Uiteindelijk heb ik mijn Eufy E340 aangesloten op deze ABB 25VA trafo.
Pikant detail is dat ik achteraf in de app te zien kreeg dat minimaal 30VA vereist is als je vooropname in wil schakelen. Dat lijkt meer een fout/inconsistentie want de deurbel werkt prima met deze trafo.
Ik heb hem nu 3 weken en aan mijn logs in home assistant te zien laad hij elke keer op zodra het batterij percentage onder de 85% komt.
Ik zie trouwens ook in de logs dat hij meestal tot maximaal 90% laadt, dat lijkt me oke bescherming voor de batterij, alhoewel een max percentage van 80% of zelfs 60% nog beter zou zijn.
Pikant detail is dat ik achteraf in de app te zien kreeg dat minimaal 30VA vereist is als je vooropname in wil schakelen. Dat lijkt meer een fout/inconsistentie want de deurbel werkt prima met deze trafo.
Ik heb hem nu 3 weken en aan mijn logs in home assistant te zien laad hij elke keer op zodra het batterij percentage onder de 85% komt.
Dat hoop ik niet. Mocht het bij mij gebeuren dan dien ik wel een garantieclaim in want het hoort toch gewoon te werken volgens de specs.MichelvA schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 18:51:
Op vele fora had ik gelezen dat de accu na enkele maanden kapot gaat als de E340 aan een constante voeding is aangesloten. Een vaste voeding via de bestaande (2 aderige) beldraad is dus geen optie.
Ik zie trouwens ook in de logs dat hij meestal tot maximaal 90% laadt, dat lijkt me oke bescherming voor de batterij, alhoewel een max percentage van 80% of zelfs 60% nog beter zou zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Trokken op 05-02-2025 08:13 . Reden: Aanvulling max percentage ]
☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant
/f/image/97V8xkjSLSlOVdtBx7xCvL49.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FkvAckTvAkyXmVbM4UU1UJln.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/oeYsyFxHTihXF6dvXryPVkB0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UaIiQjCHlr0wPOJQ2pGawd4w.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NQ4Pk3N60YDHiSec0NS6LmZU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Qf45P2BbuQPx4z7jtjVbsncN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IFXV2eWYCM8pwEN53JeIRoYK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CvICMW4IoFej3H2wCyNkTQaU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Zwjycl6SAjgcCGWUqvNBWOjC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GZIwG1glVD2Pzq7uMOdcuMFD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eIQJ3fMVWERBncBGbdHEVjX1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5em1DCIdfjWi9WTF83lPQ65o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ARa0Fcdp9KK7vduI3egEKiwu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e0TysxMjYRWmSHj9G2PboQ8V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4nLQ5n6JEo5JRlyhaXm5RSTo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r5xz9zOCSWV0F2WtMf7qvKPu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/920ZZefqJrlxjgRHGrAy3jX4.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/FAwax53pFYROCJO0sS0xrRMs.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/SJmUr9s7F6UKqky3ndAxg5cx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xKfqPbKBWpOX7R5ek6kC7MAT.jpg?f=fotoalbum_large)