive-new-f1-car-for-2022/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
Joehoe900 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:23:
En ook de achtervleugel is heel anders dan de andere 9 teams.

Red Bull heeft echt niet stil gezeten. Wow!

Kijk die cut in het midden bij de achtervleugel

[Afbeelding]
Ok ik heb al zo vaak zitten kijken naar de voorwielophanging, en ik mis steeds een stang. Het lijkt wel of de achterste stang van de bovenste wishbone gelijk de stuurstang is! Zal het ongetwijfeld verkeerd zien... Zag het inderdaad verkeerd. Die stang is gewoon de wishbone. Stuurstang zit onderaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Zahariac op 23-02-2022 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:25
Pole position Barcelona 2021: 1.16.741

Nieuwe auto's zijn volgens de teams sneller in de snelle bochten en langzamer in de langzame bochten. Barcelona heeft veel snelle bochten.. dus tijden onder de 1.20 bij de 1e test zijn wmb wel te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Plenkske schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:21:
[...]

Inderdaad vind ik ook, in deze sport is het toch wel "no guts no glory" :)
of 'gewoon' concurrentie op vals spoor zetten;

Eddie Jordan - auto 'extra verlaagd' introduceren bij teams (allemaal hoofdpijn, druk ,waarom, hoe, kan dat etc.)

wel/geen (?) traction controle op de ferrari, of indruk wekken dat het er is (maar eigenlijk toch niet)

men zal ook 'altijd' proberen de concurrentie te doen geloven dat er iets anders is [..] puur om uit balans te halen, niet te focussen op zichzelf maar ander team etc. het mentale spelletje (ik vind helemaal mooi)

wat ik hiermee tracht aan te halen; geloof niet alles wat je ziet (tijdens deze dagen), ongetwijfeld dat teams dingen laten zien die er straks helemaal niet zijn (en omgekeerd)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Hamilton heeft even hallo gezegd bij de Red Bull garage :)
Lewis Hamilton hat sich den Red Bull in der Früh genau angeschaut. Der entthronte Weltmeister stand vor der Garage, als der neue Champion Max Verstappen erstmals auf die Strecke ging.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• d-vine
Voorvleugel van de RBR.
Bron de bekende Albert op twitter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpCnskX2ikLyHxdhlgQtUoJ2C_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tK2jsFfD1YH8sloKRx9JhQAH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYWHr16BWXx_M2KPeRnAk7OEXTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hO4gheXq1ALEdUeGTu4Ph1gE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7ivS1Z7dlkuWjZUjHTd0VnnHFc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YpwANw6ua2bBx2cEwKbG2zge.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfRp8EvuXYq_nNk6xqQ-M1UaD_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6gXWHQerlZoGVPJKDPObP0y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joehoe900
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/B4kvK46/21-B6798-B-357-B-4-A8-F-A35-F-FD02115-F535-C.jpg

Sidepods dichtbij red bull

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
himlims_ schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:30:
[...]

of 'gewoon' concurrentie op vals spoor zetten;

Eddie Jordan - auto 'extra verlaagd' introduceren bij teams (allemaal hoofdpijn, druk ,waarom, hoe, kan dat etc.)

wel/geen (?) traction controle op de ferrari, of indruk wekken dat het er is (maar eigenlijk toch niet)

men zal ook 'altijd' proberen de concurrentie te doen geloven dat er iets anders is [..] puur om uit balans te halen, niet te focussen op zichzelf maar ander team etc. het mentale spelletje (ik vind helemaal mooi)

wat ik hiermee tracht aan te halen; geloof niet alles wat je ziet (tijdens deze dagen), ongetwijfeld dat teams dingen laten zien die er straks helemaal niet zijn (en omgekeerd)
Ja, hoort er allemaal bij.
Blijft leuk om al die verschillen te zien en ontdekken tussen launch - test - dit jaar test 2 - eerste race
En daarna de ontwkkelingen per race weer.

(edit)

Wellicht is het wel zo, door de budget cap, dat ze nu alleen met kleine aanpassingen kunnen spelen wat betreft het "op vals spoor zetten".

[ Voor 7% gewijzigd door Plenkske op 23-02-2022 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
Ik heb wel echt het idee dat die auto "af" is. Ze hebben heel veel tijd kunnen steken in de kleine details. Zegt niks over de prestaties van de auto, wel over de prestaties van het onwikkelteam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 08-05 13:11
Holy moly. Die RB ziet er uit als een raket.

Kudos voor deze bold move. Ben benieuwd hoe het uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Zoals die site ook meldt, de diepe cuts in de sidepods hebben nog geen verf. Blijkbaar nog een laatste tweak. Je ziet carbon.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:26
Moet zeggen dat ik die hoge enkele end plate op de voorvleugel nog niet direct heel mooi vind.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 23-02-2022 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Zahariac schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:34:
[...]

Ik heb wel echt het idee dat die auto "af" is. Ze hebben heel veel tijd kunnen steken in de kleine details. Zegt niks over de prestaties van de auto, wel over de prestaties van het onwikkelteam.
Red Bull heeft dus ook een neus die uit twee delen bestaat. Spaart crash test uit ($$) als je iets wijzigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Dennism schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:40:
Moet zeggen dat ik die hoge enkele end plate op de voorvleugel nog niet direct heel mooi vind.
Als de Red Bull maar als een raket er van doorgaat dan maakt me het helemaal niet uit hoe het eruit ziet B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:29
loekf2 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:38:
[...]

Zoals die site ook meldt, de diepe cuts in de sidepods hebben nog geen verf. Blijkbaar nog een laatste tweak. Je ziet carbon.
Het lijkt mij een soort spiegelfolie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Die RB18 ziet er nog niet echt 'af' uit, veel ongeverfde delen, ontbrekende sponsoren, etc. Zal wel allemaal last-minute werk geweest zijn om hem op tijd op de baan te krijgen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• d-vine
Chocoball schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:32:
Hamilton heeft even hallo gezegd bij de Red Bull garage :)

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uq7KBdSwcYlhqn193WWgEQAJu3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lp0AJrIPUQ2xir6cOIPaJkaL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Nu weten we denk ik waarom RBR helemaal niks heeft laten zien. :P
Gewoon een totaal andere auto dan de rest. Ik kijk dan met name naar de sidepods undercuts die wel heel erg extreem zijn. Zo extreem dat ze die vleugel die totaal geen bargeboard is, nodig lijken te hebben. En wij maar denken dat bargeboards verboden waren door de FIA. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De geometrie van de voorwielophanging blijft me verbazen.

De achterste arm van de upper wishbone zit er niet recht achter zoals normaal maar zit bijna halverwegen naar de armen van de bottom wishbone.

Ben wel benieuwd wat voor effect dat voor de ophanging heeft en de anti-dive etc.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 23-02-2022 09:45 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Joehoe900
Achterkant close up RB18

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nfFQ1MP/3-BF137-CE-70-AE-4-EF3-8-C8-C-2-AA9-ADEDDF39.jpg

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 08-05 13:11
Zou wat zijn als Verstappen met deze bold move van RB een 'Vettel-era' in gaat.
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nee, ook dit seizoen hoeft het gezeur over Hamilton niet.