[F1 2022] Testdagen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste
Acties:
  • 125.397 views

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Hebben we nu naast oneindig gezeur over Hamilton, ook gezeur over Russell er bij gekregen?

Hij heeft z'n absolute droomtransfer gemaakt na jaren ploeteren in een Williams tractor. Gun iemand eens iets, jeez.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

JB schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:14:
Wat is RUS een sneuneus aan het worden, niet? Ik hoor hem zojuist in een fragment zeggen dat ze flinke concurrentie van "red & orange team" hebben :z RBR bestaat voor hem niet ofzo? Ik vind hem steeds vervelender overkomen, maar wellicht leg ik nu zout op...

_This is unacceptable_ *O*
Ik denk eerder dat hij alleen Ferrari en McLaren noemt, omdat Mercedes eigenlijk alleen maar concurrentie van Red Bull heeft gehad en daar kunnen de twee eerst genoemde nu ook bij komen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 19:56

Nielless

Born at a very young age.

Franco10 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 09:09:
Hebben we nu naast oneindig gezeur over Hamilton, ook gezeur over Russell er bij gekregen?

Hij heeft z'n absolute droomtransfer gemaakt na jaren ploeteren in een Williams tractor. Gun iemand eens iets, jeez.
Mijn gunfactor is verdwenen met de "THIS IS UNACCEPTABLE" tweet na de Abu Dhabi GP

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:21
Of een gunfactor wel of niet aanwezig is voor een bepaalde coureur wil nog niet zeggen dat we eindeloos gaan zeuren over de coureur.
Het voegt niets toe aan de discussies op het forum.

Vorig jaar was wel het dieptepunt waar de gemoederen hoog opliepen. Aan de ene kant begrijp ik de emoties aan de andere kant kun je het keyboard warrior bash gedrag ook achterwegen laten.

Ja Russel is uitgesproken en een Mercedes coureur moet je dan verwachten dat hij het voor red Bull racing en Max gaat opnemen om maar een voorbeeld te noemen

Coureurs zitten bij bepaalde teams, hebben contracten en ook eigen belangen.

Laten we gewoon gaan genieten van hopelijk weer een spannend seizoen met meerdere teams vooraan en probeer iedereen een beetje in hun waarde te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Zawaponga schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:42:
Eén ding wat ik heb meegenomen van deze 3 testdagen is toch wel de nieuwe look van de 2022 bolides. Man wat zien die er sexy uit, veel mooier dan die van de vorige jaren imo.
Mee eens. Maar moet nog wel een beetje wennen aan die wieldoppen. Bij sommige wagens lijkt het net alsof ze met ‘thuiskomertjes’ rijden

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Ik denk eerder dat hij alleen Ferrari en McLaren noemt, omdat Mercedes eigenlijk alleen maar concurrentie van Red Bull heeft gehad en daar kunnen de twee eerst genoemde nu ook bij komen.
Ik hoop inderdaad op een goede 4-way fight met 8 verschillende winnaars in de eerste 8 races :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Nielless schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 09:44:
[...]

Mijn gunfactor is verdwenen met de "THIS IS UNACCEPTABLE" tweet na de Abu Dhabi GP
Boeit me weinig eigenlijk. Russell is altijd heel politiek bezig met zijn opmerkingen. Er zit ook daar gewoon de reden achter dat ie zijn toekomstige team ondersteund. Weinig raars aan. En de Britse pers liet hem ook weinig keus. Hij is gewoon voorspelbaar.

Verder moet zo'n sport ook gewoon een boeman hebben, dat maakt het des te interessanter. Nu is het alleen niet alleen Hamilton meer... En des te leuker als er straks weer iemand anders wint

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij Ferrari zijn ze tevreden.

[Twitter: https://twitter.com/vetteleclerc/status/1497531164201996290?s=21]

RBR heeft iets gevonden.

[Twitter: https://twitter.com/vetteleclerc/status/1497531266064957442?s=21]

Op die Twitter feed nog iets meer info. De Aston gaat niet lekker. Verwachtingen AT zijn positief. Ook McLaren heeft iets gevonden, voor ten aanzien van de vloer. Die werkt goed tegen “stuiteren”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

YakuzA schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:06:
Ik hoop inderdaad op een goede 4-way fight met 8 verschillende winnaars in de eerste 8 races :)
Ik ook , en als er dan toch één veel sneller is dan de rest dan hoop ik dat het McLaren is en niet Mercedes en zeker niet Redbull. Het liefst heb ik Verstappen en Hamilton kort bij elkaar want die hebben nog een appeltje te schillen. Redbull die in de verte verdwijnt is misschien wel het minst leuke scenario voor fans van RB. Dan zit je de hele race alleen maar te wachten of er iets mis gaat met je kampioen of dat iemand anders er langs weet te komen. Niet echt iets om blij van te worden.

Volgens mij is dat ook deel van de moeizame relatie van de wereld met Hamilton. Die heeft zoveel gewonnen dat het normaal is en hij nog maar weinig respect krijgt voor een volgende overwing. Wat er ook gebeurt, de halve wereld is negatief over zijn prestatie en ontkent zijn bijdrage. Het is altijd weer dat de Mercedes zo dominant is, dat Hamilton zo veel geluk heeft, dat FIA unfair is, etc... Met zoveel overwinningen is alles wel een keer voorgekomen. Het gaat dus al snel over randzaken.

Ik hoop dus dat tenminste vier teams zijn die een coureur hebben die echt mee doet voor de overwinning en het liefst beide coureurs zodat ze ook onderling vergelijkbaar zijn.

Net als de afgelopen jaren stel ik me maar in op een dominant Ferrari, dan kan de werkeljkheid alleen maar meevallen. ;)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30

pro_6or

amateur_60r

Volgens mij ontkent de halve wereld de bijdrage van Hamilton niet. Dat heb ik bijvoorbeeld nog nooit gedaan. Maar dat betekend natuurlijk niet dat ik blind ben voor wat er daadwerkelijk gebeurt en hoe meneer dat inkleed. Daar doet de halve wereld wel graag een oogje voor dicht.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ja, want jij bent zodanig betrokken dat je precies weet wat er gebeurt...
Nee. Je vult net zoveel in als anderen, maar met de bewering dat jouw interpretatie de absolute waarheid is.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:08
Wat weten na de eerste 3 shakedown dagen? De Formule 1 teams hebben ongeveer nog 1,5 week (Bahrein testdagen, 10-12 maart) om met aanpassingen of vernieuwingen te komem. Ik heb meerdere artikelen van AMuS vertaald en samengevat om een beeld te geven van wat we tot nu toe weten.
  • Dat de 2022 wagens last hebben van op en neer gaan op het rechte stuk weten we al. Wat misschien minder bekend is dat alle wagens last hebben van overgewicht. De wagens moeten minimaal 795 kg wegen, dat is 43 kg meer dan vorig seizoen. Ongeveer de helft van dat gewicht is gaan zitten in het verbeteren van de veiligheid. Veiligheid staat bovenaan dus je zult niemand horen klagen over de gewichtstoename. Echter om voor de strengere crashtest te slagen hebben de teams een soort buffer moeten inbouwen wat extra gewicht betekent.
  • Alle teams worstelen daardoor om op het minimale gewicht van 795 kg te komen, ook de topteams zoals Mercedes geven dit toe. Er zijn zelfs teams die 10 kilo of meer overgewicht hebben. Gewicht verliezen zal niet makkelijk worden en kost ook geld. Geld is weer beperkt door het ingestelde budgetplafond.
  • Het verhogen van het minimale gewicht is momenteel niet aan de orde. De nu al te zware wagens zijn in langzame bochten wel trager dan de vorige generatie F1 wagens.
  • De nieuwe wagens hebben ook last van een op en neer gaande (pompende) beweging op het rechte stuk wat de Engelsen met een mooi woord porpoising noemen. Door het grondeffect wordt de wagen als het ware naar de grond gezogen. Echter wanneer de wagen de grond raakt valt de neerwaarste druk weg en komt de wagen weer omhoog. Hoe hoger de snelheid, hoe erger het effect wordt.
  • Haas had hierdoor op de eerste testdag een beschadigde vloer. Ook bij Alfa Romeo brak de bevestging van de vloer. De oorzaak ligt mogelijk dat hun vloeren bij de randen flexibeler waren dan bij de andere teams. Repareren of vervangen had vanwege herhaling op schade geen zin en daarnaast ontbreekt het de teams tijdens deze testdagen aan voldoende reserveonderdelen (meestal 2 stuks en niet meer).
  • Dit effect speelde 40 jaar geleden ook al bij de eerste generatie grondeffect wagens weet Red Bull (Adrian Newey) te vertellen. Volgens hem zijn de regelmakers hierover gewaarschuwd maar is er verder niets serieus ermee gedaan. De FIA (Pat Symonds) weerspreekt dat. De teams is aangeboden dat de buitenrand van de bodem met 25 mm naar boven gebogen mocht worden. Dit zou het effect hebben verminderd maar de teams zouden dit voorstel hebben afgewezen omdat ze te ver gevorderd waren met hun ontwerp. Newey twijfelt of het voorstel van de FIA dit probleem gaat oplossen, in de windtunnel is het effect amper merkbaar en de werkelijkheid op de baan valt niet te simuleren in de windtunnel. Volgens hem is het weghalen van porpoising niet moeilijk maar wel zonder verlies van tijd op de baan.
  • Mercedes (Toto Wolff) bevestigt dat. Hij geeft aan dat bij 300 km per uur de randen van vloer naar beneden gaan buigen en ontstaat er een proces van aanzuigen en afzuigen van lucht. Achter kun je wel meer bodemvrijheid nemen maar dat maakt langzamer. Stel je de vering stijver af dan verlies je rijcomfort en tijd in de langzame bochten. Mercedes maakte overigens op de laatste dag gebruik van beugels bij de vloer om het porpoising effect te verminderen.
    Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/George-Russell-Mercedes-Formel-1-Test-Barcelona-25-Februar-2022-169Inline-405c17da-1876839.jpg
  • Volgens een ingenieur is het telkens neerkomen is niet alleen een aanslag op de onderkant en het chassis maar maakt de coureurs ook onzeker. Wanneer de wagen neerwaartse druk (downforce) verliest wordt het ongemakkelijk in de wagen en worden coureurs voorzichtiger bij het aanremmen.
  • Haas, Alfa Romeo, Williams, Aston Martin, Alpine en Mercedes hadden veel last van porpoising, Ferrari en McLaren hadden minder last.
  • Volgens Alpine (Alan Permane) is het een hele puzzel van factoren. De nieuwe wagens rijden na lange tijd weer laag bij de grond en hebben nauwelijk rake meer. Om dit verder uit te zoeken heeft Alpine al vele afstellingen van de wagen achter zich.
  • Ferrari (Mattio Binotto) geeft aan dat het pompende effect erger dan verwacht is en ligt de oorzaak volgens hem o.a. bij de 3 dimensionale ondervloer. Ferrari reed de afgelopen dagen met een wagen die aan de achterkant wat hoger was afgesteld en met een langere veerweg. Daardoor namen ze het effect voor lief op het rechte stuk maar waren daardoor wel sneller in langzamere bochten. Volgens Binotto zal het uiteindelijk wel opgelost gaan worden enhet eerste team die dat het snelste doet heeft dan een voorsprong op de rest. Ferrari kwam vrijdag alweer met een upgrade van de ondervloer.
    Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-Unterboden-F1-Test-Barcelona-2022-169Inline-547ecb9e-1876727.jpg
  • Volgens Mercedes zou McLaren een manier gevonden hebben waardoor de randen minder buigen en de wagen laag kan blijven rijden. Bij het achterste deel van de vloer zit een gleuf in de lengterichting, parallel richting de velg, wat er voor zorgt dat de luchtstroom kan ontsnappen als de rand gaat buigen. Dit verhindert het pompende effect. Haas zou dit ook al op de 2e dag hebben toegepast. Als dit daadwerkelijk de oplossing is dan zullen alle teams dit in Bahrein op de wagen hebben. Het is makkelijk te kopiëren en heeft weinig invloed op het budgetplafond. Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/McLaren-Unterboden-F1-Test-Barcelona-2022-169Gallery-5a8e793-1876721.jpg
  • Wel moet gezegd worden dat McLaren op de eerste dag veel met geopende DRS reed, dat zorgt voor een verlies aan neerwaartse druk (downforce) en daarmee ook is het porpoising effect minder.
  • Overigens had Aston Martin tot de Kerst een soortgelijk concept al in de windtunnel. Daarna zijn zij overgestapt naar een verticale lip omdat deze betere rondetijden zou beloven.
  • Haas (Günther Steiner) geeft aan dat het geheim zit in waar je de sleuf plaatst en hoe groot deze is. Een te groten sleuf reduceert wel het pompende effect maar kost weer neerwaartse druk (downForce) in de bochten.
  • Door 2 andere wijzigingen hebben de ingenieurs er een extra uidaging bij, het comfort van de vering. De nieuwe 18 inch banden flexen minder door de smallere wang. De 2e wijziging is dat dit jaar hydraulische dempingselementen, massatraagheidsdempers en afstandsdempers verboden zijn. De Formule 1 keert terug naar de klassieke telescopische dempers met schroefveren of torsiestaven. Hierdoor is het bij toenemende belasting niet langer mogelijk de achterkant verder naar beneden af te stellen zoals Mercedes het vorig seizoen zo extreem deed. Bij grondeffect wagens is dit ook niet gewenst en wil je op de rechte stukken liever iets hoger zitten.
https://www.auto-motor-un...eue-autos-mindestgewicht/
https://www.auto-motor-un...nterboden-test-barcelona/
https://www.auto-motor-un...-unterboden-gegen-pumpen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Pathogen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:16:
Ja, want jij bent zodanig betrokken dat je precies weet wat er gebeurt...
Nee. Je vult net zoveel in als anderen, maar met de bewering dat jouw interpretatie de absolute waarheid is.
Nee, ook dat heb ik nog nooit beweerd. Toch zijn sommige zaken absoluut waar. Ik heb daarvoor altijd het meest vertrouwd op mijn eigen ogen. Dat helpt enorm om feit en interpretatie dicht bij elkaar te houden.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De testdagen in Barcelona zijn geweest, met Bahrein gaat het topic weer open.

[ Voor 52% gewijzigd door tweakduke op 26-02-2022 16:40 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En weer open.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:15

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Oh man! dit keer met beeld. Sinds vandaag positief getest op covid (geen klachten verder). Dus de quarantaine is niet eens zo heel slecht haha. Lekker thuiswerken en ondertussen de livebeelden opzetten. Zin an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
Chrosser schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:42:
Oh man! dit keer met beeld. Sinds vandaag positief getest op covid (geen klachten verder). Dus de quarantaine is niet eens zo heel slecht haha. Lekker thuiswerken en ondertussen de livebeelden opzetten. Zin an!
Andere jaren zijn de testdagen ook uitgezonden. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Bedoelde t.o.v. 2 weken geleden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:39
Ah we zijn open!
Kan niet wachten op de revolutionaire Mercedes :D

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:39
McLaren heeft vandaag een filmdag

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FNZeHk8WUAI_G4M?format=jpg&name=large

Nu lijkt mijn Lego F1 nog minder :(

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:16

Edd

caspervc schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:44:
Misschien komen ze binnenkort met een upgrade :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Lets go!! :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

[Twitter]

[Afbeelding]

Mooie wagen zo, dat zwart doet echt iets vind ik. Beter dan wagen van vorig seizoen die vond ik qua kleurstelling echt niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

[Twitter]

[Afbeelding]

Geen sidepods meer zie ik :+

spoiler:
Ja komt door het zwart. :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Never mind. Faked

[ Voor 92% gewijzigd door Jasphur op 09-03-2022 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Plaatje vertekend wel een beetje want de wielen staan niet op dezelfde lijn maar dan nog.. Waar zijn de sidepods gebleven?? :o

*ah ninja-edit gemist*
Jammer! Zou wel spectaculair zijn geweest.. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Grimmie187 op 09-03-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Grimmie187 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:35:
[...]

Plaatje vertekend wel een beetje want de wielen staan niet op dezelfde lijn maar dan nog.. Waar zijn de sidepods gebleven?? :o

*ah ninja-edit gemist*
Waarschijnlijk dit gemist?
caspervc schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:02:
[Twitter]

Deze kwam ik op twitter tegen van Craig Scarborough

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Grimmie187 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:35:
[...]

*ah ninja-edit gemist*
Voor de andere die misschien geinteresseerd zijn. Deze afbeelding is dus fake. Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FNZ3OHiXMAUDxUF?format=jpg&name=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04:49
En dat had men niet gezien adhv het heel pixelated Petronas logo aan de zijkant?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:28
Jasphur schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:41:
[...]

Voor de andere die misschien geinteresseerd zijn. Deze afbeelding is dus fake. [Afbeelding]
Google Lens helpt bij dit soort dingen ook.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-3.motorsport.com/images/mgl/6zQ7KzlY/s8/george-russell-mercedes-w13-1.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Of dat ze bladblazers bevestigen op een plek waar geen sidepod intakes meer zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-09 19:17

[Twitter]

[Afbeelding]

Speciaal voor de filmdag een iets andere livery? Van mij mag dit blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:29
Zo F1 TV pro afgesloten. Nog even kijken of ik het via een app op m’n tv kan krijgen en anders maar gewoon streamen.

Klaar voor de testdagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FNaVO0IXwAMGZ6A?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

TinusXIII schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:27:
Zo F1 TV pro afgesloten. Nog even kijken of ik het via een app op m’n tv kan krijgen en anders maar gewoon streamen.

Klaar voor de testdagen.
Ik hier ook, was nog wel wat omslachtig omdat ik geen CC heb. Moet ook zeggen dat niet echt onder de indruk van de app, erg rommelig.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FNa8KX6XMAEHhOi?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Maarten_E schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:45:
En dat had men niet gezien adhv het heel pixelated Petronas logo aan de zijkant?
Lijkt wel een smiley in dat onderste vierkantje.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:03

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:12
Ja.

spoiler:
Roze is bij Alpine (BWT)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:03
alesandro_46 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:57:
[...]

Ja.

spoiler:
Roze is bij Alpine (BWT)
Oja oeps... Toch meer slaap nodig blijkbaar

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:19
Wie zet morgen de wekker om 08:00 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 16:11
Ik hoop rond die tijd wel achter m'n bureau te zitten met Race Control op m'n 2e scherm :*)

RichardVos.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fox-Racing schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:48:
Ik hoop rond die tijd wel achter m'n bureau te zitten met Race Control op m'n 2e scherm :*)
Kijk je dan niet tegen de achterkant van je scherm aan? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:13
hardware-lover schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:06:
[...]

Kijk je dan niet tegen de achterkant van je scherm aan? :+
offtopic:
Je zit achter iets waar je actief mee bezig bent, maar voor iets waar je niet actief mee bezig bent. Leuke taalkronkel. Voorbeelden dus: achter de PC, achter het stuur. Maar voor de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:04:
[...]
offtopic:
Je zit achter iets waar je actief mee bezig bent, maar voor iets waar je niet actief mee bezig bent. Leuke taalkronkel. Voorbeelden dus: achter de PC, achter het stuur. Maar voor de TV.
offtopic:
ik zat vroeger aan mijn bureau, hoewel niet altijd actief moet ik bekennen, mag ik daarom "aan" gebruiken? :(:)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Mercedes' X-Chassis uitgelegd, erg interessant!

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Is dit dan de grote update?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FNd0McsWQAIQ2Mu?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FNd0LwhXwAM8awn?format=jpg&name=large

[ Voor 27% gewijzigd door pilskes op 10-03-2022 07:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-09 20:11
Nou...dan kan t ophemelen van Newey ook wel stoppen.
Benieuwd of t snel is ... En of ze koelingsproblemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Bijzondere sidepods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Veel speculaas van mijn kant, maar iets zegt me dat dit geen leuk seizoen gaat worden zo ;w

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 04:13
sly___ schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:13:
Nou...dan kan t ophemelen van Newey ook wel stoppen.
Benieuwd of t snel is ... En of ze koelingsproblemen krijgen.
Omdat? Red Bull grote sidepods heeft? Dat heeft ook te maken met de airflow over de vloer waarbij de grote sidepods helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
Holy moly. Mooi is anders. Gedurfd is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Nvt

[ Voor 95% gewijzigd door pilskes op 10-03-2022 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Benieuwd hoe het werkt. Red Bull heeft een hele andere filosofie met die taartschep voor de sidepods en die cut out eronder voor de luchtstroom.

Mercedes lijkt te gaan voor een zo smal mogelijke body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:48
Zit toch koeling...zie je die open gat. Als het werkt dan is het prima toch, meer dan terecht. Toch vet die nieuwe regels. Heb die auto van.Max nog niet gezien, die was toch ook anders en te zwaar :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

LAD93 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:21:
Veel speculaas van mijn kant, maar iets zegt me dat dit geen leuk seizoen gaat worden zo ;w
Op basis waarvan denk je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 13-09 10:30
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FNd_QUQX0AAHb0T?format=jpg&name=small

Edit: deze was dus al gepost 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Extigo op 10-03-2022 07:48 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, het is in ieder geval anders.

Zal een deel van de koeling ook onder de auto plaatsvinden?

Warme lucht die via de diffuser wordt weggeleid voor nog meer onderdruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
F1tv is net een live sessie begonnen. Ik heb de aankondiging nog niet gevolgd. Ben benieuwd hoe uitgebreid de coverage is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:08

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Testdagen, worden die ook uitgezonden bij ziggo/viaplay?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:40
Sepp14 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:54:
Testdagen, worden die ook uitgezonden bij zigoo/viaplay?
Ja, ik kijk nu live via Viaplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dit wordt top of flop voor Mercedes zegt mijn voorgevoel

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En we zijn los. Alpha Tauri breekt de spits af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
Interessant hoor, dat ontwerp bij Mercedes. Heel benieuwd naar :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Gaan/kunnen de andere teams dit nog kopiëren voor de 1e race als het blijkt super effectief te zijn?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:44:
[...]

Op basis waarvan denk je dat?
Gut feeling - zelfde als toen met DAS. MER zit zoveel verder in de PLC van elke reeks auto’s.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
NoFearCreations schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:03:
Gaan/kunnen de andere teams dit nog kopiëren voor de 1e race als het blijkt super effectief te zijn?
Lijkt me niet, alles hangt samen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Vind die Mercedes er wel hobbelig uitzien on track... :X

je zag het net ook even onboard bij het aanremmen, hoe HAM zn helm aan het schudden was

[ Voor 52% gewijzigd door HyperTrophy op 10-03-2022 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zag Ham nog steeds stuiteren aan het einde van het rechte stuk?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
HyperTrophy schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:05:
Inderdaad, hobbelt heel erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xNikobellicx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 13:27
HyperTrophy schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:05:
Ja haha bij het aan remmen van bocht 1 ben wel meteen wakker als je in de auto zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:08
Mog schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:00:
Dit wordt top of flop voor Mercedes zegt mijn voorgevoel
Het kost Mercedes in ieder geval budget wat ze straks niet meer kunnen uitgeven. Mocht het teveel voordeel opleveren en lastig voor de andere teams om in te lopen dan kan de FIA eventueel ingrijpen (in de geest van het regelement). Aan de andere kant zijn grotere oppervlakken makkelijker te kopiëren en vragen minder van het budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Stuiteren lijkt wel heel erg bij Mercedes zo. Bij AM zag het iets beter uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Leuke sidepods, maar die W13 stuitert nog steeds op het rechte stuk.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Laatst online: 13-09 11:38

RBH

Gisteren vier maanden Viaplay afgesloten en vandaag meteen testdagen kijken. Wat heb ik er weer zin in! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
oei even handje erop en koelen op de 'sidepod' met die guns bij mercedes in de pits

[ Voor 38% gewijzigd door HyperTrophy op 10-03-2022 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Geen sidepod getweak aan de RB18 zo te zien.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

De Mercedes klinkt ook niet erg lekker op de pitlimiter...

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:58
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FNeIH08XoAMq2nj?format=jpg&name=large

_/-\o_

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

RBH schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:14:
Gisteren vier maanden Viaplay afgesloten en vandaag meteen testdagen kijken. Wat heb ik er weer zin in! :D
Zojuist maar aangezet. Tot augustus korting van KPN en dan nog husselkorting dus voorlopig hier maar €4,95. Maar als Mercedes weer de boel gaat domineren gaat ie na volgende week zondag ook weer uit.

Kan wel betere dingen bedenken om te doen met dat geld en tijd.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 07:22:
[...]

Omdat? Red Bull grote sidepods heeft? Dat heeft ook te maken met de airflow over de vloer waarbij de grote sidepods helpen.
Nou ja, ik denk meer omdat er toen de RB18 getoond werd veel gezegd werd dat Newey zo geniaal was, omdat de RB18 er zó anders uit zag dan de andere auto's. Ten eerste viel dat wel mee en ten tweede is de nieuwe merc dus nog veel extremer (alhoewel ook een ander concept, dus moeilijk te vergelijken).
Dit wordt in ieder geval een interessant seizoen zo :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tleilaxu op 10-03-2022 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Je ziet HAM ook gewoon inhouden wanneer het porpoising extremer wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Dat hobbelen lijkt me als rijder echt zo irritant.. :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ik zie het hobbelen niet echt voorkomen bij de RB18 zojuist..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 17:59
HyperTrophy schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:22:
Je ziet HAM ook gewoon inhouden wanneer het porpoising extremer wordt...
De RB ziet er beter uit wat dat gehobbel betreft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH

RBH

Moet toch nog wel even wennen aan die 'hoge' voorvleugel van deze 2022 F1 auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
RB18 zie je nog ook nog oscilleren / stuiteren / denderen / hobbelen, maar lijkt minder dan Mercedes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:26
Wel impressed met hoe de Mercedes eruit ziet, ik ben erg benieuwd of dit gaat werken. Wel erg veel last van porpoising zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
RBH schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:23:
Moet toch nog wel even wennen aan die 'hoge' voorvleugel van deze 2022 F1 auto's.
ja vind het ook niet echt mooi, maar ja.

Gefeliciteerd overigens!!! *O*

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Max en Checo die de nieuwe Mercedes bekijken...
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ezzang1q6im81.jpg?width=827&format=pjpg&auto=webp&s=1e2f5a200813e0603b23adbeb4612c629f86d7d2
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/udzd75zr6im81.jpg?width=342&format=pjpg&auto=webp&s=e5feac959ea18d3dae68c09fe231a2f56ab24245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

Er1k989 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:24:
Wel impressed met hoe de Mercedes eruit ziet, ik ben erg benieuwd of dit gaat werken. Wel erg veel last van porpoising zo te zien.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe veilig het is. Ze noemen het chemical cooling.Nu is het woord chemisch natuurlijk eng maar hoeft het niet altijd te zijn. Maar toch. Hoe veilig is dat chemische goedje? Wil je daar, als baan marchal, aan zitten na een crash?

En hoe snel oververhit die auto als het begint te lekken?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH

RBH

HyperTrophy schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:25:
[...]

ja vind het ook niet echt mooi, maar ja.

Gefeliciteerd overigens!!! *O*
Het went wel weer. :)

Thanks! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Dat porpoising lijkt me nog wel een dingetje voor Merc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05:02
Zie nu de eerste bewegende beelden van de nieuwe auto's, maar vind ze wel mooi ogen. Lijken vanuit sommige hoeken erg agressief.

Veel gelezen over dat porpoising, maar bij de beelden van Perez lijkt het niet echt voor te komen of kijk ik zelf niet goed? Heb audio uitstaan want werk(helaas :9 )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:26
MC_Sparkles schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:34:
Zie nu de eerste bewegende beelden van de nieuwe auto's, maar vind ze wel mooi ogen. Lijken vanuit sommige hoeken erg agressief.

Veel gelezen over dat porpoising, maar bij de beelden van Perez lijkt het niet echt voor te komen of kijk ik zelf niet goed? Heb audio uitstaan want werk(helaas :9 )
De Red Bull heeft er volgens mij inderdaad weinig last van, zo op het zicht veel minder dan bijvoorbeeld de nieuwe mercedes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05:02
Er1k989 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:41:
[...]

De Red Bull heeft er volgens mij inderdaad weinig last van, zo op het zicht veel minder dan bijvoorbeeld de nieuwe mercedes
Ja hopelijk komt de Merc zo naar buiten, zelf nog geen beelden van gezien vandaag.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
De F1TV Pro commentators vinden de Mercedes in ieder geval wel helemaal geweldig.
Zo geweldig dat ze een stuiterende Hamilton (in de eerste rondes) totaal niet opmerkte, terwijl het duidelijk te zien was.

Ik ben erg benieuwd of deze Mercedes nou top of flop is.
Sowieso vind ik de 2022 auto's er wel mooi uit zien. En het is toch top dat de teams zoveel verschillen met deze nieuwe regels :)

De Alfa sidepod en hele zijkant heeft wel iets weg van de RB, maar de RB lijkt net wat extremer doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:40

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Danielson schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:39:
[...]

Viaplay? Ik kijk ook voor het eerst via Viaplay, maar de beeldkwaliteit is echt matig! :'(
Ja, viaplay.
Ik mag hopen dat het met de races wel beter gaat worden, dit is gewoon slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Mercedes lijkt nog het ergste last te hebben van het porpoising, Ferrari ligt als een huis
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nee, ook dit seizoen hoeft het gezeur over Hamilton niet.