Welke Beltrafo voor Eufy deurbel?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remtronica
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:30
Mijn vraag

Ik heb de Eufy deurbel gekocht en ben op zoek naar een beltrafo. Ik begreep dat de Beltrafo een minimale voltage van 8VAC nodig heeft met 1A output. Welk type/merk trafo hebben jullie gebruikt? Ik heb contact gehad met een bedrijf voor informatie, alleen die konden niet met 100% zekerheid zeggen of het ging werken. Blijkbaar zijn Beltrafo’s niet gelijk voor Ring, Nest, Eufy. Ik kwam er eentje tegen van EMAT BELTRAFO 8V 12V 24V - 8VA (E10123) en Eaton 272483 Beltransformator 4 V/AC, 8 V/AC, 12 V/AC 2 A, heeft iemand ervaring met deze Beltrafo ivm Eufy 2k deurbel? Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 18:39
ff zoek functie gebruiken
hier de topic er over
Eufy battery deurbel aansluiten op stroom, geen gong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempestus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-05 10:09
Ben je hier nog uitgekomen? Zie geen reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remtronica
Helaas heb ik nog niet echt een antwoord gekregen omtrent de trafo’s. Toch ga ik waarschijnlijk dan maar voor de Eaton 272483 Beltransformator 4 V/AC, 8 V/AC, 12 V/AC 2 A halen en proberen. Ik heb deze keuze gemaakt ivm de I (A) output. Tips zijn nog steeds welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 07:34

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het is waanzinnig slecht gedocumenteerd en er gaan verschillende ervaringen rond. Ik had eerste een 8V 1 A en deze werkte. Helaas maar voor een maand of wat, daarna niet meer en leefde de bel van de batterij. Ik heb verschillende andere travos geprobeert met hogere specs, maar de bel wil niet meer laden en ik denk dat het oplaad circuit kapot is. Support vanuit Eufi is zeer beperkt en stopt bij "stuur maar terug naar Coolblue' en dan zien we verder, maar ik heb geen zin om weken/maanden zonder bel te zitten en met een gat in mijn voorgevel. Dus dan haal ik hem maar weer af en toe los om met USB op te laden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remtronica
superduper schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:47:
Het is waanzinnig slecht gedocumenteerd en er gaan verschillende ervaringen rond. Ik had eerste een 8V 1 A en deze werkte. Helaas maar voor een maand of wat, daarna niet meer en leefde de bel van de batterij. Ik heb verschillende andere travos geprobeert met hogere specs, maar de bel wil niet meer laden en ik denk dat het oplaad circuit kapot is. Support vanuit Eufi is zeer beperkt en stopt bij "stuur maar terug naar Coolblue' en dan zien we verder, maar ik heb geen zin om weken/maanden zonder bel te zitten en met een gat in mijn voorgevel. Dus dan haal ik hem maar weer af en toe los om met USB op te laden....
Ben volledig met je eens. De documentatie is wtb de voeding enorm slecht, vandaar dat ik ook op zoek was naar ervaringen van de beltrafo’s voor een Eufy. Ik neem denk ik maar een beltrafo wat meer stroom output heeft, zodat eventuele verliezen niet veel invloed hebben op het opladen. Blijkbaar is er niet een specifieke beltrafo die gewoon altijd en voor iedereen werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Remtronica op 20-02-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 22:58

Paladin

Play Ball!

Ik heb gister de eufy deurbell dual binnen gekregen en het valt me op dat er geen eenduidig antwoord lijkt te zijn. Ik zie 24v 30va als bel trafo voor de dual voorbij komen, maar ook gewoon 12v 2a.

Heeft iemand al ervaring met welke bel trafo goed werkt met de dual zondat je zonder de accu kan.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
Ik heb de eufy deurbel geïnstalleerd met transfo van de oude bel. wanneer er aangebeld wordt de eerste keer werkt de oude bel wanneer men in even nadien aanbelt doet deze het niet meer. Een aantal uren nadien werkt ze weer perfect. heb een transfo van 8v. Zou dit het probleem kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chouffy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-03 14:47
Ik heb de EMAT BELTRAFO 8V 12V 24V - 8VA (E10123) geinstalleerd, en aangesloten op de dual videodoorbel met 24V.
Dat lijkt de werken, batterij icoontje verdwijnt, en stekkertje komt terug.
Echter, na een week of wat is de bel dood, en moet ik 'm offline, via USB 5V, weer opladen. Tot het moment dat de bel 'dood' is, blijft ondertussen gewoon het stekkertje zichtbaar,
Net contact gehad met Eufy, die melden dat je minimaal een 10VA trafo nodig hebt.
En de EMAT kan 'maar' 8VA leveren...
Ga nu een sterkere trafo proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05 13:54
Ik heb er bij mij gewoon een 12Vdc 1A adapter op aangesloten. Werkt tot nu toe al een paar maanden.

Heb dat toendertijd wel opgezocht, en volgens mij slikte de deurbel best wat verschillende spanningen etc. Maar ik weet niet zeker of ik in spec bezig ben zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmydwn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-05 15:00
Zojuist de volgende info gevonden op de eufy support website:

Requirement for Transformer:
- Output voltage: 16-24 Voltage AC
- Output power: 30VA or above

Dit een veel hogere power dan wat ik in dit topic voorbij heb zien komen.

Deze info is te vinden in een artikel voor de US:
https://support.eufy.com/...-Transformer-and-Chime-US

Ze hebben ook nog een aparte EU pagina waar 24V wordt aangeraden. Alleen daar staat helaas niks over de VA:
https://support.eufy.com/...ansformer-and-Chime-UK-EU

Vervolgens wordt er wel een aanbeveling gedaan voor de volgende 8VA transformer dus dat lijkt me dan goed genoeg te zijn:
https://www.amazon.de/dp/B07J2NWYC4/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jimmydwn schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:54:
Zojuist de volgende info gevonden op de eufy support website:

Requirement for Transformer:
- Output voltage: 16-24 Voltage AC
- Output power: 30VA or above

Dit een veel hogere power dan wat ik in dit topic voorbij heb zien komen.

Deze info is te vinden in een artikel voor de US:
https://support.eufy.com/...-Transformer-and-Chime-US

Ze hebben ook nog een aparte EU pagina waar 24V wordt aangeraden. Alleen daar staat helaas niks over de VA:
https://support.eufy.com/...ansformer-and-Chime-UK-EU

Vervolgens wordt er wel een aanbeveling gedaan voor de volgende 8VA transformer dus dat lijkt me dan goed genoeg te zijn:
https://www.amazon.de/dp/B07J2NWYC4/
Is die 16-24 niet voor de uitvoering zonder accu, zoals ik er een heb (bekabelde 2k versie)? Die heeft idd 16-24 als spanning nodig, 8v is onvoldoende voor deze uitvoering.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-05 11:10
Ik heb de Eaton beltrafo 4V 8V-12V 240VAC (272483) voor de Eufy en die werkt prima.

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 21:39
Ik heb een ander probleem met de smalle Eufy batterij deurbel T8210 icm Homebase2 en bestaande bel. Heeft een jaar prima gewerkt met een 8V 1A voeding maar is nu voor de tweede keer in twee maanden offline gegaan, doet dan niets meer, niet detecteren, niet bellen. Oplossing is verrassend simpel, sluit hem een seconde aan op USB voeding en alles werkt weer. Dan blijkt dat de batterij gewoon nog 100 procent is. Uitschakelen voeding heeft geen effect. Herstarten Homebase ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Sendak239 je voeding voldoet niet aan de minimale eisen van Eufy. Dus het kan toevallig soms gewerkt hebben (bijvoorbeeld door korte kabelafstand of relatief dikke aders), maar je zit qua vermogen 20% onder wat Eufy zelf als minimum opgeeft.

Uit het overzicht met alle Eufy deurbellen staat bij de T8210 het volgende:
Existing Doorbell Wiring (8-24V, 10VA or above)
Jij hebt 8VA (8V * 1A). Niet de minimale 10VA die voorgeschreven wordt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 21:39
Gizz schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:35:
@Sendak239 je voeding voldoet niet aan de minimale eisen van Eufy.

Ik dacht dat batterij wel voor een buffer zou zorgen, hij blijft immers 100 procent vol. Mijn laptop klaagt ook over te lage adaptervoeding vanuit de dockingstation, maar nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Sendak239 de accu is inderdaad een buffer. Daarom hebben de modellen met accu 10VA nodig en de modellen zonder accu 30VA. 8VA blijft in alle gevallen te laag :)

Ik kan me best voorstellen dat een te laag vermogen de bel gekke dingen kan laten doen. Zeker als er dan ook nog dunne lange aders in het spel zijn (hoge weerstand). Als hij in korte tijd snel heen en weer klappert tussen 'ik kan opladen, daar ga ik!' en 'Oh, te weinig vermogen, ik stop direct weer', dat hij dan in een soort storingsmodus terecht komt waar hij pas weer uit komt door even goed te voeden (jouw USB-actie).

Het lijkt me in ieder geval een vrij irritant probleem, een deurbel die onverwacht stopt met werken. Zelf zou ik snel die €25 neerleggen voor een voeding die wel aan de minimale eisen voldoet, om te kijken of de deurbel het dan wel normaal blijft doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 12-10-2023 08:52 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:55
Sendak239 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:31:
Ik heb een ander probleem met de smalle Eufy batterij deurbel T8210 icm Homebase2 en bestaande bel. Heeft een jaar prima gewerkt met een 8V 1A voeding maar is nu voor de tweede keer in twee maanden offline gegaan, doet dan niets meer, niet detecteren, niet bellen. Oplossing is verrassend simpel, sluit hem een seconde aan op USB voeding en alles werkt weer. Dan blijkt dat de batterij gewoon nog 100 procent is. Uitschakelen voeding heeft geen effect. Herstarten Homebase ook niet.
Bij mij precies hetzelfde! Deed het een jaar prima op mijn beltrafo en nu is hij tweemaal in 2 weken "vastgelopen".

Voor mijn type deurbel van Eufy zie ik het volgende:
code:
1
2
3
Built-in 6500mAh Battery (180-day battery life)
or

Mijn ABB beltrafo is PRI: 230V, SEC: 8V, 50/60hz, 1A.
Ik zou verwachten dat dit voldoende is.

Gezien dat meerderen nu ineens hetzelfde melden, misschien heeft Eufy dit wel veroorzaakt met een update..

--------
Als ik de berekening maak via website:
https://www.rapidtables.c...a-to-amps-calculator.html

Dan kom ik met 8V en 10VA uit op 1,25A. Dan zou mijn beltrafo inderdaad niet voldoen.

Dan lijkt mij de volgende beltrafo prima moeten werken:
https://www.elektramat.nl...2v-240vac-272483/#details

Of heb ik het mis?

[ Voor 34% gewijzigd door joenevd op 13-10-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rectifier78
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb vrijwel hetzelfde probleem.
Heb een Eufy Doorbell Battery bedraad aangesloten op de bestaande deurbel trafo.
Wel lange dunne kabels (vanaf de meterkast via centraaldoos naar de voordeur).
Echter heb ik de bel al sinds Feb 2022 en deze heeft ruim 1,5 jaar aaneengesloten gewerkt zonder problemen/uitval.

Sinds 2 maanden valt hij telkens offline. Er is niks veranderd in de hele setup, wifi etc.
Enige oplossing bij mij is dus apparaat verwijderen en opnieuw instellen.
Heb de spanning gemeten en deze is 12 volt bij de deurbel camera. Ampere nog niet gemeten.

Zit 2 jaar garantie op.
Er zijn blijkbaar veel meer mensen met hetzelfde probleem. Als hij min 16 volt nodig is, waarom werkt hij dan bij mij ruim 1,5 jaar perfect op 12 volt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:55
Rectifier78 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:41:
Heb een Eufy Doorbell Battery bedraad aangesloten op de bestaande deurbel trafo.
Echter heb ik de bel al sinds Feb 2022 en deze heeft ruim 1,5 jaar aaneengesloten gewerkt zonder problemen/uitval.

Sinds 2 maanden valt hij telkens offline. Er is niks veranderd in de hele setup, wifi etc.
Heb de spanning gemeten en deze is 12 volt bij de deurbel camera. Ampere nog niet gemeten.

Zit 2 jaar garantie op.
Er zijn blijkbaar veel meer mensen met hetzelfde probleem. Als hij min 16 volt nodig is, waarom werkt hij dan bij mij ruim 1,5 jaar perfect op 12 volt?
Test hem eens een tijdje via de batterij.. Bij mij bleef daarmee het probleem. Klinkt dus als een software issue door update ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennie121
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-02 15:04
Rectifier78 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:41:

Zit 2 jaar garantie op.
Bij mij hetzelfde probleem dus het moet wel door een update gekomen zijn. Ik heb voor nu maar de bewegingsdetectie uitgezet zodat de bel online blijft. Ik zie dan ook dat de bel heel langzaam oplaad.

Nu moet je eigenlijk maar hopen dat Eufy hier iets aan doet want met een support ticket aanmaken ben ik niet verder gekomen…

Delft 3720 wp op Zuid-Oost met een Goodwe 3000D-NS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Addy
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-12-2023
Bij mij ook hetzelfde, opeens na jaren prima werken stop de bel met opladen aan de bedrading. Het vreemde is dat hij ook in de Eufy App nu gezien wordt als een Batterij Deurbel en niet de (2k bedrade versie T8210). Weet eerlijk gezegd niet hoe hij er voorheen instond. (Los van het feit dat mijn beltrafo ook maar 8v is en dit inderdaad te weinig is volgens de handleiding, maar wel jaren prima gewerkt heeft)

Ik zie dat de laatste update van vannacht was, maar heb Eufy toch maar een mailtje gestuurd.)

• Sennie121
Na de update lijkt het nog erger geworden te zijn.. De bel gaat nu al uit na een keer aanbellen ondanks dat alle detecties uit staan.

Ik heb de beltrafo gekocht die Slinkos in zijn reactie aangeeft (Eaton). Morgen ga ik deze plaatsen en dan hopelijk de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:17
Addy schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 08:34:
Bij mij ook hetzelfde, opeens na jaren prima werken stop de bel met opladen aan de bedrading. Het vreemde is dat hij ook in de Eufy App nu gezien wordt als een Batterij Deurbel en niet de (2k bedrade versie T8210). Weet eerlijk gezegd niet hoe hij er voorheen instond. (Los van het feit dat mijn beltrafo ook maar 8v is en dit inderdaad te weinig is volgens de handleiding, maar wel jaren prima gewerkt heeft)

Ik zie dat de laatste update van vannacht was, maar heb Eufy toch maar een mailtje gestuurd.)
Bij mij wordt de deurbel nu gezien als de add on deurbel T8210C ipv de T8212. Het opladen gebeurt gelukkig nog steeds met de 8VA beltrafo wanneer de batterij onder de 93% komt en geeft dan het stekkersymbooltje aan. Ik heb hem op "optimal surveillance" staan en dat werkt tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addy
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-12-2023
Ik gebruik Eufy met de Homey als automaten hub. Homey herkent mijn bedrade deurbel alleen als de batterij versie. Ik had gehoopt dat dat verklaarde dat het opladen op mijn 8v trafo niet meer zou werken, maar @Lassy heeft het wel werkend, dus misschien ligt het dan niet aan de software update of de verkenningssoftware...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sennie121
Sinds de Eaton beltrafo (zwaarder) is het probleem voor mij opgelost. Ik weet niet of er inmiddels een fix is gekomen voor de 8v beltrafo’s? Vervelend was het iig wel 😅.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AxelOfOrange
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik heb een Eufy E340 dual met batterij. op een GACIA TF-8 deurbeltrafo 8-24VAC 15VA. Eufy specs geven aan dat ik 16-24V 30VA trafo moet hebben die bijna in EU niet te vinden zijn.

Ik heb de deurbel hardwired op de trafo aangesloten met dunne bestaande bedrading op de 24V aansluiting vd trafo.

Probleem 1- met de batterij geïnstalleerd in de deurbel klapt mijn zekering eruit! Met de batterij verwijderd niet!
(ik heb ergens op Amazon recensie gelezen dat iemand hetzelfde probleem had en er een weerstand tussen geplaatst heeft, maar dit zou niet nodig moeten zijn volgens EUFY.

Probleem 2- Welke Trafo kan ik gebruiken?

Probleem 3- Kan ik de bel op mijn trafo aansluiten op de 12v-15VA aansluiting, dan heb ik ook 1.25A!
(In mijn berekening met een 16V-30VA aansluiting zit ik aan 1.9A. Bij 24v is dit 1.25A Dit is kennelijk nodig om de camera te laten werken en op te laden.)

Grrag uw mening / opheldering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderZ
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-02-2024
Een soortgelijke vraag heb ik.

Mijn Eaton-beltrafo (uitgang 2: 8V 2A) gaat zoemen na aansluiten van Eufy Video Doorbell S220 en bestaande belgong. Er was geen zoem met de oude (niet-slimme) deurbel en bestaande belgong.

Het zoemen stopt als alleen de Eufy-deurbel is verbonden met de beltrafo (belgong uit circuit door doorverbinden met kroonsteen). Dit geldt met zowel uitgang 2 (8V 2A) als uitgang 3 (12V 1,5A) van de beltrafo. Maar de bestaande belgong geeft dan dus helaas geen geluid meer.

Vraag:
Kan de bestaande belgong (samen met de Eufy-deurbel) worden aangesloten op 12V 1,5A (uitgang 3) zonder risico dat de belgong het begeeft?

Specs:Alvast dank!

Update: De zoem bleek te worden veroorzaakt doordat de plaat achter de belgong (en dichtbij beltrafo) meetrilde na aansluiten op de Eufy-deurbel. Is nu verholpen. Vooralsnog werkt nu alles, ook met ABB-beltrafo 0918.006 (8V 1A).

[ Voor 9% gewijzigd door SanderZ op 10-02-2024 08:23 . Reden: Issue verholpen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:11
Hier ook probleem met geluid dat homebase regelmatig maakt zonder dat er gebeld wordt. Trafo waarop aangesloten zit heeft 8V 1A.

Is de oplossing trafo met hoger vermogen?

@Remtronica
@Sennie121

Problemen bij jullie opgelost?

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis 1 op 24-03-2024 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewiss1993
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-05 23:54
Persoonlijk zou ik ook een hogere voltage proberen. Wij merken bij materiaal waar wij mee werken dat apparatuur op de ondergrens van spanning minder goed werkt. Of dat hier ook het geval is weet ik niet.

Amperage is dan ook iets lager in verbruik door de hogere spanning.

Wellicht zo iets: https://www.amazon.nl/tra...503051&pd_rd_i=B09WD5FSVX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dennis 1 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 07:21:
Is de oplossing trafo met hoger vermogen?

@Sennie121

Problemen bij jullie opgelost?
Lijkt mij wel? :)
Sennie121 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:26:
Sinds de Eaton beltrafo (zwaarder) is het probleem voor mij opgelost.
Ik zou je zeker een zwaardere voeding aanraden. Zoals al vaker aangegeven is in dit topic voldoet je 8VA voeding bij geen enkele Eufy-bel aan de minimum eisen.
Hangt wel van de specifieke deurbel af of deze 12VA voeding voldoende is. Bij enkele wel, die geven 10VA als minimum aan. Maar er zijn ook enkele Eufy-bellen waarbij 30VA als minimum staat.

Zelf zou ik een paar euro meer neerleggen voor een Meanwell 24V, 60VA voeding. Mits er genoeg plek is in de groepenkast. Dan weet je iig zeker dat bij deze en elke toekomstige deurbel de voeding in ieder geval niet het probleem is :)

[ Voor 50% gewijzigd door Gizz op 24-03-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewiss1993
Ook een prima trafo maar voltage lijkt teveel. Op de achterkant deurbel staat:
- 8-24V AC 0.2A of
- 5V DC 2A of 5V DC 1.3A van USB charger

[ Voor 10% gewijzigd door dewiss1993 op 24-03-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@dewiss1993 De voeding waarnaar ik link is 24V AC, dus dat valt prima binnen de specificaties. Dat hij meer vermogen kan leveren (2,5A) dan minimaal nodig is, dat is geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:11
Gizz schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:53:
[...]

[...]

Ik zou je zeker een zwaardere voeding aanraden. Zoals al vaker aangegeven is in dit topic voldoet je 8VA voeding bij geen enkele Eufy-bel aan de minimum eisen.

[...]

Hangt wel van de specifieke deurbel af of deze 12VA voeding voldoende is. Bij enkele wel, die geven 10VA als minimum aan. Maar er zijn ook enkele Eufy-bellen waarbij 30VA als minimum staat.

Zelf zou ik een paar euro meer neerleggen voor een Meanwell 24V, 60VA voeding. Mits er genoeg plek is in de groepenkast. Dan weet je iig zeker dat bij deze en elke toekomstige deurbel de voeding in ieder geval niet het probleem is :)
Gizz schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:53:
[...]

[...]

[...]

@Gizz
Thx. Ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zat nog even te kijken. Deze voeding is wat kleiner en met 36VA (24V x 1,5A) ook nog meer dan voldoende :)

edit: nevermind, die is DC. Zit te suffen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 24-03-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewiss1993
Gizz schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:17:
Zat nog even te kijken. Deze voeding is wat kleiner en met 36VA (24V x 1,5A) ook nog meer dan voldoende :)

edit: nevermind, die is DC. Zit te suffen :P
Die andere was ook DC outpout. Zie weinig beltrafo's die hogere AC output hebben. Mijne die er al in zat was 8VAC 1A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@dewiss1993 dan heb ik echt m'n dag niet :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewiss1993
Die van mij draait nog op accu, ik wil hem waarschijnlijk ook bedraad aansluitingen. Iemand die toevallig betaalbare extensies weet zodat de deurbel meer van de meur af komt vanwege de diepte van het frame/ muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewiss1993
Dit lijkt een prima din rail trafo.
24VAC 15VA

https://www.amazon.nl/zaM...+ac+tr%2Caps%2C131&sr=8-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-05 12:10
Heeft iemand ook ervaring met deze beltrafo's?
ABB Beltrafo 12-24V, 30va - 2CSM228765R0802
https://www.elektrobode.n...-24v-30va-2csm228765r0802

of

ABB Beltrafo 24V, 16va - 2CSM228615R0812
https://elektradirect.nl/...6va-2csm228615r0812-nest/

Ik wil namelijk mijn ABB Beltrafo TS 8/8SW vervangen, omdat Eufy e340 het volgende nodig heeft (16-24VAC, 30VA) voor de optie vooropname van 4 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewiss1993
ViTeX schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:28:
Heeft iemand ook ervaring met deze beltrafo's?
ABB Beltrafo 12-24V, 30va - 2CSM228765R0802

of

ABB Beltrafo 24V, 16va - 2CSM228615R0812
https://elektradirect.nl/...6va-2csm228615r0812-nest/

Ik wil namelijk mijn ABB Beltrafo TS 8/8SW vervangen, omdat Eufy e340 het volgende nodig heeft (16-24VAC, 30VA) voor de optie vooropname van 4 seconden.
De laatste gaat niet werken omdat het een 16VA is. HIj kan dus niet het vermogen leveren. De Eufy vraagt een spanning van tussen 16 en 24V AC (wisselspanning) en een vermogen van 30VA.

De eerste wel maar zie even zo snel niet of de output wisselstroom of gelijkspanning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
dewiss1993 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:42:
[...]

De laatste gaat niet werken omdat het een 16VA is. HIj kan dus niet het vermogen leveren. De Eufy vraagt een spanning van tussen 16 en 24V AC (wisselspanning) en een vermogen van 30VA.

De eerste wel maar zie even zo snel niet of de output wisselstroom of gelijkspanning is.
Best wel irritant dat het niet makkelijker kan 8)7
Die eerste link beltrafo is ook niet echt goedkoop om het uit te testen...

Heb net nog deze gevonden:
ABB Systeemcomponenten beltrafo 25VA 4 M TS 25/12-24C t.b.v. Ring deurbel en Nest Hello systemen
https://www.elektramat.nl...l-en-nest-hello-systemen/

Weer net niet genoeg vermogen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlantix
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11-04-2024
Hoi allen, gisteren mijn nieuwe deurbel Eufy E340 geinstalleerd. En net als jullie wat teleurgesteld over de duidelijkheid van de documentatie.

Huidige trafo is 8v 1A, dus zoals in deze thread al vaker genoemd, te weinig om de batterij te laden, maar ook voor de vooropnames (volgens de Eufy app 24v 30VA). Mijn huidige mechanische gong doet het overigens niet meer als ik de Eufy aansluit op de bestaande bedrading. Ik lees ook dat de batterij als buffer dient en dat daarmee een lichtere voeding voldoende is. Maar dan doet de vooropname het mogelijk niet. Ik denk dan, niet moeilijk doen en een 24v 30VA aanschaffen, dan weet je zeker dat het moet werken. Toch? ;)

Zit nu te kijken naar:
maar die is niet leverbaar momenteel, pas weer vanaf eind mei. Wel duur...

verder:
https://www.amazon.nl/FEB...-lichtgrijs/dp/B072Q3WD6B
Ik ken het merk niet, en het komt een beetje behh over als ik dat ding zo zie.
https://www.amazon.nl/VN3...n319000%2Caps%2C86&sr=8-1
Deze wordt op de Eufy site ook genoemd, dus zou een goede optie kunnen zijn.

Ik neig nu naar die vemer. Enfin, als er nog andere ideeen zijn.... hoor ik het graag.

Even als afsluiter voor dit bericht. Er zijn ook trafo's van Ezviz. Die beweren iets bijzonders, namelijk:
Uitgangen: 8V (10VA),12V (20VA), 24V (30VA) met hun Standard Transformer:
https://www.ezviz.com/eu/product/Transformer/30606
Deze is zo'n beetje overal te koop (praxis, gamma, hornbach, bol.co,), maar voor die prijs geloof ik er weinig van dat dit echt een 30VA trafo is.....

[ Voor 3% gewijzigd door Atlantix op 01-04-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
Atlantix schreef op zondag 31 maart 2024 @ 20:34:
Hoi allen, gisteren mijn nieuwe deurbel Eufy E340 geinstalleerd. En net als jullie wat teleurgesteld over de duidelijkheid van de documentatie.

Huidige trafo is 8v 1A, dus zoals in deze thread al vaker genoemd, te weinig om de batterij te laden, maar ook voor de vooropnames (volgens de Eufy app 24v 30VA). Mijn huidige mechanische gong doet het overigens niet meer als ik de Eufy aansluit op de bestaande bedrading. Ik lees ook dat de batterij als buffer dient en dat daarmee een lichtere voeding voldoende is. Maar dan doet de vooropname het mogelijk niet. Ik denk dan, niet moeilijk doen en een 24v 30VA aanschaffen, dan weet je zeker dat het moet werken. Toch? ;)

Zit nu te kijken naar:
maar die is niet leverbaar momenteel, pas weer vanaf eind mei. voordeel is wel dat deze maar 2 sloten inneemt in je meterkast, net als de huidige. Als je ruimte gebrek hebt, kan dit handig zijn. Wel duur...

verder:
https://www.amazon.nl/FEB...-lichtgrijs/dp/B072Q3WD6B
Ik ken het merk niet, en het komt een beetje behh over als ik dat ding zo zie.
https://www.amazon.nl/VN3...n319000%2Caps%2C86&sr=8-1
Deze wordt op de Eufy site ook genoemd, dus zou een goede optie kunnen zijn.

Ik neig nu naar die vemer. Enfin, als er nog andere ideeen zijn.... hoor ik het graag.

Even als afsluiter voor dit bericht. Er zijn ook trafo's van Ezviz. Die beweren iets bijzonders, namelijk:
Uitgangen: 8V (10VA),12V (20VA), 24V (30VA) met hun Standard Transformer:
https://www.ezviz.com/eu/product/Transformer/30606
Deze is zo'n beetje overal te koop (praxis, gamma, hornbach, bol.co,), maar voor die prijs geloof ik er weinig van dat dit echt een 30VA trafo is.....
Las op een post op Eufy forum dat iemand de EZVIZ heeft maar zijn deurbel ging niet opladen en accu liep leeg.

Die Vemer wil ik ook wel gaan proberen. ABB vind ik nogal duur, hoewel ik een ABB groepenkast hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlantix
kwam deze nog tegen:
https://www.schrack-techn...12-12-24v-bz326578-a.html

niet voor continu gebruik, dus ook niet de beste optie.

Ik heb de Vemer nog iets goedkoper gevonden:
https://www.amazon.nl/VN3...&pd_rd_i=B00F4R1BDO&psc=1

[ Voor 78% gewijzigd door Atlantix op 01-04-2024 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chuckle_Duck
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-04 11:59
Heb ook een Eufy Dual pro en op zoek naar een goede beltrafo.
Ben de Vemer ook tegengekomen maar lees daar over dat deze onbelast tot 30V kan geven ipv de 24V.
De duurdere is voor continue belasting de goedkopere voor discontinue
Weet niet wat dit doet met de Eufy maar lijkt me niet ideaal te zijn.

Iemand ondertussen al een goede gevonden?

[ Voor 11% gewijzigd door Chuckle_Duck op 02-04-2024 15:46 . Reden: schrijffout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
Ik heb nu ze allebei binnen:
  • Vemer VN319000 (continue)
  • Vemer VN321600 (discontinue)
Beide zijn er reviews over dat ze tot 30V gaan en dat hun deurbellen ermee hebben gesloopt. Lees ook 1 NL review over de VN319000 dat het wel weer werkt voor zijn Eufy Duo... vind het nogal riskant en onbetrouwbaar. Ben ook nog opzoek naar een andere beltrafo wat goed werkt.

Kwam deze nog tegen bij robbshop:
https://www.robbshop.nl/emat-beltrafo-8v-12v-24v-8w-ac

En ook weer gemixte reviews icm de Eufy deurbellen...

[ Voor 15% gewijzigd door ViTeX op 04-04-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 08:00
ViTeX schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:44:

Kwam deze nog tegen bij robbshop:
https://www.robbshop.nl/emat-beltrafo-8v-12v-24v-8w-ac

En ook weer gemixte reviews icm de Eufy deurbellen...
Dit is vermoedelijk een OEM product. EATON & HEP (HYB) hebben dezelfde. Deze laatste heb ik zelf aangesloten op 24V en mijn Eufy E340 werkt hier soms op. Zo rond de 53% batterij geeft hij ineens een groen stekkertje aan. Ik heb één keer gezien dat hij de batterij tot 68% heeft opgeladen.

Hier vind je een overzicht van Eufy Deurbellen en de benodigde transformator specificaties per type deurbel.

Mijn HEP voldoet dus niet aan de specs. De juiste trafo met positieve reviews werkend op de E340 heb ik nog niet gevonden. En Eufy support ratelt alleen maar de specs op zonder een concrete product verwijzing.

[ Voor 59% gewijzigd door Gearjunkie op 05-04-2024 10:14 ]

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atlantix
Hoi allen,

Ik heb een poging gedaan de ABB 24v 30VA te bestellen, maar vanmiddag laten crediteren omdat de levertijd onbekend is en Elektramat.nl het van de site heeft gehaald.

Heb net de Vemer (continuous) besteld. MAAR, wat me opvalt is dat op veel NL installatie bedrijven sites wordt gemeld dat de 24V trafo's onbelast in veel gevallen tot 30V leveren. Door lange kabels etc valt de spanning naar nominale waarden. Dus dit geldt niet alleen voor de Vemer. Wat verder ook wordt vermeld is dat de 12V uitgang onbelast tot 16V uitgangsspanning geeft... Ofwel ik wil zodra die binnen is dat ding wel eens doormeten en kijken of er inderdaad een hogere spanning wordt gemeten. Eventueel zou je dan kunnen kiezen voor de 12V aansluiting... Het is een longshot, maar het proberen waard denk ik. Er zijn eigenlijk momenteel geen alternatieven behalve de FEB 1130, daarvan lees ik dat die warm wordt en herrie maakt...

Eufy zelf komt ook met de Vemer....

Ikzelf heb slechts een korte kabel tussen de deurbel en de meterkast (zullen de meeste wel hebben). Je zou om te proberen dus ook de kabel kunnen vervangen door een (veel) langere en die oprollen in de meterkast :P

To be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
Gearjunkie schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:56:
[...]

Dit is vermoedelijk een OEM product. EATON & HEP (HYB) hebben dezelfde. Deze laatste heb ik zelf aangesloten op 24V en mijn Eufy E340 werkt hier soms op. Zo rond de 53% batterij geeft hij ineens een groen stekkertje aan. Ik heb één keer gezien dat hij de batterij tot 68% heeft opgeladen.

Hier vind je een overzicht van Eufy Deurbellen en de benodigde transformator specificaties per type deurbel.

Mijn HEP voldoet dus niet aan de specs. De juiste trafo met positieve reviews werkend op de E340 heb ik nog niet gevonden. En Eufy support ratelt alleen maar de specs op zonder een concrete product verwijzing.
Kan je hiermee ook deze optie stabiel aanzetten?
-> vooropname van 4 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasatoWolff
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-04 21:52
Atlantix schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:35:
Hoi allen,

Ik heb een poging gedaan de ABB 24v 30VA te bestellen, maar vanmiddag laten crediteren omdat de levertijd onbekend is en Elektramat.nl het van de site heeft gehaald.

Heb net de Vemer (continuous) besteld. MAAR, wat me opvalt is dat op veel NL installatie bedrijven sites wordt gemeld dat de 24V trafo's onbelast in veel gevallen tot 30V leveren. Door lange kabels etc valt de spanning naar nominale waarden. Dus dit geldt niet alleen voor de Vemer. Wat verder ook wordt vermeld is dat de 12V uitgang onbelast tot 16V uitgangsspanning geeft... Ofwel ik wil zodra die binnen is dat ding wel eens doormeten en kijken of er inderdaad een hogere spanning wordt gemeten. Eventueel zou je dan kunnen kiezen voor de 12V aansluiting... Het is een longshot, maar het proberen waard denk ik. Er zijn eigenlijk momenteel geen alternatieven behalve de FEB 1130, daarvan lees ik dat die warm wordt en herrie maakt...

Eufy zelf komt ook met de Vemer....

Ikzelf heb slechts een korte kabel tussen de deurbel en de meterkast (zullen de meeste wel hebben). Je zou om te proberen dus ook de kabel kunnen vervangen door een (veel) langere en die oprollen in de meterkast :P

To be continued
Hoi! Ik ben zelf aan het oriënteren en moet hoe dan ook mijn oude defecte beltrafo vervangen. Ben jij er al uit welke goed werkt met de E340?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jag_freeman
  • Laatst online: 07-05 08:34
Heeft iemand een computervoeding 20v 2A geprobeerd??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@jag_freeman volgens dit overzicht hebben alle Eufy deurbellen wisselspanning nodig (ac). Dan heeft een computervoeding die gelijkspanning (dc) levert niet zoveel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
Atlantix schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:35:

To be continued
Ik ben erg benieuwd of je al iets verder bent gekomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jag_freeman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mancave54
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20-05 18:13
Bij mij werkt deze trafo uitstekend bij mijn eufy deurbel.Kan op de rail of buiten de groepen kast . Wordt ook niet warm.
https://www.onlinedeurbes...05e68178ccb463ba4efd3b367
Ook te koop bij www.toolstation.nl

[ Voor 15% gewijzigd door Mancave54 op 27-05-2024 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
Mancave54 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:05:
[...]

Bij mij werkt deze trafo uitstekend bij mijn eufy deurbel.Kan op de rail of buiten de groepen kast worden gemonteerd. Wordt ook niet warm.
Dat is mooi. Maar zoals gemeld zijn de voeding specificaties niet voor alle Eufy deurbellen hetzelfde. Dus dan graag even erbij vermelden welk type deurbel je van Eufy hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mancave54
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20-05 18:13
Gearjunkie schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:10:
[...]

Dat is mooi. Maar zoals gemeld zijn de voeding specificaties niet voor alle Eufy deurbellen hetzelfde. Dus dan graag even erbij vermelden welk type deurbel je van Eufy hebt ;)
Deze. https://www.coolblue.nl/p...a974113d53d3d825e2528cf8c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gearjunkie
Dat is de "oude 2k versie" en die werkt idd op de door jou gelinkte trafo zoals je hier terug kunt vinden in de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 11:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Paar weken geleden een Eufy, oude 2k, opgehangen bij mijn schoonvader en daarvoor deze adapter gebruikt: https://www.amazon.nl/dp/B09WCRG7V9, werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jag_freeman
Deze werkt goed bij mijn Eufy E340 dual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyDog_NL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:05
jag_freeman schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:23:
[...]

Ook met vooropname stand? 4 seconden pre recording? Want dan zou dit voor de Eufy E340 (dual cam) de oplossing zijn? en betaalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsHolgersson
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 15-02 00:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpLnJyoXh6rAlqCCF2znHTmvoMI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QiYgk2ODRp9D542VeihF5XHq.png?f=user_large

In mijn meterkast zit deze beltrafo, zou ik hier een Eufy Video deurbel op kunnen aansluiten?

Eufy handleiding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5O4gh1JTrngr9rkxKUDuY25cJOs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZzIHAT8l2qmAJcCKTnXAJMdN.png?f=user_large

8v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
NilsHolgersson schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:44:
[Afbeelding]

In mijn meterkast zit deze beltrafo, zou ik hier een Eufy Video deurbel op kunnen aansluiten?
Even een paar berichten teruglezen en je weet het.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsHolgersson
Hm ik lees helaas niet veel positiefs over de 8v 1A beltrafo in combinatie met slimme deurbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
NilsHolgersson schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:36:
Hm ik lees helaas niet veel positiefs over de 8v 1A beltrafo in combinatie met slimme deurbellen.
Gearjunkie schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:33:
[...]

hier terug kunt vinden in de specs.
Link met specs....

[ Voor 29% gewijzigd door Gearjunkie op 03-06-2024 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NilsHolgersson
Maar Gizz zegt:

Uit het overzicht met alle Eufy deurbellen staat bij de T8210 het volgende:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
jag_freeman schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:23:
[...]

Ik heb deze besteld maar op de verpakking staat wat anders dan wat er in de verpakking zat.

Verpakking:
TMBA18
24V-2A-48W

Adapter in de verpakking:
TMBA18
18V-1A-18W

Het is dus ook een adapter en geen trafo met een losse stekker/snoer.... @jag_freeman Welke heb jij ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
Ik heb mijn Eufy E340 (incl. batterij) direct aangesloten op deze adapter (24 V/500 mA):
https://www.amazon.nl/dp/B09WD5FSVX?

en alles werkt goed! Batteriij wordt opgeladen en vooropname stand van 4 seconden werkt.

Hiervoor had ik de deurbel aangesloten op een standaard 8v beltravo en daar werkte alleen de optie vooropname niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 07:34

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ViTeX schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:41:
Ik heb mijn Eufy E340 (incl. batterij) direct aangesloten op deze adapter (24 V/500 mA):

en alles werkt goed! Batteriij wordt opgeladen en vooropname stand van 4 seconden werkt.

Hiervoor had ik de deurbel aangesloten op een standaard 8v beltravo en daar werkte alleen de optie vooropname niet.
Grote kans dat dit maar tijdelijk is helaas. Ik had hetzelfde en lijkt heel vaak voor te komen dat na verloop van tijd de bel zo niet meer oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
superduper schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:25:
[...]

dat dit maar tijdelijk is helaas. Ik had hetzelfde en lijkt heel vaak voor te komen dat na verloop van tijd de bel zo niet meer oplaadt.
Deze is ook volgens de specs (16-24VAC, 30VA of hoger) te laag voor de E340

[ Voor 10% gewijzigd door Gearjunkie op 13-06-2024 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarsMuziek
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-05 10:00
Toch even benieuwd alvorens ik iets opblaas;

Huidige situatie, E340 aangesloten bedraad op bestaande beltrafo (8V 0,5A). Tevens gebruik ik mijn huidige (mechanische gong)

Zoals ik nu begrijp moet ik sowieso mijn trafo vervangen voor minimaal een 8V 1,25A 10VA variant. en zit ik nu te kijken naar een 8V 2A 16VA variant.

Echter, als ik de pre record functie aan wil hebben schrijft eufy minimaal 16V 30VA voor.

Dit betekent op zoek naar een andere trafo, echter wat gebeurt er met de gong die er nu hangt, Deze heb ik niet zelf gekocht (hing er al bij de koop van het huis).

Kan je zomaar ongestraft van 8V naar 16V gaan met een mechanische gong? De meeste die ik op internet tegenkom hebben een aansluitwaarde van 8V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 14:04
Ik heb de Eufy E340 werkend met groen stekker symbool met de ABB TS8/8 SWH ES (0918-006).

Heb eerst de accu opgeladen en daarna in de deurbel gestopt.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
Brickman schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:31:
Ik heb de Eufy E340 werkend met groen stekker symbool met de ABB TS8/8 SWH ES (0918-006).

Heb eerst de accu opgeladen en daarna in de deurbel gestopt.
Dit zal wel werken, maar de functie 4 seconden vooropname zal niet werken. Ik heb zelfde beltrafo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
superduper schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:25:
[...]

Grote kans dat dit maar tijdelijk is helaas. Ik had hetzelfde en lijkt heel vaak voor te komen dat na verloop van tijd de bel zo niet meer oplaadt.
Inmiddels al bijna 2 weken verder en ik ervaar geen problemen _/-\o_
4 seconden voorname werkt en batterij laad op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gearjunkie schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:33:
[...]

Dat is de "oude 2k versie" en die werkt idd op de door jou gelinkte trafo zoals je hier terug kunt vinden in de specs.
Wat is dan de nieuwe versie van de 2K Eufy als ik vragen mag? Want ik heb deze (bovenstaande) ook besteld, zou wel graag de nieuwste willen hebben.

Of bedoel je met de nieuwe de dual camera versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:26
NilsHolgersson schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:44:
[Afbeelding]

Eufy handleiding:

[Afbeelding]

8v?
Dat kan. Ik had een Holec beltrafo van 8V en 0,5A en dat werkte prima. Later heb ik de gong vervangen en toen was 0,5A te weinig. Dus heb ik een nieuwe beltrafo van ETN gekocht met 8V en 1A. Werkt prima!: https://www.elektramat.nl/eaton-beltrafo-8v-1a-1740298/

[ Voor 8% gewijzigd door turkeyhakan op 26-06-2024 07:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jff.fbr
  • Laatst online: 15-05 17:48
Beste mede tweakers.
Ik heb een eufy e340 (2 cameras) video deurbel.
Ik kwam niet verder in de zoektocht naar een duidelijk antwoord welke transformator ik nodig had.

Uiteindelijk heb ik deze gekocht:

https://www.bol.com/nl/nl...24-volt/9300000165560207/

Deze werkt nu al zeker 2 maanden perfect.
De eufy deurbel geeft een groen stekker signaal aan.
Ik kan vooraf opnemen. Geen battery drain waar ik bewust van ben.
Ik gebruik in deze setup geen gong ( alleen de gong van eufy zelf en de base station 2)
Ik heb de stroomdraden doorgelust naar mijn oude bel deurbel stroomkabel die er al liepen. Dit heeft geen effect gehad op de werking ervan. De deurbel krijgt genoeg stroom.

Het is zo’n wirwar wat wel en niet kan op internet. Deze gaf mij iedergeval het vertrouwen dat het ging werken en dat vertrouwen is terecht tot nu toe.

Er zit in de software nu van eufy en zelf diagnose programma zodat er wordt getest of de transformator/adapter genoeg stroom kan leveren. In mijn geval was dit goed.

[ Voor 22% gewijzigd door jff.fbr op 04-07-2024 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groenekan
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-02 20:47
Eigenlijk ongelofelijk wat een gedoe in dit topic. Goed lezen bij Eufy: beste is trafo/adapter AC/AC 24 volt en 1 Ampere. Dan heb je optimale prestaties, je bent alleen een tientje meer kwijt.
Dat mensen 8 volt en dergelijke proberen: verspild geld en tijd.

trafo/adapter AC/AC 24 volt en 1 Ampere.

Is overal te koop, zelfs op Aliexpress voor een habbekrats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
groenekan schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:37:
Eigenlijk ongelofelijk wat een gedoe in dit topic. Goed lezen bij Eufy:....
Vooral dat laatste: "GOED LEZEN" want niet iedere type deurbel heeft dezelfde trafo specificatie...

[ Voor 3% gewijzigd door Gearjunkie op 07-07-2024 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groenekan
Dat klopt Gearjunkie. Maar met 24 volt en 2 Ampere adapter/trafo doet elke bedrade Eufy het prima. Oude bel trafo gebruiken is prima maar werkt het niet: dan snel naar trafo 24volt - 2 Ampere. Scheelt veel tijd en ergenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groenekan
Remtronica schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:06:
[...]

Ben volledig met je eens. De documentatie is wtb de voeding enorm slecht, vandaar dat ik ook op zoek was naar ervaringen van de beltrafo’s voor een Eufy. Ik neem denk ik maar een beltrafo wat meer stroom output heeft, zodat eventuele verliezen niet veel invloed hebben op het opladen. Blijkbaar is er niet een specifieke beltrafo die gewoon altijd en voor iedereen werkt.
Staat overal duidelijk: 30VA ( volt x Ampere )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groenekan
jff.fbr schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:41:
Beste mede tweakers.
Ik heb een eufy e340 (2 cameras) video deurbel.
Ik kwam niet verder in de zoektocht naar een duidelijk antwoord welke transformator ik nodig had.

Uiteindelijk heb ik deze gekocht:

https://www.bol.com/nl/nl...24-volt/9300000165560207/

Deze werkt nu al zeker 2 maanden perfect.
De eufy deurbel geeft een groen stekker signaal aan.
Ik kan vooraf opnemen. Geen battery drain waar ik bewust van ben.
Ik gebruik in deze setup geen gong ( alleen de gong van eufy zelf en de base station 2)
Ik heb de stroomdraden doorgelust naar mijn oude bel deurbel stroomkabel die er al liepen. Dit heeft geen effect gehad op de werking ervan. De deurbel krijgt genoeg stroom.

Het is zo’n wirwar wat wel en niet kan op internet. Deze gaf mij iedergeval het vertrouwen dat het ging werken en dat vertrouwen is terecht tot nu toe.
Er zit in de software nu van eufy en zelf diagnose programma zodat er wordt getest of de transformator/adapter genoeg stroom kan leveren. In mijn geval was dit goed.
Jammer - net de verkeerde, uitgangsvermogen moet minimaal 30 VA ( volt x Ampere ) zijn.Haalt deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jff.fbr
Klopt @groenekan
Daar was ik me van bewust dat toen ik de transformator kocht. Output vermogen is altijd boven de 24v die aangegeven wordt.

Sterkere kan ik gewoon niet vinden in een plug & play jasje.
Maar hij werkt gewoon goed. Geeft stekker lampje aan. Zelf diagnose kwam hij doorheen. Kan dus niet zien of hij de batterij in de bel drained.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 14:04
Wat zijn dan de juiste dinrail adapters ( en stekker bare) die wel voldoen? Denk dat mensen hier meer aanhebben.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nevek
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-03 20:19
Beste Tweakers,

Ik heb mij nu ook een set besteld met de E340 deurbel en lees nu hier dat ik een 24 v en 30va transfo nodig heb maar wanneer ik bij eufy naar de specs kijk specs zie ik dat die maar 24v en 10va vragen.

Ik lees vaak dat een beltransfo van 24v eigenlijk 30v levert onbelast. Aangezien het maar een paar meter tot aan mijn bel is zal ik weinig verlies hebben, moet ik mij daar zorgen over maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jff.fbr
nevek schreef op zondag 14 juli 2024 @ 19:41:
Beste Tweakers,

Ik heb mij nu ook een set besteld met de E340 deurbel en lees nu hier dat ik een 24 v en 30va transfo nodig heb maar wanneer ik bij eufy naar de specs kijk specs zie ik dat die maar 24v en 10va vragen.

Ik lees vaak dat een beltransfo van 24v eigenlijk 30v levert onbelast. Aangezien het maar een paar meter tot aan mijn bel is zal ik weinig verlies hebben, moet ik mij daar zorgen over maken?
Gewoon testen of die door de adapter diagnose komt (zit in de app als je vooropname aanzet onder opslag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groenekan
30VA !!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:45

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb de T8210 al 2,5 jaar op oude, bestaande trafo zitten, die gelukiig werkt prima. De trafo is 8V, en dat klopt volgens dit overzicht:

https://support.eufy.com/...etween-All-eufy-Doorbells

(uiteraard heb ik toen opgezocht of het ging werken..)

Kortom, doe wat er staat en het komt goed zoals @groenekan al meermaals aangaf, of @Gearjunkie of anderen..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20-05 13:40

g86

VEMER VN315800 is volgens mij 24 VAC, 30VA en wordt geadviseerd door Eufy.
Deze transfo zou dus geschikt moeten zijn voor de Eufy E340.
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B00F4QGVIA

[ Voor 22% gewijzigd door g86 op 26-07-2024 10:27 ]

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
g86 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:17:
Is er ook zo'n variant van bijvoorbeeld ABB? Ik zou graag een wat meer bewezen merk willen als beltrafo... Iemand die een goeie tip heeft?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
g86 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:17:
LAD93 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:00:
Is er ook zo'n variant van bijvoorbeeld ABB? Ik zou graag een wat meer bewezen merk willen als beltrafo... Iemand die een goeie tip heeft?
Kijk even op pagina 2 van deze topic, daar heb ik en andere Tweakers ook overgehad.
En wat voor mij werkt zie:
ViTeX schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:41:

[ Voor 28% gewijzigd door ViTeX op 20-09-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Aangezien Eufy voor de E340 maar 10VA aanraadt, zou die van ABB voldoende moeten zijn lijkt me

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trickyrick
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 15-04 19:15
LAD93 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:56:
Aangezien Eufy voor de E340 maar 10VA aanraadt, zou die van ABB voldoende moeten zijn lijkt me
Heeft iemand deze al geprobeerd? Kan deze in combinatie met je eigen gong worden gebruikt?

[ Voor 13% gewijzigd door trickyrick op 28-10-2024 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:59

Prosperot

Today is a gift...

Heeft iemand pre roll icm eigen mechanische deurbel aan de praat? En welke trafo en bel?

Never mind, het werkt op mn bestaande 24v 0,6A travo en mechanische bel 😎

[ Voor 31% gewijzigd door Prosperot op 19-11-2024 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurriaan23
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 04-04 11:36
Deze gekochtAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTOKJVi3lDd1fBYd-QtiM4H8cSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ExYcYXNxPBQYovXk3iMqhVlo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:59

Prosperot

Today is a gift...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wT8wypsIUu8PDga3TMB6jAbLJ9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YHkK1FAjkTXxhMMO3Uj2GsL.jpg?f=fotoalbum_large

Deze werkt vooralsnog prima, incl pre roll

[ Voor 5% gewijzigd door Prosperot op 22-11-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braambubz
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-01 19:58
Heb je de e340?

Hoe heb je deze bedraad? Op de volledige spanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 14:58

xon

Ik deel graag nog even wat ervaring waar andere misschien wat aan hebben en eigenlijk tegenstrijdig is met wat er hier gezegd wordt en/of wat eufy 'eist' in de specs.

Ik ben van een Ring Pro 2 naar een Eufy deurbel gegaan (E340) en vanuit luiheid heb ik de Eufy 'even' aangesloten op de Ring Trafo die nog gemonteerd was in de meterkast. Het gaat hier om de trafo die je standaard meegeleverd krijgt bij een bedrade Ring pro 2. Klikkerdekliklinkje

Het is gewoon een 'dunne' trafo van 24v en 0.42A en werkt dus perfect met Eufy waarbij ik ook gewoon vooropname geactiveerd heb staan.

Ik verkoop nu mijn ring en daar moet dan de trafo weer bij maar ik koop gewoon zo'n zelfde omdat die zeker weten werkt.

doe er je voordeel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
LAD93 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:56:
Hoe kom je aan 10VA als ik vragen mag?

Ik heb zojuist Eufy gecontacteerd via de live chat en die reageren als volgt:
Hello! Thank you for reaching out. To wire your Eufy Doorbell E340, you'll need a transformer that meets the following specifications:
  • Output Voltage: 16-24 volts AC
  • Output Power: 30 VA or more
In the UK/EU, doorbell transformers typically provide 8V/12V/24V voltage output. You can use existing wiring and transformers, or use the provided power adapter. If your current transformer doesn't meet these requirements, you might need to upgrade it.

...
30VA is een stuk meer en veel trafos leveren niet zoveel.

Het lijkt overigens AI gegenereerd, want de chat reageert vrij snel en antwoorden lijken soms net zoals ChatGPT.

Hyundai Ioniq Electric 28kWh

Pagina: 1 2 Laatste