Alles is aangesloten en werkt met de ABB 40VA. Bij Hornbach een DIN Rail gekocht en in de meterkast op het board geschroefd. Trafo is +- 42 graden (oude 8V 38 graden) en zoemt niet. Het is denk ik wel een overkill. Verder aangesloten via een 1380Watt kabel met klemmen.
Mijn idee over het Eufy systeem met E340 tot zover?
Goed:
-Kwaliteit beelden is hoog
-systeem zit robuust in elkaar(en dat is ook meteen de valkuil)
-Aanbellen (waar het toch om gaat) werkt prima
-Geen verdere kosten!!!
-pre recording werkt
Nadelen
-Installeren/accessories zijn niet goed uitgelegd / voorhanden
(als er vragen zijn stel ze gerust)
-Als je de camera WIFI SSID wilt aanpassen MOET je op op de camera de SYNC knop indrukken. Deze zit op de achterkant. Dit is super onhandig als die al hangt met beveiligde anti diefstal plaat erop.
Denk dus goed na voordat je hem ophangt.
-diefstal gevoelig
-Veel te weinig aparte instellingen te regelen via de app, zoals:
-te veel/weinig meldingen
-bepaalde tijden dat je ze niet wil
-deurbel/ringtone niet persoonlijk aanpasbaar
-als je op de deurbel druk maakt ie een (hard) "ding dong" geluid. Dit is niet helemaal uit te zetten.
-app is soms traag / laad helemaal geen beelden. App meld dat Wifi helemaal TOP is?!
-de app heeft soms geen verbinding met de camera (deze staat nagenoeg naast de HB3 en heb een overkill wifi device. (IMO is 2.4Ghz wifi only in deze tijd echt NOT DONE en ronduit slecht bedacht).
Ik weet niet hoe Ring en Nest dit doen maar ik heb deze ook een oude Nestcam.
Deze is zeer prima in de app interface, wifi, beelden en installatie en doet wat het kan.
Kost dus wel ~€10 per maand
Wat ik heb gekocht:
-Eufy Chime+S380+Camera E340 250 euro
-1380 watt elektra draad 5 Meter ( trafo naar cam ) 3 euro
-draad met euro stekker (vanuit stopcontact naar de trafo, stekker is geperst dus aan 1 kant losknippen) 3 euro
-stalen afdekplaat voor anti-diefstel 3 euro
-HDD schroef voor anti-diefstal gratis
-Din-Rails 6 euro
-wat schroeven van 30mm (bevestiging voor DIN en CAM) 4 euro aan de muur/deur
-ABB Trafo 12/24V Continues - 40VA. 77 euro ( aangesloten via 12V (meeting geeft 13.7 volt)
-pers/Krimp tang voor Camera aansluitingen + en - (de rode ronde Krimptang Inzetstukken gepakt ) 20 euro
-rookmelder, ik weet het niet zeker maar die blijft er wel zitten. 5 euro.
De ABB heeft thermische en te hoge spanning Beveiliging maar goed ik neem echt geen risico.
Hou er alvast rekening mee deze Krimptang Inzetstukken extra plat moeten zijn( waterpomptang even fijn drukken)
Hier heeft EUFY niet over nagedacht. Er is namelijk heel weinig ruimte over tussen de backplate en de camera stroom aansluitingen, uiteraard kan je anders de wel hele dunne draden gebruiken die erbij zitten.
[
Voor 4% gewijzigd door
freedzed6 op 12-08-2025 15:06
]