[F1 2022] Testdagen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste
Acties:
  • 125.402 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:47
powah33 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:17:
[...]

Morgen ochtend gaat dat gebeuren...dan is de baan conditie beter en mag verstappen rijden.
Vergeet de updates niet die RBR er dan pas gaat opzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:41
Perez gaat ook lekker, bijna op 100 rondjes al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
d-vine schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:18:
[...]

Inderdaad ... ik verwacht morgen smelle tijden van RBR O-)

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
TinusXIII schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:19:
Gelukkig maar, want vorige keer had hij wat baantijd verloren.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:00
d-vine schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:18:
[...]

Heb ik wat gemist?
Ze rijden dus vandaag met de “Barcelona” wagen en morgen komen pas alle upgrades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:13
Dat zeggen ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

TinusXIII schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:19:
Red Bull is gewoon veel, heel veel, data aan het vergaren. Die laten voorlopig nog niks zien van hun rauwe snelheid.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

"Lewis, this is Bono. Please avoid the straights"

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik voel me echt 12 als ik de naam van die team princapal van Aston zie.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:00
Mad-Matt schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:24:
[...]

"Lewis, this is Bono. Please avoid the straights"
Gewoon over het gras, net als voorgaande jaren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 18:53
Nieuwe livery van HAAS ziet er wel mooi uit eigenlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:02
Willem30 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:27:
Nieuwe livery van HAAS ziet er wel mooi uit eigenlijk. :P
Nog helemaal wit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Rood streepje over de zijkant

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:53

Dazzler2120

FP ProMod
wit / rood / zwart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-AxDtaoEWfxriuvBIwCxlvcC54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KaaMk5Q2xwIErovEV4jZLP9.jpg?f=fotoalbum_large

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 19:24
Russell wordt ook gehyped zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DoubleDutch schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:10:
Kan mij niet voorstellen dat de Mercedes al dat gestuiter vol kan houden een volledige race. 😬
krijg de indruk dat het niet specifiek mercedes is, praktisch alles stuitert over de baan.

Eens een GT3 RS mogen rijden (ravenstein <-> nijmegen ~10min.) super gaaf, maar de tering ... zo'n stugge auto was geen pretje voor langere rit. laat staan zo'n f1 bak, dat zal nog fractie stugger zijn en ieder hobbeltje voelen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Dit is wel heel heftig inderdaad. Moet op z'n minst oncomfortabel rijden als het geen snelheid en/of betrouwbaarheid kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ypuh schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:33:
Russell wordt ook gehyped zeg.
Denk je dat het onterecht is?
Hoe dan ook, Engelse coureurs hebben in F1 land altijd een streepje voor (gezien veel van de teams in Engeland gelocaliseerd zijn & veel media rondom F1 ook Engels georiënteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 10-09 11:54
Lijkt mij vreselijk oncomfortabel rijden. En dat 300 km lang per race…

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasphur schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:35:
[...]
Lijkt mij vreselijk oncomfortabel rijden. En dat 300 km lang per race…
Je ziet hem nu daarom ook al zoveel mogelijk de "bumps" vermijden, rijdt meer naar het vlakkere gedeelte van de baan. Goed zichtbaar op het start/finish gedeelte volgens mij.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
D-Ed schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:14:
[...]

Ik zag eerst de foto's en nu de beelden.. Ding is inderdaad een flinke stuiterbal.. Maar toch gaaf om te zien dat ze het (nu) over een compleet andere aero boeg gooien.
Zeker, ben ook benieuwd of het mag wat ze onder hun spiegels hebben zitten.

Uiteindelijk moeten ze het gestuiter wel oplossen. De auto zou juist mooi aan de grond gezogen moeten worden, maar de luchtstroom raakt verstoort en de auto gaat stuiteren.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 19:24
Dazzler2120 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:35:
[...]

Denk je dat het onterecht is?
Hoe dan ook, Engelse coureurs hebben in F1 land altijd een streepje voor (gezien veel van de teams in Engeland gelocaliseerd zijn & veel media rondom F1 ook Engels georiënteerd is.
Ja, denk dat het nog te vroeg is. Ik schat Hamilton een klasse beter in. Bijna Bottas verslaan in één kwalificatie (al is Bottas wel een degelijke qualifier) is nog niet VER en HAM verslaan tijdens een race.

Ik hoor te vaak het woord 'wereldtitel' als het om Russell gaat. Zie dat -vanuitgaande dat MER weer dominant is- over 2-3 jaar wel gebeuren, maar niet eerder dan dat HAM met pensioen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
In plaats van de de Russische vlag hebben ze nu inspiratie in Polen opgedaan.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:38

Zewatanejo

Fine Thanks!

BBTM schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:46:
[...]

In plaats van de de Russische vlag hebben ze nu inspiratie in Polen opgedaan.. :+
Nou dan had ik wel een geel blauwe livery verwacht 8)

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
BBTM schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:46:
[...]

Eigenlijk zouden ze Ikea als sponsor moeten krijgen en dan een mooi blauw-geel lint over hun auto spuiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ypuh schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Ja, denk dat het nog te vroeg is. Ik schat Hamilton een klasse beter in. Bijna Bottas verslaan in één kwalificatie (al is Bottas wel een degelijke qualifier) is nog niet VER en HAM verslaan tijdens een race.

Ik hoor echt te vaak het woord 'wereldtitel' als het om Russell gaat. Zie dat -vanuitgaande dat MER weer dominant is- over 2-3 jaar wel gebeuren, maar niet eerder dan dat HAM met pensioen gaat.
Mwa, Russell heeft een vergelijkbare 'opmars' als Verstappen gemaakt door de rookie series, tot nu toe laat hij zien een enorm goede coureur te zijn en is het een kwestie van tijd voordat hij een titel zal pakken.

Of het er uit komt in de Merc vs Hamilton moet je uiteindelijk bezien. Beetje hetzelfde als met Gasly & Albon, die beiden in de AT prima uit hun verf kwamen en echt toptalenten leken.
Zodra ze naast Verstappen in de RB zaten stelden ze weinig voor, tot het punt dat ze demoted werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 05-09 13:48
Lijkt erop dat Merc een hele diepe hoge hoed heeft. hoop echt dat RB ook iets in het vat heeft zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Sniffels schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:51:
Lijkt erop dat Merc een hele diepe hoge hoed heeft. hoop echt dat RB ook iets in het vat heeft zitten
Nja goed, we weten nog niet eens welke design strategie de juiste strategie is hé, daar is het te vroeg voor om dat te bepalen.
In de testen van Barcelona waren veel ogen gericht op de sidepods van RB, omdat dit anders was dan wat de meesten deden. Nu op Merc.
Volgende week na de Quali weet je pas écht wie de goede en slechte keuzes hebben gemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:36
Ik weet niet of Russell echt zo goed is. Ja hij is goed maar in gelijk materiaal zijn er denk ik andere coureurs die ik er echt beter voorstaan. Vind het persoonlijk ook wel een irritant ventje maar ja dat past in het team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Russel lijkt net iets hoger boven de grond te zweven dan Ham vanochtend, en ook iets minder te stuiteren (maar nog steeds vrij heftig). Ik denk dat ze echt gaan proberen wat de grens is van wat mens en materiaal aankunnen gedurende maximaal 2 uur als blijkt dat stuiteren sneller is dan de auto hoger zetten.....

Wel jammer dat er bij Rus geen gele randjes om zijn startnummer zitten. de 63 is veel minder duidelijk dan de 44 van Ham vanochtend. Het nummer op de neus is al helemaal onleesbaar, wat versterkt wordt doordat ik steeds denk dat er een 6 staat en dan mezelf moet corrigeren "nee dat is het Petronas logo".... en dan verder kijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 17:35
Gasly lijkt niet in de live timing te zitten?
Vreemd ...

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:06
Dazzler2120 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:48:
[...]

Mwa, Russell heeft een vergelijkbare 'opmars' als Verstappen gemaakt door de rookie series, tot nu toe laat hij zien een enorm goede coureur te zijn en is het een kwestie van tijd voordat hij een titel zal pakken.
Hij heeft eigenlijk een heel andere route gehad dan Verstappen (die direct naar F3 ging en na 1 jaar in F3 al naar Toro Rosso).

Formule Renault 2.0 (4e, 1 podium finnish)
Formule 4 (kampioen, 5 overwinningen)
F3 (6e, 1 overwinning in 33 races, terwijl Verstappen in z'n eerste jaar 10 overwinningen had)
GP3 (kampioen, 4 overwinningen)
F2 (kampioen, 7 overwinningen)

Uiteraard nog een heel sterk race CV, maar toch wel anders dan Verstappen, met name als je hun rookie F3 jaar vergelijkt. Zeker aangezien Russell toen al 2 jaar ervaringen had in single seaters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
Ben ik dan echt de enige die dent dat russel helemaal niet voor het kampioenschap mag gaan??? Ik denk echt dat Russel het eerste jaar volledig in dienst van Lewis komt te rijden. En zo kan die langzaam de kneepjes van Lewis leren. Ik schat Russel wel hoger in dan Bottas 1.0 tot Bottas 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
powah33 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:00:
Ben ik dan echt de enige die dent dat russel helemaal niet voor het kampioenschap mag gaan??? Ik denk echt dat Russel het eerste jaar volledig in dienst van Lewis komt te rijden. En zo kan die langzaam de kneepjes van Lewis leren. Ik schat Russel wel hoger in dan Bottas 1.0 tot Bottas 5.0
Als Russell beter presteert dan Hamilton, dan zal Mercedes echt niet zeggen "nee, nee, we gaan voor Lewis".
Dat team zal gewoon voor de coureur gaan die er het beste voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:51

Chiron

Moderator Discord
gwystyl schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:56:
Russel lijkt net iets hoger boven de grond te zweven dan Ham vanochtend, en ook iets minder te stuiteren (maar nog steeds vrij heftig). Ik denk dat ze echt gaan proberen wat de grens is van wat mens en materiaal aankunnen gedurende maximaal 2 uur als blijkt dat stuiteren sneller is dan de auto hoger zetten.....

Wel jammer dat er bij Rus geen gele randjes om zijn startnummer zitten. de 63 is veel minder duidelijk dan de 44 van Ham vanochtend. Het nummer op de neus is al helemaal onleesbaar, wat versterkt wordt doordat ik steeds denk dat er een 6 staat en dan mezelf moet corrigeren "nee dat is het Petronas logo".... en dan verder kijk :X
Er zijn teams die voor nu de ride height maar gewoon omhoog gekrikt hebben, nu alles gaan testen wat nodig is zonder gehinderd te worden door het stuiteren, en zich later pas bezig houden met snelheid en performance, en het reduceren van het stuiteren..

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:32
Mad-Matt schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:29:
[...]

Rood streepje over de zijkant
Volledig rode voorvleugel, met Haas er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
nocalimero schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:57:
Gasly lijkt niet in de live timing te zitten?
Vreemd ...
Ja wel, P4 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 17:35
Maar GAS reed net op het circuit, maar zijn naam werd niet wit, maar bleef grijs ...

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Dazzler2120 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:01:
[...]

Als Russell beter presteert dan Hamilton, dan zal Mercedes echt niet zeggen "nee, nee, we gaan voor Lewis".
Dat team zal gewoon voor de coureur gaan die er het beste voor staat.
Ze zullen hem zeker niet afremmen, maar het team is daar al jaren volledig op Lewis gericht. Ik verwacht ook dat die auto meer naar Lewis zijn wensen is gebouwd. Lewis zal als eerste het betere materiaal krijgen. Ik verwacht zelfs dat Lewis dit allemaal in zijn contract heeft staan. Lewis zie ik niet 2 jaar blijven hangen om Russel beter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Sniffels schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:51:
Zijn er foto's van de RB18 zonder body work aan de zijkanten ? Op een foto van de W13 kun je duidelijk zien dat in Barcelona de radiators al ver naar binnen stonden, dus wat er nu op zit is gewoon een krapper body work.

Ik zag ook een foto van de Aston Martin, daar zitten de radiatoren ver naar achteren, waar de louvres zitten, de voorkant van de sidepods is gewoon loze ruimte, dus die kunnen veel korten/kleiner.

Bij Mercedes staan de radiatoren "in line" tussen/achter de motor, bij Aston Martin liggen ze naast de motor (in de side pods).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:22
loekf2 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:06:
[...]

Zijn er foto's van de RB18 zonder body work aan de zijkanten ? Op een foto van de W13 kun je duidelijk zien dat in Barcelona de radiators al ver naar binnen stonden, dus wat er nu op zit is gewoon een krapper body work.
Volgens der Toto stond in Barcelona dezelfde wagen alleen met een ruimere bekleding van de vroege januari ontwikkeling, anders had er geen wagen gestaan. Het is dus dezelfde wagen maar met een ander jasje aan om het zo te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Chocoball schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:08:
[...]

Volgens der Toto stond in Barcelona dezelfde wagen alleen met een ruimere bekleding van de vroege januari ontwikkeling, anders had er geen wagen gestaan. Het is dus dezelfde wagen maar met een ander jasje aan om het zo te zeggen.
Je ziet wel duidelijk dat de bodywork uit vele losse platen bestaat. Ofwel, ze kunnen dit "zo" vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Chocoball schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:08:
[...]

Klopt, maar zoals het duo bij Viaplay roept (of vd Garde) kleinere sidepods kan ook leiden tot meer "wiebelen". De vloer van de W13 lijkt ook simpeler dan 2 weken geleden en lager te liggen.

Of Mercedes is gewoon aan het zoeken naar een oplossing.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
powah33 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:06:
[...]

Ze zullen hem zeker niet afremmen, maar het team is daar al jaren volledig op Lewis gericht. Ik verwacht ook dat die auto meer naar Lewis zijn wensen is gebouwd. Lewis zal als eerste het betere materiaal krijgen. Ik verwacht zelfs dat Lewis dit allemaal in zijn contract heeft staan. Lewis zie ik niet 2 jaar blijven hangen om Russel beter te maken.
Als je bedoelt dat Hamilton langer bij het team zit, en daarom meer invloed binnen het team kan uitoefenen - dan zal dat zeker kloppen.
Maar ze zullen echt niet auto 1 upgraden & auto 2 pas later upgraden in een normale situatie.
Ze zullen upgrades doorvoeren zodra ze beschikbaar komen. Het is geen team met beperkt budget die het maar kunnen veroorloven om één auto te upgraden zoals je vroeger in de tijd van Benneton had met Jos en Schumacher, dat Jos Verstappen een totaal andere - niet te vergelijken auto reed omdat het volledige budget opging aan de auto van Schumacher.
Zelfs met het huidige budget plaffond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Laatst online: 12-09 06:53
Dazzler2120 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:22:
[...]

Als je bedoelt dat Hamilton langer bij het team zit, en daarom meer invloed binnen het team kan uitoefenen - dan zal dat zeker kloppen.
Maar ze zullen echt niet auto 1 upgraden & auto 2 pas later upgraden in een normale situatie.
Ze zullen upgrades doorvoeren zodra ze beschikbaar komen. Het is geen team met beperkt budget die het maar kunnen veroorloven om één auto te upgraden zoals je vroeger in de tijd van Benneton had met Jos en Schumacher, dat Jos Verstappen een totaal andere - niet te vergelijken auto reed omdat het volledige budget opging aan de auto van Schumacher.
Toch hebben we wel vaker gezien de afgelopen seizoenen dat #1 gewoon de nieuwe voorvleugel al had terwijl #2 die pas een race later kreeg :)

Voorvleugel als voorbeeld, veel meer onderdelen gezien waarmee dit gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Waaj schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:48:
[...]

Eigenlijk zouden ze Ikea als sponsor moeten krijgen en dan een mooi blauw-geel lint over hun auto spuiten :+
Of terug naar de 2015 Sauber.

Afbeeldingslocatie: https://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2015/02/eric-nasr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
meenkdrie schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:26:
[...]

Toch hebben we wel vaker gezien de afgelopen seizoenen dat #1 gewoon de nieuwe voorvleugel al had terwijl #2 die pas een race later kreeg :)

Voorvleugel als voorbeeld, veel meer onderdelen gezien waarmee dit gebeurde.
Maar ook andersom is afgelopen periode vaak genoeg gebeurd. Gewoon omdat het zo het meest praktisch uitkomt met beperkte upgrade tokens die uitgevoerd mogen worden.
In situaties zoals Bottas vorig jaar; ver achter Hamilton en Verstappen, genoeg voorsprong of Perez om geen zorgen te maken over WCC, dan kan je gaan experimenteren (zoals veelvuldig vervangen van motoren). Maar wanneer alles redelijk dicht bij elkaar ligt, zal dat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Dazzler2120 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:22:
[...]

Zo bedoel ik het niet.
Ik heb Mercedes verschillende races van Bottas volledig zien verkloten om er voordeel uit te halen voor Lewis zijn kampioenschap. Dan kan het nog gebeuren dat er nieuwe onderdelen sneuvelen in een Free Practice, en dan kan je er gif op innemen dat Lewis de overige betere nieuwe onderdelen krijgt. Het team weet wat ze van Lewis kunnen verwachten.... Russel komt nieuw binnenlopen. Daardoor verwacht ik dat Mercedes dit jaar gewoon 100% inzet op Lewis. Russel nu 1 A 2 jaar laten groeien, om daarna Lewis zijn hoofdrol over te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
loekf2 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:13:
[...]

Klopt, maar zoals het duo bij Viaplay roept (of vd Garde) kleinere sidepods kan ook leiden tot meer "wiebelen". De vloer van de W13 lijkt ook simpeler dan 2 weken geleden en lager te liggen.

Of Mercedes is gewoon aan het zoeken naar een oplossing.
Mercedes zoekt neerwaartse druk door een zoveel mogelijke vrije vloer te hebben begrijp ik uit het artikel.

In ander nieuws, Red Bull komt pas zaterdag met hun upgrade pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:40
Chocoball schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:28:
[...]

Mercedes zoekt neerwaartse druk door een zoveel mogelijke vrije vloer te hebben begrijp ik uit het artikel.

In ander nieuws, Red Bull komt pas zaterdag met hun upgrade pakket.
Dat is wel echt last minute… waarschijnlijk weten ze al vrij zeker dat die upgrades werken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
powah33 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:28:
[...]

Zo bedoel ik het niet.
Ik heb Mercedes verschillende races van Bottas volledig zien verkloten om er voordeel uit te halen voor Lewis zijn kampioenschap.
En was dat vóór of ná dat het duidelijk werd dat Bottas & Perez niet mee gingen doen in de top van het kampioenschap?
Dan kan het nog gebeuren dat er nieuwe onderdelen sneuvelen in een Free Practice, en dan kan je er gif op innemen dat Lewis de overige betere nieuwe onderdelen krijgt. Het team weet wat ze van Lewis kunnen verwachten.... Russel komt nieuw binnenlopen. Daardoor verwacht ik dat Mercedes dit jaar gewoon 100% inzet op Lewis. Russel nu 1 A 2 jaar laten groeien, om daarna Lewis zijn hoofdrol over te nemen.
Als Russell een defecte voorvleugel heeft, en ze hebben een geüpdatete versie daarvan liggen, geloof mij maar dat ze die op de auto van Russell zetten dan.
Daarbij zit Russell al langer in het programma van Mercedes. Ook van Russell weet Merc al prima van wat ze van hem kunnen verwachten. Russel heeft al een paar jaar gegroeid in de simulator van Merc, terwijl hij bij Williams reed als Merc coureur.
Russell komt dus ook niet 'nieuw binnenlopen' bij Mercedes. Binnen het team loopt hij al een tijdje mee namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Dazzler2120 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:32:
[...]

En was dat vóór of ná dat het duidelijk werd dat Bottas & Perez niet mee gingen doen in de top van het kampioenschap?

[...]

Als Russell een defecte voorvleugel heeft, en ze hebben een geüpdatete versie daarvan liggen, geloof mij maar dat ze die op de auto van Russell zetten dan.
Daarbij zit Russell al langer in het programma van Mercedes. Ook van Russell weet Merc al prima van wat ze van hem kunnen verwachten. Russel heeft al een paar jaar gegroeid in de simulator van Merc, terwijl hij bij Williams reed als Merc coureur.
Russell komt dus ook niet 'nieuw binnenlopen' bij Mercedes. Binnen het team loopt hij al een tijdje mee namelijk.
Russel kan het shaken als hij zijn "nieuwe" voorvleugel kapot rijd, Lewis gaat zijn nieuwe geupdate voorvleugel niet afstaan aan Russel. Russel komt niet binnen als Nummer 1.. dat is Lewis gewoon.
Russel zal zich ook nog moeten bewijzen om met de stress te kunnen omgaan wanneer het in de koningklasse om het kampieonschap gaat.

Ik had ergens al een media stukje gelezen waarin Russel zich een beetje aanbood als wingman voor Lewis.
Ik ga ervan uit dat dit al rond de tafel is besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
powah33 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:40:
[...]

Russel kan het shaken als hij zijn "nieuwe" voorvleugel kapot rijd, Lewis gaat zijn nieuwe geupdate voorvleugel niet afstaan aan Russel. Russel komt niet binnen als Nummer 1.. dat is Lewis gewoon.
Russel zal zich ook nog moeten bewijzen om met de stress te kunnen omgaan wanneer het in de koningklasse om het kampieonschap gaat.

Ik had ergens al een media stukje gelezen waarin Russel zich een beetje aanbood als wingman voor Lewis.
Ik ga ervan uit dat dit al rond de tafel is besproken.
|:(
Het is Russell overigens, met dubbele l
Je negeert mijn vraag wel erg gemakkelijk over wanneer Mercedes is begonnen met te experimenteren en de strategie van Bottas te offeren voor de race van Hamilton. Op deze manier is het natuurlijk niet leuk discussiëren als we zo selectief zijn wanneer dingen wel uitkomen in onze zienswijze en niet gebruiken wanneer ze niet bij onze zienswijze passen.
Onder aan de streep, hebben wij natuurlijk maar een héél beperkt inzicht in de teamdynamiek, om zo stellig te zeggen dat "Lewis zijn geüpdatete voorvleugel niet gaat afstaan aan Russell" is een belachelijke uitspraak. Die vleugel is namelijk niet van Hamilton, maar van het team. Het team zal doen wat het beste is voor het team.

Russell zal zich zeker in het team van Mercedes moeten gaan bewijzen, maar dat zal weinig verschil betekenen m.b.t. het beschikbare materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRCreations
  • Laatst online: 12-09 11:27
De_Bastaard schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:31:
[...]

Dat is wel echt last minute… waarschijnlijk weten ze al vrij zeker dat die upgrades werken dan?
Goed teken, wellicht dat ze last minute toch een grote verassing hebben zodat de andere teams het niet snel kunnen kopiëren.

Het viel mij op dat Marko al wist dat Mercedes een grote update had (en misschien zelfs dat ze zonder normale sidepods) zou rijden. RB lijkt niet paniekerig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kort interview van Max bij NOS.
https://nos.nl/l/2420604
Met de vraag: wat vind je van de Merc is het wel interessant. Hij maakt een grap, maar NOS vraagt serieus door. Is wel even anders dan hoe dit bij ziggo ging. Fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ypuh schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:44:
[...]
Bottas inderdaad net niet verslagen in de kwalificatie, maar in de race reed Russell hem wel zoek.
Ik zie hem wel meekomen met Hamilton en Verstappen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
Dazzler2120 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:44:
[...]

|:(
Het is Russell overigens, met dubbele l
Je negeert mijn vraag wel erg gemakkelijk over wanneer Mercedes is begonnen met te experimenteren en de strategie van Bottas te offeren voor de race van Hamilton. Op deze manier is het natuurlijk niet leuk discussiëren als we zo selectief zijn wanneer dingen wel uitkomen in onze zienswijze en niet gebruiken wanneer ze niet bij onze zienswijze passen.
Onder aan de streep, hebben wij natuurlijk maar een héél beperkt inzicht in de teamdynamiek, om zo stellig te zeggen dat "Lewis zijn geüpdatete voorvleugel niet gaat afstaan aan Russell" is een belachelijke uitspraak. Die vleugel is namelijk niet van Hamilton, maar van het team. Het team zal doen wat het beste is voor het team.

Russell zal zich zeker in het team van Mercedes moeten gaan bewijzen, maar dat zal weinig verschil betekenen m.b.t. het beschikbare materiaal.
Ik heb inderdaad geen zin om het op te zoeken om precies te kunnen aantonen wanneer Bottas zijn races zijn opgeofferd. Bottas liep in het begin van het seizoen aardig mee kwa punten. maar werd vaak genoeg ingezet met rare pitstop tactieken en motor wissels om een voordeel te geven aan Lewis.

Als jij denkt dat de 7 voudig wereldkampioen zijn nieuwe vleugel gaat opgeven omdat Russell de zijne in een vouw heeft gereden... dan so be it!! dat mag jij geloven. Lewis heeft de status en de ervaring binnen het team ... en Lewis heeft waarschijnlijk gewoon een closule in zijn contract waar hij speciale rechten heeft binnen het team. Dit verwacht ik namelijk ook voor MAX.

We zullen het dit seizoen zien .. ik hoop dat ik het fout inschat en Russell de nieuwe ster van 2022 word. Dat betekent dat we een spectaculair seizoen tegemoed gaan. O-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Alfa heeft wat kleur op de wieldoppen:
Afbeeldingslocatie: https://cdn-6.motorsport.com/images/amp/01WgNLxY/s1000/formula-1-bahrain-march-testin-7.webp

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57
BlauweFles schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:53:
Kort interview van Max bij NOS.
https://nos.nl/l/2420604
Met de vraag: wat vind je van de Merc is het wel interessant. Hij maakt een grap, maar NOS vraagt serieus door. Is wel even anders dan hoe dit bij ziggo ging. Fijn.
Ik zie niet echt dat er iemand doorvraagt, Hij begint zijn antwoord met een grapje maar gaat vervolgens zelf verder en er serieus op in. Denk niet dat t iets te maken heeft met NOS / Ziggo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Bij de topsnelheden staan de Honda motoren bovenaan. Perez (RBR) / Gasly (AT) delen plek 1 met 326 km/u, daarna komt Albon (W) met 325 km/u.

Een aantal teams zijn niet blij met de ontheffing dat Haas zondag een halve dag mag testen. Het team moet maar vanavond langer doorrijden om tijd in te halen. Inmiddels zou het om de teams McLaren, Alpine en Alfa Romeo gaan. Haas moet maar inhalen door op vrijdag en zaterdag 2 uur extra per dag te testen. Steiner bllijft vasthouden aan 4 uur extra op zondag.

bron:AMuS

[ Voor 24% gewijzigd door Chocoball op 10-03-2022 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Stroll is gezellig aan het racen met Alonso :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIr0pYu_fYWcCaPPGe-dGfDM72s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mj5SrpiwQwoKfYsgoXuwZyIa.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje elleboogwerk tijdens de testdagen, dat houdt het weer een beetje spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
RRCreations schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Goed teken, wellicht dat ze last minute toch een grote verassing hebben zodat de andere teams het niet snel kunnen kopiëren.

Het viel mij op dat Marko al wist dat Mercedes een grote update had (en misschien zelfs dat ze zonder normale sidepods) zou rijden. RB lijkt niet paniekerig.
De geruchten gingen al sinds een paar dagen dus bij de teams waren die geruchten, of meer, ook al wel bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Even lekker wat actie op de baan... Ik zat echt even te wachten op een klapper van Stroll...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

De zon gaat onder:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/46hidk8wskm81.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=3508fd4c811379b645fec5a20a889d0696b255b7

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Waren er niet wat geruchten dat bepaalde teams een truuk hadden gevonden? Komt straks RB ook ineens met Miniintakes ofzo. :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
stefanass schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:10:
[...]

Ik zie niet echt dat er iemand doorvraagt, Hij begint zijn antwoord met een grapje maar gaat vervolgens zelf verder en er serieus op in. Denk niet dat t iets te maken heeft met NOS / Ziggo.
Mee eens... Maaarr.... Een Olaf/Jack was waarschijnlijk meegegaan in het lolletje en had doorgevraagd of die het echt lelijk vond.

De NOS verslaggever lacht niet, blijft stil (journalisten tactiek zodat de geïnterviewde vanzelf blijft doorpraten) en zo "vraagt" die eigenlijk door zonder te vragen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8KLhmSZiYAQcc4vZq70MrpDCjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBPw1s4dlLPvCcwvup7ViJur.jpg?f=fotoalbum_large

:| }:|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
Waah schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:44:
[...]

Mee eens... Maaarr.... Een Olaf/Jack was waarschijnlijk meegegaan in het lolletje en had doorgevraagd of die het echt lelijk vond.

De NOS verslaggever lacht niet, blijft stil (journalisten tactiek zodat de geïnterviewde vanzelf blijft doorpraten) en zo "vraagt" die eigenlijk door zonder te vragen.
Jack had gezegd: "Die nieuwe mercedes is maar lelijk he.....?" En dan hopen dat iemand antwoord geeft op een vraag die niet gesteld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Laatst online: 12-09 06:53
T7D_Sneezy schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:45:
[...]

Jack had gezegd: "Die nieuwe mercedes is maar lelijk he.....?" En dan hopen dat iemand antwoord geeft op een vraag die niet gesteld is.
Ho ho, dat is een vraag. Er zou een stelling komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Laatst online: 12-09 11:27
Illegal_Alien schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:39:
Waren er niet wat geruchten dat bepaalde teams een truuk hadden gevonden? Komt straks RB ook ineens met Miniintakes ofzo. :p
Kan me nog heugen dan Honda met een veel kleinere motor kwam. Tevens RB18 steelt alle trucjes van de concurrentie dus waarom ook niet deze ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ondertussen op Motorsport.com..
Fittipaldi has just run over a plastic bag on the straight, the second Haas driver in a week to pack his bags...

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RRCreations schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:49:
[...]

Kan me nog heugen dan Honda met een veel kleinere motor kwam. Tevens RB18 steelt alle trucjes van de concurrentie dus waarom ook niet deze ;)
Welke trucjes hebben ze gestolen? :o

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Racen van Stroll en Alonso:

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En Perez spint eraf onder de VSC, in de grindbak en rode vlag. :P
edit: Hoe doe je dat Perez? Hartstikke langzaam eraf gespint en jezelf zo achteruit de grindbak inrijden. _O-

[ Voor 46% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-03-2022 16:54 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

DaniëlWW2 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:52:
Dat wordt weer inpakken en wegwezen voor RBR...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

En de sessie is over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
edit: Hoe doe je dat Perez? Hartstikke langzaam eraf gespint en jezelf zo achteruit de grindbak inrijden. _O-
Wel subtiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Pierre die nog even HAKKUH doet in de cockpit... AT heeft er dus ook last van :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Juist met lage snelheid hebben ze geen downforce toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
TinusXIII schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:55:
[...]

Juist met lage snelheid hebben ze geen downforce toch :P
Maar je auto is ook niet ligt. Het enige dat kan is dat de banden echt ijskoud waren, maar het zag er zo stom uit. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Zo te zien heeft inspector Seb een oekraïense vlag/kleuren achter op zijn helm:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/2pxlfqunvkm81.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=89590c23a5a8a3a69db6795e7c997b156c344c3f

-edit-
Ja Perez, daar sta je dan :P
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/5qsy4g6qwkm81.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=d66836f4f5ba553f002342401931e49c4db6779f

[ Voor 28% gewijzigd door Humma Kavula op 10-03-2022 17:01 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:56:
[...]

Maar je auto is ook niet ligt. Het enige dat kan is dat de banden echt ijskoud waren, maar het zag er zo stom uit. :P
Het grind is dan ook amper te onderscheiden van het asfalt in die kleine spiegels.

Zo te zien ging hij te vroeg op het gas... Wel een beetje lullig dit...

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 10-03-2022 16:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Is dit een voorteken voor het komend seizoen, een AM zonder DRS die een Alpine met DRS inhaalt? :o :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Spin moment Perez:

[ Voor 67% gewijzigd door Humma Kavula op 10-03-2022 17:04 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 21:41
Humma Kavula schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:57:
Zo te zien heeft inspector Seb een oekraïense vlag/kleuren achter op zijn helm:
[Afbeelding]

-edit-
Ja Perez, daar sta je dan :P
[Afbeelding]
[Twitter: https://twitter.com/JMD_helmets/status/1501809732226535424?cxt=HHwWgMCymdP_v9cpAAAA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Chocoball schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:24:
Bij de topsnelheden staan de Honda motoren bovenaan. Perez (RBR) / Gasly (AT) delen plek 1 met 326 km/u, daarna komt Albon (W) met 325 km/u.
Hoe mooi dit ook is, geen enkel team heeft op maximale vermogen gereden neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

NeverSettle schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:20:
[...]

Hoe mooi dit ook is, geen enkel team heeft op maximale vermogen gereden neem ik aan.
Weet je hoeveel zand er ligt in Bahrain?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
Heel lullig. Laat je m rustig achteruit rollen, kom je vast te staan in de grindbak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
JB schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:25:
[...]

Weet je hoeveel zand er ligt in Bahrain?
Voldoende om oneindig zandzakken te vullen :P

Even serieus, ik ben benieuwd hoe snel Honda is vergeleken met de concurrentie.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Requiem19
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QwOTjoA.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
3,3 seconden langzamer dan de eerste dag van testen vorig jaar.

https://www.formula1.com/...S1maWhQJQUPzslBWeIBO.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Het is toch echt wel fascinerend als je die twee verschillende concepten ziet.

Tot dit jaar waren teams enorm bezig om de luchtstromen van de banden zo snel mogelijk weg te krijgen (outwash). Zonder bargeboards is dat dit jaar veel moeilijker. Ferrari en ook RB proberen wat ze vroeger met bargeboards deden nu met de sidepods te doen.

Maar Mercedes lijkt eigenlijk te zeggen, 'we don't car about outwash' en lijken gewoon voor brute force te gaan: zoveel mogelijk lucht over de diffuser.

Zou vanuit mijn volledige armchair aerodyamica idee er wel toe kunnen leiden dat Mercedes wel een ingewikkelder concept heeft dat gevoeliger is voor de ideale afstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:51

Chiron

Moderator Discord
Zouden ze in Barcelona met een mock sidepod gereden hebben?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Chiron schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:43:
[...]

Twee concepten, auto is hetzelfde. De sidepods bestaan uit panelen die ze kunnen verwisselen. Vloer is wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Chiron schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:43:
[...]

Toto heeft gezegd dat ze in Barvelona met een ruimere bekleding reden, wat een vroege januari ontwikkeling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
Heef Merc nou ook een wishbone minder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

J-M-T schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:51:
[...]

Heef Merc nou ook een wishbone minder?
Nee, ook 2 boven maar liggen strak op dezelfde hoogte waardoor het op deze foto 1 lijkt.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/6l51n1pi7jm81.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=f4dfb5afbf4e1af6a8b6c5d938801d3748b4a5a9
Hier iets beter zichtbaar hoop ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Humma Kavula op 10-03-2022 17:55 ]

Wear Sunscreen!

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Nee, ook dit seizoen hoeft het gezeur over Hamilton niet.